Τους τελευταιους 10 μηνεςεχει παρατηρηθει το φαινομενο πολλες εταιριες ηλεκτρονικων να αγνοουν
τις εγγυησεις που παρεχουν με αστειες δικαιολογιες.
Σε ολες τις εγγυησεις αναφερονται με ψηλα γραμματα
"η εγγυηση δεν ισχυει στις περιπτωσεις,.....εαν η βλαβη οφειλεται σε υπαιτιοτητα του χρηστη"
Η συνηθεις δικαιολογιες που χρησιμοποιουν ειναι:
1) Η συσκευη σας εχει πεσει και εχει χτυπησει,...
2) Η συσκευη εχει βραχει,....
3) Χρησιμοποιησατε ελαττωματικη μπαταρια μη εγγεκριμμενη,...
4) Η συσκευη εχει ανοιχτη πριν παραδωθει σε εμας,..
5) Καηκε το motherboard λογω χρησης ακαταλληλου ελαττωματικου τροφοδοτικου,..
6) Η συσκευη καηκε λογω μεταβολων τασης της ΔΕΗ,...
7) Η συσκευη εχει μπλοκαρει λογω ακαταλληλου ελαττωματικου software
8) Η συσκευη εχει μπλοκαρει λογο χρησης με συμβατων εντολων προγραμματισμου,..
9) Η συσκευη καηκε λογω υπερθερμανσης απο το περιβαλλον ή αλλη πηγη,..
10) Η συσκευη καηκε λογω εκθεσης στον ηλιο,..
11) Η συσκευη μπλοκαρε λογω παραβιασης του λογισμικου απο τον χρηστη,..
εχω και αρκετα παραδειγματα:
1) Laptop Τurbox 6 μηνων χρειαστηκε να παει 6 φορες! μεσα σε 1 μηνα στο ΠΛΑΙΣΙΟ
για να ακτικατασταθει ο ανεμιστηρας της CPU και ο ελαττωματικος HD.
2) SONY VAYO 3μηνων με καμενη οθονη λογω μεταβολων τασης της ΔΕΗ,....!
3) SONY VAYO 8μηνων με καμενο motherboard λογω υπερθερμανσης υπερβολικης χρησης,...!
4) ΝΟΚΙΑ Ε63 4 μηνων στο ΠΛΑΙΣΙΟ εχει σπασμενο motherboard επειδη εχει χτυπησει,..!
5) ΝΟΚΙΑ Ε72 1 μηνος με καμμενη οθονη λογω υπερθερμανσης,....!!
προσωπικα δεν εχω αντιμετωπισει κατι σχετικο αλλα φετος εχω ακουσεο πανω απο 10 περιπτωσεις
στοιχειωδεις τροποι αντιμετωπισης που μπορω να προτεινω ειναι παρακατω,
καθε διορθωση-συμπληρωση καλοδεχουμενη:
1) Πριν παραδωσω την συσκευη προς επισκευη την φωτογραφιζω ωστε απο κοντα (macro)
ωστε να φαινονται τυχον ραγισματα-γρατζουνιες-χτυπηματα- που εχει ή δεν εχει,
ωστε μετα το service να μην παρουσιαστουν περισσοτερα ή μεγαλυτερα.
2) Πριν παραδωσω την συσκευη προς επισκευη την παρουσιαζω σε 2,3 φιλους μου ωστε να μπορουν
να πιστοποιησουν την κατασταση της εμφανισιακα στο δικαστηριο.
3) Οταν παραδιδω την συσκευη ζηταω αποδειξη παραλαβης στην οποια αναφερεται η μαρκα το μοντελλο
ο σειριακος αριθμος και ζητω να γραφει οτι δεν φερει εξωτερικες κακωσεις (εαν ισχυει αυτο),
ραγισματα, σπασιματα ή οτι φερει ραγισμα μονο εκει....κλπ
Επισης τονιζω στον υπευθυνο να προσεξει να μην προκαλεσει μεγαλυτερη βλαβη στην συσκευη
και σας γνωρισω οτι ο θειος μου ειναι δικηγορος και εχει καταδικασει πολλες εταιριες για κακη
επισκευη!!!
Η απαντηση τους ειναι συνηθως "αφου δεν μας εμπιστευεσται παρτε την συσκευη σας και
πηγαινετε την οπου θελετε",θα εχετε ετοιμη την δικη σας απαντηση
"απο την εταιρια σας την αγορασα και εσεις ειστε υποχρεωμενοι να την επισκευασετε,
εαν δεν γνωριζετε ή δεν επιθυμειτε επισκευη να το γραφετε στα διαφηστικα φυλλαδια σας
και να μην δινετε εγγυησεις που αδυνατειτε να καλυψετε"
4) Οταν παω να παραλαβω την συσκευη αφου ακουσω διαφορες κωμικοτραγικες
εξυπναδες ΚΡΑΤΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΣΑΣ και ζητηστε γραπτη βεβαιωση της βλαβης,
εαν σας πουν να κανετε αιτηση, θα εχετε μαζι σας τυπωμενη την αιτηση που επισυναπτω
εις διπλουν (2) την υπογραφετε εκεινη την στιγμη και ζητατε να την υπογραψει και ο
υπευθυνος οτι την παρελαβε γιατι αργοτερα θα πει οτι δεν πηρε καμμια αιτηση.
Εαν αρνηθει να το υπογραψει θα πρεπει να την στειλετε με fax στον Δντη της
και το αντιγραφο που βγαζει το fax ειναι αποδειτικο στοιχειο οτι η εταιρια παρελαβε
την αιτηση (ο αριθμος του fax θα ειναι γνωστος απο τα φυλλαδια)
5) Αφου παρετε την συσκευη χωρις επισκευη εννοειται επειδη για καποιο λογω δεν
ισχυει η εγγυηση
6) κανετε καταγγελια στο ινστιτουτο καταναλωτη
http://www.inka.gr/7) Δινετε την συσκευη να την εξετασει ενας πραγματογνωμων , εχω βρει μονο αυτον:
http://www.glavopoulos.gr/Πραγματογνωμοσύνες ηλεκτρονικών βλαβών & υπολογιστών
Δεν ξερω τιποτα αλλο, ισως καποτε δημιουργησει το τμημα ηλεκτρολογων ενα τετοιο γραφειο
στο οποιο θα κανει πραγματογνωμοσυνες με αμοιβη φυσικα.
8) Με την εκθεση του πραγματογνωμονα, με την βεβαιωση βλαβης της εν λογω εταιριας
και τους προθυμους μαρτυρες απαυθυνεστε σε εναν εντιμο & αξιοπρεπη δικηγορο
και ζητατε αντικατασταση της συσκευης ΟΧΙ επισκευη διοτι η εταιρια δεν ειναι αξιοπιστη
επισης ζητατε δικαστικα εξοδα, διαφυγοντα κερδη λογω μη χρησης της συσκευης,
απωλεια εργατοωρων λογω ενασχολησης με το θεμα,....κλπ
Για να ξερετε περιπου το κοστος :
τα παραβολα μια δικης ειναι περιπου 60-80ευρω και 150 ευρω για τον δικηγορικο
συλλογο απο τα α οποια ενα μεγαλο μερος επιστρεφουν στον δικηγορο και 100-200 ευρω αμοιβη
του δικηγορου.
Εαν η συσκευη ειναι κινητο τηλεφωνο 100-400ευρω , laptop 200-400 ευρω ισως δεν αξιζει τον κοπο,
αλλα εαν ειναι laptop 1000-2000 ευρω τοτε επιβαλλεται.
Η αναμονη για την δικη ειναι 1 χρονο περιπου και 1-6 μηνες για να βγει η αποφαση
Εαν βεβαια δικαιωθειτε στο δικαστηριο, θα σας βλεπουν με αλλο ματι οταν ξαναπατε
ως πελατης στην εν λογω εταιρια. Εαν η εταιρια εχει ηδη καταδικαστει για παρομοιο θεμα
θεωρειται μαλλον σιγουρο οτι θα δικαιωθειτε.
Επισης εαν υπαρχουν πολλες προσφυγες για 1 εταιρια τοτε θα αλλαξουν συμπεριφορα
οι εξυπνακηδες.
συμειωση:
Μην αγοραζετε περιττες συσκευες αλλα μονο αυτες που εχετε αμμεση αναγκη,
γιατι κατα την γνωμη μου τα πραγματα θα γινουν χειροτερα...