|
Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Νέα!
Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). ΠΧ [img height=400 (κλείνει η αγκύλη)
Show Posts
|
Pages: [1] 2 3 ... 46
|
1
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024
|
on: January 30, 2024, 17:29:50 pm
|
Πρωτοπορία θα ήταν οι συνελεύσεις να γίνονται livestream και οι ψήφοι μέσω e-learning και ιδρυματικού λογαριασμού...Έτσι προωθείς μεγαλύτερη συμμετοχή και βελτιώνεται η ανωνυμία στην ψηφοφορία πράγμα που αυξάνει την δημοκρατικότητα της διαδικασίας...
Αυτο απετυχε οπου και οποτε εφαρμοστηκε. Η συμμετοχη δεν αυξηθηκε ποτε αισθητα και σιγουρα οχι τοσο οσο ευαγγελιζονται οσοι ασπαζονται την ιδια αποψη με εσενα. Ειναι το διδυμο αδερφακι τις επιστολικης ψηφου. H επιστολικη ψήφος εφαρμοστηκε στις ΗΠΑ και η συμμετοχή στις τελευταιες εκλογες (2020) ηταν 66%. Πρωτοπορία θα πει προπόρευση, προβάδισμα, εμπροσθοφυλακή, αυτοί που πηγαίνουν μπροστά, που οδηγούν τις εξελίξεις και ανοίγουν νέους δρόμους... Αυτά που είπες δυστυχώς δεν αφορούν τον "Σύλλογο" αλλά τις αποφάσεις των ΓΣ. Για την ακρίβεια η εξωκοινοβουλευτική αριστερά δεν είναι πιο "μπροστά" από τους άλλους, αλλά είναι πιο αριστερά, και επειδή κοιτάζει... αριστερά νομίζει ότι οι άλλοι είναι πίσω της.
Εγώ πάντως δεν είπα κάτι πρωτοποριακό. Είπα ότι ΟΤΑΝ και ΑΝ θέλεις να επικοινωνήσεις με κάποιον πρέπει να λαμβάνεις υπόψη ποιος είναι.
Και εγω εξηγησα 3-4 περιπτωσεις που ο συλλογος μεσα απο τις αποφασεις και τις δρασεις των γενικων συνελευσεων του προπορευτηκαν, πηραν το προβαδισμα, πηγαν μπροστα, οδηγησαν τις εξελιξεις και ανοιξαν νεους δρομους. Και ολα τα παραπανω τα εκαναν φυσικα μαζι με αλλους συλλογους φοιτητων και αλλες συλλογικοτητες/σωματεια. Τους λαικισμους περι αριστεροτερης αριστερας κλπ δεν θα τους σχολιασω καν. Εριξαν το επιπεδο της συζητησης καπου δεκα οροφους.
|
|
|
2
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024
|
on: January 30, 2024, 14:45:26 pm
|
Το ότι ο σύλλογός μας "πρωτοπορεί πολιτικά" δεν το ήξερα και το ακούω πρώτη φορά. Κατά τη γνώμη μου τα κείμενα του συλλόγου έχουν όχι μικρή αλλά μηδενική απήχηση, δηλ. το αν θα ψηφιστεί το Α ή Β αριστερό μανιφέστο, το ύφος, η διατύπωση ακόμα και οι δράσεις δεν μετράνε πουθενά, ούτε καν στο σώμα των φοιτητών, πόσο μάλλον στο Τμήμα, το πανεπιστήμιο, την έξω κοινωνία ή την κεντρική πολιτική σκηνή. Αν λάβουμε υπόψη ότι 100 φοιτητικοί σύλλογοι θα υπερψηφίσουν 100 αντίστοιχα κείμενα κατάληψης ποιος νομίζετε ότι θα τα διαβάσει, θα τα δημοσιεύσει ή θα τα μελετήσει; Και σε τι θα διαφέρουν μεταξύ τους;
Καλό θα ήταν (αφού είμαστε μηχανικοί) τα κείμενα να είναι λιτά, πρακτικά, ειλικρινή, πρωτότυπα και όσο γίνεται (με δεδομένα τα χαρακτηριστικά της εποχής) ΜΗ πολιτικά, αφού απευθύνονται σε φοιτητές που είναι απολίτικοι κατά συντριπτική πλειοψηφία. Οι άνθρωποι των παρατάξεων θα έπρεπε πχ να βρίσκονται εδώ (στο thmmy) ή οπουδήποτε αλλού επικοινωνείτε οι φοιτητές, γιατί το πανεπιστήμιο βασικά είναι έρημο.
Ας λύσουμε πρώτα την έννοια της λέξης πρωτοπορία. Αν για εσάς η λέξη ταυτίζεται με smart apps, IoT, machine learning,TikTok και δεν ξέρω κι εγω τι, τοτε ΟΧΙ ο συλλογος δεν πρωτοπορεί. Ο σύλλογος (στα χρονια που ειμαι εγω στην σχολη) πάλεψε απο τους πρωτους το φασιστικο εκτρωμα ΧΑ όταν οι συστημικοι λέγανε οτι δεν ειναι και τοσο κακοι μεχρι τελικα να αποκαλυφθεί οτι ειναι. Ανοιξε την συζήτηση του μεταναστευτικου πολυ πριν πιασουνε λιμανι στα νησια ολες οι μη κρατικες μη κερδοσκοπικες (σας λεει κατι?) οργανωσεις (ΜΚΟ). Βγηκε μπροστα εναντια στον νομο Γαβρογλου δειχνοντας την αδυναμια που θα προκυψει στο τεχνικο επαγγελμα στην ελλαδα και οντας προβληματιζομενος για το επιπεδο των περιφερειακων ΑΕΙ πλεον. Βγηκε μπροστα εναντια στο εκτρωμα νομο ΚΧ. Εναντια στα συμβουλια ιδρυματος και φυσικα εναντια στην ΟΠΠΙ. Και ειδικα εναντια στην τελευταια ο συλλογος εδωσε αγωνα κοντα δυο χρονια. Ειναι κριμα να μην τα γνωριζετε αυτα ή αν δεν τα γνωριζετε να μην τα θεωρειται πολιτικη πρωτοπορια. Αφου οι φοιτητες ειναι απολιτικοι τοτε πρεπει να να γινουν απολιτικ οι συνελευσεις. Μαλιστα. Αν τα παιδια δεν ξερουν μαθηματικα να τα καταργησουμε? Τι λογικη ειναι αυτη...?
|
|
|
3
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024
|
on: January 26, 2024, 01:42:25 am
|
επειδη προφανως και τοτε, οπως και τωρα θα υπαρχουν ερωτησεις πανω στα αντιστοιχα πλαισια, εαν μπορει κανεις να τις απαντησει τοτε δεν αιτιολογει την θεση του;; προφανως ο συλλογος μας δεν ειναι συλλογος του ελεους, ουτε απο μια προσπαθεια μεμονωμενου φοιτητη υποβαθμιζεται, οτι θελουν οι αριστερες παραταταξεις (και η ΔΑΠ δεν παει πισω ασχετα αν λεει ανοησιες) να γραφει κειμεναρες που εκτεινουν σελιδες επι σελιδων προβλημα τους (χωρις παλι να γινεται κουμουνιστικο μανιφεστο οπως λες), αμα καποιος θελει να κατεβει με καποιες προτασεις που πιστευει σε αυτες και απαντησει ερωτησεις που του κανουν οι ενδιαφερομενοι στους λογους πισω απο τις προτασεις ποιοι ειμαστε εμεις που του λεμε οχι πανε πισω γραψε ολοκληρη πολιτκη εκθεση και μετα γυρνα να σε παρουμε στα σοβαρα
για να το γυρισουμε και τελειως αναποδα αμα υπηρχαν 3-4 πλαισια κατα καταληψης, και εμφανιζοταν ενας που σε εξεφραζε και επειδη δεν πληρουσε τα κρητιρια που εβαλαν οι κατα της καταληψης τον απεριπταν και του ελεγαν πανε πρωτα γραψε μια εκθεση και μετα σου δινουμε τον λογο να μιλησεις προ του συλλογου θα ηταν εξισου αδικο, αμα εσυ νομιζεις οτι ειναι κομματικο το θεμα τι να πω, φανταζομαι ειδες πως τους βλεπουν τους ΔΑΠιτες στην συνελλευση οι περισσοτεροι, για να υπαρχει υπονοια οτι το προβλημα υπαρχει λογω ιδεολογιας, λογω αδικιας ηταν τον θεμα
Δεν είναι κομματικο το θέμα αλλά πολιτικής κουλτούρας. Το πλαίσιο δημοσιοποιείται στο ευρύ κοινό, στην γραμματεία του τμήματος και μπαίνει στα πρακτικά του ΣΦ. Δεν σε ενδιαφέρει εσένα η διατήρηση ενός επιπέδου? Its ok. Ενδιαφέρει όμως δεκάδες παιδιά που κάθονται και σπάνε τα κεφάλια τους για να αναλύσουν τα προβλήματα που ζούνε στην καθημερινότητά τους, να τα εκφράσουν και να προτείνουν δράσεις. Και αυτοί οι φοιτητές επιλέγουν να μην δώσουν λόγο σε μια κίνηση που θεωρούν ότι ευτελίζει την διαδικασία. Αφού η σκέψη δεν χρειάζεται να αποτυπωθεί σε χαρτί ας καταργήσουμε την γενικη συνέλευση και να την κανουμε TEDx. Απο πότε πρέπει να αιτιολογήσεις γιατί δεν είναι σωστό να παραβιάσεις την δημόσια περιουσία και να της βάλεις λουκέτο με το έτσι θελω; Απο πότε πρέπει να αιτιολογήσεις γιατί θέλεις το πανεπιστήμιο που πληρώνεις για να λειτουργεί να συνεχίσει να λειτουγεί και να παράγει έργο; Δεν ειναι αυτονόητο; Είμαστε με τα καλά μας;
Το έτσι θέλω είναι η πλειοψηφία της συνέλευσης του συλλόγου? Σαφώς και πρέπει να αιτιολογησεις γιατί εναντιωνεσαι σε ενα κίνημα που στόχο έχει την διατηρηση των κεκτημένων μιας κοινωνίας. Και αν δεν εναντιωνεσαι να προτείνεις εναλλακτικούς τρόπους δράσης αφού τελικά δεν κρύβεται ότι το πρόβλημα είναι η κατάληψη.
|
|
|
4
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024
|
on: January 26, 2024, 00:56:18 am
|
Απ' ό,τι θυμάμαι απ' τα παλιά τα "πλαίσια" και οι προτάσεις δεν χρειάζεται να έχουν μέγεθος, αρκεί να έχουν περιεχόμενο. Και μια γραμμή είναι υπεραρκετή. Αν είσαι απλός φοιτητής και όχι πολιτική παράταξη, η πρότασή σου λογικά γράφεται επί τόπου, χειρόγραφα σε μια λευκή κόλλα χαρτί και υπό αντίξοες συνθήκες (δεν ξέρω πώς χωράνε 200-300 άτομα στην Α5).
Τα πλαίσια κρίνονται στην ψηφοφορία από τα μέλη της συνέλευσης και δεν έχουν προδιαγραφές. ΔΕΝ είναι υποχρεωτικά πολιτικά κείμενα, ούτε είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνουν πολιτική ανάλυση. Μάλλον δουλειά του προεδρείου ήταν να σημαδεύει την τράπουλα.
Αν είσαι φοιτητής μπορείς να γράψεις ένα κείμενο 300 λεξεων με πρόλογο, κύριος θέμα και επίλογο όπως κάνεις ήδη από το γυμνάσιο. Δεν χρειάζεται να είναι το κομμουνιστικό μανιφέστο αλλα απαιτείται να εξηγείται εντός του κειμένου ο λόγος που προχωράς σε κάποιες δράσεις. Και ο λόγος που απαιτείται είναι ότι ο ΣΦ ΗΛ ΜΗΧ δεν είναι κανένας σύλλογος του ελέους αλλά ένας σύλλογος που πρωτοπορεί πολιτικά. Ας τον υποβαθμίσουμε όπως και το πτυχίο του. Και ξαναρωτάω (και εσάς προσωπικά) αν κατέβαζε ένα αριστερό σχήμα πλαίσιο με τρια bullet points που θα γράφανε "κατάληψη, πορεία, παρέμβαση γιατί δεν θεωρούμε λύση τα ιδιωτικά πανεπιστημια στα πρόβληματα της εκπαίδευσης" θα μιλούσατε για περιεκτικό κείμενο ή για τεμπέληδες φοιτητές που δεν θέλουν να δώσουν εξεταστική?
|
|
|
5
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024
|
on: January 24, 2024, 17:32:19 pm
|
Εγω θα γινω επικριτικος προς τον νεαρο δευτεροετη και ας ειμαι ο κακος της υποθεσης.
Το "πλαισιο" που κατατεθηκε ηταν το 1/4 μιας Α4 σελιδας με Bullet points. Σορρυ κιολας αλλα προφανως θα ειναι απαξιωτικη η συμπεριφορα του προεδρειου και του σωματος της συνελευσης απεναντι σε αυτο. Ποια θα ηταν η αποψη των θιγμενων αν κατεβαινε ενα πλαισιο με τρία bullet points που θα γραφανε "καταληψη, πορεια, παρεμβαση"?
Η απαντηση στο γιατι κατατεθηκε κατι τοσο προχειρο ειναι μια. Ο νεαρος δευτεροετης περιμενε να κατεβασει πλαισιο αντικαταληψης η ΔΑΠ. Οταν ειδε οτι δεν θα κατεβει η ΔΑΠ στην συνελευση εκανε οτι μπορουσε για να υπαρχει η προταση της αντικαταληψης στην ψηφοφορια της συνελευσης. Το τελευταιο φυσικα και δεν ειναι αρνητικο. Ομως η καταθεση ενος πλαισιου στην συνελευση αποτελει προιον πολιτικης σκεψης. Ως ελιτ μηχανικαρες που θα γινετε θα πρεπει να κατανοησετε οτι οι προτασεις σας θα πρεπει να συνοδευονται και απο την καταλληλη αιτιολογηση.
Επομενως για να σιγουρεψετε την υπαρξη πλαισιου αντικαταληψης στην επομενη συνελευση (και πολυ καλα θα κανετε) μην περιμενετε την ΔΑΠ για να συσπειρωθειτε αλλα ας εχετε και ενα plan B με ενα υποτυπωδες πολιτικο κείμενο που θα μπορει να σταθει ως πολιτικο κείμενο.
|
|
|
8
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. / Re: Ερωτησή για ενεργειακούς που ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ξέρει να μου απαντήσει!
|
on: November 16, 2022, 18:55:03 pm
|
Nmpampal πιστεύω οτι η ερωτηση σου δεν μπορει να απαντηθει γιατι δεν εχει διατυπωθει ξεκαθαρα. Μετα από τρεις σελιδες απο ποστ δεν εχω καταλαβει τι δεν καταλαβαινεις.
Θα πω μερικά γενικά πραγματα που μπορει να σε βοηθήσουν να αναδιατυπωσεις την ερωτηση και τελικα να καταλαβεις.
1. Παραγωγή ενέργειας δεν σημαίνει παραγωγή ηλεκτρονίων επομένως και ρεύματος. Σε αγώγιμα υλικά υπάρχει μεγάλο πλήθος ελεύθερων ηλεκτρονίων τα οποία στα AC συστήματα "ταλαντώνονται" γύρω από μια θέση διότι σε κάθε ημιπερίοδο της εφαρμοζόμενης τάσης αλλάζει ο προσανατολισμός τους.
2. Το ρεύμα διηλεκτρικής μετατόπισης αφορά τον προσανατολισμό των ηλεκτρονίων των ατόμων. Δεν είναι ρεύμα αγωγής και καμία σχέση δεν έχει με την γείωση.
3. Δεν θέλω να σου φανεί περίεργο αλλά τα ενεργειακά συστήματα εδώ και περίπου 140 χρόνια δουλεύουν χωρίς την κάτω γραμμούλα που έχεις ζωγραφίσει στο πρώτο σχήμα. Το ρεύμα, δηλαδή τα ηλεκτρόνια, δεν επιστρέφουν κάπου και δεν χρειάζεται να επιστρέψουν κιόλας για να έχεις φως στο σπίτι. Να το πω και αλλιώς. Ένα ηλεκτρόνιο δεν ξεκινάει από την Πτολεμαΐδα, ταξιδεύει ως την Χαλκιδική και ξαναγυρνάει Πτολεμαΐδα για να ξαναφύγει.
4. Ένα φορτίο υπό δεδομένη τάση τραβάει όσο ρεύμα χρειάζεται για να εξυπηρετηθεί. Δεν υπάρχει περίσσευμα ενέργειας.
|
|
|
9
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Διάφορα / Re: Εντυπώσεις από εργαστήριο Υψηλές Τάσεις 1
|
on: November 12, 2022, 11:44:12 am
|
Αυτός είσαι, nmpampal
O 1300nF capacitor τι μέγεθος έχει?
το εργαστήριο υψηλών τάσεων παίζει να είναι από τα ποιο ενδιαφέροντα στην σχολή, ένα ακόμα πράγμα που μετάνιωσα που δεν έκανα στην σχολή.
Για την ιστορια ο πυκνωτης ειναι 1200 pF και μπαινει παραλληλα σε εναν 100 pF το συνολο 1300pF. @nmpampal μαλλον δεν προσεχες
|
|
|
12
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Υψηλές Τάσεις Ι / Re: [Υψηλές Τάσεις Ι] Να επιλεξω το μαθημα;
|
on: September 02, 2022, 21:08:36 pm
|
υπάρχει κάποια νέα άποψη πάνω στο μάθημα; Έχει προφορική εξέταση και αν ναι τι δυσκολίας είναι; Γενικά είναι ο κρυπτονίτης μου τα προφορικά...
Το μαθημα εχει υποχρεωτικη προφορικη εξεταση ο βαθμος της οποιας συμμετεχει στην τελικη βαθμολογια. Η προφορικη εξεταση αφορα τα εργαστηρια που γινονται και, εκ του ασφαλους μιλωντας, εχει μετριο βαθμο δυσκολιας. Οι απαντησεις ολων των ερωτησεων βρισκονται στις σημειωσεις του μαθηματος εκτος απο καποιες που αφορουν το πρακτικο κομματι των εργαστηριων. Για αυτο εαν το επιλεξετε καλα θα ειναι να ειστε προετοιμασμενοι για το εργαστηριο που προκειται να διδαχθειτε, να εχετε μαζι σας τις σημειωσεις και να κρατατε δικες σας κατα την διαρκεια της διδασκαλιας του εργαστηριου.
|
|
|
14
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Υψηλές Τάσεις ΙΙ / Re: [Υψηλές Τάσεις ΙΙ] Γενικές απορίες και ανακοινώσεις/επικαιρότητα 2022
|
on: March 18, 2022, 19:51:54 pm
|
Ευχαριστώ για την απάντηση! Κάτι ακόμη. Διάβασα σε αρκετά παλιότερες συζητήσεις πως βοηθούσε ένα βιβλίο "Στασινόπουλου" νομίζω. Βοηθάει ακόμη;
Το βιβλίο που αναφέρεσαι ονομάζεται "Τεχνολογία των υψηλών τάσεων" με συγγραφέα τον Κ.Α. Στασινοπουλο. Δεν μπορείτε να το προμηθευτείτε από τον Εύδοξο ούτε να το αγοράσετε αλλά μπορείτε να το δανειστείτε από την βιβλιοθήκη του τμήματος (νομίζω πως και κάπου στο φορουμ τριγυρνάει σε ηλεκτρονική μορφή). Βοηθάει ιδιαίτερα στην κατανόηση των όσων διδάσκονται στο πλαίσιο των ΥΤ2 αλλά και στην βασική θεωρία (π.χ. ηλεκτρονικές στιβάδες, διαδικασίες ιονισμού κλπ) του Συντονισμού Μονώσεων.
|
|
|
15
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Σύλλογος φοιτητών / Re: Συντονιστική επιτροπή ΣΦ Ηλ-Μηχ Δευτερα 19/4 12:00 Αιθριο Πολυτεχνείου
|
on: April 19, 2021, 09:16:47 am
|
Καλημέρα παιδιά, θα ήθελα να κάνω μια τοποθέτηση, περισσότερο προς ενημέρωση, του τι σημαίνει να είσαι υποψήφιος διδάκτορας/διδακτόρισσα και να ασχολείσαι με την έρευνα. Στο εξής όπου υπ. διδάκτορας τοποθετείστε διπλά και το υπ. διδακτόρισσα (για λόγους συντομίας έγραψα μόνο το πρώτο).
Ας χωρίσουμε τους υπ. διδάκτορες σε τρεις κατηγορίες:
1)Υπ. διδάκτορας που δεν πληρώνεται από κάποιο προτζεκτ και ασχολείται αποκλειστικά με το διδακτορικό του. Δυστυχώς μετά από σπουδές τουλάχιστον πέντε ετών ο υπ. διδάκτορας συνεχίζει να δέχεται την οικονομική βοήθεια των γονιών του ή αναγκάζεται να δουλεύει παράλληλα.Στην δεύτερη περίπτωση απλά δεν κοιμάται. Η οικονομική στήριξη που δέχεται από το τμήμα είναι μηδενική (απλήρωτες επικουρίες, καμία ασφάλιση), επομένως καταλαβαίνετε την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
2)Υπ. διδάκτορας που εχει βραβευθεί από κάποια υποτροφία (ελληνικού ή παγκοσμίου φορέα). Στο πλαίσιο της υποτροφίας ο υπ. διδάκτορας πρέπει να εκπονήσει συγκεκριμένο αριθμό παραδοτέων ή/και να εκπονήσει την διδακτορική του διατριβή σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που χαθεί κάποιο από τα deadline είναι πολυ πιθανό ο φορέας να ζητήσει πίσω τα λεφτά, ειδικότερα όταν η υποτροφία δίνεται από ελληνικό φορέα. Μιλάμε για ποσό που μπορεί να φτάσει πάνω κάτω μέχρι και τα 30.000 ευρώ (τριετή υποτροφία ΙΚΥ, αναγωγή στον μήνα τυπική αμοιβή ηλ. μηχ. στην αγορά εργασίας). Και πάλι το τμήμα δεν παρέχει κάποια οικονομική βοήθεια στον υπ. διδάκτορα (απλήρωτες επικουρίες, καμία ασφάλιση), ο οποίος πιέζεται ιδιαίτερα να προλάβει τα deadlines για να μην έχει πρόβλημα με την υποτροφία του.
3)Υπ. διδάκτορας που συμμετέχει σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα. Εδώ πρέπει να γίνει ένας ακόμα διαχωρισμός ο οποίος είναι και αυτός αρκετά σημαντικός. (α) Υπ. διδάκτορας που κατοικοεδρεύει στην σχολή. Έχει την τύχη να πληρώνεται (συνήθως τον βασικό ή και λιγότερα) και αν είναι ακόμα πιο τυχερός το θέμα του διδακτορικού του έχει μεγάλη συνάφεια με το ερευνητικό πρόγραμμα, αν όχι τότε μοιράζει τις μέρες της βδομάδας μεταξύ διδακτορικού και project . Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν παραδοτέα στα οποία ο υπ. διδάκτορας δουλεύει αλλά δεν έχει την ευθύνη της παράδοσης τους. Και πάλι το τμήμα δεν παρέχει κάποια οικονομική βοήθει στον υπ. διδάκτορα (απλήρωτες επικουρίες, καμία ασφάλιση). Βέβαια είναι πολύ πιθανό το project να λήξει κατά την διάρκεια του διδακτορικού και ο υπ. διδάκτορας να προσπαθήσει να βρει ένα νεο project ή κάποια υποτροφία (κατηγορία 2), ειδάλλως πηγαίνει στην κατηγορία 1 ευχόμενος να βρίσκεται κοντά στο τέλος του διδακτορικού του.
(β)Υπ. διδάκτορας που έχει την έδρα του σε κάποιον άλλον ερευνητικό φορεά (π.χ. ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ) Ισχύει ότι και με την περίπτωση 3.β με την βασική διαφορά ότι συνήθως δεν ασχολείται με χαμαλίκια του εργαστηρίου εφόσον δεν βρίσκεται σε αυτό με φυσική παρουσία.
Τώρα ας αναλύσουμε το πως επιδρά σε κάθε περίπτωση η, για τον οποιοδήποτε λόγο, καθυστέρηση στην εργασία τους.
1) Θα συνεχίσει να παλεύει με το διδακτορικό του επιβαρύνοντας επιπλέον του γόνεις του ή θα συνεχίσει η αυπνία του για μεγαλύτερο διάστημα. 2) Θα κληθεί να δουλέψει ακόμα περισσότερες ώρες και μέρες ωστέ να προλάβει τα deadlines. Αν δεν τα προλάβει βρίσκεται αντιμέτωπος με τον κίνδυνο επιστροφής της χρηματοδότησης. Και επαναλμβάνω, τα λεφτά που θα πρέπει να επιστρέψει δεν είναι λίγα. 3) Ανάλογα με τις απαιτήσεις του project και τον επιστημονικά υπεύθυνο (ο οποίος μπορεί να είναι και ο επιβλέπων του διδακτορικού του) ο υπ. διδάκτορας μπορεί να μην έχει κάποια ιδιαίτερη επίπτωση ή μπορεί να χρειαστεί να δουλέψει και αυτός ατελείωτες ώρες για να προλάβει τα σχετικά παραδοτέα.
Σε περίπτωση αποκλεισμού του πανεπιστημίου οι 1,2 και 3α ενδέχεται να βρεθούν σε ιδιαίτερα δεινή θέση. Ο 3β βρίσκεται μακριά από το πανεπιστήμιο επομένως δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Και προσέξτε το εξής. Συνήθως στην περίπτωση του 3β παίζονται τα χοντρά λεφτά από ερευνητικά προγράμματα.
Όλα τα παραπάνω αναφέρονται στις συνθήκες προ πανδημίας όπου το σύνολο των περιπτώσεων 1,2 και 3α εργάζονταν από το πανεπιστήμιο. Σήμερα ακόμα και αυτοί μπορούν να συνεχίσουν σχεδόν απρόσκοπτα την δουλειά τους από το σπίτι τους. Αυτοί που δυσκολεύονται περισσότερο από τον αποκλεισμό είναι όσοι ασχολούνται με εργαστηριακές μετρήσεις.
Ελπίζω να μην κούρασε η παραπάνω ανάλυση, προσπάθησα να γίνω όσο πιο συνοπτικός μπορούσα με κίνδυνο να παρέλειψα κάποιες λεπτομέρειες.
|
|
|
|
|