• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:28:12 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:28:12 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 20:08:49]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 18:42:40]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[Today at 16:25:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[Today at 06:43:15]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[Today at 00:50:23]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426660
Total Topics: 31711
Online Today: 213
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 67
Guests: 108
Total: 175
melisste22
noys
charalampos
kosovi
Katarameno
nikos.a
dtzogan
Acad-Mics
zgeorgitz
manos_diakakis
Kyrisan
thanosn
mayia psarikoglou
ThanosKoutsoump
mpaltzak
johnk
konsntai
theodorevic
lasef
ElectroShock
Saint_GR
arkou
miltan8
Nikos_313
dimitire
Denisivo
gkaramp
chrisbetas
kchristoua
Le ece
mamalakis
aafroditi
JoHn!
DarkMagiK06
mmikelo
johnnypap
christina02
Thanasis_pap
AcDimitri
elizabeth
kris
kapas
asimomyti
LelisNiko
anthi kotsani
gmpakirtz
Demits
evitzv
apos34
thathas12
Pakapis5
mihanologos
jh13
abunchofcells
kostas1507
Andreas K
iJasonOP
alexandra_
meni
vasilis saitis
distillery
iliaspapam
MarakiT
astakos1
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Παιδεία U18 (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ  (Read 3650 times)
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« on: March 13, 2011, 00:39:31 am »

Αντιγράφω απ' την ιστοσελίδα του κου Μυλόπουλου τη περιγραφή ενός βιβλίου του μόλις διάβασε και μου έκανε πολύ θετική εντύπωση. Ο τίτλος του βιβλίου είναι "ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ" και σας προτείνω να το διαβάσετε (ακόμα κι αν έχετε προκαταλήψεις θα σας φύγουν αμέσως...)!

ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ

Εκδόσεις “Ελληνικά Γράμματα”, 2010

Πίσω από την οικονομική και την οικολογική κρίση της εποχής κρύβεται μια πολύ σοβαρότερη κρίση αξιών. Η οποία είναι η αποκλειστικά υπεύθυνη για  την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

Ο μόνος τρόπος για να αλλάξουμε πορεία, είναι να αλλάξουν οι άνθρωποι. Και ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό είναι να αλλάξει ριζικά προσανατολισμό η Παιδεία. Να ξεκινήσει δηλαδή τώρα μια μορφωτική επανάσταση, ένας νέος Διαφωτισμός, που θα αναστρέψει τον αγοραίο και υλιστικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, με σκοπό την επαναφορά του στην κατεύθυνση της καλλιέργειας του νου και της ψυχής. Για να ανοίξουν οι ορίζοντες της σκέψης και να βαθύνουν τα αποθέματα της καρδιάς. Για να ξαναγίνουμε πολίτες με ευαισθησίες και συνείδηση της συλλογικής μας ευθύνης.

Η Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον. Και ως τέτοια είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για να διορθώσουμε τη λάθος πορεία μας. Μόνο που για να συμβεί αυτό χρειάζεται επίπονη προσπάθεια και συνεχής αγώνας…

Γιατί η Παιδεία, όπως άλλωστε και όλες οι πνευματικές αξίες, δεν προσφέρονται, αλλά κατακτώνται. Με αγώνες σε πραγματικά… πεδία μαχών.
Logged

o_0
Ex_Mechanus
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 3741



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #1 on: March 13, 2011, 02:59:03 am »

ποιά είναι αυτή η Παιδεία και γιατί είναι κύριο όνομα?
Logged

pay close attention
Αιμιλία η φτερωτή χελώνα
Διεστραμμένος
**********
Gender: Female
Posts: 15580


Έξω η μπουχεσαρία απ'το ΤΗΜΜΥ


View Profile WWW
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #2 on: March 13, 2011, 03:19:55 am »

χωρις να συμφωνω εξ ολοκληρου, μεταφερω

Greek University Reform, Βιβλιοκριτική: Γιάννη Μυλόπουλου, «Παιδεία … Μαχών», Ελληνικά Γράμματα, 2010
Logged

"Όσοι περιμένουν να βρουν πατημένα χνάρια θα απογοητευτούν γρήγορα. Όσοι δεν είναι έτοιμοι να πέσουν και να ξανασηκωθούν, να χάσουν τον δρόμο τους και να τον ξαναβρούν, να αγγίξουν όχι μια και δύο αλλά δέκα και εκατό φορές τον πάτο της έσχατης αμφιβολίας για τα σχέδια τους, για τις ιδέες τους, για τους συντρόφους τους, και για τους ίδιους τους εαυτούς τους, να αναμετρηθούν με τα χίλια δυο πρόσωπα της απόγνωσης και να ξανανέβουν στον αφρό, είναι καλύτερα να περιμένουν την κοινωνική αλλαγή απ' τον Αι Βασίλη ή, πράγμα που δεν διαφέρει πολύ, από κάποια αψεγάδιαστη δικαιωμένη "πρωτοπορία" .Εμείς δεν έχουμε να προσφέρουμε παρά την άχαρη γοητεία της καινούριας προσπάθειας, την ιστορική βεβαιότητα για τον σκοπό, την πάλη για τον ποιοτικό εμπλουτισμό του μαζί με την αδιάκοπη κριτική για τα μέσα, την στράτευση σε μια υπόθεση που χρειάζεται μαχητές αλλά θέλει να καταργήσει τους στρατιώτες"

https://www.facebook.com/arage.eaak  Knuppel
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #3 on: March 13, 2011, 16:42:44 pm »

Καλύτερα να το διαβάσεις για να 'χεις δικιά σου άποψη.
Logged

o_0
Ex_Mechanus
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 3741



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #4 on: March 13, 2011, 17:11:53 pm »

den diavazw vivlia me logopaignia sto titlo
Logged

pay close attention
jimmakos
Guest
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #5 on: March 13, 2011, 18:44:02 pm »

Άλλο ένα βιβλίο που κινείται στα ίδια πλαίσια σοβαρότητας!

Μετά φταίει η νεολαία που το ρίχνει στα ναρκωτικά την τηλεόραση και τα γήπεδα...

edit: Πριν πει τίποτα κανείς για το βιβλίο να τον ενημερώσω ότι είναι καλύτερα να το διαβάσει για να 'χει δικιά του άποψη
« Last Edit: March 13, 2011, 18:50:48 pm by Jimmakos - DNT GO HOME » Logged
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #6 on: March 13, 2011, 20:04:04 pm »

Το: "Καλύτερα να το διαβάσεις για να 'χεις δικιά σου άποψη.", πήγαινε στο παιδί που παρέθεσε τη κριτική.

@"IMF GO HOME": Προσωπική μου άποψη είναι οτι οι διάφορες ταμπέλες ως προς το προσανατολισμό των πολιτικών πεποιθήσεων μπαίνουν όταν αποσπάται η προσοχή κάποιου απ' τα δεδομένα προβλήματα. Δε μ' ενδιαφέρει απο που προέρχεται κάποιος (δεδομένου οτι δεν είναι ακραίος), τον κρίνω ως προς την αποτελεσματικότητα των πράξεών του. Ο απερχόμενος πρύτανης, κατά την άποψή μου, δεν παρήγαγε έργο για το πανεπιστήμιο παρά μόνο έθρεψε το ναρκισσισμό του. Ο νυν πρύτανης, κατά την άποψή μου και πάλι, παράγει έργο κι αυτό είναι το μόνο με βάση το οποίο τον κρίνω. Δε μ' ενδιαφέρει αν ο πρώτος ανήκει στο κόμμα Α κι ο δεύτερος στο Β. Το μόνο που μ' ενδιαφέρει είναι να βλέπει τη θέση του πρύτανη ως αυτοσκοπό κι όχι ως μέσο εδραίωσης μιας μετέπειτα πολιτικής καριέρας.

Αν είσαι ενάντια στον εν λόγω άνθρωπο λόγω της θεσμικής του θέσης, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Logged

o_0
Social_waste
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1917



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #7 on: March 13, 2011, 21:16:33 pm »

απλα το να κρινεις καποιον απο την αποτελεσματικοτητα
των πραξεων του εχει σαν αποτελεσμα να τον κρινεις παντα
εκ των υστερων.
Logged

Vive le son
D'l'explosion!
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #8 on: March 13, 2011, 21:28:05 pm »

@Social_waste: Όλες οι κρίσεις εκ των υστέρων γίνονται, έπονται των πράξεων.

Θα δώσω ενα υποθετικό παράδειγμα για να γίνει πιο ξεκάθαρο αυτό που προσπαθώ να πω:

Εκλέγεται πρόεδρος του τΗΜΜΥ ο κος Χ., το πρώτο μήνα βελτιστοποιεί την εξυπηρέτηση των φοιτητών σε γραφειοκρατικά θέματα, το δεύτερο μήνα εξορθολογίζει την επι πτυχίο εξεταστική, το τρίτο μήνα φροντίζει για την αισθητική του χώρου, το τέταρτο μήνα καθιστά το ημερήσιο πρόγραμμα "έξυπνο" και υποφερτό, κλπ...

Αυτόν τον κύριο τον επικροτώ μήνα με το μήνα, ανεξαρτήτως του πολιτικού χώρου στον οποίο εντάσσεται (με τη προϋπόθεση οτι δεν είναι ακραίος).
Logged

o_0
Social_waste
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1917



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #9 on: March 13, 2011, 22:14:23 pm »

το παραδειγμα σου ειναι της μορφης 'αν αυτος κανει ολο καλα εγω τον θελω'.
συγχαρητιρια αλλα αυτο δεν ειναι και καμια σοφη πολιτικη αναλυση. το
ζητημα ειναι να βρουμε ποια ειναι τα καλα. και το τι θεωρει ο καθενας
σαν καλο ειναι αυτο που οι ανθρωποι ονομαζουν πολιτικη τοποθετηση. και
με βαση αυτο μπορεις και να προβλεψεις τι 'καλα' θα κανει ο καθενας (σε ενα
βαθμο προφανως).

στο παραδειγμα σου πχ η αισθητικη του χωρου η το προγραμμα σπουδων δεν
ειναι θεματα ουδετερα. η αλλαγη τους ειναι θεμα πολιτικης και ακαδημαικης
τοποθετησης. οποτε δεν ειναι και δεν θα μπορουσαν να ειναι ανεξαρτητες
'του πολιτικού χώρου στον οποίο εντάσσεται' ο κυριος Χ.
Logged

Vive le son
D'l'explosion!
Ex_Mechanus
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 3741



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #10 on: March 13, 2011, 22:44:42 pm »

Quote from: Tranquilius on March 13, 2011, 20:04:04 pm
Το: "Καλύτερα να το διαβάσεις για να 'χεις δικιά σου άποψη.", πήγαινε στο παιδί που παρέθεσε τη κριτική.

@"IMF GO HOME": Προσωπική μου άποψη είναι οτι οι διάφορες ταμπέλες ως προς το προσανατολισμό των πολιτικών πεποιθήσεων μπαίνουν όταν αποσπάται η προσοχή κάποιου απ' τα δεδομένα προβλήματα. Δε μ' ενδιαφέρει απο που προέρχεται κάποιος (δεδομένου οτι δεν είναι ακραίος), τον κρίνω ως προς την αποτελεσματικότητα των πράξεών του. Ο απερχόμενος πρύτανης, κατά την άποψή μου, δεν παρήγαγε έργο για το πανεπιστήμιο παρά μόνο έθρεψε το ναρκισσισμό του. Ο νυν πρύτανης, κατά την άποψή μου και πάλι, παράγει έργο κι αυτό είναι το μόνο με βάση το οποίο τον κρίνω. Δε μ' ενδιαφέρει αν ο πρώτος ανήκει στο κόμμα Α κι ο δεύτερος στο Β. Το μόνο που μ' ενδιαφέρει είναι να βλέπει τη θέση του πρύτανη ως αυτοσκοπό κι όχι ως μέσο εδραίωσης μιας μετέπειτα πολιτικής καριέρας.

Αν είσαι ενάντια στον εν λόγω άνθρωπο λόγω της θεσμικής του θέσης, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.


Ακόμα και να δεχθούμε ότι υπάρχουν προβλήματα που αναγνωρίζονται από κοινού (έστω από την ακαδημαϊκή κοινότητα στη περίπτωση μας), το τι λύσεις επιδέχονται είναι ένα πεδίο μεγάλης σύγκρουσης, κατ' εξοχήν πολιτικής. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, τι πολιτική συγκρότηση έχει ο καθένας που μπορεί και αποφασίζει έχει την μέγιστη σημασία, και δεν είναι απλά ταμπέλα. Το να είναι αποτελεσματικός εμένα δεν μου λέει τίποτα, γιατί η λογική που βάζει μπορεί να είναι εκ διαμέτρου αντίθετη της δικής μου. Σε πια πολιτική συσπείρωση/αντίληψη πρόσκειται κάποιος θα έπρεπε να είναι κάτι που μας ενδιαφέρει, για τον λόγο ότι σπανίζουν στη ζωή οι περιπτώσεις που όταν κάποιος καλείται να αποφασίσει, η πολιτική του διάρθωση μας είναι αδιάφορη. Πόσο μάλλον στη περίπτωση ενός πρύτανη πανεπιστημίου.

Όσον αφορά το θεσμό, η παραδοχή ότι ο άνθρωπος κάνει τη θέση, και όχι η θέση τον άνθρωπο, μεταξύ άλλων παραγνωρίζει τις διεργασίες μέσα από τις οποίες οδηγείται κανείς εκεί.
Logged

pay close attention
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #11 on: March 13, 2011, 23:01:45 pm »

Έχω την εντύπωση οτι το 1/2 των φοιτητών εύκολα θα συμφωνούσαν σε λύσεις για τα θεμάτα που προανέφερα. Μιλάω για λύσεις που μπορεί να παρέχει ενας συγκροτημένος άνθρωπος ο οποίος είναι απαλλαγμένος απο εξωπανεπιστημιακές επιρροές και διαθέτει στοιχειώδεις ανθρωπιστικές αξίες, αισθητικά κριτήρια και σφαιρική άποψη για τη πραγματικότητα.

Το υπόλοιπο 1/2 βρίσκεται σε κάποιο σχήμα ή κόμμα κι ενδεχομένως θα συμφωνούσε πιο δύσκολα.

Πιστεύω οτι συμφωνούμε πως διαφωνούμε.
Logged

o_0
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #12 on: March 13, 2011, 23:35:22 pm »

Αν η διχογνωμία ανάμεσα σ'αυτούς που εγκρίνουν και σ'αυτούς που κατακρίνουν το έργο κάποιου είναι 50%-50% όπως λες, τότε ή το 50% είναι βλάκες/ανενημέρωτοι που δε μπορούν να βγάλουν ένα σωστό συμπέρασμα ή τα κριτήρια είναι υποκειμενικά(*). Κι εσύ ο ίδιος μισοπαραδέχεσαι ότι τα κριτήρια είναι πολιτικά (αν και διαβλέπω ότι προσπαθείς να το ρίξεις περισσότερο σε κομματικό φανατισμό).

Αυτό σημαίνει ότι δεν μετράει μόνο η αποτελεσματικότητα του πρύτανη ως προς τους στόχους που έχει θέσει, αλλά και η ίδια η επιλογή των στόχων. Αυτό σημαίνει το να κρίνεις κάποιον ως ακατάλληλο λόγω πολιτικών πεποιθήσεων.


(*) Βέβαια το ή δεν είναι αποκλειστικό.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Social_waste
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1917



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #13 on: March 14, 2011, 00:09:49 am »

Quote from: Tranquilius on March 13, 2011, 23:01:45 pm
Πιστεύω οτι συμφωνούμε πως διαφωνούμε.
το μονο στο οποιο συμφωνουμε ειναι η αρνηση σου να δεχθεις οτι
καποιος μπορει να σκεφτεται ορθολογικα και να καταληγει σε
διαφορετικα συμπερασματα απο σενα. οτι δηλαδη τα προβληματα
δεν εχουν μια και μονο λυση αλλα διαφορετικες αναλογα με
την αφετηρια της σκεψης του καθενος.
Logged

Vive le son
D'l'explosion!
Ex_Mechanus
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 3741



View Profile
Re: βιβλίο: ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ
« Reply #14 on: January 08, 2012, 23:24:09 pm »

Quote from: mAn-_0lis on March 13, 2011, 00:39:31 am
Αντιγράφω απ' την ιστοσελίδα του κου Μυλόπουλου τη περιγραφή ενός βιβλίου του μόλις διάβασε και μου έκανε πολύ θετική εντύπωση. Ο τίτλος του βιβλίου είναι "ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ" και σας προτείνω να το διαβάσετε (ακόμα κι αν έχετε προκαταλήψεις θα σας φύγουν αμέσως...)!

ΠΑΙΔΕΙΑ… ΜΑΧΩΝ

Εκδόσεις “Ελληνικά Γράμματα”, 2010

Πίσω από την οικονομική και την οικολογική κρίση της εποχής κρύβεται μια πολύ σοβαρότερη κρίση αξιών. Η οποία είναι η αποκλειστικά υπεύθυνη για  την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

Ο μόνος τρόπος για να αλλάξουμε πορεία, είναι να αλλάξουν οι άνθρωποι. Και ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό είναι να αλλάξει ριζικά προσανατολισμό η Παιδεία. Να ξεκινήσει δηλαδή τώρα μια μορφωτική επανάσταση, ένας νέος Διαφωτισμός, που θα αναστρέψει τον αγοραίο και υλιστικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, με σκοπό την επαναφορά του στην κατεύθυνση της καλλιέργειας του νου και της ψυχής. Για να ανοίξουν οι ορίζοντες της σκέψης και να βαθύνουν τα αποθέματα της καρδιάς. Για να ξαναγίνουμε πολίτες με ευαισθησίες και συνείδηση της συλλογικής μας ευθύνης.

Η Παιδεία είναι επένδυση στο μέλλον. Και ως τέτοια είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για να διορθώσουμε τη λάθος πορεία μας. Μόνο που για να συμβεί αυτό χρειάζεται επίπονη προσπάθεια και συνεχής αγώνας…

Γιατί η Παιδεία, όπως άλλωστε και όλες οι πνευματικές αξίες, δεν προσφέρονται, αλλά κατακτώνται. Με αγώνες σε πραγματικά… πεδία μαχών.

Αν και το παραπάνω αποτελεί απλά ένα συνοθύλευμα ρητορείας κενών δηλώσεων, δεν κατάφερα να βρω το τόπικ που εντοπίζουμε στα προβλήματα του καιρού μας, κυρίαρχο υπαίτιο το έλλειμα "παιδείας" (έτσι ανάλατα και αχρωμάτιστα όπως ακούγεται). Εμπρος για επαναστάσεις συνειδησιακές λοιπόν.



Η "επανάσταση μέσα στο μυαλό"

Η αριστερή κουλτούρα της δεκαετίας του 1960 κληροδότησε στις επόμενες γενιές ένα σοβαρό μεταφραστικό λάθος.

Το λάθος αυτό συνίσταται στην ιδέα της "επανάστασης μέσα στο μυαλό."

Δεν υπάρχει τίποτε κακό σ' αυτή καθαυτή την ιδέα, εφόσον πρώτα έχει επιτευχθεί με συλλογικό τρόπο η επανάσταση έξω απ' το μυαλό, στην αντικειμενική πραγματικότητα:  "επανάσταση μέσα στο μυαλό" ήταν αυτό που ζήτησε ο Λένιν στα τελευταία του κείμενα όταν έκανε λόγο για την ανάγκη ραγδαίας ανάπτυξης της "κουλτούρας" και "παιδείας" των σοσιαλιστών, την οποία και έκρινε αυστηρότατα, ως εντελώς ανεπαρκή για τα πραγματικά καθήκοντα του σοσιαλισμού. Ήταν επίσης αυτό που ζήτησε ο Μάο, με την Πολιτισμική Επανάσταση. Με την λεπτομέρεια όμως ότι είχαν πρώτα ξοδέψει δεκαετίες της ζωής τους εργαζόμενοι ασταμάτητα --και με τελική επιτυχία!-- για την επανάσταση έξω απ' το μυαλό.

Η δυτικοευρωπαϊκή νεολαία, που δεν είχε ιδέα για το πώς να πετύχει την υλικά απτή επανάσταση που είναι αναγκαίο να προηγηθεί της "επανάστασης μέσα στο μυαλό", δεν είχε και την παραμικρή εμπειρία των δυσκολιών και της σκληρότητας της εμπειρίας της επανάστασης έξω απ' το μυαλό. Μετέφρασε λοιπόν τη συνθηματολογία της Πολιτισμικής Επανάστασης, της οποίας έτυχε να είναι σύγχρονη, στα δικά της πολύ στενότερα και πολιτικά οπισθοδρομικά πλαίσια, αφήνοντας έξω τα καθήκοντα της επανάστασης ως συνολικά ανατρεπτικής παρέμβασης στη θεσμική πραγματικότητα και κρατώντας μόνο ένα ατομικοποιημένο πρόταγμα εγκεφαλικής "φώτισης", το οποίο ανέμειξε με αρκετές δόσεις ελευθεριακού ατομικισμού και new age δοξασιών.

Η κυρίαρχη αριστερή κουλτούρα του ύστερου καπιταλισμού στη Δύση (δηλαδή, η "αριστερή" έκφραση της κουλτούρας του ύστερου καπιταλισμού) είναι μια εκφυλισμένη εκδοχή της εκφυλισμένης εκδοχής της επανάστασης που διέδωσαν τα δυτικά ύστερα 60.

Αν σε προηγούμενες δεκαετίες η κουλτούρα αυτή ήταν απλώς αντιληπτή ως εύπεπτα ανώδυνη (και για αυτό αρκετά δημοφιλής), οι συνέπειές της υπό το κράτος των τωρινών περιστάσεων είναι τραγικές: καθώς η φτώχεια και η ανέχεια εντείνονται σε τέτοιο βαθμό που όλοι, ακόμα και οι πιο προνομιούχοι, βρίσκονται ευθέως αντιμέτωποι με το θέαμα συνανθρώπων τους πεταμένων στο δρόμο, να ζητιανεύουν, να τρώνε από τα σκουπίδια, να κλέβουν μόνο και μόνο για να έχουν κάτι να φάνε, να μένουν χωρίς στοιχειώδη υγειονομική κάλυψη και περίθαλψη, η κοινωνία μας ξόδεψε πολύτιμο πολιτικό χρόνο αναζητώντας, μάταια φυσικά και χωρίς καμία λογική, το ανέξοδο όνειρο της "επανάστασης μέσα στο μυαλό", της χειραφέτησης που πιστοποιεί το εγώ για το εγώ, της απόσυρσης, ουσιαστικά, από το τραύμα της πραγματικής ζωής προς κάθε λογής φαντασιώσεις εγκεφαλικής και ψυχικής παντοδυναμίας.

Ήρθε ο καιρός να θαφτεί τελεσίδικα αυτό το μείγμα δυτικής έπαρσης και ατομικιστικής φενάκης: καμία επανάσταση δεν μπορεί να γίνει "στο μυαλό" αν δεν γίνει επίσης έξω από αυτό, στο απέραντα αδρανές και δυσκίνητο πεδίο της πραγματικότητας που τρώει τέτοιου είδους εφηβικές φαντασιώσεις για πρωϊνό. Μόνο αυτοί που έχουν αναμετρηθεί αρκετά με την πραγματικότητα για να σφυρηλατήσουν την συλλογικότητα που κάνει εφικτή την επανάσταση έξω απ' το μυαλό μπορούν να είναι αυθεντικοί δικαιούχοι μιας δεύτερης επανάστασης, που θα αφορά τις πιο βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις και έξεις που κληροδότησαν δεκαετίες ζωής στην καπιταλιστική κοινωνία.

Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που οι εργάτες, και όχι οι διανοούμενοι, είναι η τάξη που προηγείται έμπρακτα στην αντίληψη ιδεολογικών και οργανωτικών καθηκόντων στην παρούσα φάση, που έχει τον πρώτο λόγο, και την οποία ο ταξικά σκεπτόμενος διανοούμενος γνωρίζει πως πρέπει να ακολουθεί, μαθαίνοντας από αυτή αντί να περιορίζεται στο να τής κάνει άχρηστα μαθήματα. Επειδή ο εργάτης δεν ζει "στο μυαλό" αλλά στην αδήριτη πραγματικότητα, ξέρει πολύ καλύτερα από τον διανοούμενο πώς να πει το αναγκαίο, και πώς να ξεχωρίσει το αναγκαίο. Ξέρει πολύ καλύτερα πώς να διυλήσει, απ' το ατέρμονο πεδίο της πληροφορίας στο οποίο ο διανοούμενος συνηθίζει να χάνεται, αυτό που είναι απαραίτητο να διαδοθεί και να εμπαιδωθεί.

Για αυτό και δεν υπάρχει διανόηση που να είναι ανίκανη να μάθει από την εργατική τάξη. Η διανόηση που αγνοεί την εργατική τάξη δεν είναι διανόηση, γιατί δεν είναι ικανή ανακλαστικής σκέψης, δηλαδή κριτικής σκέψης -- και δεν υπάρχει σκέψη που δεν είναι κριτική. Η σημερινή "διανόηση" είναι, στην συντριπτική της πλειοψηφία, διανόηση που μπέρδεψε τον ναρκισσιστικό αυτοματισμό που τής εξασφάλισαν δεκαετίες σχετικής ευμάρειας και απομάκρυνσης από τα λαϊκά στρώματα με τη σκέψη. Είναι μια μη διανόηση, ανίκανη να καταλάβει ότι είναι πια ουρά και όχι πρωτοπορία της κοινωνίας, για τον απλούστατο λόγο ότι οι ιδέες που διακόμισε εδώ και δεκαετίες ανήκουν στον μεγάλο σωρό διακοσμητικών σκουπιδιών που συσσωρεύει καθημερινά ως προστατευτικό οδόφραγμα η άρχουσα, μεγαλοαστική τάξη.

Η άσκηση πολιτικής πρωτοπορίας δεν είναι κληρονομικό δικαίωμα, ούτε εξασφαλίζεται από σπουδές και πτυχία. Για να ηγηθείς με τρόπο αποτελεσματικό και χρήσιμο για τους άλλους πρέπει πρώτα να μαθαίνεις. Και για να μαθαίνεις, πρέπει πρώτα να είσαι αρκετά ταπεινός απέναντι στο ποιός μπορεί να είναι ο δικός σου δάσκαλος και ποιό το περιεχόμενο των μαθημάτων που χρειάζεσαι.


http://leninreloaded.blogspot.com/2012/01/blog-post_08.html
Logged

pay close attention
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...