Title: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 13, 2005, 20:47:27 pm Επειδή τον τελευταίο καιρό ασχολούμαστε πολύ με τον μικρόκοσμο της σχολής ας ασχοληθούμε λίγο και με το θέμα της αξίας των πτυχίων μας. Η συζήτηση γίνεται στο
http://www.thmmy.gr/index.php?option=com_smf&Itemid=41&?topic=1109.0 Ας δούμε και αυτό το ζήτημα.. (γιατί τι νόημα έχει να βελτιώσουμε τους βαθμούς μας αν τελικά το 5τες πτυχίο μας θα αναγνωρίζεται ως bachelor (δεν ξέρω αν αυτό θα γίνει, το ψάχνω, αλλά είναι ένα σοβαρό ζήτημα να ψάξει κανείς)). Μ'αρέσει που γράφτηκαν 6 σελίδες για το αν πρέπει να καθιερωθεί η βελτιωτική εξεταστική ή όχι..Ο Θ.Βερέμης, πρόεδρος του ΕΣΥΠ (Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία) δήλωσε ότι μάλλον θα μπει όριο στα 6 χρόνια στο πόσο μπορεί κάποιος να παρατείνει τις σπουδές του. Επίσης, δήλωσε στην Ελευθεροτυπία ότι θα εισηγηθεί να μπει όριο και στο πόσες φορές θα μπορεί κάποιος να δίνει ένα μάθημα... Και μεις συζητάμε για βελτιωτική εξεταστική??? Μήπως συγκεντρωθήκαμε πολύ στον μικρόκοσμο μας και ξεχάσαμε τι γίνεται παραέξω??? Να, αυτά γίνονται όταν θεωρούμε ότι με αυτά τα πολιτικά ζητήματα ασχολούνται μόνο οι παρατάξεις και σνομπάρουμε να ασχοληθούμε μαζί τους... Καλά να πάθουμε.. 6 σελίδες τζάμπα κουβέντα.. Title: Απ: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής ^ Post by: BOBoMASTORAS on March 14, 2005, 03:22:10 am .
Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 15, 2005, 02:29:12 am Καλά συμφωνώ ότι καλό είναι να πετύχουμε και τα δύο (μιας και ο μηχανικός δεν φαίνεται μόνο στα χαρτιά αλλά και στις γνώσεις που συνολικά έχει), αλλά ρώτα όλους αυτούς που κυνηγάνε πάση θυσία να βελτιώσουν το βαθμό τους πόσοι ξέρουν τι αξία έχει και τι αξία θα έχει το πτυχίο τους...Δυστυχώς πολλοί λίγοι, γιατί θεωρούν ότι αυτά τα ζητήματα είναι μόνο των παρατάξεων και τελικά αξιοποιούν το χρόνο όπου θα μπορούσαν να ψάξουν αυτά τα θέματα, απλά διαβάζοντας περισσότερο και περισσότερο γιατί έχουν την εντύπωση ότι έτσι θα γίνουν καλύτεροι...(αυτά προέρχονται από όσα έχω δει εγώ προσωπικά και είναι αλήθειες). Δε λέω, δικό τους θέμα πώς θα αξιοποιήσουν το χρόνο τους, εγώ δεν έχω λόγο να παρέμβω, αλλά προσωπικά θεωρώ αυτήν τη στάση τουλάχιστον χαζή γιατί δεν είναι μόνο το πολύ διάβασμα αυτό που δίνει αξία στο πτυχίο και τις γνώσεις σου (δυστυχώς αρκετοί νομίζουν ακόμα ότι είμαστε στο σχολείο με τις πανελλήνιες εξετάσεις).
Όσο για τι συζήτηση των 6 σελίδων, εντάξει σίγουρα έχει μια αξία γιατί ειπώθηκαν κάποιες ωραίες κριτικές για το κατά πόσο κάποιος φοιτητής μπορεί ή είναι καλό να βελτιώσει το βαθμό του, αλλά ως εκεί. Προφανώς, ήταν μια κουβέντα που απλά έδωσε τη δυνατότητα σε αρκετούς να σκεφτούν κάποια πράγματα πιο πολύπλευρα σε μια ΙΔΑΝΙΚΗ όμως μόνο κατάσταση (γιατί δεν νομίζω να υπάρχει ακόμα κάποιος που να πιστεύει ότι η βελτιωτική εξεταστική είναι κάτι εφικτό. Και επέτρεψε μου BOBoMASTORA (και ας ακούγεται εγωιστικό) να εξοργίζομαι από την άγνοια αρκετών συμφοιτητών για τις επερχόμενες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αρκετοί να πουλάνε μούρη ότι αυτά είναι θέματα αποκλειστικά των παρατάξεων. Ωραία, αν είναι θέματα μόνο των παρατάξεων, ας κάνουν 30.000 προσπάθειες για να γίνει η βελτιωτική εξεταστική μέχρι να έρθει το Υπουργείο Παιδείας και να τους πει ότι αυτό δεν γίνεται, οπότε την πάτησαν, αλλά έτσι είναι να ήταν πιο προσεκτικοί. Περιμένω στην επόμενη συνέλευση έτους μας να συζητήσουμε ένα πιο προσγειωμένο θέμα, που είναι τι εκδηλώσεις, σεμινάρια, εκδρομές κτλ. θέλουμε να γίνουν για να ανοίξουμε λίγο τα μάτια μας και έξω στο επάγγελμα και να φύγουμε λίγο από την εσωστρέφεια της σχολής.) Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 15, 2005, 02:47:25 am Για να προλάβω αντιδράσεις:
Δεν πρόκειται να πιέσω κάποιον με το ζόρι να μάθει για την αξία του πτυχίου του. Είναι δικό του θέμα, δεν είμαι φασίστας να τον αναγκάσω. Απλά, δυστυχώς, πολλές φορές η ακινησία των πολλών θάβει τις όποιες προσπάθειες κάνουν κάποιοι λίγοι. Γιατί η διεκδίκηση πτυχίων με αξία θα έχει κάποιο αποτέλεσμα μόνο αν γίνει συλλογικά και όχι ατομικά. Και αυτό με προβληματίζει, γιατί δείχνει και την άλλη πλευρά του ζητήματος, την οποία ξεχνάμε: τον πιθανό φασισμό αυτών που είναι στην άγνοια απέναντι σ'αυτούς που θέλουν να διεκδικήσουν κάποια πράγματα, αλλά δεν μπορούν γιατί αναγκαστικά πρέπει να το κάνουν συλλογικά. Βέβαια, η ιστορία πολλές φορές έχει αποδείξει ότι μειοψηφίες αλλάζουν τον κόσμο, αν και γενικά είμαι εναντίον της χρήσης βίας.. Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 16, 2005, 02:31:26 am Το νομοσχέδιο για τον Ο.Α.Τ.Α.Π. που θα αντικαταστήσει το ΔΙΚΑΤΣΑ (από το σχέδιο νόμου μέχρι την τελική του μορφή που ψηφίστηκε) βρίσκεται στο site
http://www.ntua.gr/posdep/ESYP/ Καντε το dowload όσοι θέλετε και Καλή Μελέτη..!! Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: chggr005 on March 16, 2005, 14:57:42 pm Σίγουρα ο ElectroSOK έχει δίκιο. Η αξία των πτυχίων μας είναι κάτι που μας αφορά όλους άμεσα και δεν μπορούμε να υποβαθμίζουμε το θέμα αυτό. Επίσης, η αξία των πτυχίων είναι που θα καθορίσει την περεταίρω σταδιοδρομία μας στον ελληνικό αλλά και στον διεθνή χώρο.
Κι αυτό γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εμείς σαν μηχανικοί θα πρέπει να συνηθίσουμε στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και να μην προσπαθούμε να κρυφτούμε στο μικρό καβούκι μας που λέγεται Ελλάδα. Ούτως ή άλλως, τόσοι μηχανικοί που βγαίνουν από τα πανεπιστήμια της Ελλάδας, δεν μπορούν να απορροφηθούν από την χώρα και πρέπει να καταφύγουν σε αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό... Title: Απ: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής Post by: BOBoMASTORAS on March 17, 2005, 00:54:02 am .
Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: xyntgian on March 18, 2005, 00:01:31 am Κατ'αρχάς θα συμφωνήσω με τον Τάσο όσον αφορά στο σνομπάρισμα των παρατάξεων.Το κακό είναι γενικά οτι γίνονται πράματα καθημερινά τα οποία είναι ενάντια στο δικό μας συμφέρον κι εμείς παραμένουμε αδρανείς.Και δυστυχώς με διεκδικήσεις ασχολούνται κατα κύριο λόγο οι αριστερές παρατάξεις(οι οποίες συχνά μπλέκονται και σε μια διαμάχη μεταξύ τους) και δε βγαίνει ας πούμε η πρώτη παράταξη να μιλήσει και στο κάτω κάτω να φροντίσει για το συμφέρον όλων μας,παρόλο που είναι η δημοφιλέστερη και κατά συνέπεια μπορεί να επηρεάσει γνάμες και να κινήσει σιαδικκασίες.Πιστεύω οτι είναι πραγματικά κρίμα να θυσιάζουμε το γενικό συμφέρον στο βωμό των πολιτικών σκοπιμοτήτων τη στιγμή που το Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία αποφασίζει να περιοριστεί ο χρόνος κτήσης πτυχίου, να καταργηθεί ο θεσμός των δωρεάν συγγραμμάτων και να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Όσον αφορά τώρα στο link του Bob...ομολογώ οτι φτιάχτηκα λίγο! Σταθερά λοιπόν υψηλόβαθμες, οι πολυτεχνικές σχολές προσδιορίζονται ως κατάκτηση των «ολίγων» τη μεγαλύτερη ζήτηση φαίνεται ότι έχουν, βάσει του καταγεγραμμένου χρόνου ανευρέσεως πρώτης απασχόλησης, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ (σε λιγότερο από δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους). (για μας τους άνδρες μάλλον ένας χρόνος+δύο μήνες!) * Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Η/Υ: Η διάρκεια σπουδών στο τμήμα είναι επίσης τα 10 εξάμηνα. Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορούν να εργασθούν στον δημόσιο τομέα, σε τεχνικές εταιρείες, σε βιομηχανικές μονάδες, ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή ως καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι πτυχιούχοι του κλάδου των μηχανικών Η/Υ είναι περιζήτητοι και απολαμβάνουν ικανοποιητικών απολαβών τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. κ*βλα ε? ;D Title: Απ: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής ^ Post by: BOBoMASTORAS on March 18, 2005, 16:18:22 pm .
Title: Απ: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: gpap on March 18, 2005, 16:30:25 pm Quote Για αυτό το έβαλα και εγώ να χαρούμε και λίγο πάντως τονίζω ότι μάλλον η έρευνα είναι από ΕΜΠ αν και δεν επισημαίνεται ιδιαίτερα, απλώς αναφέρεται: Οι σχετικές μελέτες του Ε.Μ. Πολυτεχνείου... Δε ξέρω κατά πόσο αυτό επηρεάζει την αξιοπιστία της έρευνας. Θα σας στεναχωρήσω αλλά τα πράγματα είναι ..πολύ χειρότερα. Δεν ξέρω ποιός και πώς έκανε την έρευνα του ΕΜΠ (?) ή αν είναι οι γνωστές ...δημοσιογρφικές μπούρδες, αλλά η τελευταία και μέχρι στιγμής εγκυρότερη έρευνα της MRB για το ΤΕΕ δείχβει ότι το 30% περίπου των ΗΜΜΥ βρίσκει δουλειά σε 6 μήνες (τι δουλειά?), άλλο τόσο σε 12 μήνες και το υπόλοιπο μετά από 2 χρόνια. Και η έρευνα έγινε τον Νοέμβρη του 2003 με τα Ολυμπιακά έργα στο full!! Σήμερα έχουν κλείσει καμμιά 60αριά τεχνικές κατασκευαστικές εταιρείες,τα μελετητικά γραφεία βαράνε μύγες και ο κόσμος περιμένει το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ολόκληρη η έρευνα βρίσκεται στο site των Ενεργειακών Τεχνολογιών και στο αντίστοιχο του ΤΕΕ. Σας πίκρανα? Καλό Σαββατοκύριακο. Γρηγόρης Παπαγιάννης Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 21, 2005, 03:16:48 am και δε βγαίνει ας πούμε η πρώτη παράταξη να μιλήσει και στο κάτω κάτω να φροντίσει για το συμφέρον όλων μας,παρόλο που είναι η δημοφιλέστερη και κατά συνέπεια μπορεί να επηρεάσει γνάμες και να κινήσει σιαδικκασίες. Μα ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα φίλε μου xyntgian. Αν τα περιμένεις όλα από μια παράταξη την πάτησες.. Γιατί οι παρατάξεις δεν εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες? Ο μόνος τρόπος να γίνει κάτι καλό είναι να ενδιαφερθεί ο καθένας μας να ψάξει για τις ενδεχόμενες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (στο κάτω κάτω αυτές οι αλλαγές εμάς αφορούν και όχι κανέναν άλλον, οπότε δεν νομίζω να είναι μια απλή πολυτέλεια να ψάξει κανείς γι'αυτά τα ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή του), να καταθέσει την άποψη & πρόταση του στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου και ό,τι αποφασιστεί να έχει από κάτω τη βούλα του συλλόγου (δηλ. απόφαση Γενική Συνέλευσης Συλλόγου) και όχι τη βούλα μιας παράταξης. Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: xyntgian on March 22, 2005, 01:41:52 am Πωπώ ανακαλύπτω οτι κάνω πολλά ορθογραφικά ε?
Φίλε μου electroSOK ευτυχώς ή δυστυχώς οι αποφάσεις παίρνονται και οι διαδικασίες κινούνται από τις παρατάξεις. Μάλλον δυστυχώς καθώς όλα κινούνται γύρω από πολιτικά συμφέροντα. Ακόμα και οι αριστερές παρατάξεις που κατα βάση υπερασπίζονται τα φοιτητικά συμφέροντα, το κάνουν για να στηρίξουν το κόμμα τους και για να πλήξουν το γόητρο των άλλων παρατάξεων και της κυβέρνησης...Και το γελοίο της υπόθεσης είναι οτι οι εν λόγω παρατάξεις (σε μία από τις οποίες πρόσκειται και ο ομιλητής) ανταγωνίζονται η μια την άλλη και κατεβάζουν πλαίσια στα οποία εγω προσωπικά δε βρίσκω διαφορά! Είναι όμως μάλλον δύσκολο να αλλάξουμε αυτό το κατεστημένο κι επιπλέον δε νομίζω να είναι και το καλύτερο να ενεργεί ο καθένας από μόνος του. Καλό είναι τουλάχιστον (αφού τα πράγματα έχουν έτσι)να εστερνίζεσαι μια άποψη που (στη χειρότερη) είναι η πιο κοντινή στις δικές σου. Το μόνο σίγουρο είναι οτι στο πανεπιστήμιο και στηνφοιτητική κοινότητα δε χωράνε πολιτικές σκοπιμότητες.Αυτό που προέχει είναι το κοινό συμφέρον και εκεί πηγαινε αυτό που ανέφερα για την εν λόγω παράταξη. Οτι δηλαδή μπροστά στην ψηφοθηρία κάνουν την πάπια... Με συναδελφικούς χαιρετισμούς Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 22, 2005, 23:11:45 pm Είναι όμως μάλλον δύσκολο να αλλάξουμε αυτό το κατεστημένο κι επιπλέον δε νομίζω να είναι και το καλύτερο να ενεργεί ο καθένας από μόνος του. Αχ, αυτή η γαμ&*%νη απαισιοδοξία.. :???: ΔΕΝ είναι μόνοι τους όσοι θέλουν να αλλάξουν το κατεστημένο της συνέλευσης και θα το δεις σύντομα... Και τότε θα έχουν όλοι ευθύνη για τη συμμετοχή τους ή μη σ'αυτήν την προσπάθεια. Όσο για την άποψη ότι τελικά ίσως ή λιγότερο άσχημη (ή η περισσότερο καλή) λύση είναι να υποστηρίζεις εκείνη την άποψη που είναι πιο κοντά στη δική σου κι ας ο φορέας αυτής της άποψης είναι με το κατεστημένο, για μένα αυτό δεν είναι καν λύση, γιατί όταν αυτός ο φορέας θα σε προδώσει, θα είναι πια αργά.. Η μόνη λύση είναι η συμμετοχή του καθενός (λιγότερο ή περισσότερο) σε ζητήματα που τον αφορούν. Το να αφήσεις αυτά τα ζητήματα να τα διαχειριστούν άλλοι για σένα καταργείς αυτόματα και την προοπτική υπεράσπισης των δικαιωμάτων σου (ας αναρρωτηθούμε γιατί άραγε σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας είναι χάλια, αλλά δεν γίνεται τίποτα για να βελτιωθεί; Μήπως γιατί αφήσαμε κάποιους να μας εκπροσωπούν και αυτοί βολεύτηκαν ερήμην μας;;; Απλά ρωτάω.) Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: chggr005 on March 24, 2005, 08:40:02 am Το να αφήσεις αυτά τα ζητήματα να τα διαχειριστούν άλλοι για σένα καταργείς αυτόματα και την προοπτική υπεράσπισης των δικαιωμάτων σου (ας αναρρωτηθούμε γιατί άραγε σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας είναι χάλια, αλλά δεν γίνεται τίποτα για να βελτιωθεί; Μήπως γιατί αφήσαμε κάποιους να μας εκπροσωπούν και αυτοί βολεύτηκαν ερήμην μας;;; Απλά ρωτάω.) Σίγουρα, στο σημείο αυτό έχεις δίκιο. Αλλά το θέμα είναι εάν η διαδικασία είναι αντιστρεπτή, δηλαδή εάν μπορούμε να φέρουμε την γενική συνέλευση στην κατάσταση που είχε παλιότερα, έξω από κομματικά και παραταξιακά συμφέροντα. Εδώ η άποψή μου όπως ξέρεις είναι διαφορετική από την δική σου. Γνώμη μου είναι πως το μόνο που προσφέρουν οι παρατάξεις σήμερα είναι κούφια λόγια και χιλιάδες αφίσες που βρωμίζουν τον χώρο του πανεπιστημίου (δεν μπορεί ρε γαμώτο κάθε παράταξη να έχει συγκεκριμένο χώρο να κολά τις αφίσες της και όχι -παντού-?) Η δουλειά της ενεργοποίησης των φοιτητών πρέπει να γίνει μέσα από συνελεύσεις έτους, δηλαδή συλλογικότητες υπερκομματικές που θα έχουν σαν στόχο το άμεσο συμφέρον του φοιτητή. Title: Απ: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστική Post by: BOBoMASTORAS on March 25, 2005, 01:18:24 am .
Title: Απ: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: gpap on March 25, 2005, 11:58:15 am Πολύ καλή η ανάλυση φίλε Βοb. Μια μικρή ένσταση μόνο.
Quote 2ον Για να αναγνωριστεί στο εξωτερικό ως φοίτηση επιπέδου master μία πενταετής φοίτηση πρέπει να προσκομιστεί απλό πτυχίο (bachelor) + κάποιο μεταπτυχιακό Συμπέρασμα: Το πτυχίο μας όπως είναι αυτή τη στιγμή ΔΕΝ θα αναγνωρίζεται ως master Αυτό δεν είναι απαραίτητο. Ηδη η Μπολώνια κάνει πρόβλεψη και για συστήματα εκπαίδευσης ενός κύκλου, αρκεί να υπάρχει επαρκής αντιστοίχιση ακαδημαϊκών μονάδων με τα συστήματα 2 κύκλων. Και εδώ προσοχή. Ξορκίζουμε όλοι την Μπολώνια (και τα παρελκόμενά της), όπως παλιά το Μάάστριχτ και δε συμμαζεύεεται, αλλά η όλη διαδικασία περιλαμβάνει και 'αγαθές' προθέσεις. Δηλαδή την καθιέρωση ενός ξεκάθαρου και διάφανου συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έτσι ώστε ο καθένας να κάνει τις επιλογές του για σπουδές και επάγγελμα ανάλογα με τις διαθέσεις του, τις δυνατότητές του και τις προσφορές που δέχεται. Αυτό δεν είναι αναγκαία κακό! Τώρα αν η κατεύθυνση είναι 'στην παραγωγή φτηνού επιστημονικού και τεχνικού δυναμικού για να στελεχώσει τους μηχανισμούς της παγκοσμιοποίησης' (αντιγράφοντας θέσεις πολιτικών παρατάξεων) ή στην κατεύθυνση ενός Ευρωπαϊκού ακαδημαϊκού και ουμανιστικού πνεύματος, αυτό είναι θέμα και δικό μας. Και πριν προλάβει κανείς να αντιτάξει ότι κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη μιάς και η πορεία των πραγμάτων έχει ήδη προ-αποφασιστεί να πω ότι η ιστορία είναι γεμάτη από τρομακτικές ανατροπές τέτοιων 'προδιαγεγραμένων και προγραμματισμένων' πολιτικών. Καλή (και σφαιρική) ενημέρωση λοιπόν και συμμετοχή (στα πάντα). Γιατί ο ενεργός και συνειδητοποιημένος πολίτης είναι πάντα ο πιο 'επικίνδυνος' για κάθε 'καθεστώς'. (αφιερωμένο στη σημερινή Εθνική επέτειο) Γρηγόρης Παπαγιάννης Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: pmourati on March 25, 2005, 18:23:59 pm Quote Δηλαδή την καθιέρωση ενός ξεκάθαρου και διάφανου συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έτσι ώστε ο καθένας να κάνει τις επιλογές του για σπουδές και επάγγελμα ανάλογα με τις διαθέσεις του, τις δυνατότητές του και τις προσφορές που δέχεται. Αυτό δεν είναι αναγκαία κακό!Τώρα αν η κατεύθυνση είναι 'στην παραγωγή φτηνού επιστημονικού και τεχνικού δυναμικού για να στελεχώσει τους μηχανισμούς της παγκοσμιοποίησης' (αντιγράφοντας θέσεις πολιτικών παρατάξεων) ή στην κατεύθυνση ενός Ευρωπαϊκού ακαδημαϊκού και ουμανιστικού πνεύματος, αυτό είναι θέμα και δικό μας. Στα παραπάνω λίγο πολύ συμφωνώ πιστευώ λιγο πολύ όλοι.Η κατάσταση στην παιδεία και την ανώτατη εκπαίδευση είναι άσχημη "χρήζει αλλαγών".Πάντως επειδή πολλές πολιτικές όπως και της Μπωλόνια διαφαίνονται ως μονόδρομος παραθέτω μερικά παραδείγματα πάνω στην αξιολόγηση που έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες (αν και λίγο άσχετο με το θέμα) τα οποία έχουν πέσει στα μάτια μου. Τα παραδείγματα που ακολουθούν προέρχονται από χώρες της Ευρώπης, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ που έχει ήδη εφαρμοστεί η αξιολόγηση Η αξιολόγηση σε σύνδεση με τη υποχρηματοδότηση σε Μ. Βρετανία και ΗΠΑ έχει οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου. Είναι γεγονός πλέον η περικοπή των δημοσίων δαπανών και η αναζήτηση χρηματοδότησης από την αγορά. Οι φοιτητές θεωρούνται πελάτες και αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα κερδοφορίας .Για το λόγο αυτό τοποθετούνται δυσβάσταχτα δίδακτρα .Η οικονομική μάλιστα δυσπραγία από την υποχρηματοδότηση του κράτους έχει οδηγήσει πολλά δημόσια ανώτατα ιδρύματα των ΗΠΑ σε σημαντικές αυξήσεις διδάκτρων και περικοπές αρκετών προγραμμάτων τους.To university of Μinnesota έκανε για το 2001 αυξήσεις διδάκτρων κατά 12% ενώ το university of Tennessee αυξήσεις 13% .Τα πανεπιστήμια διατηρούν τυπικά το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) αλλά στην πραγματικότητα λειτουργούν ως ιδιωτικά .Γι’ αυτό το λόγο και παρατηρείται από τις τράπεζες η υπερπροσφορά δανείων για σπουδές.. Η αξιολόγηση παρακολουθεί και αποτιμά αυτή τη διαδικασία , δηλαδή την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Για να ικανοποιηθεί ο φοιτητής – πελάτης υποχωρεί η λεγόμενη δύσκολη και στρυφνή γνώση μπροστά στα δημοφιλή μαθήματα και έτσι μειώνεται η επιστημονική απαιτητικότητα. Τον δρόμο τον δείχνουν οι ΗΠΑ όπου για την εξασφάλιση μεγαλύτερης ζήτησης από μέρους των φοιτητών , πολλά πανεπιστήμια και κολέγια προσφέρουν μαθήματα εμπνευσμένα από αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές.. Σύμφωνα με το CNNfyi.com, θεματικές που αναφέρονται σε θέματα όπως η διαλεύκανση εγκλημάτων, η λογοτεχνία της ηθικής , οι εβραϊκές σπουδές, η ιστορία της μαγείας και η ερπετολογία υποστηρίζονται με την προβολή τηλεοπτικών σειρών που ασχολούνται με τα ίδια θέματα. Η εταιρεία της τσίκλας V6 πρόσφερε 6 εκατομμύρια δανικές κορόνες σε μια δανική σχολή οδοντιατρικής, αν πραγματοποιούσε μια έρευνα που θα αποδείκνυε το καλό που κάνουν οι τσίκλες για τα δόντια. .Δυο καθηγητές έπιασαν δουλειά.. Αποτέλεσμα : η έρευνα τους έδειχνε το αντίθετο αποτέλεσμα. Το πανεπιστήμιο αξιολογώντας τους δυο καθηγητές αποφάσισε εντελώς αυτόνομα να τους απολύσει και να ξαναρχίσει την έρευνα με έναν άλλο καθηγητή και μερικούς φοιτητές, για να έχει το αποτέλεσμα που ήθελε η μεγάλη εταιρεία.. Ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό είναι ένα άρθρο στην Guardian από τον Steven Rose με τον τίτλο « Η κυβέρνηση πούλησε την επιστήμη στην βιομηχανία και οι συνέπειες είναι συνταρακτικές για όλη τη χώρα,» Σ’ αυτό αναφέρεται στη λεγόμενη Άσκηση Ερευνητικής Αξιολόγησης (RAE) που υποτίθεται ότι βαθμολογεί τα τμήματα σύμφωνα με την ποιότητα των δημοσιεύσεων τους και τα χρηματοδοτεί αναλόγως , σε μια κλίμακα 1 ως 5.Τα αποτελέσματα του έχουν δημοσιευτεί σε ολόκληρο τον Τύπο δεδομένου ότι ακόμη και τα βαθμολογημένα με 4 τμήματα έχουν αναγκαστεί να κλείσουν. Περίπου 79 τμήματα θετικών επιστημών και μηχανικών έχουν κλείσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων έξι ετών. Αλλά εάν ένα τμήμα χημείας κλείνει, πώς μπορεί ένα πανεπιστήμιο να διδάξει επαρκώς ή να διεξάγει έρευνα για τη βιοχημεία ; Στο Πανεπιστήμιο του Newcastle το Φυσικό τμήμα έκλεισε μετά από βαθμολόγηση 4 στα 5 από τη διαδικασία της αξιολόγησης .Εκπρόσωπος του πανεπιστημίου ανέφερε ότι το πανεπιστήμιο αναδιοργανώνεται για να συγκεντρωθεί στην εφαρμοσμένη Φυσική όπως η νανοτεχνολογία και η επιστήμη υλικών που έχουν τη δυνατότητα να παράγουν κέρδος μέσω της έρευνας σε σύνδεση με τη βιομηχανία. Στο πανεπιστήμιο του Εxeter έχει δρομολογηθεί το κλείσιμο του τμήματος Χημείας, Μουσικών Σπουδών και Ιταλικών. Το πανεπιστήμιο του Keele στην ίδια λογική διέκοψε το Φυσικό τμήμα λόγω μη εισροής χρημάτων από την έρευνα.Ο βουλευτής των εργατικών Farrelly κατηγόρησε πιέσεις από την αγορά και την αξιολόγηση για τη διακοπή του Γερμανικού τμήματος του ιδίου πανεπιστημίου . Μια έρευνα της Los Angeles Times αποκάλυψε ότι 19 από τα 40 άρθρα που είχαν δημοσιευτεί κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων χρόνων στη μόνιμη στήλη Drug Therapy της έγκυρης ιατρικής επιθεώρησης « New England Journal of medicine» είχαν γραφτεί από γιατρούς που αμείβονταν από τους παραγωγούς των φαρμάκων τα οποία είχαν αναλάβει να αξιολογήσουν .Ορισμένοι τόνισαν τότε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν ειδικοί οι οποίοι να μην εξαρτώνται με τον έναν ή άλλο τρόπο από τη φαρμακοβιομηχανία. Η οργάνωση των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων (CRE) αξιολόγησε το Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Η αξιολόγηση διενεργήθηκε από τρεις πρυτάνεις ( ιδού τα λεγόμενα ακαδημαϊκά κριτήρια) και έκανε τις εξής σημαντικές συστάσεις: • Αυτονομία, δηλαδή αυτοχρηματοδότηση για να απαλλαγεί το κράτος από τις δαπάνες για την παιδεία και « πλήρη κοστολόγηση». Στα απλά ελληνικά σημαίνει δίδακτρα, εξάρτηση από επιχειρηματίες και έσοδα από παροχή υπηρεσιών. • Αύξηση του αριθμού των εργαζομένων με καθεστώς μερικής απασχόλησης. • Μείωση της συμμετοχής στα ακαδημαϊκά όργανα και εφαρμογή των αρχών του μάνατζμεντ στη διοίκηση του πανεπιστημίου. • Εξισορρόπηση μεταξύ της ακαδημαϊκότητας και της επιχειρηματικότητας .Υπέρβαση των αντιεπιχειρηματικών θέσεων των παραδοσιακών ακαδημαϊκών και αντιμετώπιση διαφόρων πολιτικών που είναι ενάντια στο επιχειρηματικό πνεύμα Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 27, 2005, 21:53:39 pm Κατ'αρχάς το κείμενο του φίλου pmourati είναι νομίζω το καλύτερο ντοκουμέντο για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αρνητικά η αξιολόγηση. Μακάρι να το είχε δημοσιεύσει μια βδομάδα νωρίτερα και εγώ θα έφερνα κάποια σημεία του στη συνέλευση για να γίνει μια ουσιαστικότερη συζήτηση. Προς το παρών σίγουρα θα το εκτυπώσω!
Κατ'αρχάς σε ότι αφορά τη δημιουργία "ευέλικτου εργατικού δυναμικού με λίγα εργασιακά δικαιώματα", αυτό δεν είναι μια φοβία των αριστερών (όπως κάποιοι συνάδελφοι συνηθίζουν να λένε), αλλά πραγματικά μια επιδίωξη των εργοδοτών και αυτό μπορεί εύκολα να το καταλάβει κάποιος αν διαβάζει τακτικά τα οικονομικά ένθετα των μεγάλων εφημερίδων (πχ. Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία). Άρα δεν είναι φαντασία. Όπως δεν είναι φαντασία το ενδεχόμενη επένδυσης ιδιωτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (το Σεπτέμβρη ο πρόεδρος του Σ.Ε.Β. δήλωσε χαρακτηριστικά απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό :" Νομίζω κ.Πρωθυπουργέ πρέπει σιγά σιγά να ανοίξουν και άλλες αγορές που είναι κλειστές, όπως αυτή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης"... Σε ότι αφορά τους 2 κύκλους σπουδών: Το Τ.Ε.Ε. (Τεχνικό Επιμελητήριο), δηλ. μια από τις μεγαλύτερες συντεχνίες στην Ελλάδα (άρα μπορεί άνετα να ανεβάζει και να ρίχνει κυβερνήσεις) είναι αντίθετο στο 3+2. Και επειδή δεν ξεχνάω ότι ζούμε στην εποχή του λα'ι'κισμού είμαι σχεδόν σίγουρος ότι καμία κυβέρνηση δεν θα αυτοκτονούσε φέρνοντας στη Βουλή νομοσχέδιο που αναφέρει ρητά το σπάσιμο σε 3+2. Άρα, αν τελικά γίνει το 3+2, αυτό θα κινηθεί υπόγεια και εμμέσως. Με νομοσχέδια που σχετίζονται με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου, τα πτυχία που δίνει και την χρηματοδότησή του (ΔΙΚΑΤΣΑ, αξιολόγηση κτλ.) και με διάφορα παραθυράκια τους θα επιχειρηθεί να μεταφερθεί η ευθύνη για το σπάσιμο σε 3+2 στα ίδια τα ιδρύματα. Γι'αυτό πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή για να κλείσουμε αυτά τα παραθυράκια. Θα συμφωνήσω με τον Bob ότι το κυρίαρχο είναι να δούμε πώς θα αναγνωρίζεται το πτυχίο νας στο εξωτερικό και από τι διαδικασίες θα πρέπει να περάσουμε για να κάνουμε ένα μεταπτυχιακό (με άλλα λόγια να δούμε τα αντίστοιχα ΔΙΚΑΤΣΑ των άλλων χωρών της Ε.Ε.) Επίσης, θα συμφωνήσω με τον κύριο gpap σε ό,τι αφορά την άποψή του ότι αυτά τα μέτρα δεν είναι μονόδρομος, αλλά ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν ανατράπηκαν καταστάσεις που νωρίτερα φάνταζαν ως σίγουρες. Ας είμαστε λοιπόν σε επιφυλακή για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας! Επιπλέον, εγώ προσωπικά πιστεύω ότι ένα ακόμα θέμα για το οποίο αξίζουμε να είμαστε σε επιφυλακή γιατί μας επηρεάζει όλους μας και προπάντων το μέλον αυτής της κοινωνίας είναι ο κοινωνικός ρόλος του πανεπιστημίου, όπως εύστοχα επισημάνθηκε από τα όσα δημοσίευσε ο pmourati. Το νομοσχέδιο για τον Ο.Α.Τ.Α.Π. (ο οργανισμός που θα αντικαταστήσει το ΔΙΚΑΤΣΑ) είναι: http://www.ntua.gr/posdep/ESYP/ Επίσης, επισυνάπτω τη διακύρηξη της Μπολώνιας γραμμένη παό τον πρώην Ειδικό Γραμματέα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Διανύση Κλάδη. Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 27, 2005, 21:56:20 pm Αυτά τα άρθρα από τα οικονομικά ένθετα των εφημερίδων τα οποία αναφέρονται στης εκπαίδευση εγώ τα κρατάω και έχω κάνει αρχείο..Οπότε, όποιος την ψάχνει τη δουλειά, μπορεί να μου τα ζητήσει!
Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 27, 2005, 22:05:27 pm Αυτά τα άρθρα από τα οικονομικά ένθετα των εφημερίδων τα οποία αναφέρονται στης εκπαίδευση εγώ τα κρατάω και έχω κάνει αρχείο..Οπότε, όποιος την ψάχνει τη δουλειά, μπορεί να μου τα ζητήσει! Για την κοινωνικοποίηση της γνώσης ρε γαμ@#ο!! ;) ^thumbup^ ^thumbup^ Έτσι, φίλε μου Bob ; ! Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 28, 2005, 23:02:04 pm Αύριο Τρίτη στις 11.30 αίθουσα 5 βάση και της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης θα γίνει ανοικτή συζήτηση του συλλόγου για τις εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ελεύθερο βήμα για όποιον θέλει να παρέμβει. Θα συμμετάσχουν φοιτητές και πιστεύω και καθηγητές (τουλάχιστον απ'ότι κατάλαβα σήμερα από τους ίδιους τους καθηγητές θα είναι ο κ.Δημάκης, ο κ. Παπαγιάννης, ο κ.Λαμπρίδης, μπορεί ο κ. Μάργαρης κ.α.).
Νομίζω είναι μια καλή ευκαιρία να συζητήσουμε πολιτισμένα και εποικοδομητικά και να ακουστούν χρήσιμες πληροφορίες που δεν έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα για να βγούμε όλοι λίγο πιο ενημερωμένοι για ζητήματα που μας αφορούν άμεσα. Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on March 30, 2005, 20:33:12 pm Δεν θα επαναλάβω τα ίδια γιατί δεν θέλω να κουράσω. Πάνω απ'όλα μετράει η πράξη. Και αυτή η πράξη έγινε στην ανοικτή συζήτηση της Τρίτης για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση με συμμετοχή μελών Δ.Ε.Π. και φοιτητών (μπορεί στο τελευταίο τέταρτο να ψιλοξέφυγε το θέμα, αλλά νομίζω θα ήταν μίζερος κάποιος αν επέμενε να μιλάει γι'αυτό το τέταρτο αγνοώντας ότι τις προηγούμενες 2 ώρες έγινε μια πολιτισμένη συζήτηση με αρκετές πληροφορίες. Ήταν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση όπου ακούστηκαν διάφορες χρήσιμες προσεγγίσεις).
Αλήθεια, αναρωτηθήκατε πώς έγινε και ήρθαν οι καθηγητές;;; Πιστεύετε στην αρχή ότι κάποια πράγματα έρχονται μόνα τους;;; Να σας απαντήσω εγώ: Οι καθηγητές ήρθαν γιατί τη Δευτέρα πήγαμε 4 άτομα στα γραφεία όλων (και αφού προηγουμένως τους στείλαμε e-mail μέσω της γραμματείας) και τους καλέσαμε να έρθουν στην εκδήλωση. Και να και κάτι ακόμα: Από αυτά τα 4 άτομα οι 2 ήταν από την ΠΚΣ, αλλά οι άλλοι 2 δεν είμαστε από την ΠΚΣ και τρέξαμε για το ζήτημα για να μη λένε μετά όλοι ότι είναι καπελωμένο από την ΠΚΣ. Γιατί η εκδήλωση ήταν του ΣΥΛΛΟΓΟΥ. Με την ίδια αρχή έγινε και η επιτροπή του 3ου έτους και έφτασε εκεί που είναι σήμερα. Κόντρα στην στείρα αντιπολίτευση εγώ προτείνω τη δημιουργική σύμπραξη (με τη προυπόθεση βέβαια ότι δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα καπελώματος) γιατί μόνο έτσι θα πάει μπροστά ο σύλλογος. Το πρόβλημα της συνέλευσης είναι ακριβώς αυτό και όχι τόσο οι παρατάξεις. Γιατί αν σε μια συνέλευση βγουν και μιλήσουν μόνο ανεξάρτητοι ομιλητές οι οποίοι όμως δεν έχουν τη διάθεση να τα βρουν σε κάποια σημεία (γιατί αυτό είναι ανθρώπινο χαρακτηριστικό και όχι χαρακτηριστικό μόνο των παρατάξεων) τα ίδια χάλια αποτελέσματα δεν θα χουμε; Έτσι λοιπόν έγινε η συζήτηση της Τρίτης. Για μένα ήταν πολύ καλή γιατί έδωσε ερεθίσματα σε αρκετούς να προβληματιστούν πάνω στις εκπαιδευτικές εξελίξεις (που επηρεάζουν όλους μας).Τέλος, για όσους ισχυρίζονται ότι δεν βγήκε κάποια συγκεκριμένη πρόταση για δράση (πέραν μιας πρότασης του κ.Δημάκη για τους 2 κύκλους σπουδών), ε, δεν γίνονται όλα από την πρώτη στιγμή, θέλει υπομονή και προσπάθεια. Μην παρασυρόμαστε επειδή αντιμετωπίζουμε το θέμα με μια αυστηρότητα. Εδώ είμαστε να ξανακάνουμε αυτήν τη συζήτηση και να καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις. (Η ίδια αρχή του ότι τίποτα δεν ξεκινά με τέλειο τρόπο ισχύει και για τη συνέλευση. Θέλει προσπάθεια). Θα έρθετε λοιπόν την επόμενη φορά που θα ξαναπάμε στους καθηγητές; Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: chggr005 on April 01, 2005, 12:40:48 pm Και ναι!!!!! Αυτό το ποστ το διαβάζω τρίτη φορά! Βρε Τάσο, μην το επικολλάς σε όποιο τόπικ βρεις. Αρκεί να το βάλεις σε ένα τόπικ για να το διαβάσουμε...
Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: Alexkasgr on April 01, 2005, 22:39:43 pm Τάσο θα ήθελα και εγώ να αναφερθώ από χθες για τη συζήτηση της Τρίτης αλλά κάτι η έλλειψη χρόνου κάτι ένα πρόβλημα με τη σύνδεση (δεν άνοιγε το thmmy.gr χθες αργά το βράδυ) δεν πρόλαβα. Τώρα από την Καστοριά και με την ησυχία διαβάζοντάς τα έχω να γράψω τα εξής:
1) Αξιέπαινη πρωτοβουλία του συλλόγου και μεμονωμένων ατόμων που τράξατε στους καθηγητές για να γίνει μια σωστή συζήτηση όπου ακούστηκαν όλες οι πλευρές. Πράγματι ωραία συζήτηση και ευέλικτη η διαδικάσια για όποιον ήθελε να πάρει το λόγο. 2) Δεν ξέρω αν δεν το πρόσεξα εγώ νωρίτερα ή πότε αποφασίστηκε η συζήτηση, αλλά εγώ έμαθα για αυτήν 1 ώρα πριν. Αν ίσως ήταν γνωστό 2 μέρες πιο πριν ίσως είχε ακόμα μεγαλύτερη προσέλευση (πάντως αντικειμενικά η παρουσία φοιτητών κρίνεται κατά τη γνώμη μου ικανοποιητική). 3) Χωρίς παρεξήγηση πάντως, δε θεωρώ ότι έγινα πιο σοφός με αυτά που άκουσα. Το θέμα ήταν λίγο πολύ γνωστό όπως και οι προεκτάσεις του, οπότε μάλλον η συζήτηση σαν μια σύνοψη του θέματος μπορεί να θεωρηθεί. Φυσικά ακούστηκαν ωραίες και ελαφρά διαφορετικές απόψεις (όπως του κ. Χατζηαθανασίου για πολλά ζητήματα). 4) Το θέμα όπως σωστά είπες είναι το ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ? Επί της ουσίας δε νομίζω ότι υπήρξε κάποιο σχέδιο δράσης για το σύλλογο μας και αυτό πρέπει να το συζητήσουμε τις προσεχείς μέρες. Αυτά, αντε ρε παιδιά, ενημερώστε κανένας τι ειπώθηκε σήμερα στη συνέλευση 2ου-3ου έτους για εμάς που λείπαμε!! Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on April 03, 2005, 19:27:01 pm ασίστηκε η συζήτηση, αλλά εγώ έμαθα για αυτήν 1 ώρα πριν. Αν ίσως ήταν γνωστό 2 μέρες πιο πριν ίσως είχε ακόμα μεγαλύτερη προσέλευση (πάντως αντικειμενικά η παρουσία φοιτητών κρίνεται κατά τη γνώμη μου ικανοποιητική). Σ'αυτό έχεις δίκιο, έγινε την τελευταία στιγμή. Την επόμενη φορά ελπίζω να μη γίνει βιαστικά (εγώ τουλάχιστον αυτό θα προσπαθήσω). Αντε, ρε, από Καστοριά είσαι;; Ο BobOMastoras είναι από το Νεστόριο (άντε, πιάσε φιλίες μαζί του!) :D Title: Απ: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής Post by: BOBoMASTORAS on April 03, 2005, 19:32:03 pm .
Title: Re: Τα πτυχία μας είναι Bachelor ή Master... και περί βελτιωτικής εξεταστικής... Post by: electroSOK on April 03, 2005, 19:43:49 pm Το πιασα, το πιασα!! ^love^ ^love^ Α,ρε γλέντια, είμαστε την ίδια στιγμή στο forum και δεν προλαβαίνω να γράφω..!
|