• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 21, 2025, 15:04:43 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 21, 2025, 15:04:43 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Λαμπτήρας
[Today at 10:36:45]

[Σέρβο] Απορίες και ανακο...
by Nikos_313
[Today at 08:58:23]

[Σύγχρονα Ενεργειακά Συστ...
by Nikos_313
[Today at 08:57:26]

[ΥΜΕΣ] Να επιλέξω το μάθη...
by Nikos_313
[Today at 08:56:19]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by Nikos_313
[Today at 08:53:48]

Ατάκες καθηγητών
by Nikos_313
[August 20, 2025, 20:38:19 pm]

Χρόνια Πολλά Chatzikys!
by chatzikys
[August 20, 2025, 20:29:30 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[August 20, 2025, 19:42:15 pm]

Κρίση στην Ουκρανία
by Katarameno
[August 20, 2025, 18:08:13 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[August 20, 2025, 00:05:51 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Nikos_313
[August 19, 2025, 21:20:04 pm]

[Διακριτά Μαθηματικά] Γεν...
by Cancid45
[August 18, 2025, 11:40:12 am]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by Mr Watson
[August 18, 2025, 11:38:26 am]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by abunchofcells
[August 17, 2025, 23:20:02 pm]

[Βαθιά Μάθηση] Να επιλέξω...
by Nikos_313
[August 17, 2025, 16:09:19 pm]

[Βαθιά Μάθηση] Ανακοινώσε...
by Nikos_313
[August 17, 2025, 16:08:36 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Nikos_313
[August 16, 2025, 23:14:02 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Nikos_313
[August 15, 2025, 14:44:38 pm]

Καλημέρα-νύχτα τόπικ
by Nikos_313
[August 15, 2025, 12:03:34 pm]

[Η/Μ Πεδίο I] Γενικές απο...
by Nikos_313
[August 15, 2025, 12:03:09 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10004
Latest: HAHAHA1
Stats
Total Posts: 1427794
Total Topics: 31748
Online Today: 134
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 28
Guests: 98
Total: 126
mastilia
aachmet
christina02
Saint_GR
Le ece
chatzikys
alexiosmara
vasilis saitis
akoil
maria_sf8
Pcsc
AcDimitri
BlackBeard
Manifold
Anita
m.renia
maik
Captain
ANTREAS
tasos_ntv
gpapailio
balligeorgia
k_tasio_
RivenT
firefox1
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
  Show Posts
Pages: [1]
1  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικές Μηχανές I / Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα on: June 25, 2023, 16:25:08 pm
Quote from: Nikos_313 on June 25, 2023, 10:55:34 am
Για τα πλεονεκτήματα των χρήσεων πολλών τομέων μόλις βρήκα κάτι στο βιβλίο!

Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης πολλών τομέων του συλλέκτη στις μηχανές είναι η μείωση των υπερτάσεων L (di/dt) και κατ' επέκταση η εξάλειψη του προβλήματος των σπινθηρισμών στις ψύκτρες. Η μέση τιμή του ρυθμού μεταβολής του ρεύματος σε έναν αγωγό εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των τομέων του συλλέκτη. Με την αύξηση των τομέων έχουμε αύξηση του χρόνου t που χρειάζεται η ψύκτρα για να περάσει από έναν τομέα και άρα μείωση του λόγου di/dt. Έτσι, μειώνεται η επαγωγική κρουστική τάση στο βραχυκυκλωμένο τομέα [v = L (di/dt)] και εξαλείψουμε τους σπινθηρισμούς στις ψύκτρες της μηχανής, οι οποίοι με την σειρά τους προκαλούν εκκενώσεις στη μηχανή.

Θα προσθέσω ένα μειονέκτημα, με μεγάλη επιφύλαξη:
Η προσθήκη περισσότερων τομέων του συλλέκτη αναγκάζει τον κατασκευαστή να αυξήσει την πολλαπλότητα σύνδεσης των τυλιγμάτων στους τομείς. Η αύξηση της πολλαπλότητας (m) οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των κλάδων ενός τομέα (α) ανεξαρτήτως της διαδοχής των συνδέσεων των τυλιγμάτων (βροχοτυλίγματα, κυματοτυλίγματα κτλ.). Η αύξηση του αριθμού α οδηγεί στην μείωση του κατασκευαστικού παράγοντα Κ. Έτσι, έχουμε μείωση της τάσης που αναπτύσεται στο εσωτερικό της μηχανής (ΕΑ= Κφωm) και μείωση της συνολικής επαγόμενης ροπής (τind=ΚφIA). [Δες 7.5 από το βιβλίο]

Ευχαριστώ πολύ και για τις δύο απαντήσεις. Στην πρώτη με τα κυματοτυλίγματα χρειάζονται οι μισοί τομείς γιατί στα κυματοτυλίγματα αναφέρει ότι έχουμε ζεύγη συστάδων? Επίσης στην ερώτηση με τα πλεονεκτήματα των τομέων μου φάνηκε καλή η απάντηση σου με βάση αυτά που αναφέρονται στην σελίδα 506 αλλά εκεί που υπολογίζει τον χρόνο t φαίνεται, ενώ δεν έχει παρένθεση, ότι ο αριθμός τομέων μπαίνει στον παρονομαστή για να βγει το 0,0015s. Αλλά βάση αυτού τότε ισχύει το αντίθετο, δηλαδή με πολλούς τομείς έχουμε αύξηση της v. Τι πάει λάθος με την σχέση?
2  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικές Μηχανές I / Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα on: June 24, 2023, 22:30:38 pm
Ξέρει μήπως κανείς τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στην χρήση πολλών τομέων του συλλέκτη (ιούλιος 22)? Επίσης στον σεπτέμβριο 21 ρωτούσε αν έχουμε 36 τομείς πόσα αυλάκια μπορούμε να έχουμε και πλεονεκτήματα αυτών των επιλογών. Με αυλάκια και τομείς είχε μια παρόμοια ερώτηση το pdf αλλά καταλάβαινα μόνο την μια επιλογή (που έλεγε ίδιος αριθμός για τομείς-αυλάκια).
3  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας ΙΙ / Re: [ΣΗΕ ΙΙ] Απορίες στις ασκήσεις 2023 on: June 19, 2023, 16:14:01 pm
Quote from: RíoGrande on June 19, 2023, 13:28:04 pm
@rafail zisiadis, μου συνέβη το ίδιο αλλά νομίζω βρήκα τη λύση. Στην παρακάτω φώτο από τα ΚΙΙ φαίνονται οι σχέσεις ρευμάτων πρωτεύοντος-δευτερεύοντος ενός ΜΣ. Φαίνεται ότι όταν και τα δύο ρεύματα μπαίνουν από τις τελείες, τότε ο λόγος των ρευμάτων των τυλιγμάτων Υ.Τ./Χ.Τ. είναι: - (1/λογος σπειρών).

i. Στην Άσκηση 4.3, λοιπόν, οι σωστοί λόγοι ρευμάτων θα ήταν με ένα "-" (αφού στο σχήμα που είχαμε κάνει τα ρεύματα της Υ.Τ. και της Χ.Τ. έμπεναν από τις τελείες). Ωστόσο, δεδομένου ότι εκεί IDU=0<0, IDV=4.4<0, IDW=0<0 δεν προέκυψε ουσιαστικά πρόβλημα, αφού "-<0=<0" (λόγω δηλαδή των συγκεκριμένων νούμερων της άσκησης).

ii. Στην Άσκση 4.8 αν χρησιμοποιήσουμε την συνδεσμολογία της άσκησης 4.3 (δηλ. και τα δύο ρέυματα να μπαίνουν από τις τελείες), θα πρέπει να πάρουμε τους λόγους των ρευμάτων με ένα "-", όπως είπες και εσύ.
***Αν, ωστόσο, χρησιμοποιήσουμε το νέο σχήμα που έκανε ο κ. Μηνάς (όπου το ένα ρεύμα μπαίνει και το άλλο βγαίνει από την τελεία, ο λόγος των ρευμάτων θα έχει πρόσημο "+". Τότε πράγματι δημιουργείται πρόβλημα με τα πρόσημα που πέρνουμε από τους δύο διαφορετικούς τρόπους λύσης!!! (και δεν ξέρω γιατί...)


ΕΡΩΤΗΣΗ: Στις Εξετάσεις θα είναι εντάξει να χρησιμοποιήσουμε το σχήμα της άσκησης 4.3 σε κάθε περίπτωση (Dyn5, Dyn11), μιας και οι τύποι δουλεύουν σίγουρα (όταν ο λόγος ρευμάτων έχει ένα "-");;



Συμφωνώ με τις σχέσεις αλλά το (-) νομίζω πως είναι στην άσκηση 8, δηλαδή όταν τα δύο ρεύματα βγαίνουν από την τελεία (τα ρεύματα ΙDv και Iu γιατί αυτά αφορούν τα τυλίγματα ΥΤ και ΧΤ αντίστοιχα) και θα ισχύει λογικά ο τύπος ΙDv*w1=-Iu*w2.
4  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας ΙΙ / Re: [ΣΗΕ ΙΙ] Απορίες στις ασκήσεις 2023 on: June 19, 2023, 16:07:21 pm
Quote from: Διάλεξις on June 19, 2023, 11:21:55 am
Η λεπτή διαφορά σε σχέση με την άσκηση 3 είναι ότι στο σχήμα τα ρεύματα χαμηλής έχουν την ανάποδη φορά.

Όταν λέτε ανάποδη φορά εννοείτε ότι στην άσκηση 8 τα ρεύματα στην ΧΤ βγαίνουν από την τελεία ενώ στην άσκηση 3 μπαίνουν από την τελεία? Άρα στην μέθοδο των αμπεροστροφών θα ισχύει το ΙDv*w1=-Iu*w2 ενώ στην ΥΤ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή ως προς τις φορές των ρευμάτων στα σχήματα των δύο ασκήσεων.
5  Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας ΙΙ / Re: [ΣΗΕ ΙΙ] Απορίες στις ασκήσεις 2023 on: June 19, 2023, 00:26:42 am
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι για την άσκηση 8 της σειράς που αφορά τους μετασχηματιστές όπου η συνδεσμολογία είναι Dyn11. Προσπάθησα να λύσω την άσκηση με την μέθοδο των αμπεροστροφών και οι φάσεις των ρευμάτων γραμμών και τυλιγμάτων ήταν αντίθετες σε σχέση με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την μέθοδο των συμμετρικών συνιστωσών. Με βάση το σχήμα που έγινε στην αίθουσα για την συγκεκριμένη άσκηση ισχύει η εξίσωση Ιu=IDu-IDv (1η) ενώ για την εύρεση του ΙDv θεώρησα ότι ισχύει ΙDv*w1=Iu*w2 (2η). Μήπως πρέπει να υπάρχει ένα (-) στην (2η) σχέση; Επίσης είδα ότι στο θέμα του Σεπτεμβρίου 2022 μια λύση θεωρεί την πρώτη σχέση ως εξής: Ιu=IDv-IDu ανάποδα δηλαδή από αυτή που κάναμε στο μάθημα. Εν τέλη τι ισχύει για την συνδεσμολογία Dyn11;
Pages: [1]
Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...