Show Posts
|
Pages: [1] 2 3 4
|
1
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Ιστορία / Re: Μογγολία εναντίον Κίνας για όνομα αεροδρομίου (σας θυμιζει κάτι?)
|
on: March 25, 2007, 21:00:33 pm
|
Μια μικρή μικρή παρατηρησούλα. Αυτό που απεικονίζεται στο χάρτη δεν είναι ακριβώς ένα σταθερό μογγολικό κράτος, αλλα η μέγιστη εξάπλωση των Μογγόλων. Τα περισσότερα από αυτά τα εδάφη τα κράτησαν περί τα 20 χρόνια, μετά περιορίστηκαν δραστικά. Άρα μπορούμε να μιλήσουμε για κατακτήσεις, όχι όμως για Αυτοκρατορία, γενικά όχι για την ύπαρξη ενός κράτους με δομές και τα λοιπά. Περαστικοί ήταν! Μόνιμη κατοικία η σημερινή Κίνα, η Μογγολία και κάποια άλλα εδάφη μέχρι την Κασπία (όπως και να έχει λίγα δεν είναι!!).
|
|
|
3
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Ιστορία / Re: Αραουκάνοι
|
on: August 02, 2006, 14:01:56 pm
|
Προσωπικά όλες αυτές οι αναφορές με κάνουν να προβληματιστώ περισσότερο ως προς την κοινή καταγωγή των ανθρώπων και την ύπαρξη κάποτε μίας κοινής γλώσσας για όλους, παρά ως προς το μεγαλείο των Ελλήνων.
|
|
|
4
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Πολιτικά / Re: Μια συνέντευξη του πρέσβη του Λιβάνου στις ΗΠΑ το 2002
|
on: July 21, 2006, 02:55:27 am
|
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα? Πριν απαντήσεις, η δική μου απάντηση είναι πως όχι.
Η διαφορά μεγέθους ανάμεσα στις δύο δυνάμεις αγιάζει τα μέσα που χρησιμοποιεί η καθεμία? Η δική μου απάντηση είναι πάλι όχι.
Όσο για το ότι στον πόλεμο δεν υπάρχει αθώος πολίτης, συγγνώμη αλλά αυτά είναι μ.....ς. Με αυτήν τη λογική δεν υπάρχει κανένας αθώος στον κόσμο γενικά.
Για να σου δείξω όμως πόσο παράλογος είσαι θα επανέλθω σε αυτό που είχα πει και στο προηγούμενο ποστ για τις ομοιότητες στην πολιτική. Στον πόλεμο αυτό όλοι οι άμαχοι παλεστίνιοι και λιβανέζοι είναι μη αθώοι, που πιστεύουν ότι το ισραήλ κακώς ενεργεί. Άρα, το ισραήλ νομιμοποιείται να προκαλέσει κάποιες παράπλευρες απώλειες. Νομιμοποιείται επίσης να καταστρέψει υποδομές και εγκαταστάσεις (εδώ δεν προστατεύουμε την ανθώπινη ζωή και τον άμαχο πληθυσμό, στα υλικά θα διστάσουμε?) και να αφήσει πίσω του συντρίμια. Για να μην σου πω ότι στο παράλογο αυτό πλαίσιο δικαιούται να κρατήσει και τα εδάφη που θα κατακτήσει. Αυτά όμως αν αγνοήσουμε όλα τα περί δικαίου. Γιατί το δίκαιο, τόσο ως αίσθημα, όσο και ως νόμος υπάρχει και καθορίζει σαφώς τι πρέπει να συμβαίνει. Για αυτό το δίκαιο λοιπον η χεζμπολάχ είνα μία τρομοκρατική οργάνωση, ενώ και όσα κάνουν τώρα οι ισραηλινοί είναι εγκλήματα πολέμου.
Να υποστηρίξουμε τον αδύναμο, να επηρεαστούμε από την τάξη μεγέθους. Αλλά να μην τον υποστηρίξουμε σε ό,τι άδικο κάνει.
|
|
|
5
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Πολιτικά / Re: Μια συνέντευξη του πρέσβη του Λιβάνου στις ΗΠΑ το 2002
|
on: July 21, 2006, 02:24:19 am
|
Μην παρασυρόμαστε και υποστηρίζουμε εύκολα κάποια πράγματα. Οι απαντήσεις τους πρέσβη δεν ήταν και ό,τι καλύτερο, ούτε έδειξαν τίποτα ουσιαστικό. Καλά τα μισόλογα, αλλά η Χεζμπολάχ όντως σκότωνε αθώους και το να παίζεις με την έννοια του αθώου δεν αλλάζει τίποτα. Θύματα δεν ήταν μόνο φαντάροι και στρατιωτικοί, αλλά και απλοί πολίτες.
Το ποιο μεγάλο βέβαια "αστείο" στις απαντήσεις του είναι ότι ελάχιστα πριν ασχοληθεί με το ποιος είναι αθώος, ο κύριος πρέσβης λέει πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και αν δολοφονήθηκαν και αθώοι, τί να γίνει, ήταν παράπλευρες απώλεις!! Τι απόλυτη ταύτιση απόψεων και πολιτικών σε αυτό το σημείο!
Τα παραπάνω δεν τα έγραψα γιατί δικαιολογώ τη μία από τις δύο πλευρές, αντιθέτως τις θεωρώ και τις δύο ένοχες, πιστεύω πως αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο Λίβανο είναι εγκληματικό και το Ισραήλ θα έπρεπε να σταματήσει αμέσως την επέμβαση του. Με εκνευρίζει όμως η μονόπλευρη θεώρηση των πραγμάτων που επιχειρείται με την παρουσίαση του αποσπάσματος. Μην ηρωποιούμε άτομα που δεν το αξίζουν.
|
|
|
6
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Με διάθεση αυτοκριτικής...
|
on: June 25, 2006, 19:53:53 pm
|
Τελικά ποιος το θέλει πραγματικά το καλό αυτού του τόπου και ποιος όχι;Μη βιαστεί κανείς ν'απαντήσει...
Δυστυχώς η πραγματικότητα εστιάζεται εδώ ακριβώς. Όταν βλέπω ότι η νοσηρή κατάσταση της πολιτικής ζωής μεταφέρεται αυτούσια στο πανεπιστήμιο, όταν βλέπω νέους να μην έχουν διάθεση για διάλογο και συζήτηση, για σκέψη και περισυλλογή, να ακολουθούν πολιτικές γραμμές που έρχονται από τα κεντρικά επιτελεία των κομμάτων, να βλέπουν άλλες κοινωνικές ομάδες (πολιτικές, οικονομικές κτλ) ως εχθρούς, τότε αναρωτιέμαι και εγώ το ίδιο πράγμα. Γιατί αν η αλλαγή δεν έρθει από τους νεότερους, τότε μάλλον δεν θα συμβεί ποτέ.
|
|
|
7
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Συζήτηση πάνω στο προσχέδιο
|
on: June 25, 2006, 19:46:33 pm
|
Με μπέρδεψες! Τι εννοείς?  Από το παλιό άρθρο 2, το οποίο αφορά το άσυλο, καταργούνται οι παράγραφοι 4-6. Οι 4 και 5 περιέχονται στις 2α και 2β του άρθρου 3 του προσχεδίου, ενώ η παράγραφος 6 ρυθμίζει τα της τριμελούς επιτροπής και καταργείται καθώς είναι πλέον άχρηστη.
|
|
|
8
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Συγχαρητήρια στα παιδιά που στηρίζουν την κατάληψη
|
on: June 25, 2006, 19:38:25 pm
|
Η αποκατάσταση της αίθουσας έγινε από φοιτητές του τμήματος που συμμετέχουν στην κατάληψη και, όχι μόνο ονειρεύονται ένα καλύτερο πανεπιστήμιο, αλλά το επιδιώκουν αυτό και έμπρακτα.
Διόρθωση: Η αποκατάσταση της αίθουσας έγινε κυρίως από φοιτητές του τμήματος ΗΜΜΥ και από κάποιους άλλους φοιτητές που "έτυχε" να περνούν από την πτέρυγα. Από το "όχι μόνο ονειρεύονται" και μετά μην αλλάξεις τίποτα! Σήμερα δυστυχώς δεν μπόρεσα να κατέβω, πάντως οφείλω να παρατηρήσω ότι στις φωτογραφίες η αίθουσα φαίνεται υπέροχη. Συγχαρητήρια σε όλους! 
|
|
|
9
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Συζήτηση πάνω στο προσχέδιο- Κεφάλαιο Β
|
on: June 25, 2006, 18:28:13 pm
|
Για το μάνατζερ Με την ιδέα του μάνατζερ είμαι σύμφωνος και εγώ. Θα ήθελα ωστόσο να γίνει περισσότερο σαφής η διαδικασία απόκτησης της θέσης.
Optima, πολύ εύστοχη η παρατήρηση για την "ανώδυνη" απόλυση. Πιστεύω ότι ο λόγος για τον οποίο μπήκε αυτή η ρήτρα είναι να ανέβει κατακόρυφα για το μανατζερ το κόστος ενδεχόμενης παρασπονδίας του. Φυσικά αποτελεί μία εκφοβιστική διάταξη και θεωρώ και εγώ ότι δεν ταιριάζει σε ένα νόμο πλαίσιο για την παιδεία. Από τη στιγμή που η θέση θα είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, θα πρέπει να απολαμβάνει και κάποια ανάλογα εργασιακά δικαιώματα. Έτσι όπως είναι πάντως τώρα, πέρα από αδικία για τον ίδιο αποτελεί σαφώς και ένα μοχλό πίεσης εναντίον του.
Για τους εσωτερικούς κανονισμούς "4. Ο προγραμματισμός για τα ανωτέρω θέματα εξειδικεύεται και εκτελείται κάθε φορά σε ετήσια βάση μετά από έγκριση του απολογισμού του προηγούμενου έτους." Η έγκριση θα είναι αυτονόητη, άρα απλώς μία παρουσίαση του απολογισμου ή θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί όλοι οι στόχοι (λογικά εννοεί το δεύτερο). Στην περίπτωση που κάπου έχουν κολήσει τα πράγματα τι θα γίνεται, επανασχεδιασμός τους ετησίου πλάνου, του τετραετούς, μείωση χρηματοδότησης? Καλό είναι να μην αφήνονται εκρεμή ζητήματα στις σχέσεις ιδρυμάτων και κράτους. Γενικώς πάντως δεν είμαι αντίθετος στα τετραετή πλάνα ανάπτυξης που προτείνονται.
Για τις ρυθμίσεις οικονομικού περιεχομένου Στην παράγραφο 1 αναφέρεται ότι ο οικονομικός έλεγχος του Ελεγκτικου θα είναι μόνο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας, διασφαλίζει έτσι σε αυτό το σημείο την αυτοτελή διαχείρηση των χρημάτων εκ μέρους των ιδρυμάτων. Για τα εισοδήματα και τις δωρεές δεν γνωρίζω τι ισχύει τώρα, θα ήθελα πάντως να εκπίπτουν τελείως της φορολογίας και αυτό να μην καθοριστεί αργότερα με κάποια κοινή υπουργική απόφαση, αλλά να περιέχεται στο νομοσχέδιο.
|
|
|
10
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Συζήτηση πάνω στο προσχέδιο- Κεφάλαιο Β
|
on: June 25, 2006, 17:46:31 pm
|
Καθώς η προσπάθεια συζήτησης του πρώτου κεφαλαίου είχε αρκετή επιτυχία (αν και οι περισσότεροι μόνο διάβασαν και δεν μπήκαν στη διαδικασία να πουν την άποψη τους), σήμερα ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο, η πονεμένη αυτοδιοίκηση και η οικονομική διαχείρηση των ΑΕΙ. Παραθέτω από το προσχέδιο:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ Α.Ε.Ι.
Άρθρο 4 Εσωτερικοί Κανονισμοί λειτουργίας των Α.Ε.Ι.
1. α) Μέσα σε προθεσμία ενός (1) έτους από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κάθε Α.Ε.Ι. υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό λειτουργίας του σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου ή, αν ήδη έχει, να προσαρμόσει τον Εσωτερικό Κανονισμό λειτουργίας του, ώστε να περιέχει κατ’ ελάχιστο περιεχόμενο όλες τις προβλεπόμενες από τον νόμο ρυθμίσεις, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων των Σχολών ή Τμημάτων του. Οι Εσωτερικοί Κανονισμοί λειτουργίας των Α.Ε.Ι. εγκρίνονται κάθε φορά με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Π.Ε. β) Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Π.Ε. μέσα σε προθεσμία έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, καταρτίζεται πρότυπος Γενικός Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας των Α.Ε.Ι., ο οποίος ισχύει, εν όλω ή συμπληρωματικά, μέχρι την προσαρμογή των υπαρχόντων ή την κατάρτιση νέων Εσωτερικών Κανονισμών λειτουργίας των Α.Ε.Ι. γ) Οι παράγραφοι 1 και 4 του άρθρου 5 του Ν. 2083/1992 καταργούνται. 2. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 2083/1992 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια που έχουν ως εξής: «ιβ) Τους κανόνες δεοντολογίας και τη διαδικασία και τα όργανα ελέγχου της τήρησής τους. ιγ) Τους κανόνες λειτουργίας των συλλογικών οργάνων και των κωλυμάτων συμμετοχής σε αυτά ή σε ερευνητικά ή άλλα προγράμματα. ιδ) Τη λειτουργία υπηρεσίας υποστήριξης φοιτητών και την άσκηση καθηκόντων Συμβούλων σπουδών από μέλη ΔΕΠ. ιε) Τους γενικούς κανόνες λειτουργίας των Βιβλιοθηκών, Σπουδαστηρίων και Αναγνωστηρίων του ιδρύματος. ιστ) Την έκταση, τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις χορήγησης ανταποδοτικών υποτροφιών στις φοιτήτριες και στους φοιτητές. ιζ) Τη φύλαξη του ιδρύματος και της περιουσίας του με τον προσφορότερο τρόπο».
Άρθρο 5 Τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα
1. Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού κάθε Α.Ε.Ι. και προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι και η αποστολή κάθε ακαδημαϊκής μονάδας, κάθε Α.Ε.Ι. συντάσσει τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα που κινείται εντός των προβλεπόμενων ορίων του κρατικού προϋπολογισμού και του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για την ανώτατη εκπαίδευση. Η σύνταξη του τετραετούς ακαδημαϊκού-αναπτυξιακού προγράμματος γίνεται σε συνεργασία με όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες του ιδρύματος. 2. Τα τετραετή ακαδημαϊκά-αναπτυξιακά προγράμματα αποτελούν συνιστώσα της γενικότερης ανάπτυξης της ανώτατης παιδείας στη χώρα και αναφέρονται τουλάχιστον στα ακόλουθα θέματα: α) Στην ιεράρχηση και κατά προτεραιότητα επιδίωξη των στόχων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας β) Στη στήριξη και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας γ) Στην ανάπτυξη της υποδομής και του εξοπλισμού δ) Στην κάλυψη των λειτουργικών δαπανών ε) Στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στ) Στις πρόσθετες ή άλλες συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης. 3. Ως προς το οικονομικό σκέλος το τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα κάθε Α.Ε.Ι. εξειδικεύεται: α) στις λειτουργικές δαπάνες β) στις επενδύσεις γ) σε όλο το προσωπικό κάθε κατηγορίας. 4. Ο προγραμματισμός για τα ανωτέρω θέματα εξειδικεύεται και εκτελείται κάθε φορά σε ετήσια βάση μετά από έγκριση του απολογισμού του προηγούμενου έτους. 5. Εξαιρούνται των διαδικασιών προγραμματισμού νέων θέσεων όλες οι περιπτώσεις προκηρύξεων θέσεων για εξέλιξη του υπηρετούντος προσωπικού, για τις οποίες ακολουθούνται οι ήδη ισχύουσες διαδικασίες. 6. Τα τετραετή ακαδημαϊκά-αναπτυξιακά προγράμματα υποβάλλονται από τα Α.Ε.Ι. προς συζήτηση και έγκριση ως προς το οικονομικό σκέλος τους στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του προηγούμενου έτους από το οποίο αρχίζει το τετραετές ακαδημαϊκό-ακαδημαϊκό πρόγραμμα. Εφόσον ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων εγκρίνει με απόφασή του ως προς το οικονομικό σκέλος, εν όλω ή εν μέρει, το τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα, τότε υπογράφεται μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του αντίστοιχου Α.Ε.Ι. δεσμευτική προγραμματική συμφωνία ως προς την πραγματοποίηση των στόχων του τετραετούς ακαδημαϊκού-αναπτυξιακού προγράμματος, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ορίζεται η διαδικασία εκπόνησης του τετραετούς ακαδημαϊκού-αναπτυξιακού προγράμματος καθώς και η σειρά κατάταξης των κεφαλαίων που τον απαρτίζουν.
Άρθρο 6 Εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων
1. Σε κάθε Α.Ε.Ι. συνιστάται μία (1) οργανική θέση εκτελεστικού διευθυντή οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του έργου των οργάνων και τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και διεύθυνση του έργου των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών του Α.Ε.Ι. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου στη Σύγκλητο για θέματα της αρμοδιότητάς του, λογοδοτεί σε αυτήν και εποπτεύεται από τον Πρύτανη. 2. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και διορίζεται, μετά από προκήρυξη, με πράξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι. 3. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων διορίζεται με τετραετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεωθεί, με όμοιο τρόπο, για μία μόνο ακόμη φορά. Η θέση επαναπροκηρύσσεται σε περίπτωση: α) πρόωρης λήξης της θητείας, β) μη ανανέωσης της θητείας και γ) συμπλήρωσης δύο πλήρων θητειών. 4. Ο εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων αποχωρεί αυτοδικαίως με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του. Επιτρέπεται η πρόωρη λήξη της θητείας του εκτελεστικού διευθυντή οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου για σπουδαίο λόγο σχετικό με την άσκηση των καθηκόντων του εκτελεστικού διευθυντή, αζημίως για το ίδρυμα και το Δημόσιο. 5. Τον εκτελεστικό διευθυντή οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων επικουρεί στο έργο του γραμματεία αποτελούμενη από τρεις έως πέντε ειδικούς επιστήμονες σε θέματα λογιστικής και δύο έως τρία μέλη διοικητικού προσωπικού δυνάμενα να προσληφθούν ή να αποσπαστούν από άλλες υπηρεσίες του ιδρύματος. 6. Τα προσόντα και οι διαδικασίες επιλογής, με βάση αξιολογική κατάταξη, για την πλήρωση των θέσεων των εκτελεστικών διευθυντών οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων, καθώς και οι αρμοδιότητές τους καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. 7. Οι θέσεις των εκτελεστικών διευθυντών οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων προκηρύσσονται υποχρεωτικά εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος της προηγούμενης παραγράφου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά την πλήρωση των θέσεων των εκτελεστικών διευθυντών οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων και την ανάληψη καθηκόντων από αυτούς, οι οποίοι επιλέχθηκαν, οι θέσεις των προϊσταμένων γραμματείας κάθε ιδρύματος καταργούνται. Αν οι φορείς των θέσεων αυτών προέρχονται από τον δημόσιο τομέα, επανέρχονται στις οργανικές τους θέσεις και εξελίσσονται βαθμολογικά και μισθολογικά σε αυτές σύμφων α με τις ισχύουσες διατάξεις, λαμβανομένου υπόψη και του χρόνου προϋπηρεσίας τους ως προϊσταμένων γραμματείας που λογίζεται σε κάθε περίπτωση για την περαιτέρω βαθμολογική τους εξέλιξη ως προϋπηρεσία σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης. Τα πρόσωπα αυτά έχουν δικαίωμα να κριθούν για εξέλιξη σε θέση προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης, εκτός αν αποχωρούν από την υπηρεσία, οπότε συνταξιοδοτούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και με τις αποδοχές του βαθμού της οργανικής θέσης τους. 8. Ο Διευθυντής Διοικητικού του ιδρύματος ή, αν δεν υπάρχει, αυτός που τον αναπληρώνει ή αυτός που ασκεί τα καθήκοντά του, τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Συγκλήτου και συμμετέχει ως εισηγητής, χωρίς δικαίωμα ψήφου, στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης.
Άρθρο 7 Ρυθμίσεις οικονομικού περιεχομένου
1. Η θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων από τον αρμόδιο Πάρεδρο ή Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την εκκαθάριση των δαπανών περιορίζεται αυστηρά σε έλεγχο νομιμότητας των δαπανών και δεν περιλαμβάνει σε καμία περίπτωση και έλεγχο της σκοπιμότητάς τους. 2. Τα εισοδήματα των Α.Ε.Ι. από οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονται απαλλάσσονται εν όλω ή εν μέρει της φορολογίας. Οι δωρεές προς τα Α.Ε.Ι. από φυσικά ή νομικά πρόσωπα οποιασδήποτε μορφής εκπίπτουν εν όλω ή εν μέρει από το φορολογητέο εισόδημα των δωρητών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παραγράφου αυτής. 3. Τα Α.Ε.Ι. επιχορηγούνται από το Κράτος για την εκπλήρωση της αποστολής τους με βάση γενικές αρχές που καθορίζονται σε συνεργασία μεταξύ Κράτους και ιδρυμάτων, λαμβανομένων υπόψη και των τετραετών ακαδημαϊκών-αναπτυξιακών προγραμμάτων τους και των συναφθεισών προγραμματικών συμφωνιών.
|
|
|
11
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Πολιτικά / Re: Ψάχνονται τώρα κι οι Φλαμανδο
|
on: June 25, 2006, 17:38:09 pm
|
Γιατί χαρακτηρίζεις τα κράτη-έθνη οπισθοδρομικά και προεξοφλείς ότι υστερούν στο θέμα της ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων? Εγώ θεωρώ ότι είναι πολύ χαρακτηριστική αυτή η αντίδραση. Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης οι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν τα κοινά χαρακτηριστικά που τους ενώνουν, γιατί είναι δύσκολο να ζεις όταν δεν μοιράζεσαι με άλλους μια κοινή ταυτότητα. Και τα στοιχεία που κυρίως δημιουργούν την κοινή ταυτότητα είναι, και ανέκαθεν ήταν, η γλώσσα, η θρησκεία και τα αυτό που αποκαλούμε ήθη/έθιμα.
Αν σε ένα πολυεθνικο κρατος γινονται σεβαστες οι ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικα καθε λαου τοτε το έθνος-κρατος δεν έχει λόγο ύπαρξης. Παράδειγμα, ο Καναδάς. Αυτής ακριβώς της άποψης είμαι και εγώ. Δεν θέλω την ισοπέδωση, αλλά μία υγιής παγκοσμιοποίηση είναι το καλύτερο μέλλον που μπορώ να φανταστώ για την ανθρωπότητα. Όταν μπορώ να αναγνωρίσω ότι ο άλλος είναι ίσος (καλύτερα ισόνομος και ισότιμος) και όμοιος με μένα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν θα μπορέσω να συμβιώσω αρμονικά μαζί του. Όταν όμως στοιχεία λιγότερο σημαντικά (όπως η θρησκεία ή τα ήθη και έθιμα ή ακόμα και αυτή η γλώσσα, τα οποία είναι επίκτητα και δεν καθορίζουν σε καμία περίπτωση την ανθρώπινη υπόσταση, ούτε είνα άρηκτα δεμένα με αυτήν) αποκτούν μεγαλύτερη σημασία και γίνονται αιτία διάσπασης και διχασμού, τότε δημιουργούνται στεγανά, οι πληθυσμοί απομακρύνονται και ευνοούνται οι εντάσεις και η ακραία πολιτική. Αυτό αποκαλώ οπισθοδρόμηση. Δυστυχώς η Ευρώπη αποδεικνύει ότι δεν είναι Καναδάς και τα πειράματα ενοποίησης φαίνεται να αποτυγχάνουν. Πρώτο και καλύτερο αυτό της Γαλλίας, που προσπάθησε να ενσωματώσει στην κοινωνία της ανθρώπους διαφορετικών θρησκειών, πολιτισμών, ανθρώπους από διαφορετικές ηπείρους. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε σήμερα με την έξαρση του ρατσισμού και με πολλά άλλα ζητήματα.
|
|
|
13
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Πολιτικά / Re: Ψάχνονται τώρα κι οι Φλαμανδο
|
on: June 25, 2006, 12:32:10 pm
|
Δυστυχώς αυτό δείχνει πως αντί να στρεφόμαστε προς κράτη υπερεθνικά και δομημένα στη βάση της ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η κοινωνία συνολικά οπισθοδρομεί στα κράτη-έθνη. Προσωπική μου ελπίδα είναι ότι η τάση αυτή θα πάψει εν πολλοίς όταν η εξουσία περάσει στη δική μας γενιά.
|
|
|
14
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Συζήτηση πάνω στο προσχέδιο
|
on: June 25, 2006, 11:57:57 am
|
Πάω πάσο για το θέμα του πρυτανικού, δικό μου σφάλμα. Η τριμελής πάντως αποδεικνύεται πως δεν είχε στην ουσία λόγο ύπαρξης, άρα μπορεί κάλιστα να καταργηθεί. Συνεπώς, καθώς στο πρυτανικό για να μετρά η φοιτητική άποψη θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη ομοφωνία, η μόνη λύση είνα να αποφασίζει η σύγκλητος με ποσοστό πλειοψηφίας που να διασφαλίζει ότι όλοι θα έχουν λόγο στο τελικό αποτέλεσμα. Αλλο ένα σημείο που πρέπει να προωθήσουν οι φοιτητές!
|
|
|
|