• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
May 11, 2025, 21:52:30 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
May 11, 2025, 21:52:30 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Των συνειρμών το παίγνιο....
by claus
[Today at 19:36:16]

14 Μαΐου η ψήφος σου είνα...
by Katarameno
[Today at 19:03:53]

ΤΣΕΜΔΕ vs ΤΕΒΕ
by Πατερ Ημμυων
[Today at 13:16:27]

Η άχρηστη πληροφορία της ...
by Nikos_313
[Today at 12:14:56]

3 γραμματα...
by Nikos_313
[Today at 12:10:18]

ESA x SpaceDot - Satellit...
by Nikos_313
[Today at 12:06:16]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 22:35:15 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[May 10, 2025, 19:19:05 pm]

AUTh Gambit
by DarkMagiK06
[May 10, 2025, 16:38:41 pm]

Ποια είναι η σχέση σας με...
by tzortzis
[May 10, 2025, 14:16:00 pm]

[Ηλ.Μηχανές Ι] Γενικές απ...
by George_RT
[May 10, 2025, 14:02:02 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by George_RT
[May 10, 2025, 13:58:55 pm]

Κινητοποίηση στον Ρέκανο ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 12:27:33 pm]

Erasmus Πληροφορίες & Εμπ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 02:13:27 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 02:00:45 am]

[Poll] Λύση για το θεμα τ...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 01:59:15 am]

[Τεχνικές Βελτιστοποίησης...
by Mr Watson
[May 10, 2025, 01:53:02 am]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by Nikos_313
[May 07, 2025, 22:40:55 pm]

[ΑΡΑΓΕ - Attack] Για τι π...
by Aris★
[May 07, 2025, 21:47:46 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Nikos_313
[May 07, 2025, 21:10:16 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9952
Latest: Yamal
Stats
Total Posts: 1426155
Total Topics: 31684
Online Today: 161
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 15
Guests: 136
Total: 151
Annapar
manosts
trelonoobaki
Mr Watson
sassi
narcos
george14
chaniotism
HlektrikhPatata
zachpasc
Gregory_SP
anmata
Konstantina Karamani
dkonst
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Βασικού Κύκλου > 6o Εξάμηνο >  Μαθήματα Επιλογής > Ηλεκτρικές Μηχανές I (Moderators: Nikos_313, Tasos Bot) > [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 3 [4] 5 Go Down Print
Author Topic: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα  (Read 10448 times)
χριστοφη κυριακος
Αρχάριος/Αρχάρια

Posts: 4



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #45 on: September 09, 2021, 16:53:56 pm »

Υπαρχει κανεις που να εχει απαντημενες ερωτησεις θεωριας??
Logged
Μαρτσέλο
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 55



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #46 on: September 07, 2022, 20:18:59 pm »

Αν ένας κινητήρας ΣΡ έχει 12 αυλάκια στο δρομέα, θα μπορούσε να έχει 6,12,36 τομείς στο συλλέκτη; Ξερετε μηπως ποια ειναι η απαντηση σε αυτην την ερωτηση;
Logged
Caterpillar
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 10046



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #47 on: September 08, 2022, 09:49:19 am »

Quote from: Αστέρης Νεγρεπόντης on September 07, 2022, 20:18:59 pm
Αν ένας κινητήρας ΣΡ έχει 12 αυλάκια στο δρομέα, θα μπορούσε να έχει 6,12,36 τομείς στο συλλέκτη; Ξερετε μηπως ποια ειναι η απαντηση σε αυτην την ερωτηση;
Αυτήν την ερώτηση την ειχε στα downloads απαντημένη θυμάμαι, δεν είναι σωστή η απάντηση?
Logged

Quote from: kinezos on May 15, 2007, 00:54:29 am
Μάργαρης, εν έτει 2003 "Για να κάνεις μια μεγάλη ανακάλυψη, πρέπει πρώτα να κάνεις μια μεγάλη μαλακία!
Quote from: pentium4 on March 07, 2016, 23:32:28 pm
ότι αξίζει πονάει και είναι δύσκολο
"Το πρόβλημα δεν είναι οι αιώνιοι φοιτητές. Το πρόβλημα είναι οι αιώνιοι συμφεροντολόγοι πολιτικοί (οποιασδήποτε βαθμίδας)."
"Ο άνθρωπος μοιάζει με κλάσμα όπου ο αριθμητής είναι ο πραγματικός εαυτός του και ο παρονομαστής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Όσο μεγαλύτερος ο παρονομαστής, τόσο μικρότερη η αξία του κλάσματος. Και όσο ο παρανομαστείς διογκώνεται προς το άπειρο, τόσο το κλάσμα τείνει προς το μηδέν."
"Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψεις το μέλλον είναι να το εφεύρεις"


Μαρτσέλο
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 55



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #48 on: September 08, 2022, 17:22:28 pm »

δεν ξερω αν ειναι σωστη αλλα δεν μπορω να καταλαβω τι λεει
Logged
Κaraflodaimonas
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 238


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #49 on: September 08, 2022, 17:45:21 pm »

Quote from: Αστέρης Νεγρεπόντης on September 08, 2022, 17:22:28 pm
δεν ξερω αν ειναι σωστη αλλα δεν μπορω να καταλαβω τι λεει

Το βιβλίο του Τσαπμαν νομίζω τα εξηγεί καλά, αλλά μην περιμένεις να βρεις ακριβώς την απάντηση σε αυτό που ψάχνεις, θέλει κατανόηση. Επίσης θα μπορούσες να συμβουλευτείς τις διαφάνειες του μαδεμλή , οι οποίες έχουν κάποια παραδείγματα σχετικά με τους τομείς του συλλέκτη. Νομίζω μπορεί να έχει κι 6 κι 12 κι 36 τομείς στον συλλέκτη (Αν θυμάμαι καλά η απάντηση στο pdf της θεωρίας έλεγε μόνο 12. Κατά την γνώμη μου είναι λάθος)
Logged
airguitar
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1393


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #50 on: February 01, 2023, 17:15:22 pm »

Δίνεις κανεις τωρα γεναρη?
Θελω μια βοηθεια με θεματα Σεπτεμβρη 22
Logged
zeleposg
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 6


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #51 on: February 01, 2023, 19:58:06 pm »

Ναι δινω εγω το θεμα 1 το εχω λύσει
Logged
zeleposg
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 6


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #52 on: February 01, 2023, 20:06:50 pm »

Αν καταλάβω τι είναι το Uk στο θέμα 2 λογικά μπορω να το λύσω
Logged
airguitar
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1393


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #53 on: February 02, 2023, 16:15:42 pm »

oκ θα τα τσεκαρω και εγω να συγκρινουμε
Logged
tasos_ntv
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 30


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #54 on: February 02, 2023, 16:38:38 pm »

Αν θυμάμαι καλά είναι η τάση βραχυκύκλωσης του μετασχηματιστή
Logged
rafail zisiadis
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 5


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #55 on: June 24, 2023, 22:30:38 pm »

Ξέρει μήπως κανείς τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στην χρήση πολλών τομέων του συλλέκτη (ιούλιος 22)? Επίσης στον σεπτέμβριο 21 ρωτούσε αν έχουμε 36 τομείς πόσα αυλάκια μπορούμε να έχουμε και πλεονεκτήματα αυτών των επιλογών. Με αυλάκια και τομείς είχε μια παρόμοια ερώτηση το pdf αλλά καταλάβαινα μόνο την μια επιλογή (που έλεγε ίδιος αριθμός για τομείς-αυλάκια).
Logged
Nikos_313
Administrator
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Posts: 2681



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #56 on: June 25, 2023, 10:27:25 am »

Quote from: rafail zisiadis on June 24, 2023, 22:30:38 pm
Ξέρει μήπως κανείς τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στην χρήση πολλών τομέων του συλλέκτη (ιούλιος 22)? Επίσης στον σεπτέμβριο 21 ρωτούσε αν έχουμε 36 τομείς πόσα αυλάκια μπορούμε να έχουμε και πλεονεκτήματα αυτών των επιλογών. Με αυλάκια και τομείς είχε μια παρόμοια ερώτηση το pdf αλλά καταλάβαινα μόνο την μια επιλογή (που έλεγε ίδιος αριθμός για τομείς-αυλάκια).

Πω ναι, καταλαβαίνω ποιες ερωτήσεις λες...

Δεν βρήκα ακόμα τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στην χρήση πολλών τομέων του συλλέκτη, αλλά είδα την ερώτηση "Αν ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει 12 αυλάκια στο δρομέα, θα μπορούσε να έχει (α) 6, (β) 12 ή (γ) 36 τομείς στο συλλέκτη; Να αιτιολογηθεί η απάντηση."
Μια απάντηση που βγάλαμε με κάποιους συμφοιτητές είναι ότι μπορούν να ισχύσουν και οι 3 περιπτώσεις! Ακολουθεί η απάντηση:

Για 12 αυλάκια στο δρομέα, έχουμε 12 συστάδες, 12*Ν πλαίσια, 24*Ν αγωγούς συνολικά. Ανάλογα με την διαδοχή και την πολλαπλότητα στην σύνδεση με τους τομείς μπορείς να έχεις και τους 6, 12 ή 36 τομείς στο συλλέκτη. Μπορείς να συνδέσεις τις 12 συστάδες: (α) σε 6 τομείς του συλλέκτη αν έχεις απλό κυματοτύλιγμα, (β) σε 12 τομείς του συλλέκτη αν έχεις απλό βροχοτύλιγμα ή διπλό κυματοτύλιγμα και (γ) σε 36 τομείς αν έχεις τριπλό βροχοτύλιγμα ή εξαπλό κυματοτύλιγμα.

Πείτε μου αν διαφωνείτε με την απάντηση, να το συζητήσουμε!
« Last Edit: June 25, 2023, 10:37:44 am by Nikos_313 » Logged
Nikos_313
Administrator
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Posts: 2681



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #57 on: June 25, 2023, 10:55:34 am »

Quote from: rafail zisiadis on June 24, 2023, 22:30:38 pm
Ξέρει μήπως κανείς τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στην χρήση πολλών τομέων του συλλέκτη (ιούλιος 22)?

Για τα πλεονεκτήματα μειονεκτήματα των χρήσεων πολλών τομέων μόλις βρήκα κάτι στο βιβλίο!

Το κύριο μειονέκτημα της χρήσης πολλών τομέων του συλλέκτη στις μηχανές είναι η αύξηση των υπερτάσεων L (di/dt) και κατ' επέκταση η επιδείνωση του προβλήματος των σπινθηρισμών στις ψύκτρες. Η μέση τιμή του ρυθμού μεταβολής του ρεύματος σε έναν αγωγό εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των τομέων του συλλέκτη. Με την αύξηση των τομέων έχουμε μείωση του χρόνου t που χρειάζεται η ψύκτρα για να περάσει από έναν τομέα και άρα αύξηση του λόγου di/dt. Έτσι, αυξάνεται η επαγωγική κρουστική τάση στο βραχυκυκλωμένο τομέα [v = L (di/dt)] και έχουμε περισσότερους τους σπινθηρισμούς στις ψύκτρες της μηχανής, οι οποίοι με την σειρά τους προκαλούν εκκενώσεις στη μηχανή.

Θα προσθέσω άλλο ένα μειονέκτημα, με μεγάλη επιφύλαξη:
Η προσθήκη περισσότερων τομέων του συλλέκτη αναγκάζει τον κατασκευαστή να αυξήσει την πολλαπλότητα σύνδεσης των τυλιγμάτων στους τομείς. Η αύξηση της πολλαπλότητας (m) οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των κλάδων ενός τομέα (α) ανεξαρτήτως της διαδοχής των συνδέσεων των τυλιγμάτων (βροχοτυλίγματα, κυματοτυλίγματα κτλ.). Η αύξηση του αριθμού α οδηγεί στην μείωση του κατασκευαστικού παράγοντα Κ. Έτσι, έχουμε μείωση της τάσης που αναπτύσεται στο εσωτερικό της μηχανής (ΕΑ= Κφωm) και μείωση της συνολικής επαγόμενης ροπής (τind=ΚφIA). [Δες 7.5 από το βιβλίο]
« Last Edit: June 25, 2023, 17:17:26 pm by Nikos_313 » Logged
rafail zisiadis
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 5


View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #58 on: June 25, 2023, 16:25:08 pm »

Quote from: Nikos_313 on June 25, 2023, 10:55:34 am
Για τα πλεονεκτήματα των χρήσεων πολλών τομέων μόλις βρήκα κάτι στο βιβλίο!

Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης πολλών τομέων του συλλέκτη στις μηχανές είναι η μείωση των υπερτάσεων L (di/dt) και κατ' επέκταση η εξάλειψη του προβλήματος των σπινθηρισμών στις ψύκτρες. Η μέση τιμή του ρυθμού μεταβολής του ρεύματος σε έναν αγωγό εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των τομέων του συλλέκτη. Με την αύξηση των τομέων έχουμε αύξηση του χρόνου t που χρειάζεται η ψύκτρα για να περάσει από έναν τομέα και άρα μείωση του λόγου di/dt. Έτσι, μειώνεται η επαγωγική κρουστική τάση στο βραχυκυκλωμένο τομέα [v = L (di/dt)] και εξαλείψουμε τους σπινθηρισμούς στις ψύκτρες της μηχανής, οι οποίοι με την σειρά τους προκαλούν εκκενώσεις στη μηχανή.

Θα προσθέσω ένα μειονέκτημα, με μεγάλη επιφύλαξη:
Η προσθήκη περισσότερων τομέων του συλλέκτη αναγκάζει τον κατασκευαστή να αυξήσει την πολλαπλότητα σύνδεσης των τυλιγμάτων στους τομείς. Η αύξηση της πολλαπλότητας (m) οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των κλάδων ενός τομέα (α) ανεξαρτήτως της διαδοχής των συνδέσεων των τυλιγμάτων (βροχοτυλίγματα, κυματοτυλίγματα κτλ.). Η αύξηση του αριθμού α οδηγεί στην μείωση του κατασκευαστικού παράγοντα Κ. Έτσι, έχουμε μείωση της τάσης που αναπτύσεται στο εσωτερικό της μηχανής (ΕΑ= Κφωm) και μείωση της συνολικής επαγόμενης ροπής (τind=ΚφIA). [Δες 7.5 από το βιβλίο]

Ευχαριστώ πολύ και για τις δύο απαντήσεις. Στην πρώτη με τα κυματοτυλίγματα χρειάζονται οι μισοί τομείς γιατί στα κυματοτυλίγματα αναφέρει ότι έχουμε ζεύγη συστάδων? Επίσης στην ερώτηση με τα πλεονεκτήματα των τομέων μου φάνηκε καλή η απάντηση σου με βάση αυτά που αναφέρονται στην σελίδα 506 αλλά εκεί που υπολογίζει τον χρόνο t φαίνεται, ενώ δεν έχει παρένθεση, ότι ο αριθμός τομέων μπαίνει στον παρονομαστή για να βγει το 0,0015s. Αλλά βάση αυτού τότε ισχύει το αντίθετο, δηλαδή με πολλούς τομείς έχουμε αύξηση της v. Τι πάει λάθος με την σχέση?
Logged
Nikos_313
Administrator
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Posts: 2681



View Profile
Re: [Ηλ. Μηχανές Ι]Παλιά Θέματα
« Reply #59 on: June 25, 2023, 17:13:55 pm »

Quote from: rafail zisiadis on June 25, 2023, 16:25:08 pm
Ευχαριστώ πολύ και για τις δύο απαντήσεις. Στην πρώτη με τα κυματοτυλίγματα χρειάζονται οι μισοί τομείς γιατί στα κυματοτυλίγματα αναφέρει ότι έχουμε ζεύγη συστάδων? Επίσης στην ερώτηση με τα πλεονεκτήματα των τομέων μου φάνηκε καλή η απάντηση σου με βάση αυτά που αναφέρονται στην σελίδα 506 αλλά εκεί που υπολογίζει τον χρόνο t φαίνεται, ενώ δεν έχει παρένθεση, ότι ο αριθμός τομέων μπαίνει στον παρονομαστή για να βγει το 0,0015s. Αλλά βάση αυτού τότε ισχύει το αντίθετο, δηλαδή με πολλούς τομείς έχουμε αύξηση της v. Τι πάει λάθος με την σχέση?
Θα σου πω αρχικά για το δεύτερο:
Η σχέση για τα 0,0015s είναι σωστή καθώς:
Έχω 800 rpm δηλαδή κάθε 60 sec μια περιστροφή (revolution).
Για 1 sec έχω 800/60 revolutions
Για x sec έχω 1 revolution
Οπότε x = 0.075 sec
Άρα, θέλω 0.075 sec για μια ολόκληρη περιστροφή.
Έστω ότι η περιστροφή χωρίζεται σε 50 τομείς. Ο χρόνος για να περάσει η ψύκτρα από έναν τομέα είναι: t=0.075/50 = 0.0015 sec
Η απευθείας: t = 60/(800*50) = 0.0015 sec
Άρα, αυξάνοντας τους τομείς μειώνω τον χρόνο που θέλει να περάσει από έναν τομέα (το λογικό δηλαδή) και άρα θα αυξηθεί η σχέση di/dt οπότε έχω αύξηση των υπερτάσεων L (di/dt) κάτι που σίγουρα δεν είναι πλεονέκτημα.
Σε ευχαριστώ για την διόρθωση, θα διορθώσω και την απάντηση μου πιο πάνω!  Tongue

Δεν βρίσκω πάντως πλεονεκτήματα ίσα-ίσα μόνο μειονεκτήματα βρίσκω παντού.
https://en.wikipedia.org/wiki/Commutator_(electric)#Limitations_and_alternatives
« Last Edit: June 25, 2023, 18:28:40 pm by Nikos_313 » Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...