• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:45:07 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:45:07 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 20:08:49]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 18:42:40]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[Today at 16:25:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[Today at 06:43:15]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[Today at 00:50:23]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426660
Total Topics: 31711
Online Today: 213
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 72
Guests: 100
Total: 172
AristeidisM
Tesla_1
gkougeor
georsoti
Tsn
Mr Watson
Kyrisan
eleftheria
bsp
dimopoul
Βασιλης
Yamal
vaggelisx
k_tasio_
Katarameno
grepanis
mpaltzak
serafeim
kostas1507
konsntai
stefanos hios
mgrivab
kimxnas
trelogauros7
George_RT
tmpadasn
stergiosb
Axilleas_Nt
Thanasis_pap
kstavroulis
mmikelo
thegreekbaron
Pakapis5
JiMan5
melisste22
thanosk
dimant
plapas
charalampos
Leou
etsilika
dimitire
sotolagg
gmpakirtz
tasos_ntv
alexandra_
ThanosKoutsoump
ioathemar
arkou
thanosn
agkentzi
manolitsis
DarkMagiK06
Ponan
Akis Papanikolaou
spoun
meliou
mihanologos
noys
sterxz
simosilias
aachmet
nikos.a
kosovi
dtzogan
Acad-Mics
zgeorgitz
manos_diakakis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Παιδεία U18 (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] 3 Go Down Print
Author Topic: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10  (Read 11426 times)
aliakmwn
Guest
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #15 on: July 07, 2006, 13:23:01 pm »

Quote from: Καμένος on July 07, 2006, 08:42:30 am
1)Δεν φταίει για όλα το σύστημα και η κοινωνία. Μερικές φορές και ένα ποσοστό των πολιτών είναι λάθος. Κι εγώ από χωριό είμαι και βλέπω κι εγώ την εγκατάληψη. Παρ' όλα αυτά τα πράγματα έγιναν όπως τα είπα. Και τα τσογλανάκια δεν ήταν μόνο από πλούσιες οικογένειες. Ήταν και από πλούσιες και από φτωχές. Άρα δεν μπορούμε να πούμε ότι το πρόβλημα είναι επικαντρωμένο σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της κοινωνίας.

Κανενα ποσοστο δεν ειναι "λαθος", και κανενα ποσοστο δεν ειναι "σωστοι". Και προφανως δεν "φταιει" το συστημα και η κοινωνια. Το συστημα και η κοινωνια καλλιεργουν συνειδησεις και προβαλουν προτυπα. Αλλο "φταιει η κοινωνια και το συστημα" και αλλο "το προβλημα οφειλεται στις κοινωνικες συνθηκες".

Επισης, επεμεινα και πιο πανω αλλα δεν το 'πιασες: Μην μεταφραζεις τις κοινωνικες συνθηκες μονο σε "φτωχεια-πλουτος".
Και προφανως ταυτιζομαι με την τελευταια φραση σου, και απορω μαλιστα πώς ειναι δυνατον να αντιφασκεις τοσο πολυ:
<< Άρα δεν μπορούμε να πούμε ότι το πρόβλημα είναι επικαντρωμένο σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της κοινωνίας.>>
ενω λιγο πιο πανω:
<<Δεν φταίει για όλα το σύστημα και η κοινωνία. >>
Ε διαλεξε τελικα, φταιει η κοινωνια και το συστημα ή φταιει ενα κομματι της κοινωνιας?

Quote from: Καμένος on July 07, 2006, 08:42:30 am
Γιατί σώνει και καλά να πρέπει να πάνε όλοι σε ένα πανεπιστήμιο, αφού κι εσύ λες ότι το πτυχίο μας είναι για πέταμα? Κι εγω συμφωνώ ότι η κοινωνια μας έχει ωθήσει στην πτυχιοθηρία. Άρα γιατί να πρέπει να μπαίνουν ΟΛΟΙ στο πανεπιστήμιο? Δεν θα ήταν καλύτερο να ακολουθήσει την κλίση του? Συμφωνώ με τον dimvam.

Ποιος ειπε οτι πρεπει ΟΛΟΙ να μπαινουν στο Πανεπιστημιο? Εννοειται πως δεν μπορουν να μπουν ολοι στο Πανεπιστημιο. Το θεμα ειναι ομως, και εδω ερχεται το συστημα, ποιοι μπαινουν και ποιοι μενουν απ' εξω...
Θεωρεις πως το συστημα μας ειναι αξιοκρατικο?


Quote from: Καμένος on July 07, 2006, 08:42:30 am
Δηλαδή το να μήν μπει κάποιος στο πανεπιστήμιο ισοδυναμεί με την καταστροφή?

Οταν απο τοτε που ηταν στην κοιλια της μανουλας του, τον ανατρεφεις με μια προδιαγεγραμμενη πορεια ζωης, "δημοτικο-γυμνασιο-λυκειο μετα θα περασεις στο Πανεπιστημιο, θα ζησεις ενα 5ετες παρτυ διαρκειας, καποια στιγμη θα παρεις κουτσα-στραβα ενα πτυχιο και θα βρεις μια θεσουλα στο δημοσιο" και στα μισα αυτου του δρομου, οταν δηλαδη εχουν τελειωσει τα δυσκολα και ερχεται ο παραδεισος (προσοχη, δεν συμφωνω με την περιγραφη, αλλα ετσι παρουσιαζεται απ' ολους) ερχεται μια υπουργεσσα και σου λεει "ατυχησες φιλε, δεν εχει Πανεπιστημιο για σενα, εισαι "μειωμενων προσοντων"", τοτε φιλε μου ναι, το να μην μπεις ισοδυναμει με την καταστροφη... Καταστροφη που στον καθενα θα χτυπησει διαφορετικα...

Η αναφορα μου σε "μαλακους κωλους" εκει στοχευε: Στο οτι εσυ, εγω, εμεις, ειμαστε στην αλλη μερια, δεν ξερουμε πώς ειναι... Εξαιρωντας τις χυλοπιτες, οι μεγαλυτερες απογοητευσεις που φαγαμε στη ζωη μας ηταν "ο πουστης ο ΤΑΔΕ που μ' εκοψε στο μαθημα του". Καμια πορτα δεν εκλεισε μπροστα στα μουτρα μας, απο αποφασεις που πηραν αλλοι...

Quote from: Καμένος on July 07, 2006, 08:42:30 am
To οτι δεν θα μπείς στο πανεπιστήμιο σημαίνει ότι θα πάρεις ναρκωτικά?

Εσυ αυτο καταλαβες?


Quote from: Καμένος on July 07, 2006, 08:42:30 am
Θα μου πείς το δικαίωμα για μόρφωση? Ε αν τους καίει τόσο πολύ η μόρφωση, ας κοιτάξουν την συμπεριφορά τους από το δημοτικό ώς το λύκειο.

Σωστα. Ενα παιδι στο δημοτικο ειναι σε θεση να ξερει τι θελει απο τη ζωη του, να ξερει τι ειναι μορφωση και τι δικαιωμα σ' αυτην, και να παλευει γι' αυτην (σε ποιον κοσμο ζεις Καμενε?)
Logged
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #16 on: July 07, 2006, 14:24:19 pm »

Quote from: aliakmwn on July 07, 2006, 13:23:01 pm
Οταν απο τοτε που ηταν στην κοιλια της μανουλας του, τον ανατρεφεις με μια προδιαγεγραμμενη πορεια ζωης, "δημοτικο-γυμνασιο-λυκειο μετα θα περασεις στο Πανεπιστημιο, θα ζησεις ενα 5ετες παρτυ διαρκειας, καποια στιγμη θα παρεις κουτσα-στραβα ενα πτυχιο και θα βρεις μια θεσουλα στο δημοσιο" και στα μισα αυτου του δρομου, οταν δηλαδη εχουν τελειωσει τα δυσκολα και ερχεται ο παραδεισος (προσοχη, δεν συμφωνω με την περιγραφη, αλλα ετσι παρουσιαζεται απ' ολους) ερχεται μια υπουργεσσα και σου λεει "ατυχησες φιλε, δεν εχει Πανεπιστημιο για σενα, εισαι "μειωμενων προσοντων"", τοτε φιλε μου ναι, το να μην μπεις ισοδυναμει με την καταστροφη... Καταστροφη που στον καθενα θα χτυπησει διαφορετικα...

Το παιδί στο δημοτικό φυσικά και δεν ξέρει τι είναι η μόρφωση. Γι' αυτό και το βάζουμε να πάει δημοτικό και γυμνάσιο με το ζόρι (μήπως αλιάκμων θέλεις να συνειδητοποιηθεί από τα 4;). Μετά επιλέγει τεχνικό ή ενιαίο λύκειο. Ξέρει πολύ καλά ότι αν πάει ενιαίο θα πρέπει να διαβάσει. Το παιδί επιλέγει και αν επιλέξουν οι γονείς δική τους ευθύνη.

Και μετά στο λύκειο κανείς δεν τους λέει "θα μπείτε στο πανεπιστήμιο και όλα ωραία και καλά", τους λένε
"Θέλετε να μπείτε στο πανεπιστήμιο; Δηλαδή θέλετε να σπουδάσετε; Ε τότε δείξτε ότι μπορείτε να μάθετε 5 πράγματα στην κατεύθυνση που σας ενδιαφέρει και ότι έχετε τη διάθεση να ασχοληθείτε."
Κανείς δεν τους υποσχέθηκε ότι θα μπουν στο πανεπιστήμιο και μετά τους είπε "αλλάξαν τα σχέδια"

Quote from: aliakmwn on July 07, 2006, 13:23:01 pm
Θεωρεις πως το συστημα μας ειναι αξιοκρατικο?

Το σύστημα εισαγωγής δεν είναι το καλύτερο που θα μπορούσε αλλά το θεωρώ αρκετά αξιοκρατικό. Τα πολλά μόρια δεν τα βγάζουν ούτε τα παιδάκια που έλεγαν το μάθημα νεράκι στο γυμνάσιο, ούτε τα γλυφτράκια, ούτε αυτοί που είναι καλοί στη γυμναστική (για τα τεφαα έχουν επιπλέον μόρια!), ούτε οι πλούσιοι, ούτε οι υιοι των υπουργών! Στο πολυτεχνείο δε θα μπουν μόνο όσοι δεν καταλαβαίνουν τις παραγώγους και τις ροπές.  Στη φιλοσοφική δε θα μπουν αυτοί που δεν μπορούν ή δεν έχουν την όρεξη να μάθουν αρχαία.
Ίσως το μάθημα της έκθεσης είναι ένα πρόβλημα. Αλλά σίγουρα μικρότερο από αυτό της ιστορίας που καταργήθηκε φέτος!
Και πάλι λέω το σύστημα δέχεται πολύ βελτίωση αλλά μη λέμε ότι δεν είναι αξιοκρατικό...
Logged
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #17 on: July 07, 2006, 18:05:10 pm »

Συγνώμη για την διατύπωση: Διορθώνω:

<< Άρα δεν μπορούμε να πούμε ότι το πρόβλημα είναι επικαντρωμένο στο συγκεκριμένο κομμάτι της κοινωνίας.>>

Αυτό εννοούσα, το οποίο δεν αντιφάσκει.

"Οταν απο τοτε που ηταν στην κοιλια της μανουλας του, τον ανατρεφεις με μια προδιαγεγραμμενη πορεια ζωης, "δημοτικο-γυμνασιο-λυκειο μετα θα περασεις στο Πανεπιστημιο, θα ζησεις ενα 5ετες παρτυ διαρκειας, καποια στιγμη θα παρεις κουτσα-στραβα ενα πτυχιο και θα βρεις μια θεσουλα στο δημοσιο" και στα μισα αυτου του δρομου, οταν δηλαδη εχουν τελειωσει τα δυσκολα και ερχεται ο παραδεισος (προσοχη, δεν συμφωνω με την περιγραφη, αλλα ετσι παρουσιαζεται απ' ολους) ερχεται μια υπουργεσσα και σου λεει "ατυχησες φιλε, δεν εχει Πανεπιστημιο για σενα, εισαι "μειωμενων προσοντων"", τοτε φιλε μου ναι, το να μην μπεις ισοδυναμει με την καταστροφη... Καταστροφη που στον καθενα θα χτυπησει διαφορετικα..."

Αφού δεν συμφωνείς με αυτήν την περιγραφή γιατί την τροφοδοτείς, λέγοντας ότι αν δεν μπείς στο πανεπιστήμιο είναι καταστροφικό?


"Η αναφορα μου σε "μαλακους κωλους" εκει στοχευε: Στο οτι εσυ, εγω, εμεις, ειμαστε στην αλλη μερια, δεν ξερουμε πώς ειναι... Εξαιρωντας τις χυλοπιτες, οι μεγαλυτερες απογοητευσεις που φαγαμε στη ζωη μας ηταν "ο πουστης ο ΤΑΔΕ που μ' εκοψε στο μαθημα του". Καμια πορτα δεν εκλεισε μπροστα στα μουτρα μας, απο αποφασεις που πηραν αλλοι..."

Το ότι μπήκα στο πανεπιστήμιο ήταν αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο διάβασα. Το ότι βρέθηκα στην "άλλη μεριά" όπως λές δεν νομίζω να οφείλονταν σε κωλοφαρδία. Αν κάποιοι εμ δεν διαβάζουν, εμ παραπονιούνται ότι έβγαλαν 8 και δεν περνάνε πουθενά, τί να πώ... Αυτοί ζούν τον "παράδεισό" τους στο λύκειο κάνοντας βόλτες όλη μέρα.
Όπως είπα και πρίν ας αναλάβουν τις ευθύνες τους.



"Quote from: Καμένος on Today at 08:42:30
To οτι δεν θα μπείς στο πανεπιστήμιο σημαίνει ότι θα πάρεις ναρκωτικά?
Εσυ αυτο καταλαβες?"

Αφού μου λές ότι δεν θα περάσουν τόσες χιλιάδες άτομα και σε τόσα χρόνια θα υπάρξει αύξηση στην χρήση των ναρκωτικών, ναί αυτό κατάλαβα. Λές και περιμένουν την απόρριψη από το πανεπιστήμιο για να πάρουν ναρκωτικά. Δές τις στατιστικές στα παιδιά 14 χρονών.


"Quote from: Καμένος on Today at 08:42:30
Θα μου πείς το δικαίωμα για μόρφωση? Ε αν τους καίει τόσο πολύ η μόρφωση, ας κοιτάξουν την συμπεριφορά τους από το δημοτικό ώς το λύκειο.
Σωστα. Ενα παιδι στο δημοτικο ειναι σε θεση να ξερει τι θελει απο τη ζωη του, να ξερει τι ειναι μορφωση και τι δικαιωμα σ' αυτην, και να παλευει γι' αυτην (σε ποιον κοσμο ζεις Καμενε?)"

Προφανώς δεν ζώ στον δικό σου, γιατί δεν καταλαβαινόμαστε..
Εννοείται ότι στο δημοτικό δεν ξέρεις για μόρφωση, δικαιώματα κτλ. Όμως όταν γίνεις 16-17(λύκειο) χρονών μαντράχαλος, μπορείς να δείς κάποια πράγματα που έκανες (στο γυμνάσιο και στο δημοτικό) και να κρίνεις με τον κατάλληλο τρόπο. Ή μήπως δεν είσαι ώριμος και τότε?


Ξαναλέω: Ας μήν αποποιούμαστε ευθυνών. Ο καθένας χαράζει τον δρόμο του όπως θελήσει. Αν κάνεις βόλτες όλο τον χειμώνα με τα μηχανάκια, αν κάνεις κοπάνες και πάς για καφέ, αν δεν στρώσεις τον κώλο σου, ΔΕΝ πρόκειται να περάσεις στο Πανεπιστήμιο.
Είναι τόσο απλό...

Ο Junior έχει δίκιο και στα δύο θέματα που έθιξε. Δεν θυμάμαι κανένα καθηγητη μου να μου λέει "Διάβασε τώρα και στο πανεπιστήμιο θα την περάσεις φίνα". Αντιθέτως όλοι μου έλεγαν ότι μετά ξεκινάν τα δύσκολα.
Logged
cecs
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Female
Posts: 3560


Είμαι ΠΑΟΚΙ,υπάρχει πρόβλημα;


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #18 on: July 07, 2006, 20:31:03 pm »

Αγγίζετε διαφορετικές πτυχές του ίδιου θέματος.
Δε θεωρώ ότι το εκπαιδευτικό σύστηνα είναι το καλύτερο.Είναι αρκετά αξιοκρατικό,αλλά προσφέρει εκπαίδευση και όχι ουσιαστική παιδεία.
Ωστόσο,καλό είναι να υπάρχει μια βάση εισαγωγής,δεν είμαστε όλοι για όλα.
Βέβαια το πρόβλημα είναι ότι όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αρχίζουν τα κόψε-ράψε από το χειρότερο σημείο.
Φροντίστε βρε καλοί μου άνθρωποι πρώτα:
Τι θα γίνουν τόσα πανεπιστήμια που ιδρύσατε έτσι στην περιφέρεια τώρα;
Γιατί δε μειώνετε τις θέσεις των εισακτέων δραστικά σε όλες τις σχολές;Είναι δυνατόν π.χ. να χρειάζονται αυτή τη στιγμή στην αγορά εργασίας στη χώρα μας 1200 ΗΜΜΥΔΕΣ;
Και τόσα άλλα.....

Αλλά έτσι νομίζουν ότι θα λύσουν τα προβλήματα της παιδείας,πετάνε ξαφνικά ένα πλαφόν του 10 κι όλα καλά και άξια...
Logged

Να κοιμηθούμε αγκαλιά...
να μπερδευτούν τα όνειρά μας..
και στων φιλιών τη μουσική..
ρυθμό να δίνει η καρδιά μας..!!
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #19 on: July 08, 2006, 00:12:25 am »

Quote from: cecs on July 07, 2006, 20:31:03 pm
Αλλά έτσι νομίζουν ότι θα λύσουν τα προβλήματα της παιδείας,πετάνε ξαφνικά ένα πλαφόν του 10 κι όλα καλά και άξια...

Εννοείται ότι με το μέτρο του 10 δεν θα λυθεί το πρόβλημα της παιδείας...
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #20 on: July 10, 2006, 14:10:14 pm »


Επίσης εγώ να τονίσω ότι σε παραπάνω ποστ μου δεν έγραφα ότι όλοι θα πρέπει να μπαίνουν σε πανεπιστήμιο. Αλλά είπα ότι δεν μπορούμε να στερήσουμε σε κάποιον που θέλει το δικαίωμα αυτό. Τώρα η έννοια της βούλησης στο λύκειο είναι κάτι πολύ συγκεχυμένο διότι η κοινωνία δεν έχει φροντίσει να δώσει τα κατάλληλα εφόδια στα παιδιά τις να παίρνουν μόνα τους τις αποφάσεις και να μην γίνονται φερέφωνα των γονιών και των δασκάλων τους.
Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
abbis
Guest
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #21 on: July 10, 2006, 14:41:34 pm »

Η ανάγκη της επαγγελματικής εκπαίδευσης
... με αφορμή τη βάση του 10

Δεκάδες χιλιάδες παιδιά, που πέρασαν από τη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, που προετοιμάστηκαν ενδεχομένως για πολύ καιρό με κόπο και άγχος για αυτή τη διαδικασία, που οι οικογένειές τους φορτώθηκαν το τεράστιο οικονομικό βάρος αυτού του εγχειρήματος... δε θα περάσουν τις πόρτες των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Γύρω από αυτό το γεγονός, που δημιουργεί η βάση του 10 στις εξετάσεις, έχει ξεδιπλωθεί το τελευταίο διάστημα μια μεγάλη φιλολογία που κρύβει ακόμα πιο μεγάλη υποκρισία, από την πλευρά τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ.

Αθλια κυβερνητικά ψέματα
Από τη μια πλευρά, η κυβέρνηση ισχυρίζεται (χωρίς να μπορεί να πείσει κανέναν) ότι θα βελτιώσει το επίπεδο της ανώτατης εκπαίδευσης με το συγκεκριμένο μέτρο, ότι θα εξασφαλίσει πως όσοι μπαίνουν στα Ιδρύματα θα μπορούν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Ομως, ούτε το ένα το άλλο είναι αλήθεια, γιατί:

Πρώτον, οι συγκεκριμένες εξετάσεις είναι σαν μια στιγμιαία φωτογραφία, δεν αντικατοπτρίζουν το πραγματικό επίπεδο των γνώσεων των μαθητών, αλλά την απόδοσή τους σε μια συγκεκριμένη στιγμή, που μπορεί να είναι γι' αυτούς κακή, μπορεί να είναι άτυχη. Το σημερινό σχολείο είναι δομημένο ακριβώς για να βγάλει κάποια στιγμή ο μαθητής αυτή τη φωτογραφία κι όχι για να μορφώσει ουσιαστικά τους νέους. Τα βιβλία, η δομή του προγράμματος, όλη η λειτουργία του Λυκείου είναι προσανατολισμένη σε αποσπασματικές πληροφορίες και δεξιότητες... Ετσι, αυτό το σύστημα μπορεί να στείλει στο πανεπιστήμιο έναν μαθητή που δεν ξέρει κατά πού πέφτει το Αγρίνιο ή πότε έγινε η εισβολή στην Κύπρο, που δεν έχει διαβάσει ποτέ ούτε ένα λογοτεχνικό βιβλίο... αλλά έχει απομνημονεύσει μια σειρά τεχνικές οδηγίες που του δίνονται στα μαθήματα, οδηγίες που αύριο θα έχει ξεχάσει.

Δεύτερον, η δυνατότητα ολοκλήρωσης των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση δεν εξαρτάται από το βαθμό που είχε πάρει ο φοιτητής όταν έδινε πανελλήνιες, αλλά από μια σειρά άλλους παράγοντες. Εξαρτάται από το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, εξαρτάται από το πού βρίσκεται η σχολή και πόσους μισθούς χρειάζεται να πληρώνει η οικογένειά του κάθε χρόνο για στέγαση - σίτιση - μεταφορές, από το αν θα χρειαστεί να δουλεύει παράλληλα, εξαρτάται από το πόσοι στοιβάζονται σε κάθε αμφιθέατρο, από το πόσες θέσεις υπάρχουν στο εργαστήριο, το πώς και αν μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα, από το πόσες φορές εμφανίζεται ο καθηγητής στο μάθημα, από το πότε παίρνει τα βιβλία... Εν ολίγοις από το αν έχουν εξασφαλιστεί οι όροι σπουδών.

Είναι λοιπόν μέγιστη υποκρισία οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης περί βελτίωσης του επιπέδου! Λένε ψέματα εν γνώσει τους, όταν ισχυρίζονται ότι θα βελτιωθούν τα πράγματα με τη βάση του 10 χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο τόσο της βασικής εκπαίδευσης όσο και της ανώτατης εκπαίδευσης.

Ονειδος ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, δημαρχαίων...
Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η υποκρισία του ΠΑΣΟΚ, που την τελευταία βδομάδα ενισχύθηκε και από το ΣΥΝ και την Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ). Αυτός ο «θίασος» λοιπόν, έμπηξε τα «κλάματα» γιατί λέει μια σειρά επαρχιακά Τμήματα και ολόκληρα Ιδρύματα (κυρίως των ΤΕΙ) θα μείνουν χωρίς φοιτητές και θα «μαραζώσουν», ενώ μαζί μ' αυτά θα «μαραζώσουν» και οι ίδιες οι επαρχιακές πόλεις... λες και μέχρι τώρα «ανθούσαν» μόνο και μόνο από την ύπαρξη των παραρτημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ! Το πρόβλημά τους είναι ότι ενδεχομένως να κλείσουν κάποια Τμήματα και μαζί τους κάποιες καφετερίες, σούπερ μάρκετ και κάποιες γκαρσονιέρες θα μείνουν χωρίς ενοικιαστές! Οταν όμως οι νέοι αυτών των πόλεων ξενιτεύονται και οι οικογένειές τους πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να σπουδάσουν δε λένε τίποτα.

Οι ξαφνικά ευαίσθητοι δημαρχαίοι φαίνεται να ξεχνούν ότι η Ηπειρος, έχοντας ολόκληρο πανεπιστήμιο, είναι από τις φτωχότερες περιφέρειες της ΕΕ ή ότι η Πάτρα έχοντας επίσης μεγάλο πανεπιστήμιο χτυπάει σταθερά το κόκκινο στους δείκτες της ανεργίας.

Οταν η ανώτατη εκπαίδευση κοστίζει πανάκριβα και διασπείρεται σε πόλεις και χωριά δεν ωφελεί, αλλά επιβαρύνει τις λαϊκές οικογένειες, σε όποια πόλη κι αν ζουν. Πόσο μάλλον που η πλειοψηφία των Τμημάτων που δημιουργήθηκαν στις μικρές επαρχιακές πόλεις δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο, δεν έχουν καν λόγο ύπαρξης, δίνουν «χαρτιά» χωρίς αντίκρισμα. Γι' αυτό και δεν τις επιλέγουν οι υποψήφιοι παρά ως λύση απελπισίας!

Η ουσία είναι η επαγγελματική εκπαίδευση
Το πραγματικό πρόβλημα που αναδεικνύεται με αφορμή τη βάση του 10 - η οποία δεν έχει κανένα λόγο να υπάρχει σε αυτό το σύστημα, σε εξετάσεις κατάταξης - είναι ότι οι μαθητές σπρώχνονται «σαν πρόβατα επί σφαγή» στο διαγωνισμό εισαγωγής για την ανώτατη εκπαίδευση χωρίς να υπάρχει καμιά εναλλακτική λύση. Για τους χιλιάδες που κόβονται από τη βάση του 10, όπως και όσους κόβονταν παλιότερα χωρίς αυτή, η μόνη διέξοδος είναι τα - κυρίως - ιδιωτικά ΙΕΚ και τα διάφορα προγράμματα κατάρτισης, όπου ακριβοπουλούν δεξιότητες με σύντομη ημερομηνία λήξης.

Είναι απολύτως φυσικό ότι όσοι τελειώνουν το Λύκειο δε θα γίνονται επιστήμονες. Το θέμα είναι τι θα γίνονται; Τι, πώς και πού θα το μαθαίνουν, τι αντίκρισμα θα έχει αυτή η εκπαίδευσή τους μετά τη βασική εκπαίδευση. Για να έχει ουσιαστικό αντίκρισμα, πρέπει αρχικά η βασική εκπαίδευση να είναι πράγματι τέτοια, να υπάρχει ένα 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλους, που μέλημά του θα είναι η ολόπλευρη στοιχειώδης γενική μόρφωση των παιδιών και η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Γιατί η μόρφωση χτίζεται σκαλί σκαλί. Επομένως, η στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση δεν μπορεί να δομηθεί στην αποσπασματική σπορά δεξιοτήτων του σημερινού σχολείου.

Η ανάγκη ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν «μεταλυκειακών» επαγγελματικών σχολών, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα - κι όχι αδιαβάθμητων και ελεγχόμενων από τις επιχειρήσεις όπως τα σημερινά κέντρα κατάρτισης - αποκτά ιδιαίτερη σημασία, γίνεται απολύτως κατανοητή σήμερα. Γίνεται κατανοητή η ανάγκη επαγγελματικής μόρφωσης - μόρφωσης με όλη τη σημασία της λέξης κι όχι κατάρτισης με αντίκρισμα λίγα χρόνια στην παραγωγή - για όσους δεν προχωρούν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=9/7/2006&id=6781&pageNo=2&direction=1
Logged
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #22 on: July 11, 2006, 13:31:18 pm »

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα. Θα πω και εγώ την άποψή μου.

1) Το μεγαλύτερο έγκλημα στην ελληνική παιδεία τα τελευταία 10 χρόνια ήταν αυτό που προαναφέρθηκε, με την πολιτική Αρσένη "κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ".
Αυτό το πράγμα, έχει εγκλωβίσει το όλο σύστημα σε ένα δρόμο από τον οποίο για να ξεφύγει θα χρειαστεί να χυθεί αίμα. Έτσι, εν μια νυκτί, προέκυψαν τμήματα, κυρίως ΤΕΙ, χωρίς πρόγραμμα σπουδών, υποδομές σε αίθουσες κτλ., καθηγητές και λοιπό προσωπικό και κυρίως κάποιο επαγγελματικό δικαίωμα στο πτυχίο των αποφοίτων τους. Το μέτρο τόνωσε την μαραζωμένη περιφέρεια οικονομικά, παρότι περισσότερο έχει προσφέρει μια ψευδαίσθηση ότι τα πράγματα πάνε καλά. Αυτό οφείλεται στην αδυναμία ουσιαστικής αποκέντρωσης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από την νυν (η οποία ωστόσο μετά τον 1ο χρόνο σταμάτησε τη δημιουργία νέων τμημάτων - προσωρινά να είστε σίγουροι). Είναι απίστευτο το ρουσφετο-παρασκήνιο μεταξύ υπουργών, βουλευτών και αρχόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης που παίζεται στις πλάτες των νέων αυτών τμημάτων και κατ' επέκταση των κακόμοιρων που καταλήγουν να σπουδάζουν σε αυτά.

2) Η δεύτερη πληγή (εξίσου σημαντική τουλάχιστον με την πρώτη) είναι η απίστευτη άνθηση της παραπαιδείας (φροντιστήρια κτλ.) τα τελευταία 10 χρόνια (τόσο ξέρω να μιλήσω).
Όταν ήμουν 3η Γυμνασίου μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση που κάποιοι συμμαθητές μου άρχισαν φροντιστήριο σε κάποια μαθήματα. Τώρα τα στάνταρντς έχουν κατέβει στην Α' Γυμνασίου για τους πιο πολλούς, ενώ και το δημοτικό είναι μέσα στο παιχνίδι κανονικά πλέον.
Στο δε Λύκειο, ψάχνεις να βρεις κάποιον ο οποίος να μην κάνει φροντιστήριο.
Οι οικονομικές επιπτώσεις από αυτό είναι δυσανάλογα μεγάλες: η Γ' Λυκείου της αδερφής μου φέτος στοίχιζε διπλά από το συνολικό κόστος ζωής μου στη Θεσσαλονίκη, σε μια χρονιά μάλιστα που έκανα πολύ περισσότερα έξοδα (λόγω ακρίβειας) από τις προηγούμενες 2 μαζί.

3) Το πρόβλημα της Παιδείας είναι για μένα το πλέον σύνθετο αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα. Και ο λόγος είναι πολύ απλός, ότι έχει μπλεχτεί τόσο πολύ με ζητήματα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά που δε φαίνεται να υπάρχει ικανοποιητική κατεύθυνση (ούτε λόγος για λύση).

Εγώ θα έλεγα ότι συμφωνώ με τη βάση του 10. Αξιοκρατικό απόλυτα δεν είναι κανένα σύστημα αξιολόγησης, όπως θέτεις το ερώτημα aliakmwn, αλλά εάν αξιωματικά δεχτώ την ανάγκη ύπαρξης ενός συστήματος αξιολόγησης για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο μετρώντας κάποιες επιδόσεις, συμφωνώ με τον Junior ότι είναι αρκετά αξιοκρατικό.
Το ότι στρέφει στην παπαγαλία κτλ. δεν είναι πρόβλημα τόσο του ίδιου του συστήματος όσο της ελληνικής νοοτροπίας (ή νοοτροπίας του έλληνα γονιού - η οποία και δεν αλλάζει έτσι απλά) ότι το παιδί πρέπει να σπουδάσει. Όσο υπάρχει αυτή η νοοτροπία, μπροστά δεν πάμε.

Εγώ αυτό που θα πρότεινα είναι το σύστημα εισαγωγής της Γαλλίας (περίπου). Όποιος θέλει να πάει σε μια σχολή, κάνει τα χαρτιά του, κάνει ένα (συνήθως) χρόνο προετοιμασίας και δίνει εξετάσεις (τις οποίες κάνει η Σχολή) και επιλέγεται από ένα σύνολο συνυποψηφίων. Όλα αυτά, αφού τελειώσει το Λύκειο και πάρει το απολυτήριο, στο οποίο φυσικά δεν υφίσταται η υποβάθμιση της βαθμολογίας που έχουμε εμείς εδώ (π.χ. το 16 είναι από τους πλέον άριστους βαθμούς).
Κατά έναν περίεργο τρόπο το σύστημα αυτό ισορροπεί, αφού όλοι, μετά την -ουσιαστική και όχι εξεταστικοκεντρική- διαδικασία του Λυκείου, έχουν το γνώθι σε αυτόν να πάνε εκεί που τους ταιριάζει περισσότερο και έχουν τη δυνατότητα να τα καταφέρουν.
Φυσικά και το να σπουδάζεις στη Γαλλία είναι ανάλογα δύσκολο, με ξεκαθάρισμα μετά το πρώτο έτος, αλλά γνωρίζοντας από την αρχή τους κανόνες του παιχνιδιού, είσαι υπεύθυνος για τις πράξεις σου.
Νομίζω ότι η ανεξαρτητοποίηση του Λυκείου από την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια είναι ένα μεγάλο βήμα που πρέπει να γίνει.

Τα στατιστικά δεν δείχνουν ακριβώς ότι τα παιδιά φτωχών οικογενειών δεν πιάνουν το 10, αλλά ότι τα παιδιά σε υποβαθμισμένες περιοχές αποτυγχάνουν κατά μέγιστο ποσοστό. Αυτό συμφωνώ ότι εισάγει μια ανισότητα στο μέτρο, από την άλλη όμως η ύπαρξη αντιπαραδειγμάτων που έχουν καταφέρει τον στόχο τους και με πιο δύσκολες συνθήκες με πείθει ότι τα πάντα είναι θέμα προσωπικής ενασχόλησης και διάθεσης και ότι τελικά αυτός που πραγματικά θέλει κάτι, δεν εμποδίζεται από αυτό το μέτρο.
Logged
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #23 on: July 11, 2006, 15:26:16 pm »

Παντα υπαρχουν οι εξαιρεσεις. Δεν ειπε κανενας νομιζω οτι δεν υπαρχουν ατομα που εχουν τοση εσωτερικη δυναμη ετσι ωστε να τα καταφερουν και στις δυσκολοτερες συνθηκες. Ας μην πιανομαστε ομως απο αυτους.
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Cyberkat
Guest
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #24 on: July 11, 2006, 18:23:31 pm »

Quote
Εγώ θα έλεγα ότι συμφωνώ με τη βάση του 10. Αξιοκρατικό απόλυτα δεν είναι κανένα σύστημα αξιολόγησης, όπως θέτεις το ερώτημα aliakmwn, αλλά εάν αξιωματικά δεχτώ την ανάγκη ύπαρξης ενός συστήματος αξιολόγησης για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο μετρώντας κάποιες επιδόσεις, συμφωνώ με τον Junior ότι είναι αρκετά αξιοκρατικό.

Το "αξιοκρατικό" είναι μια υπερτιμημένη έννοια. Μπορώ να βρώ πολλά παραδείγματα αξιοκρατικών κριτηρίων που είναι ταυτόχρονα ρατσιστικά και άδικα. Το θέμα είναι το μέτρο είναι ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ. Είναι διαστρέβλωση της έννοιας του σχολείου και της παιδείας.
Μια ερώτηση: Γιατί δεν υιοθετείται το απόλυτα λογικό μέτρο κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα να ορίζει αυτόνομα και μόνο του τον αριθμό των εισακτέων. Έτσι θα μειωθούν σίγουρα και μάλιστα η κατανομή θα γίνει ορθολογικά σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε σχολής, και όχι όπως τώρα που θα καταλήξει η δικιά μας σχολή με 300 + 200 από μεταγραφές = 500 άτομα και το ΤΕΙ Καστοριάς με 5. Γιατί το κάνουν αυτό? Η απάντηση είναι απλή. Γιατί θέλουν να δημιουργήσουν τεχνητή ζήτηση για ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Logged
aliakmwn
Guest
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #25 on: July 11, 2006, 18:51:14 pm »

Quote from: Cyberkat on July 11, 2006, 18:23:31 pm
Το "αξιοκρατικό" είναι μια υπερτιμημένη έννοια. Μπορώ να βρώ πολλά παραδείγματα αξιοκρατικών κριτηρίων που είναι ταυτόχρονα ρατσιστικά και άδικα. Το θέμα είναι το μέτρο είναι ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ. Είναι διαστρέβλωση της έννοιας του σχολείου και της παιδείας.

Δεν ειναι καθολου υπερτιμημενη... Ειναι εκφυλισμενη, μεταφυσικα εκθειασμενη, και τελικα βιασμενη παρα φυσιν. Κι αυτο διοτι κανενας δεν μπαινει στον κοπο να προχωρησει λιγο πιο βαθια, να δει οτι η αξιοκρατια (δηλαδη η κυριαρχια των αξιων) απαιτει κατ' αρχην μια κοινωνια που εχει ξεκαθαρισει ποιον θεωρει αξιο, ή ακομα ευρυτερα τι αποκαλει "αξία".

Ετσι, παρατηρειται το φαινομενο της προσκολλησης σε μια λεξη - φαντασμα (ή θεο, ευαγγελιο, οπως αλλιως θελεις πες το) την οποια ολοι επικαλουνται -θεατρινιστικα, με λογιο υφος πολλακις- αλλα κανενας δεν καταλαβαινει...

Αρα λοιπον, στους χαλεπους καιρους μας, ισως το συνθημα απο το οποιο πρεπει να ξεκινησουμε ειναι το ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, τουλαχιστον για να μην καταστρεφουμε μια υπεροχη λεξη, αφηνοντας να την διαστρεβλωνουν οι αχρηστοι που ουτως ή αλλως "κρατούν", με-ή-χωρις-αξιες.
Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #26 on: July 11, 2006, 19:09:56 pm »

Άλλη μια λέξη για το χρονοντούλαπο της ιστορίας λοιπόν. Μετά την αγάπη, την ευτυχία, την δικαιοσύνη και όλα τα υπόλοιπα.

Αφού δεν υπάρχει καθολικά αποδεκτός ορισμός, ή είναι τόσο υψηλά ορισμένος ας χρησιμοποιήσουμε μια άλλη πιο μέτρια....

ε ρε μπαμπινιώτη που χρειαζόμαστε...
Logged

byeeee
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #27 on: July 11, 2006, 19:46:39 pm »

Quote from: aliakmwn on July 11, 2006, 18:51:14 pm
Δεν ειναι καθολου υπερτιμημενη... Ειναι εκφυλισμενη, μεταφυσικα εκθειασμενη, και τελικα βιασμενη παρα φυσιν. Κι αυτο διοτι κανενας δεν μπαινει στον κοπο να προχωρησει λιγο πιο βαθια, να δει οτι η αξιοκρατια (δηλαδη η κυριαρχια των αξιων) απαιτει κατ' αρχην μια κοινωνια που εχει ξεκαθαρισει ποιον θεωρει αξιο, ή ακομα ευρυτερα τι αποκαλει "αξία".

Ετσι, παρατηρειται το φαινομενο της προσκολλησης σε μια λεξη - φαντασμα (ή θεο, ευαγγελιο, οπως αλλιως θελεις πες το) την οποια ολοι επικαλουνται -θεατρινιστικα, με λογιο υφος πολλακις- αλλα κανενας δεν καταλαβαινει...

Αρα λοιπον, στους χαλεπους καιρους μας, ισως το συνθημα απο το οποιο πρεπει να ξεκινησουμε ειναι το ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, τουλαχιστον για να μην καταστρεφουμε μια υπεροχη λεξη, αφηνοντας να την διαστρεβλωνουν οι αχρηστοι που ουτως ή αλλως "κρατούν", με-ή-χωρις-αξιες.

Τριανταφυλλίδης On-Line
αξιοκρατία η [aksiokrat&iacute;a] O25 : η επιλογή, προώθηση ή επικράτηση εκείνων που αντικειμενικά είναι και θεωρούνται οι πιο άξιοι και ικανοί: H ~ στις προσλήψεις του δημοσίου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες. ANT αναξιοκρατία. [λόγ. αξιο- + -κρατία μτφρδ. αγγλ. meritocracy (-cracy = -κρατία)]


Η λέξη φαίνεται να είναι μεταφορά από τα Αγγλικά. Η αλήθεια είναι ότι δεν τη θυμάμαι να χρησιμοποιείται συχνά πριν το '80.  ytold
Νομίζω ότι η 'κρυφή' γοητεία της έγκειται στο ότι μοιάζει με την λέξη 'αριστοκρατία'. SuperConfused
Οπότε κάθε πονεμένη καρδιά του μακρινού και ενδόξου παρελθόντος ή κάθε 'πειραγμένος' λάτρης της ιπποσύνης και του Tolkien  σκιρτά και νοιώθει ένα ρίγος ...  Idiot Idiot Idiot


Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #28 on: July 11, 2006, 20:03:31 pm »

το πρόβλημα δεν είναι η λέξη αυτή καθεαυτή, αλλά η τάση κάποιων, όταν μιλάμε για κάποιο θέμα, να αναλύου την λέξη, να την βρίσκουν αδύνατη και μάταιη, και να γαμάνε την συζήτηση.

όταν σε μια συζήτηση υπάρχει αυτό το κλίμα, καταλήγουμε να μιλάμε για γραμματική συντακτικό και ορθογραφία. Ας αφήσουμε αυτά για τον Τόκλιν που είναι ειδικός (καλή του ώρα εκεί που είναι, αν είναι) και ας ορίσουμε τι εννοούμε με την χρήση της λέξης αξιοκρατία, ή ας χρησιμοποιήσουμε μιαν άλλη, για να καταλάβουμε τι λέμε τέλος πάντων.

Βέβαια είναι λογικό κάποιος που νιώθει άνετα σε ένα πεδίο συζήτησης, να μεταφέρει την κάθε συζήτηση σε αυτό το πεδίο και να βγαίνει και καλά ότι έχει δίκιο. Σαν τους ιταλούς που ξέρουν καλή άμυνα και παίζουν εκεί το περισσότερο παιχνίδι.
Κλασικά κολπάκια Wink



και ένα οφφ τόπικ περί τόλκιν, η ιπποσύνη δεν έχει θέση στον κόσμο του Τόκλιν.
Logged

byeeee
Cyberkat
Guest
Απ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ<->ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10
« Reply #29 on: July 11, 2006, 20:22:44 pm »

aliakmwn μια και πήγε εκεί η συζήτηση, στην σημειολογία των λέξεων δηλαδή, προσωπικά δεν μου λέει τίποτε η λέξη "αξιοκρατία". Και αναρωτιέμαι γιατί έχει επικρατήσει στο πεδίο εννοιών που πολύ πιο φυσικά ταιριάζει η λέξη "δικαιοσύνη". Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει, λέξεις συναισθηματικά φορτισμένες που κουβαλάνε πάνω τους ιστορία και αγώνες, αντικαθίστανται από λέξεις, εφευρέσεις των τεχνοκρατών της γλώσσας, που υποτίθεται ότι εκφράζουν καλύτερα μια έννοια στην σημερινή εποχή. Ε λοιπόν τρίχες. Η αξιοκρατία είναι κενή νοήματος.

Quote
η αξιοκρατια (δηλαδη η κυριαρχια των αξιων) απαιτει κατ' αρχην μια κοινωνια που εχει ξεκαθαρισει ποιον θεωρει αξιο, ή ακομα ευρυτερα τι αποκαλει "αξία".

Την παραπάνω πρόταση την βλέπω σαν δογματισμό. Και σήμερα έχουμε μια κοινωνία με ξεκαθαρισμένες αξίες, πρώτη αξία το χρήμα, και σύμφωνα με αυτό έχουμε και την ανάλογη αξιοκρατία, την κυριαρχία της αξίας του χρήματος. Καμία απολύτως διαστρέβλωση της έννοιας. Το γεγονός ότι δεν κυριαρχούν οι αξίες που θα θέλαμε να κυριαρχούν είναι άλλο θέμα. Η δικαιοσύνη αντίθετα έχει μια ανθρωπιστική διάσταση και ενέχει το νόημα και της ικανοποίησης των αναγκών των ανθρώπων. Ορισμούς εγώ δεν βάζω γιατί δεν μου αρέσουν. Και πάω στοίχημα ότι ούτε ο Vulcan μπορεί να βρει ικανοποιητικό ορισμό γι' αυτήν την λέξη. Wink
Logged
Pages: 1 [2] 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...