Ο Σούμι φεύγει, ο Ράικονεν έρχεται
Τέλος εποχής για τον μεγαλύτερο σύγχρονο πιλότο και βάσει στατιστικών τον κορυφαίο όλων των εποχών. Λίγα λεπτά μετά το τέλος του GP της Ιταλίας όπου σημείωσε την 90η νίκη της καριέρας του, ο Μίκαελ Σουμάχερ ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τους αγώνες στο τέλος της σεζόν. Ο γερμανός πάντως θα μείνει στην Ferrari χωρίς να έχει διευκρινιστεί ο νέος του ρόλος. Παράλληλα, με δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Scuderia ανακοίνωσε ότι οι Κίμι Ράικονεν - Φελίπε Μάσα θα είναι οι οδηγοί της για το 2007. "Είναι μια πολύ ιδιαίτερη μέρα για μένα. Εχει γίνει πολλή συζήτηση για το μέλλον μου. Ολος ο κόσμος ενδιαφέρεται και θέλει να μάθει τι θα γίνει στο μέλλον. Λυπάμαι που μου πήρε τόσο πολύ χρόνο μέχρι να αποφασίσω, αλλά αυτή είναι η σωστή στιγμή. Aυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας μου στη Μόντσα, στο τέλος της σεζόν αποσύρομαι. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον πατέρα μου, την μητέρα μου η οποία δεν είναι στη ζωή, τη σύζυγό μου και τα παιδιά μου που με στήριζαν πάντα. Χωρίς αυτούς δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσω ως εδώ. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα στη Benetton και ιδιαίτερα στη Ferrari, όπου έκανα τόσους πολλούς φίλους.
Ηταν πραγματικά πολύ δύσκολη η απόφαση να σταματήσω να εργάζομαι σε τόσο υψηλό επίπεδο μαζί τους. Κάποτε θα ερχόταν αυτή η μέρα και αυτή αισθάνομαι ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Σε ό,τι αφορά στην στιγμή που ήρθε η απόφαση νομίζω ότι είναι σωστό να δώσω την ευκαιρία στον Φελίπε (Μάσα) να βρει τη θέση του στην ομάδα και να αποφασίσει το μέλλον του. Δεν υπήρχε λόγος να καθυστερήσω κι` άλλο την απόφασή μου γιατί ο Φελίπε έχει κάνει τόσο καλή δουλειά ως τώρα. Τώρα συγκεντρώνομαι στους 3 τελευταίους αγώνες και στις πιθανότητες που έχω να κατακτήσω το πρωτάθλημα", είπε ο συναισθηματικά φορτισμένος 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ενώ αποκάλυψε πως την απόφασή του την πήρε μετά το GP των ΗΠΑ. Την γνωστοποίησε στη Scuderia αλλά συμφώνησαν από κοινού να μην διαρρεύσει το παραμικρό στον Τύπο.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Ferrari ο
Ράικονεν θα είναι πιλότος της ομάδας μέχρι τα τέλη του 2009, ενώ ο
Μάσα μέχρι τα τέλη του 2008. Καθήκοντα δοκιμαστή/3ου οδηγού θα εξακολουθεί να ασκεί ο
Λούκα Μπαντοέρ."Πάντα έλεγα ότι η απόφασή του να αποχωρήσει θα ήταν αποκλειστικά δική του. Τώρα την πήρε αυτήν την απόφαση και είμαι αρκετά λυπημένος", σχολίασε ο πρόεδρος της Scuderia Λούκα ντι Μοντετζεμόλο και συνέχισε: "Ζήσαμε μαζί αξέχαστες στιγμές, καλές και κακές και πετύχαμε πράγματα που πολύ δύσκολα θα επαναληφθούν στο μέλλον.
Θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Μίκαελ Σουμάχερ για την αφοσίωσή του, την αποφασιστικότητά του και το κουράγιο του".
Ο Κίμι Ράικονεν, είπε από την πλευρά του: "Πέρασα πραγματικά πολύ καλά στην McLaren. Σέβομαι πάρα πολύ τους ανθρώπους με τους οποίους εργάστηκα και υπόσχομαι ότι θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό στους αγώνες που απομένουν μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος".
Αμεση ήταν και η απάντηση της McLaren Mercedes δια στόματος Ρον Ντένις: "Ως ομάδα γνωρίσαμε αρκετές επιτυχίες. Είναι ένας πολύ ξεχωριστός πιλότος και όλοι μας στη McLaren του δίνουμε του ευχόμαστε τα καλύτερα για την μελλοντική του καριέρα του".
GP ΙταλίαςΝέα τροπή στο πρωτάθλημα
Με την νίκη του στην Μόντσα ο Μίκαελ Σουμάχερ έφτασε τις ενενήντα στην Formula 1, δίνοντας νέα τροπή στο φετινό πρωτάθλημα μετά και την εγκατάλειψη του Φερνάντο Αλόνσο στον 44ο γύρο με σπασμένο κινητήρα. Ο κάτοχος της pole position και διάδοχος του «Σούμι» στην Scuedria, Κίμι Ραϊκόνεν τερμάτισε δεύτερος, χάνοντας το προβάδισμα μετά την σημαντική καθυστέρηση που είχε στο δεύτερο pit-stop. Εκπληκτικός ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος στην τρίτη του συμμετοχή σε αγώνα Formula 1 χάρισε στην BMW-Sauber το δεύτερο βάθρο της φέτος. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε πίσω από τον κάτοχο της pole position και διάδοχο του στην «Scuderia», Κίμι Ραϊκόνεν μέχρι το δεύτερο pit-stop και από τότε δεν έχασε ξανά το προβάδισμα από τον Φινλανδό οδηγό της MacLaren – Mercedes που περιορίστηκε στην δεύτερη θέση. Με την νίκη του στην Μόντσα ο Μίκαελ Σουμάχερ έφτασε τις ενενήντα στην Formula 1, έδωσε στην Ferrari το προβάδισμα στους κατασκευαστές και μείωσε την διαφορά του στους δύο βαθμούς από τον άτυχο Φερνάντο Αλόνσο.
Στην τρίτη θέση του βάθρου ο μέχρι πρόσφατα οδηγός δοκιμών της BMW Sauber, Ρόμπερτ Κούμπιτσα που αν και με τρεις αγώνες στην Formula 1 χάρισε στην ομάδα από την Βαυβαρία το δεύτερο βάθρο της στο φετινό πρωτάθλημα (είχε προηγηθεί η τρίτη θέση του Νικ Χάιντφελντ στην Ουγγαρία). Ότι βαθμούς πήρε η Renault απ’ αυτόν τον αγώνα τους πήρε από την τέταρτη θέση του Τζιανκάρλο Φιζικέλα, καθώς ο Αλόνσο εγκατέλειψε την προσπάθεια του από τον 44ο γύρο με σπασμένο κινητήρα. Ο Ιταλός ρίσκαρε πηγαίνοντας σ’ ένα pit-stop όταν οι βασικοί του αντίπαλοι έκαναν δύο.
Μετά τα όσα συνέβησαν στα ελεύθερα δοκιμαστικά με τον οδηγό δοκιμών Άντονι Ντέιβιντσον λίγοι θα περίμεναν πως η Honda θα είχε και τα δύο μονοθέσια της στην βαθμολογούμενη οκτάδα. Κι όμως Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο κατέλαβαν πέμπτη και έκτη θέση, επιλέγοντας τακτική μίας στάσης στα pits.
Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Γιάρνο Τρούλι και Νικ Χάιντφελντ στην πιο ενδιφέρουσα μάχη του αγώνα, με τον οδηγό της Toyota να κερδίζει αυτόν της BMW Sauber για επτά δέκατα του δευτερολέπτου. Πάντως o Γερμανός θα μπορούσε να διεκδικήσει μία θέση στον βάθρο αν δεν δεχόταν ποινή επειδή επιτάχυνε μέσα στο pit-lane.
O νικητής στην Τουρκία, Φελίπε Μάσα περιορίστηκε τελικά στην ένατη θέση, αφού το κλαταρισμένο δεξί μπροστινό ελαστικό της Bridgestone τον ανάγκασε να μπει για τρίτη φορά στα pits προκειμένου να το αντικαταστήσει.
Αναλυτικά οι χρόνοι των οδηγών:
1. Μ. Σουμάχερ (Ferrari) (B) 1:14:51.975 (10β.)
2. Κ. Ραϊκόνεν (McLaren Mercedes) (M) + 8.0’’ (8β.)
3. Ρ. Κούμπιτσα (BMW Sauber) (M) + 26.4’’ (6β.)
4. Τζ. Φιζικέλα (Renault) (M) + 32.0’’ (5β.)
5. Τζ. Μπάτον (Honda) (M) + 32.6’’(4β.)
6. Ρ. Μπαρικέλο (Honda) (M) + 42,4’’(3β.)
7. Γ. Τρούλι (Toyota) (B) + 44.6’’(2β.)
8. Ν. Χάιντφελντ (BMW Sauber) (Μ) + 45.3’’(1β.)
9. Φ. Μάσα (Ferrari) (B) + 45.9’’
10. Μ. Ουέμπερ (Williams Cosworth) (B) + 72,6’’
11. K. Κλιν (Red Bull Ferrari) (M) +1 Γύρος
12. Ν. Κούλθαρντ (Red Bull Ferrari) (M) +1 Γύρος
13. Σ. Σπιντ (Scuderia Toro Rosso)* (M) +1 Γύρος
14. Β. Λιούτσι (Scuderia Toro Rosso)* (M) +1 Γύρος
15. Ρ. Σουμάχερ (Toyota) (B) + 1 Γύρος
16. Τ. Σάτο (Super Aguri Honda) (B) +2 Γύροι
17. Κ. Άλμπερς (Midland F1 Toyota) (Β) + 2 Γύροι
Δεν τερμάτισαν:
Φ. Αλόνσο (Renault) (M)
Π. Ντε Λα Ρόσα (McLaren Mercedes) (M)
Ν. Ρόσμπεργκ (Williams Cosworth) (B)
Τ. Μοντέιρο (Midland F1 Toyota) (B)
Σ. Γιαμαμότο (Super Aguri Honda) (B)
(B) Bridgestone
(M) Michelin
* Η Scuderia Toro Rosso χρησιμοποιεί περιορισμένους 10κύλινδρους κινητήρες των τριών λίτρων.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bαθμολογία οδηγών μετά το GP της Ιταλίας (10/9)
Οδηγός Χώρα Βαθμοί
1. Φερνάντο Αλόνσο Ισπανία 108
2. Μίκαελ Σουμάχερ Γερμανία 106 3. Φελίπε Μάσα Βραζιλία 62
4. Tζιανκάρλο Φιζικέλα Ιταλία 57
5. Κίμι Ράικονεν Φινλανδία 57
6. Τ
ζένσον Μπάτον Μ. Βρετανία 40
7. Χουάν Πάμπλο Μοντόγια Κολομβία 26
8. Ρούμπενς Μπαρικέλο Βραζιλία 25
9. Νικ Χάιντφελντ Γερμανία 20
10. Ραλφ Σουμάχερ Γερμανία 18
11. Πέντρο ντε λα Ρόσα Ισπανία 14
12. Nτέιβιντ Κούλθαρντ Μ. Βρετανία 14
13. Γιάρνο Τρούλι Iταλία 12
14. Ζακ Βιλνέβ Καναδάς 7
15. Ρόμπερτ Κούμπικα Πολωνία 6
16. Μαρκ Ουέμπερ Αυστραλία 6
17. Νίκο Ρόσμπεργκ Γερμανία 4
18. Κρίστιαν Κλιν Αυστρία 2
19. Βιταντόνιο Λιούτσι Ιταλία 1
Bαθμολογία κατασκευαστών μετά το το GP της Ιταλίας (10/9)
Oμάδα Βαθμοί
1. Scuderia Ferrari Marlboro 168
2. Mild Seven Renault F1 Team 165
3. Team McLaren Mercedes 97
4. Lucky Strike Honda Racing F1 Team 65
5. ΒΜW Sauber F1 Team 33
6. Panasonic Toyota Racing 30
7. Red Bull Racing 16
8. Williams F1 Team 10
9. Scuderia Toro Rosso 1