THMMY.gr

Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα => Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι => Topic started by: Vulcan on February 20, 2006, 22:45:41 pm



Title: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on February 20, 2006, 22:45:41 pm
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

http://www.hlhr.gr/index-el.htm (http://www.hlhr.gr/index-el.htm)
http://www.hlhr.gr/kratos-ekkl.htm (http://www.hlhr.gr/kratos-ekkl.htm)

Κριεζώτου 6, 10671, Αθήνα, τηλ. 210 3601129, φαξ. 210 3634437

e-mail: hlhr@hlhr.gr  - website: www.hlhr.gr
 
Δελτίο τύπου

 Αφότου  έδωσε στη δημοσιότητα τη γνωστή πρόταση νόμου για τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας (19.10.2005) http://www.hlhr.gr/papers/protasi-nomou.doc (http://www.hlhr.gr/papers/protasi-nomou.doc), η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου απέφυγε συνειδητά να σχολιάσει τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς (όπως, μεταξύ άλλων, «μητραλοίες», «αυτόκλητοι μάγοι της αλλοτρίωσης», «προοδευτικάριοι», «νέοι Διοκλητιανοί») που η Εκκλησία της Ελλάδος χρησιμοποίησε σε βάρος της και σε βάρος όσων υποστήριξαν τη σχετική πρωτοβουλία.
 
Γνωρίζοντας ότι οι προτάσεις της δεν είναι υπεράνω κριτικής, η Ένωση ανέμεινε επί ματαίω όπως φαίνεταιτη διεξαγωγή συζήτησης επί της ουσίας. Το φυλλάδιο εν τούτοις  της Ιεράς Συνόδου «προς το λαό», που με φορτικότητα μοιράζεται από σήμερα στους ναούς για το θέμα, αναδίδει  τόση εμπάθεια και κακοπιστία, ώστε επιβάλλεται να απαντηθεί αμέσως: 

Οι συντάκτες του φυλλαδίου ψεύδονται, παραπληροφορούν και κατασκευάζουν φανταστικούς αντιπάλους:

Ψεύδονται, όταν διατείνονται ότι επιδιώκουμε  την καθαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων, την «εξαφάνιση κάθε θρησκευτικότητας» στις εθνικές εορτές, την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών ή την «υπονόμευση της βάπτισης των Ελληνοπαίδων». Τίποτε από όλα αυτά δεν πρότεινε η Ένωση μας.

Παραπληροφορούν, όταν αφήνουν να εννοηθεί ότι επιδιώκουμε την κατάργηση του θρησκευτικού γάμου, την διακοπή της μισθοδοσίας «όλου του κλήρου», ή την εκδίωξη των ιερέων από τα νοσοκομεία, τις φυλακές και τα στρατόπεδα. Για τα θέματα αυτά και για ένα σωρό άλλα, όπως η καύση των νεκρών, η «πολιτική» κηδεία, ή ο θρησκευτικός όρκος, τα οποία επιμελώς η Εκκλησία  αποσιωπά- η πρόταση νόμου προτείνει λύσεις που όχι μόνον δεν θίγουν, αλλά σέβονται το θρησκευτικό αίσθημα και την θρησκευτική ελευθερία.

 Τέλος, η κατασκευή φανταστικών αντιπάλων εντάσσεται και αυτή σε μιαν εξ ίσου γνωστή τακτική: όταν δεν έχεις επιχειρήματα, κάνεις δίκες προθέσεων εναντίον όσων δεν συμφωνούν μαζί σου,  και καταφεύγεις σε υπαινιγμούς  και συκοφαντίες.

Όμως, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου δεν είναι αντίπαλος  της Ορθοδοξίας. Σε αντίθεση με τους διοικούντες την Εκκλησία της Ελλάδος, δεν επιδιώκει να διχάσει το λαό. Εξακολουθεί να ελπίζει στον υπεύθυνο διάλογο και αρνείται να κατέβει στο επίπεδο του επίμαχου φυλλαδίου και των εμπνευστών του.

Δεν μπορούμε, ωστόσο, παρά να διερωτηθούμε έως πότε κυβέρνηση, Βουλή και πολιτικά κόμματα θα ανέχονται να καθυβρίζονται και μάλιστα δαπάναις του ελληνικού λαού- όχι μόνον πολίτες που συμβαίνει να μην συμμερίζονται τις απόψεις της επίσημης Εκκλησίας αλλά και μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου.
 

Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2005
 
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ               Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ                    Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ         Ν.Κ. ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΣ                     Γ. ΚΤΙΣΤΑΚΙΣ



Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 21, 2006, 01:24:13 am
Αποσπάσματα από την πρόταση νόμου

Άρθρο 4
Εκκλησία της Ελλάδος και λοιπά
εκκλησιαστικά ν.π.δ.δ.

1. Η Εκκλησία της Ελλάδος, και τα κάθε είδους νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου που εξαρτώνται από αυτήν, μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.

Άρθρο 6
Διδασκαλία των θρησκευτικών

Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Παιδείας επανακαθορίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος των θρησκευτικών, έτσι όπως αυτό διδάσκεται στην στοιχειώδη και την μέση εκπαίδευση, ώστε η διδασκαλία του να παύσει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και η ύλη του να περιλάβει εισαγωγή στην ιστορία, την κοινωνιολογία και την δογματική όλων των θρησκειών. Ειδικά στο λύκειο, το μάθημα των θρησκευτικών μετονομάζεται σε θρησκειολογία

Άρθρο 7
Εκκλησιαστική εκπαίδευση

1. Οι Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές, η Αθωνιάς Εκκλησιαστική Ακαδημία, τα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια, τα Μέσα Εκκλησιαστικά Φροντιστήρια και τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια περιέρχονται στην ευθύνη, εποπτεία και οικονομική στήριξη της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης, του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ιερής Κοινότητας του Αγίου Όρους, ανάλογα με τον τόπο όπου τα εκπαιδευτήρια αυτά είναι εγκατεστημένα.
2. Τα εκπαιδευτήρια της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου λειτουργούν εφεξής ως ιδιωτικά, υπαγόμενα στις οικείες διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Έως ότου οι εποπτεύοντες φορείς αναμορφώσουν καταλλήλως το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας τους, εξακολουθούν να εφαρμόζονται σε αυτά οι ρυθμίσεις που ήταν σε ισχύ κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου, με εξαίρεση εκείνες που αναγνωρίζουν σε όργανα της ελληνικής Πολιτείας αρμοδιότητες ευρύτερες της συνήθους εποπτείας, που ασκείται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Άρθρο 8
Κατάργηση θρησκευτικού όρκου

1. Το άρθρο 408 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:

Όρκος  μάρτυρα

« Πριν εξετασθεί, ο μάρτυρας οφείλει να δώσει τον ακόλουθο όρκο: ʽΔηλώνω στην τιμή και στη συνείδησή μου ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτεʼ ».

Άρθρο 12
Απαγόρευση αναγραφής του θρησκεύματος


Απαγορεύεται η αναγραφή του θρησκεύματος σε δημόσιο έγγραφο, τίτλο σπουδών ή βεβαίωση δημόσιας αρχής, εκτός από τις βεβαιώσεις που εκδίδουν τα ληξιαρχεία ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου, εφόσον με την αίτηση αυτή ζητείται ρητά η αναγραφή του στοιχείου αυτού για συγκεκριμένη κάθε φορά  νόμιμη χρήση.

Άρθρο 15
Αποτέφρωση νεκρών


1. Για την αποτέφρωση νεκρού χρειάζεται  δήλωση του ιδίου του προσώπου όσο ζούσε. Αν τέτοια δήλωση δεν υπάρχει, αρκεί δήλωση των πλησιέστερων συγγενών, ότι ο νεκρός, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει ρητά σχετική αντίρρηση. Σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ συγγενών του ίδιου βαθμού, αποφαίνεται ο εισαγγελέας.

Άρθρο 17
Επιστροφή ακινήτων

1. Το ελληνικό Δημόσιο θα επιστρέψει στην Εκκλησία της Ελλάδος, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ετών από την έναρξη της ισχύος του παρόντος, όσα ακίνητα αυτή του είχε παραχωρήσει από την 1.1.1945 και εφεξής, προκειμένου να αναλάβει την μισθοδοσία των λειτουργών όλων των βαθμών. Με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί εφʼ άπαξ για πέντε (5) το πολύ ακόμη έτη

Άρθρο 18
Υπουργείο Παιδείας

1. Στο άρθρο 23§1 του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα»(Αʼ 137), το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) μετονομάζεται σε Υπουργείο Παιδείας.



Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 21, 2006, 01:29:38 am
Και λίγα προβλέπει η πρόταση νόμου......

1. Άλλοι λαοί έχουν θρησκεία. Εμείς, έχουμε παπάδες.

2. Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροίδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.

3. Τον αιώνα που πέρασε, η ελληνική εκκλησία υπηρέτησε -πιστά και αφοσιωμένα- πολλούς κυρίους. Εκτός από τον Ένα.

Νϊκος Δήμου, "Η Δυστυχία του να είσαι Έλληνας"


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: chabos4 on February 21, 2006, 03:17:44 am
Πού να ζούσες στην Ιταλία ή στην Τουρκία...

Όσο για την αναγραφή του θρησκεύματος σε λίγα χρόνια αυτή θα είναι υποχρεωτική στα πλαίσια του πολέμου κατά της τρομοκρατίας...


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 21, 2006, 19:11:26 pm
Πού να ζούσες στην Ιταλία ή στην Τουρκία...

Όσο για την αναγραφή του θρησκεύματος σε λίγα χρόνια αυτή θα είναι υποχρεωτική στα πλαίσια του πολέμου κατά της τρομοκρατίας...

Ο πόλεμος μεταξύ χριστιανικής Δύσης και μουσουλμανικής Ανατολής είναι μια από τις απλοικές θεωρίες του "μεγάλου" διανοητή Φουκουγιάμα. Άλλωστε αυτοί που τον πληρώνουνε επιζητούν αυτόν τον πόλεμο καθώς και το πλασάρισμά του στο ευρύ κοινό υπό αυτήν την πόλωση, ενώ είναι ανέκαθεν γνωστό ότι ο πόλεμος γίνεται μεταξύ εχόντων και μη εχόντων. Εδώ και 2000 χρόνια η θρησκεία χωρίζει τον κόσμο. Αν ήμουν η επιτροπή θα πρότεινα να την καταργήσουμε τελείως και να ρίξουμε τους παπάδες στην θάλασσα.

Η Ιταλία που κολλάει? Στην Ιταλία έχουν τους ίδιους καθεδρικούς ναούς που είχαν και το 1600. Μόνο στην Ελλάδα δίνουμε χρήματα υπερ της ανεγέρσεως ιερού ναού και εξακολουθούν να ξεφυτρώνουν εκκλησίες παντού.


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: chabos4 on February 22, 2006, 02:42:24 am
Σχετικά με την Ιταλία, συγγνώμη κι όλας, αλλά είσαι παντελώς ανενημέρωτη. Ο Μπερλουσκόνι τρέμει μπροστά στον Πάπα, η χλιδή των ναών και του κλήρου ξεπερνούν κάθε όριο τη στιγμή που η Τράπεζα του Βατικανού κατατάσεται στις 5 κορυφαίες οικονομικές οντότητες του πλανήτη.

Τι κακό σου έχουν κάνει οι παπάδες ?

Σε αυτούς οφείλεται το κατάντημα της κοινωνίας ή στην πολιτική ηγεσία?

Το ότι έχεις τις ίδιες απόψεις στα εκκλησιαστικά ζητήματα με τον Σημίτη, τον Βενιζέλο, τον Σταθόπουλο, την Δαμανάκη, τον Κουναλάκη, τον Μπίστη, την Φεγγάρω από την Λάμψη κτλ δεν σε προβληματίζει?

Όλοι οι παραπάνω δεν υπηρετούν τη νέα τάξη πραγμάτων?
Δεν έχεις καταλάβει ότι η νέα τάξη πολεμά τα έθνη και τις θρησκείες?

Οι εποχές έχουν αλλάξει.
Επειδή η επταετία είχε στο πλευρό της μεγάλο μέρος του κλήρο δεν σημαίνει πως σήμερα ο εχθρός του λαού είναι η θρησκεία.

Το ΠΑΣΟΚ δεν πολέμησε την θρησκεία? Από ποιους έπαιρνε εντολές το ΠΑΣΟΚ?

Ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου, έτσι απλά.

Για πολλοστή φορά το ξαναλέω. Ξεκολλήστε από τα 70's!


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Aurelius on February 22, 2006, 19:46:45 pm
Μαλιστα. Και αν συμφωνει σε καποια σημεια με καποιους απο αυτους τι σημαινει.
Τι τροπος σκεψης ειναι αυτος. Δηλαδη αν γενικα με καποιον διαφωνεις σε πολλα η λιγα σημεια, αυτο σημαινει οτι αναγκαστικα θα πτεπει αν διαφωνεις σε ολα;
Η θρησκεια δεν ειναι το προβλημα του λαου. Ανιτθετα ειναι πολλες φορες το στηριγμα του λαου, αν και απατηλο.
Η εκκλησια ειναι το προβλημα της προοδου. Τουλαχιστον η Εκκλησια με την σημερινη της μορφη.
Τωρα που κολλανε τα 70's;;;
Και το ΠΑΣΟΚ που κολλαει;;;
Και τι σημαινει, οτι επειδη το ΠΑΣΟΚ εκνε κατι, πρεπει να ηταν ντε και καλα κακο;;;;


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: chabos4 on February 23, 2006, 03:25:34 am
Περίμενα να έχεις καταλάβει πού κολλάνε τα παραπάνω. Δεν μπορώ να το κάνω πιο λιανά.


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on February 23, 2006, 12:54:00 pm
Από το Βήμα
(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=4062.0;attach=3000)


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Cyberkat on February 23, 2006, 13:12:33 pm
Γιατί να μην σκύβει ο Αλογοσκούφης όταν οι μισοί βουλευτές της ΝΔ εκλέγονται με άνωθεν εντολή από τις ενορίες?


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: chabos4 on February 24, 2006, 04:12:26 am
Α μπα?
Κι εγώ που νόμιζα ότι η άνωθεν εντολή δίνεται από τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, την Τριμερή Επιτροπή, την λέσχη Μπίλντεμπεργκ και κανά δυο συναγωγές....
Τι αγαθός που ήμουν τελικά...


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on February 24, 2006, 13:50:50 pm
Γαμώτο!! Το κάνουν κι αλλού...

(http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=4062.0;attach=3003)


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 24, 2006, 16:25:57 pm
Η κρίση στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας
11/10/2000

Εισήγηση εις τη Ι.Σ.Ι


Σεβασμιώτατοι καί ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Ἀδελφοί,

Τό ζήτημα πού προέκυψε μέ τή διαγραφή, μέ τήν αἰφνιδιαστική ἀπόφαση τοῦ Πρωθυπουργοῦ κ. Σημίτη, τοῦ Θρησκεύματος ἀπό τίς ἑλληνικές ταυτότητες ἐξακολουθεῖ νά ἀπασχολεῖ τήν Ἐκκλησία καί τήν ἑλληνική κοινωνία ἐπί 4 συνεχεῖς μῆνες καί νά δηλητηριάζει τίς σχέσεις Ἐκκλησίας καί Πολιτείας. Ἔχει γραφῆ στόν τύπο ὅτι αὐτή ἡ κρίση, "ἐνῶ δέν ὠφελεῖ καμία ἀπό τίς δύο πλευρές, προφανῶς ζημειώνει τή χώρα" (Βλ. Στ. Ψυχάρη ἄρθρο στό "Βῆμα" 2.7.2000). Ἕνας ἀμείλικτος πόλεμος ἔχει ξεσπάσει σέ βάρος τῆς Ἐκκλησίας μέσῳ συγκεκριμμένα ὡρισμένων ΜΜΕ πού ἔχουν στρέψει ἐναντίον της τά ὅπλα των μέ πρωτοφανῆ μανία, πού ξεπερνᾶ κάθε ἀντιεκκλησιαστικό προηγούμενο. Αὐτόν τόν πόλεμο δέν τόν ἐπιδιώξαμε, μᾶς ἐπεβλήθη. Αὐτή τήν ὥρα ἔχουμε τήν αἴσθηση ὅτι κρίνεται ἡ θέση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέσα στό κράτος τῶν Ἑλλήνων, ἐνῶ δέν ἀποκρύπτεται ἡ προσπάθεια κάποιων κυβερνητικῶν κύκλων νά διαχωρίσουν τό κράτος ἀπό τή θρησκεία καί τέλικά νά ἀποθρησκειοποιήσουν ὄχι μόνο τή δημόσια ἀλλά καί τήν ἐθνική καί τήν κοινωνική ἑλληνική ζωή. Μέχρι τώρα ἐλέγοντο καί ἐγράφοντο μερικά πράγματα πρός τήν κατεύθυνση αὐτή ἀπό μοναχικούς, συνήθως στρατευμένους, ἐπιστήμονες ἤ δημοσιογράφους, πού ἔτρεφαν μέ τά κείμενά των τήν ψευδαίσθηση ὅτι τάχα ὑπάρχει ὑστέρηση δημοκρατίας στήν Ἑλλάδα, ἐπειδή αὐτή γιά τούς γνωστούς ἱστορικούς καί παραδοσιακούς λόγους ἔχει τή στενή σχέση μέ τήν Ὀρθοδοξία. Τώρα, ὅμως, τά πράγματα ἄλλαξαν. Οἱ κύκλοι τῆς ἄθεης ἰντελλιγκέντσιας - καί ὄχι μόνον αὐτοί- τώρα ἀπέκτησαν κυβερνητική φωνή καί δύναμη καί παρέσυσραν τόν Πρωθυπουργό.

Προκάλεσαν μέ δόλιο τρόπο τήν ἀναμέτρηση, μέ ὁρατό πλέον στόχο τό διχασμό τοῦ λαοῦ καί τόν ἔντεχνο ἀποπροσανατολισμό του. Πρόκειται γιά τήν πρώτη σέ τόσο μεγαλη ἔνταση ἐπίθεση κατά τῆς Ἐκκλησίας, πού κινητοποίησε τήν ἄθεη καί τή γενικότερη ἀντιπνευματική διανόηση τοῦ τόπου, συγκεκριμμένα ΜΜΕ καί μεμονωμένα πρόσωπα, πού σέ καθημερινή βάση μέ ἄρθρα, σχόλια, ρεπορτάζ καί ἄλλα δημοσιεύματα, εἰδήσεις καί μεθοδική παραπληροφόρηση, ἐπιδιώκουν νά διαστρέψουν ἀλήθειες καί νά παρασύρουν τόν ὀρθόδοξο ἑλληνικό λαό, ὥστε νά παύσει νά στηρίζει τήν Ἐκκλησία, πού μάχεται γιά νά παραμείνει ἡ Ἑλλάδα μέ ὀρθόδοξη χριστιανική παράδοση καί πίστη, ὅπως αὐτή διασώζεται μέσα στή συνείδηση τοῦ λαοῦ μας καί ἐκδηλώνεται στήν καθημερινή ζωή.Ὁ πόλεμος αὐτός ἔχει ἤδη ἀρχίσει.
[...]

Ἡ ἐφαρμογή τοῦ πιό πάνω σχεδίου ἐπιδιώκει νά μᾶς μετατρέψει μέσα στή γενέθλια γῆ μας σέ μετανάστες, στερημένους ἀπό τή θαλπωρή τῆς πνευματικότητας, πού ἡ ὀρθόδοξη πίστη μᾶς χάρισε.Ἡ ἐπιδιωκόμενη μετατροπή τοῦ κράτους σέ "ἄθρησκο" καί οὐδέτερο ἀπέναντι στήν Ὀρθοδοξία εἶναι ἀντίθετη μέ τήν ἀνάγκη πού νοιώθει ὁ κάθε Ἕλληνας νά στηριχθεῖ σέ κάποια μόνιμα καί σταθερά ἐρείσματα γιά νά ἐπιβιώσει . Ἡ ἐξουσία ἀνάγκασε τόν Νεοέλληνα νά μπῆ σέ μιά περιπέτεια πού τοῦ κοστίζει ὄχι μόνο τήν ψυχική του ἠρεμία καί γαλήνη, ἀλλά καί τόν κίνδυνο νά δεῖ τά ἐρείσματά του αὐτά νά καταρρέουν κάτω ἀπό τήν πίεση τῶν ἐκσυγχρονιστῶν. Καί μετά ἔρχεται ἡ πολτοποίηση καί ὁ ἀφανισμός. Ὅποιος δέν τά καταλαβαίνει αὐτά ἤ ζεῖ σέ ψευδαισθήσεις ἤ εἶναι ἐνταγμένος στό σχέδιο. Τρίτον δέν ὑπάρχει


Από το site του Αρχιεπισκόπου
http://www.ecclesia.gr/greek/archbishop/default.asp?id=150&what_main=1&what_sub=6&lang=gr&archbishop_heading=Κοινωνία


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 24, 2006, 20:01:30 pm
Βελούδινο διαζύγιο με παχυλή διατροφή

Ενα νέο προφίλ, μετριοπαθούς ηγέτη, επιχειρεί να εμφανίσει τον τελευταίο καιρό ο αρχιεπίσκοπος. Αποφάσισε να βραβεύσει τον Μανώλη Γλέζο κάνοντας άνοιγμα προς την Αριστερά και συγχρόνως, φάνηκε διαλλακτικός στο θέμα του διαχωρισμού Εκκλησίας-Πολιτείας, μιλώντας για «βελούδινο διαζύγιο».

Οπως εκτιμούν αρχιερείς, η «διαφοροποίηση» Χριστόδουλου γίνεται για να μη βρεθεί σε δυσχερή θέση έναντι άλλων αρχιερέων, που ενδεχομένως θα εξέφραζαν μια «προοδευτικότερη» άποψη για τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Πολιτείας. Κυρίως όμως για να αντιμετωπιστεί η επίθεση που θα δεχθεί η Ν.Δ. στη συζήτηση για την αναθεώρηση του συντάγματος με τις αντιπολιτευόμενες δυνάμεις να ζητούν την αλλαγή του σχετικού άρθρου.

Ο Χριστόδουλος δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να «επιτρέψει» κάποιους χειρισμούς στη Ν.Δ. για δευτερεύοντα θέματα χωρίς να «πειραχθεί» η συνταγματική ρύθμιση των σχέσεων.

* Επιδεικνύοντας αυτή τη διαλλακτική συμπεριφορά, στέλνει μήνυμα στην κυβέρνηση ότι τη διευκολύνει και αναμένει ανταλλάγματα. Κυρίαρχο αίτημά του παραμένει ο αποχαρακτηρισμός του Καρέα και η ανέγερση νέου συνοδικού μεγάρου.

Το υπουργείο Παιδείας, και συγκεκριμένα ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων, μετά την προφορική θετική γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου, προχωρεί στη μετεγκατάσταση του εκκλησιαστικού λυκείου από την οδό Δεινοκράτους στον Καρέα.

* Τώρα, ο αρχιεπίσκοπος θέλει να εκμεταλλευθεί την έκταση 11 στρεμμάτων που βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι, και ζήτησε από τους συνεργάτες του να του υποβάλουν προτάσεις, αφού ναυάγησε το σχέδιο να ανεγερθεί πολυτελές ξενοδοχείο εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων.

* Ιδιαίτερη σημασία έχει και η επιδίωξή του για τη δημιουργία και λειτουργία εκκλησιαστικού τηλεοπτικού σταθμού. Τις τελευταίες μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει έρθει σε επαφή με επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη, προσπαθώντας να υλοποιήσει το όνειρό του μέσω της επιτροπής, «Επικοινωνία Α.Ε.», που έχει ιδρύσει. Τα μέλη της όμως πρόσφατα παραιτήθηκαν, αφού διαφώνησαν με τις εισηγήσεις που είχε δεχθεί ο αρχιεπίσκοπος να ανεξαρτητοποιηθεί ο ραδιοφωνικός σταθμός της Εκκλησίας, για να πάρει διαφημίσεις και να γίνει προσοδοφόρος.

**Οι μόνες υποθέσεις που θεωρεί ο αρχιεπίσκοπος ότι μπορούν να ανατρέψουν τους σχεδιασμούς του, αυτή την περίοδο, είναι δύο: του Απόστολου Βαβύλη και του αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη. Η άφιξη του Βαβύλη στην Αθήνα θα μπορούσε να σηματοδοτήσει νέες εντάσεις στους κόλπους της Εκκλησίας. Ωστόσο, ο Χριστόδουλος φαίνεται να φοβάται λιγότερο τον ίδιο και περισσότερο τον τρόπο που θα χειριστούν τα ΜΜΕ την υπόθεση.

Συνεργάτες του λένε ότι το χειρότερο που περιμένουν είναι να επαναλάβει τα γνωστά, ότι δηλαδή ο Χριστόδουλος τον έστειλε στα Ιεροσόλυμα. Κάτι που εκτιμούν ότι δεν έχει κόστος για τον αρχιεπίσκοπο. Οπως όλα δείχνουν υπάρχει η διαβεβαίωση ότι ο Βαβύλης, όσα κι αν γνωρίζει, δεν πρόκειται να μιλήσει.

**Το πρόβλημα παραμένει με τον Ιάκωβο Γιοσάκη, τον οποίο άνθρωποι του αρχιεπισκόπου χαρακτηρίζουν ικανότατο και απρόβλεπτο. Κι αυτό που φοβάται ο Χριστόδουλος έχει περισσότερο σχέση με το πνευματικό του τέκνο, μητροπολίτη Βρεσθένης, Θεόκλητο και τον πρώην γραμματέα του Σεραφείμ Κουλουσούσα. Αρκετοί αρχιερείς τονίζουν πως ακόμη και σήμερα ο αρχιεπίσκοπος έχει κάποιας μορφής επικοινωνία με τον Γιοσάκη. Ως δίαυλος φέρεται δικηγόρος μεγαλοεπιχειρηματία φίλου του αρχιεπισκόπου, η μητέρα του οποίου άλλωστε πλήρωσε και τα έξοδα για το γνωστό ταξίδι του Χριστόδουλου στο Παρίσι πριν από τα Χριστούγεννα και τη διαμονή του στο πολυτελέστατο ξενοδοχείο «Φορ Σίζον».


ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 12/02/2006



Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: 4Dcube on February 25, 2006, 00:00:37 am
Vulcan, για το άρθρο που έβαλες από το Βήμα.
Όταν είδα τη φωτογραφία και μόνο, σκέφτηκα 2 πράγματα.
Είδα με αρκετή ευχαρίστηση το ένα να περιγράφεται από τον συντάκτη του άρθρου, τον Χ.Τσούκα.
Το άλλο αφορούσε κατά πόσο υπεύθυνος είναι αυτός ο υπουργός ώστε να αναλογίζεται τη θέση του και το ρόλο του στο ελληνικό κράτος.


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on February 25, 2006, 12:27:19 pm
Το άλλο αφορούσε κατά πόσο υπεύθυνος είναι αυτός ο υπουργός ώστε να αναλογίζεται τη θέση του και το ρόλο του στο ελληνικό κράτος.

Θα μπορούσες να πεις για τον συγκεκριμένο: 'χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει'. Δεν είναι όμως σωστό. Καλό είναι να δει κανείς τον βίο και την πολιτεία του προσεκτικά και να κρίνει. Διαθέσιμα στοιχεία δόξα τω θεώ υπάρχουν αρκετά, και στο διαδίκτυο. Ο καθείς λοιπόν μπορεί να τα δει και να βγάλει τα συμπεράσματα που του επιτρέπουν οι γνώσεις του, το επίπεδό του και οι ποτιμήσεις του. Ας σημειώσω: και ... η ικανότητα να διαβάζει ένα βιογραφικό σημείωμα! 

http://www.de.aueb.gr/default.aspx?articleID=9564&heading= (http://www.de.aueb.gr/default.aspx?articleID=9564&heading=)
http://www.alogoskoufis.gr/module.asp?md=CV (http://www.alogoskoufis.gr/module.asp?md=CV)


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on February 25, 2006, 12:34:21 pm
Γνωρίζοντας ότι οι προτάσεις της δεν είναι υπεράνω κριτικής, η Ένωση ανέμεινε επί ματαίω όπως φαίνεταιτη διεξαγωγή συζήτησης επί της ουσίας. Το φυλλάδιο εν τούτοις  της Ιεράς Συνόδου «προς το λαό», που με φορτικότητα μοιράζεται από σήμερα στους ναούς για το θέμα, αναδίδει  τόση εμπάθεια και κακοπιστία, ώστε επιβάλλεται να απαντηθεί αμέσως: 

Οι συντάκτες του φυλλαδίου ψεύδονται, παραπληροφορούν και κατασκευάζουν φανταστικούς αντιπάλους:

Δεν υπάρχει κάποιος ευσεβής χριστιανός να βρει και να ανεβάσει στο forum αυτό το φυλλάδιο; Έτσι για να δούμε και τον αντίλογο στην  Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη.   


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολ
Post by: Cyberkat on February 25, 2006, 12:56:54 pm
ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


Ενημέρωση για τις αληθινές επιδιώξεις της προτάσεως για «χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους»

Όταν ακούει κάποιος το σύνθημα περί «χωρισμού Εκκλησίας από το Κράτος», νομίζει ότι στη Χώρα μας είναι ενωμένοι οι δύο αυτοί θεσμοί ή ότι δεν είναι διακριτοί οι ρόλοι και διαφορετικές οι αρμοδιότητές τους.
Αυτό όμως δεν είναι απλό λάθος αλλά μία εσκεμμένη διαστρέβλωση της αλήθειας που προκαλεί τους πολλούς και παραπλανά λίγους και αφελείς.
Όλοι γνωρίζετε, όπου κι αν κατοικείται, στην Ενορία σας, στην Κοινότητα ή στον Δήμο σας, αν η Εκκλησία ή ο Παπάς σας μπερδεύονται στις τοπικές εξουσίες ή εμποδίζουν τις κρατικές δραστηριότητες. Αντιθέτως, όλοι γνωρίζετε ότι η Εκκλησία και ο Ιερέας σας είναι μόνιμα αρωγοί σε όλους τους κοινωνικούς και τους ανθρώπινους προβληματισμούς, από την αιμοδοσία μέχρι την ψυχική στήριξη και από την αποφυλάκιση μέχρι την οικονομική βοήθεια ανθρώπων που σκληρά δοκιμάζονται από φτώχεια και αρρώστειες. Η Εκκλησία, σε όλη την  μακρόχρονη πορεία Της, συμπληρώνει, βοηθά και στηρίζει τον άνθρωπο.
Το Σύνταγμά μας – όπως και τα προηγούμενα δέκα Συντάγματα της Ελληνικής Πολιτείας – και γενικά η Ελληνική νομοθεσία, ορίζουν ξεκάθαρους και διακριτούς ρόλους για την Εκκλησία και την Πολιτεία. Το σύνθημα, επομένως, που χρόνια κάποιοι, με πολύ δηλητήριο, φανατισμό και πείσμα, κυκλοφορούν ανάμεσά μας, σε άλλους στόχους αποβλέπει. Στόχους που τελευταία ευτυχώς έχουν πλήρως αποκαλυφθεί, για τους πολλούς με την δημόσια κατάθεση των διαφόρων προτάσεών τους.
Πίσω από τον παραπλανητικό τίτλο του …αιτήματος «Χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους» να τι κρύβεται, όπως το αποκαλύπτουν οι εν λόγω προτάσεις.

ΝΑ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΖΗΤΟΥΝ
•   Απαιτούν με νομοθετική επιβολή τον υποχρεωτικό πολιτικό γάμο για όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες.
•   Απαιτούν την καθαίρεση, με νόμο, όλων των θρησκευτικών συμβόλων και των εικόνων από όλους τους δημόσιους χώρους (τα σχολεία, τις δημόσιες υπηρεσίες, τις Ένοπλες Δυνάμεις, τα πλοία, τα δικαστήρια, τα ιδρύματα, τα νοσοκομεία).
•   Απαιτούν την κατάργηση, με νόμο, του μαθήματος των Θρησκευτικών.
•   Απαιτούν με νόμο την εξαφάνιση κάθε θρησκευτικότητα στις εθνικές μας εορτές (και βέβαια τις θρησκευτικές αργίες).
•   Απαιτούν την εκδίωξη, με νόμο, των Ιερέων από τα Νοσοκομεία, τις Φυλακές και τους σχηματισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
•   Απαιτούν την διακοπή της μισθοδοσίας όλου του κλήρου, με νόμο.
•   Επιδιώκουν την υπονόμευση της βάπτισης των Ελληνοπαίδων, με νόμο, και την προπαγάνδιση της πολιτικής κηδείας.
[Σημ. ακόμη κάποιοι τόλμησαν και μίλησαν για αλλαγή της εθνικής μας σημαίας επειδή φέρει το σημείο του σταυρού!].

Αυτά είναι μερικά από τα «αιτήματα» (απαιτήσεις), που περιέχονται στις προτάσεις τους, που απρόσεκτα και χωρίς σύνεση δημόσια κατέθεσαν οι γνωστοί αντίπαλοι της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας, πιέζοντας τώρα την Βουλή να τα εγκρίνει, ερήμην του Ελληνικού Λαού.
Η κατάθεση των προτάσεων τον περασμένο Νοέμβριο με το πιο πάνω περιεχόμενο για την δήθεν κατοχύρωση, της καλά, κατοχυρωμένης ήδη Συνταγματικά θρησκευτικής ελευθερίας, υποκρύπτει κάτων από τον παραπλανητικό αυτόν τίτλο τα από μακρού σχέδια των «εκσυγχρονιστών» της ελληνικής κοινωνίας, που επέλεξαν να ταυτίσουν τον αναγκαίο, κατά τα άλλα, κοινωνικό εκσυγχρονισμό με την περιθωριοποίηση όχι μόνο της Εκκλησίας, αλλά και της ίδιας της Θρησκείας της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων. ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Θα περίμενε κανείς, από υπεύθυνα και αξιόλογα πρόσωπα, να στρέψουν την προσοχή και την συμβολή τους στη διόρθωση των από ετών κακώς κειμένων στην ελληνική κοινωνία, αρχίζοντας: από την ορατή υπονόμευση όλων των θεσμών, από την αναγκαία σταθερή και ομόφωνη αντιμετώπιση των σοβαρών εθνικών μας προβλημάτων, από την επιστράτευση κάθε δυνάμεως, που θα μπορούσε να συνεισφέρει στην επίλυση των σοβούντων προβλημάτων της καθημερινής και διαχρονικής ζωής του Λαού, ανταποκρινόμενοι πειστικά στις ζωτικές ανάγκες των Ελλήνων και τις ανάγκες της μεγάλης μας Πατρίδος.
Αντί αυτών, και λόγω της γνωστής από έτη χρεωκοπίας πολλών ιδεολογιών, κατασκεύασαν το νέο ιδεολογικό τους λάβαρο της αποδυναμώσεως της χριστιανικής πίστεως με την εγκαθίδυση του καθεστώτος μιας ΑΘΕΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ και δυστυχώς, τον συνακόλουθο διχασμό ενός ολόκληρου Λαού, ΔΙΧΑΣΜΟ, που όπως φαίνεται, αρκετοί εκτός Ελλάδος, διαρκώς τον επιθυμούν και καταχθόνια τον σχεδιάζουν.
Η Εκκλησία λυπάται, γιατί σε εποχή τραγικών διεργασιών, που συντελούνται εντός και, κυρίως, εκτός της Χώρας μας και απειλούν την ουσιαστική επιβίωση του Λαού μας, κάποιοι εξορμούν ανεύθυνα και κατεδαφίζουν την πίστη του Λαού, αντί να την ενισχύουν ως πολύτιμο παράγοντα εσωτερικής ψυχικής πληρότητας, εθνικής ομοψυχίας και κοινωνικής συνοχής.
Οι προτάσεις-απαιτήσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας, δεν αποβλέπουν στο «χωρισμό», αλλά στην ετσιθελική και βάναυση μετατροπή της Ελλάδας σε ΑΘΡΗΣΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ χωρίς βέβαια την έγκριση του Ελληνικού Λαού.
Και επειδή καλά γνωρίζουν την αντίσταση των Ελλήνων και των Ελληνίδων και ιδιαίτερα της νεολαίας μας, είναι βέβαιο ότι τον επόμενο χρόνο θα επιδιώξουν, με όλα τα άθλια μέσα και τις κάθε μορφής συκοφαντίες να γκρεμίσουν την εμπιστοσύνη του Λαού προς την Εκκλησία και τον Κλήρο της, για να μπορέσουν να επιβάλουν άνετα τις ορέξεις τους. Προετοιμασθήτε και οπλισθήτε με υπομονή. Νέο κύμα διασυρμού κατασκευάζεται σε βάρος του Κλήρου και της Ορθοδοξίας από τους νέους …Διοκλητιανούς.
Κάποιοι νομίζουν –και κυρίως αυτοί που βρίσκονται πίσω από αυτούς- ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, μετά τον πρόσφατο γενικευμένο και βάναυσο διασυρμό της Εκκλησίας (για τον οποίο ασφαλώς ευθύνονται και ορισμένοι επίορκοι και ανήθικοι Κληρικοί) για να επιβάλουν τις αντιεκκλησιαστικές, αντιορθόδοξες και άθεες απόψεις τους.
Αλλά αυτή την ιστορική περίοδο κανείς δεν έχει το δικαίωμα να διαταράξει, σε εποχή μάλιστα πολλαπλά δεινής κρίσεως, την ειρήνη και την συνοχή στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας, που είναι μια από τις προϋποθέσεις για την κοινωνική ομαλότητα και την συνοχή του Λαού.
Η Εκκλησία, η δεξαμενή αυτή της αγάπης, το θεραπευτήριο των ανθρώπινων ψυχών, το εργαστήρι της καθημερινής προσφροράς, δεν επηρεάζεται από τα σχέδια και τις ποικίλες επιδιώξεις των όποιων κύκλων. Συνεχίζει και θα συνεχίζει μέσα στους αιώνες, παρά την πολεμική, τα εμπόδια και τον κατατρεγμό, τον δρόμο Της, με σεβασμό στο χρέος Της προς τον Ύψιστο, στην Ιστορία και την παράδοσή Της. Με πλήρη επίγνωση του πνευματικού και κοινωνικού ρόλου Της, τον οποίο είναι βέβαιη ότι εκτιμά και αποδέχεται ο Ελληνικός Λαός και ο απανταχού Ελληνισμός.
Για θέματα σπουδαία, για θέματα που ανατρέπουν την θρησκευτική ειρήνη και την παράδοση των Ελλήνων, ο μόνος που μπορεί να άμεσα να αποφανθεί, είναι ο Λαός, που φέρει και την ευθύνη της προστασίας της πολιτιστικής του ταυτότητας και των θρησκευτικών παραδόσεών του.
Οι μεγάλες αποφάσεις ανήκουν στον Ελληνικό Λαό και όχι σε πρόσωπα. Τα οιαδήποτε πρόσωπα.
Ο Λαός είναι εδώ.
Η Εκκλησία του Χριστού είναι εδώ!

Quote
Έτσι για να δούμε και τον αντίλογο στην  Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη.   


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: 4Dcube on February 25, 2006, 16:06:23 pm
Το άλλο αφορούσε κατά πόσο υπεύθυνος είναι αυτός ο υπουργός ώστε να αναλογίζεται τη θέση του και το ρόλο του στο ελληνικό κράτος.

Θα μπορούσες να πεις για τον συγκεκριμένο: 'χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει'. Δεν είναι όμως σωστό. Καλό είναι να δει κανείς τον βίο και την πολιτεία του προσεκτικά και να κρίνει. Διαθέσιμα στοιχεία δόξα τω θεώ υπάρχουν αρκετά, και στο διαδίκτυο. Ο καθείς λοιπόν μπορεί να τα δει και να βγάλει τα συμπεράσματα που του επιτρέπουν οι γνώσεις του, το επίπεδό του και οι ποτιμήσεις του. Ας σημειώσω: και ... η ικανότητα να διαβάζει ένα βιογραφικό σημείωμα! 

http://www.de.aueb.gr/default.aspx?articleID=9564&heading= (http://www.de.aueb.gr/default.aspx?articleID=9564&heading=)
http://www.alogoskoufis.gr/module.asp?md=CV (http://www.alogoskoufis.gr/module.asp?md=CV)

Και η βασίλισσα το καλύτερο πιόνι είναι στο σκάκι, αλλά βασιλιάς δεν είναι!


Title: Απ: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Junior on February 25, 2006, 20:48:43 pm
Χαίρομαι που στις μέρες μας άρχισε να υπερισχύει η λογική του φανατισμού. Τουλάχιστον στους κύκλους των υπευθύνων του τόπου, γιατί στο μέσο άνθρωπο τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά.
Παρατηρήστε πως στο κείμενο της Ιεράς Συνόδου τονίζονται με κεφαλαία γράμματα οι λέξεις άθεος και άθρησκος, όμοια με τη λέξη διχασμός... Λες και είναι έγλκημα κατά της ανθρωπότητας να προωθείς την ανεξιθρησκεία σε βάρος μιας οποιαδήποτε θρησκείας. Κάπως έτσι η εκκλησία στηρίζει το φανατισμό των χριστιανών εδώ στην Ελλάδα (προφανώς και αλλού). Αν πεις πουθενά ότι είσαι άθεος, οι 2 στους 3 θα σε κοιτάν με μισό μάτι και θα σε θεωρήσουν το λιγότερο "περίεργο τύπο"


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: Vulcan on August 02, 2006, 13:48:00 pm
ΤΟ «ΟΧΙ» του προέδρου του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ Γ. Τσιάκαλου εκνεύρισε τον αρχιεπίσκοπο

Βρήκε το δάσκαλό του

Του ΘΩΜΑ ΤΣΑΤΣΗ

Οι επιστολές με διάφορα αιτήματα που κατά καιρούς στέλνει ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος με αποδέκτες υπουργούς ή άλλους εκπροσώπους θεσμικών φορέων είναι γνωστές. Επικαλούμενος «τον πιστό λαό» ή «λαό του Θεού», ζητεί την πραγματοποίηση διαφόρων αιτημάτων.

Σε μια τέτοιου είδους επιστολή ζήτησε από τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιώργο Τσιάκαλο «να μεριμνήσει για να ενταχθεί η διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών στο πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος». Για πρώτη φορά όμως βρήκε το δάσκαλό του αφού με ευθύ τρόπο ο Γ. Τσιάκαλος του απάντησε «όχι».

«Το δικαίωμα παρέμβασης ή υπόδειξης προς το πανεπιστήμιο για θέματα που άπτονται του περιεχομένου των σπουδών δεν έχει ούτε το υπουργείο Παιδείας που εκπροσωπεί την πολιτεία στις σχέσεις της με αυτό», αναφέρει στην επιστολή προς τον αρχιεπίσκοπο ο Γ. Τσιάκαλος. Και στη συνέχεια γίνεται πιο σαφής: «Με δεδομένα τα παραπάνω είναι αυτονόητο ότι ο σεβασμός και η πίστη στο θεσμό που υπηρετώ ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και ως πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος μου υπαγορεύουν από πεποίθηση και από θέση αρχής να μην αποδεχτώ την έκκληση της Ιεράς Συνόδου».

Εξηγώντας στη συνέχεια «τα αυτονόητα», απευθυνόμενος στον αρχιεπίσκοπο γράφει: «Για το πρόγραμμα σπουδών, στη διαμόρφωση του οποίου έχει δικαίωμα και δυνατότητα να συμβάλει ισότιμα ακόμη και το "ελάχιστον" μέλος ενός πανεπιστημιακού τμήματος, ενώ δεν έχει κανένα σχετικό δικαίωμα ακόμη και το "μέγιστον" μέλος οποιουδήποτε άλλου θεσμού, συμπεριλαμβανομένου, προφανώς, και του θεσμού της Εκκλησίας...».

«Σας εξερέθισε;»

Η αντίδραση του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, αναμενόμενη. Τα βάζει με τους εκσυγχρονιστές, την πολυπολιτισμικότητα και δηλώνει «ασπίδα του έθνους». Με επιστολή -δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Εκκλησία»- στις 15 Μαΐου 2006, ο μακαριότατος επιτίθεται κατά του Γ. Τσιάκαλου με πρωτοφανή τρόπο. «Ασχοληθήκαμε αποκλειστικά και μόνο με τη διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών στα Δημοτικά Σχολεία, κάτι το οποίο και αναφαίρετο δικαίωμα αλλά και υποχρέωσή μας είναι. Και αυτό σας "εξερέθισε";», ρωτάει και συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι «η Ιερά Σύνοδος νομιμοποιείται να ενδιαφέρεται, αλλά και να καταγγέλλει, όπου χρειασθεί, την αχαρακτήριστη, περιφρονητική, έως και ασεβή και προκλητική αντίδραση των, δήθεν αρμοδίων, πανεπιστημιακών αρχών, προς προβληματισμό και έλεγχο αλλά και ιστορική και επιστημονική καταισχύνη».

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά γράφει: «Είναι βέβαια γνωστό ότι οι εκσυγχρονιστές των ηθών και εθίμων του λαού μας επιδιώκουν την αποκοπή του από την παράδοσή του και βάλλουν καταιγιστικά εναντίον των πνευματικών ερεισμάτων του, επ' ωφελεία της πολυπολιτισμικής ισοπέδωσης που αποτελεί τον μη αποκρυπτόμενο πλέον στόχο τους. Αλλά η προσπάθεια αυτή έχει πέσει στο κενό προσκρούσασα στη συλλογική συνείδηση των Ελλήνων που δεν αποδέχονται τον πνευματικό τους ακρωτηριασμό ούτε την αποψίλωσή τους από τις ασπίδες που τους προστατεύουν από κάθε έσωθεν ή έξωθεν επιβουλή. Και σεις, αντί να ενισχύσετε την πνευματική θωράκιση του λαού, κρύβεστε πίσω από τη δήθεν "επέμβαση" της Εκκλησίας στα εσωτερικά σας, ως αν η εκπαιδευτική διαδικασία να αποτελούσε αποκλειστική μας μέριμνα. Ουδείς έχει αυτό το δικαίωμα, διότι όχι μόνο το Σύνταγμα και τους νόμους παραβιάζει, αλλά και ασεβεί προς την πνευματική τροφό και μητέρα του λαού, δηλαδή την Εκκλησία, με όσες μεθοδεύσεις επινοεί για να συγκαλύψει ευθύνες τις οποίες η Ιστορία καταλογίζει...».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/08/2006

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=10710652


Title: Re: Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη
Post by: sakaflias7 on August 02, 2006, 15:38:26 pm
μου φαινεται σε λιγο καιρο ο αρχιεπισκοπος θα ζητησει να του αναθεσουν κ τον προυπολογισμο του κρατους..!!!