Title: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: il capitano on September 18, 2011, 01:06:10 am το τόπικ προήλθε από εδώ (https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=48667) και αφορά στον σχολιασμό της παρακάτω παραγράφου!
2) Η δυσκολία των μαθημάτων. Το θέμα της δυσκολίας των μαθημάτων προκύπτει γιατί αρκετοί καθηγητές, για διάφορους λόγους δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους. Δεν γίνεται ένα μάθημα να έχει ποσοστά επιτυχίας 90% και το άλλο 15%. Όπως οι πολιτικοί έχουν μεγαλύτερη ευθύνη από τους πολίτες στο "μαζί τα φάγαμε" λόγο της θέσης τους που στην ουσία πρέπει να είναι παραδειγματική, έτσι και οι καθηγητές της σχολής έχουν μεγαλύτερη ευθύνη για το μπάχαλο που παρατηρείται στα μαθήματα. Δεν θα πάω μακριά, θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Προχτές πέρασα Πεδίο 3 και θυμήθηκα την πρώτη και μοναδική φορά που πάτησα στα μαθήματα ασκήσεων οποιουδήποτε πεδίου. 300 καραγκιόζηδες ( εμείς ) αντιγράφαμε επί 2 ώρες τις ασκήσεις που ένας άλλος καραγκιόζης ( διδακτορικός ) αντέγραφε από ένα τετράδιο στον πίνακα χωρίς να εξηγεί απολύτως τίποτα. Μετά όταν έρθει η ώρα των εξετάσεων και αλλάξει κάτι ο καθηγητής σε μια άσκηση όλοι σχεδόν τα χάνουμε. Γιατί ? Γιατί επί ένα εξάμηνο αντιγράφουμε και παπαγαλίζαμε ασκήσεις χωρίς να μαθαίνουμε πεδίο. Τέτοια είναι τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην σχολή. Και ξέρω οτι είναι άσχημο και απρεπές να υποδεικνύουμε σε ορισμένους πώς να κάνουν την δουλειά τους ( άλλωστε ποιοι είμαστε εμείς ... ) αλλά δεν θέλει και δα τόσο μεγάλη ευφυΐα για να καταλάβει κάποιος που χωλαίνει το πράγμα. Η μόνος τρόπος να λυθούν τα προβλήματα του παραπάνω τύπου είναι να ασκηθεί πίεση ιεραρχικά. Δεν είναι τόσο δύσκολο ένας καθηγητής να ελέγξει πώς κάνει ασκήσεις ο διδακτορικός του, είναι ? Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: kp_13 on November 04, 2011, 12:21:04 pm 2) Η δυσκολία των μαθημάτων. Το θέμα της δυσκολίας των μαθημάτων προκύπτει γιατί αρκετοί καθηγητές, για διάφορους λόγους δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους. Δεν γίνεται ένα μάθημα να έχει ποσοστά επιτυχίας 90% και το άλλο 15%. Όπως οι πολιτικοί έχουν μεγαλύτερη ευθύνη από τους πολίτες στο "μαζί τα φάγαμε" λόγο της θέσης τους που στην ουσία πρέπει να είναι παραδειγματική, έτσι και οι καθηγητές της σχολής έχουν μεγαλύτερη ευθύνη για το μπάχαλο που παρατηρείται στα μαθήματα. Δεν θα πάω μακριά, θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Προχτές πέρασα Πεδίο 3 και θυμήθηκα την πρώτη και μοναδική φορά που πάτησα στα μαθήματα ασκήσεων οποιουδήποτε πεδίου. 300 καραγκιόζηδες ( εμείς ) αντιγράφαμε επί 2 ώρες τις ασκήσεις που ένας άλλος καραγκιόζης ( διδακτορικός ) αντέγραφε από ένα τετράδιο στον πίνακα χωρίς να εξηγεί απολύτως τίποτα. Μετά όταν έρθει η ώρα των εξετάσεων και αλλάξει κάτι ο καθηγητής σε μια άσκηση όλοι σχεδόν τα χάνουμε. Γιατί ? Γιατί επί ένα εξάμηνο αντιγράφουμε και παπαγαλίζαμε ασκήσεις χωρίς να μαθαίνουμε πεδίο. Τέτοια είναι τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην σχολή. Και ξέρω οτι είναι άσχημο και απρεπές να υποδεικνύουμε σε ορισμένους πώς να κάνουν την δουλειά τους ( άλλωστε ποιοι είμαστε εμείς ... ) αλλά δεν θέλει και δα τόσο μεγάλη ευφυΐα για να καταλάβει κάποιος που χωλαίνει το πράγμα. Η μόνος τρόπος να λυθούν τα προβλήματα του παραπάνω τύπου είναι να ασκηθεί πίεση ιεραρχικά. Δεν είναι τόσο δύσκολο ένας καθηγητής να ελέγξει πώς κάνει ασκήσεις ο διδακτορικός του, είναι ? Ανέβα ρε μαλάκα να κάνεις μάθημα με 100 άτομα από κάτω που μιλάνε και σε γράφουνε και ήρθαν απλά να αντιγράψουν μια άσκηση από τον πίνακα και μετά άσκησε κριτική για το αν γίνονται σωστά οι ασκήσεις ή όχι. Και στο κάτω κάτω η διδασκαλία είναι παράπλευρη διαδικασία για τους υποψήφιους διδάκτορες. Τι νομίζεις ρε παπάρα, αυτή είναι η δουλεία τους στο πανεπιστήμιο; (Και όχι δεν είμαι διδακτορικός στο πεδίο.) Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Issle on November 04, 2011, 12:28:36 pm Έχω μπει σε αίθουσα με 300 άτομα όπου δεν πέφτει καρφίτσα. Αν αυτό σου λέει κάτι. Άν 100 άτομα σε γράφουν από κάτω, αυτό σημαίνει ότι δεν τους κέντρισες το ενδιαφέρον με αυτά που διδάσκεις. Έχω μπεί και σε εργαστήριο με διδακτορικούς οι οποίοι με αυτά που λένε εμπνέουν σεβασμό και αφοσίωση. Σε παραπέμπω στα προηγούμενα λεγόμενά μου. Δές το web Seminar για παραδειγματισμό. Εκεί ήταν 500 και δεν πήγαν να αντιγράψουν ασκήσεις, πήγαν να μάθουν. Και τους κέντρισαν το ενδιαφέρον φοιτητές χωρίς εμπειρία και χωρίς υπερ-πτυχία στις πλάτες τους.
Αυτή η νοοτροπία που έχεις είναι το πρόβλημα. Delegate the responsibility downwards. Και εάν δεν φτες εσύ για το τι διδάσκεις και το πώς το διδάσκεις, φτέει αυτός που σε έβαλε να κάνεις αυτή τη χαμαλοδουλειά της διδασκαλίας. Μιας που το να ασχοληθείς με την super έρευνα που κάνετε είναι πολύ πιο σημαντικό από το να διδάξεις κάποια πράγματα στα προπτυχιακά κουτορνίθια ε :) ? Και τέλος, οι φοιτητές δεν ήρθαν για να αντιγράψουν ασκήσεις. Αντιγράφουν ασκήσεις όταν τους δίνεις απλά ασκήσεις και sosakia για τις εξετάσεις. Τη γραμμή που χαράζει η ιεραρχία παραπάνω ακολουθούν. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Karaμazoβ on November 04, 2011, 12:38:50 pm νομιζω πως η συγκριση του webSeminar με ενα υποχρεωτικό (και κατα πολλους δυσνοητο στα πρωτα ετη) μάθημα για πτυχιο, ειναι ακυρη.
κατα τα αλλα, μην εχεις την εντυπωση οτι ο υπ.διδακτορας παιρνει (ή μπορει να παρει ευκολα) πρωτοβουλια για το πως θα κανει μαθημα: ή κανει παραδοσιακά ο,τι εκαναν οι προηγούμενοι απο αυτόν ή κανει ο,τι του εχει πει ο καθηγητης να κανει. ΥΓ για τον τρόπο διεξαγωγής των ασκήσεων έχεις απολυτο δικιο! Αλλα κανεις λαθος νομιζοντας οτι θα αλλαξουν μυαλα οι ΔΕΠ και θα μεταβληθει η κατάσταση. Αντιθετα οι φοιτητες (καποιοι απο αυτούς βολευονται με τα sos) και οι υπ. διδακτορες πρεπει να κουνηθουν για να αλλαξει η ολη διαδικασια. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Issle on November 04, 2011, 12:49:12 pm Τελευταίο Post μιας που ξεφύγαμε.
Νομίζω ότι συμφωνούμε. Γιαυτό μίλησα για πίεση από πάνω προς τα κάτω. Άν δεν διορθωθούν κάποια μέλη ΔΕΠ δεν διορθώνεται το πρόβλημα. <? extends Authority> --> ΔΕΠ --> διδακτορικοί --> φοιτητές. Αλλά όχι να ακούσουμε οτι φταίνε και οι φοιτητές που απλά έρχονται να παρακολουθήσουν ασκήσεις ... Όσο για την σύγκριση με το web seminar, και στο πρώτο έτος στο εργαστήριο διδάσκουν php/html στο μάθημα συστήματα υπολογιστών. Οι μισοί όμως διαβάζουν facebook εκεί μέσα. Quote επισης ειναι φταις. Φταιμε φταιτε. Το πέρασες απο Validator το ποστ μου ? Δε χρησιμοποιώ validator sorry. Είναι vendor specific language kit :P Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: kp_13 on November 04, 2011, 12:56:15 pm Έχω μπει σε αίθουσα με 300 άτομα όπου δεν πέφτει καρφίτσα. Αν αυτό σου λέει κάτι. Άν 100 άτομα σε γράφουν από κάτω, αυτό σημαίνει ότι δεν τους κέντρισες το ενδιαφέρον με αυτά που διδάσκεις. Έχω μπεί και σε εργαστήριο με διδακτορικούς οι οποίοι με αυτά που λένε εμπνέουν σεβασμό και αφοσίωση. Σε παραπέμπω στα προηγούμενα λεγόμενά μου. Δές το web Seminar για παραδειγματισμό. Εκεί ήταν 500 και δεν πήγαν να αντιγράψουν ασκήσεις, πήγαν να μάθουν. Και τους κέντρισαν το ενδιαφέρον φοιτητές χωρίς εμπειρία και χωρίς υπερ-πτυχία στις πλάτες τους. Αυτή η νοοτροπία που έχεις είναι το πρόβλημα. Delegate the responsibility downwards. Και εάν δεν φτες εσύ για το τι διδάσκεις και το πώς το διδάσκεις, φτέει αυτός που σε έβαλε να κάνεις αυτή τη χαμαλοδουλειά της διδασκαλίας. Μιας που το να ασχοληθείς με την super έρευνα που κάνετε είναι πολύ πιο σημαντικό από το να διδάξεις κάποια πράγματα στα προπτυχιακά κουτορνίθια ε :) ? Και τέλος, οι φοιτητές δεν ήρθαν για να αντιγράψουν ασκήσεις. Αντιγράφουν ασκήσεις όταν τους δίνεις απλά ασκήσεις και sosakia για τις εξετάσεις. Τη γραμμή που χαράζει η ιεραρχία παραπάνω ακολουθούν. Με τι να κεντρίσουν οι υποψήφιοι διδάκτορες το ενδιαφέρον των φοιτητών; Με ασκήσεις Πεδίο 3; Το εργαστήριο είναι εργαστήριο, δηλαδή εφαρμογή. Το webseminar είναι άσχετο. Πότε είπα ότι δεν έχει ευθύνη αυτός που διδάσκει; Είπα ότι όταν όλοι σε γράφουν είναι αδύνατον να γίνει μάθημα. Και επιμένω, μάθε τι κάνει ένας υποψήφιος διδάκτορας και μετά να ασκήσεις κριτική. Και τις ειρωνείες για την "σούπερ έρευνα" στις επιστρέφω. Ούτε που με ξέρεις. Η έρευνα είναι η (χωρίς αμοιβή) δουλειά μου. Τα "κουτορνίθια" είναι δική σου άποψη. Ίσως έτσι να βλέπεις τους συμφοιτητές σου. Και κλείνοντας να τονίσω ότι το να κάνεις μάθημα δεν είναι παίρνω τις σημειώσεις και πάω στην αίθουσα. Θέλει προετοιμασία. Και με αμοιβή των 8 ευρώ την ώρα ο καθένας κάνει ότι μπορεί. Και όταν δεν θα υπάρχει αυτή η αμοιβή και δεν θα γίνονται τα μαθήματα, θα σταματήσεις να διαμαρτύρεσαι. Τέλος, πρόσεχε λίγο την ορθογραφία σου. Έχεις βιάσει τη γλώσσα. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Karaμazoβ on November 04, 2011, 13:00:02 pm Τελευταίο Post μιας που ξεφύγαμε. οχι να ξεφυγουμε, ειναι καλο να γινεται συζητηση γι αυτά τα θεματα. Υπάρχει και το split topic :P Εχουμε 2 σημεια διαφωνίας: ενα, συγκρίνεις ενα σεμιναριο που πας μονος σου, χωρις υποχρέωση, με ένα υποχρεωτικό μαθημα, που πρεπει να λυσεις καποιες ασκησεις στην εξεταση για να πάρεις πτυχιο. Και μεονο του αυτό περιπλέκει τα πραγματα. δυο, και βασικότερο. Οι ΔΕΠ ειναι δυσκίνητοι και συντηρητικοι σε τετοια θέματα: ετσι , εκαναν και αυτοί, ετσι εμαθαν και αυτά περιμενουν απο μας (ΠΦ και ΜΦ). Κοντα σε αυτούς, οι φοιτητές και οι υπ. διδακτορες βολευονται με την κατασταση , οι πρωτοι γιατι δε χρειαζεται να διαβάσουν πολυ μεσα στη χρονια και θελουν να "τρωνε απο τα έτοιμα", και οι υπ. διδακτορες γιατι ακολουθουν μια στανταρ διαδικασια χωρις να τρωνε επιπλεον χρονο (εχουν και ενα phD να παρουν αμισθι). Μονο οταν η βαση, κυρίως οι φοιτητες, και οι υπ. διδακτορες που συμμετεχουν, απαιτήσουν ουσιαστικη διδασκαλία απο το Τμημα , θα αλλαξουν τα πραγματα. Και τοτε και οι φοιτητες και οι υπ. διδακτορες, θα κουραζονται πιο πολυ , αλλα θα το χαίρονται κιόλας. Απο τους ΜΦ, υπήρχαν ιδεες για καποιες αλλαγες στα μαθηματα. Αμα υπάρξει και ενδιαφερον/ διεκδίκηση απο τους φοιτητές μπορουν να γινουν πραματα. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Issle on November 04, 2011, 13:11:50 pm Καλώς, επισυνάπτω τότε το pm που έκανα στον kp_13:
Quote Το συνεχίζω εδώ γιατί έχουμε βγει off-topic. Όπως ανέφερα, αν αυτά που διδάσκεις δεν κεντρίζουν το ενδιαφέρον, τότε φταίει ο καθηγητής που σου δίνει την γραμμή την οποία ακολουθείς. Άρα το πρόβλημα είναι πάλι ιεραρχικό. Η ζημιά ξεκινά από πάνω και μεταδίδεται προς τα κάτω. Αν ο ρόλος σου δεν είναι εκπαιδευτικός τότε πάλι είναι ιεραρχικό το πρόβλημα μιας που σε έχουν τοποθετήσει σε θέση για την οποία δεν είσαι αρμόδιος ή δεν πληρώνεσαι. Και δεν καταλαβαίνω γιατί τσατίζεσαι. Δεν έβαλα όλους τους μεταπτυχιακούς στο ίδιο καλάθι. Υπάρχει διαφοροποίηση. Άτομα που κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους και άτομα που μπαίνουν στην αίθουσα από αγγαρεία επειδή απλά τους έβαλε ο καθηγητής. Quote Μονο οταν η βαση, κυρίως οι φοιτητες, και οι υπ. διδακτορες που συμμετεχουν, απαιτήσουν ουσιαστικη διδασκαλία απο το Τμημα Μα αυτό ακριβώς λέω και εγώ. Γιαυτό ξεκίνησε και η συζήτηση αυτή. Γιατί αντί να συμφωνήσουμε σε αυτά που αναφέρεις , δηλαδή σε διεκδίκηση ουσιαστικής διδασκαλίας από μέρους κάποιων ΔΕΠ ( που άμεσα επηρεάζουν και τους διδακτορικούς ), κάνει καταγγελία επειδή δεν δέχτηκε ο Μήτκας τα 14 μαθήματα για τομέα. Το οποίο δεν είναι λύση είναι μπάλωμα. Γιατί δεν δεσμεύει κάποιον να κάνει καλύτερο μάθημα, πολύ περισσότερο του δίνει πάτημα να υποβαθμίσει το μάθημα περισσότερο μιας που τα όρια του τομέα γίνονται πιο ελαστικά. Αντίστοιχα, το ίδιο συμβαίνει και με το Ν+5. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημά Post by: 4Dcube on November 04, 2011, 14:38:51 pm Ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα των web seminars έναντι των οποιοδήποτε διαλέξεων στη σχολή είναι η διαθεσιμότητα της διάλεξης από το ίντερνετ.
Έχει τεράστια σημασία να μπορείς να ακούσεις και να ξανακούσεις κάτι που πέταξε ο καθηγητής και που δεν πήρες πρέφα ότι είναι σημαντικό. Από μια άποψη, η μη μεταδοτικότητα του καθηγητή μπορεί να αντιμετωπιστεί με βιντεοσκόπηση της διάλεξης. Δηλαδή, να το καταλάβει ο φοιτητής ακούγοντάς το ξανά και ξανά. Σε έξω πανεπιστήμια το κάνουν εδώ και κάτι χρόνια. Στην Ελλάδα είμαστε στην εποχή του σιδήρου. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: bouzias on November 04, 2011, 15:02:58 pm Αν και εν πολλοίς με κάλυψαν οι προηγούμενοι να γράψω κι εγώ κάποιες σκόρπιες σκέψεις ως μεταπτυχιακός που κάνει ασκήσεις πεδίο 3 απευθυνόμενος προς Issle κυρίως αλλά όχι μόνο.
Καταρχάς το θέμα του ενδιαφέροντος είναι δύσκολο ζήτημα. Ευτυχώς ή δυστυχώς πρόκειται για βασικά μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι στα προπτυχιακά μαθήματα του πεδίου κάνουμε μόνο τις απολύτως βασικές έννοιες ηλεκτρομαγνητικού πεδίου. Στα μαθήματα των ασκήσεων απλώς κάνουμε κάποιες βασικές εφαρμογές ώστε να μάθουμε τις θεωρητικές έννοιες και πώς χρησιμοποιούνται (σε βασικό και θεωρητικό επίπεδο τουλάχιστον). Επομένως όπως καταλαβαίνεις είναι δύσκολο (αλλά όχι αδύνατο) να εκμαιεύσει κάποιος ενδιαφέρον για κάτι που είναι από τη φύση του άχαρο. Δεν αντιλέγω ότι κι η δική μας ευθύνη είναι μεγάλη σ' αυτό το θέμα. Αλλά υπάρχουν εγγενείς δυσκολίες τις οποίες δεν μπορούμε να αγνοούμε. Πάντως πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βελτιωθεί σ' αυτόν τον τομέα αν και αυτό εσείς θα το κρίνετε. (Εσύ πότε παρακολουθούσες; ). Και θέλουμε πάρα πολύ την άποψή σας σ' αυτό το θέμα. Προσωπικά προσπαθώ να αντιγράφω τις ασκήσεις έτοιμες όσο το δυνατόν λιγότερο. Περισσότερο προσπαθώ να δείξω τον τρόπο σκέψης γι' αυτό και αποφεύγω τις ενδιάμεσες πράξεις. (Εκτός κι αν το ζητήσει κάποιος φυσικά). Επίσης κάτι που ξεχνάς είναι ότι είναι άλλο πράγμα να παρουσιάζεις θεωρία κι άλλο να παρουσιάζεις ασκήσεις. Για το δεύτερο χρειάζεται άλλου είδους προετοιμασία (αυτά θα τα καταλάβεις αν ποτέ βρεθείς στη θέση μας). Το δύσκολο είναι ότι κι εμείς άνθρωποι είμαστε και καμιά φορά κάνουμε και λάθη παρ' όλη την προετοιμασία. Αυτά όσον αφορά τις ευθύνες των υπ. διδακτόρων. Να πούμε και για αυτές των φοιτητών; Όταν παρουσιάζει κάποιος ασκήσεις θέλει οπωσδήποτε κάποιο feedback από το κοινό. Αυτό σημαίνει ότι οι φοιτητές πρέπει να έχουν διαβάσει τη θεωρία και να έχουν προσπαθήσει κάποιες ασκήσεις από μόνοι τους. Αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει συνεργασία. Και το πράγμα αναπόφευκτα θα εκφυλιστεί σε Quote 300 καραγκιόζηδες ( εμείς ) αντιγράφαμε επί 2 ώρες τις ασκήσεις που ένας άλλος καραγκιόζης ( διδακτορικός ) αντέγραφε Κι εδώ που τα λέμε αν κάποιος δεν έχει διαβάσει τη θεωρία τι έρχεται να κάνει στις ασκήσεις;Επίσης πώς να υπάρξει συνεργασία με το ακροατήριο όταν υπάρχουν τόσα κενά γνώσεων από λογισμό Ι και ΙΙ (αντίστοιχα σε άλλα μαθήματα); Γενικά είσαι λίγο απόλυτος στην κρίση σου. Μην ξεχνάς ότι κάθε υπ. διδ. έχει και το χαρακτήρα του έχει κι άλλα που δεν τα καταλαβαίνετε κι αφορούν τη διδασκαλία. (Θα τα καταλάβεις αν με ποτέ βρεθείς στη θέση μας). Επίσης προφανώς δε γίνεται να βάζουμε όλα τα μαθήματα στο ίδιο τσουβάλι. Κάθε μάθημα έχει τις ιδιαιτερότητές του. Σ' αυτά πρόσθεσε και τα 2-3 χαμένα μαθήματα ανά εξάμηνο λόγω συνελεύσεων κάτι που τινάζει στον αέρα κάθε προγραμματισμό. Αυτά τα 2-3 παραπάνω μαθήματα θα έδιναν τη δυνατότητα να κάνουμε και κάτι πιο πρακτικό (άρα και πιο ενδιαφέρον). Δυστυχώς όμως δεν προλαβαίνουμε γιατί πρέπει πρώτα να κάνουμε τις βασικές - βασικότατες - ασκήσεις που χρειάζονται για τις εξετάσεις. Κι επίσης οι πιο πρακτικές εφαρμογές χρειάζονται οπωσδήποτε τις βασικές πρώτες γνώσεις. (Και σε αυτό καταλαβαίνεις πώς η "αγωνιστική" δράση (συνελεύσεις - καταλήψεις) επηρεάζει την ποιότητα σπουδών). Προφανώς θα μπορούσαμε να κάνουμε και κάτι πιο προχωρημένο όπως αυτά που μπαίνουν στις εξετάσεις (αλλά είπαμε δεν προλαβαίνουμε) Θα ήθελα να πω σε όλα αυτά ότι τα μάτια μας έχουν δει πράγματα και θάματα στα γραπτά. Γενικά απίστευτα κενά γνώσεων ακόμα και από φοιτητές επί πτυχίω. Απίστευτα λάθη ακόμα και σε ασκήσεις που μπαίνουν αυτούσιες μέσα από το βιβλίο (!!!) Και μια νοοτροπία ψευτοτσαμπουκαλίδικη και ξερολίστικη όταν έρχονται να δουν το γραπτό... Πάντως κι εμείς ψάχνουμε εναγωνίως κάποια ανάδραση για το πώς γίνεται το μάθημα επομένως καλό είναι που γίνεται αυτή η συζήτηση! Απλώς αν ξεπέφτεις σε χαρακτηρισμούς χάνεις και το δίκιο που έχεις. Και πρόσεχε την ορθογραφία... Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημά Post by: 4Dcube on November 04, 2011, 15:59:09 pm [..] Κι εδώ που τα λέμε αν κάποιος δεν έχει διαβάσει τη θεωρία τι έρχεται να κάνει στις ασκήσεις; Επισημαίνω το παραπάνω γιατί είναι η κυρίαρχη λογική στα μαθήματα της σχολής.[...] Διαφωνώ κάθετα Εξηγούμαι: Ωραία, θα μάθω αν παρακολουθήσω τη θεωρία και δω κάποιες ασκήσεις επιβεβαιώνοντας την υποψία μου ότι κάπου εφαρμόζεται. Αλλά θα μάθω καλύτερα (=βάθος + ταχύτητα) αν έχω στο νου ένα πρόβλημα και ψάχνω πώς να το λύσω. Ψάχνω, κουτσογράφω λύσεις και μετά βλέπω τις προτεινόμενες και φωτίζομαι ΑΦΟΥ έχω κάνει αναγκαστική τριβή στο αντικείμενο. Η λογική "θεωρία μετά ασκήσεις" έχει συγκρίσιμη (αλλά κατώτερη) απόδοση μόνο σε τελείως θεωρητικά μαθήματα όπως μαθηματικά (βλέπε τα μαθηματικά για τα μαθηματικά) και δεν αναφέρομαι σε εφαρμογές με μαθηματικά όπως είναι η φυσική - πεδία κλπ. Αυτό τελείως εξ'ιδίων τα αλλότρια. Θα ήθελα πολύ να δω κάποιον καθηγητή να εξηγεί... προβληματοκεντρικά. Δηλαδή. Έχουμε αυτή την κατάσταση π.χ. σε εργοστασιακές συνθήκες. Παρατηρούμε τους τάδε παραμέτρους, μπορούμε και μετράμε τους τάδε στις τάδε χρονικές στιγμές. Από εκεί και πέρα, η επιλογή και ανάλυση των παραμέτρων είναι ανοιχτή διαδικασία. Ο φοιτητής πονοκεφαλιάζει. Γι'άυτό ο καθηγητής του δίνει επιλογές. Π.χ. επιλογή μεγέθους/μεγεθών, μεταβολών, μοντελοποίηση, θεωρητική μακροσκοπική ανάλυση (βλέπε έλεγχος) και... πράξη αυτού που κάθεται και κοιτάει. Και ανάλογα με το τι θέλει να τονίσει ο καθηγητής, να επιλέγει κατάλληλο πρόβλημα και με την κατάλληλη επιστημονική αφαίρεση. Πού στο διάολο να σκεφτώ π.χ. ότι η ανάδραση στην ηλεκτρονική (κάπως πρακτικό) είναι ουσιαστικά το θεώρημα της μετατόπισης των πηγών στα κυκλώματα (θεωρητικό). Θα ήθελα να δω πρώτα το πρακτικό πρόβλημα και μετά να μου δοθούν οι επιλογές που προτείνονται από την επιστήμη και που έχουν κανονικοποιηθεί σε θεωρήματα. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Αιμιλία η φτερωτή χελώνα on November 04, 2011, 16:08:54 pm Ωπα Issle, μαθε να διαβαζεις κ παρε πισω αυτο που ειπες για μενα.
Δε κατηγγειλα το Μητκα και την αποψη του επι του θεματος, τη μεθοδευση της αποφασης κατηγγειλα! Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: kp_13 on November 04, 2011, 16:53:11 pm Καλώς, επισυνάπτω τότε το pm που έκανα στον kp_13: Quote Το συνεχίζω εδώ γιατί έχουμε βγει off-topic. Όπως ανέφερα, αν αυτά που διδάσκεις δεν κεντρίζουν το ενδιαφέρον, τότε φταίει ο καθηγητής που σου δίνει την γραμμή την οποία ακολουθείς. Άρα το πρόβλημα είναι πάλι ιεραρχικό. Η ζημιά ξεκινά από πάνω και μεταδίδεται προς τα κάτω. Αν ο ρόλος σου δεν είναι εκπαιδευτικός τότε πάλι είναι ιεραρχικό το πρόβλημα μιας που σε έχουν τοποθετήσει σε θέση για την οποία δεν είσαι αρμόδιος ή δεν πληρώνεσαι. Και δεν καταλαβαίνω γιατί τσατίζεσαι. Δεν έβαλα όλους τους μεταπτυχιακούς στο ίδιο καλάθι. Υπάρχει διαφοροποίηση. Άτομα που κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους και άτομα που μπαίνουν στην αίθουσα από αγγαρεία επειδή απλά τους έβαλε ο καθηγητής. Επαναλαμβάνω ακόμα μία φορά ότι ο ρόλος του υποψήφιου διδάκτορα δεν είναι εκπαιδευτικός. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι παράπλευρη διότι δεν υπάρχει προσωπικό στο πανεπιστήμιο. Αυτό που με ενόχλησε είναι ο χαρακτηρισμός "καραγκιόζης" προς το συνάδελφο. Αντίθετα, η εποικοδομητική κριτική είναι πάντα αποδεκτή. Πολλές φορές ρωτάω ο ίδιος τους φοιτητές μετά το μάθημα αν θα ήθελαν να αλλάξω κάτι ή να κάνω κάτι διαφορετικά. Τώρα όσον αφορά τους φοιτητές και την ευθύνη τους: Καταρχήν θεωρώ απαράδεκτο να εμφανίζεται κάποιος στο μάθημα χωρίς να έχει ιδέα από τη θεωρία και να έχει την απαίτηση να καταλάβει τις ασκήσεις ή το εργαστήριο. Βέβαια συχνά γίνεται μία σύντομη αναφορά στη σχετική θεωρία αλλά αυτό δεν αντικαθιστά το διάβασμα και την προσωπική ενασχόληση. Επιπλέον, πολλοί φοιτητές έρχονται απλά για να αντιγράψουν την άσκηση από τον πίνακα και συχνά κάνουν φασαρία δυσχεραίνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και ενοχλώντας όσους θέλουν να παρακολουθήσουν. Συχνά γίνονται ερωτήσεις του τύπου: Αυτό μπαίνει στις εξετάσεις; Ποια είναι τα sos; κτλ. Αυτές είναι σοβαρές ερωτήσεις από άτομα που υποτίθεται ότι θέλουν να βγουν μηχανικοί; Πάμε τώρα στις αντιγραφές: Σε μάθημα με προαιρετικές εργασίες που αντιστοιχούν σε 0,5 μονάδα στον τελικό βαθμό είναι απαράδεκτο να διορθώνω εργασίες και να διαπιστώνω ότι ~50% είναι αντιγραφές και μάλιστα πολλές από αυτές από περσινές εργασίες με άλλα δεδομένα. Στο κάτω κάτω μην τις φέρνετε και απλά θα πάτε με άριστα το 9,5. Και μετά έρχονται διάφοροι να ζητήσουν και τα ρέστα για τον μηδενισμό της εργασίας. Κλείνοντας, τονίζω ότι δεν αποποιούμαι τις ευθύνες μου. Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατό με τις υπάρχουσες συνθήκες ώστε το μάθημα να γίνει κατανοητό και ενδιαφέρον. Όμως, για να γίνει αυτό απαιτείται και η συνεργασία των φοιτητών. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Karaμazoβ on November 04, 2011, 17:36:56 pm Επαναλαμβάνω ακόμα μία φορά ότι ο ρόλος του υποψήφιου διδάκτορα δεν είναι εκπαιδευτικός. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι παράπλευρη διότι δεν υπάρχει προσωπικό στο πανεπιστήμιο. γενικα , και στο εξωτερικό, οι υποψ. διδακτορες συμμετεχουν στην εκπαιδευτική διαδικασια (διορθώνουν γραπτα, επιβλεπουν διπλωματικες κτλ). Βεβαια οχι τοσο όσο εδω, γιατι εξω μπορουν να προσλάβουν ακόμα τεχνικό και διδακτικό προσωπικό, μη καθηγητικο, για να κάνει εργαστήρια και διαλεξεις. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Issle on November 04, 2011, 17:54:20 pm Quote Quote 300 καραγκιόζηδες ( εμείς ) αντιγράφαμε επί 2 ώρες τις ασκήσεις που ένας άλλος καραγκιόζης ( διδακτορικός ) αντέγραφε Κι εδώ που τα λέμε αν κάποιος δεν έχει διαβάσει τη θεωρία τι έρχεται να κάνει στις ασκήσεις;Για αυτό ακριβώς το λόγο θεωρώ εμένα και τους υπόλοιπους συμφοιτητές μου ( τους περισσότερους, όχι όλους ) καραγκιόζηδες. Γιατί το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να περάσουμε το μάθημα με τα S.O.S. Αυτή τη μορφή έχουν πάρει τα μαθήματα ασκήσεων. Παπαγαλίζουμε, δεν κατανοούμε το θεωρητικό τμήμα και μετά όταν με μια παραμικρή αλλαγή στα θέματα των εξετάσεων αποτυγχάνουμε παταγωδώς μας φταίει το πρόγραμμα σπουδών, τα Ν+3 και τα 17 μαθήματα του τομέα. Αυτό σε πείραξε εσένα γρίφε, το πραξικόπημα του Μήτκα στο Ν+5 και τα 17 μαθήματα. Δεν έχουν ουσιαστικότερα προβλήματα οι φοιτητές της σχολής ... Και δυστυχώς, αρκετοί διδακτορικοί δεν μπαίνουν καν στον κόπο να εξηγήσουν οτιδήποτε γράφουν στον πίνακα. Σε συγκεκριμένα μαθήματα διάφοροι φοιτητές έχουν κάνει την ίδια παρατήρηση σε διδακτορικούς. Όσο άσχημο είναι αυτό που κάνουμε εμείς με τα SOS τόσο άσχημο είναι και αυτό που κάνουν οι συνάδελφοί σας. Στα ίδια είμαστε, δεν είμαστε εμείς οι φοιτητές αποκλειστικά το μίασμα της σχολής όπως αφήνουν να εννοηθεί αρκετοί καθηγητές. Και κάνω το εξής απλό ερώτημα. Μπορεί ο πρόεδρος της σχολής , ή κάποιος τέλος πάντων με μεγαλύτερη δικαιοδοσία από την συνέλευση τμήματος να επιβάλλει σε κάποιους καθηγητές το πώς να κάνουν το μάθημά τους ? Αν όχι, δεν έχει νόημα καθόλου η συζήτηση για τον απλό λόγο ότι το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου και η αρμοδιότητα του κάθε καθηγητή να κάνει το μάθημά του όπως θέλει αυτός χωρίς να κρίνεται αποτελούν το πρόβλημα. Γιατί αν λάσκα είναι ο καθηγητής, μάλλον λάσκα θα είναι και οι διδακτορικοί του παρασυρόμενοι , και σίγουρα λάσκα θα είμαστε εμείς όλοι οι φοιτητές. Το θέμα της συλλογικής παρέμβασης από φοιτητές. Αν κρίνω από τους ανθρώπους που είδα στις συνελεύσεις, τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι συνελεύσεις και τους εκλεγμένους αντιπροσώπους που έχουμε το θεωρώ παντελώς απίθανο να πάρει ο σύλλογος φοιτητών ενιαία απόφαση που να σχετίζεται με τα της διδασκαλίας. Οι άνθρωποι που είναι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των φοιτητών είναι επαγγελματίες συνδικαλιστές, που δεν έχουν συζητήσει ουδέποτε ( στην συνέλευση ή στο forum ) για θέματα εκπαίδευσης. Και δεν τους έχω δει σε καμιά συζήτηση με καθηγητές όταν το θέμα είναι εκπαιδευτικό και όχι πολιτικό. Αναφέρομαι στους επαγγελματίες που καπελώνουν και οδηγούν την συνέλευση σε πολιτικό επίπεδο πέραν του πανεπιστημίου και που ο μόνος λόγος ύπαρξης του forum account τους, είναι να ποστάρουν άρθρα του Ριζοσπάστη. Με τέτοια δομή ο φοιτητικός σύλλογος δεν θα πάρει ποτέ ενιαία απόφαση ώστε να διαδραματίσει εξελίξεις στο θέμα της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μόνοι που μπορούν και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάτι τέτοιο είναι όσοι βρίσκονται σε βαθμίδες ανώτερες από την φοιτητική και έχουν συλλογικά όργανα απεπλεγμένα από συνδικαλιστές και πολιτικούς. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημά Post by: Κάρβουνο on November 04, 2011, 18:07:35 pm Αυτό σε πείραξε εσένα γρίφε, το πραξικόπημα του Μήτκα στο Ν+5 και τα 17 μαθήματα. Δεν έχουν ουσιαστικότερα προβλήματα οι φοιτητές της σχολής ... Πάντως τις ρητορικές τους συνήθειες τις έχεις αφομοιώσει με μεγάλη επιτυχία! Με τέτοια δομή ο φοιτητικός σύλλογος δεν θα πάρει ποτέ ενιαία απόφαση ώστε να διαδραματίσει εξελίξεις στο θέμα της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μόνοι που μπορούν και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάτι τέτοιο είναι όσοι βρίσκονται σε βαθμίδες ανώτερες από την φοιτητική και έχουν συλλογικά όργανα απεπλεγμένα από συνδικαλιστές και πολιτικούς. Την εκπαιδευτική διαδικασία δε μπορεί να βελτιώσει, η τωρινή του ασχολία είναι ήσσονος σημασίας, άρα να κάτσει στο θρόνο του, να μην κάνει τίποτα και να κρίνει σαν καρδινάλιος το σύμπαν, ωστε να σου μοιάσει. Όσο άσχημο είναι αυτό που κάνουμε εμείς με τα SOS τόσο άσχημο είναι και αυτό που κάνουν οι συνάδελφοί σας. Στα ίδια είμαστε, δεν είμαστε εμείς οι φοιτητές αποκλειστικά το μίασμα της σχολής όπως αφήνουν να εννοηθεί αρκετοί καθηγητές. και ορισμένοι φοιτητές λέω εγώ. Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Karaμazoβ on November 04, 2011, 23:39:38 pm Με τέτοια δομή ο φοιτητικός σύλλογος δεν θα πάρει ποτέ ενιαία απόφαση ώστε να διαδραματίσει εξελίξεις στο θέμα της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μόνοι που μπορούν και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάτι τέτοιο είναι όσοι βρίσκονται σε βαθμίδες ανώτερες από την φοιτητική και έχουν συλλογικά όργανα απεπλεγμένα από συνδικαλιστές και πολιτικούς. Με αυτή τη λογική δεν προκειται να αλλαξει τίποτα. Αμα περιμένεις απο τους καθηγητές σωθηκες, ειδικά χωρίς πίεση απο τη βάση. Παρόλο που μπορεί και ο Συλλογος να παίξει ρόλο, το πιο πιθανό ειναι να χαθουν οι προτασεις στην πολυφωνία. Γι αυτό υπήρχαν, και ειχαν κανει και καλη δουλεια , οι Επιτροπές Ετους. Ακομα και αν δεν αρεσει αυτή η "γραφειοκρατία" μια ομαδα φοιτητών μπορεί να καλεσει μια "συνελευση" για να οργανωθουν , ωστε να συζητήσουν με ΔΕΠ και ΜΦ. Πολλοι καθηγητές θα σας γραψουν κανονικά, αλλα υπάρχουν και αρκετοι καθηγητες και διδακτορικοί οι οποιοι ειναι ανοιχτοι στο να δοκιμασουν αλλαγες για το καλύτερο. ΥΓ Θυμάστε τι είχε γίνει οταν ο Γελαστόπουλος κατηγγειλε τα επαναλαμβανόμενα/copy-paste θεματα στα Κυκλωματα και ο Μαργαρης τον ακουσε? :D Οι μονοι που αντεδρασαν αρνητικα ηταν οι φοιτητες! Title: Re: Συζήτηση περί του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων Post by: Eru lluvatar on November 04, 2011, 23:48:37 pm ΥΓ Θυμάστε τι είχε γίνει οταν ο Γελαστόπουλος κατειγγειλε τα επαναλαμβανόμενα/copy-paste θεματα Κι αύτος όμως το πήγε στο άλλο άκρο χωρίς μάλιστα την ανάλογη προετοιμασία στην τάξη.Υπήρχαν βέβαια και φοιτητές που υποστήριζαν την αλλαγή τρώγοντας και το ανάλογο κράξιμο :D στα Κυκλωματα και ο Μαργαρης τον ακουσε? :D Οι μονοι που αντεδρασαν αρνητικα ηταν οι φοιτητες! Αλλά αυτά είναι πλέον ιστορία και οι μικροί δεν θα καταλαβαίνουν καν γιατί μιλάμε.Λετε να γράψουμε κανένα βιβλίο ιστορίας ΤΗΜΜΥ :P |