|
 Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
 Νέα!
 Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη)
Show Posts
|
Pages: [1] 2 3 ... 13
|
6
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Αρχιτεκτονική Υπολογιστών / Re: [Αρχιτεκτονική Υπoλογιστών] Γενικές απορίες,ανακοινώσεις και επικαιρότητα 2015
|
on: March 21, 2015, 20:06:39 pm
|
Μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει τι είπε στα πρώτα δύο μαθήματα; Ποιο θα είναι το πλάνο του μαθήματος κλπ; Αν προχώρησε και τι έκανε.
Ξεκίνησε στο πρώτο μάθημα με εισαγωγικά για Αφηρημένες έννοιες και τεχνολογία υπολογιστών από το 1ο κεφάλαιο του βιβλίου των Patterson - Hennessy. Στο δεύτερο μάθημα μίλησε για Εντολές, η γλώσσα του Υπολογιστή από το 2ο κεφάλαιο του βιβλίου. Θα υπάρξουν δύο εργασίες, μια πριν το Πάσχα και μια μετά το Πάσχα (κατά πάσα πιθανότητα), και λογικά θα πιάνουν περισσότερες μονάδες από πέρυσι, με βάση αυτά που είπε ο κ. Χασάπης. Γνωρίζει κανείς αν οι εργασίες είναι υποχρεωτικές για φέτος?
|
|
|
8
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 09, 2015, 12:18:04 pm
|
Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread: Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.
Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο, Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.
Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).
Εισαι σιγουρος πως ειναι λαθος αυτο που λενε? Είδα σε παλιο ποστ αυτο: "Αναλυτικά, στον δρομέα θα δημιουργείται ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο λόγω του τριφασικού συστήματος, το οποίο θα βρίσκεται εντός του μαγνητοστατικού πεδίου που παράγεται από το τύλιγμα διέγερσης του στάτη. Έτσι, θα αναπτύσσεται συνεχώς μια ροπή που θα τείνει να ευθυγραμμίσει τα δύο πεδία, προκαλώντας την αντίστροφή κίνηση του δρομέα. Ο δρομέας λοιπόν θα περιστρέφεται με την σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του εναλλασόμενου πεδίου (δια του αριθμού των ζευγών πόλων εάν είναι πολυ-πολικός). Ένας παρατηρητής που βρίσκεται στον στάτη, θα παρατηρεί δύο στατικά πεδία στον χώρο τα οποία παρεμπιπτόντως θα αποκλίνουν κατά μία γωνία δ μεταξύ των μαγνητικών τους αξόνων ανάλογα με την φόρτιση της ΣΜ. Το ένα είναι το μαγνητοστατικό πεδίο του στάτη που παράγεται από το τύλιγμα διέγερσης, και το δεύτερο είναι το μαγνητικό πεδίο του δρομέα το οποίο ενώ περιστρέφεται με την σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του πεδίου, η αντίστροφη κίνηση του δρομέα το διατηρεί σταθερό στον χώρο για τον ακίνητο παρατηρητή που βρίσκεται στον στάτη." Ετσι ο στατης βλεπει dc πεδιο και ο δρομεας που κινειται λογω του τριφασικου εχει ac ρευματα.  Προφανως δεν ειμαι σιγουρος. Ιδεες καταθετουμε και με λογικα επιχειρηματα προσπαθουμε να καταληξουμε καπου. Αυτο με την αντιστροφη κινηση του δρομεα δεν το καταλαβα...γιατι ο δρομεας να στρεφεται αντιστροφα απο το πεδιο που παραγει?
|
|
|
10
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 08, 2015, 16:23:04 pm
|
Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό! Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:
"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ. Σε ποιο σχημα στον Chapman αναφερεσαι? Εγω αυτο που βρηκα ειναι το σχημα 6-9 στη σελ.428 και μου φαινεται ιδιο...εξαλλου και ο Δημουλιας στη σελ.171 του βιβλιου του λεει οτι οι καμπυλες V ειναι ιδιες και για τους κινητηρες...
|
|
|
12
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 08, 2015, 00:27:05 am
|
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:
"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ. Ναι πραγματι, συμφωνα με την καμπυλη αυτη ο κινητηρας βρισκεται σε υπερδιεγερση. Αλλα, δεν ξερω αν μια τετοια απαντηση θα ηταν αποδεκτη, δηλαδη ισως θα επρεπε να του εξηγησεις ποιοτικα ή μεσω εξισωσεων πως προκυπτει αυτο... Kαταλαβα τι εννοεις. Αυξανοντας το ρευμα διεγερσης If θα εχουμε μια αντιστοιχη αυξηση της εσωτερικης τασης Ef. Η ενεργος ισχυς Ρ παραμενει σταθερη, επομενως και το γινομενο Ef*sinδ πρεπει να μεινει σταθερο, γεγονος που οδηγει σε μειωση της γωνιας φορτισης δ. Αρα το cosδ θα αυξηθει, οπως και το γινομενο Ef*cosδ. Υποθετουμε λοιπον τωρα οτι εχουμε υποδιεγερση,που σημαινει οτι ο κινητηρας καταναλωνει αεργο ισχυ Q<0 και ισχυει Ef*cosδ<Vt. Eφοσον το γινομενο Ef*cosδ αυξανεται, αυτο σημαινει οτι η αεργος ισχυς που καταναλωνει ο κινητηρας μειωνεται. Η ενεργος ειναι σταθερη, οποτε η συνολικη φαινομενη S ελαττωνεται. Η φαινομενη ισουται με το γινομενο της τασης ακροδεκτων επι το ρευμα του στατη, S=Vt*I. Επομενως και το ρευμα του στατη μειωνεται και εχουμε καταληξει σε ατοπο, καθως απο την εκφωνηση το ρευμα του στατη αυξανεται. Συνεπως ο κινητηρας ειναι σε υπερδιεγερση, το οποιο μπορει να αποδειχθει επαναλαμβανοντας τον αντιστοιχο συλλογισμο.
|
|
|
13
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 07, 2015, 17:23:16 pm
|
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:
"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
|
|
|
14
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 07, 2015, 17:13:50 pm
|
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο? Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread: Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη. Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο, Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια. Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης). Πιο λογικο το δικο σου μαλλον για την ερωτηση 4  Για το τριτο ερωτημα, αυτο που με παραξενεψε ειναι που λενε οτι το πεδιο του δρομεα φαινεται σα dc απο τον στατη (στρεφεται με ω ο δρομεας και το πεδιο του με -ω αρα συνολικα 0). Εσυ δηλαδη λες οτι ο δρομεας εχει ενα πεδιο που στρεφεται με 2ω (απο το τριφασικο τυλιγμα και επειδη στρεφεται) και ενα που επαγεται απο τον στατη με ταχυτητα -ω οποτε συνολικα ω. Αρα δεν συμφωνεις με αυτο που ειχαν πει? εγω παλι ελεγα μηπως απο τον στατη βλεπουμε το πεδιο του δρομεα να στρεφεται με 2ω (ω απο την μηχανικη περιστροφη του δρομεα και ω απο το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα). Δηλαδη θεωρω οτι επαγεται ac ταση στον δρομεα απο τον στατη η οποια δημιουργει το το στρεφομενο μαγνητικο πεδιο στο δρομεα (που στρεφεται με ω). Oχι δε συμφωνω οτι το πεδιο του δρομεα θα ειναι dc. Αν ηταν dc τοτε γιατι χρειαζομαστε την ανορθωτικη γεφυρα? Σκεψου οτι η μηχανη ειναι αρχικα αφορτιστη, δηλαδη το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα δεν διαρρεται απο ρευμα και το μονο πεδιο που υπαρχει οφειλεται στο τυλιγμα διεγερσης του στατη, το οποιο ειναι ενα πηνιο που διαρρεεται απο συνεχες ρευμα (μαγνητοστατικο πεδιο). Ο δρομεας στρεφεται με μηχανικη ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται πανω στο δρομεα, ειναι σαν να βλεπει το ακινητο (μη μεταβαλλομενο) πεδιο του στατη να στρεφεται προς την αντιθετη κατευθυνση με -ω. Αν τωρα ο δρομεας διαρρεεται απο ρευμα, το τριφασικο του τυλιγμα θα δημιουργησει ενα οδευων κυμα με ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται στον ακινητο στατη, το πεδιο του δρομεα θα εχει ταχυτητα 2ω, λογω του οτι και ο δρομεας στρεφεται κι αυτος με ταχυτητα ω.Ετσι το συνισταμενο πεδιο στο διακενο θα προκυψει απο την αλληλεπιδραση των πεδιων του δρομεα και του στατη και θα εχει τελικη ταχυτητα ιση με 2ω-ω=ω.
|
|
|
15
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 07, 2015, 00:45:44 am
|
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο? Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread: Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη. Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο, Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια. Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).
|
|
|
|
|