λοιπόν, όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, η ακαδημαϊκή διαφορά πληροφορικού και μηχανικού πληροφορικής είναι, ή θα 'πρεπε να είναι, ότι η δεύτερη σου μαθαίνει ό,τι και η πρώτη, αλλά επιπλέον
περισσότερα μαθηματικά, θεωρία κυκλωμάτων και ηλεκτρονική
τρόπο σκέψης μηχανικού, βαθιά κατανόηση δομής και λειτουργίας
νοοτροπία μηχανικού

είναι 5 χρόνια σπουδών με διπλωματική στο τέλος
τα δέχομαι

αλλά ...
γιατί είναι ?
γιατί θα έπρεπε να είναι ?
είναι ρητός ο τρόπος σκέψης μας (engineering)?
είναι διαισθητικός ?
ενας πχ χημικός δεν κατανοεί βαθιά την ανόργανη ύλη? δεν κάνει πειράματα ?
νοοτροπία μηχανικού (τι είναι αυτό) ... φαντάζομαι δεν εννοείς τις καταλήψεις και το σοφιστικέ ντύσιμο

(ακόμα γουστάρω που μας καταλαβαίνουν από χιλιόμετρα)
να κάνω μια παράτολμη κίνηση.... και τον δικηγόρο του

Αν δουμε το τμήμα Ηλεκτρονικής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης μπορούμε να ισχυριστούμε ότι διδάσκονται Μηχανική Υπολογιστών. Είναι Μηχανικοί Πληροφορικής ? Έχουν αρκετά μαθηματικά, αρκετή θεωρία κυκλωμάτων και αρκετή ηλεκτρονική ...
Ο Μηχανικός Πληροφορικής δηλαδή είναι ο Ηλεκτρονικός ΤΕΙ ή ο Μηχανικός ΗΥ ΑΕΙ?
Δεν νομίζω ...
Βασικά δεν νομίζω ότι αυτός ο όρος αναφέρεται σε κατι στανταρισμένο
Απο την άλλη άκουσα ότι οι απόφοιτοι Πληροφορικής των ΤΕΙ έχουν πτυχίο που λέει Μηχανικός Πληροφορικής επάνω (αλλο πάλι και αυτό)... Τα ΤΕΙ Πληροφορικής είναι το καθαρό αγγλοσαξωνικό Informatics (σκέτο) ... και προσέξτε .. χωρίς τεχνολόγος απο μπροστά απο το μηχανικός ..?
Φαντάζομαι ότι είναι σαφώς διαχωρισμένες οι σφαίρες Πληροφορικής, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας, Μαθηματικών, Φυσικής .... η δεν είναι ? Απλά μου φαίνεται κουφός ο όρος ... και τον διάβαζω και απο καθηγητές και απορώ ...
Τα ΤΕΙ Ηλεκτρονικής φαίνονται όντως να κάνουν σε επίπεδο Μηχανικής ΗΥ (και όχι Ηλεκτρολογίας) τα ίδια ... εντούτοις το επίπεδο είναι τόσο χαμηλό που αμφιβάλλεις για τα πολύ βασικά ακόμα. Έχω φίλο που σπούδασε πρώτα στα ΤΕΙ Ηλεκτρονικής και μετά σε ΗΜΜΥ στην Ελλάδα και μου τα λέει ...
(ΠΟΙΟΤΗΤΑ) Επίσης κάτι που θεωρείται αυτονόητο είναι ότι ένα πρόγραμμα σπουδών για να λέγεται Χ πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένα μαθήματα πχ το Χ τμήμα έχουν έναν κορμό Υ μαθημάτων
(ΠΟΣΟΤΗΤΑ)Ενας καλός καθηγητής που είχα στην Μηχανική Λογισμικού και δίδασκε Software Quality Assurance μου είπε τι είπε ο DeMarco απο το 1982
".... δεν μπορείς να μετρήσεις κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις ...." ...μπορούμε να ελέγξουμε μέσα στην τάξη αν ο Χ καθηγητής-αινσταιν είναι πάντα αποδοτικός σύμφωνα με τις Χ, Υ μετρικές ? Μπορούμε να ελέγξουμε την οικοδόμηση εννοιών μέσα στην τάξη και τον αποτελεσματικό τρόπο πρόσκτησης γνώσεων του υποκειμένου (αρε ΑΣΕΠ ....) ... με τίποτα ... οι καμμένοι οι παιδαγωγοί αυτό προσπαθούν ... υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες ... ειδικά στην Ελλάδα...σκεφτείτε πόσες φορές χάσατε την επαφή με τον καθηγητή γιατί το μωρό απέναντι ήθελε παιχνίδια

...πως θα πετύχεις ποιότητα μέσα στο μάθημα ...το μόνο που προσφέρει ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ επομένως το Πολυτεχνείο σε σχέση με το ΤΕΙ είναι μιας καλύτερης ποιότητας φοιτητή ...

δουλεμένο και μαθημένο για δουλειά ...
Κατι που ισχύει ακόμα (γενικότερα) στην αλλοδαπή είναι ότι ΚΑΙ ο όρος engineering σήμερα έχει ξεχειλώσει απίστευτα .... δείτε
http://gigaom.com/2009/09/13/what-we-can-learn-about-pricing-from-menu-engineers/Και όχι μονο ... Ακόμα και ο μάγειρας θεωρείται engineer ... και αυτό είναι ξεφτίλα αλλά μόνο σε εμάς διαφέρει
Στην Ελλάδα ο όρος Μηχανικός είναι υπόθεση ΤΕΕ και Πολυτεχνείου ... στο εξωτερικό μάλλον αναφέρεται σε όποιον χρησιμοποιεί Τεχνολογίες και "Συνταγές-Αλγόριθμους" με φορμαλιστικό τρόπο ώστε να φτάσει σε ένα -από πριν γνωστό- καλό αποτέλεσμα .... επεκτείνοντας ίσως και την ίδια την "Συνταγη" σε κάτι καλύτερο ..... "μηχανέυοντας και μαγειρεύοντας αλγόριθμους" δηλαδή...ο Μηχανικός σύνηθως Αναλύει, Σχεδιάζει, Εφαρμόζει και Ελέγχει - Παραδίδει
Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να Πιστοποιεί, να Εγκυροποιεί, να Προδιαγράφει. Κάθε ένα από τα παραπάνω έχει τις τεχνολογίες του και τις "τεχνοτροπίες" του ... είναι λίγο ιστορικός όρος και δεν συνδέεται απαραίτητα με εργατικά δικαιώματα .... για παράδειγμα και εγώ μπορουσα να γραφτώ στου Chartered Engineers αλλά και απόφοιτοι Χημικοί, Φυσικοί, Μαθηματικοί, Computer Scientists, Food Engineers κτλ κτλ κτλ
Μπορούμε να λέμε πολλά

Τα παραπάνω είναι σκέψεις και προβληματισμοί που με βασανίζουν και βασανίζω και εγώ με την σειρά μου τους εξίσου περίεργους. Κάποια στιγμή πρέπει να κραταιωθούν τα όρια των επιστημών ΤΠΕ σε θεσμικό και νομικό επίπεδο. Αυτή είναι δουλειά των καθηγητών μας, των συλλόγων μας και των νομοθετών. Το θέμα (απο εμάς) είναι αν πρέπει τελικά να προωθούμε την χρήση όρων που είναι trendy ή αν πρέπει να αναδείξουμε την πραγματική επιστήμη μας...