• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
May 11, 2025, 12:31:07 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
May 11, 2025, 12:31:07 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Η άχρηστη πληροφορία της ...
by Nikos_313
[Today at 12:14:56]

3 γραμματα...
by Nikos_313
[Today at 12:10:18]

ESA x SpaceDot - Satellit...
by Nikos_313
[Today at 12:06:16]

ΤΣΕΜΔΕ vs ΤΕΒΕ
by Nikos_313
[Today at 12:03:44]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 22:35:15 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[May 10, 2025, 19:19:05 pm]

AUTh Gambit
by DarkMagiK06
[May 10, 2025, 16:38:41 pm]

Ποια είναι η σχέση σας με...
by tzortzis
[May 10, 2025, 14:16:00 pm]

[Ηλ.Μηχανές Ι] Γενικές απ...
by George_RT
[May 10, 2025, 14:02:02 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by George_RT
[May 10, 2025, 13:58:55 pm]

Κινητοποίηση στον Ρέκανο ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 12:27:33 pm]

Erasmus Πληροφορίες & Εμπ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 02:13:27 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 02:00:45 am]

[Poll] Λύση για το θεμα τ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 01:59:15 am]

[Τεχνικές Βελτιστοποίησης...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 01:53:02 am]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by Nikos_313
[May 08, 2025, 22:20:44 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by Nikos_313
[May 07, 2025, 22:40:55 pm]

[ΑΡΑΓΕ - Attack] Για τι π...
by Aris★
[May 07, 2025, 21:47:46 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Nikos_313
[May 07, 2025, 21:10:16 pm]

[Η/Μ Πεδίο ΙΙ] Γενικές απ...
by Nikos_313
[May 06, 2025, 21:22:47 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9952
Latest: Yamal
Stats
Total Posts: 1426151
Total Topics: 31683
Online Today: 161
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 13
Guests: 95
Total: 108
dedhe
tasos_ntv
victoria
giotsa
Nikos_313
glavdakis
Ioannis Apostolikas
gkg
george14
annaparask
George_RT
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
  Show Posts
Pages: [1] 2 3 ... 13
1  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Πτυχιακή Εξεταστική Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2016 / Re: [Ημιαγωγά Υλικά] on: February 05, 2016, 14:31:31 pm
Ενδιαφερεται κανεις αλλος να δωσει το μαθημα?
2  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σερβοκινητήρια Συστήματα / Re: [Σέρβο] Αλλαγή ημερομηνίας εξέτασης on: October 08, 2015, 12:59:37 pm
Στελνουμε καποιο μειλ οσοι θελουμε να εξεταστουμε? Γιατι στην ανακοινωση στο ετημμυ δεν αναφερει κατι σχετικα..
3  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σερβοκινητήρια Συστήματα / Re: [Σέρβο] Αλλαγή ημερομηνίας εξέτασης on: September 22, 2015, 20:53:25 pm
Quote from: daydream on September 22, 2015, 15:36:12 pm
έμενα με βολεύει μέχρι 9 του μηνός να μπει. εχω κλείσει αεροπορικά στις 12 του μηνός οπότε για πιο μετά με τπτ . Επειδη ειναι τελευταιο μαθημα γινεται να εξεταστω μονος αν αλλαξει η ημερομηνια??
Aκριβως το ιδιο προβλημα...εχω κλεισει αεροπορικα για τις 15 του μηνος..
4  Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Ηλεκτρονική ΙΙΙ / Re: [Ηλεκτρονική ΙΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2015 on: September 12, 2015, 17:08:37 pm
Ερώτηση, στον τύπο για το η σε τάξη Α, το Ι που εμπλέκεται πως το υπολογίζουμε γενικά?
Γιατί στη σελ.1233, δεν δίνει κάποιον κλειστό τύπο και το Vcc/RL είναι αν θέλουμε να πετύχουμε μέγιστη απόδοση
5  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Ηλεκτρονικά Ισχύος Ι / Re: [Ισχύος Ι] Γενικές απορίες και ανακοινώσεις/επικαιρότητα 2015 on: May 08, 2015, 15:24:27 pm
5-7 ειπε ο Δημουλιας στο τηλεφωνο πριν λιγο
6  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Αρχιτεκτονική Υπολογιστών / Re: [Αρχιτεκτονική Υπoλογιστών] Γενικές απορίες,ανακοινώσεις και επικαιρότητα 2015 on: March 21, 2015, 20:06:39 pm
Quote from: magic.ece on March 04, 2015, 22:59:58 pm
Quote from: Dune on March 04, 2015, 20:12:12 pm
Μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει τι είπε στα πρώτα δύο μαθήματα;
Ποιο θα είναι το πλάνο του μαθήματος κλπ;
Αν προχώρησε και τι έκανε.

Ξεκίνησε στο πρώτο μάθημα με εισαγωγικά για Αφηρημένες έννοιες και τεχνολογία υπολογιστών από το 1ο κεφάλαιο του βιβλίου των Patterson - Hennessy. Στο δεύτερο μάθημα μίλησε για Εντολές, η γλώσσα του Υπολογιστή από το 2ο κεφάλαιο του βιβλίου. Θα υπάρξουν δύο εργασίες, μια πριν το Πάσχα και μια μετά το Πάσχα (κατά πάσα πιθανότητα), και λογικά θα πιάνουν περισσότερες μονάδες από πέρυσι, με βάση αυτά που είπε ο κ. Χασάπης.
Γνωρίζει κανείς αν οι εργασίες είναι υποχρεωτικές για φέτος?
7  Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Μουσική / Re: Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή? on: February 19, 2015, 18:25:58 pm
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=g7dqqN4Or_k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=g7dqqN4Or_k</a>
8  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 09, 2015, 12:18:04 pm
Quote from: johnnykost on February 09, 2015, 11:35:28 am
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 00:45:44 am

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).
Εισαι σιγουρος πως ειναι λαθος αυτο που λενε? Είδα σε παλιο ποστ αυτο:
"Αναλυτικά, στον δρομέα θα δημιουργείται ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο λόγω του τριφασικού συστήματος, το οποίο θα βρίσκεται εντός του μαγνητοστατικού πεδίου που παράγεται από το τύλιγμα διέγερσης του στάτη. Έτσι, θα αναπτύσσεται συνεχώς μια ροπή που θα τείνει να ευθυγραμμίσει τα δύο πεδία, προκαλώντας την αντίστροφή κίνηση του δρομέα. Ο δρομέας λοιπόν θα περιστρέφεται με την σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του εναλλασόμενου πεδίου (δια του αριθμού των ζευγών πόλων εάν είναι πολυ-πολικός).

Ένας παρατηρητής που βρίσκεται στον στάτη, θα παρατηρεί δύο στατικά πεδία στον χώρο τα οποία παρεμπιπτόντως θα αποκλίνουν κατά μία γωνία δ μεταξύ των μαγνητικών τους αξόνων ανάλογα με την φόρτιση της ΣΜ. Το ένα είναι το μαγνητοστατικό πεδίο του στάτη που παράγεται από το τύλιγμα διέγερσης, και το δεύτερο είναι το μαγνητικό πεδίο του δρομέα το οποίο ενώ περιστρέφεται με την σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του πεδίου, η αντίστροφη κίνηση του δρομέα το διατηρεί σταθερό στον χώρο για τον ακίνητο παρατηρητή που βρίσκεται στον στάτη."

Ετσι ο στατης βλεπει dc πεδιο και ο δρομεας που κινειται λογω του τριφασικου εχει ac ρευματα.  Undecided
Προφανως δεν ειμαι σιγουρος. Ιδεες καταθετουμε και με λογικα επιχειρηματα προσπαθουμε να καταληξουμε καπου.
Αυτο με την αντιστροφη κινηση του δρομεα δεν το καταλαβα...γιατι ο δρομεας να στρεφεται αντιστροφα απο το πεδιο που παραγει?
9  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 09, 2015, 11:19:38 am
Quote from: Captain Mixos on February 09, 2015, 01:54:26 am
οταν αυξανεται όμως η συχνότητα δεν αλλάζει το Laf??? αρα στο β ερώτημα χρειαζόμαστε αλλο τύπο..σωστά?? Ε=Κ*ω*Ιf πχ...δεν ειμαι σιγουρος αν εχω δικιο...
H αυτεπαγωγη ειναι σταθερο μεγεθος, δεν αλλαζει με τη συχνοτητα. Εκεινο που μεταβαλλεται ειναι η αντιδραση Χ=L*ω. Δειτε το παραδειγμα 10.1 σελ.274 και σελ.283-285.
10  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 08, 2015, 16:23:04 pm
Quote from: aimitheo on February 08, 2015, 15:29:00 pm
Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό!


Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Σε ποιο σχημα στον Chapman αναφερεσαι? Εγω αυτο που βρηκα ειναι το σχημα 6-9 στη σελ.428 και μου φαινεται ιδιο...εξαλλου και ο Δημουλιας στη σελ.171 του βιβλιου του λεει οτι οι καμπυλες V ειναι ιδιες και για τους κινητηρες...
11  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 08, 2015, 00:53:07 am
Quote from: hetfield on February 07, 2015, 22:23:50 pm
εχει λυσει καποιος την 2 απο θεωρια σεπτεμβρίου 2011?αυτη που ζηταει να βρεθει η θεση των πολων του στατη
2 βορειοι πολοι, ο ενας απο τα αυλακια -α' και c και ο αλλος απο τα αυλακια -α και c'.
2 νοτιοι πολοι, ο ενας απο τα αυλακια α και -c και ο αλλος απο τα αυλακια α' και -c'.
Oι πολοι δημιουργουνται απο τη ροη του ρευματος και καθοριζονται απο τη φορα του.
12  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 08, 2015, 00:27:05 am
Quote from: Diaplekomenos on February 07, 2015, 18:17:53 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.

Ναι πραγματι, συμφωνα με την καμπυλη αυτη ο κινητηρας βρισκεται σε υπερδιεγερση.
Αλλα, δεν ξερω αν μια τετοια απαντηση θα ηταν αποδεκτη, δηλαδη ισως θα επρεπε να του εξηγησεις ποιοτικα ή μεσω εξισωσεων πως προκυπτει αυτο...
Kαταλαβα τι εννοεις.
Αυξανοντας το ρευμα διεγερσης If θα εχουμε μια αντιστοιχη αυξηση της εσωτερικης τασης Ef. Η ενεργος ισχυς Ρ παραμενει σταθερη, επομενως και το γινομενο Ef*sinδ πρεπει να μεινει σταθερο, γεγονος που οδηγει σε μειωση της γωνιας φορτισης δ. Αρα το cosδ θα αυξηθει, οπως και το γινομενο Ef*cosδ.
Υποθετουμε λοιπον τωρα οτι εχουμε υποδιεγερση,που σημαινει οτι ο κινητηρας καταναλωνει αεργο ισχυ Q<0 και ισχυει Ef*cosδ<Vt. Eφοσον το γινομενο Ef*cosδ αυξανεται, αυτο σημαινει οτι η αεργος ισχυς που καταναλωνει ο κινητηρας μειωνεται. Η ενεργος ειναι σταθερη, οποτε η συνολικη φαινομενη S ελαττωνεται. Η φαινομενη ισουται με το γινομενο της τασης ακροδεκτων επι το ρευμα του στατη, S=Vt*I. Επομενως και το ρευμα του στατη μειωνεται και εχουμε καταληξει σε ατοπο, καθως απο την εκφωνηση το ρευμα του στατη αυξανεται. Συνεπως ο κινητηρας ειναι σε υπερδιεγερση, το οποιο μπορει να αποδειχθει επαναλαμβανοντας τον αντιστοιχο συλλογισμο.
13  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
14  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 07, 2015, 17:13:50 pm
Quote from: Ναταλία on February 07, 2015, 14:12:04 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 00:45:44 am
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).

Πιο λογικο το δικο σου μαλλον για την ερωτηση 4 Tongue

Για το τριτο ερωτημα, αυτο που με παραξενεψε ειναι που λενε οτι το πεδιο του δρομεα φαινεται σα dc απο τον στατη (στρεφεται με ω ο δρομεας και το πεδιο του με -ω αρα συνολικα 0).
Εσυ δηλαδη λες οτι ο δρομεας εχει ενα πεδιο που στρεφεται με 2ω (απο το τριφασικο τυλιγμα και επειδη στρεφεται) και ενα που επαγεται απο τον στατη με ταχυτητα -ω οποτε συνολικα ω. Αρα δεν συμφωνεις με αυτο που ειχαν πει?

εγω παλι ελεγα μηπως απο τον στατη βλεπουμε το πεδιο του δρομεα να στρεφεται με 2ω (ω απο την μηχανικη περιστροφη του δρομεα και ω απο το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα). Δηλαδη θεωρω οτι επαγεται ac ταση στον δρομεα απο τον στατη η οποια δημιουργει το το στρεφομενο μαγνητικο πεδιο στο δρομεα (που στρεφεται με ω).
Oχι δε συμφωνω οτι το πεδιο του δρομεα θα ειναι dc. Αν ηταν dc τοτε γιατι χρειαζομαστε την ανορθωτικη γεφυρα?
Σκεψου οτι η μηχανη ειναι αρχικα αφορτιστη, δηλαδη το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα δεν διαρρεται απο ρευμα και το μονο πεδιο που υπαρχει οφειλεται στο τυλιγμα διεγερσης του στατη, το οποιο ειναι ενα πηνιο που διαρρεεται απο συνεχες ρευμα (μαγνητοστατικο πεδιο). Ο δρομεας στρεφεται με μηχανικη ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται πανω στο δρομεα, ειναι σαν να βλεπει το ακινητο (μη μεταβαλλομενο) πεδιο του στατη να στρεφεται προς την αντιθετη κατευθυνση με -ω. Αν τωρα ο δρομεας διαρρεεται απο ρευμα, το τριφασικο του τυλιγμα θα δημιουργησει ενα οδευων κυμα με ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται στον ακινητο στατη, το πεδιο του δρομεα θα εχει ταχυτητα 2ω, λογω του οτι και ο δρομεας στρεφεται κι αυτος με ταχυτητα ω.Ετσι το συνισταμενο πεδιο στο διακενο θα προκυψει απο την αλληλεπιδραση των πεδιων του δρομεα και του στατη και θα εχει τελικη ταχυτητα ιση με 2ω-ω=ω.
15  Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες on: February 07, 2015, 00:45:44 am
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).
Pages: [1] 2 3 ... 13
Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...