THMMY.gr

Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου => Συστήματα Ηλεκτροκίνησης => Topic started by: Solarian on June 01, 2020, 19:13:44 pm



Title: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Solarian on June 01, 2020, 19:13:44 pm
Στο τόπικ αυτό, θα συγκεντρώνονται οι ερωτήσεις που γίνονται στην προφορική εξέταση. Διατηρήστε το καθαρό ώστε να είναι εύκολη η αναζήτηση από όλους.


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Solarian on June 01, 2020, 19:14:12 pm

Από την εξεταστική 2015 ορισμένες ερωτήσεις που θυμάμαι:

- Σε ποιον από τους τρεις τρόπους εκκίνησης (απευθείας ζεύξη, ΥΔ, soft starters) έχουμε μεγαλύτερη θερμική καταπόνηση;
- Γιατί η "περιοχή σταθερής ισχύος" είναι σταθερή ισχύος; Για ποιο λόγο δηλαδή η ισχύς σε εκείνην την "περιοχή" είναι σταθερή... Τι θα γίνει αν αυξήσω τις στροφές;
- Έδωσε ένα παράδειγμα όπου σε έναν ανεμιστήρα η μείωση στροφών δεν θα παρουσίαζε πρόβλημα, όμως σε μια γερανογέφυρα η μείωση στροφών είχε καταστροφικό αποτέλεσμα; Γιατί;
- Στην περιοχή γραμμικής λειτουργίας της ροπής τι θα συμβεί στην ροπή αν αυξήσω την ολίσθηση;

Γενικά χαλαρή εξέταση σε σύγκριση με τα ΗΙ1 - ΗΙ2...


 Εγω δυο φορές που πήγα , ρώτησε για ελεγχο στροφών AC κινητήρα με ηλεκτρονικα ισχύος (περιοχή σταθερής ροπής , σταθερής ισχυος κτλ.)


οι ερωτησεις που εκανε στην ομαδα μας ηταν οι εξης :

1.Ενα παραδειγμα οπου ηθελε να του πουμε εαν ο ελεγχος v/f ενος κινητηρα, ο οποιος προκειται να δουλεψει σε πολυ χαμηλες στροφες σε σχεση με τις ονομαστικες του (π.χ στο 5%)  , θα προκαλεσει καποιο προβλημα ή οχι .
2. Γιατι κατα τον ελεγχο κινητηρων με v/f πρακτικα στις χαμηλες ταχυτητες ο λογος v/f δεν ειναι απολυτα σταθερος αλλα κανουμε μια ανυψωση τασης . Γιατι γινεται αυτο?
3.Ενα παραδειγμα με εναν συμπιεστη που θελουμε να εκκινησουμε(δεν υπαρχει προβλημα πτωσης τασης δικτυου).Ποια απο τις τρεις μεθοδους εκκινησης επιλεγουμε και γιατι ?


+απο αλλη ομαδα (στο περιπου ): ζητησε διαγραμματα μεταβολης της ροπης με v/f ελεγχο και σε καποια ακομη περιπτωση παλι διαγραμμα μεταβολης ροπης .



Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Rick Σανchez on June 10, 2020, 13:12:16 pm
You're doing Gods work  8))


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Save Earth on June 10, 2020, 19:37:17 pm
Έχω απορίες στις εξής 2 ερωτήσεις, αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει:

1)Σε έναν ανεμιστήρα η μείωση στροφών δεν παρουσιάζει πρόβλημα, όμως σε μια γερανογέφυρα η μείωση στροφών έχει καταστροφικό αποτέλεσμα; Γιατί;
και
2)Ο έλεγχος v/f ενός κινητήρα που πρόκειται να δουλέψει σε πολύ χαμηλές στροφές σε σχέση με τις ονομαστικες του (π.χ στο 5%), θα προκαλέσει κάποιο πρόβλημα ή όχι;

Προσπαθώντας να απαντήσω στη 2η σκέφτομαι την ανάγκη ανύψωσης της τάσης, λόγω των προβλημάτων που προκαλεί η πτώση τάσης στο στάτη σε χαμηλές f. Είναι σωστό αυτό;


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Solarian on June 11, 2020, 11:49:35 am
...

Δεν είμαι καθόλου σίγουρος αλλά ίσως έχει να κάνει με την ψύξη που λέει στις τελευταίες διαφάνειες της 8ης διάλεξης.


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Solarian on June 11, 2020, 18:33:13 pm
Εξέταση Κρυωνίδη:
  • Ποια τα είδη των φορτίων ως προς τη χαρακτηριστική T - ω. Ποιο έχει την πιο δύσκολη εκκίνηση;
  • Γιατί χρησιμοποιούμε εκκινητές και ποια τα είδη τους;
  • Ποιες οι δομικές διαφορές drive και soft starter, ποιο θα χρησιμοποιούσες και γιατί; Κάτι αντίστοιχο με soft starter και αστεροτρίγωνο.
  • Αν δεν σε ενδιαφέρει η πτώση τάσης κατά την εκκίνηση ποια μέθοδο εκκίνησης διαλέγεις και γιατί;
  • Γιατί δεν χρησιμοποιούμε έλεγχο v/f σε σύγχρονους κινητήρες;
  • Ποιες οι περιοχές λειτουργίας κατά τον έλεγχο ταχύτητας επαγωγικού κινητήρα, τι ισχύει σε κάθε μια ως προς fslip, ροπή, ισχύ και απώλειες. Ποιες οι περιοχές στον σύγχρονο κινητήρα και γιατί υπάρχει διαφοροποίηση;
  • Ποια η διαφορά διανυσματικού ελέγχου ως προς την ακρίβεια σε σχέση με τον βαθμωτό έλεγχο;

Ρώτησε αρκετά, ελπίζω να μην ξέχασα κάτι...

You're doing Gods work  8))
8))


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Save Earth on June 11, 2020, 19:33:31 pm
Ας προσθέσω κι εγώ κάποια που συγκράτησα μήπως βοηθήσω όσους το δώσουν μελλοντικά.  :)

Όσον αφορά τη μη χρησιμοποίηση V/f ελέγχου σε σύγχρονους κινητήρες επέμεινε λίγο παραπάνω στο γιατί τα τυλίγματα απόσβεσης δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις γρήγορες μεταβολές.
Όσον αφορά το drive, ρώτησε αν θα μπορούσαμε να εκκινήσουμε ένα φορτίο χρησιμοποιώντας το.
Για την περιοχή σταθερής ισχύος ήθελε καλή εξήγηση για την ροπή(γιατί είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη συχνότητα δηλαδή).
Επίσης όσον αφορά την περιοχή υψηλών ταχυτήτων ήθελε καλή εξήγηση στο γιατί η ροπή είναι αντιστρόφως ανάλογη με το f2.



Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: CreepyMango on February 26, 2021, 23:22:57 pm
Ερωτήσεις Κρυωνίδη Φεβρουάριος 2021

1. Έχουμε μία γερανογέφυρα και ανεβοκατεβάζουμε ένα φορτίο με σταθερή ταχύτητα. Να σχεδιαστεί το διάγραμμα της ροπής ως προς την ολίσθηση για άνοδο και κάθοδο αντίστοιχα. (ο σχεδιασμός να γίνει μαζί με την καμπύλη του φορτίου) ++να σχολιαστεί.
2. Έστω ότι ένας κινητήρας θέλουμε να λειτουργεί σε περιοδικά διαστήματα κίνησης και στασιμότητας -η περιοδος αυτης της εναλλαγής είναι μικρότερη απο τις θερμικές σταθερές του κινητήρα- . Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κινητήρα μικρότερων προδιαγραφών; +Αιτιολόγηση
3. Στην λειτουργία εκ κενώ, πόση είναι η ροπή που αναπτύσσει ο κινητήρας; (Τ=0)
4. Στην περιοχή σταθερής ροπής, σε εναν επαγωγικό κινητήρα --έλεγχος V\f--, αν μειώσω την f στο μισό, τι θα συμβεί στα: fslip , s, %Ploss, |Ploss|

οποιος θυμαται κι άλλα ας συμπληρώσει ή αν έχω καποιο λάθος να μου το πει


Title: Re: [Ηλεκτροκίνηση] Ερωτήσεις Προφορικής Εξέτασης
Post by: Smagikarp on March 11, 2022, 20:37:28 pm
Εξέταση Δημουλιά

  • Γιατί δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε έλεγχο V/f σε έναν σύγχρονο κινητήρα?
    Το πρόβλημα, λόγω τον ρευμάτων που επάγονται στο δρομέα, βρίσκεται στο τύλιγμα ισχύος ή στο σώμα του δρομέα? (Στο σώμα του δρομέα)
  • Μας περιέγραψε ένα παράδειγμα με έναν συμπιεστή (φορτίο σταθερής ροπής). Ποιο πρόβλημα προκύπτει αν τον λειτουργώ σε χαμηλές συχνότητες? (Πρόβλημα υπερθέρμανσης)
    Σε περίπτωση που έχω κάποιο εξωτερικό κύκλωμα ψύξης θα μπορούσα να τον λειτουργήσω σε χαμηλές συχνότητες? (Ναι αρκεί να έχω διαστασιολογήσει κατάλληλα το κύκλωμα ψύξης)
  • Περιγραφή για το συμβαίνει στην περιοχή υψηλών ταχυτήτων. Πως μεταβάλλεται η ροπή και για ποιόν λόγο μεταβάλλεται έτσι?
  • Περιγράψτε πως λειτουργεί ο διανυσματικός έλεγχος. Ποιους περιορισμούς εισάγει ο κινητήρας? Και άλλα που δεν θυμάμαι.
  • Στην εργασία που κάνατε (γερανογέφυρα) πότε παρουσιάζεται η μέγιστη και πότε η ελάχιστη ροπή του κινητήρα? Γιατί συμβαίνει αυτό?

Σχόλια:
1) Αρκετά χαλαρή εξέταση, καμία σχέση με Ισχύος & Μηχανές, αλλά πάντα προσπαθώντας να τσεκάρει αν έχεις καταλάβει 2-3 βασικά πράγματα.
2) Στην 4η Ερώτηση, επειδή θεώρησε ότι ήταν αρκετά δύσκολή, αν δεν τα πηγαίναμε καλά θα ρωτούσε κάτι άλλο.
3) Πολύ εξηγημένος.

Καλή τύχη στους επόμενους  ^yue^