Τι λείπει από τον τομέα ηλεκτρονικής...

(1/3) > >>

pmousoul:

Είναι γνωστό ότι στα πρώτα εξάμηνα είμαστε αρκετοί και είναι δύσκολο τα μαθήματα να διδάσκονται μέσα από εργασίες και εργαστήρια..

Βέβαια όσο ανεβαίνουμε εξάμηνα, ο αριθμός μας μειώνεται σημαντικά και τα πράγματα είναι πιο εύκολα.. Αρκετά μαθήματα του τομέα πράγματι διδάσκονται μέσα από εργασίες.. υπάρχει όμως ένα μεγάλο κενό!

Το κενό αφορά εργαστήρια ηλεκτρονικής και ψηφιακών τα οποία δεν υπάρχουν. Στον βασικό κύκλο σπουδών μαθαίνουμε ανάλυση κυκλωμάτων (Μάργαρης), καθώς ανάλυση και σχεδίαση (έτσι γράφουν τα βιβλία - αν το παρατηρήσατε ποτέ) ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (Κοντολέων). Τελικός στόχος αυτών των βασικών μαθημάτων για τον τομέα ηλεκτρονικής είναι η σύνθεση - εκεί θα καταλάβουμε τελικά γιατί πρέπει να γνωρίζουμε όλη αυτήν την θεωρία. Αλλά σύνθεση χωρίς εργαστήριο και τριβή δεν γίνεται. Τα ίδια ισχύουν και για τα ψηφιακά.

Το μόνο μάθημα που έχει σχέση με σύνθεση στον τομέα είναι το μάθημα Σύνθεση Ενεργών και Παθητικών Κυκλωμάτων του κ. Θεοχάρη, το οποίο ασχολείται με την σύνθεση φίλτρων με την χρήση τελεστικών και για το οποίο χρησιμοποιείται το λογισμικό electronic work bench.

Κάποιος που ήρθε στο τμήμα με σκοπό να μάθει για την σύνθεση ηλεκτρονικών και ψηφιακών θα μείνει δυστυχώς με την απορία.

Θα πρέπει να υπάρχουν με λίγα λόγια τουλάχιστον 2 εργαστηριακά μαθήματα σύνθεσης αναλογικών ηλεκτρονικών - ψηφιακών κυκλωμάτων / συστήμάτων.. διαφορετικά ο τομέας εάν μείνει ως έχει καλύτερα να μετονομαστεί σε τομέα αυτομάτου ελέγχου & πληροφορικής.

 

Verminoz:
Quote from: ngine13 on September 19, 2008, 18:28:39 pm


Είναι γνωστό ότι στα πρώτα εξάμηνα είμαστε αρκετοί και είναι δύσκολο τα μαθήματα να διδάσκονται μέσα από εργασίες και εργαστήρια..

Βέβαια όσο ανεβαίνουμε εξάμηνα, ο αριθμός μας μειώνεται σημαντικά και τα πράγματα είναι πιο εύκολα.. Αρκετά μαθήματα του τομέα πράγματι διδάσκονται μέσα από εργασίες.. υπάρχει όμως ένα μεγάλο κενό!

Το κενό αφορά εργαστήρια ηλεκτρονικής και ψηφιακών τα οποία δεν υπάρχουν. Στον βασικό κύκλο σπουδών μαθαίνουμε ανάλυση κυκλωμάτων (Μάργαρης), καθώς ανάλυση και σχεδίαση (έτσι γράφουν τα βιβλία - αν το παρατηρήσατε ποτέ) ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (Κοντολέων). Τελικός στόχος αυτών των βασικών μαθημάτων για τον τομέα ηλεκτρονικής είναι η σύνθεση - εκεί θα καταλάβουμε τελικά γιατί πρέπει να γνωρίζουμε όλη αυτήν την θεωρία. Αλλά σύνθεση χωρίς εργαστήριο και τριβή δεν γίνεται. Τα ίδια ισχύουν και για τα ψηφιακά.

Το μόνο μάθημα που έχει σχέση με σύνθεση στον τομέα είναι το μάθημα Σύνθεση Ενεργών και Παθητικών Κυκλωμάτων του κ. Θεοχάρη, το οποίο ασχολείται με την σύνθεση φίλτρων με την χρήση τελεστικών και για το οποίο χρησιμοποιείται το λογισμικό electronic work bench.

Κάποιος που ήρθε στο τμήμα με σκοπό να μάθει για την σύνθεση ηλεκτρονικών και ψηφιακών θα μείνει δυστυχώς με την απορία.

Θα πρέπει να υπάρχουν με λίγα λόγια τουλάχιστον 2 εργαστηριακά μαθήματα σύνθεσης αναλογικών ηλεκτρονικών - ψηφιακών κυκλωμάτων / συστήμάτων.. διαφορετικά ο τομέας εάν μείνει ως έχει καλύτερα να μετονομαστεί σε τομέα αυτομάτου ελέγχου & πληροφορικής.


Γιατί έχουμε επαρκή εργαστήρια στον αυτόματο έλεγχο και στην πληροφορική; Μόνο τα Μίκρο Ι&ΙΙ στέκουν κάπως σωτήρια όσον αφορά την πρακτική εξάσκηση και εκμάθηση του φοιτητή στα ηλεκτρονικά κυκλώματα και στον αυτόματο έλεγχο αλλά και πάλι δεν είναι αρκετά.
Έχεις όντως πάντως δίκιο, ο μέσος ηλεκτρονικάριος περνάει και δεν ακουμπάει από πρακτικη ηλεκτρονική, δηλαδή σύνθεση κυκλωμάτων αναλογικών και ψηφιακών...

AgentCain:
Τρυπάνι pcb με CAD έχουμε? μαθήματα πώς να κολλάς ολοκληρωμένα χωρίς να τα χαλάς έχουμε?  ::)
Δε θα πρεπε?  :???:

pmousoul:
Quote from: AgentCain on September 19, 2008, 20:15:30 pm

Τρυπάνι pcb με CAD έχουμε? μαθήματα πώς να κολλάς ολοκληρωμένα χωρίς να τα χαλάς έχουμε?  ::)
Δε θα πρεπε?  :???:


Μην μπερδεύετε την πρακτική του θέματος με την ουσία της σύνθεσης. Όταν γίνεται αναφορά στην σύνθεση εννοείται κυρίως η βέλτιστη ανάλογα με τις προδιαγραφές λύση ενός προβλήματος που αφορά υλικό.. είτε αυτό το πρόβλημα έχει αναλογική, είτε ψηφιακή, είτε υβριδική λύση.

AgentCain:
Sorry my bad,

θεωρείται ότι ένας ΗΗΜΥ πρέπει να μπορεί να εφαρμόσει στην πράξη αυτά που μαθαίνει στη θεωρία?
Ειδικότερα στην ηλεκτρονική, η σχολή μας έχει σχεδιαστεί να βγάζει άτομα ικανά να συνθέσουν ένα Α κύκλωμα για να λύσουν ένα δεδομένο πρόβλημα μέσω τεχνοοικονομικής λύσης ή και να το υλοποιήσουν κιόλας?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page