• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:41:12 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:41:12 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by georkala
[Today at 19:26:44]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426675
Total Topics: 31711
Online Today: 221
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 78
Guests: 125
Total: 203
giorgosss03
dimitrisblioumis
geoarg
Saint_GR
Chrisapostol
vevi
tecnoteki
akontel
Guts
unreasonable
krith
Baggelis
georgy
Nicotre
JoHn!
Petros Ts
GrillOG
christina02
gcheristanidhs
kosovi
athena_apo
georgepana9
George_RT
IBOURAS
themis01
tzortzis
mmikelo
tinidou
illupo_kd
Balourdos
teosimeon
gmpatsol
Mr Watson
cealexop
Chrisvb17
serafeim
kakousios
kstavroulis
papaane
chryssana
akiousia
papajohnn06
pave
natavhoo
moutdimi
karadimitras
msandr
AlexKyr
fivosfivos1
papatmaria
lelenia
georkala
Papadopoulosthanos
maranageo
Χρήστος Κίτσος
PurpleWitch
folas
kostas.de
nikos123321
tasos_ntv
chrisdardas
PolarBear
mgrivab
Pcsc
aachmet
George15
abunchofcells
kokkinosgior
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πρόγραμμα Χειμερινής Εξεταστικής 2024-2025
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών  (Read 2006 times)
Cyberkat
Guest
Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
« on: June 04, 2006, 21:27:03 pm »

1-  Όλη η απαραίτητη για το αντικείμενο των σπουδών γνώση μέσα στο πτυχίο. Απόκτηση βαθιάς γνώσης, επιστημονικής ειδίκευσης στο αντικείμενο      σπουδών.

2-  Στα πλαίσια της σύνδεσης θεωρίας  και πράξης που απαιτείται για ένα  ολοκληρωμένο επιστήμονα προτείνουμε  την ένταξη εργαστηρίων στην  εκπαιδευτική διαδικασία μαθημάτων

3-  Τα εργαστήρια να έχουν ελεύθερες  ώρες και προσωπικό για πρακτική  ενασχόληση των φοιτητών για εργασίες  ή ελεύθερο πειραματισμό.

4-  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε  αντιπροσωπευτικούς παραγωγικούς και  εργασιακούς χώρους.

5-  Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών  μέσων και μεθόδων διδασκαλίας.

6-  Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των  υπερπληθών ακροατηρίων με το  διαχωρισμό τους σε τμήματα  ή να  χρησιμοποιηθούν τα συνήθως άδεια  μεγάλα αμφιθέατρα.

7-  Πρακτική άσκηση με ευθύνη του  ιδρύματος για όλους τους φοιτητές. Οι  ώρες της πρακτικής να πληρώνονται και  να ασφαλίζονται κανονικά. Η πρακτική  να είναι σχετική με το αντικείμενο  σπουδών και όχι σε δουλειές άσχετες  με αυτό, με πλήρη ασφαλιστικά  δικαιώματα και κανονικό μισθό  τουλάχιστον του ανειδίκευτου εργάτη.

Logged
Kat
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Female
Posts: 255



View Profile
Απ: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
« Reply #1 on: June 05, 2006, 00:23:47 am »

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
1-  Όλη η απαραίτητη για το αντικείμενο των σπουδών γνώση μέσα στο πτυχίο. Απόκτηση βαθιάς γνώσης, επιστημονικής ειδίκευσης στο αντικείμενο      σπουδών.

Η διατύπωση είναι κακή. Αν όλη η απαραίτητη γνώση για το αντικείμενο υπήρχε μέσα στο πτυχίο, κανείς δεν θα ήθελε να κάνει μεταπτυχιακά/διδακτορικά (για να σας προλάβω, δεν κάνει κανείς μεταπτυχιακό μόνο για το χαρτί-ή τουλάχιστον, πολλοί δεν το κάνουν μόνο για το χαρτί). Ακόμη, όλη η απαραίτητη γνώση για το αντικείμενο ίσως να μην προκύπτει και ποτέ-σίγουρα, πάντως, δεν προκύπτει πριν την πρακτική ενασχόληση με το αντικείμενο, δηλαδή τη δουλειά.

Καταλαβαίνω τι θέλει να πει η πρόταση, αλλά δεν μου αρέσει έτσι όπως λέγεται. Μπορεί να είναι και θέμα γούστου.

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
2-  Στα πλαίσια της σύνδεσης θεωρίας  και πράξης που απαιτείται για ένα  ολοκληρωμένο επιστήμονα προτείνουμε  την ένταξη εργαστηρίων στην  εκπαιδευτική διαδικασία μαθημάτων

Συμφωνώ.

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
3-  Τα εργαστήρια να έχουν ελεύθερες  ώρες και προσωπικό για πρακτική  ενασχόληση των φοιτητών για εργασίες  ή ελεύθερο πειραματισμό.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξουν παραπάνω εργαστήρια. Δηλαδή κτίρια, υποδομή και προσωπικό. Ίσως αυτό θέλει να πει η πρόταση. Γιατί, πχ, στο εργαστήριο των κυκλωμάτων/ηλεκτρονικών/μετρήσεων, πότε να υπάρχει ελεύθερη ώρα; Τη νύχτα; Και το προσωπικό σπίτι δεν έχει;

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
4-  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε  αντιπροσωπευτικούς παραγωγικούς και  εργασιακούς χώρους.

Συμφωνώ. Επίσης θέμα του τμήματος/του καθηγητή.

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
5-  Χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών  μέσων και μεθόδων διδασκαλίας.

Συμφωνώ. Επίσης θέμα του τμήματος/του καθηγητή. Πρέπει να πω, βέβαια, ότι η εξασφάλιση ότι αυτό γίνεται, μόνο με κάποιας μορφής αξιολόγηση μπορεί να επιτευχθεί...

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
6-  Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των  υπερπληθών ακροατηρίων με το  διαχωρισμό τους σε τμήματα  ή να  χρησιμοποιηθούν τα συνήθως άδεια  μεγάλα αμφιθέατρα.

Συμφωνώ. Αυτό θέλει αύξηση προσωπικού. Γενικά, αυτή η πρόταση όπως και η άλλη για τα εργαστήρια μπορούν να υπαχθούν στην απαίτηση αύξησης προσωπικού, ως αιτιολόγηση.

Quote from: Cyberkat on June 04, 2006, 21:27:03 pm
7-  Πρακτική άσκηση με ευθύνη του  ιδρύματος για όλους τους φοιτητές. Οι  ώρες της πρακτικής να πληρώνονται και  να ασφαλίζονται κανονικά. Η πρακτική  να είναι σχετική με το αντικείμενο  σπουδών και όχι σε δουλειές άσχετες  με αυτό, με πλήρη ασφαλιστικά  δικαιώματα και κανονικό μισθό  τουλάχιστον του ανειδίκευτου εργάτη.

Συμφωνώ γενικά. Αυτό, φυσικά, καίει περισσότερο τους αποφοίτους θετικών επιστημών. Οι παιδαγωγοί/φιλόλογοι/ψυχολόγοι  κάνουν μία μίνι-άσκηση στα πλαίσια παιδαγωγικού μαθήματος. Οι νομικάριοι έχουν άσκηση, ενάμιση χρόνο, απαραίτητη για να πάρουν την άδεια.

Άρα το θέμα αφορά εμάς. Συμφωνώ, πάντως.

Logged
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
« Reply #2 on: June 05, 2006, 11:13:37 am »

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να διαπιστώσω μία αντίφαση που υπάρχει στις διεκδικήσεις του φοιτητικού κινήματος. Αφενός τασσόμαστε κατά της εντατικοποίησης των σπουδών και αφετέρου λέμε ότι όλη η απαραίτητη γνώση θα πρέπει να είναι μέσα στο πτυχίο. Εάν εφαρμόσουμε τις διεκδικήσεις αυτές στο τμήμα μας, θα έπρεπε λογικά ο κάθε απόφοιτος να έχει γνώσεις που θα καλύπτουν και τους τρεις τομείς (Ενέργειας, Ηλεκτρονικής και Τηλεπικοινωνιών), πράγμα όμως που θα σήμαινε αύξηση των μαθημάτων για κάθε φοιτητή και θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη εντατικοποίηση.

Για μένα η μείωση της εντατικοποίησης των σπουδών είναι κάτι πολύ σημαντικό, διότι επιτρέπει σε κάθε φοιτητή να ασχοληθεί με αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει και να γίνει καλός σε αυτό. Για παράδειγμα, στα πλαίσια του μαθήματος “Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ” μας δόθηκε ένα καταπληκτικό βιβλίο από τον Tannenbaum που εξηγεί το αντικείμενο με μεγάλη λεπτομέρεια. Επιθυμώ διακαώς να διαβάσω το βιβλίο αυτό, αλλά λόγω των εργασιών και του φόρτου των μαθημάτων, δεν έχω τον απαραίτητο χρόνο... Τέλος, η μείωση της εντατικοποίησης  δίνει στον φοιτητή τον χρόνο και την δυνατότητα να ενεργοποιηθεί πολιτικά και να αποκτήσει πολιτική συνείδηση.

Είναι γεγονός πως η επιστήμη και η τεχνολογία εξελίσσεται τόσο ραγδαία που δεν επιτρέπει την ενσωμάτωση όλων των απαραίτητων γνώσεων μέσα στο πτυχίο. Για τον λόγο απαιτείται μία μορφή εξειδίκευσης, η οποία υπάρχει ήδη στο τμήμα, αφού αναγκαζόμαστε από ένα σημείο και μετά να επιλέξουμε τομέα. Ο λόγος που έσπασε το τμήμα Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων στα δύο ήταν αυτός: το αντικείμενο που θεράπευε το τμήμα ήταν τόσο αχανές που δεν μπορούσε να ενσωματωθεί μέσα σε ένα πτυχίο.

Τέλος, σε σχέση με την πρακτική άσκηση, θα πρότεινα να γίνει υποχρεωτική για όλους τους μηχανικούς που βγαίνουν από το πολυτεχνείο. Η ίδια η φύση του επαγγέλματος του μηχανικού επιβάλλει κάτι τέτοιο και το μέτρο αυτό ισχύει στα περισσότερα Πολυτεχνεία του εξωτερικού.  Ευκαιρίες για πρακτική άσκηση στο τμήμα μας υπάρχουν πάρα πολλές και δυστυχώς η ζήτηση από τους φοιτητές είναι αρκετά μικρή.
Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
Cyberkat
Guest
Απ: Χαρακτήρας Πτυχίου - Σπουδών
« Reply #3 on: June 05, 2006, 18:06:58 pm »

Έχω μια ένσταση στο 1. Βασικά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει η πρώτη πρόταση για την περίπτωση του δικού μας πτυχίου για παράδειγμα. θα συμφωνήσω με την Kat ότι είναι ελαφρώς κακοδιατυπωμένη ή ότι θέλει περισσότερη ανάλυση. Δεν νομίζω ότι η επιλογή Τομέα είναι ειδίκευση, ειδίκευση θα ήταν (αν υπήρχε) η κατεύθυνση της Βιοτεχνολογίας για παράδειγμα. Θα συμφωνήσω με την άποψη του κ.Δημάκη που ακούστηκε στην συζήτηση περί αξιολόγησης ότι θα μπορούσε κάλλιστα το τμήμα μας να δίνει τρία διαφορετικά πτυχία. Ουσιαστικά αυτό συμβαίνει και σήμερα, βγαίνουν τρία είδη αποφοίτων, με πολύ μικρό κοινό υπόβαθρο γνώσεων. Ειδίκευση είναι ίσως σε εμάς η διπλωματική εργασία. Συνεπώς αν δεν αναλυθεί η συγκεκριμένη πρόταση, δεν λέει τίποτε.
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...