• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 21:02:14 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 21:02:14 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426676
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 64
Guests: 109
Total: 173
george14
ggalamat
DK06
ellimoschou
meliou
IBOURAS
evrinasto
Nefeli Nikita
aafroditi
stelinas
xhesikameni
serafeim
jim_sklab
giannis_horgos
3rdDegreeBurn
Fotis
johnk
aalmpanb
mkoutsouk
dimitrisblioumis
ioannisfa
Angelagfb
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
VeGGoS
thegreekbaron
tzortzis
EvanTsir
tasakis
airam
giani10
ntinara
JoHn!
George_RT
pordozoumis
kakousios
manos_diakakis
vasilikitsatsi
Rizotto
theodoradr
PurpleWitch
fischer03
Tsikalis
Εύα
Tsomp
freskoulhs
Reidemption
nikos123321
EiriniGeo
kzmekos
immo
mixkats
fafafa
Athinaaz
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 21 Go Down Print
Author Topic: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή  (Read 62642 times)
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Απ: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #30 on: July 29, 2011, 10:33:16 am »

Quote from: Godhatesusall on July 29, 2011, 00:26:07 am
Άρθρο που εξηγεί μερικά πράγματα για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση:

http://aristerovima.gr/details.php?id=2589


καλό...θελουν να κοψουν λεφτά με καθε τροπο
Logged

rainmaker
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 405


View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #31 on: August 01, 2011, 13:11:47 pm »

αρκετα off topic αλλά λετε να φάμε καμια νίλα με την εξεταστική λόγω αυτών?????
Logged
blacksession
Θαμώνας
****
Posts: 361



View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #32 on: August 01, 2011, 13:29:56 pm »

Quote from: rainmaker on August 01, 2011, 13:11:47 pm
αρκετα off topic αλλά λετε να φάμε καμια νίλα με την εξεταστική λόγω αυτών?????

http://www.thestival.gr/society/item/4924-closed-auth-and-mit-from-september-1
Logged
proud_metalhead
Guest
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #33 on: August 01, 2011, 13:36:06 pm »

στην αρχη της σελιδας 3 του νομοπλαισιου λεει: για αξιοποινες πραξεις που...........θα εφαρμοζεται η κοινη νομοθεσια. δηλαδη τελος το ασυλο??
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #34 on: August 01, 2011, 13:48:21 pm »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 18:51:31 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
kapnias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 262


View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #35 on: August 01, 2011, 16:13:14 pm »

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΙ

Συμπεράσματα με αφορμή το σχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Ανακοίνωση της ΔΗΠΑΚ για το σχέδιο νόμου - πλαισίου που συζητιέται στη Βουλή

Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου για το νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση στη Βουλή, η ΔΗΠΑΚ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η κατάθεση του σχεδίου νόμου επιβεβαιώνει ότι έχουμε απέναντί μας μια αδίστακτη κυβέρνηση. Οπως δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να πάρει την μπουκιά από το στόμα του εργαζόμενου για να ταΐσει την πλουτοκρατία, έτσι δεν έχει κανένα δισταγμό να κατεδαφίσει ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια και δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση, έχοντας από κοντά τη ΝΔ και τις πολιτικές δυνάμεις που θεωρούν τιμή τους να υπηρετούν το μεγάλο κεφάλαιο.

Οπως είχαμε διαπιστώσει και στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας, το σχέδιο νόμου επιχειρεί να εφαρμόσει το σύνολο των αντιδραστικών αλλαγών που χρόνια τώρα επεξεργάζονται και δρομολογούν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ μαζί με την ΕΕ προκειμένου να προσαρμόσουν την Ανώτατη Εκπαίδευση στις απαιτήσεις και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα των νέων ανθρώπων στη μόρφωση και η εφαρμογή του θα οδηγήσει σε διαμόρφωση αποφοίτων χωρίς επιστημονική γνώση, αλλά με δεξιότητες, εργαλεία έτοιμα να παραδοθούν στη ζούγκλα της "αγοράς εργασίας" για την πιο άγρια εκμετάλλευση. Προβλέπει υποβαθμισμένους τίτλους πολλαπλών ταχυτήτων, που θα πιστοποιούνται όπως κάθε εμπορεύσιμο αντικείμενο. Διαλύει τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα, ενώ φανερή είναι η πρόθεση να κλείσουν ιδρύματα, με αγοραία κριτήρια. Οδηγεί σε εμβάθυνση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ΑΕΙ, παραδίδει τη διοίκηση των ιδρυμάτων σε επιχειρηματικά συμφέροντα. Καταργεί το άσυλο, δίνει θανάσιμο χτύπημα στη φοιτητική μέριμνα, γενικεύει τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

Μαζί με το άσυλο εξαφανίζεται και το πτυχίο (θα λέγεται τίτλος σπουδών, δικαίως ίσως, αφού δεν θα έχει επιστημονικό περιεχόμενο). Εξαφανίζεται ακόμα και ο όρος "Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό". Επιχειρείται επίσης η διά ροπάλου απαγόρευση της πολιτικής δράσης στα Πανεπιστήμια (εκτός βέβαια από την πολιτική δράση της πλουτοκρατίας που είναι ενσωματωμένη στο σχέδιο νόμου).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, για να προλάβει αντιδράσεις και αρνήσεις εφαρμογής του νόμου, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καταφεύγει στον εκβιασμό της παύσης της χρηματοδότησης, αφού, βέβαια, έχει ήδη στραγγαλίσει οικονομικά τα ιδρύματα. Προφανώς η κυβέρνηση προτιμά να κλείσει τα Πανεπιστήμια, από το να μη λειτουργήσουν με τρόπο που ωφελεί τις μεγάλες επιχειρήσεις».


Είναι καιρός για γενικότερα συμπεράσματα

«Δεν είναι η συγκυρία κατάλληλη για περισσότερες αναλύσεις, το σχέδιο νόμου έχει ήδη απορριφθεί στη συνείδηση όσων σέβονται το Πανεπιστήμιο. Είναι όμως καιρός για γενικότερα συμπεράσματα.

Οι εκκλήσεις διαφόρων για αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν ήταν τίποτε άλλο παρά στήριξη των κυβερνητικών μέτρων ή επιλεκτική διαφοροποίηση για πιο αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτικής της ΕΕ. Το απέδειξαν με τη γενικότερη στάση τους στα ζητήματα της Παιδείας και της κοινωνίας, με τη στήριξη που παρείχαν στην περίοδο Γιαννάκου, με τη συνεχή παρουσία τους σε κάθε διαβούλευση, την αρθρογραφία τους και τις "δημιουργικές" τους προτάσεις. Το απέδειξαν με την προσπάθειά τους να μας εγκλωβίσουν στην αυταπάτη πως αυτός ο νόμος - έκτρωμα μπορεί να βελτιωθεί, στο "εφικτό" υποθετικών μικροαλλαγών, στο δόλωμα των μεταβατικών διατάξεων.

Οι πρυτάνεις κάτω από την πίεση της πανεπιστημιακής κοινότητας διεύρυναν την κριτική τους στο νόμο και σε ζητήματα εκτός της Διοίκησης. Αφού έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στον προσχηματικό διάλογο της κυβέρνησης, διαπιστώνουν τώρα ότι το σ/ν αποδομεί το δημόσιο και ακαδημαϊκό χαρακτήρα του Πανεπιστημίου.

Οι ηγεσίες της ΠΟΣΔΕΠ, της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ και της Ενωσης Ελλήνων Ερευνητών, έχοντας σταθερούς διαύλους συνεννόησης με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έπαιξαν και παίζουν το ρόλο συμβούλων και όχι συνδικαλιστών, παρεμπόδισαν την ανάπτυξη του κινήματος, συνεχίζουν και σήμερα να δίνουν πολιτική κάλυψη στην κυβέρνηση.

Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ επικεντρώνεται σε ζητήματα νομιμότητας/αντισυνταγματικότητας του νόμου, προβάλλει το "δημοκρατικό πανεπιστήμιο", ενώ δεν κάνει κουβέντα για το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο και τις εφαρμοζόμενες χρόνια τώρα πολιτικές. Καλεί σε στοίχιση πίσω από τη σύνοδο πρυτάνεων, ανάγοντας τις πρυτανικές αρχές σε "ηγέτες" του πανεπιστημιακού κινήματος. Συσκοτίζει το ρόλο της φιλοκυβερνητικής πλειοψηφίας της ΠΟΣΔΕΠ, ρίχνοντας συστηματικά γέφυρες "ενότητας". Ακόμα και τώρα, μετά την κατάθεση του σ/ν, καλεί την κυβέρνηση "να διαμορφώσει, μέσα στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος, κατάλληλες συνθήκες για έναν ειλικρινή, ισότιμο και εποικοδομητικό διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα".

Από την πλευρά της η κυβέρνηση αξιοποιεί τη στάση όλων αυτών, για ευρύτερη αποδοχή του νόμου. Οι όποιες "ελπίδες" για βελτιώσεις μέσα από τους ψευδεπίγραφους διάλογους όλων των πρόθυμων "μεταρρυθμιστών" με το υπουργείο αποδείχθηκαν φρούδες. Η μόνη "κατάκτηση" αυτών των "διαπραγματεύσεων" ήταν η κατάργηση στο νομοσχέδιο της κατηγορίας "πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης" για τα μέλη ΔΕΠ! Δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς. Ηδη, από την παρουσίαση από την υπουργό του πλαισίου αλλαγών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην 64ηΣύνοδο των Πρυτάνεων πέρσι τον Ιούνη, είχαν αποκαλυφθεί οι αντιδραστικές αλλαγές που είχαν σχεδιάσει για την πλήρη επικράτηση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ΑΕΙ.

Συμπερασματικά, η συμμετοχή στους προσχηματικούς διαλόγους, η αντιπαράθεση στην πολιτική της κυβέρνησης που επικεντρώνεται σε ζητήματα διοίκησης και χρηματοδότησης, που δε συνδέει τις εξελίξεις στα ΑΕΙ με τις γενικότερες αντιδραστικές εξελίξεις στην κοινωνία, που δεν αμφισβητεί το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο, οι εκκλήσεις/αιτήματα διαμορφωμένα ώστε να "χωράνε" όσο το δυνατόν πιο πολλοί, αντικειμενικά συσκοτίζουν τους στόχους της κυβέρνησης και εγκλωβίζουν τον κόσμο στη λογική ότι μπορεί να βελτιωθεί ο νόμος.

Αντίθετα, η ιστορία, αλλά και πρόσφατα γεγονότα στο χώρο των ΑΕΙ έδειξαν ότι η πιο αποτελεσματική στάση απέναντι στις αντιδραστικές εξελίξεις είναι η επιμονή στο πλαίσιο πάλης για Δημόσια Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση που θα εξασφαλίζει την πρόοδο και την ευημερία του λαού και όχι τα μονοπωλιακά κέρδη, ο αγώνας ενάντια στην πρόσδεση των ΑΕΙ στις επιχειρήσεις και την υποταγή τους στις ανάγκες του κεφαλαίου. Είναι ο αγώνας που οδηγεί σε ριζοσπαστικοποίηση της συνείδησης του κόσμου και κατοχυρώνεται με αλλαγές του συσχετισμού δύναμης σε βάρος όλων εκείνων των δυνάμεων που υπηρετούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και της ΕΕ».

Υπάρχουν κι αυτοί που αρνούνται να γίνουν επιχειρηματίες

«Δεν μας διαφεύγει ότι και ανάμεσα στο ΔΕΠ υπάρχουν και οι "πρόθυμοι", που πραγματικά συγκροτούν μια πέμπτη φάλαγγα. Είναι αυτοί που ακολουθούν το μοντέλο που χρόνια τώρα προωθεί το σύστημα, ότι δηλαδή πετυχημένος δεν είναι αυτός που διακρίνεται για την ποιότητα της έρευνας και της διδασκαλίας, αλλά αυτός που αναπτύσσει επιχειρηματικές δραστηριότητες. Υπάρχουν όμως και αυτοί που αρνούνται να γίνουν επιχειρηματίες ή υπεργολάβοι των μονοπωλίων και υπερασπίζονται την αξιοπρέπεια του δάσκαλου και του ερευνητή. Σ' αυτούς απευθυνόμαστε και τους καλούμε να αγωνιστούν για τη διαμόρφωση Ανώτατης Εκπαίδευσης ενιαίας, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, σύγχρονης, υψηλού επιπέδου, με δημοκρατική λειτουργία, που θα υπηρετεί το δρόμο ανάπτυξης προς όφελος του ελληνικού λαού, θα ετοιμάζει επιστημονικό δυναμικό ικανό να αναπτύξει στο έπακρο τις παραγωγικές και πνευματικές δυνατότητες της χώρας μας, θα εξασφαλίζει την πρόοδο και την ευημερία του λαού της χώρας μας.

Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που τιμούν το λειτούργημά τους δεν θα ανεχθούν την πολιτική που χτυπάει και τις λαϊκές κατακτήσεις και τη Δημόσια Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση.

Θα αγωνιστούν για ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ - ΠΛΑΙΣΙΟ».
Logged
pmousoul
Guest
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #36 on: August 01, 2011, 18:06:12 pm »

μία είναι η λύση συντρόφια σε αυτήν την χώρα..

να μην υπάρχει κυβέρνηση.. ας κινηθούμε επιτέλους προς το Βελγικό μοντέλο..

πιστεύω πως είναι καλύτερη λύση από αυτές των τελευταίων 40 ετών!

 ytold
Logged
Sonic
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 148


View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #37 on: August 01, 2011, 19:33:40 pm »

Quote from: rainmaker on August 01, 2011, 13:11:47 pm
αρκετα off topic αλλά λετε να φάμε καμια νίλα με την εξεταστική λόγω αυτών?????

τι λες ρε συναδελφε...;;;;; νιλα για την εξεταστικη ειναι για σενα μια τετοια ριζικη αλλαγη στο εκπαιδευτικο συστημα. κατι αλλαζει στο χωρο στον οποιο ζεις, και θες δε θες μια τετοια αλλαγη θα σε επιρεασει. διαβασε κρινε και παρε θεση. γιατι οπως ελεγε και ενα συνθημα στο ποσειδι : δεν εισαι δεντρο,μπορεις να αλλαξεις αυτα που γινονται γυρω σου.
Logged
pmousoul
Guest
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #38 on: August 01, 2011, 19:50:25 pm »

κοίταξε.. με τέτοιου μεγέθους αλλαγές κάθε 4 χρόνια.. ίσως να έχει χαθεί το νόημα..

είναι σα να γράφεις συνέχεια στο ίδιο κομμάτι χαρτί.. κάποτε δεν θα έχει χώρο να γράψεις κάτι.. και τελικά ίσως να μην μπορείς να διαβάσεις τίποτα από αυτά που είχες γράψει τόσο στο παρελθόν όσο και στο εγγύτερο μέλλον..

κανένας δεν ξέρει τι θέλει πλέον.. και για να ικανοποιηθούν όλοι πρέπει να συμβιβαστούν τα ασυμβίβαστα

το μόνο σίγουρο είναι πως η σχέση κράτους και πανεπιστημίου πρέπει να τελειώσει..

άλλο το κρατικό και άλλο το δημόσιο.. τώρα είναι κρατικό.. ας γίνει δημόσιο και ας περπατήσει μόνο του..

πρέπει να απογαλακτιστεί.
Logged
kapnias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 262


View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #39 on: August 01, 2011, 23:47:14 pm »

Ιδεολογήματα και απαντήσεις για το νέο νόμο - πλαίσιο

Απόσπασμα από επεξεργασία του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο νόμος - πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση έχει κατατεθεί στη Βουλή και τη βδομάδα που μας έρχεται ξεκινούν οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες για τη συζήτησή του, με ορίζοντα την ψήφισή του στα τέλη Αυγούστου. Σε σχέση με το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου που είχε δοθεί στη δημοσιότητα πριν από τρεις βδομάδες, αυτό που κατατέθηκε τελικά στη Βουλή έχει ελάχιστες μικροαλλαγές που σε τίποτα δεν αλλάζουν την ουσία του νόμου, τη φιλοσοφία του αλλά και τις σαρωτικές αλλαγές που θα φέρει στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Σήμερα, ο «Ριζοσπάστης» παρουσιάζει ορισμένα ζητήματα που θέτει η αστική επιχειρηματολογία, προκειμένου να στηρίξει τις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται με το νέο νόμο - πλαίσιο.

Πρόκειται για απόσπασμα από επεξεργασία του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.



Για τη διεπιστημονικότητα


Στην εισήγηση της υπουργού Παιδείας για το νόμο - πλαίσιο υποστηρίζεται: «Προκειμένου να ενισχυθεί η διεπιστημονικότητα και να αρθούν οι στεγανές προσεγγίσεις των μονοθεματικών τμημάτων, καθίσταται ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα σε κάθε ίδρυμα, η σχολή».

Σε προπτυχιακό επίπεδο, η διεπιστημονικότητα δε σηματοδοτεί την ενοποίηση της γνώσης αλλά την αποδιάρθρωσή της, τη μεταφορά της ολοκλήρωσης της επιστημονικής γνώσης σε άλλο επίπεδο.

Η προώθηση της διεπιστημονικότητας σε προπτυχιακό επίπεδο πατάει στην ανάγκη του κεφαλαίου για την παροχή ενός γενικού υποβαθμισμένου πτυχίου στην πλειοψηφία των σπουδαστών και, από κει και πέρα, για σύντομες εξειδικεύσεις - καταρτίσεις που θα εναλλάσσουν τους αποφοίτους σε διάφορες δουλειές και στην ανεργία. Αναπαράγονται νέα ταξικά φίλτρα και κατηγοριοποιήσεις εντός του ΑΕΙ. Οι πιστοποιήσεις των προγραμμάτων σπουδών και των διπλωμάτων από τις επιχειρήσεις, των επαγγελματικών περιγραμμάτων από τις επαγγελματικές ενώσεις, δηλαδή τους εκπροσώπους του κεφαλαίου σε κάθε κλάδο, θα είναι τα δεσμά της διά βίου εκμετάλλευσης των αυριανών εργαζόμενων.


Για τη διασφάλιση της ποιότητας και την αξιολόγηση


Η εισήγηση της Διαμαντοπούλου ανέφερε: «Η ποιότητα καθίσταται κεντρική, οριζόντια έννοια που αφορά το ίδρυμα, τα προγράμματα σπουδών, τους καθηγητές, την έρευνα, τους φοιτητές, τις υποδομές [...] Οι διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας που έχουν εισαχθεί από το 2005 γίνονται πιο ουσιαστικές, καλύτερα στοχευμένες και πιο αποτελεσματικές».

Το βασικό ζήτημα είναι: Αξιολόγηση της ποιότητας από ποιον και για ποιον;

Πίσω από τις εξωραϊσμένες λέξεις, αλλά και με απροκάλυπτες διατυπώσεις, κρύβεται το αντιδραστικό περιεχόμενο της αξιολόγησης όλων των λειτουργιών, των υποδομών και του ανθρώπινου δυναμικού των ΑΕΙ με όρους επιχειρηματικών συμφερόντων. Από αυτήν την ίδια διαδικασία θα προκύπτουν και τα ιδρύματα β και γ κατηγορίας και τα «κέντρα αριστείας» που θα διατηρήσουν και θα αναβαθμίσουν για το κεφάλαιο τις λειτουργίες, τις υποδομές, τα πτυχία τους για να διαμορφώνουν το επιστημονικό δυναμικό που έχει ανάγκη η εξουσία των μονοπωλίων.

Η ουσία είναι ότι η αξιολόγηση δεν μπορεί να αποσπαστεί από τους στόχους του εκπαιδευτικού συστήματος, επομένως του ταξικού του χαρακτήρα, ακόμα κι αν στοχεύει σε κάποιον εξορθολογισμό. Η αποτίμηση της συμβολής των ΑΕΙ στην ανάπτυξη μιας χώρας είναι πρώτα και κύρια ζήτημα μιας άλλης, συλλογικής οργάνωσης και προγραμματισμού της παραγωγής και της κοινωνίας. Σε αυτήν την προοπτική, το πανεπιστήμιο μαζί με την εργατική τάξη και το λαό, όντας συμμέτοχοι στον κοινωνικό σχεδιασμό, θα «αξιολογούν» τη δική τους συμβολή στην εκπλήρωση των βασικών επιστημονικών και ερευνητικών τους καθηκόντων.


Για την αυτοδιοίκηση και τον εκσυγχρονισμό της διοίκησης


Η δομή και η διοίκηση φυσικά δεν είναι ένα ουδέτερο ζήτημα. Απασχολεί το αστικό σύστημα, αφού μπορεί να καθυστερεί ή να δυσκολεύει τις στρατηγικές επιδιώξεις στο χώρο. Την πόρτα των αλλαγών την άνοιξε ο νόμος της ΝΔ με τους manager, τα τετραετή επιχειρησιακά προγράμματα, τον τρόπο συμμετοχής των φοιτητών. Οι αλλαγές αυτές δεν ήταν ανεμπόδιστες, ούτε περπάτησαν όσο επιδιώκονταν, ενώ σήμερα η καπιταλιστική οικονομική κρίση γίνεται το έδαφος για τη συνολική επιτάχυνσή τους. Σήμερα, το κεφάλαιο θέλει να αξιοποιήσει πιο στενά το κύρος και τις υποδομές (υλικές και ανθρώπινες) του αστικού δημόσιου πανεπιστημίου για να εξυπηρετήσει πιο γοργά τις ανάγκες ανταγωνισμού και κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Αυτή είναι η κεντρική γραμμή της αστικής στρατηγικής και δεν είναι ούτε μεταφορά αγγλοσαξονικού ή άλλου μοντέλου όπως αποπροσανατολιστικά τονίζεται πολλές φορές. Είναι το μοντέλο δομής και διοίκησης του Πανεπιστημίου που επιβάλει ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης της χώρας, οι όροι ανταγωνισμού και η ένταξή της στους ευρωπαϊκούς μονοπωλιακούς στρατηγικούς σχεδιασμούς που στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης και των τρομοκρατικών διλημμάτων επιδιώκεται πιο βίαια να επιβληθεί.


Για την αντιμετώπιση του προβλήματος των «αιώνιων φοιτητών»


Αποτελεί «προπαγανδιστικό» χαρτί της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στην αποδοχή του νόμου από ευρύτερα τμήματα του λαού. Ολο το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας λίστες και στατιστικά δεδομένα για τα συγγράμματα και την αντιστοιχία δήθεν ενεργών και ανενεργών φοιτητών, για την αντιστοιχία εισακτέων και αποφοίτων στα Τμήματα που ανακοίνωσε ότι δε θα δεχθούν εισακτέους, προετοίμασε το έδαφος για να γίνει ευρύτερα αποδεκτή η αντίληψη ότι για τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης ευθύνονται αυτοί που καθυστερούν, που παρατείνουν τις σπουδές τους σε βάρος αυτών που θέλουν να σπουδάσουν.

Ξεκαθαρίζουμε τα εξής: Αυτής της κατηγορίας οι φοιτητές δεν κοστίζουν τίποτα απολύτως στο πανεπιστήμιο (ή το ΤΕΙ) και δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα στο ίδρυμα το γεγονός ότι διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα. Ακόμα και η δικαιολογία της ανάγκης εκκαθάρισης των μητρώων των ιδρυμάτων από τους φοιτητές που εισήχθησαν πριν από μια ή περισσότερες δεκαετίες, ακούγεται αστεία σήμερα, που η τεχνολογία επιτρέπει την απλή και γρήγορη μηχανοργάνωση μητρώων με εκατομμύρια εγγεγραμμένους...

Ο πραγματικός λόγος που θέλουν να βάλουν τέλος στο φαινόμενο των «αιώνιων» είναι η εναρμόνιση με τις ευρωαποφάσεις που έχουν συνυπογράψει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με το μοντέλο του πανεπιστημίου που θα λειτουργεί σαν επιχείρηση, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο, οι ρυθμοί αποφοίτησης θα είναι κριτήριο αποδοτικότητας, κριτήριο για το πόσο προχωρά η «νέα αγορά» των μεταπτυχιακών, έτσι οι φοιτητές θα πρέπει να «αδειάζουν» τις θέσεις του πανεπιστημίου σα να βγαίνουν από ένα ιδιωτικό νοσοκομείο με τον ορό στο χέρι!

Στην ουσία, με το ψευδο-επιχείρημα των «αιώνιων φοιτητών» η κυβέρνηση εννοεί τους αιώνιους άνεργους, τους εργαζόμενους φοιτητές που αντικειμενικά δυσκολεύονται να συνδυάσουν επιβίωση και σπουδές.

Το φαινόμενο των φοιτητών που καθυστερούν ή δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους δε θα υπήρχε αν οι σπουδές ήταν πραγματικά δωρεάν, αν εξασφαλίζονταν όλοι οι απαραίτητοι όροι, ώστε οι νέοι να αφοσιώνονται απρόσκοπτα στις σπουδές τους για το αναγκαίο διάστημα που αυτές χρειάζονται. Αυτό σημαίνει να εξασφαλίζονται όλοι οι κοινωνικοί παράγοντες που απαιτούνται, προκειμένου ο φοιτητής να μη χρειάζεται να δουλεύει, να μη χρειάζεται να διακόψει τις σπουδές του, για να φροντίσει την οικογένειά του, κ.τ.λ. Να έχει επίσης δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες, εξασφαλισμένη φοιτητική μέριμνα, κ.τ.λ.


Για το πρόβλημα της δήθεν «κομματικοποίησης»


Στα πανεπιστήμια είναι αντικειμενικό να υπάρχουν και να συγκρούονται κόμματα και παρατάξεις, γιατί είναι έκφραση της ταξικής διαίρεσης της κοινωνίας.

Η διαπλοκή και ο εκφυλισμός του φοιτητικού κινήματος, η διαπλοκή παρατάξεων με καθηγητές αποτελεί πολιτική επιλογή για τις αστικές δυνάμεις μέσα στα ΑΕΙ, συνδέεται με αρνητικούς συσχετισμούς που διαμορφώθηκαν, με τις αλλαγές στην κοινωνική σύνθεση των ΑΕΙ - ΤΕΙ, με το προχώρημα των αναδιαρθρώσεων σε αυτά. Τα φαινόμενα αυτά εντάθηκαν και θα ενταθούν ακόμα περισσότερο στο βαθμό που θα εξελίσσεται το πανεπιστήμιο των επιχειρήσεων καθώς τα χρήματα που θα διακυβεύονται θα είναι ακόμα πιο πολλά.

Η κυβέρνηση δεν έχει πρόβλημα με αυτήν την κατάσταση. Αντίθετα, προϋπόθεση να υλοποιηθεί το νέο τοπίο στα ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι να ενταθεί μια άλλου είδους διαπλοκή με τις επιχειρήσεις, να δημιουργηθούν νέες συμμαχίες μέσα στο πανεπιστήμιο, με πρόθυμα ΔΕΠ και παρατάξεις.

Το πρόβλημα της κυβέρνησης και του συστήματος συνολικότερα είναι να περάσει πιο εύπεπτα το άκρως αντιδραστικό σύνθημα «έξω τα κόμματα», το οποίο σημαίνει πραγματικά «έξω το ΚΚΕ», για να ανοίξει χωρίς εμπόδια ο δρόμος για τις επιχειρήσεις.


Για την επιχειρηματικότητα και τη σύνδεση με την παραγωγή ως λύση για την ανεργία


Ισα - ίσα, η ανεργία είναι πρόβλημα του άναρχου καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής που καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις και πρώτα απ' όλα την εργατική δύναμη. Η διεθνής πείρα είναι αποκαλυπτική. Παντού, η επιχειρηματικότητα και ο ανταγωνισμός απαιτούν φθηνή εργατική δύναμη που θα σκέφτεται για τον καπιταλιστή - εργοδότη πριν από αυτόν.

Αν το πρόβλημα της ανεργίας οφειλόταν στο ασύνδετο σπουδών και παραγωγής, τότε γιατί δεν το έλυσε το κεφάλαιο με δομές εκπαίδευσης όπως τα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ που βρίσκονται σε πιο στενή σύνδεση με τις επιχειρήσεις;

Αρα, συμφέρουσα για το λαό και τη νεολαία είναι η οργάνωση της οικονομίας με κεντρικό σχεδιασμό και σε φιλολαϊκή βάση και σε αυτή τη βάση η σύνδεση των σπουδών με την οικονομία. Μόνο αυτή μπορεί να λύσει και το πρόβλημα της ανεργίας και το πρόβλημα της αναντιστοιχίας σπουδών επαγγέλματος, γιατί κατοχυρώνει το πτυχίο ως μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα και γιατί ο φοιτητής γνωρίζει από πριν (με βάση τις δυνατότητες που δίνει ο κεντρικός σχεδιασμός) πού θα εργαστεί.
Logged
antonios
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1236



View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #40 on: August 02, 2011, 15:31:45 pm »

Quote from: kapnias on August 01, 2011, 23:47:14 pm
Απόσπασμα από επεξεργασία του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

καλά, δεν το συζητώ...... έγινε βαθύτατη ανάλυση, σκέφτηκαν για περίπου 1 μήνα, μελέτησαν, υπολόγισαν και μετά έκαναν αυτή την ανάλυση στο "Τμήμα Παιδείας και Έρευνας" του ΚΚΕ.... πιο οργανωμένοι και από το Υπουργείο είναι....
βέβαια βλέπω η ανάλυση είναι εμπεριστατωμένη.... ουσιαστικά σχολιάζουν τις δηλώσεις της Διαμαντοπούλου φράση-φράση....
φοβερό, και εις ανώτερα!!!  εύγε για μία ακόμη φορά!!
Logged
Sonic
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 148


View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #41 on: August 02, 2011, 17:47:51 pm »

Quote from: antonios on August 02, 2011, 15:31:45 pm
Quote from: kapnias on August 01, 2011, 23:47:14 pm
Απόσπασμα από επεξεργασία του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

καλά, δεν το συζητώ...... έγινε βαθύτατη ανάλυση, σκέφτηκαν για περίπου 1 μήνα, μελέτησαν, υπολόγισαν και μετά έκαναν αυτή την ανάλυση στο "Τμήμα Παιδείας και Έρευνας" του ΚΚΕ.... πιο οργανωμένοι και από το Υπουργείο είναι....
βέβαια βλέπω η ανάλυση είναι εμπεριστατωμένη.... ουσιαστικά σχολιάζουν τις δηλώσεις της Διαμαντοπούλου φράση-φράση....
φοβερό, και εις ανώτερα!!!  εύγε για μία ακόμη φορά!!

καλο ειναι η κριτικη που γινεται να εχει ερεισματα και να μην εκφραζει μια a priori αντιδραση και διαφωνια εν προκειμενω με το ΚΚΕ     ή-και τον Καπνια. δηλαδη, με τι κριτηρια κρινεις την ποιοτητα της αναλυσης;αν διαφωνεις με την αναλυση ειναι αλλο ζητημα και προφανως καλα θα κανεις να καταθεσεις και εσυ την αποψη σου.  οσο για τη δομη της αναλυσης δε νομιζω οτι ειναι απλα σχολιασμος του νομοσχεδιου. αντιθετα σου λεει τι προτεινει ο νεος νομος και πως ερμηνευει το ΚΚΕ καθε πτυχη του.
Logged
pmousoul
Guest
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #42 on: August 02, 2011, 19:14:21 pm »

πάντως παίδες από την στιγμή που είναι κρατικό.. ανήκει στην επιχείρηση κράτος.. αλλάζει η κυβέρνηση ("το διοικητικό συμβούλιο") του κράτους.. αλλάζει και η δομή λειτουργίας του πανεπιστημίου.. και ξανά από την αρχή..

είναι σαν να έχεις ένα παιδί που του χορηγείς φάρμακα να μην μεγαλώσει.. και του επιβάλλεις κάθε φορά διαφορετική διαπαιδαγώγηση..

πρέπει να σταματήσει αυτή η αφύσικη ανάπτυξη του επί τόσων ετών νεογνού.. αν και ενδέχεται μετά από τόσα χρόνια μέρος του να έχει εθιστεί "στα φάρμακα".


υ.γ. : βέβαια το δικαίωμα στην πλήρη αυτοδιοίκηση αυτόματα υπονοεί και τις ανάλογες υποχρεώσεις.
« Last Edit: August 02, 2011, 19:19:16 pm by lost body » Logged
antonios
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1236



View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #43 on: August 02, 2011, 19:45:31 pm »

δεν μίλησα με στάνταρ άποψη για το ΚΚΕ.... γιατί δεν λέει κανένας ότι το θέμα εκλογής πρύτανη θα γίνει πιο καλό, για παράδειγμα....????
έχει σημεία που είναι πιο σωστά από τα ισχύοντα (δεν μπορώ να πω σωστά), αλλά φυσικά κανένας δεν τα βλέπει αυτά...
αφορμή για να κλείσουν σχολε΄ς νομίζω ψάχνουν και οι πρυτάνεις...
έτσι είναι αν σου κόβουν τα λεφτά και τα προνόμια....
Logged
Godhatesusall
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3123



View Profile
Re: Κατατέθηκε ο νόμος πλαίσιο στη βουλή
« Reply #44 on: August 02, 2011, 20:02:35 pm »

Quote from: lost body on August 02, 2011, 19:14:21 pm
πάντως παίδες από την στιγμή που είναι κρατικό.. ανήκει στην επιχείρηση κράτος.. αλλάζει η κυβέρνηση ("το διοικητικό συμβούλιο") του κράτους.. αλλάζει και η δομή λειτουργίας του πανεπιστημίου.. και ξανά από την αρχή..

είναι σαν να έχεις ένα παιδί που του χορηγείς φάρμακα να μην μεγαλώσει.. και του επιβάλλεις κάθε φορά διαφορετική διαπαιδαγώγηση..

πρέπει να σταματήσει αυτή η αφύσικη ανάπτυξη του επί τόσων ετών νεογνού.. αν και ενδέχεται μετά από τόσα χρόνια μέρος του να έχει εθιστεί "στα φάρμακα".


υ.γ. : βέβαια το δικαίωμα στην πλήρη αυτοδιοίκηση αυτόματα υπονοεί και τις ανάλογες υποχρεώσεις.

Όχι,ακόμα και το σκατένιο πανεπιστήμιο που έχουμε δεν είναι κρατικό, είναι δημόσιο.

Αν το πανεπιστήμιο λειτουργεί με κανόνες αγοράς τότε είτε ιδιωτικό είτε κρατικό είναι,μικρή διαφορά έχει. Για παράδειγμα δείτε πολλά πανεπιστήμια στην αμερική(πχ berkley) που είναι κρατικά, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία διαφορά ούτε στο ύψος των διδάκτρων ούτε στον τρόπο λειτουργίας(χορηγίες από εταιρείες κτλ).

Από την άλλη το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν λειτουργεί με κανόνες αγοράς. Χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά το πως οργανώνει τις σπουδές και την έρευνα είναι καθαρά δική του αρμοδιότητα(προφανώς μέσα σε κάποια όρια). Το ελληνικό πανεπιστήμιο λοιπόν ανήκει σε αυτή την κατηγορία γιατί (ακόμα) το κράτος δεν μπορεί να πει στην σύγκλητο "κάνε αυτό" και να την υποχρεώσει να το κάνει. Ούτε μπορεί να επέμβει μέσω εκπροσώπων του(managers κτλ) στα προγράμματα σπουδών, στην έρευνα κοκ.
Logged

YARRRRRRRRRRRRRR
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 21 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...