• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 00:13:27 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 00:13:27 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by Nikos_313
[Today at 00:10:29]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[Today at 00:06:21]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426700
Total Topics: 31710
Online Today: 205
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 41
Guests: 159
Total: 200
soktas
kriton
gkarapip
maestros
alexlabis
ThanosV
Nikos_313
mitsos753905
chaniotism
Aftzidou
gcheristanidhs
mpaltzak
ANDVRONTZOS
IBOURAS
Διάλεξις
spetrakis
st3.kt
lasef
natavhoo
BB
sigklitiki
Karkarias
odkoutrolikos
elischat
giannisdomu
acolak
Elenit
Nikikouss
kpapama
fafafa
Petros Ts
stephystam
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Επίσημη ενημέρωση για Αντιστοίχηση Μαθημάτων ΝΠΣ με ΠΠΣ και η συζήτηση στο forum.
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. > Ηλεκτρολογικές... απορίες (Moderators: hjalmar, chatzikys) > Μπαταρία αυτοκινήτου
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 Go Down Print
Author Topic: Μπαταρία αυτοκινήτου  (Read 8941 times)
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Μπαταρία αυτοκινήτου
« on: August 09, 2005, 09:21:21 am »

Γειά σας συνάδελφοι και καλό 15αύγουστο!  Wink

Με την ηλεκτρολογική μου απορία έρχομαι ίσως να ταράξω τα ήρεμα νερά των διακοπών σας, αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο γιατί είναι αρκετά ενδιαφέρουσα!

Πριν από λίγες μέρες ο πατέρας μου αγόρασε μία καινούργια μπαταρία για το αυτοκίνητο, γιατί η παλιά τα είχε φτύσει εντελώς. Οπότε σκέφτηκα να κρατήσω εγώ την παλιά αντί να την στείλουμε για ανακύκλωση, για να την χρησιμοποιήσω. Έχω ήδη έναν φορτιστή μπαταριών αυτοκινήτου και ξέρω την διαδικασία της αργής εκφόρτισης και επαναφόρτισης, οπότε με τα ζητήματα αυτά δεν υπάρχει πρόβλημα. Μέτρησα και την τάση της και την βρήκα ίση με 12.64 V.
Λογικά εάν την ακουμπήσω δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα, αφού η επικίνδυνη συνεχής τάση είναι άνω των 50V. Ένας φίλος όμως μου είπε πως δεν κάνει να την πιάσω, διότι μπορεί να έχει υπερφόρτιστεί ή να έχει αποκτήσει στατικό ηλεκτρισμό και να την ακούσω σοβαρά! Εγώ στην αρχή τον ψιλοκοροϊδεψα, αλλά φυσικά δεν δοκίμασα να την πιάσω πριν λάβω την συμβουλή του φόρουμ.
Εγώ νομίζω πως δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα εάν αγγίξει κανείς την μπαταρία αυτοκινήτου. Εσείς τι λέτε?
Μήπως ξέρει κανείς τι άλλες προφυλάξεις πρέπει να πάρω κατά την χρήση της?
« Last Edit: August 09, 2005, 09:26:20 am by chggr005 » Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
Wiwol
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #1 on: August 09, 2005, 13:50:40 pm »

μπορει να δουλευει με 14Volt τάση αλλα μπορεί να σηκώσει μεγάλα ρεύματα. για αυτο θελει και προσοχη στο πως την χρησιμοποιείς.
 Μπορει να εχει υπερφορτωση αλλα να φτασει σε επιπεδο που να σου κανει ζημια....δυσκολο. (ποτε δεν ακουσα καποιον να επαθε κατι απο μπαταρια αυτοκινητου)

 Απο την αλλη μπορει να καψει ανετα πολλες συσκευες!!  Grin
Logged
Χείρων
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #2 on: August 09, 2005, 22:39:45 pm »

Roll Eyes Καλά ρε φίλε, δεν πέρασες κυκλώματα; Είναι δυνατό να αναπτυχθεί υπέρταση στους πόλους μιας πηγής τάσης !!! Μη τρελλαθούμε κι' όλας.

Τεσπα, ενδέχεται στατικός ηλεκτρισμός να αναπτυχθεί  στο μονωτικό περίβλημα της μπαταρίας. Σύνδεσε, λοιπόν, το περίβλημα με τον αγωγό ύδρευσης με ένα σύρμα, για ελάχιστο χρονικό διάστημα, και το πρόβλημα θα πάψει να υπάρχει, αν υπάρχει.

Είναι βέβαιο ότι το Forum το βλέπει και ο Μάργαρης. Τι εντύπωση θα αποκομήσει για πάρτη μας. Θα μας ταράξει στις προσεχείς εξετάσεις. Γι' αυτό, λοιπόν, πρόσεχε τι γράφεις. ^withstupid^
« Last Edit: August 09, 2005, 22:41:56 pm by Χείρων » Logged
Wiwol
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #3 on: August 10, 2005, 00:14:15 am »

Οι μπαταριες ειναι τυπου ξηρων στοιχειων. Μπορει στην φορτιση η ταση να αυξηθει. (μην φανταστεις τρελα πραγματα) για αυτο και τα αυτοκινιτα εχουν βολτομετρο ωστε οταν η ταση φτασει κοντα στα 14Volt να απομονωνουν το δυναμο.

  Δεν μπορει να κανει ζημια σε ανθρωπο (η υπεφορτιση). σε συσκευες πολλυ ανετα ομως.

  Πληροφοριακα εχω περασει κυκλωματα.
Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #4 on: August 10, 2005, 02:48:48 am »

Εγώ θα πρότεινα η επόμενη απάντηση να είναι από τον κ. gpap γιατί ήδη έχουν πέσει αρκετές κοτσάνες εδώ πέρα, και από αυτούς που δεν ξέρουν, αλλά και από αυτούς που νομίζουν ότι ξέρουν (οι δεύτεροι είναι πιό επικίνδυνοι  Cheesy)

Τα μόνα σίγουρα είναι ότι:

1)Οι μπαταρίες αυτοκινήτου ΔΕΝ είναι ξηρών στοιχείων
2)Κατά την φόρτιση η τάση στα άκρα τους αυξάνεται (~10%), γιατί έτσι φορτίζουν
3)Οι αγωγοί ύδρευσης ΔΕΝ είναι πλέον μεταλλικοί
4)Όποιος και να διαβάσει τα παραπάνω θα γελάει που δεν γνωρίζουμε την απάντηση (εκτός αν είναι κανένας συνειδητοποιημένος καθηγητής, οπότε θα του φύγει κι ένα δάκρυ...)

Ελπίζω να μην συνέβαλα στις κοτσάνες με αυτά που έγραψα... Wink

Κ.Ι.Σ.


Υ.Γ.: Κάπου είχα διαβάσει ότι σε μια έρευνα διαπιστώθηκε ότι στην Ευρώπη (αν δεν κάνω λάθος) σκοτώνονται περίπου 3 άτομα το χρόνο, δοκιμάζοντας την τάση της 9-βολτης μπαταρίας στην γλώσσα τους...
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #5 on: August 10, 2005, 09:17:05 am »

Quote from: Χείρων on August 09, 2005, 22:39:45 pm
Τεσπα, ενδέχεται στατικός ηλεκτρισμός να αναπτυχθεί  στο μονωτικό περίβλημα της μπαταρίας.
Συγγνώμη, αλλά το περίβλημα είναι όλο πλαστικό! Πως μπορεί να επαχθεί επικίνδυνη τάση πάνω σε πλαστικό περίβλημα???
Εκτώς αυτού, η μπαταρία αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι ξηρό στοιχείο, αφού έχει μέσα υγρά. Θυμάμαι μάλιστα στην παλιά που είχαμε, έπρεπε να ελέγχουμε κάθε τόσο την στάθμη των υγρών της και να τα συμπληρώνουμε. Ευτυχώς οι καινούργιες μπαταρίες είναι κλειστές και αυτή η διαδικασία δεν χρειάζεται  Wink
« Last Edit: August 10, 2005, 09:18:46 am by chggr005 » Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #6 on: August 10, 2005, 10:32:08 am »

Καλημέρα.

Να γελάω ή να κλαίω? Καλά αν τα έλεγε αυτά κανένας Θεολόγος, Φιλόλογος, φιλόσοφος (χωρίς να έχω τίποτε ενάντια στις συμπαθέστατες αυτές τάξεις Grin Grin και προσέξτε γράφω ...τα έλεγε .. γιατί σίγουρα θα σκέφτονταν πολύ να τα γράψει) θα μπορούσα να αγνοήσω το θέμα.

Αλλά ρε παλληκάρια μου σε μερικούς μήνες (εξάμηνα) θα είστε Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί (ά ναι και Μηχανικοί Υπολογιστών - Θεός να μας φυλάει!!!). Δεν θα έπρεπε σιγά σιγά να αρχίσετε με τη μορφή ...πνευματικής άσκησης να προβληματίζεστε για το πώς διάολο δουλέυουν κάποια απλά πράγματα και κυρίως να ...αυτολοκρίνεστε τεχνολογικά? Αν δηλαδή αύριο μεθαύριο περάσετε από κανένα ..μαγαζί για δουλειά και αφού παρουσιάσετε τα 7αρια και τα 8άρια που κατακτήθηκαν με τον γνωστό ...εργώδη τρόπο με τις ύλες, τα SOS, τις ..ρήτρες, την προστασία των προσωπικών δεδομένων (για να θυμίσω μόνο μερικά από τα πιό πρόσφατα δρώμενα), τα λαμπρά βιογραφικά με τους βαρύγδουπους μεταπτυχιακούς τίτλους, περάσετε τη φοβερή συνέντευξη μιας και ο θείος τυχαίνει να έχει μπλε-πράσινη ή παρδαλή κάρτα και γίνετε μέλος της εκλεκτής συντροφιάς των εργαζόμενων Μηχανικών και πάτε με τους νέους συναδέλφους να το γιορτάσετε με κανένα ουζάκι στην παραλία και ...πέσει στο τραπέζι η κουβέντα για μπαταρίές αυτοκινήτου ...τι θα γίνει? Καλύτερα να μασάς ..παρά να μιλάς!!   

Ας δούμε λίγο και τα τεχνικά του θέματος, αφού πρώτα διευκρινίσω ότι δεν είμαι ειδικός. αλλά σαν Μηχανικός και οδηγός πιστεύω ότι μπορώ να διαμορφώσω μια άποψη που να είναι λίγο πολύ τεχνολογικά ορθή. Και αν κάνω λάθος σε κάποια λεπτομέρεια ή αγνοώ κάτι πολύ βασικό, πιστέψτε με αν είναι σημαντικό, πριν το ...γράψω σε οποιοδήποτε μέρος (forum, σωματική ή άλλη περιοχή) θα κάνω τον κόπο να πεταχτώ μεσα από το φοβερό i-net (του οποίου διακεκριμένοι χρήστες και πελάτες είστε όλοι σας) και θα ρίξω μια ματιά για να σιγουρευτώ. Ετσι απλά, για να ...φυλάει ο Θεούλης την παρέα ..από τα ..τούβλα που υπερίπτανται.

Καταρχήν οι μπαταρίες του αυτοκινήτου ανήκουν στην κατηγοριά των συσσωρευτών μολύβδου. Ειναι επαναφορτιζόμενες και έχουν ηλεκτρολύτη θειικό οξύ (ή κάποια άλλη παραλλαγή) άρα είναι υγρού τύπου. Ξηρά στοιχεία είναι οι μπαταρίες γαι τις μικροσυσκευές (απλές, αλκαλικές, MN, Li-Ion κλπ). Υπάρουν μπαταρίες ανοιχτές και κλειστές. Η διαφορά τους είναι ότι στις ανοιχτές το νερό εξατμίζεται, η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη αυξάνει και χρειάζεται να προστεθεί κατά διαστήματα νερό (κατά προτίμηση απεσταγμένο). Στις κλειστού τύπου, λόγω υλικών πλακών (προσθήκη Ca ή Ag) και ειδικής σύνθεσης ηλεκτρολύτη, η εξάτμιση είναι αμελητέα κατα τη διάρκεια της ζωής της μπαταρίας.

Οι μπαταρίες επιβατικών οχημάτων έχουν 6 ανεξάρτητα στοιχεία συνδεμένα σε σειρά. Κάθε ένα από αυτά έχει ονομαστική τάση 2 V άτσι ώστε η συνολική συστοιχία να δίνει 12 V. (Στα φορτηγά. πλοία κλπ χρησιμοποιούνται μπαταρίες 24V η και μεγαλύτερες). Αυτή είναι η ονομαστική τάση. Στην πράξη όλες σχεδόν οι μπαταρίες δίνουν μια υψηλότερη τάση ιδιαίτερα όταν είναι φορτισμένες. Οι συνηθισμένες μπαταρίες κρατούν αυτήν την τάση σχεδόν σταθερή και όταν τα φτύσουν η τάση πέφτει σχεδόν κατακόρυφα.  Οι μπαταρίες αυτοκινήτου σνδέονται παράλληλα με τον εναλλάκτη που τις φορτίζει. Πρόκειται για μια γεννήτρια ac που με τη βοήθεια διόδων μετατέπει της παραγόμενη ac τάση σε dc. Το παλιό σύστημα με το δυναμό (γεννήτρια dc) έχει εγκαταλειφθεί λόγω κόστους, βάρους και απαιτήσεων συντήρησης (καρβουνάκια κλπ). Ο εναλλάκτης παράγει μια πλήρως ανορθωμένη κυματομορφή με μέση τιμή τάσης από 13 - 14 V, ανάλογα με τις στροφές της μηχανής. Αυτή είναι και η τάση φόρτισης της μπαταρίας και φυσικά και η τάση ακροδεκτών όταν φορτίζει ή όταν είναι φορτισμένη.

Αν η τάση των ακροδεκτών πέσει χαμηλά (<12.5 V) η μπαταρία μπορεί να είναι είτε αφόρτιστη είτε κατεστραμμένη. Η διαφορά είναι ότι στην αφόρτιστη όλα τα στοιχεία έχουν χαμηλότερη τάση, ενώ στη χαλασμένη κάποιο στοιχείο είναι κατεστραμμένο ή η ικανότητα φόρτισης έχει ελλαττωθεί. Αυτό διαπιστώνεται με τη μέτρηση της πυκνότητας του ηλεκτρολύτη σε κάθενα στοιχεί. Υπάρχουν ειδικά πλαστικά όργανα (μπωμόμετρα) που έχιυν διαβάθμιση καλό-μέτριο-κακό και με αυτά διαπιστώνεται η κατάσταση μιας μπαταρίας (ακόμη και οι κλειστές μπορούν να ανοίξουν από πάνω). Η καταστροφή επέρχεται εξαιτίας αλάτων που κάθονται πάνω στις πλάκες και μειώνουν την επιφλανεια που συμμετέχει στην ηλεκτρόλυση (Οι Χημικοί ξέρουν πιό πολλές λεπτομέρειες αλλά εμάς δεν μας ενδιαφέρει).

Η μπαταρία έχει 2 ακόμη τεχνικά χαρακτηριστικά. Την χωρητικότητά της σε Ah (Αμπερώρια) και το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να δώσει σε κατάσταση κρύας εκκίνησης (για -20 ο C ?). Η χωρητικότητα είναι προφανώς ενέργεια . Αν είναι πχ 55 Ah μιλάμε για ενέργεια 12*55 Wh. Αντίστοιχα υπολογίζει κανείς από το ρεύμα που απορροφά μια συσκευή (πχ φώτα) σε πόση ώρα θα εκφορτιστεί η μπαταρία. Το ρεύμα εκκίνησης έχει να κάνει με αυτό ..που λέει το όνομά του. Η δυσκολότερη δουλειά της μπαταρίας είναι να εκκινήσει τη μίζα που είναι ένας κινητήρας dc. Αυτός θα απορροφήσει σημαντικό ρεύμα για ελάχιστο (?) χρόνο και η μπαταρία θα πρέπει να είναι σε θέσει να το δώσει χωρίς κίνδυνο να καταστραφεί.

Συνεπώς, χαμηλή τάση ακροδεκτών, υψηλά ρεύματα (λόγω της χαμηλής τάσης και των απαιτήσεων λειτουργίας). Ετσι αν ενώσω τις τσιμπίδες που έχω βάλει στους πόλους της μπαταρίας έχω το θεαματικό ...τσάφ με τη μεγάλη λάμψη χωρίς η μπαταρία μου να καταστρέφεται. Κινδυνέυω εγώ τώρα να πάθω ηλεκτροπληξία από μια μπαταρία αυτοκινήτου? Η απάντηση είναι ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ. Το όριο επικινδυνότητας της τάσης για τον άνθρωπο είναι πραγματικά τα 50 V αλλά για το ac των 50-60 Hz. Για το dc το αντίστοιχο όριο είναι πάνω από τα 110 V. Αρα στα 12V (ή και στα 24V ) dc ο κίνδυνος είναι ανύπαρκτος. Αλλά το ρεύμα είναι ρεύμα και αν μας αγγίξει τότε τοπικά (φαινόμενο Joule) κινδυνεύουμε να πάθουμε έγκαυμα.

Τώρα τα υπόλοιπα περί ξηρών στοιχείων, στατικού ηλεκτρισμού κλπ τα αντιπαρέρχομαι σιωπηλά χαμογελώντας με την αγανάκτηση του Χρήστου για το ...πλαστικό περίβλημα και την ...ορθότατη αντίληψη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ...'φίλε ...σαν Ηλεκτρολόγος και Μηχανικός ένα πράγμα έμαθα....μακριά από το ρεύμα!!'. Οσο για τα άτομα που πεθαίνουν από τα 9 V στη γλώσσα, εγώ ξέρω περισσότερα που πέθαναν επειδή κάποιος τους έκανε ..μπουυυυ! μες στη νύχτα! Αυτά είναι ατυχήματα απροσδιόριστης προέλευσης, ενώ οι κανονισμοί αναφέρονται στατιστικά μεν αλλά στην πλειοψηφία (>99,99%) των περιπτώσεων.

Αυτά το ολίγα ...δροασιστικά, μέρες που είναι και ...λίγο λιγότερο ακριτο διάβασμα και πολύ περισσότερη κριτική σκέψη.

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #7 on: August 10, 2005, 15:53:06 pm »

Αντε να δουμε τι θα βγει απο αυτην την κουβεντα... Και κατι μου λεει πως αν ο Μαργαρης παρακολουθει το forum, μαλλον καποιοι θα κανουν/ουμε πολλα χρονια να περασουν/ουμε τα Κυκλωματα Cheesy

Παραθετω την δικη μου "επιστημονικη" αποψη επι του ζητηματος. Δεν ξερω αν ειναι σωστη (αλλωστε γι' αυτο την παραθετω, για να διορθωθουν τα λαθη μου και να τα δουν να διορθωνονται ακομα κι αυτοι που δεν ετυχε να συλλογιστουν) και φυσικα δεν ξερω αν χρησιμοποιω παντα τη σωστη ορολογια. Η αντιληψη μου ειναι περισσοτερο διαισθητικη, σε συνδυασμο παντα με τη θεωρια που -νομιζω πως- ξερω...
Συνεπως, δεν περιμενω απλως, αλλα ΑΠΑΙΤΩ (με την καλη εννοια) απο τους πιο ειδικους να παρεμβουν διορθωνοντας με!

Οταν μιλαμε για στατικο ηλεκτρισμο, μιλαμε για ηλεκτρικα φορτια ακινητα. Δεν μας ενδιαφερει πού βρισκονται αυτα τα φορτια, αρκει να ειναι ακινητα, γιατι αν τα κουνησουμε θα εχουμε ρευμα.
Για παραδειγμα, εστω οτι τροφοδοτουμε εναν πυκνωτη με πηγη συνεχους τασης, και μολις φορτισει τον αποσυνδεουμε. Ο πυκνωτης παραμενει φορτισμενος, και οι δυο οπλισμοι του εχουν ΣΤΑΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ, οσο παραμενουν αποσυνδεδεμενοι.
Ετσι, αν προσεγγισουμε τον πυκνωτη τελειως στρουκτουραλιστικα, θεωρωντας απλα 2 μεταλλικες πλακες, η μια πλακα εχει επανω της αρνητικο στατικο ηλεκτισμο (πλεονασμα αρνητικων ηλεκτρικων φορτιων - δηλ. ελευθερων ηλεκτρονιων) και η αλλη εχει θετικο στατικο ηλεκτρισμο, δηλαδη ελλειμμα ελευθερων ηλεκτρονιων.

(Εδω συμπληρωνω πως ισως και να ειναι λαθος ο παραπανω παραλληλισμος... Θα ηθελα μια διευκρινιση για το κατα ποσον ο ορος ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ αναφερεται σε:
-φορτια που παραμενουν ακινητα επειδη δεν εχουν τη δυνατοτητα να κινηθουν (λογω μονωσης ας πουμε)
-ή αν συμπεριλαμβανεται και η περιπτωση του φορτισμενου οπλισμου, οπου τα φορτια δυνανται να κινηθουν, αλλα τα παγιδευουμε εμεις

Η λογικη μου μού λεει το δευτερο, οτι απλα ο ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ειναι η με καθε τροπο ακινητοποιηση για καποιο χρονικο διαστημα οποιωνδηποτε ηλεκτρικων φορτιων, χωρις να μπαινουν ρητρες χωρου, υλικου, συγκεντρωσης, καταστασης κλπ παρα μονον η ακινησια)

Επιστρεφοντας στον πυκνωτη, το ζητημα ειναι πως, οπως ειναι λογικο, οι οπλισμοι του πυκνωτη ειναι καλοι αγωγοι του ρευματος, οποτε αν τους γειωσουμε, τα φορτια τους μηδενιζονται.

Οπως γνωριζουμε απο τη Φυσικη του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, η αποκτηση στατικου ηλεκτρισμου γινεται ειτε με τριβη ειτε με επαγωγη. Συμπεραινω πως η τριβη αφορα σε μονωτικα υλικα, και η επαγωγη σε αγωγιμα. Η συλλογιστικη μου ειναι η εξης:

Ο καλος αγωγος του ηλεκτρισμου, αν τριφθει π.χ. πανω σε μαλλινο πουλοβερ, θα αποκτησει στιγμιαια φορτιο, αλλα αν η τριβη σταματησει, τοτε ειναι λογικο το φορτιο του να τον εγκαταλειψει αμεσως και να επιστρεψει στο πουλοβερ (ΠΡΟΣΟΧΗ: Ειναι αδιαφορο αν στην ηλεκτριση με τριβη τα ηλεκτρονια πηγαινουν απο το πουλοβερ στο υλικο, ή απο το υλικο στο πουλοβερ, μιλαμε για ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΦΟΡΤΙΩΝ και οχι μετακινηση σωματιδιων, αναφερομαστε δηλαδη στη φυσικη διασταση της φορτισης και οχι στην "υλικη" - το ηλεκτρονιο ειναι υλη?????)
Αντιθετα, οταν εχουμε επαγωγικο φαινομενο, το υλικο που ηλεκτριζουμε παραμενει "αυτονομο" (πολυ μου αρεσει αυτη η λεξη Cheesy ) και ετσι το φορτιο που δημιουργειται δεν το εγκαταλειπει.

Στο μονωτικο υλικο δεν μπορουμε να εχουμε επαγωγικο φαινομενο (τουλαχιστον σε βαθμο υπολογισιμο, που να μας ειναι χρησιμο) επειδη, ως μονωτικο υλικο, δεν επιτρεπει την κινηση των φορτιων μεσα του/πανω του!

Συνεπως, φιλε Χειρονα, μαλλον θα πρεπει να προσεξεις λιγο, γιατι αν ο Μαργαρης καραδοκει και δεν τα εχεις περασει καί τα τρια Κυκλωματα, ισως αντιμετωπισεις προβλημα Grin
Διοτι αν μια μονωτικη επιφανεια αποκτησει στατικο ηλεκτρισμο, ακομα κι αν με ενα καλωδιο την γειωσουμε ή την ενωσουμε με καλο αγωγο, ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΤΕΙ, παρα μονον τοπικα (δλδ στο μικρο ds οπου θα ακουπησει το καλωδιο) γιατι η μονωτικη της φυση δεν θα επιτρεψει τη μετακινηση των φορτιων απο ολη την επιφανεια προς το καλωδιο!!!

Και, φιλε Χρηστο, ναι, μπορει να αναπτυχθει επικινδυνη ταση λογω στατικου ηλεκτρισμου πανω σε μονωτικη επιφανεια. Και μαλιστα η ταση του στατικου ηλεκτρισμου μιας μονωτικης επιφανειας ειναι πιο επικινδυνη, γιατι δεν μπορεις να την αποφορτισεις με την απλη ενωση ενος καλωδιου! Απλως πιστευω πως ειναι υπερβολικα δυσκολο να συσσωρευθουν τοσα φορτια, και ειδικα στην καθημερινοτητα... (Τωρα να κανω και τις φιλοσοφικες μου προεκτασεις για την "ανθρωπινη αρχη", καθως και τα συμπερασματα μου για τη λανθασμενη αιτιοκρατικη προσεγγιση της??? Αντε ας το αφησω για αλλη φορα Cheesy )


Τωρα για την υπερταση δεν μπορω να βοηθησω... Τωρα διαβαζω το 7ο κεφαλαιο και ομολογω πως με δυσκολευει - αλλα θα το βγαλω!!!


Παντως τη μεγαλυτερη εντυπωση μού την εκανε η απαντηση του Καλλισθενη... Δηλαδη ρε γμτ, υπαρχουν καθε χρονο 3 ηλιθιοι ευρωπαιοι που ακουμπουν τη... γλωσσα τους στους πολους μπαταριας!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Δηλαδη, τιποτε αλλο δεν εχουν να γλειψουν αυτοι οι ανθρωποι???????? ΕΛΕΟΣ!!! ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!! Ποση μ@λ@κια μπορει να υπαρχει στον κοσμο!!???!?!?!?!?!?!?!?!?!?? Grin


Αυτα απο μενα, και ελπιζω να ειναι σωστα.................
Logged
Netgull
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1364


View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #8 on: August 10, 2005, 16:07:43 pm »

Επειδή όμως και εμένα τα περί στατικού ηλεκτρισμού μου κίνησαν την περιέργεια έκανα μια μικρή έρευνα (α ρε ξεχασμένα πεδία!) και βρήκα μερικά πραγματάκια που νομίζω είναι αρκετά ενδιαφέροντα αν και ίσως όχι τόσο σχετικά με το αρχικό θέμα.
Λοιπόν κατ αρχήν ο στατικός ηλεκτρισμός είναι πλεόνασμα θετικού ή αρνητικού φορτίου. Μπορεί να δημιουργηθεί είτε με επαφή – τριβή είτε με επαγωγή (θυμάστε τα «παραμυθάκια» του σχολείου;) τόσο σε αγωγούς όσο και σε μονωτές. Η διαφορά είναι ότι στους αγωγούς το πλεόνασμα φορτίου θα καταναμηθεί ομοιόμορφα σε όλη την μάζα του αγωγού ενώ σε έναν μονωτή θα παραμείνει τοπικά. Έτσι μπορεί σε διαφορετικά σημεία ενός μονωτή να έχουμε πλεόνασμα θετικού και αρνητικού φορτίου.
Η τάση που αναπτύσσεται ανάμεσα σε ένα στατικά ηλεκτρισμένο αντικείμενο και στη γη μπορεί να είναι της τάξης των αρκετών χιλιάδων βολτ ακόμα και σε καθημερινά περιβάλλοντα! Εάν φοράτε πχ ένα ναϋλον παντελόνι και καθώς οδηγείτε μετακινείστε στη θέση του οδηγού υπάρχει το ενδεχόμενο να «ηλεκτριστείτε» όταν πάτε να κατεβείτε από το αυτοκίνητο. Όταν ηλεκτρίζεστε πριν ακουμπήσετε την πόρτα του αυτοκινήτου πχ τότε ουσιαστικά συμβαίνει διάσπαση του αέρα, για την οποία απαιτούνται αρκετές εκατοντάδες βολτ (οι φίλοι των υψηλών τάσεων ας μας δώσουν το ακριβές νούμερο)!
Στην ερώτηση γιατί δεν παθαίνουμε ηλεκτροπληξία με τέτοιες μεγάλες τάσεις η απάντηση είναι ότι η συσσωρευμένη ηλεκτρική ενέργεια στο ανθρώπινο σώμα είναι πολύ μικρή (κάποια mJ) οπότε και η εκφόρτιση ιδιαίτερα στιγμιαία.
Τέλος όπως είπε και ο φίλος aliakmwn παραπάνω δεν μπορούμε να εκφορτίσουμε εναν μονωτή γειώνοντάς τον. Σε περιπτώσεις που η ανάπτυξη στατικού ηλεκτρισμού είναι ανεπιθύμητη μπορούν να χρησιμοποιηθούν σπρέϋ που δημιουργούν ένα αγώγιμο στρώμα στην επιφάνεια του μονωτή και επιτρέπουν έτσι την αποφόρτισή του με τη γείωση. Μια άλλη μέθοδος είναι με συσκευές που ιονίζουν τοπικά τον αέρα, δημιουργώντας φορτισμένα άτομα που έλκονται από τα αντίθετα φορτισμένα άτομα του μονωτή και έτσι εξουδετερώνεται ο στατικός ηλεκτρισμός.
Όσο για τη...μπαταρία, ναι ρε aliakmwn, όταν η κοινή εμπειρία λέει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος από τη μπαταρία ακουμπάς και τη γλώσσα σου και έχει και πλάκα! Δοκίμασέ το και θα δεις! Παίζοντας ανακαλύπτουνε τον κόσμο τα παιδιά, πώς αλλιώς;  Grin
Logged


Μου λες να βάλω τη ζωή μου σε μια τάξη, μα ποιος στ' αλήθεια ορίζει την τροχιά του; Η αταξία είναι τ' ουρανού η τάξη, και γω ανασταίνομαι στο γύρο του θανάτου...

                        Μην αμφιβάλλεις
γι αυτόν
που σου λέει
πως φοβάται

               να φοβάσαι όμως
αυτόν
που σου λέει
πως δεν αμφιβάλλει.

Aime moi moins, mais aime moi longtemps
Χείρων
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #9 on: August 10, 2005, 18:49:26 pm »

^tongue^ Φόρτιση εξ επαγωγής συμβαίνει και σε μονωτές. Λόγω παραμόρφωσης των μορίων τους δημιουργούνται ηλεκτρικά δίπολα.

Οι εργάτριες που συναρμολογούν ηλεκτρονικά κυκλώματα (κυρίως της οικογένειας MOS) φορούν ένα βραχιόλι το οποίο συνδέεται με ένα σύρμα με τη γείωση, ώστε να μην αναπτύσσονται επάνω τους στατικά φορτία και καταστρέφονται  τα ολοκληρωμένα κυκλώματα.

Με βάση τη θεωρία του aliakmwn, ένας φορτισμένος μονωτής δεν μπορεί να αποφορτιστεί! Όσο για τη διάσπαση του αέρα, αυτή δεν ισοδυναμεί με σύνδεση του ατόμου και του αυτοκινήτου με έναν αγωγό;

Συμπέρασμα. Αν και οι φορείς του ηλεκτρισμού σε έναν μονωτή είναι πρακτικά ακίνητοι, οι περίσσειες των φορέων, στις οποίες οφείλεται η φόρτιση του μονωτή, δεν είναι! ^withstupid^
« Last Edit: August 10, 2005, 18:55:51 pm by Χείρων » Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #10 on: August 10, 2005, 19:47:07 pm »

Eχμ κατσε, μαλλον δεν εγινα αντιληπτος...

Ξεκαθαριζοντας πως δεν εχω ιδεα απο θεωρια ηλεκτροστατικων πεδιων innocent (εκτος απο οσα θυμαμαι απο το γυμνασιο) και με βαση αυτο που ειπε ο Netgull περι ανισοκατανομης των φορτιων στην περιπτωση φορτισμενου μονωτη, αναρωτιεμαι:

Εστω οτι εχουμε μια σχετικα μεγαλη μονωτικη επιφανεια, και σε δυο πολυ μικρες περιοχες της, μακρια η μια απο την αλλη, "τοποθετουμε" ηλεκτρικα φορτια και δημιουργουνται ηλεκτρικα πεδια.
Εαν η αποσταση μεταξυ των φορτισμενων περιοχων ειναι τετοια, ωστε οι αλληλεπιδρασεις μεταξυ των πεδιων να θεωρουνται αμελητεες, δηλαδη τοσο μικρες ωστε να μην προκαλουν μεταβολες στην κατανομη των φορτιων, αν ακουμπησουμε ενα γειωμενο καλωδιο στην μια εκ των δυο φορτισμενων περιοχων, θα αποφορτιστει και η αλλη?
Μα τοτε ποιο το νοημα του μονωτη?

Οποτε προφανως στο συγκεκριμενο παραδειγμα, με την αποφορτιση της μπαταριας απο το στατικο ηλεκτρισμο της απ' οπου και ξεκινησαμε, ειναι πραγματι σωστο αυτο με το συρμα, αλλα με δεδομενο οτι η συνολικη της επιφανεια ειναι τοσο μικρη, ωστε τα ηλεκτροστατικα πεδια επανω της να αλληλεπιδρουν...
Αν η μπαταρια ηταν τεραστια σε ογκο και το φορτιο της συγκεντρωμενο σε μικρες περιοχες, με αποσταση μεταξυ τους ικανη να "εξαφανισει" πρακτικα τις πεδιακες αλληλεπιδρασεις, νομιζω πως δεν θα ηταν αρκετο ενα γειωμενο συρματακι, εκτος αν το σερναμε ομοιομορφα σε ολη την επιφανεια της...

Εκτος αν, οταν μιλαμε για μονωση, αναφερομαστε μονο στο "διαμεσου της υλης", και οχι στην επιφανεια της, οποτε παω πασο και θα επανελθω οταν ασχοληθω με τα Πεδια... (ειμαι σιγουρος ομως πως η "μονωση" περιλαμβανει καί την επιφανεια του υλικου... )
« Last Edit: August 10, 2005, 19:48:49 pm by aliakmwn » Logged
Χείρων
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #11 on: August 10, 2005, 20:27:39 pm »

^ok^ Aliakmwn, τσε. (τσε στα αργεντίνικα σημαίνει πρόσεξε. Ο Γκεβάρα σχεδόν κάθε φράση του την άρχιζε με το τσε. Κι' έτσι του κόλλησε το παρατσούκλι)

Υποθέτουμε ότι έχουμε μια σφαίρα από μονωτικό υλικό. Και με κάποιον τρόπο εισάγουμε φορτία σε κάποια μικρή περιοχή της επιφάνειας της σφαίρας. Τα φορτία αυτά θα τείνουν να κατανεμηθούν ομοιόμορφα στην επιφάνεια της σφαίρας (γιατί;) εκτός εάν ο μονωτής είναι τέλειος και δεν επιτρέπει την παραμικρή κίνηση φορτίων (πράγμα αδύνατο). Η ισοκατανομή θα γίνει πολύ αργό ρυθμό, αντιστρόφως ανάλογο προς την αγωγιμότητα του υλικού.

Όμως, σε κάθε περίπτωση, η σφαίρα θα βρίσκεται σε κάποιο δυναμικό. Όταν η σφαίρα συνδεθεί με ένα άλλο σώμα, που βρίσκεται σε διαφορετικό δυναμικό, θα προκληθεί ροή φορτίων της μιας ή της άλλης φοράς, μέχρι να μηδενιστεί η διαφορά δυναμικού.

Συνεπώς, ο πραγματικός μονωτής θα εκφοριστεί, απλά αν συνδεθεί με ένα άλλο σώμα που βρίσκεται σε διαφορετικό δυναμικό. Στην αρχή η εκφόρτιση θα είναι σχετικά έντονη. Βαθμιαία η ένταση θα μειώνεται, μέχρι τελικά να μηδενιστεί.  ^withstupid^
« Last Edit: August 10, 2005, 21:16:42 pm by Χείρων » Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #12 on: August 10, 2005, 21:42:36 pm »

Quote from: Χείρων on August 10, 2005, 20:27:39 pm
Τα φορτία αυτά θα τείνουν να κατανεμηθούν ομοιόμορφα στην επιφάνεια της σφαίρας (γιατί;)

Λογω απωστικων δυναμεων Coulomb?
(Αν το κανω λαθος κι αυτο, εγκαταλειπω και δινω κατατακτηριες για Φιλοσοφικη...)

Quote from: Χείρων on August 10, 2005, 20:27:39 pm
Όμως, σε κάθε περίπτωση, η σφαίρα θα βρίσκεται σε κάποιο δυναμικό. Όταν η σφαίρα συνδεθεί με ένα άλλο σώμα, που βρίσκεται σε διαφορετικό δυναμικό, θα προκληθεί ροή φορτίων της μιας ή της άλλης φοράς, μέχρι να μηδενιστεί η διαφορά δυναμικού.

Συνεπώς, ο πραγματικός μονωτής θα εκφοριστεί, απλά αν συνδεθεί με ένα άλλο σώμα που βρίσκεται σε διαφορετικό δυναμικό. Στην αρχή η εκφόρτιση θα είναι σχετικά έντονη. Βαθμιαία η ένταση θα μειώνεται, μέχρι τελικά να μηδενιστεί. 

Εχμ ΟΚ δεκτο.
Αλλά...
(παντα υπαρχει ενα αλλά)

Να το θεσω λιγο πιο πρακτικα το ζητημα:
Στο εργαστηριο της Ηλεκτρονικης εχουμε κατι παγκους στην επιφανεια των οποίων, επειδη ακουμπαμε με γυμνα χερια, υπαρχει μονωτικο υλικο. Ο μεγαλος παγκος εχει μηκος 10 μετρα (τοσο δεν ειναι? Ή περισσοτερο?)

Εστω οτι στη μια ακρη του, πανω στο μονωτικο υλικο, τοπτθετουμε μια πολυ μικρη ποσοτητα ηλεκτρικου φορτιου. Στην περιοχη δημιουργειται στατικος ηλεκτρισμος.
Οπως ειπες, το φορτιο τεινει να κατανεμηθει ομοιομορφα, αλλα κατι τετοιο δεν συμβαινει, αφ' ενος επειδη ο μονωτης ειναι καλος, αφ' ετερου γιατι τα φορτια που βαλαμε ειναι πολυ μικρα σε ποσοτητα και ισα που γινονται αισθητα.

Παρενθετικες παρατηρησεις:

1) Η μονωτικη ιδιοτητα του υλικου, θα εμποδισει την κινηση των φορτιων, αλλα δεν θα την αποτρεψει 100%.
2) Σιγουρα ο μονωτης δεν ειναι τελειος, αλλα ειπαμε πως τα φορτια ειναι πολυ μικρα.
3) Συμπεραινω λοιπον πως για καποιο διαστημα (εδω θα μιλησουν οι πρακτικες διαστασεις του προβληματος, για τις οποίες δεν εχω ιδεα, καθως δεν εχω παιξει πολυ με ηλεκτρισμο - για τι χρονικο διαστημα μιλαμε?) τα φορτια θα μεινουν συγκεντρωμενα στην περιοχη οπου τα πρωτοτοποθετησαμε. Υποθετω πως αυτο ειναι που θελουμε, γι' αυτο βαζουμε μονωτικο υλικο!!! Αν η μεταφορα γινονταν ταχιστα τοτε τι ρολο βαραει η μονωση?

Με βαση τα παραπανω, αν ακουμπησουμε ενα γειωμενο καλωδιο στην αλλη ακρη του παγκου, λες οτι ο παγκος θα γειωθει ολοκληρος? Δηλαδη θα αποφορτιστει και η περιοχη που φορτισαμε???  Huh Huh Huh Μα τοτε ξαναρωταω, τι ρολο βαραει η μονωση???
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #13 on: August 11, 2005, 09:06:36 am »

Ρε Αλιάκμωνα σε βάρεσε το πολύ Πεδίο στο κεφάλι?

Άλλο πράγμα η μόνωση για τη ροή ρεύματος (πχ μονωτικό πάνω στον πάγκο ώστε να μην κλείνει κύκλωμα το χεράκι σου που ακουμπά στον πάγκο με το κροκοδιλάκι που είναι υπό τάση και επίσης ακουμπά στον πάγκο) και άλλο η συμπεριφορά του μονωτικού (διηλεκτρικό λέγεται τότε) στα φορτία του στατικού ηλεκτρισμού.

Αυτά μένουν συγκεντρωμένα εκεί που αναπτύχθηκαν και μόνο αν γίνει γαλβανική σύνδεση με περιοχή με διαφορετικό δυναμικό θα υπάρξει ροή φορτίων (άρα ρεύμα) απο το ψηλότερο δυναμικό στο χαμηλότερο.
Ετσι το κέλυφος του αυτοκινήτου που αναπτύσσει στατικό ηλεκτρισμό από την τριβή με τον αέρα (και μη μου πείς ότι είναι μεταλλικό.... Grin Grin Grin σκέψου....) αν έρθει σε επαφή με το σώμα που έχει (πιθανά) ένα διαφορετικό δυναμικό, όχι υποχρεωτικά μηδέν, αν και μέτριος αγωγός, τότε υπάρχει εκκένωση (δηλαδή τόξο, δηλαδή απειρα αγώγιμη σύνδεση με ροή ρεύματος από το ψηλότερο προς το χαμηλότερο δυναμικό). Το ίδιο συμβαίνει και με τους εργαζόμενους στη συναρμολόγηση ηελκτρονικών διατάξεων. Καθώς αυτά τα τσιπάκια είναι υπερευαίσθητα σε εκκενώσεις στατικού ηλεκτρισμού φροντίζουμε να δημιουργούμε ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ στον πάγκο εργασίας όπου συνδέονται γαλβανικά τα πάντα (και ο (η) μάστορας, χεράκια, ποδαράκια κλπ). Επιπλέον επιβάλλεται η χρήση ενδυμασία που αποτρέπει την ανάπτυξη στατικού ηλεκτρισμού, δηλαδή βαμβακερά μπουζάκια, βρακάκια κλπ απαγορεύεται το νάυλον δια ροπάλου. Σε μια εταιρεία στην Ιταλία, όσοι δούλευαν στο μονταζ ξεντύνονταν τελείως το πρωί και φορούσαν από ασώρουχο μέχρι ...σκουλαρίκι ότι τους έδινε η εταιρεία.

Πάντως μου αρέσει η ...συγκέντρωση πάνω στο θέμα μας... Από μπαταρίες αρχίσαμε σε Πεδία καταλήγουμε. Κοίτα να δεις πόσο επικίνδυνο γαι την υγεία μπορεί να αποδειχτεί το να χρωστάς Πεδία ,,,σε μεγάλη (φοιτητικά) ηλικία. Ή κατά πως λέει και ο λαός ...Κάθε πράγμα στον καιρό του και το ...πεδίο τον Αύγουστο!


Καλή σας μέρα.

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #14 on: August 11, 2005, 13:30:04 pm »

ΟΚ... Παραδεχομαι αγνοια και αδυναμια confused Τα ξαναλεμε σε κανα χρονο που θα εχω ασχοληθει αξιοπρεπως με Πεδια... (Αν και μαλλον μου χρειαζεται καμια αμερικανιά του τυπου "Ο Ηλεκτρισμος για ντούμηδες - for dummies") Παντως δεν καλυφθηκα, εξακολουθω να εχω ενστασεις, αλλα κατα πασα πιθανοτητα ειναι λογω αγνοιας οποτε δεν το συνεχιζω...
Το επικινδυνο για την υγεια δεν ειναι το να χρωστας Πεδια σε μεγαλη ηλικια αλλα... το να χρωστας τα παντα  sleep Προς το παρον επιστρεφω στο Λογισμο ΙΙ (κι αυτος με Πεδια ασχολειται!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
« Last Edit: August 11, 2005, 13:31:47 pm by aliakmwn » Logged
Pages: [1] 2 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...