Σύντομη Ανακοίνωση ΣΔΟΚ

========
... Ίσως να μην το εξήγησα πλήρως και σωστά, μέσα στο μαθημα.
... Η ύλη του μαθήματος δεν καθορίζεται από ένα μόνο βιβλίο.
Ειδάλλως, οι εκδοτικοί οίκοι θα ήταν ταυτόχρονα δευτερεύουσες
πανεπιστημιακές σχολές.
Δεν είναι όμως.
... Δεν υπάρχει ένα και μόνο βιβλίο στον Εύδοξο που να καλύπτει το σύνολο
των ενοτήτων του μαθήματος Λογική Σχεδίαση και επί πλέον
να είχε ταυτόχρονα και εναν εκπαιδευτικό προσανατολισμό.
Συνήθως, οι συγγραφείς, προκειμένου να εξασφαλίσουν την
επικαιρότητα και ταυτόχρονα έσοδα από πωλήσεις σε έμπειρους μηχανικούς,
προσθέτουν αντικείμενα που μπορεί να περιέχονται στην ύλη του
μαθήματος αλλά δεν μπορούν ευκολα να γίνουν κατανοητά από έναν
φοιτητή του πρώτου εξαμήνου.
... Γι' αυτό προσπαθώ κάθε φορά να αναλύσω ένα βιβλίο του Ευδόξου
σε κάποιο βάθος, ώστε να ταιριάζει κατά το μέγιστο με την αφομοιωτική
ικανότητα ενός φοιτητή του 1ου εξαμήνου.
... Σε πολλά άλλα μαθήματα του Τμήματός μας, αλλά και πολλών άλλων
τμημάτων, θα αρκούσε ένα μόνο βιβλιο.
... Αν φυσικά θα έγραφα ένα βιβλίο, τότε κάθε μερικά χρόνια θα έπρεπε
το εν λόγω να το συμπλήρωνα με νέα ύλη που θα προ-έκυπτε από τις νέες
εξελίξεις της γνώσης.
Δηλαδή και πάλι δεν θα ήταν πλήρες στα ενδιάμεσα διαστήματα.
... Οι εξελίξεις στον χώρο των ψηφιακών συστημάτων είναι ραγδαίες και οι
φοιτητές τις διδάσκονται στα μεγαλύτερα εξάμηνα.
... Και η ύλη του μαθήματος στο 1ο εξάμηνο επιλέγεται με τρόπο
ώστε να προετοιμάζει το έδαφος για τον φοιτητή ώστε να
αφομοιώνει με ευκολία την επερχόμενη ύλη στα επόμενα
εξάμηνα.
... Κατ’ αυτόν τον τρόπο σκεπτόμενοι καταλαβαίνουμε
ότι ένα μάθημα σε ΑΕΙ δεν είναι του ενός βιβλίου.
Όμως, μόνο ένα εγκρίνεται. Και πάλι καλά, αν αναλογιστούμε
την οικονομική κρίση και το τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο.
... Τι είπα στο μάθημα ???
... Ότι μεταξύ των φοιτητών και μετά από συνεννόηση
θα μπορούσατε να παραλάβετε από κοινού τα 2 βιβλία
(το ένα ο ένας και το άλλο ο άλλος) και να τα δια-δανείζεστε
μεταξύ σας.
... Βέβαια, όταν οι φοιτητές (στην περίοδο της πανδημίας)
βρίσκονται μακριά ο ένας από τον άλλον, το σενάριο που
σας ανέφερα δεν μπορεί να ισχύσει πλήρως.
... Δεν μπορώ να βοηθήσω σε αυτό.
... Πριν από την πανδημία, οι νεότεροι φοιτητές
ρωτούσαν τους παλιότερους για τα βιβλία και πολλά άλλα
οργανωτικά θέματα των μαθημάτων.
Όλα γινότανε στον κοινό διάδρομο της Σχολής, στα
διαλείμματα.
Και οι φοιτητές μας (που διακατέχονται από ένα
πνεύμα αλληλοβοήθειας), συμβούλευαν τους νεότερους.
Και αυτό ίσχυε και για τον δανεισμό των βιβλίων από
μεγαλύτερους φοιτητές που ήδη πέρασαν το μάθημα.
Ανταλλάσσονταν τα ε-μαιλ και τηλέφωνα
και οι μαγαλύτεροι φοιτητές δάνειζαν τα βιβλία τους σε νεότερους.
Επίσης, έδιναν εξηγήσεις σε διάφορες απορίες φοιτητών,
ακόμα και των μαθημάτων και των εξετάσεων.
... Επίσης, δεν μπορώ να σας προτείνω την φωτοτύπιση των
βιβλίων. Είναι παράνομη και διώκεται αυστηρά.
Ένα φωτοτυπείο μπορεί να χρεωθεί ένα πρόστημο των
9000 Ευρώ αν φωτοτυπεί ολόκληρο βιβλίο, και ειδικά
των ελληνικών εκδοτικών οικών.
... Αυτό που σας δίνω είναι η γνώση και ο τρόπος διδασκαλίας
στο μάθημα. Και η προτροπή να σημειώνετε το κάθε τι.
... Μερικές σελίδες που έχουν πολύπλοκα κυκλώματα θα
ανεβαίνουν στο e-Learning.