Title: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: aliakmwn on May 23, 2007, 23:17:05 pm Κατηγορείται για "ανθελληνική παραποίηση" γιατί μοίρασε ως υλικό προβληματισμού άρθρο του Ανδρέα Παπά στο "Βήμα" με τίτλο "10 μικροί μύθοι για το 1821".
"Απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αυταρχική" χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ την παρέμβαση του προϊσταμένου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Κιάτου σε βάρος της \Έλενας Αγγέλου\, φιλολόγου εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Βέλου Κορινθίας. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ: Η εν λόγω φιλόλογος, διδάσκοντας θέματα σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821, χρησιμοίησε ως στοιχείο προβληματισμού των μαθητών της, μεταξύ άλλων, φωτοτυπία του άρθρου "10 μικροί μύθοι για το 1821" του Αν. Παπά, που είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα "Το Βήμα" (23.5.2006). Μετά από λίγες μέρες επισκέφθηκε το σχολείο της ο προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Ε. Κιάτου για να προειδοποιήσει τη φιλόλογο, και μάλιστα ενώπιον συναδέλφων και μαθητών του σχολείου, ότι εκκρεμούν ανώνυμες καταγγελίες εις βάρος της, τονίζοντας ότι το θέμα θα φτάσει μέχρι την υπουργό Παιδείας, αν δεν "συμμορφωθεί". Η φιλόλογος ζήτησε τη συμπαράσταση της Β' ΕΛΜΕ Κορινθίας. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με απόφασή του χαρακτήρισε την παρέμβαση του προϊσταμένου εξωθεσμική και εκτός ορίων των καθηκόντων του, θεωρώντας, ορθά, ότι δημιουργεί προηγούμενο παρέμβασης και ελέγχου των διοικητικών προϊσταμένων σε ζητήματα διδασκαλίας. Επίσης εκτίμησε ότι ο τρόπος της παρέμβασης του προϊσταμένου, παρουσία συναδέλφων εκπαιδευτικών και μαθητών, δημιούργησε επιπλέον προβλήματα. "Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών η δυνατότητα να χρησιμοποιούν κατάλληλο διδακτικό υλικό το οποίο κατά την κρίση τους, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ευθύνης, συμβάλλει στην καλλιέργεια της σκέψης και του προβληματισμού των μαθητών-τριών και αναπτύσσει την κρίση και την πρωτοβουλία τους. Θα ήταν, εξάλλου, πρόδηλη αντίφαση από τη μια πλευρά η πολιτεία μέσω των επίσημων οδηγιών να παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να ανατρέχουν σε κατάλληλες πηγές πληροφοριών και να τις αξιοποιούν επωφελώς κατά τη διδασκαλία και από την άλλη διοικητικοί προϊστάμενοι, αναρμόδιοι από κάθε άποψη για την άσκηση ελέγχου σε παιδαγωγικά θέματα, να πιέζουν και απειλούν τους/τις εκπαιδευτικούς ασκώντας επιλεκτική λογοκρισία με πρόσχημα, κατά τον προϊστάμενο, καταγγελίες γονέων για 'ανθελληνική παραποίηση της ιστορίας'. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη συνάδελφο φιλόλογο και καλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς και παράγοντες της εκπαίδευσης να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο μια σύγχρονη παιδεία χωρίς αναχρονισμούς και προκαταλήψεις". http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=707367 Ως πηγη αναφερεται η Αυγη Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Johnny English on May 23, 2007, 23:56:55 pm Που να μοίραζε και ριζοσπάστη δηλαδή... ;D (δεν είναι για γέλια)
Του χρόνου θα καλύψει τις κενές θέσεις στην Αστυπάλαια.. Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: DhP on May 24, 2007, 00:02:54 am Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι!
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Turambar on May 24, 2007, 04:22:29 am Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι! Κάτω όλοι! Πάνω κανείς! (άλλοι ψάχνουν αφεντικά, άλλοι υπηκόους) Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Jalk on May 24, 2007, 06:03:46 am Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι! Κάτω όλοι! Πάνω κανείς! (άλλοι ψάχνουν αφεντικά, άλλοι υπηκόους) κι άλλοι απλά την ηρεμία τους... Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Turambar on May 24, 2007, 21:19:34 pm που την άφησα αλήθεια?
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Jalk on May 25, 2007, 16:57:00 pm που την άφησα αλήθεια? στην εξώπορτα του νηπιαγωγείου θαρρώ... Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: koslazio on May 25, 2007, 17:14:35 pm Aliakmwn εκφράζεις τη συμπαράσταση σου χωρίς να ξέρεις τι έλεγαν αυτά που μοίρασε. Είσαι μεροληπτικός και γεμάτος προκατάληψη. Βρες τι μοίρασε, δημοσίευσε το στην ιστοσελίδα και μετά τοποθετήσου.
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Nessa NetMonster on May 25, 2007, 17:39:53 pm Εσύ πού το ξέρεις ότι δεν το ξέρει;
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: aliakmwn on May 25, 2007, 17:43:41 pm Aliakmwn εκφράζεις τη συμπαράσταση σου χωρίς να ξέρεις τι έλεγαν αυτά που μοίρασε. Είσαι μεροληπτικός και γεμάτος προκατάληψη. Βρες τι μοίρασε, δημοσίευσε το στην ιστοσελίδα και μετά τοποθετήσου. Φυσικα και ειμαι μεροληπτικος. Μεροληπτω= μέρ(ος) -ο- + ληπ- (θ. ληψ- του αρχ. ρ. λαμβάνω) δηλαδη "παιρνω το μερος", και προφανως ειμαι με το μερος της. Δεν θεωρω το "μεροληπτικος" ως εν γενει αρνητικο χαρακτηρισμο. Παρε και το αρθρο: Δέκα μικροί μύθοι για το 1821 * Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών,και όχι μόνο για τους Ελληνες A. ΠΑΠΠΑΣ Επειδή υποθέτω πως όσα ακολουθούν είναι ενδεχόμενο να προκαλέσουν αντιδράσεις, σπεύδω να καταθέσω, ως εκ των προτέρων απάντηση, την πασίγνωστη ρήση του Σολωμού πως το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό. Καλό θα είναι να τη θυμόμαστε αυτή τη φράση κάθε φορά που η μισαλλοδοξία και ο φανατισμός, η εθνική τύφλωση και μυθολογία οδηγούν σε απώλεια του κριτικού πνεύματος, ακρογωνιαίου λίθου του Διαφωτισμού αλλά και του δυτικού πολιτισμού γενικότερα, συκοφαντημένου από έναν τυφλό και στρεψόδικο αντιδυτικισμό, δεξιό και «αριστερό». Δύση και δυτικός πολιτισμός δεν είναι μόνο ο Μπους, αλλά και η δυνατότητα που έχει ο Μάικλ Μουρ να εμφανίζεται στη σκηνή κατά την απονομή των Οσκαρ, και να λέει στον Μπους «Ντροπή σας, κύριε πρόεδρε», υπό το (τηλεοπτικό) βλέμμα μερικών δισεκατομμυρίων κατοίκων του πλανήτη, δίχως κανείς να διανοείται ότι θα μπορούσε να τον συλλάβει, να τον εξορίσει, να τον στείλει σε «στρατόπεδο αναμόρφωσης» ή απλώς να του κλείσει το μικρόφωνο. Σε ό,τι αφορά λοιπόν ορισμένους «πατριωτικούς» ή/και «αντιιμπεριαλιστικούς» μύθους που διακονούνται και διακινούνται συστηματικά στη χώρα μας, ιδού - δυστυχώς για όσους βολεύονται με αυτούς - ορισμένες «διορθωτικές επισημάνσεις». 1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας. 2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους. 3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο. 4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ. 5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου. 6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920. 7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές». 8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους. 9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%! 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. Αυτά, και μην ξεχνάμε: κάθε φορά που ο πειρασμός, με το πρόσωπο ενός αγγελικού στην όψη αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνου ψευδοπατριωτισμού, χτυπά την πόρτα, ας τον ξορκίζουμε... με τη φράση του Σολωμού. Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής. Διδάσκει στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης (ΕΚΕΜΕΛ). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε πρόσφατα το βιβλίο του «Υπο-γλώσσια, B´». Link άρθρου : http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14722&m=A17&aa=1 Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Verminoz on May 25, 2007, 18:04:12 pm ...οπότε και διαπιστώσαμε ποιος είναι ο προκατειλλημένος! ::)
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: aika on May 25, 2007, 19:03:09 pm Quote ...ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων.. Οφφ-τόπικ αλλά δεν κρατήθηκα: τουλάχιστον διακρίθηκε και σε κάτι αυτή η πόλη! :D Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: koslazio on May 25, 2007, 20:07:44 pm Παρε και το αρθρο: A. ΠΑΠΠΑΣ 1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας. Δηλαδή καλοπερνούσανε οι υπόδουλοι λαοί στους Τούρκους. Απλά πληρώνανε φόρους σκέφτηκαν ας επαναστατήσουμε στους Τούρκους να μην πληρώνουμε σε αυτούς αλλά σε Έλληνες τους φόρους.'Οχι ότι ο απλός Έλληνας πολίτης δε μπρούσε να σηκώσει το κεφάλι με τίποτα. Και προς θεού η οργή των Ελλήνων όταν επαναστάτησαν οφείλονταν όχι στο ότι υπέφεραν αλλά στο ότι δεν ήθελαν να πληρώνουν Τούρκους. 2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους. Κάτι σαν το πανεπιστήμιο δηλαδή.Πήγαινε παιδί μου να γίνεις Γενίτσαρος και να κινδυνεύεις να σκοτωθείς και να γίνεις και μουσουλμάνος. Πήγαινε να εξασφαλιστείς μέσω μιας τόσο ώραιας σταδιοδρομίας. 3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο. Στα κρυφά σχολεία μάθαιναν μόνο 1+1=2 και την Ελληνική γλώσσα. Δε θα μάθαιναν τίποτα από το οποίο να κινδύνευε η ασφάλεια του σουλτάνου. Όπως έννοιες ελευθερία και ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού. 4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ. Συμφωνώ. 5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου. Περίμενες ότι σε μια τέτοια περίοδο απέναντι σε μια αυτοκρατορία ολόκληρη οι εστίες των Ελλήνων και οι λιγοστοί Έλληνες θα μπορούσαν να διώξουν τον τούρκο? Σημασία έχει πως παρά το ότι ήταν λίγοι σήκωσαν κεφάλι πρώτοι από τους υπόδουλους στους τούρκους. Και κέρδισαν καίριες μάχες. Συν Αθηνά και χείρα κίνει. Το χέρι κουνήθηκε και η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς. 6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920. Οι σύμμαχοι ήταν μοιρασμένη και όταν είδαν τη θέληση των Ελλήνων και επανεξέτασαν τα συμφέροντα τους βοήθησαν την Ελλάδα. Όπως επίσης την πρόδωσαν στην Κύπρο και την άφησαν έξω από μεγάλες εδαφικές κτήσεις μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο (σαυτό βέβαια έβαλε και ο εμφύλιος το χεράκι του) 7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές». Σαφέστατα υπήρχανε και άλλοι υπόδουλοι που επεδίωκαν την απελευθέρωση τους(παρά όπως αναφέραμε από την καλοσύνη του τούρκου). Οι Έλληνες όμως πρωτοστατούσαν σχεδόν σε κάθε προσπάθεια. Και προσπαθούσαν για το όφελος όλων να κάνουν μια πιο ευρεία επαναστάση σε συνεργασία με τους άλλους. 8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους. Η Ελλάδα κάποτε είχε όλη την περιοχή υπό τον έλεγχο της. Πάντα θα έχει κάτι να διεκδικήσει. Με αυτή τη λογική και η Σμύρνη έπρεπε αμαχητί να δοθεί στην Ελλάδα το 1919. 9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%! Ψάξε λίγο και τα ποσοστά των Ελλήνων στην Μικρά Ασία την ίδια περίοδο. 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. Και οι Τούρκοι ήρθανε από του διαόλου τη μάνα. Ποιος λοιπόν έχει μεγαλύτερες δικαιοδοσίες στην περιοχή? Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Nessa NetMonster on May 25, 2007, 21:24:29 pm Καταρχάς το θέμα μας δεν είναι κατά πόσο είναι ή όχι σωστό το κείμενο, αλλά αν έπρεπε να μοιραστεί στους μαθητές.
Παρ'όλ'αυτά θα πω ότι τα επιχειρήματά σου είναι παιδαριώδη. Το κρυφό σχολειό δεν υπήρξε σου λένε, άλλα αντί άλλων απαντάς. Οι οικογένειες του Πόντου που εκδιώχτηκαν ήταν μετανάστες σου λένε, εσύ απαντάς ότι οι... πρόγονοι(!!!!) των Τούρκων που ζούσαν εκεί ήρθαν από αλλού, λες και είναι το ίδιο (όχι ότι είναι θεμιτή η εκδίωξη μεταναστών, αλλά δεν είναι το ίδιο με το να σε διώχνουν από τον τόπο που γεννηθήκες). Γενικώς ό,τι να'ναι είσαι. Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: SolidSNK on May 25, 2007, 21:55:32 pm Μια φορά βγήκε μια φιλόλογος ναι δείξει μια άλλη (και κατ' εμε ΤΗΝ) αληθεια και πέσαν να τη φάνε. Ε αφού θέλουν έτσι το σχολείο τους μες στα 'ψέμματα υψίστου εθνικού συμφέροντος' ας το έχουν!
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: koslazio on May 25, 2007, 22:13:02 pm Εξηγώ ότι τα κρυφά σχολειά υπήρξανε. Ως επιχείρημα προβάλει ότι δεν υπήρξανε γιατί υπήρχε ελευθερία στο να μαθαίνουνε οι υπόδουλοι τη γλώσσα που θέλανε. Αλλά εξηγώ ότι εκεί δε μαθαίνονταν μόνο η γλώσσα. Μαθαίνονταν και ανώτερες αξίες ελευθερίας και ιστορίας τις οποίες οι Τούρκοι δε θα επιθυμούσανε να διδάσκονται στους υπόδουλους. Συνεπώς έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται κρυφά.
Επίσης ως προς τη Μικρά Ασία αναφέρει ότι αυτοί που εκδιώχτηκαν ήταν μετανάστες Έλληνες στη Μικρά Ασία και εγω σου λεώ από που και ως που ήταν μετανάστες σε έναν τόπο που από την αρχαιότητα ανήκε στους προγόνους του. Σκέψου πρώτα και προσπάθησε να κατανοήσεις αυτά που λέει ο άλλος και μετά χαρακτήρισε τα ως παιδαριώδη. Γιατί εσύ αποδεικνύεσαι ότι ναναι. Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Nessa NetMonster on May 25, 2007, 22:29:05 pm Επιμένω ότι αυτά που λες είναι παιδαριώδη. Πρώτον, γιατί δε μας αποδεικνύεις πουθενά ότι υπήρξε έστω κι ένα κρυφό σχολειό. Δεύτερον, ακόμα και η δικαιολόγησή σου πάσχει, γιατί τα "ιδεώδη" δε διδάσκονται ως μάθημα σε σχολεία - η Φιλική Εταιρία ναι, ήταν κρυφή, αλλά δεν ήταν σχολείο. Τρίτον, αυτό με τους προγόνους είναι μία μπούρδα, γιατί αν εγώ φύγω μετανάστρια στη Μάλτα δε θα έχει σημασία που η προπροπροπρογιαγιά μου ζούσε κάποτε επίσης στη Μάλτα...
Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Johnny English on May 25, 2007, 22:45:34 pm [...] Συνεπώς έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται κρυφά[...] Κι όπως βλέπουμε από αυτό το τόπικ... εκείνη η εποχή δεν είναι τόσο μακριά... και ίσως πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να αρχίσουμε πάλι να διδάσκουμε κάποια πράγματα κρυφά... Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: koslazio on May 25, 2007, 23:16:20 pm Πολλά πράγματα διδάσκονται στα σχολεία όπως και η αγάπη για την Ελευθερία και αυτό δεν τους συνέφερε. Εγώ σου λέω για εδάφη που ανήκανε στους Έλληνες από την αρχαιότητα.
Όσο για το σχόλιο του Juan όταν διδάσκεις κάποια πράγματα κρυφά ετοιμάζεις επανάσταση. Σαφέστατα κατανοώ ποια επανάσταση θα ήθελες να εξυπηρετήσεις αλλά νομίζω ότι εξωγήινη ζωή θα βρεθεί πιο γρήγορα από την επανάσταση που επιθυμείς. ;D ;D ;D ;D ;D ;D Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Nessa NetMonster on May 25, 2007, 23:23:06 pm Πολλά πράγματα διδάσκονται στα σχολεία όπως και η αγάπη για την Ελευθερία και αυτό δεν τους συνέφερε. Εγώ σου λέω για εδάφη που ανήκανε στους Έλληνες από την αρχαιότητα. Η αγάπη για την Ελευθερία δε διδάσκεται σε σχολείο. Για τα εδάφη σου απάντησα παραπάνω.Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: aliakmwn on May 25, 2007, 23:27:28 pm Εγώ σου λέω για εδάφη που ανήκανε στους Έλληνες από την αρχαιότητα. Σωπα ρε, ειχανε και τιτλο ιδιοκτησιας? Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: arianos on May 26, 2007, 00:04:40 am πάντως αυτός ο Παππας πρέπει να χε πολύ λαχτάρα να αμολήσει αυτά που έγραψε..ξεκίνησε απ'το '21 κ έφτασε ως την Μικρασιατική...ενώ έχει τίτλο 10 αλήθειες για το 21 τα τρία τελευταία αναφερονται αλλού..ρε τον τύπο.... ;D ;D
πράγματι αναφέρει κάποιες αλήθειες όπως πχ για την πληθυσμιακή κατανομή της Θεσσαλονίκης(αν κ τα φουσκώνει λιγάκι) αλλά εκείνο το 10 είναι κ το κορυφαίο.....το 10 το καλό που λένε ;D ;D 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. για αυτόν οι περισσότεροι ήταν μετανάστες από την ηπειρωτική Ελλάδα κ τα νησιά...παρόλο αυτά όταν γύρισαν πίσω διασκορπίστηκαν σ'ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα κ μάλιστα αντιμετοπίστηκαν τελείως ως ξένοι παρόλο που(κατά τον κ.Παππα) είχαν μεταναστεύσει από την Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα κ όσο να ναι θα μπορούσαν να ξαναγυρίσουν στα μέρη τους...ρε τι θα ακούσουμε ακόμη...κ δε λέω, μπορεί πράγματι να υπήρχαν κ τέτοιες οικογένειες αλλά αυτός αναφέρεται ότι οι περισσότεροι(καλά που δεν είπε κ όλοι) ήταν έτσι..ρε τον Παππά........δε κρατιόταν!!! Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: megapixel on May 26, 2007, 00:54:43 am πάντως αυτός ο Παππας πρέπει να χε πολύ λαχτάρα να αμολήσει αυτά που έγραψε..ξεκίνησε απ'το '21 κ έφτασε ως την Μικρασιατική...ενώ έχει τίτλο 10 αλήθειες για το 21 τα τρία τελευταία αναφερονται αλλού..ρε τον τύπο.... ;D ;D Φιλε σε παραδεχομαι, επιασες κεντρο....πράγματι αναφέρει κάποιες αλήθειες όπως πχ για την πληθυσμιακή κατανομή της Θεσσαλονίκης(αν κ τα φουσκώνει λιγάκι) αλλά εκείνο το 10 είναι κ το κορυφαίο.....το 10 το καλό που λένε ;D ;D 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. για αυτόν οι περισσότεροι ήταν μετανάστες από την ηπειρωτική Ελλάδα κ τα νησιά...παρόλο αυτά όταν γύρισαν πίσω διασκορπίστηκαν σ'ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα κ μάλιστα αντιμετοπίστηκαν τελείως ως ξένοι παρόλο που(κατά τον κ.Παππα) είχαν μεταναστεύσει από την Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα κ όσο να ναι θα μπορούσαν να ξαναγυρίσουν στα μέρη τους...ρε τι θα ακούσουμε ακόμη...κ δε λέω, μπορεί πράγματι να υπήρχαν κ τέτοιες οικογένειες αλλά αυτός αναφέρεται ότι οι περισσότεροι(καλά που δεν είπε κ όλοι) ήταν έτσι..ρε τον Παππά........δε κρατιόταν!!! Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Αθάνατος on May 26, 2007, 12:31:34 pm πάντως αυτός ο Παππας πρέπει να χε πολύ λαχτάρα να αμολήσει αυτά που έγραψε..ξεκίνησε απ'το '21 κ έφτασε ως την Μικρασιατική...ενώ έχει τίτλο 10 αλήθειες για το 21 τα τρία τελευταία αναφερονται αλλού..ρε τον τύπο.... ;D ;D Φιλε σε παραδεχομαι, επιασες κεντρο....πράγματι αναφέρει κάποιες αλήθειες όπως πχ για την πληθυσμιακή κατανομή της Θεσσαλονίκης(αν κ τα φουσκώνει λιγάκι) αλλά εκείνο το 10 είναι κ το κορυφαίο.....το 10 το καλό που λένε ;D ;D 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. για αυτόν οι περισσότεροι ήταν μετανάστες από την ηπειρωτική Ελλάδα κ τα νησιά...παρόλο αυτά όταν γύρισαν πίσω διασκορπίστηκαν σ'ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα κ μάλιστα αντιμετοπίστηκαν τελείως ως ξένοι παρόλο που(κατά τον κ.Παππα) είχαν μεταναστεύσει από την Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα κ όσο να ναι θα μπορούσαν να ξαναγυρίσουν στα μέρη τους...ρε τι θα ακούσουμε ακόμη...κ δε λέω, μπορεί πράγματι να υπήρχαν κ τέτοιες οικογένειες αλλά αυτός αναφέρεται ότι οι περισσότεροι(καλά που δεν είπε κ όλοι) ήταν έτσι..ρε τον Παππά........δε κρατιόταν!!! Βασικά έχει πολλά κέντρα για πιάσιμο, αλλά δε νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθούμε κι άλλο... Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Turambar on May 26, 2007, 12:42:09 pm [...] Συνεπώς έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται κρυφά[...] Κι όπως βλέπουμε από αυτό το τόπικ... εκείνη η εποχή δεν είναι τόσο μακριά... και ίσως πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να αρχίσουμε πάλι να διδάσκουμε κάποια πράγματα κρυφά... + οο Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Nessa NetMonster on May 26, 2007, 12:49:44 pm πάντως αυτός ο Παππας πρέπει να χε πολύ λαχτάρα να αμολήσει αυτά που έγραψε..ξεκίνησε απ'το '21 κ έφτασε ως την Μικρασιατική...ενώ έχει τίτλο 10 αλήθειες για το 21 τα τρία τελευταία αναφερονται αλλού..ρε τον τύπο.... ;D ;D Οι παππούσες ήταν μετανάστες. Είχανε μαζί τους παιδιά κι εγγόνια. Έλειπαν δύο-τρεις δεκαετίες τουλάχιστον από τον τόπο τους.πράγματι αναφέρει κάποιες αλήθειες όπως πχ για την πληθυσμιακή κατανομή της Θεσσαλονίκης(αν κ τα φουσκώνει λιγάκι) αλλά εκείνο το 10 είναι κ το κορυφαίο.....το 10 το καλό που λένε ;D ;D 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. για αυτόν οι περισσότεροι ήταν μετανάστες από την ηπειρωτική Ελλάδα κ τα νησιά...παρόλο αυτά όταν γύρισαν πίσω διασκορπίστηκαν σ'ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα κ μάλιστα αντιμετοπίστηκαν τελείως ως ξένοι παρόλο που(κατά τον κ.Παππα) είχαν μεταναστεύσει από την Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα κ όσο να ναι θα μπορούσαν να ξαναγυρίσουν στα μέρη τους...ρε τι θα ακούσουμε ακόμη...κ δε λέω, μπορεί πράγματι να υπήρχαν κ τέτοιες οικογένειες αλλά αυτός αναφέρεται ότι οι περισσότεροι(καλά που δεν είπε κ όλοι) ήταν έτσι..ρε τον Παππά........δε κρατιόταν!!! Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Verminoz on May 26, 2007, 14:31:28 pm Εγώ σου λέω για εδάφη που ανήκανε στους Έλληνες από την αρχαιότητα. Σωπα ρε, ειχανε και τιτλο ιδιοκτησιας? Φυσικά και είχαν! Απλά μετά τα δώσαν με αντιπαροχή και έτσι φύγαν προσωρινά από τα χέρια τους... ;D ;D ;D Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Karaμazoβ on May 26, 2007, 14:44:15 pm ariane και Αθανατε , για εξηγειστε που διαφωνείτε...
Παντως το 10 ειναι καπως αυθαίρετο θεωρώ...απο που προκύπτει? :-\ Quote 9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%! Aυτά για το Ρεθυμνο και το Κιλκίς ειναι αλήθεια!! Συγκεκριμένα το Ρεθυμνο (αλλα και τα Χανιά) είχαν μεγάλα ποσοστα "Τουρκοκρητικών" οι οποίοι εγκατέλειψαν την Ελλαδα στην ανταλλαγή πληθυσμών. Καποτε είχα παρακολουθησει και μια συνεντευξη Τουρκων , οι παππούδες των οποιων ήταν απο την Κρήτη... Επίσης υπάρχουν μουσουλμάνοι απο την Κρήτη και στη Λιβύη. Οσαν αφορά το Κιλκίς , ειχα διαβάσει την απογραφή της Οθωμανικάς Αυτοκρατορίας στις αρχές του αιώνα και εδιχνε ξεκάθαρα οτι πανω απο 90% ήταν "μη Έλληνες" !! Στον Β Βαλκανικό το Κιλκις ηταν εστια αντίστασης των εκει Σλαβων , οι οποιοι μετα τον πολεμο αναγκαστηκαν να μετακινηθουν σιγα σιγα. Την θεση τους πηραν Ποντιοι πρσφυγες. Quote 8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους. Η Θεσσαλονίκη ήταν οτνως μια εβραική πολη.Βλεπετε , ο Σουλτανος ειχε δωσει αδεια εγκαταστασης στου Σεφραδειμ Εβραιους απο την Ισπανια μετα την εκδιωξή τους απο τον Φερδινάνδο και την Ισαβελλα στο τελος του 15ου αιωνα. Και για να καταλάβετε ποσα ανακατα ήταν τα Βαλκανια πριν το '12-'13, το Μοναστήρι είχε σε ποσοστα μεγαλύτερο ελληνικο πληθυσμο απο την θεσσαλονικη. Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: arianos on May 27, 2007, 16:20:48 pm ariane και Αθανατε , για εξηγειστε που διαφωνείτε... τι θες να σου εξηγήσω ρε καραμαζώφ?δεν έχω κάνει κ μεταπτυχιακό πάνω στη Οθωμανική αυτοκρατορία για να σε πω με σιγουριά κατά πόσο όλα αυτά που γράφει είναι αλήθεια η όχι.. στο 10 θα σταθώ κ πάλι.είναι αλήθεια πως κατά τον 19ο αιώνα(κ πολύ πιο πριν) υπήρχαν μετανάστες από τον ελλαδικό χώρο προς τα παράλια (κυρίως) της Μικράς ασίας λόγω της οικονομικής ευρωστίας που υπήρχε εκεί..αυτό το γεγονός χρησιμοποιεί ο κύριος για να "αποδείξει" πως οι περισσότεροι απ'τους έλληνες Μικρασιατες ήταν οικογένειες μεταναστών...να θυμίσω πως στη Μικρά Ασία στις αρχές του 20ού αιώνα οι Ελληνες(ορθόδοξοι) άγγιζαν τα 3,000,000 ακόμη κ με επίσημα έγγραφα του οθωμανικού κράτους..σε ολόκληρη τη Μικρά Ασία-Πόντο ήταν ένα ποσοστό που άγγιζε το 20%..πόσο μάλλον στα παράλια που ήταν πολύ πιο έντονο το Ελληνικό στοιχείο.. είναι δυνατόν όλοι αυτοι να ταν οικογένιες μεταναστών απ'τον ελλαδικό χώρο τον προηγούμενο μόλις αιώνα..? είναι δυνατόν σε μια μεγάλη πόλη όπως η Σμύρνη οι έλληνες να υπερβαίνουν το 70%(μπορεί κ παραπάνω) κ οι περισσότεροι απ'αυτούς να είναι οικογένιες μεταναστών? είναι δυνατόν να διατηρείται ορθόδοξη επισκοπή για 500 χρόνια περίπου χωρίς να υπάρχει σημαντικό ποσοστό ορθοδόξων ελλήνων(μη με πείτε τίποτα μειονότητες-μιλάμε για καταστασεις αιώνες πριν)..όλα αυτά τα ήθη-έθυμα των Μικρασσιατών από που άραγε προήλθαν?.. Γιατί άραγε ο κ.Παππάς δεν αναφέρθηκε καθόλου στους μετανάστες από τη Μ.Ασσία προς τον Ελλαδικό χώρο τα πρώτα χρόνια μετά την εξέργεση του 21?(τότε που πολλόί έλληνες σε ολόκληρη την οθωμανική αυτοκρατορία υπέστησαν διωγμούς ως αντίποινα για την επανάσταση).πολλοί απ'αυτούς βέβαια ξαναγύρισαν πισω μετά το πέρας κάποιων δεκαετιών.(μήπως αυτούς εννοεί?) δε ξέρω, αλλά μου φαίνεται πως ο συγκεκριμένος τύπος χρησιμοποιεί κάποιες αλήθειες για να στηρίξει κάποια αλλα ψέματα... όσο για το 9 είναι αλήθεια αυτά που λέει για το Κιλκίς (γύρω στο 10-15% ήταν οι Ελληνες) κ για τους Τουρκοκρητικούς έχω ακούσει κάτι ανάλογο..δε ξέρω όμως το κατά πόσο αυτόι θεωρούν αυτά τα μέρη "χαμένες πατρίδες"..έφυγαν από μέρη που όμως είχε ήδη αναπτυχθεί αιώνες πριν ένας άλλος πολιτισμός.. για το 8,πράγματι οι αναλογίες των διάφόρων εθνοτήτων ήταν κάπως έτσι..ξέχασε όμως ο παππάς να μας πει ποσο συνολικά πλυθυσμό είχε τότε η Θεσσαλονίκη..ξέχασε να μας πει για τις αναλογίες σε άλλες περιοχές της Μακεδονίας(εκτός του Κιλκίς) κ σε περιοχές της Μακεδονίας που δεν βρίσκεται σήμερα στον Ελλαδικό χώρο..πχ στο Μοναστήρι που τότε ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της μακεδονίας το Ελληνικό στοιχείο ήταν κυρίαρχο..Αραγε τους χρωστάμε κ χάρη που σήμερα ένα κομμάτι της Μακεδονίας ανήκει στην Ελλάδα?τόσο πολύ μας ευνόησαν όπως λέει ο αυτός Παππάς? Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Johnny English on May 27, 2007, 16:38:50 pm Εγώ λέω οι Τούρκοι να γυρίσουν τώρα στο Τουρκμενιστάν στην Ασία και οι Έλληνες να διαλυθούν τώρα σε Δωριείς, Ίωνες κτλ καθώς και η Κρήτη να ξαναγίνει Μινωική και ανεξάρτητη.
Για να είναι όλα όπως πριν 5000 χρόνια ώστε να μη μπορεί κανείς να πει τίποτα. Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Sanctifier on May 27, 2007, 17:57:28 pm Quote from: aliakmwn link=topic=14493.msg292040#msg292040 10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα. Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής. Διδάσκει στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης (ΕΚΕΜΕΛ). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε πρόσφατα το βιβλίο του «Υπο-γλώσσια, B´». Οντως... Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Karaμazoβ on May 30, 2007, 01:18:32 am (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/eb/Ethnicturkey1911.jpg/800px-Ethnicturkey1911.jpg)
Αμερικανικός χάρτης με την εθνολογική κατανομή των Βαλκανίων και της Μικράς Ασίας το 1911. Για μεγαλύτερη ανάλυση εδώ (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/Ethnicturkey1911.jpg). Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: arianos on May 30, 2007, 01:33:24 am το χρώμα το βάζει ανάλογα με την πλειοψηφία της εθνότητας?(προφανώς)πχ στην Αττική εκτός αθηνών δεν υπήρχαν Ελληνες καθόλου?κ αν ναι ξέρεις καραμαζώφ πόσο περίπου είναι αυτό το ποσοστό?
α,την Κύπρο απ'ότι μπορώ να δω την έχει όλο μπλε? :-\ σε κάποια άλλα τοπικ είχε λεχθεί για 25 % τουρκοκύπριους (πριν το 74 με τους εποίκους).τελικά τι γίνεται? Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: Karaμazoβ on May 30, 2007, 01:39:52 am το χρώμα το βάζει ανάλογα με την πλειοψηφία της εθνότητας?(προφανώς)πχ στην Αττική εκτός αθηνών δεν υπήρχαν Ελληνες καθόλου?κ αν ναι ξέρεις καραμαζώφ πόσο είναι αυτό το ποσοστό? Μαλλον ποσοστιαία παει. Αμα συνυπαρχουν πολλές εθνοτητες μαζί χωρις καποια να επικρατει βαζει πλαγιες γραμμες. Αυτοι στην Αττική και Αργολιδοκορινθία δεν είναι ακριβώς Αλβανοί , αλλα εχοντες αλβανική καταγωγή και αλβανόφωνοι, δηλαδή Αρβανιτες. Ομοιως και στην περιοχή της Πινδου: δεν είναι ακριβώς Ρουμάνοι, αλλα Βλαχοι. Για την Κυπρο υποθέτω οτι τότε δεν ειχαν δημιουργηθει ακόμα οι Τουρκοκυπριακοί θύλακες και οι Τουρκοκύπριοι ηταν διασκορπισμένοι σε όλο το νησι, επομένως επικρατούσαν οι Ελληνοκύπριοι... :-\ Title: Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος Post by: arianos on June 24, 2007, 23:59:31 pm Με αφορμή τον παραπάνω χάρτη κ σε ό,τι αφορά τη Μακεδονία δίνεται ο παρακάτω πίνακας σχετικά με τα σχολεία της Μακεδονίας στις αρχές του 20ου αιώνα:
Ε:Ελληνικά Σχολεία Β:Βουλγαρικά Ρ:Ρουμάνικα Σ:Σέρβικα ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΙΛΑΕΤΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΕΣ (ΚΑΖΑΔΕΣ) Ε Β Ρ Σ Ε Β Ρ Σ Θεσσαλονίκη(πόλη) 12 5 2 4 2.166 683 69 235 Καζάς Θες/νίκης 60 18 2 4 5.993 942 69 235 >> Κασσάνδρας 51 - - - 3.476 - - - >> Λαγκαδά 28 - - - 1.736 - - - >> Αβρέτ-Ισσάρ 3 25 - 1 40 635 - 30 >> Δοιράνης 7 12 - 2 320 346 - 45 >> Καβαδάρ - 20 - - - 653 - - >> Στρούμνιτσας 14 22 - - 817 514 - - >> Γευγελής 34 25 4 10 1.431 1000 102 122 >> Βοδενών 27 21 - 2 1.149 702 - 70 >> Γενιτσών 32 18 - 2 1.444 364 - 30 >> Βέροιας 43 - 2 - 2.475 - 130 - >> Κατερίνης 19 - 2 - 1.713 - 82 - >> Σερρών 78 22 - - 4.903 690 - - >> Νευροκοπίου 5 36 - - 280 1.113 - - >> Ζίχνας 39 3 - - 1.850 84 - - >> Ράζλογκ - 16 - - - 837 - - >> Δεμίρ-Ισσάρ 19 23 - - 561 464 - - >> Πετριτσίου 4 8 - - 125 133 - - >> Μελενίκου 4 26 - - 355 505 - - >> Τζουμαγιάς 1 18 - - 30 360 - - >> Δράμας 17 6 - - 1.272 202 - - >> Καβάλας 4 - - - 538 - - - >> Σαρισαμπάν 2 - - - 32 - - - >> Πραβίου 17 - - - 849 - - - >> Θάσσου 13 - - - 1.145 - - - Σύνολο: 521 319 10 21 32.534 9.544 383 532 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΒΙΛΑΕΤΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΕΠΑΡΧΙΕΣ (ΚΑΖΑΔΕΣ) Ε Β Ρ Σ Ε Β Ρ Σ Μοναστήρι(πόλη) 11 11 4 5 1.165 1.193 327 293 Καζάς Μοναστ. 70 74 18 9 4.610 2.855 964 466 >> Οχρίδας 9 33 2 4 343 1.400 60 135 >> Περλεπέ 8 30 1 9 182 1.714 30 318 >> Κίτσεβο - 21 - 10 - 521 - 223 >> Φλώρινας 45 18 4 - 1.841 751 88 - >> Κορυτσάς 41 - 6 - 3.452 - 203 - >> Κολονίας 11 - - - 390 - - - >> Καστοριάς 74 43 3 - 3.620 1.104 135 - >> Στάροβο 8 - - - 235 - - - >> Καιλαρίων 16 11 - - 896 366 - - >> Ανασελίτσας 42 1 - - 3.197 56 - - >> Γρεβενών 68 - 5 - 2.788 - 139 - >> Κοζάνης 14 - - - 1.226 - - - >> Σερβιών 21 - - - 1.289 - - - >> Ελασσόνας 50 - - - 3.037 - - - Σύνολο: 477 242 39 32 27.106 8.167 1.619 1.142 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Γενικό Σύνολο: 998 561 49 53 59.640 18.311 2.002 1.674 Ο πίνακας είναι παρμένος από το <<Μακεδονικός Αγώνας>> της Εκδοτικής Αθηνών |