|
Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Show Posts
|
Pages: [1] 2 3
|
4
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / 4+1 βασικά αντεπιχειρήματα στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
|
on: January 29, 2024, 21:53:25 pm
|
4+1 βασικά αντεπιχειρήματα στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. 1) Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με τον τρόπο που πλασσάρεται ότι θα λειτουργήσουν, ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, αλλά και με βάση την αυτονόητη γνώση για αυτά ως ιδιωτικές επιχειρήσεις, ότι θα εξυπηρετούν «τις ανάγκες της αγοράς», θα οδηγήσει σε κατακερματισμό στον τίτλο σπουδών. Ας αναλύσουμε λίγο το συγκεκριμένο χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την κτηνιατρική. Η κτηνιατρική έχει ένα πενταετές πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει έναν ευρύ διεπιστημονικό χαρακτήρα, στον οποίο η τελική εξειδίκευση δεν είναι περιοριστική. Ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο, θα μπορεί να χορηγεί εξειδικευμένο τίτλο κτηνίατρου επι συγκεκριμένου αντικειμένου, πιθανόν και σε 4 ή 3 χρόνια. Θα προκύπτει δηλαδή από εκεί κτηνίατρος γάτας, κτηνίατρος σκύλου, κτηνίατρους κότας, κτηνίατρος χάμστερ, με τον ονοματιζόμενο τίτλο σπουδών. Δεν θα μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την επιστημονικότητα του πτυχίου, καθώς λόγω του συγκεκριμένου εξατομικευμένου αντικειμένου, είμαστε εκ προοιμίου υποχρεωμένοι να δεχτούμε ως αρκετά τα 4 ή και 3 έτη σπουδών, αν αυτά προσανατολίζονται μόνο στο εν λόγω. Έτσι, θα παράγονται πολλών διαφορετικών ειδών κτηνίατροι, ο καθένας με μοναδικό αντικείμενο. Μία κτηνοτροφική μονάδα λοιπόν που εκτρέφει μόνο κότες, θα προτείνει σε έναν κτηνίατρο κότας από ιδιωτικό πανεπιστήμιο στη δουλειά, και θα του προτείνει π.χ. 700 ευρώ. Ο εν λόγω, δε θα έχει το περιθώριο να αρνηθεί τη δουλειά, διότι όταν το πτυχίο σου είναι τόσο εξειδικευμένο, δεν έχεις τόσο πολλές εργασιακές επιλογές. Αυτό λοιπόν, θα δημιουργήσει μία «πιάτσα» κακοπληρωμένων κτηνίατρων. Αυτό, τιμαριθμικά, θα παρασύρει προς τα κάτω και τους μισθούς των κτηνίατρων που βγαίνουν από το δημόσιο ΑΕΙ, διότι ένας παν-επιστήμονας από την κτηνιατρική του ΑΠΘ (π.χ. μικρών ζώων) που θα έχει γνώσεις και για γάτα και για σκύλο, δε θα μπορέσει να απαιτήσει έναν μισθό της τάξης των 1500 ευρώ, γιατί θα είναι πιο «συμφέρον» για την εκάστοτε επιχείρηση, να προσλάβει έναν κτηνίατρο γάτας και έναν κτηνίατρο σκύλου, με 700 ευρώ έκαστο. Άρα για να βρει και ο ίδιος δουλειά, θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί στον μισθό μίας ομάδας με πολύ στενότερο εύρος σπουδών, έχοντας δαπανήσει περισσότερα χρόνια. Προφανώς οι αριθμοί δεν θα είναι αυτοί ακριβώς, αλλα το ζήτημα είναι πως οι στενές και περιορισμένες γνώσεις με βάση τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης θα οδηγήσουν νομοτελειακά σε υποτίμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων που μέχρι τώρα ξέρουμε. 2) Ο λεγόμενος «υγιής ανταγωνισμός» μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, δεν αποτελεί πραγματικότητα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την υγεία. Έχουμε δει βελτιωμένο εθνικό σύστημα υγείας λόγω κάποιου υγειούς ανταγωνισμού με την ιδιωτική υγεία; Ίσα ίσα, η γνώση μας για την ιδιωτική παροχή υγείας, μας εφησυχάζει, ότι αν πάει κάτι στραβά θα απευθυνθούμε εκεί, και έτσι παραλείπουμε το να απαιτήσουμε το αυτονόητο, ένα αξιοπρεπές σύστημα παροχής κρατικής υγείας. Φανταστείτε πόσο καλύτερο θα ήταν το δημόσιο σύστημα υγείας αν ήταν μονόδρομος και για την πλειοψηφία του λαού, αλλά κυρίως, για τους ισχυρούς, και τους έχοντες την εξουσία. 3) Στα πλαίσια του ανταγωνισμού, πάντα τίθεται και ένα ζήτημα περι αθέμιτου ανταγωνισμού, σε όρους αγοράς. Η ίδρυση των ιδιωτικών ιδρυμάτων ανοίγει ακόμα πιο διάπλατα την πόρτα, στο να δέχονται τα δημόσια ιδρύματα λιγότερη κρατική στήριξη, σε πλαίσιο περιορισμού του αθέμιτου ανταγωνισμού. Αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε σταδιακή επιβολή διδάκτρων ( το βλέπουμε εξάλλου στις περισσότερες χώρες που λειτουργούν και ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα) , και σε περισσότερη εξάρτηση των δημοσίων πανεπιστημίων από άλλες πηγές χρηματοδότησης όπως εταιρείες. Αυτό αφ’ενός θα οδηγήσει στην κατάργηση της δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και αφ’ετέρου, θα δέσει ακόμα περισσότερο τα πανεπιστήμια με τις επιταγές των μεγάλων εταιρειών, οι οποίες θα πλασσάρονται ως σωτήρες αυτών, και θα δημιουργούν φυτώρια εργαζομένων προσανατολισμένα στις δικές τους απαιτήσεις. 4) Σύντομα θα ακολουθήσει περαιτέρω μείωση των θέσεων εισακτέων στα δημόσια πανεπιστήμια. Εάν για παράδειγμα λειτουργήσει στην Αθήνα ιδιωτικό πανεπιστήμιο Ιατρικής, με 200 εισακτέους ανα έτους, γνωρίζοντας πόσο μεγάλη ζήτηση έχει αυτή η σχολή, μπορούμε ασφαλώς να υποθέσουμε ότι οι θέσεις αυτές θα καλύπτονται κάθε χρόνο. Η κυβέρνηση λοιπόν, θα μπορεί πιο εύκολα να μειώσει τις θέσεις εισακτέων γιατρών κατά 200 ανα την επικράτεια, έχοντας το επιχείρημα ότι δε θα υπάρξει ζήτημα επιστημονικής πληρότητας σε επίπεδο χώρας, διότι οι θέσεις αυτές θα καλύπτονται από τους αντίστοιχους αποφοίτους του ιδιωτικού ιδρύματος. Το εν λόγω, ενέχει την υπόθεση ότι το κράτος, θέλει να περιορίσει τα «έξοδα» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό το βιώνουμε καθημερινά βλέποντας την χρόνια υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων, την έλλειψη καθηγητών και εξοπλισμών. Επαναποδεικνύεται όμως και από κάτι άλλο. 5) Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, πλασσάρεται από την κυβέρνηση ως ένα μέτρο το οποίο διασφαλίζει το υψηλό επίπεδο των σπουδαστών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Μπορεί πολύς κόσμος να διαμαρτύρεται ότι η ΕΒΕ ήρθε ως ένας τεχνητός «κόφτης» για να μειωθούν οι δαπανούμενοι πόροι της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ωστόσο αυτή ευαγγελίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. (Πέραν της προχειρότητας που την διακατέχει, που έχει ποσοστιαίο χαρακτήρα και διερευνά μόνο τη μέση τιμή των βαθμολογιών, χωρίς να διερευνά την διασπορά αυτών, ενώ οι συντελεστές τίθενται οριζόντια, προκαλλώντας σε κάθε άνθρωπο με στοιχειώδεις γνώσεις στατιστικής εγκεφαλική αυτανάφλεξη, ή την οριζόντια βαθμολογική εφαρμογή του συνόλου στα ειδικά μαθήματα.) Η λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η ΕΒΕ είναι όντως ένα μέτρο περισσότερο δημοσιονομικό, παρά «εκπαιδευτικό» που ενδιαφέρεται για τη διασφάλιση του επιπέδου, καθώς στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, που θα εντάσσονται στο επίσημο εκπαιδευτικό μοντέλο της χώρας, και θα χορηγούν πτυχία με ίσα αναγνωρισμένα δικαιώματα με τα δημόσια, θα έχουν ως κριτήριο την ικανότητα καταβολής των διδάκτρων και όχι κάποια «εξασφάλιση επιπέδου». Θα ήταν τουλάχιστον πιο τίμιο από την κυβέρνηση να παραδεχτεί ανοιχτά ότι η ΕΒΕ είναι μέτρο δημοσιονομικό, με έναν ψευτοεπιστημονικό μανδύα, και ότι γενικότερα η οπτική της για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ότι πρόκειται για εμπόρευμα.
|
|
|
5
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Ιταλία / Re: Erasmus στο Università degli Studi di Pavia
|
on: January 15, 2024, 17:37:31 pm
|
Καλησπέρα, Έκανα το εράσμους μου (σπουδές) στην Παβία την άνοιξη του 2022 και θα παραθέσω κάποιες πληροφορίες. α) Αντιστοιχίες-δυσκολία μαθημάτων. Τα μεταπτυχιακά της παβίας (αγγλικά) έχουν αρκετές επιλογές. Εγώ αντιστοίχησα το μάθημα Robot Control με τη Ρομποτική και το RF-Microelectronics με την Τηλεπικοινωνιακή Ηλεκτρονική. Θα μπορούσα πιθανόν να είχα αντιστοιχήσει λίγα ακόμα, δεν μου ήταν εύκολο να τα βρω, αλλά πρώτον δεν με ενδιέφερε να βρω περισσότερα και δεύτερον, προτίμησα να πάρω μαθήματα που δεν θα είχα τη δυνατότητα να έχω εδώ. Η δυσκολία όλων θα έλεγα ότι είναι μικρότερη από ό,τι στην Ελλάδα, ωστόσο δεν είναι εύκολα μαθήματα. Ένα μάθημα που πήρα από εκεί και μου φάνηκε πολύ ωραίο και ενδιαφέρον, με καλό καθηγητή, και εν τέλει το πέρασα κιόλας είναι το Human Computer Interaction. (Το έβαλα στα +15, μη αντιστοιχισμένο). β) Γενική εικόνα πανεπιστημίου. Το πανεπιστήμιο είναι εκτός πόλης αλλά τα αστικά είναι πολλά και βολικά. Κάποιοι το παίρνουν και με ποδήλατο, δεν είναι πολύ μακριά. Οι εγκαταστάσεις είναι καλές, η ποιότητα των μαθημάτων και των καθηγητών είναι καλή, και το κυλικείο έρχεται σε λογαριασμό. Πρόκειται για ένα ιστορικό και μεγάλο πανεπιστήμιο, οπότε έχει πολύ κόσμο, πολλούς χώρους κ.τ.λ. γ) Στέγη. Οι περισσότεροι επιλέγουν τις εστίες τύπου Valla-Golgi-Volta κ.τ.λ. Το μέσο κόστος διαμονής σε εστία είναι 300 ευρώ (ρεύμα νερό ίντερνετ δωμάτιο με ή χωρίς συγκάτοικο και πρόσβαση σε κουζίνα για να μαγειρεύεις μόνος με προιόντα που αγοράζεις μόνος). Εγώ θα πρότεινα ή το Collegio Golgi (ατομικά δωμάτια, αρκετός κόσμος, ψιλοφαν πραγματάκια διοργανώνονται μέσα κ.τ.λ.) ή το Collegio Valla -αυτό που έμενα εγώ- (πιο καλές υποδομές από το Golgi, δωμάτια με συγκάτοικο, ψιλοξενέρωτο, αλλά είναι στο κέντρο της πόλης, βλέπει το ποτάμι, και όλα πλην του πανεπιστημίου - στο οποίο μην πολυπηγαίνετε - είναι πολύ κοντά.) Τα άλλα Collegio (εστίες) είναι είτε αρρένων-θηλέων (γενικά αν νομίζετε ότι στην ιταλία ο κόσμος είναι λιγότερο συντηρητικός από ό,τι εδώ πλανάστε), είτε πολύ μακριά από το κέντρο. δ) Διασκέδαση. Η Παβία είναι μία πόλη 70χιλιάδων κατοίκων και έχει πάνω από 25 χιλιάδες φοιτητές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όπου και να πας έχει φοιτητές. Το κλίμα γενικά είναι λίγο πιο "φλώρικο" και 'ήπιο" από ό,τι στην ελλάδα, όλοι πάνε σχολή, τα μπαρ κλείνουν κ.τ.λ. αλλά γίνονται πολλά πάρτυ σε κάποια παράνομα που θα τα ανακαλύψετε εκεί την πρώτη εβδομάδα, σε σπίτια, σε χωράφια, σε εστίες κ.τ.λ. Αν είσαι κοινωνικός και κάνεις παρέες με άλλους ερασμίτες κ.τ.λ. θα είναι φουλ ευχάριστη εμπειρία και θα διασκεδάζετε έξω φθηνά 4-5 φορές τη βδομάδα, ίσως και παραπάνω. Πολλές φορές ωστόσο θα πρεπει να στε οι ίδιοι οι διοργανωτές των ιβεντς διότι η νύχτα της Παβίας άπο άποψη (νόμιμων) μαγαζιών έχει τους περιορισμούς της. Είναι σχετικά έντονη και η παρουσία του ESN εκει πέρα, αλλά θέλει λίγο προσοχή γιατί είναι λίγο απατεώνες καμιά φορά. Επίσης όσοι είναι του αθλητισμού, η Παβία είναι πολύ καλό μέρος. Γίνονται συνεχώς πρωταθλήματα σε διάφορα αθλήματα μεταξύ των εστιών (γενικά είναι λίγο κιτσ η όλη αισθητική και το παίζουν αδελφότητες αλλά άμα γουστάρεις μπάσκετ ποδόσφαιρο βόλλευ ή ράγκμπι θα χει αρκετό κόντεντ) ΑΑΑΑ επίσης μην περιμένετε να κάνετε παρέα με σοιμφητητές. Το 90% είναι πάνω από 30-35 χρονών. ε) Κόστος ζωής. Πέραν του ποσού για την εστία πρέπει να καλυφθούν φαί-διασκέδαση-μεταφορές. Ως προς τις μεταφορές, με 20 ευρώ δικαιούσαι όλα τα αστικά για όλο το εξάμηνο. Τα τρένα για να πηγαίνεις σε άλλες πόλεις δεν μπορώ να τα συμπεριλάβω σε αυτήν την κουβέντα γιατί δεν ξέρω πόσο θα ταξιδέψει ο καθένας, πάντως, ενδεικτικά αναφέρω ότι με 4 ευρώ είσαι σε 20 λεπτά στο Μιλάνο και ότι δεν είναι και απαραίτητο να κόβεις πάντα εισιτήριο... Το φαγητό έξω και η αγορά φαγητού γενικά είναι αισθητά πιο ακριβή απο ό,τι στην Ελλάδα. Αν το χετε με τη μαγειρική, υποθέτω θα στε ίσα βάρκα ίσα νερά γτ οι τιμές σουπερ μαρκετ ήταν παρεμφερής. Αυτό που είναι αισθητά και ευχάριστα φθηνότερο είναι το αλκοόλ. Οριακά μισή τιμή. Πιείτε!. Τα μπαρ επίσης είναι φθηνότερα από ο,τι στην ελλάδα, αλλά κάποια μεγάλα μαγαζιά τύπου ντίσκο κ.τ.λ. συνήθως έχουν είσοδο. στ) Φθηνές πτήσεις Ryanair στα 2 αεροδρόμια του Μιλάνο, το μπέργκαμο και το Μαλπένσα, με εύκολη και φθηνή πρόσβαση από και προς Παβία. Εκμεταλλευτείτε το αυτό για φθηνά ταξίδια σε εράσμους φίλων σας, ενδεικτικά παραθέτω. (9 Ευρώ πάνε έλα Θεσσαλονίκη , 40 Ευρώ πάνε έλα πόρτο, 12 ευρώ Μαγιόρκα κ.τ.λ.) ζ) Δεν παίζει κανένα βοηθητικό επίδομα ή κάτι σχετικό πλην της εράσμους χρηματοδότησης. Ένα σύντομο σχόλιο επι συνόλου, η εμπειρία άξιζε 100%. Προτείνω γενικότερα το εράσμους αλλά και ειδικότερα την Παβία. Θα περάσετε υπέροχα, θα γνωρίσετε κόσμο από όλον τον κόσμο, και θα τα δείτε τα πράγματα λίγο αλλιώς, θα ξεφύγετε από αυτά που νομίζουμε και από αυτά που τάχα μας έχουν μάθει για άλλους λαούς, για Ευρώπες, για ανατολές κ.τ.λ. Ένα πράγμα μόνο που πρέπει να γνωρίζετε είναι να μην περιμένετε καμία ζεστή υποδοχή από κανέναν, το να είσαι από Ελλάδα λίγοι λαοί το αντιμετωπίζουν ως εκ προοιμίου θετικό (π.χ. Τούρκοι, Λιβανέζοι) , αρκετοί ως εκ προοιμίου αρνητικό (π.χ. Ιταλοί) και πολλοί ως ουδέτερο. Να επιδιώκετε να συμμετέχετε σε πράγματα, να γνωρίζετε κόσμο, και μην προσπαθήσετε να περάσετε όλα τα μαθήματα ή κάτι. Όσα λέει η συμφωνία. Επίσης, γενικά στη βόρεια Ιταλία τα Αγγλικά δεν είναι χρήσιμη γλώσσα γιατί σχεδόν κανείς δεν ξέρει. Αν ξέρετε μόνο Αγγλικά, όπως εγώ, τότε θα στε οκ με το πανεπιστήμιο και με τους ερασμίτες, αλλά γενικά δουλέψτε τη νοηματική, κάποια πρόχειρα ιταλικά, ανακαλύψτε κάποιον που ξέρει ιταλικά να σας βοηθάει. Αυτά! Μπορείτε να ρωτήσετε ό,τι θέλετε γιατί προφανώς δεν έχω καλύψει πολλά πράγματα.
|
|
|
7
|
Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Ευφυή και Προσαρμοστικά Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου / Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Να επιλέξω το μάθημα ;
|
on: September 26, 2023, 17:18:51 pm
|
Να πω κι εγώ μία γνώμη για το μάθημα.
Το μάθημα (ως αντικείμενο) είναι πολύ ωραίο και ενδιαφέρον (ειδικά για κάποιον που του αρέσει ο αυτόματος έλεγχος), ωστόσο έχει 2 χαρακτηρηστικά (μάλλον αποτρεπτικά) . Α) Έχει αρκετές δύσκολες έννοιες οι οποίες χρειάζονται χρόνο και παραδείγματα για να γίνουν κατανοητές (οπότε η παρακολούθηση του μαθήματος είναι μονόδρομος. * Θα βοηθήσει η γνώση ΣΑΕ γενικά, αλλά και προσομοίωσης μοντελοποίησης - ήμουν από τους ελάχιστους στο τμήμα που δεν είχα πάρει μοντελοποίηση τότε, και κάποιες έννοιες που όλοι γνώριζαν έπρεπε να τις μάθω εκ νέου διότι σε μεγάλο βαθμό θεωρήθηκαν δεδομένες (αν και έγινε μία προσπάθεια εξατομικευμένης επεξήγησης σε εμένα, που ωστόσο δε μπορεί να ναι πλήρης). Β) Επειδή κάπως η "ψαλίδα" ανοίγει, και αντιμετωπίζουμε συστήματα με άγνωστες παραμέτρους, μη γραμμικότητες κ.τ.λ. , οι προτεινόμενες μεθοδολογίες δεν είναι κάτι που θα καταλάβετε σαφώς ΠΩΣ προέκυψαν in the first place αλλά θα αναλύσετε κυρίως το πώς και γιατί λειτουργούν, οπότε για κάποιους ίσως είναι εξτρα δύσκολο να τις μάθουν και να τις κατανοήσουν. **Αυτό βέβαια θα σας φέρει αντιμέτωπους με τη συνειδητοποίηση ότι ο αυτόματος έλεγχος είναι ένα πολύ μεγάλο πεδίο , και ότι ο άνθρωπος πρέπει να δοκιμάσει αρκετές τρέλες για να λύσει κάποια προβλήματα (εγώ αυτό το λεώ για θετικό!) .
Τώρα, από άποψη τεχνικών χαρακτηρηστικών του μαθήματος - εξετάσεων κ.τ.λ. Η εργασία είναι αρκετά δύσκολη και κυρίως χρονοβόρα και απαιτεί και γνώσεις matlab πέραν από τις πολύ βασικές. Ωστόσο το θεωρητικό κομμάτι είναι πολύ παρεμφερές με αυτά που διδάσκονται, και υπάρχει αρκετή βοήθεια για την εργασία από τον διδακτορικό. Επίσης, η ενασχόληση με την εργασία σε προετοιμάζει σε μεγάλο βαθμό και για τις εξετάσεις, και επίσης μαθαίνεις και σου ξεδιαλύνονται στο κεφάλι έννοιες, που δεν τις καταλαβαίνεις επαρκώς απλά με εξισώσεις στο χαρτί. Η εξέταση έχει συνήθως θέματα μέτριας δυσκολίας, τα οποία τείνουν να επαναλαμβάνονται, τα οποία σε κάθε περίπτωση, μπορούν να λυθούν από κάποιον επαρκώς προετοιμασμένο και προσεκτικό (και η βαθμολόγηση δεν είναι όσο αυστηρή είναι σε άλλα μαθήματα Ροβι).
To sum up, δύσκολο μάθημα που θέλει χρόνο / αν σας ενδιαφέρουν βαθμοί και αηδίες, ούτε το μάθημα κάνει για σας, ούτε εσείς για το μάθημα / δεν έχετε λόγο να το πάρετε αν δεν σας αρέσει ο αυτόματος έλεγχος, ενώ αν σας αρέσει θα γνωρίσετε πολλές πτυχές του, και καινούρια εργαλεία για αυτόν (όπως π.χ. νευρωνικά δίκτυα) / και αν σκοπεύετε να ασχοληθείτε σοβαρά, κατά πάσα πιθανότητα θα περάσετε!
Αυτά τα λίγα.
|
|
|
9
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Οργάνωση και Διοίκηση Εργοστασίων / Re: [Οργάνωση και Διοικηση Εργ.]Να επιλέξω το μάθημα;
|
on: March 14, 2023, 23:52:26 pm
|
ας πω και γω τη γνώμη μου για το ΟΔΕ για να προστατευτούν ανθρώώώποι. Λοιπόν, ο τύπος είναι ΘΕΟΠΆΛΑΒΟΣ. Ο βαθμός προκύπτει από εξέταση , πρόοδο, εργασία. (Εξέταση και πρόοδος έχουν άθροισμα 10 , με μεγαλύτερη βαρύτητα φυσικά στην εξέταση, και εργασία προσθετική). Εξέταση: Οι εκφωνήσεις των ασκήσεων των θεμάτων είναι μία κόλλα Α4 (φανταστείτε οι λύσεις). Χάος, πολλές πράξεις, πολύς συνδυασμός πραγμάτων, όχι τυποποιημένα θέματα. Η εξέταση θεωρίας απαιτεί να ξέρεις απέξω πάνω κάτω ΌΛΗ τη θεωρία για σιγουριά. Υπάρχουν κάποια σοσ που όντως πε΄φτουν πάντα, αλλά πιάνουν 2 από τις 4 μονάδες της θεωρίας. (κλειστές σημειώσεις). Πρόοδος: Για να μετρήσει έστω και λίγο πρέπει να χεις γράψει τουλάχιστον 6. Τα θέματα είναι σχετικά τυποποιημένα και όχι ακραία δύσκολα αλλά δεν δικαιούσαι σημειώσεις ούτε για τις ασκήσεις. Εργασία: Δίνει ψίχουλα, παίρνεις βαθμούς μόνο αν πάρεις 8 και πάνω, από τα 150 άτομα την έκαναν μόνο 4 και δεν πήραν καν και οι 4 πάνω από 8 (τύπου κάποιος πήρε 7. Κάθισε και γαμήθηκε να κάνει μία γιγάντια εργασία και πήρε +0). Τα 4 ects είναι λίγα για αυτό το μάθημα και θέλει πραγματικά αρκετό κόπο. Τα μόνα 2 + που έχει είναι ότι στη βαθμολογία των γραπτών είναι λίγο χαλαρός (όχι δώρα, απλά όχι και αμαν αυστηρότητα) , και ότι είναι κάπως ενδιαφέρον (ίσως). Μην το πάρετε. Μην το πάρετε.
|
|
|
14
|
Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Ευφυή και Προσαρμοστικά Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου / Re: [Ευφυή και Προσαρμοστικά ΣΑΕ] Ανακοινώσεις - Επικαιρότητα 2022/2023
|
on: February 14, 2023, 23:59:09 pm
|
Έχω μία απορία που αγγίζει λίγο τα όρια της φιλοσοφίας. Έχουμε δει να γίνεται ανάλυση λιαπούνοφ σε σύστημα (ειδικότερα με διαταραχές) η οποία καταλήγει στο ότι η Vdot γίνεται αρνητική για συγκεκριμένες τιμές τις V , ή το σφάλμα αντίστοιχα, και κατ'επέκταση ότι το χ είναι φραγμένο αλλά δεν πηγαίνει στο 0. Ωστόσο η ανάλυση Λιαπούνοφ έχει αποδεικτικό χαρακτήρα στην ευθεία ανάλυση και όχι στην αντίστροφη. Δηλαδή αν η υποψήφια συνάρτηση λιαπούνοφ εν τέλει προκύπτει να έχει Vdot αρνητικό τότε διαπιστώνουμε ότι τα σήματα στον κβ είναι φραγμένα και ότι το σύστημα είναι ασυμπτωτικά ευσταθές. Αν όμως η Vdot δε βγει αρνητική δε σημαίνει απαραίτητα ότι έχω αστάθεια ή μη φραγμένα σήματα, μπορεί απλώς να μην αποδεικνύεται για τη συγκεκριμένη υποψήφια Λιαπούνοφ , και για κάποια άλλη να αποδεικνύονται τα σήματα φραγμένα. Πώς λοιπόν μία ανάλυση λιαπούνοφ μπορεί να έχει "αντιαποδεικτική" ισχύ αντιπαραβάλλοντάς την με την αντίστοιχη ανάλυση που θα προέκυπτε το επιθυμητό αποτέλεσμα αν κάποια δεδομένα είναι διαφορετικά. (Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός αν και λίγο αμφιβάλλω).
|
|
|
|
|