Πρόταση για την Διδασκαλία

(1/25) > >>

pmousoul:
Μετά από 5 χρόνια στο πανεπιστήμιο έχω καταλήξει στην εξής πρόταση :

1. Κατάργηση των μαθημάτων και των φροντιστηριακών ασκήσεων : Αντί αυτών θα γίνονται το πολύ 10 διαλέξεις ανά μάθημα οι οποίες θα επικεντρώνονται στα 10 πράγματα που πρέπει να μας μείνουν από το εκάστοτε μάθημα.

2. Για κάθε μάθημα θα δίνονται σειρές ασκήσεων που θα καλούνται να λύσουν οι φοιτητές (θα είναι προαιρετικές - δεν θα διορθώνονται από τον καθηγητή), οι οποίες θα καλύπτουν την ύλη του μαθήματος (το μαθηματικό υπόβαθρο) και θα προετοιμάζουν τον φοιτητή για τις εξετάσεις. Ο εκάστοτε καθηγητής θα έχει ώρες γραφείου για να δέχεται απορίες πάνω στις σειρές ασκήσεων (συγκεκριμένες ώρες και μέρες της εβδομάδας).

3. Εφόσον δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό-όργανα για την διενέργεια επιπρόσθετων εργαστηρίων να παρέχεται οπτικοακουστικό υλικό από άλλα πανεπιστήμια-ιδρύματα (ακόμα και από βιομηχανία) που έχουν τις διατάξεις και το προσωπικό ώστε να αποκτούμε μία εικόνα για την πρακτική του αντικειμένου.


Η πιο πάνω φιλοσοφία θεωρεί ότι είναι ανούσια η διεξαγωγή μαθημάτων για κάλυψη της ύλης, ότι είναι επιβλαβής η αντιγραφή ασκήσεων από τον πίνακα (οι φοιτητές δυσκολεύονται στις εξετάσεις γιατί δεν μπαίνουν συνήθως στο κόπο να λύσουν μόνοι τους ασκήσεις) και τέλος ότι η αυστηρή μαθηματική προσέγγιση στα περισσότερα μαθήματα απομακρύνει από τις εφαρμογές ή ακόμα και από την πρακτική χρησιμότητα του εκάστοτε μαθήματος. Δεν χρειάζονται να γίνονται αποδείξεις στον πίνακα, γιατί υπάρχουν στα βιβλία - μία απλή παραπομπή αρκεί. Χρειάζεται όμως να τονιστεί η φυσική σημασία των σημαντικότερων σχέσεων και να γίνει η σύνδεσή τους με τις εφαρμογές. Εννοείται ότι δεν υποβαθμίζεται το μαθηματικό υπόβαθρο του εκάστοτε μαθήματος - απλά αυτό δεν χρειάζεται να αναδεικνύεται στις διαλέξεις, αλλά μέσα από την μελέτη-λύση των σειρών ασκήσεων από τον ίδιο τον φοιτητή.

Social_waste:

Amen to that, brother

bakeneko:
Μην ξεχνάμε ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι στο Γενικό Τμήμα...!

bjork:
καλά όλα αυτά αλλά οι διδάσκοντες δε συμφωνούν και υποστηρίζουν ότι αυτά που μαθαίνουμε είναι στο ίδιο πνεύμα με τα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού άρα είναι σωστά

gpap:
Λαθος! Εγώ τουλάχιστον προσωπικά πολλές φορές έχω δηλώσει δημόσια ότι το σημερινό σύστημα είναι τελείως ξοφλημένο και αντιπαιδαγωγικό.

Και εφόσον μπαίνοντας από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο είσαστε φορείς μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας δουλειάς, μόνο με ένα ριζικά ανανεωμένο και διαφορετικό σύστημα θα μπορέσουμε να αφυπνήσουμε τις πολλές σας λανθάνουσες ικανότητες και δεξιότητες.

Οι απόψεις του Παναγιώτη είναι πολύ κοντά στις δικές μου. Θα πρόσθετα μόνο σαν απαραίτητη προϋπόθεση να μην υπάρχουν πάνω από 3 (ή το πολύ 4 σε εξαιρετικές περιπτώσεις) μαθήματα στο εξάμηνο.
Και φυσικά όχι στην κατάργηση των "φυσικών" εργαστηρίων και στην πλήρη αντικατάστασή τους από εικονικά. Τα δεύτερα μπορούν να λειτουργούν συμπληρωματικά στα πρώτα. Ο Μηχανικός όμως πρέπει να 'πιάσει' ρεύμα.

Γρηγόρης Παπαγιάννης

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page