• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 17:19:23 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 17:19:23 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 16:30:35]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426674
Total Topics: 31711
Online Today: 201
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 68
Guests: 109
Total: 177
Petross
meni
eleftheria
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
Nikoletta
hacky
fkagk
Petran25
xristodoulou
sterlouk
nikitask
Kv
lina_zs
sofaki
Nicotre
Nikos.Ts
VengeX
mrodi
Panagismark
ArsenD
mmikelo
Angelos Asim
tasos_ntv
DJ Stefzia
Mr Z
gp6
chriskazakos
petikas
stloukas
npalami
Evripidis
Ponan
moutdimi
dimitrisblioumis
jimalexoud
Chrisvb17
gcheristanidhs
Ast
Belafonte
Chaidec
manos_diakakis
daphnenik
malogeor
nmpampal
Haralampos
JoHn!
maestros
aalmpanb
Dimosthenis
Sotirisbikos
tank
witchingHour
kstavroulis
noimaginationforthis
freskoulhs
DespoinaKarategou
Giopan
John120196
Farmakis Aggelos
alice
papajohnn06
tasakis
xdallas
Nikos_313
George_RT
marf10
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για ανανέωση (ή προσθήκη νέου) avatar, πρέπει η μεγαλύτερη διάσταση της εικόνας να είναι 110 pixels.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Η βάση του 10
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Η βάση του 10  (Read 2378 times)
voutiras
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 21


View Profile
Η βάση του 10
« on: April 19, 2010, 14:10:33 pm »

Παραθέτω ένα ενδιαφέρον άρθρο του Νίκου Ξυδάκη από την Καθημερινή

"Οραμα για τη νεολαία: όλοι ίσοι κάτω από τη βάση

Tου Nικου Γ. Ξυδακη

Τα μέτρα για την Παιδεία, που εξήγγειλε η αρμόδια υπουργός ύστερα από πολύμηνη εκκόλαψη, άλλα αμήχανα κι άλλα ασυνάρτητα, συνθέτουν ένα αντιφατικό πακέτο ενδεικτικό της αντιφατικής διακυβέρνησης που ζούμε. Η περίοδος δοκιμής για τους νέους δασκάλους λ. χ. και η παιδαγωγική κατάρτιση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επόμενο βήμα θα ήταν η ανάσχεση της βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων στα παιδαγωγικά τμήματα, με σκοπό την πληρωμένη εκπαιδευτικά άδεια και το επίδομα.

Η αξιολόγηση του σχολικού έργου προτείνεται δειλά και μάλλον συγκεχυμένα, ενώ δεν προτείνεται σαφής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών· επιθεωρητής δεν προβλέπεται, οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιον τρόπο αυτοαξιολογούνται· θετικό στοιχείο μπορεί να αναδειχθεί, υπό όρους, η ανάμειξη των συλλόγων γονέων.

Η σφοδρή αντίφαση, τώρα: η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου καταργεί τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ, την οποία εισήγαγε η πρώην υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου το 2006. Θυμόμαστε ασφαλώς ότι πριν θεσπιστεί η βάση του 10 (ως μέσος όρος), έμπαιναν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με μονοψήφιο μέσο όρο βαθμολογίας: 3, 4, 5... Η βάση του 10 υπολογίζεται ότι άφησε εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ περίπου 60.000 υποψήφιους σπουδαστές και οδήγησε σε ερήμωση διάφορες επαρχιακές σχολές, αμφιβόλου ακαδημαϊκής επάρκειας έτσι κι αλλιώς, και συνακόλουθα σε κάμψη του ιδιότυπου φοιτητικού τουρισμού προς την επαρχία.

Το δεκάρι δεν είναι πανάκεια· δεν θεραπεύει όλες τις δομικές ασθένειες του εκπαιδευτικού συστήματος· δεν προφυλάσσει το λύκειο από τον ευτελισμό, δεν καταπολεμάει την αποστήθιση. Ωστόσο, θέτει ένα όριο, διαφυλάσσει κάπως το επίπεδο των σχολών, οι οποίες υποφέρουν ήδη από συμφόρηση και κάμψη των παρεχομένων σπουδών.

Ποιο είναι το επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου για την κατάργηση του 10; «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στα λύκεια ή στα τριτοβάθμια ιδρύματα». Μα δεν είναι καθήκον του υπεύθυνου υπουργείου να διεξαγάγει τη μελέτη που θα διαπίστωνε την αποτελεσματικότητα ή μη της βάσης; Κι όμως, η υπουργός επικαλείται την ανυπαρξία μελέτης, δηλαδή την ανυπαρξία τεκμηρίωσης και έρευνας, για να δικαιολογήσει τη δράση της... Και του χρόνου θα δούμε τι κάνουμε, είπε. Τραγέλαφος.

Αυτό που δεν ομολογεί η υπουργός είναι ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να ξαναγεμίσει τα σχολάζοντα ιδρύματα της επαρχίας, αυτά που στήθηκαν δίκην στρατοπέδων για να προσφέρουν εύκολο εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες: ενοίκια από γκαρσονιέρες και rooms, εστιατόρια, καφετέριες. Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπλιο, Τρίπολη, Κόρινθος, Φλώρινα, Κοζάνη, Πρέβεζα, Αρτα, κάθε πόλη και πανεπιστημιακή σχολή, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ. Για να παρκάρουν εκεί οι μαθητές του 5 ή του 6, αυτοί που ούτως ή άλλως δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται να πιάσουν το 10, αλλά που έτσι παρκαρισμένοι αδρανείς μένουν έξω από την επισήμως καταγραφόμενη ανεργία, αφαιμάσσοντας τις οικογένειές τους, μη καταλήγοντας σε ουσιαστική εκπαίδευση ή έστω σε ένα πτυχίο με κάποιο επαγγελματικό αντίκρισμα. Να κυκλοφορεί το χρήμα από τη μια τσέπη στην άλλη... Και η νεολαία να θάβεται σε χωματερές, να ταΐζεται με ψέματα και πέτσινα πτυχία.

Η κυβέρνηση ομολογεί ότι δεν έχει καμιά μελέτη, κανένα σοβαρό σχέδιο για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, δεν έχει να προσφέρει καμία σοβαρή προοπτική στη νεολαία· προοπτική σπουδών με δημιουργικό περιεχόμενο και κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, προοπτική εργασίας, προοπτική υγιούς εγκοινωνισμού και αξιοκρατίας. Οχι, ακόμη και τα παιδιά που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να σπουδάσουν, αντί να προσανατολιστούν προς άλλα επαγγέλματα, δεξιότητες, τέχνες, οδηγούνται αγεληδόν στις παράγκες που αποκαλούνται ΑΕΙ, για να λιμνάσουν πληρώνοντας καφετέριες, κινητά και υπεραστικά λεωφορεία, για να ζωντανέψουν με την κατανάλωσή τους μαραμένες, εγκαταλελειμμένες επαρχιακές πόλεις.

Ιδού το όραμα: Από δεκαοκτώ χρόνων στην αδράνεια και τη φυγομαχία, στις χαμηλές προσδοκίες, στο ροκάνισμα του χρόνου. Σε μια χώρα που αποθεώνει ξεδιάντροπα την ψευδοδημοκρατία του όλοι ίσοι κάτω από τη βάση, όλοι περνούν όπου να ’ναι, ό, τι να ’ναι. Με μια κυβέρνηση που ήθελε, λίγους μήνες νωρίτερα, να κάνει copy-paste σχολικό θαύμα της Φινλανδίας. Εμεινε στο copy. Kαι σπεύδει υποκριτικά, δημαγωγικά, αναίσχυντα, να κρύψει την ανεργία, την απουσία παραγωγικών δομών, την απουσία σχεδίου, την έλλειψη κάθε οράματος, παρκάροντας τα νιάτα σε παράγκες, σταθμούς ΚΤΕΛ και καφενεία – κάτω από τη βάση."

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_93_18/04/2010_397636
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #1 on: April 19, 2010, 22:37:29 pm »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 19:16:01 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
theoxan
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 456



View Profile WWW
Re: Η βάση του 10
« Reply #2 on: April 19, 2010, 23:43:37 pm »

Quote from: BOBoMASTORAS on April 19, 2010, 22:37:29 pm
Μα καλά τι πάει να πει μαθητής του 5? Κάθισε ποτέ να το αναλογιστεί κανείς? Το υπουργείο αν θέλει μπορεί να βάλει θέματα έτσι ώστε μόνο λίγοι από τους καλύτερους μαθητές να γράψουν 5 ή όλοι να γράψουν 20. Δεν υπάρχει καμία απόλυτη σύνδεση αυτού του νούμερου με την επάρκεια κάποιου να σπουδάσει. Η σχέση είναι μόνο σχετική. Δλδ το πως έγραψε κάποιος στα συγκεκριμένα θέματα σε σχέση με τους συμμαθητές του. Το πρόβλημα της βάσης φαίνεται ακόμη περισσότερο στις σχολές τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΑΤΕΙ) τα οποία είναι προσαρμοσμένα στην αγορά εργασίας. Ας μου πει κάποιος τι σχέση έχει ο βαθμός που πήρε κάποιος στο λύκειο σε σχέση με το αν μπορεί αύριο να διεξάγει το επάγγελμα του ιχθιοκαλλιεργητή. Το πρόβλημα είναι ότι στην ελλάδα η παιδεία και η σφαιρική διαμόρφωση του πολίτη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα η χώρα στερείται τεχνικής εκπαίδευσης. Αν δεν υπάρξει σαφής διαχωρισμός παιδείας, τεχνικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αύξηση του επιπέδου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δε πρόκειται να δούμε.

σωστός πιστεύω. Wink
Logged

http://negra-oveja.blogspot.com/
noul
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 231


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #3 on: April 20, 2010, 00:58:56 am »

η σχεση ειναι εν μερη σχετικη.Συγκεκριμενα σε αυτες τις βαθμολογιες μιλαμε για γνωση βασικων εννοιων και οχι ανταγωνισμο μεταξυ μαθητων.ο ανταγωνισμος αρχιζει πιο πανω. οτι θεματα και να πεσουν ο βαθμος 8-10 στα 20 ειναι παντα βασικες γνωσεις, η ελειψη των οποιων ριχνει πολυ το επιπεδο αυτων των σχολων.Φυσικα δεν ευθυνονται οι μαθητες για αυτο και ουτε ειναι λυση η βαση του 10.δεν ειναι ομως ετοιμοι να σπουδασουν το αντικειμενο π.χ. του ηλεκτρολογου,ηλεκτρονικου, αυτοματιστη.δεν ειναι ετοιμοι,οχι δεν ειναι καταλληλοι..
Logged
fantomas
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3228



View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #4 on: April 20, 2010, 15:02:29 pm »

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=72&artId=299177&dt=18/04/2010
Logged

-Buenos dias!
-Kinder Bueno!!!
pmousoul
Guest
Re: Η βάση του 10
« Reply #5 on: April 20, 2010, 15:16:26 pm »

δεν λέει και τίποτα όμως.. απλά κάνει κριτική.. χωρίς να λέει ποια θα ήταν μία σωστή κατεύθυνση..

έτσι το κείμενο μιλάει περισσότερο για πολιτική παρά για ουσία.. κατά την ταπεινή μου άποψη

υπάρχει για παράδειγμα ένα σωστό μέτρο.. το οποίο έχει μεγάλο πολιτικό κόστος, αλλά είναι ουσιαστικό.. να μειωθούν οι αριθμοί των φοιτητών που θα εισάγονται στα πανεπιστήμια ή τουλάχιστον αυτός ο αριθμός να σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών

το άλλο είναι οι υποδομές.. συγχώνευση ιδρυμάτων.. τόσο για αύξηση του προσωπικού όσο για ενίσχυση των υποδομών, όπου αυτό είναι δυνατό..

το δεύτερο είναι λίγο επιστημονική φαντασία.. το πρώτο έπρεπε να είχε γίνει.. να διέκοπταν όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα την λειτουργία τους μέχρι οι αριθμοί των εισαγόμενων φοιτητών να ανταποκρίνονται στο προσωπικό.

όσον αφορά την βελτίωση της δευτεροβάθμιας.. και αυτό γίνεται.. απλά όπως και τα προηγούμενα έτσι και αυτό θέλει βούληση και ειλικρίνεια..
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #6 on: April 21, 2010, 01:08:41 am »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 19:15:58 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #7 on: April 21, 2010, 01:51:44 am »

και προς θεού.
Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες.
πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά...
Logged

byeeee
Γιώργος
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3796



View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #8 on: April 21, 2010, 01:59:17 am »

Quote from: Turambar on April 21, 2010, 01:51:44 am
και προς θεού.
Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες.
πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά...
Για να ξέρει τα μόριά του. Έτσι, ενώ κάποιος ήθελε ΣΕΜΦΕ ξέρω 'γω και έβγαλε παραπάνω μόρια είπε να πάει Ηλεκτρολόγους μιας και τα πιάνει.

Θεωρώ ότι με το μηχανογραφικό πριν τις Πανελλήνιες θα αντικατοπτρίζονται καλύτερα οι πραγματικές προσδοκίες/επιθυμίες των υποψηφίων.

Βέβαια, το ότι το συμπληρώνεις μετά, σου επιτρέπει να μπορέσεις να ψάξεις τι παίζει με τα τμήματα, πριν κάνεις την επιλογή σου. But seriously, πόσοι το κάναμε...;
Logged

class Windows extends Throwable implements Failure
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #9 on: April 21, 2010, 02:02:09 am »

Δεν βγάζει νόημα...
Δηλώνεις αυτά που θέλεις, με τη σειρά που τα θέλεις.

Ούτως ή άλλως, το να στηρίζεις τις επιλογές σου, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, είναι χαζό.


Logged

byeeee
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...