• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 20:41:36 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 20:41:36 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 19:59:00]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Ma8hths Indou
[Today at 17:30:47]

[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by Thanasis_pap
[Today at 17:06:37]

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by The Web
[Today at 13:25:49]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[Today at 09:51:26]

[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by Nikos_313
[Today at 01:40:22]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by Διάλεξις
[Today at 01:30:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:04:15]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[Today at 00:59:05]

Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέ...
by inverter
[August 01, 2025, 20:35:12 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[August 01, 2025, 15:13:09 pm]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by PolarBear
[August 01, 2025, 15:03:05 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 31, 2025, 21:15:48 pm]

Καμμένα...!!
by Godat
[July 31, 2025, 21:07:58 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Katarameno
[July 31, 2025, 20:31:30 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[July 31, 2025, 15:33:28 pm]

ΤΗΜΜΥ-Σκάκι
by L
[July 31, 2025, 13:24:56 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Katarameno
[July 30, 2025, 13:47:28 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Giopan
[July 29, 2025, 16:04:23 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[July 29, 2025, 13:52:51 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9988
Latest: kyrlef
Stats
Total Posts: 1427645
Total Topics: 31739
Online Today: 142
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 19
Guests: 97
Total: 116
Geoth
gkaramp
Katarameno
Alex Kosmas
stefpapa21
Giannis Masterio
christina02
dkoui
Retroman07
HlektrikhPatata
Pcsc
gmpatsol
AcDimitri
George_RT
Thanasis_pap
Billyskotsikas
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Η βάση του 10
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Η βάση του 10  (Read 2494 times)
voutiras
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 21


View Profile
Η βάση του 10
« on: April 19, 2010, 14:10:33 pm »

Παραθέτω ένα ενδιαφέρον άρθρο του Νίκου Ξυδάκη από την Καθημερινή

"Οραμα για τη νεολαία: όλοι ίσοι κάτω από τη βάση

Tου Nικου Γ. Ξυδακη

Τα μέτρα για την Παιδεία, που εξήγγειλε η αρμόδια υπουργός ύστερα από πολύμηνη εκκόλαψη, άλλα αμήχανα κι άλλα ασυνάρτητα, συνθέτουν ένα αντιφατικό πακέτο ενδεικτικό της αντιφατικής διακυβέρνησης που ζούμε. Η περίοδος δοκιμής για τους νέους δασκάλους λ. χ. και η παιδαγωγική κατάρτιση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επόμενο βήμα θα ήταν η ανάσχεση της βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων στα παιδαγωγικά τμήματα, με σκοπό την πληρωμένη εκπαιδευτικά άδεια και το επίδομα.

Η αξιολόγηση του σχολικού έργου προτείνεται δειλά και μάλλον συγκεχυμένα, ενώ δεν προτείνεται σαφής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών· επιθεωρητής δεν προβλέπεται, οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιον τρόπο αυτοαξιολογούνται· θετικό στοιχείο μπορεί να αναδειχθεί, υπό όρους, η ανάμειξη των συλλόγων γονέων.

Η σφοδρή αντίφαση, τώρα: η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου καταργεί τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ, την οποία εισήγαγε η πρώην υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου το 2006. Θυμόμαστε ασφαλώς ότι πριν θεσπιστεί η βάση του 10 (ως μέσος όρος), έμπαιναν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με μονοψήφιο μέσο όρο βαθμολογίας: 3, 4, 5... Η βάση του 10 υπολογίζεται ότι άφησε εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ περίπου 60.000 υποψήφιους σπουδαστές και οδήγησε σε ερήμωση διάφορες επαρχιακές σχολές, αμφιβόλου ακαδημαϊκής επάρκειας έτσι κι αλλιώς, και συνακόλουθα σε κάμψη του ιδιότυπου φοιτητικού τουρισμού προς την επαρχία.

Το δεκάρι δεν είναι πανάκεια· δεν θεραπεύει όλες τις δομικές ασθένειες του εκπαιδευτικού συστήματος· δεν προφυλάσσει το λύκειο από τον ευτελισμό, δεν καταπολεμάει την αποστήθιση. Ωστόσο, θέτει ένα όριο, διαφυλάσσει κάπως το επίπεδο των σχολών, οι οποίες υποφέρουν ήδη από συμφόρηση και κάμψη των παρεχομένων σπουδών.

Ποιο είναι το επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου για την κατάργηση του 10; «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στα λύκεια ή στα τριτοβάθμια ιδρύματα». Μα δεν είναι καθήκον του υπεύθυνου υπουργείου να διεξαγάγει τη μελέτη που θα διαπίστωνε την αποτελεσματικότητα ή μη της βάσης; Κι όμως, η υπουργός επικαλείται την ανυπαρξία μελέτης, δηλαδή την ανυπαρξία τεκμηρίωσης και έρευνας, για να δικαιολογήσει τη δράση της... Και του χρόνου θα δούμε τι κάνουμε, είπε. Τραγέλαφος.

Αυτό που δεν ομολογεί η υπουργός είναι ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να ξαναγεμίσει τα σχολάζοντα ιδρύματα της επαρχίας, αυτά που στήθηκαν δίκην στρατοπέδων για να προσφέρουν εύκολο εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες: ενοίκια από γκαρσονιέρες και rooms, εστιατόρια, καφετέριες. Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπλιο, Τρίπολη, Κόρινθος, Φλώρινα, Κοζάνη, Πρέβεζα, Αρτα, κάθε πόλη και πανεπιστημιακή σχολή, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ. Για να παρκάρουν εκεί οι μαθητές του 5 ή του 6, αυτοί που ούτως ή άλλως δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται να πιάσουν το 10, αλλά που έτσι παρκαρισμένοι αδρανείς μένουν έξω από την επισήμως καταγραφόμενη ανεργία, αφαιμάσσοντας τις οικογένειές τους, μη καταλήγοντας σε ουσιαστική εκπαίδευση ή έστω σε ένα πτυχίο με κάποιο επαγγελματικό αντίκρισμα. Να κυκλοφορεί το χρήμα από τη μια τσέπη στην άλλη... Και η νεολαία να θάβεται σε χωματερές, να ταΐζεται με ψέματα και πέτσινα πτυχία.

Η κυβέρνηση ομολογεί ότι δεν έχει καμιά μελέτη, κανένα σοβαρό σχέδιο για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, δεν έχει να προσφέρει καμία σοβαρή προοπτική στη νεολαία· προοπτική σπουδών με δημιουργικό περιεχόμενο και κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, προοπτική εργασίας, προοπτική υγιούς εγκοινωνισμού και αξιοκρατίας. Οχι, ακόμη και τα παιδιά που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να σπουδάσουν, αντί να προσανατολιστούν προς άλλα επαγγέλματα, δεξιότητες, τέχνες, οδηγούνται αγεληδόν στις παράγκες που αποκαλούνται ΑΕΙ, για να λιμνάσουν πληρώνοντας καφετέριες, κινητά και υπεραστικά λεωφορεία, για να ζωντανέψουν με την κατανάλωσή τους μαραμένες, εγκαταλελειμμένες επαρχιακές πόλεις.

Ιδού το όραμα: Από δεκαοκτώ χρόνων στην αδράνεια και τη φυγομαχία, στις χαμηλές προσδοκίες, στο ροκάνισμα του χρόνου. Σε μια χώρα που αποθεώνει ξεδιάντροπα την ψευδοδημοκρατία του όλοι ίσοι κάτω από τη βάση, όλοι περνούν όπου να ’ναι, ό, τι να ’ναι. Με μια κυβέρνηση που ήθελε, λίγους μήνες νωρίτερα, να κάνει copy-paste σχολικό θαύμα της Φινλανδίας. Εμεινε στο copy. Kαι σπεύδει υποκριτικά, δημαγωγικά, αναίσχυντα, να κρύψει την ανεργία, την απουσία παραγωγικών δομών, την απουσία σχεδίου, την έλλειψη κάθε οράματος, παρκάροντας τα νιάτα σε παράγκες, σταθμούς ΚΤΕΛ και καφενεία – κάτω από τη βάση."

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_93_18/04/2010_397636
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #1 on: April 19, 2010, 22:37:29 pm »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 19:16:01 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
theoxan
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 456



View Profile WWW
Re: Η βάση του 10
« Reply #2 on: April 19, 2010, 23:43:37 pm »

Quote from: BOBoMASTORAS on April 19, 2010, 22:37:29 pm
Μα καλά τι πάει να πει μαθητής του 5? Κάθισε ποτέ να το αναλογιστεί κανείς? Το υπουργείο αν θέλει μπορεί να βάλει θέματα έτσι ώστε μόνο λίγοι από τους καλύτερους μαθητές να γράψουν 5 ή όλοι να γράψουν 20. Δεν υπάρχει καμία απόλυτη σύνδεση αυτού του νούμερου με την επάρκεια κάποιου να σπουδάσει. Η σχέση είναι μόνο σχετική. Δλδ το πως έγραψε κάποιος στα συγκεκριμένα θέματα σε σχέση με τους συμμαθητές του. Το πρόβλημα της βάσης φαίνεται ακόμη περισσότερο στις σχολές τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΑΤΕΙ) τα οποία είναι προσαρμοσμένα στην αγορά εργασίας. Ας μου πει κάποιος τι σχέση έχει ο βαθμός που πήρε κάποιος στο λύκειο σε σχέση με το αν μπορεί αύριο να διεξάγει το επάγγελμα του ιχθιοκαλλιεργητή. Το πρόβλημα είναι ότι στην ελλάδα η παιδεία και η σφαιρική διαμόρφωση του πολίτη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα η χώρα στερείται τεχνικής εκπαίδευσης. Αν δεν υπάρξει σαφής διαχωρισμός παιδείας, τεχνικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αύξηση του επιπέδου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δε πρόκειται να δούμε.

σωστός πιστεύω. Wink
Logged

http://negra-oveja.blogspot.com/
noul
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 231


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #3 on: April 20, 2010, 00:58:56 am »

η σχεση ειναι εν μερη σχετικη.Συγκεκριμενα σε αυτες τις βαθμολογιες μιλαμε για γνωση βασικων εννοιων και οχι ανταγωνισμο μεταξυ μαθητων.ο ανταγωνισμος αρχιζει πιο πανω. οτι θεματα και να πεσουν ο βαθμος 8-10 στα 20 ειναι παντα βασικες γνωσεις, η ελειψη των οποιων ριχνει πολυ το επιπεδο αυτων των σχολων.Φυσικα δεν ευθυνονται οι μαθητες για αυτο και ουτε ειναι λυση η βαση του 10.δεν ειναι ομως ετοιμοι να σπουδασουν το αντικειμενο π.χ. του ηλεκτρολογου,ηλεκτρονικου, αυτοματιστη.δεν ειναι ετοιμοι,οχι δεν ειναι καταλληλοι..
Logged
fantomas
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3228



View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #4 on: April 20, 2010, 15:02:29 pm »

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=72&artId=299177&dt=18/04/2010
Logged

-Buenos dias!
-Kinder Bueno!!!
pmousoul
Guest
Re: Η βάση του 10
« Reply #5 on: April 20, 2010, 15:16:26 pm »

δεν λέει και τίποτα όμως.. απλά κάνει κριτική.. χωρίς να λέει ποια θα ήταν μία σωστή κατεύθυνση..

έτσι το κείμενο μιλάει περισσότερο για πολιτική παρά για ουσία.. κατά την ταπεινή μου άποψη

υπάρχει για παράδειγμα ένα σωστό μέτρο.. το οποίο έχει μεγάλο πολιτικό κόστος, αλλά είναι ουσιαστικό.. να μειωθούν οι αριθμοί των φοιτητών που θα εισάγονται στα πανεπιστήμια ή τουλάχιστον αυτός ο αριθμός να σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών

το άλλο είναι οι υποδομές.. συγχώνευση ιδρυμάτων.. τόσο για αύξηση του προσωπικού όσο για ενίσχυση των υποδομών, όπου αυτό είναι δυνατό..

το δεύτερο είναι λίγο επιστημονική φαντασία.. το πρώτο έπρεπε να είχε γίνει.. να διέκοπταν όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα την λειτουργία τους μέχρι οι αριθμοί των εισαγόμενων φοιτητών να ανταποκρίνονται στο προσωπικό.

όσον αφορά την βελτίωση της δευτεροβάθμιας.. και αυτό γίνεται.. απλά όπως και τα προηγούμενα έτσι και αυτό θέλει βούληση και ειλικρίνεια..
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #6 on: April 21, 2010, 01:08:41 am »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 19:15:58 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #7 on: April 21, 2010, 01:51:44 am »

και προς θεού.
Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες.
πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά...
Logged

byeeee
Γιώργος
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3796



View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #8 on: April 21, 2010, 01:59:17 am »

Quote from: Turambar on April 21, 2010, 01:51:44 am
και προς θεού.
Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες.
πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά...
Για να ξέρει τα μόριά του. Έτσι, ενώ κάποιος ήθελε ΣΕΜΦΕ ξέρω 'γω και έβγαλε παραπάνω μόρια είπε να πάει Ηλεκτρολόγους μιας και τα πιάνει.

Θεωρώ ότι με το μηχανογραφικό πριν τις Πανελλήνιες θα αντικατοπτρίζονται καλύτερα οι πραγματικές προσδοκίες/επιθυμίες των υποψηφίων.

Βέβαια, το ότι το συμπληρώνεις μετά, σου επιτρέπει να μπορέσεις να ψάξεις τι παίζει με τα τμήματα, πριν κάνεις την επιλογή σου. But seriously, πόσοι το κάναμε...;
Logged

class Windows extends Throwable implements Failure
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Η βάση του 10
« Reply #9 on: April 21, 2010, 02:02:09 am »

Δεν βγάζει νόημα...
Δηλώνεις αυτά που θέλεις, με τη σειρά που τα θέλεις.

Ούτως ή άλλως, το να στηρίζεις τις επιλογές σου, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, είναι χαζό.


Logged

byeeee
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...