• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:06:03 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:06:03 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[Today at 22:46:54]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426677
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 60
Guests: 115
Total: 175
3rdDegreeBurn
rigas_s
gorilaki
astepoul
DimKaratzas
VaiosG
ant2946
tzortzis
Giorgos2222
chrisdardas
Sotiris_atha
vagk
θσερναμε
npalami
grammaths
difis
Panagopf
Nicotre
jimalexoud
DemetriosL
dimitrisblioumis
alexter
Emilios
Stelios V.
ΡΙΤΟΣΧΑ
AA RE LEWN
Nikos_313
gpr000
Amalia
Angelagfb
spoun
GeorgeGk
vajulin
mariaxalk
gkougeor
steliosakritidis
theofr
taniakrg
Tsomp
eed
lasef
atampakc
george14
efthmakr
Aristidis Aristidou
gpapailio
ArchieHadCells
Summand
swthrhs
witchingHour
Leftor
DarkMagiK06
andripappa
idchatzi
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πληροφορίες Καθηγητών
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Πολιτικά > Εξωτερικά Νέα & Διακρατικές Σχέσεις (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 58 Go Down Print
Author Topic: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία  (Read 100120 times)
Zorbas-E-
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #90 on: August 03, 2006, 06:20:43 am »

«Στο Ευρωδικαστήριο η σφαγή του Λούμποτεν από Σκοπιανούς»

ΞΑΝΘΗ
Του ΑΝΔΡΕΑ ΣΑΚΕΛΛΙΩΝ


Στο μάτι του βαλκανικού κυκλώνα βρέθηκε ένας 42χρονος Ελληνας, που βίωσε στο πετσί του μια οδυνηρή περιπέτεια. Μπλεγμένος άθελά του στα κυκλώματα των μαφιόζων, «γεύτηκε» τη φιλοξενία των σκοπιανών φυλακών και έζησε από κοντά το δράμα ενός αλβανόφωνου χωριού τον καιρό που ο εμφύλιος πόλεμος πλανιόταν πάνω από τη γειτονική χώρα.

Ο Γιάννης Ζευγάς, 42 χρόνων, ξυλέμπορος από τη Χρυσούπολη Καβάλας, δεν είναι «τυχαίος». Λόγω της γνώσης του στις βαλκανικές γλώσσες έχει κάνει και χρέη μεταφραστή σε διάφορες ελληνικές αποστολές μετά το άνοιγμα προς τη Βουλγαρία, ενώ πολλές φορές είναι συνοδός παιδιών των βαλκανικών χωρών που θα συμμετάσχουν στο διεθνές σχολείο που έχει δημιουργήσει στα Αβδηρα ο καθηγητής Γιώργος Παύλου.

Το 1997, κάποιος μαφιόζος, ο Παναγιότοφ Παναγιότ, κλέβει το διαβατήριο του Γιάννη Ζευγά και το αποτέλεσμα εμφανίζεται το 2001. Ο Γιάννης Ζευγάς σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα συλλαμβάνεται στις 2 Αυγούστου έπειτα από αίτημα της Ιντερπόλ, καθώς ο κλέφτης του διαβατηρίου του καταζητούνταν για μαστροπεία και για εμπόριο λευκής σαρκός. Ετσι, ο Ελληνας ξυλέμπορος κατά την έξοδό του από τα Σκόπια συλλαμβάνεται και οδηγείται στις στρατιωτικές φυλακές της Σούτκα, όπου κρατούνται Κοσοβάροι κατηγορούμενοι για τρομοκρατία και εξτρεμιστικές ενέργειες. Εκεί θα παραμείνει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2001 οπότε και θα απελευθερωθεί.

«Χωρίς εξηγήσεις με συνέλαβαν, με οδήγησαν στη φυλακή, αλλά κυρίως θεωρούσαν ότι ήμουν αυτός που έψαχναν. Τους ζήτησα πολλές φορές να ψάξουν για να διαπιστωθεί ότι δεν ήμουν ο καταζητούμενος που είχε κλέψει το διαβατήριό μου, αλλά εκείνοι ήταν ανένδοτοι και δεν μου επέτρεπαν να επικοινωνήσω με το προξενείο», διηγείται ο ίδιος.«Ασχημη εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι όταν με επισκέφθηκε ο πατέρας μου δεν με άφησαν να μιλήσω ελληνικά με το επιχείρημα ότι η Χρυσούπολη της Καβάλας, απ' όπου και κατάγομαι, είναι τμήμα της Μεγάλης Μακεδονίας και θα πρέπει να ξέρω τη "μακεδονική" διάλεκτο».  Lips Sealed

Στις 12 Αυγούστου ενώ είναι έγκλειστος η φυλακή αρχίζει να γεμίζει. Ηδη οι δυνάμεις ασφαλείας των Σκοπίων μεταφέρουν τους κατοίκους του χωριού Λούμποτεν, το οποίο βρίσκεται 16 χιλιόμετρα ανατολικά των Σκοπίων και οι κάτοικοί του είναι Κοσοβάροι.

«Ανθρωποι χτυπημένοι, βασανισμένοι, που πολλοί από αυτούς έχουν χάσει ή δεν γνωρίζουν πού βρίσκονται οι δικοί τους άνθρωποι κατέκλυσαν το κελί μου» διηγείται ο κ. Ζευγάς. Οι μέρες περνάνε δύσκολα αλλά είναι και άτυχος, αφού η φυλάκισή του παρατείνεται λόγω της επίθεσης στους δίδυμους πύργους!

Στο τέλος Οκτωβρίου απελευθερώνεται και μαζί του, όπως αναφέρει, παίρνει και τον 13χρονο Μεβλουντίν Μπαϊράμ, τον οποίο οι Σκοπιανοί είχαν κρεμάσει με χειροπέδες από τις σωληνώσεις του καλοριφέρ, ύστερα από καταγγελία που έκανε στη Διεθνή Αμνηστία.

Δεν έμεινε άπραγος. Οι 10 νεκροί -θύματα της φυλακής- και οι σχεδόν 100 φυλακισμένοι που απελευθερώθηκαν αργότερα «τον στοιχειώνουν». Στο μεταξύ, η διεθνής οργάνωση «Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», δημοσιοποιεί την έκθεσή της για τη σφαγή του Λούμποτεν όμως παρά τη δημοσιοποίηση τίποτα δεν γίνεται από τον Οργανισμό για τη Συνεργασία και την Ασφάλεια στην Ευρώπη.

Η δημοσιογράφος Νατάσα Ιωαννίδου του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης, που αποκάλυψε το θέμα του Γιάννη Ζευγά, σημειώνει για τα γεγονότα στο Κόσοβο: «Είναι βάρος για όσους το έμαθαν, για όσους πήγαν εκεί, για όσους είδαν τι έγινε. Κάποτε όλα αυτά πρέπει να βγουν στο φως».

Ο Γιάννης Ζευγάς μαζί με τον 13χρονο Μεβλουντίν επιστρέφουν στην Ελλάδα και μέσα από δύσκολες προσπάθειες πείθει τους κατεστραμμένους κατοίκους του Λούμποτεν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Στην κλασική ερώτηση «γιατί τώρα, έπειτα από πέντε χρόνια μιλάει για την περιπέτεια αυτή;» η απάντησή του είναι αφοπλιστική: «Το είπατε και μόνος σας. Επειτα από πέντε χρόνια η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί λίγο. Τότε θα είχε επιπτώσεις κατά των κατοίκων του Λούμποτεν. Βρέθηκα στη φυλακή μαζί τους, είδα το τι πέρασαν και δεν μπορούσα να μείνω άπραγος».

Δεκαέξι κάτοικοι του Λούμποτεν υπογράφουν την εξουσιοδότηση για τον Γιάννη Ζευγά να διεκδικήσει ενώπιον των σκοπιανών δικαστηρίων τα δικαιώματά τους για την υπόθεση Χ371417, που θα γίνει στο επόμενο διάστημα και δεν θα παραγραφεί λόγω πενταετίας, αλλά τον εξουσιοδοτούν παράλληλα για τη δημοσιοποίηση των συμβάντων στα ΜΜΕ και κατά του πρώην υπουργού Λ. Μπούτσκοφσκι που ήδη κρατείται στη Χάγη. Εχει βέβαια τη δική του σημασία να αναφερθούν και τα ονόματα των νεκρών: πρόκειται για τον 6χρονο Ερτζάν Αλίου, τα αδέλφια Τζελάλ και Ασίζ Μπαϊράμ, καθώς και τους Ατουλάχ Κουάνι, Χοϊκί Χαβίτ, Νταλίπ Μουράτι, Ραμί Τζουτζούφη, Μουχαρέμ Μπαϊραμί, Σουλεϊμάν Μπαϊραμί, Μουχαρέμ Ραϊμντανί και Ατουλάχ Καϊνί. Η τελευταία ραψωδία της Οδύσσειας του κ. Ζευγά θα παιχτεί ενώπιον των δικαστών του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όταν θα διηγηθεί τα γεγονότα που άλλαξαν δραματικά την ύπαρξή του.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/08/2006

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=80365564
Logged
Zorbas-E-
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #91 on: August 03, 2006, 06:25:57 am »

 Σχετικά με το αν σχετιζόμαστε ή οχι με την Ελλάδα προ 20 αιώνων, πολύ θα ήθελα να πιστέψω τον ιστορικό Π.Βιντάλ.
 Θα έφευγε ένα τεράστιο βάρος από πάνω μου...
« Last Edit: August 03, 2006, 07:04:21 am by Zorbas-E- » Logged
Zorbas-E-
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #92 on: August 03, 2006, 06:29:28 am »

Αλαβάνος για Βιντάλ-Νακέ

Δυσαναπλήρωτο κενό άφησε ο Γαλλοεβραίος ιστορικός, ελληνιστής και υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Πιερ Βιντάλ-Νακέ, επισήμανε χθες ο πρόεδρος του Συνασπισμού Αλ. Αλαβάνος. Στη σχετική ανακοίνωση ο κ. Αλαβάνος αναφέρει: «Ο θάνατος του Πιερ Βιντάλ - Νακέ στερεί την ευρωπαϊκή Αριστερά από έναν κορυφαίο μαχόμενο διανοητή της. Υπήρξε σπουδαίος ιστορικός, ελληνιστής, διεθνιστής, άγρυπνη συνείδηση ειρήνης, υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πολέμιος της κοινωνικής αδικίας. Αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό σε μια περίοδο που ο κόσμος της διανόησης καλείται να υψώσει πιο δυνατή τη φωνή του υπέρ μιας άλλης Ευρώπης και ενός διαφορετικού κόσμου ειρήνης, αλληλεγγύης και ισότητας».



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/08/2006


«Ένας ιστορικός δεν πρέπει ποτέ να υποκύπτει σε ιδεολογικές ερμηνείες», τόνιζε ο Πιέρ Βιντάλ-Νακe...

 επίσης δεν γνωρίζω αν το εβραίος αναφέρεται σε σημιτική καταγωγή ή απλά θρήσκευμα , πάντως υπό το πρίσμα της εβραικής θρησκείας η αρχαία Ελλάδα είναι όντως διαφορετική από στη σύγχρονη και ευτυχώς πέρασε...
http://www.aish.com/chanukahthemes/chanukahthemesdefault/The_Beauty_and_the_Light.asp

 ελπίζω να μην παρεξηγηθεί το ποστ μου, απλά θέλω να δείξω πως η ιδεολογία δύσκολα επιτρέπει την αντικειμενικότητα
 και δεν αρκεί μόνο να επικαλούμαστε τον όρο "ιστορικός" για την ισχύ της απόψεως, αλλα επιβάλλεται να γνωρίζουμε πολλά περισσότερα.
« Last Edit: August 03, 2006, 06:40:34 am by Zorbas-E- » Logged
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #93 on: August 03, 2006, 11:56:07 am »

Quote from: Zorbas-E- on August 03, 2006, 06:29:28 am
.. επίσης δεν γνωρίζω αν το εβραίος αναφέρεται σε σημιτική καταγωγή ή απλά θρήσκευμα
Idiot


Πριν γράψεις τις άσχετες α-νοησίες σου για Τσανούκα και Μανούκα, διάβαζε τα λινκ που σου στέλνουν, αν δεν θέλεις να σε πάρουν εκτός από βαρεμένο αρχαιόπληκτο και για αγράμματο.
 beg

"Δεύτερον, είναι το θέμα των Εβραίων. Είμαι γαλλοεβραίος, εντελώς άθεος, εντελώς Γάλλος, αλλά η δημιουργία του Κράτους του Ισραήλ δεν μου ήταν κάτι αδιάφορο. Και δεν μου ήταν καθόλου αδιάφορο το γεγονός ότι το Ισραήλ επαναλαμβάνει μια επιχείρηση αποικισμού. Αμέσως είπα «προσοχή, αν το Ισραήλ συνεχίσει μια πολιτική αποικισμού, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για την ίδια την ύπαρξή του». Eτσι έγραψα τους τρεις τόμους, ταυτόχρονα πάνω στο Ολοκαύτωμα και πάνω στο Ισραήλ, με τίτλο «Οι Εβραίοι, η μνήμη και το παρόν»."
Από το λινκ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_358173_24/07/2005_151150



« Last Edit: August 03, 2006, 12:02:56 pm by Vulcan » Logged
Zorbas-E-
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #94 on: August 03, 2006, 13:34:18 pm »

 αν και οφ-τοπικ θα σου γράψω τα εξής: δεν καταλαβαίνω προς τι το επιθετικό σου ύφος και η υποτιμητική σου στάση (ο χαρακτήρας σου γενικά;) αλλά όπως θα κατάλαβες όντως δεν είχα διαβάσει τα υπόλοιπα λινκς που έστειλες μάλλον λόγω νύστας διότι νόμισα είναι η ίδια είδηση. Σημασία έχει πως ο άνθρωπος φαίνεται όντως αξιολογότατος- δεν τον γνωριζα- απ'όσα διάβασα τώρα στα υπόλοιπα λινκς σοβαρών άρθρων. Διότι στο κύριο άρθρο που παρέθεσες όταν διάβαζα για εθνικιστική χρήση του μύθου της Ατλαντίδας κτλ. νόμισα πως απλά έπεσα σε έναν αντι-Λιακόπουλο.

 Τα υπόλοιπα που γράφω δεν είναι άσχετα, φυσικά όμως δεν αναφέρονται στον Βιντάλ. Είναι όμως νομίζω κατανοητό πως η ιδεολογία και η θρησκεία αν εμπλακούν με την επιστήμη δεν προκύπτει επιστήμη. Διότι σε άλλα συμπεράσματα θα καταλήξει ο  μαρξιστής ιστορικός σε άλλα ο Νιτσεικός κτλ. Επίσης δε μπορεί να έχει την ίδια ερμηνευτική ο άθεος ,που εξετάζει μόνο τον "παρόντα" κόσμο με τον θρήσκευόμενο που περιμένει το μεσία και θεωρεί τους υπόλοιπους λαούς γκογίμ....

 άλλα επιστημονικά δεδομένα είχε ο Φαλμεράυερ όταν ήρθε να βρεί το "Σωκράτη" και είδε κατεστραμένους γιδοβοσκούς και θρησκόληπτους από τους Οθωμανούς και άλλα εργαλεία και δεδομένα έχουν οι σημερινοί αρχαιολόγοι-γενετιστές-ιστορικοί. 

 τον Έλληνα δεν τον κάνει η καταγωγή ή το αίμα. Διότι οι περισσότεροι έλληνες σήμερα είναι εβραίοι ενώ ο εβραίος αυτός υπήρξε έλληνας...
Logged
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #95 on: August 03, 2006, 13:51:54 pm »

Quote from: Zorbas-E- on August 03, 2006, 13:34:18 pm
αν και οφ-τοπικ θα σου γράψω τα εξής: δεν καταλαβαίνω προς τι το επιθετικό σου ύφος και η υποτιμητική σου στάση (ο χαρακτήρας σου γενικά;) αλλά όπως θα κατάλαβες όντως δεν είχα διαβάσει τα υπόλοιπα λινκς που έστειλες μάλλον λόγω νύστας διότι νόμισα είναι η ίδια είδηση. Σημασία έχει πως ο άνθρωπος φαίνεται όντως αξιολογότατος- δεν τον γνωριζα- απ'όσα διάβασα τώρα στα υπόλοιπα λινκς σοβαρών άρθρων. Διότι στο κύριο άρθρο που παρέθεσες όταν διάβαζα για εθνικιστική χρήση του μύθου της Ατλαντίδας κτλ. νόμισα πως απλά έπεσα σε έναν αντι-Λιακόπουλο.

Αξιοθρήνητες, απολογητικές σαχλαμάρες....
Να μη στέλνεις εβραιο-παπαριές όταν νυστάζεις, κι αν θέλεις να σε παίρνουν στα σοβαρά.

Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #96 on: August 03, 2006, 15:15:51 pm »

Σε topic περι "προϊστορικης υπερτεχνολογιας" (αλλη μπαρουφα κι αυτη, τελοσπαντων)

Quote from: Zorbas-E- on June 03, 2005, 17:29:40 pm
Καταρχήν διάβασε Λιαντίνη να συνειδητοποιήσεις το εφήμερο της υποθέσεως (ατομικό - συλλογικό). Στη συνέχεια αφου καταλάβεις πόσο εύκολα μπορύν να γυρίσουν όλα στο μηδέν διάβασε Νταίνικεν, Φουράκη , Καλογεράκη και κάθε άλλο Ε-λόγο όχι για να τους υιοθετήσεις αλλά για να πάρεις ορισμένα σηματνικά προκατακλυσμιάια στοιχεία που δίνουν.

Ο σεβασμος κερδιζεται, δεν επιβαλλεται. Οταν προτεινεις τον Φουρακη και τους εψιλονβαρεμενους για "να παρουμε ορισμενα σημαντικα στοιχεια" τοτε απο μονος σου βαζεις ανω φραγμα στο σεβασμο που μπορουμε να σου δειξουμε, καπου κοντα στο κραξιμο και στις ντοματες.
Σε λιγο θα μας παραπεμψεις... στο Λιακοπουλο? Και απαιτεις και σεβασμο?

Εχω ενα προσχεδιο απαντησης στο προηγουμενο μηνυμα σου, θα το ολοκληρωσω καποια στιγμη και θα το ανεβασω. Για αρχη ομως, μια απορια που μου εμεινε:

Quote from: Zorbas-E- on August 03, 2006, 13:34:18 pm
τον Έλληνα δεν τον κάνει η καταγωγή ή το αίμα. Διότι οι περισσότεροι έλληνες σήμερα είναι εβραίοι ενώ ο εβραίος αυτός υπήρξε έλληνας...

Το μονο κοινο πολιτισμικο στοιχειο μεταξυ ελληνων και εβραιων σημερα ειναι η θρησκεια. Κι αυτο γιατι ο χριστιανισμος ειναι θρησκεια εβραϊκης προελευσης.

Αποκωδικοποιωντας λοιπον την παραπανω προταση σου, θεωρεις πως "τον ελληνα δεν τον κανει η καταγωγη ή το αιμα, αλλα η θρησκεια" ??? Huh
Δηλαδη ελληνες ειναι μονο οι νεοπαγανιστες, οι πιστοι στο δωδεκαθεο?

To be continued...
Logged
Zorbas-E-
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #97 on: August 03, 2006, 15:47:08 pm »

 Ο Βιντάλ πολυθειστής ήταν; Κακή αποκωδικοποίηση... Μην το συνεχίσεις δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε την όρεξη να αναλύω τέτοια ζητήματα από εδώ.
 
 Σχετικά με τα στοιχεία της αποκαλούμενης "μη συμβατικής ιστορίας" παραδέχομαι πως είναι σημαντικά, κερδίζουν έδαφος στην επιστημονική κοινότητα και αν μη τι άλλο δίνουν ενδείξεις για πολιτισμούς και καταστάσεις πολύ πριν το 4000πΧ που θεωρείται η αρχή της Ιστορίας. Αξίζουν ανάγνωσης έστω για προβληματισμό. Δεν ήμαστε πλεον στο μεσαίωνα είμαστε ένα βήμα πριν τα διαστημικά ταξίδια και τον αποικισμό. Η αναζήτηση στοιχειων για άλλους πολιτισμούς εξωγήινους ή προκατακλυσμιαίους δεν είναι για ντομάτες.

 Και κάτι άλλο για να μην αναφέρεσαι συνέχεια σε αυτό. Δεν είμαι ούτε φαν του Φουράη ούτε των λοιπών "καπήλων". Αυτοί ανήκουν σε στοές και ότι πληροφορία έχουν τη χρησιμοποιούν όπως θέλουν... ...και το -Ε- στο nick μου είναι από το 97 όταν πρωτοέκανα nick για να μπω στην  clan -Ε- (σαν delta force) του παιχνιδιού Starcraft. Τα ξέρεις τα εφηβικά..

 Θεωρώ πως ο σεβασμός εδώ μέσα δεν απαιτείται ούτε κερδίζεται. Προυπάρχει ως αρχή ακόμη και για "τρελούς" όπως σε άλλα πολιτισμένα φόρα. Μέγα λάθος σφάλουν όσοι έχουν το φόρουμ ως πεδίο "μάχης" και ανάδειξης προσωπικότητας εξυπνάδας, κομπλεξισμού  κτλ κτλ.
Logged
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #98 on: August 07, 2006, 04:41:07 am »

Τα μηνύματα που είχαν υβριστικό και απρεπές περιεχόμενο διαγράφηκαν και πήραν την άγουσα προς τον κάδο....

εκ των συντονιστών
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
aliakmwn
Guest
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #99 on: September 28, 2006, 16:59:34 pm »

Στη μνημη του Vulcan:


Quote from: Zorbas-E- on August 03, 2006, 06:29:28 am
«Ένας ιστορικός δεν πρέπει ποτέ να υποκύπτει σε ιδεολογικές ερμηνείες», τόνιζε ο Πιέρ Βιντάλ-Νακe...

 επίσης δεν γνωρίζω αν το εβραίος αναφέρεται σε σημιτική καταγωγή ή απλά θρήσκευμα , πάντως υπό το πρίσμα της εβραικής θρησκείας η αρχαία Ελλάδα είναι όντως διαφορετική από στη σύγχρονη και ευτυχώς πέρασε...
http://www.aish.com/chanukahthemes/chanukahthemesdefault/The_Beauty_and_the_Light.asp

 ελπίζω να μην παρεξηγηθεί το ποστ μου, απλά θέλω να δείξω πως η ιδεολογία δύσκολα επιτρέπει την αντικειμενικότητα
 και δεν αρκεί μόνο να επικαλούμαστε τον όρο "ιστορικός" για την ισχύ της απόψεως, αλλα επιβάλλεται να γνωρίζουμε πολλά περισσότερα.

ΜΝΗΜΗ ΠΙΕΡ ΒΙΝΤΑΛ-ΝΑΚΕ (1930-2006)
 
Προδότης κάθε δόγματος

 
Σε ηλικία 76 ετών πέθανε, πρόσφατα, ο Πιερ Βιντάλ-Νακέ, ο ελληνιστής που, συνδυάζοντας το επάγγελμα του ιστορικού με την εγρήγορση ενός ενεργού πολίτη, αποκάλυψε τα εγκλήματα του γαλλικού στρατού στην Αλγερία και συνέτριψε τα επιχειρήματα των «αρνητών» του Ολοκαυτώματος.
 
Ο Πιερ Βιντάλ-Νακέ γεννήθηκε το 1930 στο Παρίσι. Η οικογένειά του, γαλλοεβραϊκής καταγωγής, δεν διατηρούσε σχέσεις με τη θρησκεία, καθώς αντλούσε τις βασικές αναφορές της από τις παραδόσεις της Γαλλικής Επανάστασης.

Η εβραϊκότητα της οικογένειας Βιντάλ-Νακέ θα προέκυπτε, ωστόσο, με τον πλέον τραγικό τρόπο την εποχή του Β' Παγκόσμιου Πολέμου: στα 1944, όταν ο Πιερ ήταν μόλις δεκατεσσάρων ετών, η Γκεστάπο συνέλαβε τους γονείς του στη Μασσαλία για να τους στείλει στο Αουσβιτς, από όπου δεν θα επέστρεφαν ποτέ.

«Κατά κάποιον τρόπο είμαι προϊόν του Αουσβιτς», δήλωνε αργότερα ο ιστορικός, θέλοντας να κάνει σαφές το βαθύτερο κίνητρο που τον οδήγησε να αγωνιστεί τόσο παθιασμένα -και τόσο αποτελεσματικά- προκειμένου να ξηλώσει έναν προς έναν τους μύθους πάνω στους οποίους βασίστηκε το σαθρό ιστορικό κατασκεύασμα των «αρνητών» του Ολοκαυτώματος.

Και εξηγούσε: «Είμαι προϊόν του Ολοκαυτώματος, επειδή οι γονείς μου μεταφέρθηκαν στο Αουσβιτς και δεν γύρισαν. Απ' ό,τι μπορώ να ξέρω, η μητέρα μου οδηγήθηκε αμέσως σε θάλαμο αερίων, ενώ ο πατέρας μου φαίνεται να επέζησε μερικούς μήνες, μόνο που ποτέ δεν συνάντησα κάποιον που να τον είδε εκεί».

Υποθήκες

Προϊόν του Αουσβιτς, αλλά ταυτόχρονα βαθιά επηρεασμένος από την υπόθεση Ντρέιφους την οποία του είχε διηγηθεί αναλυτικά ο δικηγόρος πατέρας του στις αρχές του πολέμου:

«Ολη μου η ζωή σημαδεύτηκε από την αφήγηση του πατέρα μου για την υπόθεση Ντρέιφους», σημείωνε. «Χάρη σ' αυτή διαμορφώθηκαν οι θέσεις μου για την πολιτική, αλλά και για την ηθική και την ιστορία».

Μαζί με την υπόθεση Ντρέιφους, καταλυτική υπήρξε για τον έφηβο Πιερ μια αποστροφή του Σατομπριάν, σύμφωνα με την οποία σε καιρούς χαλεπούς ο ιστορικός αναλαμβάνει το ρόλο του εκδικητή των λαών, φράση κληροδοτημένη κι αυτή από τον δολοφονημένο πατέρα. Χρόνια αργότερα, ο Βιντάλ-Νακέ την ανακαλούσε ως έναν ακόμη από τους υπόγειους εκείνους λόγους που τον οδήγησαν να ασχοληθεί με την ιστορία, έσπευδε πάντως να συμπληρώσει πως δεν τον αντιπροσώπευε πια: τον απωθούσε η υπόρρητη μεγαλομανία της.

Στα 1951 ο Πιερ Βιντάλ-Νακέ αποφασίζει να αφιερωθεί στη μελέτη της αρχαίας Ελλάδας. Είναι προφανές πως η αποτίμηση του έργου του, ενός έργου που προκάλεσε τριγμούς στις τετριμμένες προσεγγίσεις της ελληνικής αρχαιότητας, προτείνοντας νέα μεθοδολογικά εργαλεία και διευρύνοντας το ερευνητικό πεδίο των κουρασμένων ήδη τότε «κλασικών σπουδών», υπερβαίνει κατά πολύ τις προθέσεις του σημερινού σημειώματος.

Θα σταθούμε, ωστόσο, στην εξήγηση που έδινε ο ίδιος για την επιλογή του: «Γιατί διάλεξα την Ελλάδα, και, κατά κάποιον τρόπο, την ελληνική φιλοσοφία;», αναρωτιόταν στα 1998. «Αρχικά είχα σκεφτεί να ετοιμάσω μια διατριβή για τον πόλεμο της Ισπανίας. Υστερα όμως συλλογίστηκα ότι το θέμα αυτό ταίριαζε τόσο πολύ με τον πολιτικό μου προσανατολισμό που υπήρχε ο κίνδυνος να μην μπορώ να πάρω την απαραίτητη απόσταση».

Αντίθετα, η ελληνική αρχαιότητα τού επέτρεπε να μελετήσει έναν κόσμο μακρινό από τις πολιτικές αναζητήσεις του χωρίς, να του απαγορεύει να ασχοληθεί με αυτές - το αντίθετο, μάλιστα. Στην απόφασή του να στραφεί στην αρχαιότητα λειτούργησε και κάτι βαθύτερο, εξομολογήθηκε κάποτε στον Ρεζίς Ντεμπρέ: «Επιλέγοντας την αρχαία ελληνική ιστορία, επέλεγα να αντλήσω ερείσματα από το παρελθόν. Οχι πως επιθυμούσα να αποποιηθώ τη δυνατότητα παρέμβασής μου στο παρόν, αλλά ήθελα να διαθέτω ένα φόντο που να σχετικοποιεί λίγο τα φλέγοντα ζητήματα της στιγμής».

Ο ιστορικός ως πολίτης

*Ανανεωτής των κλασικών σπουδών, ταυτόχρονα όμως εισηγητής στην πράξη μιας ειδικής σχέσης του ιστορικού με τα μείζονα προβλήματα του καιρού του, ο Πιερ Βιντάλ-Νακέ διατύπωσε επανειλημμένα τις θέσεις του για το επάγγελμά του, απαντώντας σε εκείνους -και υπήρξαν πολλοί και διάφοροι- που κατά καιρούς θεώρησαν ύποπτες τις συνάφειες της επιστημονικής του παραγωγής με τις δημόσιες πολιτικές τοποθετήσεις του.

«Ο ιστορικός πρέπει να συμμετέχει στη ζωή της πόλης», υποστήριζε. «Προτού σταλεί στο Αουσβιτς, ο πατέρας μου βασανίστηκε από την Γκεστάπο στη Μασσαλία. Η ιδέα ότι τα ίδια βασανιστήρια μπορεί να εφαρμόζονται στην Ινδοκίνα και στη Μαδαγασκάρη, μετά στην Αλγερία από γάλλους αξιωματικούς ή αστυνομικούς, μού προκάλεσε φρίκη. Η πράξη μου δεν είχε άλλη πηγή από αυτή την απόλυτη φρίκη».

«Ο ιστορικός, αυτός ο κατ' εξοχήν ελεύθερος άνθρωπος, δεν τεμαχίζεται», σημείωνε αλλού. «Ακόμη και στην κορύφωση μιας διαμάχης δεν έχει άλλη δυνατότητα από το να παραμείνει ιστορικός, με άλλα λόγια προδότης όλων των δογμάτων - θεολογικών, ιδεολογικών, δήθεν επιστημονικών. Αυτό σημαίνει ότι παλεύει τόσο με τις ίδιες του τις προκαταλήψεις, αυτές που αποτελούν μέρος της σκευής του, όσο και με τις πιο ευδιάκριτες προκαταλήψεις των άλλων. [...] Σε κάθε περίπτωση δεν γνωρίζω κανέναν ιστορικό [...] που να μην αναφέρεται σε κάποιο σύστημα αξιών. [...] Κάθε ένας από εμάς συνθέτει τη σημερινή του κρίση βασιζόμενος προφανώς στις αξίες του αλλά και στο παρελθόν του, τη μνήμη του, την προσωπική του ιστορία, καθώς και στα βιβλία ή τα έργα τα οποία συνιστούν την καθημερινή του τροφή». (Από τον «Πρόλογο» του 2ου τόμου του «Les Juifs, la memoire et le present», σ. 10-13).

*Συνεκτική με τις απόψεις αυτές υπήρξε η θέση του Βιντάλ-Νακέ για την ιστορία: «Η ιστορία δεν είναι θρησκεία», υποστήριζε, εξηγώντας γιατί απέφευγε να γράφει τη λέξη με κεφαλαίο γιώτα: το κεφαλαίο παραπέμπει σε συνδηλώσεις ουσιοκρατικές, σε αντιλήψεις για την ύπαρξη μιας μοναδικής, μη αμφισβητήσιμης, εκδοχής για τα παρελθόντα.

*Αν και θεωρήθηκε ένας κατ' εξοχήν «στρατευμένος» διανοούμενος της αριστεράς, ο Πιερ Βιντάλ-Νακέ φρόντισε σε πολλές περιστάσεις να ξεκαθαρίσει ότι η αντίληψή του για το τι σημαίνει στράτευση τον οδήγησε να μην ενταχθεί σε κάποιο κόμμα, με εξαίρεση μια παλιά συμπάθειά του για την ομάδα «Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα» και το σύντομο πέρασμά του από το PSU, στα αριστερά του Σοσιαλιστικού Κόμματος: «Ας πούμε ότι είμαι ένας κεντρώος της άκρας αριστεράς», δήλωνε με μια δόση αυτοσαρκασμού στη συζήτησή του με τον Ρεζίς Ντεμπρέ. «Για να το πω αλλιώς, σε αντίθεση με την πλειονότητα των διανοουμένων της γενιάς μου, ουδέποτε υπήρξα μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος. Γράφεται συχνά πως υπήρξα κάποτε κομμουνιστής, αλλά είναι λάθος».

Η πολιτική της ιστορίας

Για την αναζήτηση της αλήθειας ως ενιαίο νήμα που διατρέχει τη συνολική αγωνία του Βιντάλ-Νακέ, αγωνία πρωτίστως πολιτική, και γι' αυτό ιστορική, μίλησε πρόσφατα, αποχαιρετώντας τον, ο Σπύρος Ασδραχάς. Πρόκειται για την αλήθεια του ιστορικού, εξήγησε, ταυτόσημη στην περίπτωση του γάλλου διανοουμένου με την αλήθεια του πολίτη («Αυγή», 6.8.2006).

Η παθιασμένη στράτευση του Βιντάλ-Νακέ στις (πολιτικές) υπ
οθέσεις που θεώρησε (και ιστορικά) δίκαιες αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Και δεν ήταν λίγες οι υποθέσεις αυτές. Ξεχωρίζουν, ανάμεσά τους, η αποκάλυψη των εγκλημάτων του γαλλικού στρατού στον πόλεμο της Αλγερίας και η κριτική των θέσεων των «αρνητών» του Ολοκαυτώματος:

*Η ενασχόληση του Βιντάλ-Νακέ με τα βασανιστήρια χρονολογείται από το 1957, όταν άρχισε να συλλέγει στοιχεία που αποδείκνυαν ότι ο γαλλικός στρατός επιδιδόταν συστηματικά σε βασανισμούς και δολοφονίες κρατουμένων στην Αλγερία.

Την ίδια χρονιά συγκροτεί με άλλους διανοούμενους την Επιτροπή Οντέν, από το όνομα του Μορίς Οντέν, κομμουνιστή καθηγητή μαθηματικών στο Αλγέρι που συνελήφθη στις 11 Ιουνίου του 1957 και κατά την επίσημη εκδοχή των γαλλικών αρχών «δραπέτευσε», ενώ στην πραγματικότητα δολοφονήθηκε από γάλλους στρατιωτικούς. Ενα χρόνο αργότερα δημοσιεύει το φάκελο «Υπόθεση Οντέν» («L'Affaire Audin»), το πρώτο από τα βιβλία του με θέμα τον πόλεμο της Αλγερίας, και υπογράφει το «Μανιφέστο των 121» που κατήγγελλε τον πόλεμο της Αλγερίας και καλούσε τους Γάλλους σε ανυπακοή.

Προδοτική για πολλούς η στάση του, έμελλε σύντομα να του στοιχίσει τη θέση του στη δημόσια εκπαίδευση. Για τον ίδιο, ωστόσο, συνιστούσε αυτονόητη εκδήλωση πατριωτισμού, ηθική υποχρέωση που απέρρεε από την παλιά εκείνη περιπέτεια του Ντρέιφους αλλά και από την τραγική ιστορία των δολοφονημένων γονιών του.

Ετσι, η αποκάλυψη τόσο των ίδιων των βασανιστηρίων όπου γης όσο και των μηχανισμών συγκάλυψής τους από δημοκρατικά, κατά τα λοιπά, καθεστώτα υπήρξε για τον Βιντάλ-Νακέ έμμονη ιδέα, κίνητρο και στόχος πολλών μεταγενέστερων τοποθετήσεών του.

Δολοφονία της μνήμης

Ιδιαίτερη θέση στο έργο του Βιντάλ-Νακέ κατέχει η πολεμική του κατά των ιστορικών που, διεκδικώντας τον τίτλο του «αναθεωρητή» («αναθεωρητική σέχτα», συνήθιζε να τους αποκαλεί), επιχείρησαν να εμφανίσουν την αμιγώς πολιτική άρνηση του Ολοκαυτώματος ως καινοτόμο ανανέωση της σύγχρονης ιστοριογραφίας.

*Το βασικό σώμα των σχετικών εργασιών του ολοκληρώθηκε κατά τη δεκαετία του '80, το πρόβλημα ωστόσο συνέχισε να τον απασχολεί ώς το τέλος της ζωής του. Και τούτο γιατί η αμφισβήτηση της γενοκτονίας των Εβραίων από το χιτλερικό καθεστώς αντιμετωπίστηκε εξ αρχής από τον Βιντάλ-Νακέ ως ένα φαινόμενο πολυδιάστατο, που τον εγκαλούσε να πάρει σαφή θέση σε πλήθος καίριων ζητημάτων, με άλλα λόγια να μην περιοριστεί στην ιστορικά τεκμηριωμένη απόρριψη των ανυπόστατων «αναθεωρητικών» επιχειρημάτων.

*Ετσι, η αριστοτεχνική αποδόμηση του λόγου των αρνητών του Ολοκαυτώματος συνοδεύτηκε ή/και προέκυψε από σειρά τοποθετήσεων του ιστορικού για θέματα όπως οι καθόλου αυτονόητες σχέσεις ιστορίας, μαρτυρίας και μνήμης, οι λόγοι που καθιστούν αδύνατο τον διάλογο με τους «αναθεωρητές», τα ρευστά περιεχόμενα της σύγχρονης εβραϊκής ταυτότητας κ.ο.κ.

«Η μνήμη δεν ταυτίζεται με το παρελθόν», σημείωνε χαρακτηριστικά στα 1981. «Η μνήμη αποτελεί βίωμα του παρόντος, κάποτε και της αγωνίας του μέλλοντος, όπως βίωμα του παρόντος συνιστά και η σχέση του ιστορικού με το παρελθόν». Αυτοπροσδιοριζόταν Εβραίος, φρόντιζε ωστόσο να διευκρινίσει ότι η λέξη αυτή έχει ενδυθεί άπειρες έννοιες, τόσο θεμιτές όσο και παράλογες: «Μοιάζει παράδοξο», γράφει προλογίζοντας το βιβλίο του «Οι Εβραίοι, η μνήμη και το παρόν», «αλλά είμαι πρόθυμος να ομολογήσω ότι δεν γράφω αυτές τις σελίδες επειδή είμαι Εβραίος, αλλά το αντίθετο: επειδή έγραψα τούτο το βιβλίο έγινα Εβραίος, Εβραίος από επιλογή, αν θέλετε, ή Εβραίος από σκέψη».

Οι σημαντικότερες εργασίες του κατά των αρνητών του Ολοκαυτώματος, συγκεντρωμένες στον τόμο με τίτλο «Οι δολοφόνοι της μνήμης» («Les assassins de la memoire», 1987), συμπληρώνονται με τις κοινές με άλλους συναδέλφους του παρεμβάσεις του Βιντάλ-Νακέ για το ίδιο θέμα.

Από τις συλλογικές αυτές πρωτοβουλίες ξεχωρίζουμε την προδρομική διακήρυξη 34 γάλλων ιστορικών με τίτλο «Η χιτλερική πολιτική της εξόντωσης» που συνέταξε με τον Λεόν Πολιακόφ (1979), η οποία αποτελεί μια τεκμηριωμένη όσο και οργισμένη απόρριψη των «αναθεωρητικών» θέσεων. Το κείμενο θεωρήθηκε από τους «αναθεωρητικούς» κύκλους «ταφόπλακα της ιστορικής έρευνας» και προάγγελος της νομοθεσίας που ποινικοποιούσε την άρνηση του Ολοκαυτώματος. Εκτός αυτού, ο ίδιος ο Βιντάλ-Νακέ κατηγορήθηκε επανειλημμένα για μια αποστροφή της διακήρυξης, σύμφωνα με την οποία δεν έχει νόημα να αναρωτιέται κανείς για το πώς υπήρξε τεχνικά δυνατή η γενοκτονία, εφόσον πρόκειται για ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός που, εφόσον συνέβη, υπήρξε τεχνικά δυνατό.

*Είναι αλήθεια ότι ο Βιντάλ-Νακέ έκρινε αργότερα, το 1992, απόλυτη την αρχική αυτή αντίδρασή του προς μια συζήτηση επικεντρωμένη στις «τεχνικές» πλευρές του Ολοκαυτώματος, υπήρξε ωστόσο σταθερός ως προς την απόρριψη κάθε νομοθεσίας που να ποινικοποιεί και την πλέον απεχθή ιστορική ή/και πολιτική άποψη.

Ετσι, αντιτάχθηκε μέχρι τέλους σε ένα πλέγμα νόμων που, για διάφορους λόγους και από διαφορετικές πηγές, έρχονταν να περιορίσουν κατά τη γνώμη του την ελευθερία της έκφρασης στη Γαλλία: ανάμεσά τους ο νόμος Γκεσό (1990) που καθιστά τον «αναθεωρητισμό» ποινικό αδίκημα, συγκεκριμένα άρθρα του νόμου Τομπιρά (2001) (άρθρο σχετικό με τη διδασκαλία της ιστορίας της δουλείας) και του νόμου για τη γενοκτονία των Αρμενίων (2001), καθώς και το πολυσυζητημένο στη Γαλλία άρθρο ενός νόμου (2005) που επέβαλλε τη διδασκαλία στα σχολεία και των «θετικών» όψεων της γαλλικής αποικιοκρατίας (βλ. την έκκληση «Ελευθερία για την Ιστορία», «Λιμπερασιόν», 13.12.2005).

Στρατεύσεις

«Στην Ιαπωνία, ένας νόμος ορίζει το περιεχόμενο της διδασκαλίας της ιστορίας και τα σχολικά εγχειρίδια ελαχιστοποιούν τα εγκλήματα του ιαπωνικού στρατού», δήλωνε τον Απρίλιο του 2005. «Αν η Γαλλία θέλει να μιμηθεί την Ιαπωνία, δεν έχει παρά να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο». Και εξηγούσε ότι σιχαίνεται τους «αρνητές» και ότι, προφανώς, δεν διατηρεί την παραμικρή αμφιβολία για τον εγκληματικό χαρακτήρα της δουλείας. Εκείνο που τον ενοχλούσε ήταν η εναπόθεση ή, καλύτερα, η εγκατάλειψη της ιστορικής αλήθειας στα χέρια του κράτους.

*Μπορεί να δήλωνε «προϊόν του Αουσβιτς» και να αφιερώθηκε με τη μεγαλύτερη συνέπεια στην επιστημονική και πολιτική απο-νομιμοποίηση των «αρνητών» του, ωστόσο ο Βιντάλ-Νακέ δεν δίστασε να καταδικάσει τη συστηματική χρήση του Ολοκαυτώματος από το κράτος του Ισραήλ, το οποίο βρέθηκε πολύ συχνά στο στόχαστρό του. Η καταγγελία της χρήσης των βασανιστηρίων από τις ισραηλινές αρχές υπήρξε επίσης μια μόνιμη έγνοια του. Θιασώτης μιας ειρηνευτικής διαδικασίας βασισμένης στην αποδοχή των παλαιστινιακών δικαίων από την πλευρά του Ισραήλ, θέλησε να λειτουργήσει κατά κάποιον τρόπο ως «ενδιάμεσος» μεταξύ Αράβων και Ισραηλινών. Και ταυτόχρονα προσπάθησε να αναδείξει τα πολλά και διαφορετικά ρεύματα που περικλείει η εβραϊκή διασπορά, γεγονός που συσκοτίζουν όσοι την προσλαμβάνουν συλλήβδην ως άβουλο εξάρτημα της ισραηλινής πολιτικής.

Στη συγκεκριμένη θεματική η προσπάθειά του υπήρξε πάντοτε να συνδυάζει τις ατομικές του επεξεργασίες με συλλογικές κινητοποιήσεις (Βλ. χαρακτηριστικά το κείμενο «Μια άλλη εβραϊκή φωνή» που υπέγραψε με άλλους διανοούμενους τον Ιούλιο του 2003, καθώς και τη διαμαρτυρία «Αρκετά!» για την πρόσφατη εισβολή στον Λίβανο που δημοσιεύτηκε όταν ο ίδιος βρισκόταν πια σε κώμα).

*Από τους βασικούς συντελεστές της γαλλικής Επιτροπής για το Βιετνάμ, ο Βιντάλ-Νακέ ενίσχυσε τον αγώνα για την ανατροπή της δικτατορίας στην Ελλάδα, παρακολούθησε από κοντά τον Μάη του '68, ενώ το Φεβρουάριο του 1971 υπέγραψε με τον Μισέλ Φουκό το μανιφέστο της Ομάδας Πληροφόρησης για τις Φυλακές.

Παρών στα κρίσιμα ζητήματα της εποχής του, πολιτικά και κοινωνικά, δεν δίσταζε να σχολιάζει τις εξελίξεις με τρόπο που τον διαφοροποιούσε από τους πολλούς εκείνους συναδέλφους του οι οποίοι αποδείχθηκαν πρόθυμοι απολογητές των κυβερνητικών επιλογών σε κομβικά θέματα εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής.

*Σημαντικές υπήρξαν από την άποψη αυτή οι παρεμβάσεις του για τους πολέμους στη Γιουγκοσλαβία, το Αφγανιστάν και το Ιράκ. «Θεωρώ κατ' αρχάς τον Μιλόσεβιτς εγκληματία», δήλωνε το 1999. «Και πιστεύω πως
 φέρει βαρύτατη ευθύνη για τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, γεγονός κατά τη γνώμη μου ολέθριο. Εχω ακόμη την άποψη ότι οι Κοσοβάροι έχουν λόγους να εξεγείρονται. Αυτό, ωστόσο, δικαιολογεί τον πόλεμο που ξέσπασε; Σε καμία περίπτωση. Γιατί ο πόλεμος αυτός θα προσθέσει πόλεμο στον πόλεμο» («Ιμανιτέ», 27.3.1999).

*Το Νοέμβριο του 2002 συνυπογράφει την έκκληση «Οχι στο όνομά μας!», «κατά ενός πολέμου που δεν πρόκειται παρά να αυξήσει τα βάσανα του εξουθενωμένου ιρακινού λαού και να θέσει στον μεγαλύτερο κίνδυνο την παγκόσμια ειρήνη». Το 2003 προλογίζει το βιβλίο «Γενοκτονία στο Ιράκ» με θέμα τη δολοφονία χιλιάδων Κούρδων από το καθεστώς του Σαντάμ.

Στο κείμενό του διευκρινίζει ότι δεν συμμερίζεται την ορολογία του τίτλου, χαρακτηρίζει ωστόσο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας τη δολοφονία τόσων ανθρώπων από τα αέρια του Χουσέιν. Για έγκλημα κατά της ανθρωπότητας μίλησε εξάλλου στην περίπτωση της Αλγερίας, του Βιεντνάμ, της Καμπότζης, των γκουλάγκ κ.ο.κ.

*Η υπόθεση της «17 Νοέμβρη» τον οδηγεί να ασχοληθεί και πάλι με την Ελλάδα: συνυπογράφει κείμενο στο οποίο εκφράζονταν ανησυχίες για το κυνήγι μαγισσών που ακολούθησε τις πρώτες συλλήψεις και στο οποίο διατυπωνόταν το αίτημα για άμεση απελευθέρωση του Θεολόγου Ψαραδέλλη και του Γιάννη Σερίφη.

*Εξίσου ενδεικτική, μια από τις τελευταίες τοποθετήσεις του αφορά την καταγγελία των γαλλικών αρχών για τον αποκλεισμό από το σχολείο των παιδιών των μεταναστών χωρίς χαρτιά («Θα τα πάρουμε εμείς υπό την προστασία μας!», Απρίλιος 2006).

Κατόπιν αυτών, είναι λογικό που κάποιοι υποδέχθηκαν με ανακούφιση την είδηση του θανάτου του. Στις νεκρολογίες του που διαβάσαμε σε νεοφασιστικές ιστοσελίδες, ο Βιντάλ-Νακέ αναφέρεται ως αγιατολάχ της ιστορίας, συγγραφέας φανταστικών μυθιστορημάτων, προδότης της πατρίδας του, τροτσκιστής, πράκτορας των Αλγερινών και των Ισραηλινών, εχθρός του στρατεύματος, πιόνι στα χέρια των μεταναστών. Χαρακτηρισμοί μίσους, που για τον ίδιο, από εκεί που εκπορεύονται, είμαστε βέβαιοι πως θα αποτελούσαν τίτλο τιμής...



Η Ελλάδα του ιστορικού

Το σύντομο απόσπασμα που ακολουθεί προέρχεται από τον δεύτερο τόμο των ανέκδοτων στην Ελλάδα «Αναμνήσεων» του Πιερ Βιντάλ-Νακέ (σ. 310-314):

«Μεταξύ 1952 και 1996 επισκεφθήκαμε καμιά εικοσαριά φορές την Ελλάδα, με μεγάλες ωστόσο διακοπές, μεταξύ 1952 και 1960 και μεταξύ 1966 και 1973. Επιχειρήσαμε να αποφύγουμε τους δύο μεγάλους σκοπέλους στους οποίους προσκρούουν οι "καλλιεργημένοι" ταξιδιώτες. Δεν ονειρευτήκαμε την Ελλάδα ως αχανές μουσείο [...]. Και δεν είδαμε σε κάθε σημερινό Ελληνα έναν απόγονο του Περικλή ή του Σοφοκλή. Οχι πως ο πειρασμός δεν είναι μεγάλος. Πώς να μην ευχηθείς σ' ένα κοριτσάκι που ακούει στο όνομα Αφροδίτη να γίνει μια ωραία γυναίκα; Στη "Μεσόγειο", ο Φερνάν Μπροντέλ πίστευε πως συνάντησε άπειρες φορές τον Οδυσσέα στο πρόσωπο ενός ταβλαδόρου [...] Ο μοναδικός Οδυσσέας που συγκρατώ στη μνήμη μου είναι ο οδηγός ενός μικρού λεωφορείου ο οποίος στη Φολέγανδρο, στις Κυκλάδες, μικρό νησί που χρησίμευε ως τόπος εξορίας, εκτελούσε το δρομολόγιο μεταξύ του λιμανιού και της "πρωτεύουσας" που ονομάζεται, όπως αναμενόταν, Χώρα. [...]

Είναι προφανές ότι η Ελλάδα άλλαξε από το ένα ταξίδι στο άλλο. Τα Μάλια, ο έρημος εκείνος τόπος που ανέσκαπτε ο Henri Van Effenterre στα 1963, δέκα χρόνια αργότερα ήταν ένας δρόμος περιστοιχισμένος από φρικαλέα μαγαζιά. Τι νόημα έχει να θλιβόμαστε για "τον κόσμο που χάσαμε", όπως λέει ένας βρετανός ιστορικός μιλώντας για την παλιά αγροτική κουλτούρα της Ευρώπης; Μόνο που, στο πεδίο της αισθητικής, η Ελλάδα που θυμούνται οι ταξιδιώτες του πρώτου μισού τού αιώνα, ο Χένρι Μίλερ στον "Κολοσσό του Αμαρουσίου", αλλά κι εμείς οι ίδιοι που την είδαμε το 1952, ήταν απείρως πιο γοητευτική από την Ελλάδα του σήμερα. Αλλά με ποιο δικαίωμα θα μπορούσαμε να την κατηγορήσουμε; [...]

Εδώ και πολύ καιρό, η Αθήνα έπαψε να αποτελεί τον κύριο στόχο των ταξιδιών μας. Κυριευμένη από ένα μόνιμο σύννεφο, το νέφος, αντίστοιχο του οποίου συναντήσαμε μόνο στο Λος Αντζελες, η Αθήνα είναι ασφαλώς ένας τόπος γεμάτος μοναδικούς θησαυρούς, αλλά και μια πόλη αποπνικτική, όπου το καλοκαίρι αναπνέεις μετά βίας. Η Θεσσαλονίκη, τόσο κοντινή από ορισμένες απόψεις στη Μασσαλία, πλούσια σε βυζαντινά μοναστήρια και με το χρυσάφι του τάφου του Φιλίππου του Μακεδόνα, φτωχή σε εβραϊκές μνήμες παρά τους πέντε σχεδόν αιώνες ιστορίας, μου λέει πολύ περισσότερα από την Αθήνα. Λευκάδα, Σαμοθράκη, Κέρκυρα, Σάμος, Πάρος, Νάξος, Ιθάκη, Θάσος: κάθε ένα από τα νησιά αυτά που ο ποιητής Ελύτης απαριθμεί σε ένα κείμενο μελοποιημένο από τον Θεοδωράκη αποτελεί από παλιά, ή από πιο πρόσφατα, μέρος του παρελθόντος μου. [...]

Εχουμε έλληνες φίλους που συγκαταλέγονται στους πιο αγαπημένους μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι τους εγκρίναμε σε όλα. Μπορεί να θαύμασα την αντίσταση κατά των συνταγματαρχών, ένιωσα όμως απέχθεια για την έκρηξη του εθνικισμού, όταν η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ανακήρυξε την ανεξαρτησία της με το όνομα αυτό που "σφετερίστηκε" το 1991.

Τη στιγμή που η Αθήνα κατηγορούσε τα Σκόπια ότι αυτοπροσδιορίζονται πρωτεύουσα της Μακεδονίας, παρατήρησα σε μια αντιπολιτευτική ελληνική εφημερίδα ότι κατά τον ίδιο τρόπο οι κάτοικοι της Φραγκονίας, δηλαδή της χώρας των Φράγκων, θα νομιμοποιούνταν να διαμαρτυρηθούν ότι η δική μας "Gaule" (Γαλατία, Γαλλία), όπως την αποκαλούν πάντοτε οι Ελληνες, πήρε το όνομα Γαλλία (France). Είναι προφανές ότι οι Σλάβοι της Μακεδονίας έχουν ελάχιστη σχέση με τον Μεγάλο Αλέξανδρο, μαθητή του Αριστοτέλη, είμαστε όμως βέβαιοι ότι η γαλλική μοναρχία ξεκινά με τον Κλοβίς, αυτόν τον Γερμανό (Germain);

Οπως και να έχει, ουδέποτε κατάφερα έλληνες φίλους να μας συνοδεύσουν στην Τουρκία. Θα ήθελα να έχω τη βεβαιότητα ότι υπάρχει μια έδρα τουρκικής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και γνωρίζω πως, εδώ και κάποια χρόνια, δεν υφίσταται έδρα ιστορίας της Βυζαντικής Αυτοκρατορίας στην Κωνσταντινούπολη. Καθώς περνάς τα σύνορα, τα σημάδια των εθνικισμών αντιστρέφονται και ο εχθρός γίνεται φίλος, αλλά η ιδεολογία παραμένει κατά βάθος ταυτόσημη».

http://www.iospress.gr/ios2006/ios20060924.htm
Logged
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #100 on: October 10, 2006, 04:53:19 am »

επιτρέψτε μου να εκφραστώ ελεύθερα...

μαλακισμένοι έλληνες αθλητικοπάρλες...στο δεύτερο παιχνίδι μεταξύ ελλάδας και μακεδονίας, μας έσπασαν τα αρχίδια ότι μετά από την ηρωική τους παρέμβαση στο αγγλικό κανάλι έσωσαν για άλλη μια φορά την ιστορική αλήθεια και κατάφεραν με βάση αυτά που αναγνωρίζει η εε κι ο οηε (εεεε ρε νύχτα βαθειάααααααα) να αναγκάσουν το αγγλικό κανάλι να αλλάξει το macedonia σε fyrom...μάλιστα η αναμετάδωση μετά το δεύτερο ημίχρονο στο ελληνικό κανάλι έγραφε "frm" ή κάτι τέτοιο...

αλήθεια....πόσο αλήθεια ήταν παραπάνω;
αλήθεια...καταφέραμε να επιβάλλουμε και να προβάλλουμε τα σκατά που έχουμε στο κεφάλι μας σε όλους τους ευρωπαίους;
ΦΟΥΤΣΕΣ ΜΠΛΕ!

η ιστορική αλήθεια ξεδιπλώνεται.... 8)
επειδή θεωρούσα τραγικά ηλίθιο αυτό για το οποίο προσπαθούσαν να μας πείσουν....έψαξα και βρήκα...
screenshot από αναμετάδωση του αγώνα στη πολωνική τηλέοραση...(και προφανώς παντού αλλού μιας και η εικόνα έρχεται από την αγγλία και οι πολωνοί δεν έχουν κανένα λόγο να την αλλάξουν)



που είναι το fyrom?!
oeo?!

ζήτω οι έλληνες ήρωες αυτόκλητοι θεματοφύλακες της ελληνικής ιστορίας και δικαίων αθλητικοπάρλες...

δεν φθάνει που μας πρήξαν...μετά αρχίσαν και τα ψέμματα...προφανώς γιατί όταν θα μίλησαν στους παραγωγούς....θα τους έστειλαν εκεί που έπρεπε κι αφιερώθηκαν στη δουλειά τους...

αλλά έπρεπε να πουν ότι κάτι κάνανε...τι σόι έλληνες ήτανε; κι αποτυχία θα ήτανε ντροπή...
έτσι προτίμησαν να πούνε...ψέμματα...

nikolovski eisai theos!

ιχιψ_
« Last Edit: October 10, 2006, 05:06:50 am by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #101 on: October 10, 2006, 05:00:35 am »

Logged

βαθειά...
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #102 on: October 10, 2006, 05:01:39 am »

Logged

βαθειά...
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #103 on: October 10, 2006, 05:04:19 am »

Χριστόφορε είσαι επικίνδυνο οφτόπικ
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
« Reply #104 on: October 10, 2006, 05:17:41 am »

γιατί; θεωρώ πως και οι τρεις φωτογραφίες δυνητικά είναι αστείες... βέβαια ...για διαφορετικούς λόγους για το καθένα...

ixic_/македонаеч
Logged

βαθειά...
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 58 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...