Το σύστημα για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο

<< < (5/5)

cat:

«Τα ΑΕΙ να διαλέγουν τους φοιτητές τους»

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του Ν. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

«Τα πανεπιστήμια να διαλέγουν μόνα τους φοιτητές τους», ζητούν οι ομότιμοι καθηγητές πανεπιστημίου και προτείνουν αποδέσμευση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις εισαγωγικές εξετάσεις.

Το Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών Βόρειας Ελλάδας θα εξετάσει σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη νέες προτάσεις για την εισαγωγή των φοιτητών στα πανεπιστήμια.

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν δέκα εισηγήσεις καθηγητών πανεπιστημίου για τα συστήματα που ισχύουν σε ισάριθμες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα γίνει συζήτηση με πρυτάνεις, με σκοπό να προκύψουν συγκεκριμένες προτάσεις για αλλαγές και προσαρμογές στο ελληνικό σύστημα.

«Πρέπει να μπει τέλος στην παπαγαλία και να αναδειχθεί η προσωπικότητα των υποψηφίων», τόνισαν οι καθηγητές σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, επικρίνοντας σφόδρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Επισήμαναν την ανάγκη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αποκτήσει το ορθό «παιδευτικό» της ρόλο, προσφέροντας στους μαθητές γενικότερη μόρφωση και όχι τυποποιημένη γνώση με στόχο την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

«Δίνεις εγγυήσεις ότι μπορείς να σπουδάσεις την επιστήμη που διάλεξες; Δεν έχει και τόση σημασία η βαθμολογία που είχες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», ανέφερε ο πρόεδρος του Σώματος Ομοτίμων Καθηγητών Λυσίμαχος Μαυρίδης, εξηγώντας τη διεθνή «νέα τάση» για την εισαγωγή στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.

«Τα σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα δεν λύνονται έτσι», τόνισε, επικρίνοντας τις επιχειρούμενες αλλαγές από το υπουργείο Παιδείας.

Ο ομότιμος καθηγητής Γιώργος Βασιλικιώτης επισήμανε ως βασικά μειονεκτήματα του σημερινού ελληνικού συστήματος ότι:

* οι μαθητές Λυκείου επικεντρώνουν την προσπάθεια στα μαθήματα που θα εξεταστούν για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια, απαξιώνοντας μια ολοκληρωμένη εγκυκλοπαιδική μόρφωση.

* το μέλλον τους κρίνεται από το τι θα γράψουν στα τέσσερα έως έξι τρίωρα των πανελληνίων εξετάσεων.

* μπορούν να συμπεριλάβουν δεκάδες ετερόκλητα τμήματα στο μηχανογραφικό τους, με αποτέλεσμα να καλλιεργείται επιστημονικός κι επαγγελματικός αριβισμός.

* καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να επιτύχουν, εγκαταλείποντας άλλα σημαντικά ενδιαφέροντα, όπως η μουσική ή ο αθλητισμός.

* επιβαρύνονται οικονομικά οι οικογένειες για φροντιστήρια.

Την ίδια ώρα σε όλες της χώρες της Ευρώπης καταβάλλονται προσπάθειες τροποποίησης των συστημάτων εισαγωγής των μαθητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με τη βαρύτητα να δίνεται στην προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων και τα τεστ ειδικών ικανοτήτων. Τα κριτήρια αυτά παίζουν σπουδαίο ρόλο στο βρετανικό, το φινλανδικό και το γερμανικό σύστημα, μαζί με το βαθμό απολυτηρίου, ακόμη και την επαγγελματική εμπειρία. Μάλιστα, σε πολλά πανεπιστήμια, μετά την εισαγωγή τους, οι φοιτητές ενθαρρύνονται να εργαστούν τον πρώτο χρόνο, πριν ξεκινήσουν τις σπουδές τους.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/05/2007

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=2216940

pmousoul:

Όλα τα επιχειρήματά έχουν βάση... 

thrilikos:
Ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο, προτείνει ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης. Στις προτάσεις αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να είναι κατ' αρχήν αρνητική. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει επίσης και την δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων, στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.
Όσον αφορά το διάλογο για τις αλλαγές στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, αναμένεται να αρχίσει το Σεπτέμβριο. Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αποστείλει προσκλήσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.
http://www.zougla.gr/news.php?id=6020

4Dcube:
Quote from: thrilikos on August 06, 2008, 12:09:32 pm

Ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο, προτείνει ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης. Στις προτάσεις αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να είναι κατ' αρχήν αρνητική. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει επίσης και την δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων, στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.[...]
http://www.zougla.gr/news.php?id=6020

Ό τι κατέβει στον καθένα, το προτείνει...

AgentCain:
Quote from: Καμένος on April 14, 2007, 07:17:27 am

Γιατί να μην καταργηθούν εντελως οι πανελλήνιες και να δίνουν εξετάσεις εισαγωγικές στην σχολή στης αρεσκείας τους?


Και αυτό να γίνει τα πρώτα χρόνια δεν θα αποδώσει διότι οι τελειόφοιτοι θα τρέξουν στις σχολές υψηλής ζήτησης (ιατρική, νομική, πολυτεχνείο) διότι η νοοτροπία των προηγούμενων γενεών δεν θα έχει εξαλειφθεί ακόμα.
Στη συνέχεια λόγω της αυξημένης ζήτησης οι υποψήφιοι θα είναι υπεράριθμοι, το οποίο θα αναγκάσει τις σχολές να βάλουν θέματα όχι απλά δύσκολα αλλά εξεζητημένα που θα γνωρίζουν άτομα αποκλειστικά προσκολλημένα στο αντικείμενο χωρίς ίχνος εγκυκλοπαιδικών γνώσεων (ούτε άλλων ενδιαφερόντων π.χ. μουσικών, αθλητικών)
Οπότε θα επανέλθουμε στον ελιτισμό που προσπαθούμε να αποφύγουμε.
Αυτό πιθανώς θα είναι άδικο για άτομα που έμειναν απέξω για ελάχιστες διαφορές στην αξιολόγηση αλλά ενδεχομένως να ήταν καλύτεροι επιστήμονες λόγω των γενικότερων ενδιαφερόντων τους (=ανοιχτό μυαλό)

Αν η νοοτροπία των σπουδών δεν αλλάξει στο μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνικού πληθυσμού τότε κάθε εκπαιδευτικό μέτρο, που στοχεύει στην αναβάθμιση της διαδικασίας επαγγελματικού προσανατολισμού και  εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα αποτύχει.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page