THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις => Topic started by: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm



Title: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
Post by: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
1-  Όλη η απαραίτητη για το αντικείμενο των σπουδών γνώση μέσα στο πτυχίο. Απόκτηση βαθιάς γνώσης, επιστημονικής ειδίκευσης στο αντικείμενο      σπουδών.

2-  Στα πλαίσια της σύνδεσης θεωρίας  και πράξης που απαιτείται για ένα  ολοκληρωμένο επιστήμονα προτείνουμε  την ένταξη εργαστηρίων στην  εκπαιδευτική διαδικασία μαθημάτων

3-  Τα εργαστήρια να έχουν ελεύθερες  ώρες και προσωπικό για πρακτική  ενασχόληση των φοιτητών για εργασίες  ή ελεύθερο πειραματισμό.

4-  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε  αντιπροσωπευτικούς παραγωγικούς και  εργασιακούς χώρους.

5-  Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών  μέσων και μεθόδων διδασκαλίας.

6-  Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των  υπερπληθών ακροατηρίων με το  διαχωρισμό τους σε τμήματα  ή να  χρησιμοποιηθούν τα συνήθως άδεια  μεγάλα αμφιθέατρα.

7-  Πρακτική άσκηση με ευθύνη του  ιδρύματος για όλους τους φοιτητές. Οι  ώρες της πρακτικής να πληρώνονται και  να ασφαλίζονται κανονικά. Η πρακτική  να είναι σχετική με το αντικείμενο  σπουδών και όχι σε δουλειές άσχετες  με αυτό, με πλήρη ασφαλιστικά  δικαιώματα και κανονικό μισθό  τουλάχιστον του ανειδίκευτου εργάτη.



Title: Απ: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
Post by: Kat on June 05, 2006, 00:23:47 am
1-  Όλη η απαραίτητη για το αντικείμενο των σπουδών γνώση μέσα στο πτυχίο. Απόκτηση βαθιάς γνώσης, επιστημονικής ειδίκευσης στο αντικείμενο      σπουδών.

Η διατύπωση είναι κακή. Αν όλη η απαραίτητη γνώση για το αντικείμενο υπήρχε μέσα στο πτυχίο, κανείς δεν θα ήθελε να κάνει μεταπτυχιακά/διδακτορικά (για να σας προλάβω, δεν κάνει κανείς μεταπτυχιακό μόνο για το χαρτί-ή τουλάχιστον, πολλοί δεν το κάνουν μόνο για το χαρτί). Ακόμη, όλη η απαραίτητη γνώση για το αντικείμενο ίσως να μην προκύπτει και ποτέ-σίγουρα, πάντως, δεν προκύπτει πριν την πρακτική ενασχόληση με το αντικείμενο, δηλαδή τη δουλειά.

Καταλαβαίνω τι θέλει να πει η πρόταση, αλλά δεν μου αρέσει έτσι όπως λέγεται. Μπορεί να είναι και θέμα γούστου.

2-  Στα πλαίσια της σύνδεσης θεωρίας  και πράξης που απαιτείται για ένα  ολοκληρωμένο επιστήμονα προτείνουμε  την ένταξη εργαστηρίων στην  εκπαιδευτική διαδικασία μαθημάτων

Συμφωνώ.

3-  Τα εργαστήρια να έχουν ελεύθερες  ώρες και προσωπικό για πρακτική  ενασχόληση των φοιτητών για εργασίες  ή ελεύθερο πειραματισμό.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξουν παραπάνω εργαστήρια. Δηλαδή κτίρια, υποδομή και προσωπικό. Ίσως αυτό θέλει να πει η πρόταση. Γιατί, πχ, στο εργαστήριο των κυκλωμάτων/ηλεκτρονικών/μετρήσεων, πότε να υπάρχει ελεύθερη ώρα; Τη νύχτα; Και το προσωπικό σπίτι δεν έχει;

4-  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε  αντιπροσωπευτικούς παραγωγικούς και  εργασιακούς χώρους.

Συμφωνώ. Επίσης θέμα του τμήματος/του καθηγητή.

5-  Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών  μέσων και μεθόδων διδασκαλίας.

Συμφωνώ. Επίσης θέμα του τμήματος/του καθηγητή. Πρέπει να πω, βέβαια, ότι η εξασφάλιση ότι αυτό γίνεται, μόνο με κάποιας μορφής αξιολόγηση μπορεί να επιτευχθεί...

6-  Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των  υπερπληθών ακροατηρίων με το  διαχωρισμό τους σε τμήματα  ή να  χρησιμοποιηθούν τα συνήθως άδεια  μεγάλα αμφιθέατρα.

Συμφωνώ. Αυτό θέλει αύξηση προσωπικού. Γενικά, αυτή η πρόταση όπως και η άλλη για τα εργαστήρια μπορούν να υπαχθούν στην απαίτηση αύξησης προσωπικού, ως αιτιολόγηση.

7-  Πρακτική άσκηση με ευθύνη του  ιδρύματος για όλους τους φοιτητές. Οι  ώρες της πρακτικής να πληρώνονται και  να ασφαλίζονται κανονικά. Η πρακτική  να είναι σχετική με το αντικείμενο  σπουδών και όχι σε δουλειές άσχετες  με αυτό, με πλήρη ασφαλιστικά  δικαιώματα και κανονικό μισθό  τουλάχιστον του ανειδίκευτου εργάτη.

Συμφωνώ γενικά. Αυτό, φυσικά, καίει περισσότερο τους αποφοίτους θετικών επιστημών. Οι παιδαγωγοί/φιλόλογοι/ψυχολόγοι  κάνουν μία μίνι-άσκηση στα πλαίσια παιδαγωγικού μαθήματος. Οι νομικάριοι έχουν άσκηση, ενάμιση χρόνο, απαραίτητη για να πάρουν την άδεια.

Άρα το θέμα αφορά εμάς. Συμφωνώ, πάντως.



Title: Re: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
Post by: chggr005 on June 05, 2006, 11:13:37 am
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να διαπιστώσω μία αντίφαση που υπάρχει στις διεκδικήσεις του φοιτητικού κινήματος. Αφενός τασσόμαστε κατά της εντατικοποίησης των σπουδών και αφετέρου λέμε ότι όλη η απαραίτητη γνώση θα πρέπει να είναι μέσα στο πτυχίο. Εάν εφαρμόσουμε τις διεκδικήσεις αυτές στο τμήμα μας, θα έπρεπε λογικά ο κάθε απόφοιτος να έχει γνώσεις που θα καλύπτουν και τους τρεις τομείς (Ενέργειας, Ηλεκτρονικής και Τηλεπικοινωνιών), πράγμα όμως που θα σήμαινε αύξηση των μαθημάτων για κάθε φοιτητή και θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη εντατικοποίηση.

Για μένα η μείωση της εντατικοποίησης των σπουδών είναι κάτι πολύ σημαντικό, διότι επιτρέπει σε κάθε φοιτητή να ασχοληθεί με αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει και να γίνει καλός σε αυτό. Για παράδειγμα, στα πλαίσια του μαθήματος “Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ” μας δόθηκε ένα καταπληκτικό βιβλίο από τον Tannenbaum που εξηγεί το αντικείμενο με μεγάλη λεπτομέρεια. Επιθυμώ διακαώς να διαβάσω το βιβλίο αυτό, αλλά λόγω των εργασιών και του φόρτου των μαθημάτων, δεν έχω τον απαραίτητο χρόνο... Τέλος, η μείωση της εντατικοποίησης  δίνει στον φοιτητή τον χρόνο και την δυνατότητα να ενεργοποιηθεί πολιτικά και να αποκτήσει πολιτική συνείδηση.

Είναι γεγονός πως η επιστήμη και η τεχνολογία εξελίσσεται τόσο ραγδαία που δεν επιτρέπει την ενσωμάτωση όλων των απαραίτητων γνώσεων μέσα στο πτυχίο. Για τον λόγο απαιτείται μία μορφή εξειδίκευσης, η οποία υπάρχει ήδη στο τμήμα, αφού αναγκαζόμαστε από ένα σημείο και μετά να επιλέξουμε τομέα. Ο λόγος που έσπασε το τμήμα Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων στα δύο ήταν αυτός: το αντικείμενο που θεράπευε το τμήμα ήταν τόσο αχανές που δεν μπορούσε να ενσωματωθεί μέσα σε ένα πτυχίο.

Τέλος, σε σχέση με την πρακτική άσκηση, θα πρότεινα να γίνει υποχρεωτική για όλους τους μηχανικούς που βγαίνουν από το πολυτεχνείο. Η ίδια η φύση του επαγγέλματος του μηχανικού επιβάλλει κάτι τέτοιο και το μέτρο αυτό ισχύει στα περισσότερα Πολυτεχνεία του εξωτερικού.  Ευκαιρίες για πρακτική άσκηση στο τμήμα μας υπάρχουν πάρα πολλές και δυστυχώς η ζήτηση από τους φοιτητές είναι αρκετά μικρή.


Title: Απ: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
Post by: Cyberkat on June 05, 2006, 18:06:58 pm
Έχω μια ένσταση στο 1. Βασικά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει η πρώτη πρόταση για την περίπτωση του δικού μας πτυχίου για παράδειγμα. θα συμφωνήσω με την Kat ότι είναι ελαφρώς κακοδιατυπωμένη ή ότι θέλει περισσότερη ανάλυση. Δεν νομίζω ότι η επιλογή Τομέα είναι ειδίκευση, ειδίκευση θα ήταν (αν υπήρχε) η κατεύθυνση της Βιοτεχνολογίας για παράδειγμα. Θα συμφωνήσω με την άποψη του κ.Δημάκη που ακούστηκε στην συζήτηση περί αξιολόγησης ότι θα μπορούσε κάλλιστα το τμήμα μας να δίνει τρία διαφορετικά πτυχία. Ουσιαστικά αυτό συμβαίνει και σήμερα, βγαίνουν τρία είδη αποφοίτων, με πολύ μικρό κοινό υπόβαθρο γνώσεων. Ειδίκευση είναι ίσως σε εμάς η διπλωματική εργασία. Συνεπώς αν δεν αναλυθεί η συγκεκριμένη πρόταση, δεν λέει τίποτε.