Δημόσιος, Δωρεάν και Ακαδημαϊκός χαρακτήρας της Παιδείας

<< < (3/11) > >>

abbis:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
«Εμπλοκή» ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης!

«Εμπλοκή»(!) στο Σύνταγμα χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου το άρθρο 16, που ορίζει ότι η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό, είναι υποχρέωση του κράτους και ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου». Αυτή η «εμπλοκή», σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, οδηγεί την κυβέρνηση σε «ένα είδος αδιεξόδου», αναφορικά με τα διάφορα κολέγια που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και τα πτυχία που παρέχουν αυτά τα ιδιωτικά ιδρύματα.

Τα παραπάνω ήταν το επιστέγασμα της χτεσινής συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε η Ενωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου προς τιμήν της Μ. Γιαννάκου, όπου η υπουργός έδειξε ξανά τη σταθερή προσήλωση της κυβέρνησης στην προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της εκπαίδευσης.

Εισηγητικά μίλησε για «διά βίου μάθηση» και «ισότιμες ευκαιρίες» πρόσβασης στη γνώση. Πρόκειται για την κατάσταση διαρκούς περιπλάνησης ανάμεσα στην απασχόληση, την ανεργία και την ψευτο-κατάρτιση, πράγμα που η υπουργός περιέγραψε ως εξής: «Υπολογίζεται ότι στα επόμενα χρόνια θα αλλάζει κανείς αντικείμενο εργασίας εφτά φορές». Σ' αυτό το μοντέλο, η «ισότητα ευκαιριών» σημαίνει μετατροπή της μόρφωσης από δικαίωμα σε «ευκαιρία», που ο καθένας θα είναι προσωπικά υπεύθυνος αν και πώς θα την εκμεταλλευτεί. Σ' αυτό το γενικό πλαίσιο κινούνται οι νόμοι που έχουν περάσει από τη Βουλή και οι αλλαγές που έρχονται το επόμενο διάστημα.

Η υπουργός επέμεινε ιδιαίτερα στο νόμο - πλαίσιο των ΑΕΙ και την εφαρμογή της «αξιολόγησης». Οσο για τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών συλλογικών οργάνων, που αποφάσισαν να μην εφαρμόσουν τους νόμους που ιδιωτικοποιούν και υποβαθμίζουν την ανώτατη εκπαίδευση, η υπουργός απάντησε με απειλές, δηλώνοντας: «Θεωρώ πρωτοφανές και αντιδημοκρατικό να υπάρχει όργανο, το οποίο ισχυρίζεται ότι δεν ακολουθεί τους νόμους του κράτους και μάλιστα εν δημοκρατία. Ο νόμος για την αξιολόγηση θα εφαρμοστεί έτσι κι αλλιώς. Ετσι κι αλλιώς! Διότι η δημοκρατία έχει όλα τα μέσα»...

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3238352&publDate=9/2/2006

abbis:
ΕΡΕΥΝΑ του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ

Πληρώσαμε 230 εκατ. ευρώ για μια θέση σε ΑΕΙ - ΤΕΙ
Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ

Το πληρώνουν και μάλιστα... χρυσό. Γιατί μπορεί το αγαθό της δωρεάν Παιδείας να είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο στη χώρα μας, αλλά δεν το απολαμβάνουν όλοι οι Ελληνες πολίτες και σίγουρα δεν το απολαμβάνουν επί ίσοις όροις αφού για να μπουν στο πανεπιστήμιο πρέπει να πληρώσουν και μάλιστα ακριβά.

Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, τα στοιχεία της οποίας δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα η «Ε»:

*Σε 230 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το ποσό που πλήρωσαν για φροντιστήρια στη Β' και την Γ' Λυκείου, οι 84.000 υποψήφιοι που συμμετείχαν στις περσινές Πανελλαδικές εξετάσεις.

*Το μεγαλύτερο ποσοστό από τα 230 εκατομμύρια ευρώ το κατέβαλλαν οι επιτυχόντες στις εισαγωγικές εξετάσεις. Η επιτυχία τούς κόστισε 176 εκατομμύρια ευρώ. Τόσα είναι τα χρήματα που πλήρωσαν οι 68.000 επιτυχόντες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για τα μαθήματα που έκαναν στο φροντιστήριο στη διάρκεια της Β' και της Γ' Λυκείου.

*Σε 42 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το ποσό που πλήρωσαν για την προετοιμασία τους σε φροντιστήρια οι 16.000 αποτυχόντες στις εισαγωγικές εξετάσεις.

*Τη μερίδα του λέοντος πλήρωσαν σε φροντιστήρια οι υποψήφιοι της περιφέρειας Αττικής. Οι 30.000 υποψήφιοι πλήρωσαν 83 εκατομμύρια ευρώ για την εξωσχολική υποστήριξη που πήραν στις δυο τάξεις. Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι 25.000 επιτυχόντες της περιφέρειας Αττικής οι οποίοι πλήρωσαν 65 εκατομμύρια ευρώ.

Στη Θεσσαλονίκη

*Στα 25 εκατομμύρια ευρώ ανήλθε το αντίστοιχο ποσό που κατέθεσαν σε φροντιστήρια οι 9.000 υποψήφιοι από την περιφέρεια Θεσσαλονίκης. 0ι 7.500 επιτυχόντες δαπάνησαν για τον ίδιο σκοπό 20 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη, ίσως, ετήσια επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων στη χώρα μας. Αν σκεφτεί μάλιστα κανείς ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο ελάχιστο των δαπανών που καταθέτει η ελληνική οικογένεια για τη μόρφωση των παιδιών της. Και λέμε στο ελάχιστο, γιατί δεν έχουν υπολογιστεί τα χρήματα που πληρώνουν οι γονείς για ιδιαίτερα μαθήματα -ποσά ιδιαιτέρως υψηλά- στο σπίτι, καθώς αυτά δεν μπορούν να καταγραφούν και να τεκμηριωθούν επιστημονικά -αφού πρόκειται για παράνομη δραστηριότητα- ούτε επίσης και τα χρήματα που πληρώνουν για φροντιστήρια ξενών γλωσσών και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.

Το υπέρογκο ποσό των 230 εκατομμυρίων ευρώ που κατατέθηκε το 2004 και το 2005 στο βωμό της εξωσχολικής βοήθειας προκειμένου το όνειρο της ελληνικής οικογένειας να γίνει πραγματικότητα, έρχεται τώρα να γιγαντώσει το υπαρκτό φαινόμενο της παραπαιδείας και να ανακυκλώσει μια παθογένεια στην ελληνική κοινωνία.

Η έρευνα που διεξήγαξε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ με επιστημονικό υπεύθυνο τον Νίκο Παΐζη βασίστηκε στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2005 που δημοσίευσε το υπουργείο Παιδείας. Για τον υπολογισμό των δαπανών, ελήφθησαν υπ' όψιν τα εξής δεδομένα:

α) Ο μαθητικός πληθυσμός της Γ' Λυκείου ανά νομό.

β) Ο αριθμός των φροντιστηρίων ανά νομό.

γ) Το μηνιαίο ποσό που χρεώνουν κατά μέσο όρο τα φροντιστήρια της κάθε περιοχής. Με το δεδομένο ότι η μέση τιμή που χρεώνουν μηνιαίως τα φροντιστήρια για παρακολούθηση στα μαθήματα κατεύθυνσης κυμαίνεται μεταξύ 200-250 ευρώ, οι ερευνητές το προσδιόρισαν για τις ανάγκες της έρευνας στο χαμηλότερο επίπεδο των 180 ευρώ το μήνα. Το ποσό αυτό υπολογίστηκε ότι κατέβαλε σε φροντιστήρια το 90% των περσινών υποψηφίων για 16 μήνες (8 μήνες στη Β' Λυκείου και 8 μήνες στην Γ' Λυκείου)

Η έρευνα ανέδειξε πολύ αξιόλογα ευρήματα όχι μόνο για τα χρήματα που δαπανώνται κάθε χρόνο στο βωμό της παραπαιδείας, αλλά και για τη σχέση που διαπιστώνεται μεταξύ του ποσοστού των υποψηφίων που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και του δείκτη ευημερίας όλων των περιοχών της χώρας. Ο βαθμός επιτυχίας των υποψηφίων και οι πιθανότητες πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ συνδέονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό με το βαθμό κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης της κάθε περιοχής. Ετσι, εντοπίζουμε κραυγαλέες κοινωνικές ανισότητες από νομό σε νομό, που ανατρέπουν πλήρως την εικόνα των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση.

Να μπεί φρένο

Εάν επομένως η πολιτεία ενδιαφέρεται σοβαρά για τη χάραξη μιας εθνικής πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να αναγνωρίσει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και να σχεδιάσει με αυτά τα δεδομένα, μια σύγχρονη εκπαιδευτικη πολιτική βάζοντας παράλληλα φρένο στην οικονομική αφαίμαξη χιλιάδων οικογενειών.

Είναι πλέον κοινό μυστικό ότι το βάρος της προετοιμασίας των υποψηφίων για το πανεπιστήμιο πέφτει στο φροντιστήριο, ειδικά για τα μαθήματα κατεύθυνσης, όπως είναι κοινό μυστικό ότι για το σκοπό αυτό, οι γονείς βάζουν ολοένα και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιτυχία. Η έρευνα απλά έρχεται να προσδιορίσει τα ελάχιστα ποσοτικά μεγέθη των δαπανών για την παραπαιδεία. Και λέμε «τα ελάχιστα μεγέθη» γιατί όπως δήλωσε στην «Ε» ο υπεύθυνος των ερευνητικών προγραμμάτων του ΚΑΝΕΠ / ΓΣΕΕ Νίκος Παΐζης «υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις, από τυχαίες δειγματοληψίες που έγιναν, ότι τα 230 εκατομμύρια ευρώ είναι ποσό απολύτως στοιχειώδες αφού στην έρευνα δεν συμπεριλαμβάνονται τα ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις γίνονται παράλληλα με το φροντιστήριο και βέβαια έχουν πολύ υψηλότερο κόστος. Η πραγματική δαπάνη είναι διπλάσια ή και τριπλάσια».

Εκτός όμως από τα ποσά, η έρευνα αναδεικνύει κι άλλα ενδιαφέρονται στοιχεία, όπως:

*Οι δαπάνες για την εξωσχολική υποστήριξη των υποψηφίων διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και συνδέονται με το δείκτη ευημερίας κάθε περιοχής της χώρας -χωρίς όμως να βγαίνουν πάντα κοινά συμπεράσματα.

*Υπάρχουν περιοχές που έχουν υψηλό δείκτη ευημερίας και αρνητικό δείκτη πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για τουριστικές περιοχές, όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Λευκάδα, οι Κυκλάδες, όπου οι νέοι έχουν επαγγελματική διέξοδο.

*Υπάρχουν περιοχές με χαμηλό δείκτη ευημερίας και αρνητικό, στην πλειονότητά τους, δείκτη πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέτοιες περιοχές είναι η Ροδόπη, η Ξάνθη και η Ευρυτανία.

*Υπάρχουν, αντίστροφα, περιοχές με χαμηλό δείκτη ευημερίας αλλά υψηλά ποσοστά επιτυχίας στο πανεπιστήμιο, όπως είναι οι νομοί Θεσπρωτίας, Καρδίτσας, Αρτας και Ηλείας.

*Οι μεγαλύτερες αντιθέσεις στον ίδιο νομό εντοπίζονται στην Αττική, στην οποία πιστώνεται και το μεγαλύτερο ποσό για την προετοιμασία των υποψηφίων αφού δαπανά το 36% του συνολικού ποσού (230 εκατομμύρια ευρώ), που αντιστοιχεί σε 83 εκατομμύρια ευρώ.

Για παράδειγμα η περιφέρεια Δυτικής Αττικής και η περιφέρεια Πειραιά έχουν χαμηλό δείκτη πρόσβασης και υψηλό δείκτη ευημερίας. Στη Δυτική Αττική διαγωνίστηκαν 1.000 υποψήφιοι και πέτυχαν 718. Η συνολική δαπάνη σε φροντιστήρια ανήλθε σε 2.780.000 ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 1.861.000 ευρώ. Στον Πειραιά, διαγωνίστηκαν 4.143 υποψήφιοι και πέτυχαν 3.187. Οι συνολικές δαπάνες σε φροντιστήρια ήταν περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 8 εκατομμύρια ευρώ.

*Η Αττική μαζί με την περιφέρεια Θεσσαλονίκης πλήρωσαν σε φροντιστήρια το 44,5% των 230 εκατομμυρίων ευρώ.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που συνάγονται για τις δαπάνες που πλήρωσαν σε φροντιστήρια υποψήφιοι από περιοχές με χαμηλό δείκτη πρόσβασης, όπως:

*Στη Ροδόπη: από τους 567 υποψήφιους, πέτυχαν οι 334. Το συνολικό ποσό δαπάνης σε φροντιστήρια ανήλθε σε 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 870.000 ευρώ.

*Στη Σάμο: από τους 262 υποψήφιους, πέτυχ
αν οι 193. Συνολικό κόστος σε φροντιστήρια 735.000 ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 500.000 ευρώ.

*Στη Λευκάδα: από τους 200 υποψήφιους, πέτυχαν οι 138. Συνολικό ποσό δαπάνης 555.000 ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 358.000 ευρώ.

*Στην Κέρκυρα: από τους 797 υποψήφιους, πέτυχαν οι 600. Συνολικά δαπάνησαν σε φροντιστήρια 2.200.000 ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

*Στην Ευρυτανία: από τους 107 υποψήφιους πέτυχαν οι 82. Συνολικά δαπανήθηκαν σε φροντιστήρια 300.000 ευρώ. Οι επιτυχόντες πλήρωσαν 200.000 ευρώ.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/02/2006

http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=2747296

abbis:
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΜΠΡΙΤΖ

Προωθείται η απαξίωση των πτυχίων

Ενα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η ταχύρυθμη και φθηνή - ως προς το περιεχόμενό της- κατάρτιση πάει να υποκαταστήσει τη δομημένη εκπαίδευση, αποτελεί το νέο πιστοποιητικό που πλασάρει στη χώρα μας το πανεπιστήμιο Cambridge (Κέμπριτζ) για καθηγητές αγγλικών.

Είναι γνωστή η κυριαρχία των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας του Κέμπριτζ στον ελληνικό χώρο, με τις εξετάσεις για τα διπλώματα τύπου λόουερ και προφίσιενσι. Τώρα, αξιοποιώντας το κύρος του στην πιστοποίηση της γλωσσομάθειας, το Κέμπριτζ προχωράει και στην πιστοποίηση της ικανότητας διδασκαλίας της Αγγλικής. Οπως διαφημίζει, μάλιστα, το νέο του πιστοποιητικό απευθύνεται στους καθηγητές «ανεξαρτήτου κατάρτισης και προϋπηρεσίας στη διδασκαλία», ως «ένα επιπρόσθετο προσόν», «κατάλληλο σε όλα τα στάδια της καριέρας τους». Δηλαδή, ανεξάρτητα αν είσαι πτυχιούχος αγγλικής φιλολογίας, σου λένε ότι χρειάζεσαι το «πιστοποιητικό» ως ένα επιπλέον προσόν στο φάκελό σου, ως ένα επιπλέον «πακέτο» πιστωτικών μονάδων για να σε προτιμήσει π.χ. ένα φροντιστήριο αγγλικών, όταν θα αναζητάς εργασία. Ομως, αυτού του τύπου η κατάρτιση ακυρώνει την όποια αξία του πτυχίου, αφού οι θεματικές ενότητες όπου αναφέρεται το πιστοποιητικό, καλύπτουν τον πυρήνα του επιστημονικού αντικειμένου της διδακτικής Αγγλικών: Πείρα στην εκμάθηση και διδασκαλία της γλώσσας, σχεδιασμός και χρήση διδακτικών μέσων, διαχείριση της διαδικασίας διδασκαλίας και εκμάθησης, είναι αυτά που πιστοποιεί το Κέμπριτζ μ' αυτό το νέο «χαρτί»...

Σε τέτοιες πιστοποιήσεις και κυνήγι δεξιοτήτων, σπρώχνονται οι απόφοιτοι των Τμημάτων που με μόνο εφόδιο το πτυχίο τους θα έπρεπε να μπορούν να έχουν πλήρη δικαιώματα στην εργασία. Προοπτικά, αυτές οι τυποποιημένες καταρτίσεις θα γίνουν κυρίαρχες, αφού σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορεί κανείς μόνο με αυτά τα πιστοποιητικά διδακτικής επάρκειας, να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους της φιλολογίας της αντίστοιχης γλώσσας. Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του πιστοποιητικού, ένας από τους μάνατζερς του οργανισμού του Κέμπριτζ που το προσφέρει, είπε χαρακτηριστικά ότι για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα το εν λόγω πιστοποιητικό «αποτελεί έναν αξιόπιστο τρόπο εξακρίβωσης των γνώσεων των καθηγητών», υπονοώντας ουσιαστικά την υποκατάσταση των πτυχίων και όποιων άλλων τίτλων σπουδών, από ένα πιστοποιητικό κατάρτισης.

Η γενίκευση τέτοιων πιστοποιήσεων, θα οδηγήσει σε αλλαγές και τις σπουδές των ίδιων των ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών Τμημάτων, που θα σπεύσουν να γίνουν πιο τυποποιημένες στα πρότυπα της «αγοράς». Η βασική διαφορά όμως των σπουδών τυποποιημένης κατάρτισης είναι ότι έχουν ...ημερομηνία λήξης, απαξιώνονται γρήγορα και οδηγούν τους κατόχους κάθε είδους πιστοποιήσεων ξανά στα θρανία της κατάρτισης.

Τέλος, η νέα πιστοποίηση που προτείνει το Κέμπριτζ είναι ενδεικτική και για τον προσανατολισμό ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας του ίδιου του πανεπιστημίου, που - διατηρώντας βέβαια το επίπεδο σπουδών του για τους δικούς του φοιτητές, αφού εύκολα θα κρατήσει τον τίτλο ενός Κέντρου Αριστείας στην Ευρώπη - φτιάχνει και εμπορεύεται ταχύρυθμα προγράμματα κατάρτισης σε διάφορες χώρες, έχοντας προφανώς οικονομικά κέρδη από αυτή τη δραστηριότητα.


http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=21/2/2006&id=6348&pageNo=30&direction=1

abbis:
Δημοτικό ΑΕΙ στο Μαρούσι με νόμους... Νιου Χαμσάιρ


Ποιος θα πρωτοανοίξει ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα; Με δεδομένη την ασάφεια που υπάρχει στο νομοθετικό καθεστώς και καθώς η συνταγματική αναθεώρηση χρειάζεται χρόνο, φαίνεται πως τη λύση ανέλαβε να δώσει η διπλωματία. Οπου λύση μέσω διπλωματίας μεταφράζεται, κατά τα φαινόμενα, σε αμερικανικό πανεπιστήμιο και μάλιστα υπαγόμενο στους νόμους της Πολιτείας του Νιου Χαμσάιρ αν και θα ανήκει κατά 50% στο Δήμο Αμαρουσίου...


Το εγχείρημα της ίδρυσης του αμερικανικού πανεπιστημίου παρουσίασαν προ εβδομάδων στο Μαρούσι ο δήμαρχος Παναγιώτης Τζανίκος και ο πρόεδρος του ιδρύματος (και πρόεδρος της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης) Κρις Σπύρου. Τα ερωτήματα όμως που προκύπτουν ανέλαβαν να θέσουν χθες μέλη της Ριζοσπαστικής Δημοτικής Κίνησης «Εκτός των τειχών» σε συνεργασία με την Επιτροπή Συνταγματικών Δικαιωμάτων του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Οι εκπρόσωποι της «Εκτός των τειχών» Β. Σαραντόπουλος και Κ. Φωτάκης μίλησαν για ίδρυμα που προωθείται από την αμερικανική κυβέρνηση και «βρίσκει στη σημερινή διοίκηση του δήμου τον καλύτερο συνεργάτη προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα υπερατλαντικά σχέδια στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής», ενώ στα κείμενά τους δεν δίστασαν να το χαρακτηρίσουν «όργανο στρατολόγησης πρακτόρων για τη CIA».

Για να δικαιολογήσουν αυτό τον -έστω υπερβολικό, όπως παραδέχθηκαν- χαρακτηρισμό, επικαλέστηκαν όσα είπαν οι κύριοι Τζανίκος και Σπύρου, οι οποίοι μεταξύ άλλων:

- Μίλησαν για φοιτητές στην πλειονότητά τους από τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή (λιγότεροι από την Ελλάδα) που έχουν πρόβλημα με τη βίζα τους ή δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά για να σπουδάσουν στις ΗΠΑ.

- Οι πρώτοι 700 φοιτητές είναι έτοιμοι να εγγραφούν και να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Οκτώβριο (2006) σπουδές σε μάνατζμεντ και πληροφορική. Προβλέπεται φοίτηση για 5.000 σπουδαστές.

- Το πανεπιστήμιο θα στεγαστεί στο κτίριο όπου παλιά βρισκόταν η πρεσβεία της πρώην Ανατολικής Γερμανίας κοντά στον ΟΤΕ.
Οι δύο εκπρόσωποι όπως και η κ. Λεγάκη από πλευράς ΔΣΑ αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο ίδρυμα να μην υπάγεται στους ελληνικούς νόμους, ενώ για τη λειτουργία θα ενεργοποιηθούν σωρεία επιτροπών - ακόμη και όργανο για την ηθική αποτίμηση των φοιτητών. Ανέφεραν επίσης ότι το όραμά του για τη λειτουργία αμερικανικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα είχε αναπτύξει τον περασμένο Μάιο ο Κρις Σπύρου ενώπιον της υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου και ζήτησαν από τον Π. Τζανίκο να δώσει στη δημοσιότητα τη σύμβαση για τη λειτουργία του ιδρύματος.


ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/03/2006

http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=57935112

abbis:
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, την προσεχή Πέμπτη 9 Μαρτίου, στις 12:00, στην πλατεία Αριστοτέλους, διοργανώνουν οι ΕΛΜΕ, οι διδασκαλικοί σύλλογοι και η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων του νομού Θεσσαλονίκης.

Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθούν τρίωρες στάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών (τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις τρεις πρώτες του απογευματινού) στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, καθώς και τετράωρες στάσεις των περιφερειακών ΕΛΜΕ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο συλλαλητήριο θα συμμετάσχουν 38 δήμοι του νομού Θεσσαλονίκης, το ΕΚΘ, η ΕΔΟΘ, ο Σύλλογος Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού του ΑΠΘ, φοιτητικοί και μαθητικοί σύλλογοι και άλλοι φορείς της εκπαίδευσης, με βασικό αίτημα την προάσπιση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, την επίλυση του προβλήματος της σχολικής στέγης και την ποιότητα των σπουδών σε όλες τις βαθμίδες.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την Τρίτη, με αφορμή το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφέρθηκαν στην αποτυχία υλοποίησης από τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης του εξαετούς προγράμματος σχολικής στέγης και επισήμαναν τον κίνδυνο να αποχαρακτηριστούν τα οικόπεδα που προορίζονται για χρήση σχολικής στέγης στο νομό.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, έκανε λόγο για ανακρίβειες του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά στον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια και ο πρόεδρος της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, μίλησε για μείωση του αριθμού των μαθητών, της τάξης του 20%, κατά την τελευταία 20ετία.

news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=689472&lngDtrID=244

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page