Title: Η βάση του 10 Post by: voutiras on April 19, 2010, 14:10:33 pm Παραθέτω ένα ενδιαφέρον άρθρο του Νίκου Ξυδάκη από την Καθημερινή
"Οραμα για τη νεολαία: όλοι ίσοι κάτω από τη βάση Tου Nικου Γ. Ξυδακη Τα μέτρα για την Παιδεία, που εξήγγειλε η αρμόδια υπουργός ύστερα από πολύμηνη εκκόλαψη, άλλα αμήχανα κι άλλα ασυνάρτητα, συνθέτουν ένα αντιφατικό πακέτο ενδεικτικό της αντιφατικής διακυβέρνησης που ζούμε. Η περίοδος δοκιμής για τους νέους δασκάλους λ. χ. και η παιδαγωγική κατάρτιση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επόμενο βήμα θα ήταν η ανάσχεση της βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων στα παιδαγωγικά τμήματα, με σκοπό την πληρωμένη εκπαιδευτικά άδεια και το επίδομα. Η αξιολόγηση του σχολικού έργου προτείνεται δειλά και μάλλον συγκεχυμένα, ενώ δεν προτείνεται σαφής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών· επιθεωρητής δεν προβλέπεται, οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιον τρόπο αυτοαξιολογούνται· θετικό στοιχείο μπορεί να αναδειχθεί, υπό όρους, η ανάμειξη των συλλόγων γονέων. Η σφοδρή αντίφαση, τώρα: η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου καταργεί τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ, την οποία εισήγαγε η πρώην υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου το 2006. Θυμόμαστε ασφαλώς ότι πριν θεσπιστεί η βάση του 10 (ως μέσος όρος), έμπαιναν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με μονοψήφιο μέσο όρο βαθμολογίας: 3, 4, 5... Η βάση του 10 υπολογίζεται ότι άφησε εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ περίπου 60.000 υποψήφιους σπουδαστές και οδήγησε σε ερήμωση διάφορες επαρχιακές σχολές, αμφιβόλου ακαδημαϊκής επάρκειας έτσι κι αλλιώς, και συνακόλουθα σε κάμψη του ιδιότυπου φοιτητικού τουρισμού προς την επαρχία. Το δεκάρι δεν είναι πανάκεια· δεν θεραπεύει όλες τις δομικές ασθένειες του εκπαιδευτικού συστήματος· δεν προφυλάσσει το λύκειο από τον ευτελισμό, δεν καταπολεμάει την αποστήθιση. Ωστόσο, θέτει ένα όριο, διαφυλάσσει κάπως το επίπεδο των σχολών, οι οποίες υποφέρουν ήδη από συμφόρηση και κάμψη των παρεχομένων σπουδών. Ποιο είναι το επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου για την κατάργηση του 10; «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στα λύκεια ή στα τριτοβάθμια ιδρύματα». Μα δεν είναι καθήκον του υπεύθυνου υπουργείου να διεξαγάγει τη μελέτη που θα διαπίστωνε την αποτελεσματικότητα ή μη της βάσης; Κι όμως, η υπουργός επικαλείται την ανυπαρξία μελέτης, δηλαδή την ανυπαρξία τεκμηρίωσης και έρευνας, για να δικαιολογήσει τη δράση της... Και του χρόνου θα δούμε τι κάνουμε, είπε. Τραγέλαφος. Αυτό που δεν ομολογεί η υπουργός είναι ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να ξαναγεμίσει τα σχολάζοντα ιδρύματα της επαρχίας, αυτά που στήθηκαν δίκην στρατοπέδων για να προσφέρουν εύκολο εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες: ενοίκια από γκαρσονιέρες και rooms, εστιατόρια, καφετέριες. Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπλιο, Τρίπολη, Κόρινθος, Φλώρινα, Κοζάνη, Πρέβεζα, Αρτα, κάθε πόλη και πανεπιστημιακή σχολή, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ. Για να παρκάρουν εκεί οι μαθητές του 5 ή του 6, αυτοί που ούτως ή άλλως δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται να πιάσουν το 10, αλλά που έτσι παρκαρισμένοι αδρανείς μένουν έξω από την επισήμως καταγραφόμενη ανεργία, αφαιμάσσοντας τις οικογένειές τους, μη καταλήγοντας σε ουσιαστική εκπαίδευση ή έστω σε ένα πτυχίο με κάποιο επαγγελματικό αντίκρισμα. Να κυκλοφορεί το χρήμα από τη μια τσέπη στην άλλη... Και η νεολαία να θάβεται σε χωματερές, να ταΐζεται με ψέματα και πέτσινα πτυχία. Η κυβέρνηση ομολογεί ότι δεν έχει καμιά μελέτη, κανένα σοβαρό σχέδιο για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, δεν έχει να προσφέρει καμία σοβαρή προοπτική στη νεολαία· προοπτική σπουδών με δημιουργικό περιεχόμενο και κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, προοπτική εργασίας, προοπτική υγιούς εγκοινωνισμού και αξιοκρατίας. Οχι, ακόμη και τα παιδιά που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να σπουδάσουν, αντί να προσανατολιστούν προς άλλα επαγγέλματα, δεξιότητες, τέχνες, οδηγούνται αγεληδόν στις παράγκες που αποκαλούνται ΑΕΙ, για να λιμνάσουν πληρώνοντας καφετέριες, κινητά και υπεραστικά λεωφορεία, για να ζωντανέψουν με την κατανάλωσή τους μαραμένες, εγκαταλελειμμένες επαρχιακές πόλεις. Ιδού το όραμα: Από δεκαοκτώ χρόνων στην αδράνεια και τη φυγομαχία, στις χαμηλές προσδοκίες, στο ροκάνισμα του χρόνου. Σε μια χώρα που αποθεώνει ξεδιάντροπα την ψευδοδημοκρατία του όλοι ίσοι κάτω από τη βάση, όλοι περνούν όπου να ’ναι, ό, τι να ’ναι. Με μια κυβέρνηση που ήθελε, λίγους μήνες νωρίτερα, να κάνει copy-paste σχολικό θαύμα της Φινλανδίας. Εμεινε στο copy. Kαι σπεύδει υποκριτικά, δημαγωγικά, αναίσχυντα, να κρύψει την ανεργία, την απουσία παραγωγικών δομών, την απουσία σχεδίου, την έλλειψη κάθε οράματος, παρκάροντας τα νιάτα σε παράγκες, σταθμούς ΚΤΕΛ και καφενεία – κάτω από τη βάση." Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_93_18/04/2010_397636 Title: deleted Post by: BOBoMASTORAS on April 19, 2010, 22:37:29 pm deleted
Title: Re: Η βάση του 10 Post by: theoxan on April 19, 2010, 23:43:37 pm Μα καλά τι πάει να πει μαθητής του 5? Κάθισε ποτέ να το αναλογιστεί κανείς? Το υπουργείο αν θέλει μπορεί να βάλει θέματα έτσι ώστε μόνο λίγοι από τους καλύτερους μαθητές να γράψουν 5 ή όλοι να γράψουν 20. Δεν υπάρχει καμία απόλυτη σύνδεση αυτού του νούμερου με την επάρκεια κάποιου να σπουδάσει. Η σχέση είναι μόνο σχετική. Δλδ το πως έγραψε κάποιος στα συγκεκριμένα θέματα σε σχέση με τους συμμαθητές του. Το πρόβλημα της βάσης φαίνεται ακόμη περισσότερο στις σχολές τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΑΤΕΙ) τα οποία είναι προσαρμοσμένα στην αγορά εργασίας. Ας μου πει κάποιος τι σχέση έχει ο βαθμός που πήρε κάποιος στο λύκειο σε σχέση με το αν μπορεί αύριο να διεξάγει το επάγγελμα του ιχθιοκαλλιεργητή. Το πρόβλημα είναι ότι στην ελλάδα η παιδεία και η σφαιρική διαμόρφωση του πολίτη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα η χώρα στερείται τεχνικής εκπαίδευσης. Αν δεν υπάρξει σαφής διαχωρισμός παιδείας, τεχνικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αύξηση του επιπέδου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δε πρόκειται να δούμε. σωστός πιστεύω. ;) Title: Re: Η βάση του 10 Post by: noul on April 20, 2010, 00:58:56 am η σχεση ειναι εν μερη σχετικη.Συγκεκριμενα σε αυτες τις βαθμολογιες μιλαμε για γνωση βασικων εννοιων και οχι ανταγωνισμο μεταξυ μαθητων.ο ανταγωνισμος αρχιζει πιο πανω. οτι θεματα και να πεσουν ο βαθμος 8-10 στα 20 ειναι παντα βασικες γνωσεις, η ελειψη των οποιων ριχνει πολυ το επιπεδο αυτων των σχολων.Φυσικα δεν ευθυνονται οι μαθητες για αυτο και ουτε ειναι λυση η βαση του 10.δεν ειναι ομως ετοιμοι να σπουδασουν το αντικειμενο π.χ. του ηλεκτρολογου,ηλεκτρονικου, αυτοματιστη.δεν ειναι ετοιμοι,οχι δεν ειναι καταλληλοι..
Title: Re: Η βάση του 10 Post by: fantomas on April 20, 2010, 15:02:29 pm http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=72&artId=299177&dt=18/04/2010
Title: Re: Η βάση του 10 Post by: pmousoul on April 20, 2010, 15:16:26 pm δεν λέει και τίποτα όμως.. απλά κάνει κριτική.. χωρίς να λέει ποια θα ήταν μία σωστή κατεύθυνση..
έτσι το κείμενο μιλάει περισσότερο για πολιτική παρά για ουσία.. κατά την ταπεινή μου άποψη υπάρχει για παράδειγμα ένα σωστό μέτρο.. το οποίο έχει μεγάλο πολιτικό κόστος, αλλά είναι ουσιαστικό.. να μειωθούν οι αριθμοί των φοιτητών που θα εισάγονται στα πανεπιστήμια ή τουλάχιστον αυτός ο αριθμός να σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών το άλλο είναι οι υποδομές.. συγχώνευση ιδρυμάτων.. τόσο για αύξηση του προσωπικού όσο για ενίσχυση των υποδομών, όπου αυτό είναι δυνατό.. το δεύτερο είναι λίγο επιστημονική φαντασία.. το πρώτο έπρεπε να είχε γίνει.. να διέκοπταν όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα την λειτουργία τους μέχρι οι αριθμοί των εισαγόμενων φοιτητών να ανταποκρίνονται στο προσωπικό. όσον αφορά την βελτίωση της δευτεροβάθμιας.. και αυτό γίνεται.. απλά όπως και τα προηγούμενα έτσι και αυτό θέλει βούληση και ειλικρίνεια.. Title: deleted Post by: BOBoMASTORAS on April 21, 2010, 01:08:41 am deleted
Title: Re: Η βάση του 10 Post by: Turambar on April 21, 2010, 01:51:44 am και προς θεού.
Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες. πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά... Title: Re: Η βάση του 10 Post by: Γιώργος on April 21, 2010, 01:59:17 am και προς θεού. Για να ξέρει τα μόριά του. Έτσι, ενώ κάποιος ήθελε ΣΕΜΦΕ ξέρω 'γω και έβγαλε παραπάνω μόρια είπε να πάει Ηλεκτρολόγους μιας και τα πιάνει.Συμπλήρωση μηχανογραφικού, πριν γράψει κάποιος πανελλήνιες. πραγματικά δεν το καταλαβαίνω γιατί να συμπληρώνεται μετά... Θεωρώ ότι με το μηχανογραφικό πριν τις Πανελλήνιες θα αντικατοπτρίζονται καλύτερα οι πραγματικές προσδοκίες/επιθυμίες των υποψηφίων. Βέβαια, το ότι το συμπληρώνεις μετά, σου επιτρέπει να μπορέσεις να ψάξεις τι παίζει με τα τμήματα, πριν κάνεις την επιλογή σου. But seriously, πόσοι το κάναμε...; Title: Re: Η βάση του 10 Post by: Turambar on April 21, 2010, 02:02:09 am Δεν βγάζει νόημα...
Δηλώνεις αυτά που θέλεις, με τη σειρά που τα θέλεις. Ούτως ή άλλως, το να στηρίζεις τις επιλογές σου, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, είναι χαζό. |