• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
September 17, 2025, 19:07:29 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
September 17, 2025, 19:07:29 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ποιον πάροχο να επιλέξω?
by chatzikys
[Today at 18:27:46]

Ποιο τραγούδι ακούσατε 5+...
by Katarameno
[Today at 17:16:08]

[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by chatzikys
[Today at 16:07:13]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by le papillon
[Today at 15:48:03]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by sg31a
[Today at 11:35:11]

Εργασία στην METLEN, Γνώμ...
by ChrisKaloy-Kakou
[Today at 00:51:50]

Συμβάσεις και εταιρείες
by Nikos_313
[September 16, 2025, 23:02:05 pm]

[Στοχαστικά Σήματα και Δι...
by Nikos_313
[September 16, 2025, 22:54:08 pm]

Μέλος του μήνα - Ιούλιος ...
by Katarameno
[September 16, 2025, 19:37:40 pm]

Ευρωμπάσκετ 2025
by Katarameno
[September 16, 2025, 02:46:49 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Katarameno
[September 16, 2025, 01:08:33 am]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[September 15, 2025, 22:10:40 pm]

Users <=22 OR >=222
by Mr Watson
[September 14, 2025, 19:36:18 pm]

[ΑΡΑΓΕ Attack] ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕ...
by Aris★
[September 14, 2025, 14:31:33 pm]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[September 14, 2025, 13:29:36 pm]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by chatzikys
[September 14, 2025, 13:20:18 pm]

Καλός βαθμός στην σχολή
by Σουλης
[September 14, 2025, 13:00:41 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by okan
[September 14, 2025, 03:20:17 am]

Αυνανισμος: Κινδυνοι, προ...
by Nikolaras
[September 13, 2025, 20:57:09 pm]

[Λογική Σχεδίαση] Γενικές...
by mdimitrig
[September 13, 2025, 17:25:47 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10012
Latest: MichelRiemann
Stats
Total Posts: 1428134
Total Topics: 31767
Online Today: 424
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 43
Guests: 179
Total: 222
ismini.h
christina02
Oracle
jkara
george14
Katarameno
ELEF
geftihiakos
Νικη
bsp
TahmKench
jimalexoud
Giopan
mike1996
George_RT
chriskazakos
Pcsc
bit11
artemissamaras_
kostas.de
Saint_GR
bigmort
iliaspapam
stefpapa21
Giannis Masterio
gsifnio
kkalamar
AlexKyr
andrpats
Le ece
EiriniGeo
kordisvi
Gaspard
pipitsenko
manek
grepanis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Χειμερινού Εξαμήνου 2025-2026
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών  > 7ο Εξάμηνο > Λειτουργικά Συστήματα (Moderators: geo66, Elliot Alderson, sassi) > [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] 3 Go Down Print
Author Topic: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016  (Read 5184 times)
mpimpa
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 37


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #15 on: January 26, 2016, 00:02:19 am »

Quote from: svart on January 25, 2016, 22:14:16 pm
Quote from: mpimpa on January 25, 2016, 21:48:03 pm
θέμα 4ο 2011:

SJF με προεκχώρηση; ποιος αλγόριθμος είναι αυτός;

SRT

Ευχαριστώ!  Smiley
Logged
reservoir dog
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 540



View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #16 on: January 26, 2016, 00:50:10 am »

Αν ελυσε κανεις θεματα 11 θα μπορουσε να ανεβασει μηπως λυσεις?  Smiley
Logged
DarkPassenger
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 614


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #17 on: January 26, 2016, 00:56:35 am »

Quote from: reservoir dog on January 26, 2016, 00:50:10 am
Αν ελυσε κανεις θεματα 11 θα μπορουσε να ανεβασει μηπως λυσεις?  Smiley
Quote from: Jeik on January 27, 2014, 16:10:10 pm
Για την 1 του 11 πρέπει να είναι:

31:P1 blocked for I/O, P3 blocked for I/O, P5 blocked suspended, P7 blocked for I/O,P8 ready/running

39:P1 ready/running, P3 ready/running, P5 blocked suspended, P7 blocked for I/O,P8 terminated

49:P1 ready/running, P3 ready/running, P5 ready/running, P7 ready/running,P8  terminated
κ εγω αυτα βρηκα

Στο 2 βρηκα 17 faults (χωρις να συμπεριλαβω τις τοποθετησεις σελιδων σε κενα πλαισια). hit radio = 13/34 = 38%

Το 3 συζητήθηκε πιο πανω.

Το 4 δεν ειμαι σιγουρος τι θελει και γιατι δίνει priority

Το 5 ειναι απλο, δεν το εκανα.

Το 6 δεν το αγγιξα.
Logged
forisonex
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 151


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #18 on: January 26, 2016, 01:47:21 am »

Άσκηση 5,2011 πως λειτουργεί η 4-step-SCAN ?? και πως πάνε τα tracks?
Logged
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #19 on: January 26, 2016, 02:12:48 am »

Το 6 είναι γενικοί σημαφόροι (οχι δυαδικοι) με αρχική τιμή σήματος n-1  (διότι το 0 θεωρείται από τους αλγορίθμους του stallings). Έτσι μπορείς να δημιουργείς μια σειρά αναμονής για τα παιδάκια. Επειδή η εργασία που συγχρονίζεις είναι η ίδια δεν χρειάζεται τίποτα εξεζητημένο.
Από βιβλίο Stallings

struct semaphore {
        int count=n-1;
        queueType queue;
         };

void semWait(semaphore s)
{
              s.count--;
              if (s.count < 0) {
                     /* place this process in s.queue */;
                     /* block this process */;
               }
}

void semSignal(semaphore s)
{
            s.count++;
            if (s.count<= 0) {
                         /* remove a process P from s.queue */;
                         /* place process P on ready list */;
                  }
}

Χρησιμοποιόντας αυτό το απλό μοντέλο στήνεται εύκολα. Ένας μετρητής έχει  τον αριθμό των παιδιών μειώνεται καλώντας μια συνάρτηση ChildPlay.
Η ChildPlay που περιέχει την semWait και μια loop που βγαίνει όταν τελειώσει το παιδάκι (είτε χρονικά είτε άμα το τρομάξει ο Πέτρου) τέλος μια semSignal .
Ο μετρητής όταν φτάσει στο μηδέν αναμένει μέχρι να έρθει άλλο παιδάκι να αυξηθεί και να ξανά μειωθεί καλώντας την childPlay.
Όποτε στήνει το μοντέλο του σχήματος 5.5 με πολλές κόπιες μιας διεργασίας αντί ABC και όταν τελειώνει μια κοπιά καλώντας την semSignal αυξάνει τον σημαφόρο (αυξάνοντας τον αριθμό των διαθεσίμων ρομπότ). Αν δεν φτάνει αυτή η περιγραφή να γράψω μια γρήγορη main και μια childplay.
« Last Edit: January 26, 2016, 02:15:30 am by Andromedas » Logged
mpimpa
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 37


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #20 on: January 26, 2016, 02:15:36 am »

τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);

για το θέμα 5:
SCAN 4 step: χωρίζω σε 2 ουρές των 4
1η ουρά: 120 1470 91 2888
2η ουρά: 948 1678 1001 130
από το 201 πήγε στο 315 αρά εγώ καταλαβαίνω ότι θέλει αύξουσα σειρά έτσι
1η ουρά:1470 2888 120 91
2η ουρά:948 1001 1678 130
η μια μετά την άλλη και έχεις την σειρά πρόσβασης για τις ατράκτους κάνεις τις αφαιρέσεις, προσθέτεις, διαιρείς και πήρες το ζητούμενο.  
Logged
forisonex
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 151


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #21 on: January 26, 2016, 02:21:59 am »

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:15:36 am
τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);

για το θέμα 5:
SCAN 4 step: χωρίζω σε 2 ουρές των 4
1η ουρά: 120 1470 91 2888
2η ουρά: 948 1678 1001 130
από το 201 πήγε στο 315 αρά εγώ καταλαβαίνω ότι θέλει αύξουσα σειρά έτσι
1η ουρά:1470 2888 120 91
2η ουρά:948 1001 1678 130
η μια μετά την άλλη και έχεις την σειρά πρόσβασης για τις ατράκτους κάνεις τις αφαιρέσεις, προσθέτεις, διαιρείς και πήρες το ζητούμενο.  
Σε ευχαριστώ!
Logged
mpimpa
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 37


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #22 on: January 26, 2016, 02:31:24 am »

Quote from: Andromedas on January 26, 2016, 02:12:48 am
Το 6 είναι γενικοί σημαφόροι (οχι δυαδικοι) με αρχική τιμή σήματος n-1  (διότι το 0 θεωρείται από τους αλγορίθμους του stallings). Έτσι μπορείς να δημιουργείς μια σειρά αναμονής για τα παιδάκια. Επειδή η εργασία που συγχρονίζεις είναι η ίδια δεν χρειάζεται τίποτα εξεζητημένο.
Από βιβλίο Stallings

struct semaphore {
        int count=n-1;
        queueType queue;
         };

void semWait(semaphore s)
{
              s.count--;
              if (s.count < 0) {
                     /* place this process in s.queue */;
                     /* block this process */;
               }
}

void semSignal(semaphore s)
{
            s.count++;
            if (s.count<= 0) {
                         /* remove a process P from s.queue */;
                         /* place process P on ready list */;
                  }
}

Χρησιμοποιόντας αυτό το απλό μοντέλο στήνεται εύκολα. Ένας μετρητής έχει  τον αριθμό των παιδιών μειώνεται καλώντας μια συνάρτηση ChildPlay.
Η ChildPlay που περιέχει την semWait και μια loop που βγαίνει όταν τελειώσει το παιδάκι (είτε χρονικά είτε άμα το τρομάξει ο Πέτρου) τέλος μια semSignal .
Ο μετρητής όταν φτάσει στο μηδέν αναμένει μέχρι να έρθει άλλο παιδάκι να αυξηθεί και να ξανά μειωθεί καλώντας την childPlay.
Όποτε στήνει το μοντέλο του σχήματος 5.5 με πολλές κόπιες μιας διεργασίας αντί ABC και όταν τελειώνει μια κοπιά καλώντας την semSignal αυξάνει τον σημαφόρο (αυξάνοντας τον αριθμό των διαθεσίμων ρομπότ). Αν δεν φτάνει αυτή η περιγραφή να γράψω μια γρήγορη main και μια childplay.

αν δεν σου κάνει κόπο γράψε και πέντε γραμμές κώδικα. Είναι αργά καταλαβαίνεις!  Cool
Logged
DarkPassenger
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 614


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #23 on: January 26, 2016, 02:40:36 am »

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:15:36 am
τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);
Για αριθμητή πήρα το ποσοστό εμφανίσεων των σελίδων που ήδη βρίσκονταν σε κάποιο πλαίσιο. Το είχα δει σε παλιότερο ποστ να το λένε.
και επίσης απο wikipedia:
Quote
The "hit ratio" of a cache describes how often a searched-for item is actually found in the cache.
wiki link
Logged
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #24 on: January 26, 2016, 02:52:51 am »

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:31:24 am
Quote from: Andromedas on January 26, 2016, 02:12:48 am
Από βιβλίο Stallings

struct semaphore {
        int count=n-1;
        queueType queue;
         };

void semWait(semaphore s)
{
              s.count--;
              if (s.count < 0) {
                     /* place this process in s.queue */;
                     /* block this process */;
               }
}

void semSignal(semaphore s)
{
            s.count++;
            if (s.count<= 0) {
                         /* remove a process P from s.queue */;
                         /* place process P on ready list */;
                  }
}


main(){
pid
n ρομποτ
child παιδακια
flag=1;
while(flag){
//παρε child ποσα περιμενουν
if(child>0){
                child--
                pid=fork()
                }
if(pid==0// έλεγχος εάν η διεργασία είναι παιδί) {
               childplay();
               flag=0;
               }
}
}

------------Sub routines -------
void childplay(){
semWait(s)
 //οι πρωτες n-1 διεργασιες θα την περασουν αυτην την εντολη, οι υπολοιπες θα πανε στην ουρα των σημαφορων (blocked) και θα συνεχισουν απο αυτο το
  //σημειο μολις καποια απο ολες κανει semSignal(s)  
                          
while(// συνθηκη οτι τελειωσε το παιδακι){
              }
semSignal(s) /// Εδω απελευθερωνεται μια απο την ουρα των σημαφορων
}
« Last Edit: January 26, 2016, 14:24:15 pm by Andromedas » Logged
reservoir dog
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 540



View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #25 on: January 26, 2016, 02:55:30 am »

Για την 5, πού υπάρχουν αυτες οι μεθοδολογιες?
Logged
DarkPassenger
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 614


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #26 on: January 26, 2016, 02:57:29 am »

Quote from: reservoir dog on January 26, 2016, 02:55:30 am
Για την 5, πού υπάρχουν αυτες οι μεθοδολογιες?
stallings (version 8), κεφαλαιο 11.5
« Last Edit: January 26, 2016, 03:01:45 am by DarkPassenger » Logged
svart
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 225



View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #27 on: January 26, 2016, 05:21:26 am »

Quote from: DarkPassenger on January 26, 2016, 00:56:35 am
Στο 2 βρηκα 17 faults (χωρις να συμπεριλαβω τις τοποθετησεις σελιδων σε κενα πλαισια). hit radio = 13/34 = 38%

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:15:36 am
τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);

Εγω με LRU βγάζω 18 faults (22 αμα μετράς και τις αρχικοποιήσεις των frames)
Mε FIFO από την άλλη βγάζω 17 (21 με τις αρχικοποιήσεις)
Logged
mpimpa
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 37


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #28 on: January 26, 2016, 12:23:07 pm »

Quote from: svart on January 26, 2016, 05:21:26 am
Quote from: DarkPassenger on January 26, 2016, 00:56:35 am
Στο 2 βρηκα 17 faults (χωρις να συμπεριλαβω τις τοποθετησεις σελιδων σε κενα πλαισια). hit radio = 13/34 = 38%

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:15:36 am
τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);

Εγω με LRU βγάζω 18 faults (22 αμα μετράς και τις αρχικοποιήσεις των frames)
Mε FIFO από την άλλη βγάζω 17 (21 με τις αρχικοποιήσεις)

έχεις δίκιο και εγώ 18 τα είχα βγάλει και είπα θα μέτρησα κανένα αστεράκι παραπάνω και έτσι είπα 17  Wink
αλλά τώρα που τα ξαναείδα είναι όντως 18
Logged
DarkPassenger
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 614


View Profile
Re: [Λειτουργικά Συστήματα] Απορίες στις ασκησεις 2015-2016
« Reply #29 on: January 26, 2016, 14:19:41 pm »

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 12:23:07 pm
Quote from: svart on January 26, 2016, 05:21:26 am
Quote from: DarkPassenger on January 26, 2016, 00:56:35 am
Στο 2 βρηκα 17 faults (χωρις να συμπεριλαβω τις τοποθετησεις σελιδων σε κενα πλαισια). hit radio = 13/34 = 38%

Quote from: mpimpa on January 26, 2016, 02:15:36 am
τα λάθη και εγώ 17 τα βρήκα. Το hit ratio γιατί τόσο; ο λόγος επιτυχίας είναι αρα δεν θα είναι 34-17=17(χωρίς λάθη)/ 34 (το σύνολο);

Εγω με LRU βγάζω 18 faults (22 αμα μετράς και τις αρχικοποιήσεις των frames)
Mε FIFO από την άλλη βγάζω 17 (21 με τις αρχικοποιήσεις)

έχεις δίκιο και εγώ 18 τα είχα βγάλει και είπα θα μέτρησα κανένα αστεράκι παραπάνω και έτσι είπα 17  Wink
αλλά τώρα που τα ξαναείδα είναι όντως 18
18 εχω, έχασα ενα στο μέτρημα...  Roll Eyes
Logged
Pages: 1 [2] 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...