• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:24:08 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:24:08 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31710
Online Today: 164
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 32
Guests: 125
Total: 157
Loudis1
Yamal
eed
thegreekbaron
thomasdt
thathas12
iliaspapam
ArchieHadCells
ValKar
vagelismo
ilias123
dimitris585
μιλτοςμ
Christina_R
Stathiss
zgeorgitz
charbel
myrtosa
christina02
anon
kokkinosgior
bougatsa
george14
Mavromati
ore525
Anatolim
mavropan
tols1
Kyritsisss
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για οποιοδήποτε πρόβλημα με register/login, στείλτε email στο contact@thmmy.gr.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Θρησκεία (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > "Πίστευε και μή ερεύνα"
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Go Down Print
Author Topic: "Πίστευε και μή ερεύνα"  (Read 24863 times)
Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #30 on: December 23, 2006, 19:03:31 pm »

Quote from: Wanderer on December 23, 2006, 18:52:55 pm
Επίσης, άλλο το "επιβεβαιώνω" κάτι και άλλο το "αντιλαμβάνομαι" κάτι. Εγώ ανέφερα τη λέξη "αντιλαμβάνομαι" και όχι "επιβεβαιώνω". Με την έννοια του ότι κάποια πράγματα που δεν έχουν σχέση με έρευνα (ένα γεγονός κ.λ.π.) μπορεί κάποιον (ίσως) να τον οδηγήσει στο να αντιληφθεί μια παρουσία έξω από τα πλαίσια αυτού του κόσμου.
Αυτός δεν είναι λόγος να πιστέψεις. Τα φαινόμενα απατούν. Ό,τι αντιλαμβανόμαστε με τις ατελείς αισθήσεις μας δεν είναι πάντα σωστό και πρέπει να τίθεται υπό έλεγχο.

Quote from: Wanderer on December 23, 2006, 18:52:55 pm
Σκέψου π.χ. κάποιον που προσεύχεται να βοηθηθεί σε μια αρρώστεια όπου όλοι οι γιατροί του λένε "δεν υπάρχει ελπίδα", τελικά να θεραπεύεται, ή ακόμα περισσότερο, έναν ιερέα να τον θεραπεύει.
Πώς θα ξέρει ότι τον θεράπευσε ο ιερέας; Μπορεί να έκαναν λάθος οι γιατροί, όπως συχνά συμβαίνει. Μπορεί να θεραπεύτηκε από μόνος του. Ένα υπολογίσιμο ποσοστό των ασθενειών θεραπεύεται από διάφορα αίτια, άσχετα με οποιαδήποτε θεραπεία.

Quote from: Wanderer on December 23, 2006, 18:52:55 pm
Αυτό μπορεί να θεωρηθεί για εκείνον τον άνθρωπο μια απόδειξη, που όμως δεν προήλθε μετά από έρευνα.
Λάθος. Η ιστορία που περιέγραψες είναι μια διαδικασία - ατελούς και κακοσχεδιασμένης - έρευνας.

Quote from: Wanderer on December 23, 2006, 18:52:55 pm
Έρευνα έχει να κάνει π.χ.με τη σύγκριση δύο θρησκειών ή στο κατα πόσο η θρησκεία την οποία "μελετάς" αντιφάσκει ή όχι με πράγματα όπως το παράδειγμα με τον ήλιο που προανέφερα.
Αυτό πάει στην ανάπτυξη μιας θεωρίας, όχι στην έρευνα για την απόδειξή της.

Quote from: Wanderer on December 23, 2006, 18:52:55 pm
Περίμενα να μελετήσεις το κείμενο με περισσότερη προσοχή. Τότε θα έβλεπες:δημιουργείται το φως ή θα λέγαμε πιο παραστατικά η φωτιά

Αν διαβάζεις και τα υπόλοιπα έτσι, τότε προφανώς να τα βρίσκεις βλακώδη, αφού δεν καταλαβαίνεις τί λένε.
Το ότι η εμφάνιση των συνωμοταξιών παρουσιάζεται με λάθος σειρά πώς το εξηγείς;
Logged
Wade
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 5795



View Profile WWW
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #31 on: December 23, 2006, 19:05:10 pm »

Quote from: Νessa on December 23, 2006, 19:03:31 pm
Το ότι η εμφάνιση των συνωμοταξιών παρουσιάζεται με λάθος σειρά πώς το εξηγείς;

Μήπως το ποστ μου θα ήταν κάποια απάντηση;

Κι επί τη ευκαιρία, νομίζω πως δεν ερμηνεύεις το ποστ του Wanderer όπως αυτός το εννοούσε...
Logged

Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #32 on: December 23, 2006, 19:06:01 pm »

Ποιο ποστ;
Logged
Wade
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 5795



View Profile WWW
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #33 on: December 23, 2006, 19:08:54 pm »

Δεν είμαι σίγουρος τι εννείς "συνωμοταξία", γι' αυτό το είπα με επιφύλαξη, αλλά αυτό το ποστ εννοούσα:

Quote from: Wade on December 23, 2006, 18:35:49 pm
Εγώ είχα ακούσει ότι, την τέταρτη μέρα, ο ήλιος έγινε "ορατός" από την επιφάνεια της Γης, γιατί μέχρι τότε η ατμόσφαιρα ήταν πολύ πυκνή και δε διερχόταν το φως του Ήλιου (αφού η Γη ήταν "αόρατος" όπως αναφέρεται στην 1η ή 2η μέρα, δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή, σ' αυτό αναφέρεται η μεγάλη πυκνότητα των αερίων της ατμόσφαιρας).  Wanderer, εγώ κάπως αλλιώς είχα ακούσει την ερμηνεία.  Δεν είμαι σίγουρος πάντως.
Logged

Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #34 on: December 23, 2006, 19:39:30 pm »

Συνωμοταξία λέγεται μια ομάδα ζωντανών οργανισμών. Είναι ευρύτερη από το είδος και μικρότερη από το βασίλειο.
Logged
KorkoLyk
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 840


Δεν αντέχω τόση πραγματικότητα


View Profile
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #35 on: December 23, 2006, 22:21:28 pm »

Quote from: lynx on December 22, 2006, 20:10:51 pm
Μη φοβάσαι να ερευνήσεις ότι θες όσον αφορά την πίστη σου. Βέβαια, επειδή η "έρευνα" αυτή δεν είναι ίδια με την επιστημονική έρευνα, μη περιμένεις χειροπιαστές αποδείξεις  του τύπου:
"Αν προσθέσω αλάτι στο νερό, το σημείο βράσμού του θα αυξηθεί? Α, ναι, το ίδιο μου δείχνει και το θερμόμετρο."
Θα είναι κυρίως μία φιλοσοφική και εσωτερική διαδρομή. Βέβαια, επειδή με όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτιοα γράμματα θα μάθεις, μην αρκεστείς σε μία μόνο άποψη ή πλευρά. Διάβασε από όλες και κατέληξε μετά στα δικά σου συμπεράσματα.

Έι, μια πλάκα έκανα, με αναφορά σε ένα σχετικό ποστ για τους μοναχούς και το βρωμόξυλο και το D&D... Tongue

Δυστυχώς, δε με ενδιαφέρει να ερευνήσω τίποτα για την πίστη μου, γιατί δεν πιστεύω...προφανώς όμως αν είσαι π. χ. χριστιανός καλό είναι να ερευνάς τις πηγές τις θρησκείας σου (πατερικά κείμενα, βίβλο κτλ). Εμένα η θρησκεία με ενδιαφέρει κυριώς ως κοινωνικό φαινόμενο.

Όσο για την έρευνα, η επιστημονική είναι η πιο έγκυρη, από άποψη καθαρής λογικής. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί και οι διαδικασίες της σε απομακρύνουν από το να πιστεύεις κάποια πράγματα. Γιατί αποκτάς γνώση για αυτά, γνώση επιστημονική φυσικά και όχι "βιωματική", "εσωτεριστική" ή ό, τι άλλο. Από εκεί και πέρα βέβαια, δεν επιδέχονται όλα τα πράγματα έρευνα. Οπότε σε αυτά ο καθένας κάνει ό, τι θέλει.

Αν ήμουν λίγο μπερδευτικός, λέω τέλος το εξής γισ νσ ξεκαθαρίσω:

Στο ερώτημα: "Ποιος είναι ο σκοπός του Σύμπαντος?", δεν μπορείς να απαντήσεις συλλέγοντας στοιχεία, αναλύοντας και συνθέτοντάς τα και γενικά εφαρμόζοντας μεθόδους επιστημονικής έρευνας.

Δεν πειράζει όμως. Αν έχεις ενδείξεις ότι το σύμπαν έχει κάποιο σκοπό, τότε μπορείς κάλλιστα να πιστέψεις = δεχτείς ότι αυτό είναι η απάντηση στην ερώτησή σου. Όπως μπορεί και οποιοσδήποτε άλλος με διαφορετικές ενδείξεις να υποστηρίξει κάτι άλλο. Ο καθένας ό, τι του αρέσει!

Το ζήτημα είναι τέλος αν σε ενδιαφέρουν και τέτοιου είδους ερωτήματα. Εμένα όχι! Smiley
Logged

"The fact that each individual sees apathy in his fellows perpetuates the common reluctance to organize for change."

Port Huron Statement
Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #36 on: December 23, 2006, 22:23:00 pm »

Ο σκοπός χρειάζεται και ένα υποκείμενο.
Logged
KorkoLyk
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 840


Δεν αντέχω τόση πραγματικότητα


View Profile
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #37 on: December 23, 2006, 22:27:20 pm »

Quote from: Νessa on December 23, 2006, 22:23:00 pm
Ο σκοπός χρειάζεται και ένα υποκείμενο.
8) Wink Grin

Πράγματι!

Επίσης μία κύρια πρόταση χρειάζεται ένα υποκείμενο γενικά. ΚΑι ο σκοπός χρειάζεται ραδιοφωνάκι και μπύρα για να μη βαριέται.

Αλλά επειδή δεν θέλω να μαμήσω το τόπικ σταματάω.  Cheesy

Καλό πάντως Νέσσα! Smiley
Logged

"The fact that each individual sees apathy in his fellows perpetuates the common reluctance to organize for change."

Port Huron Statement
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #38 on: December 24, 2006, 03:18:56 am »

Quote from: Νessa on December 23, 2006, 19:03:31 pm
Λάθος. Η ιστορία που περιέγραψες είναι μια διαδικασία - ατελούς και κακοσχεδιασμένης - έρευνας.
Μα τί λες τώρα; Ο άνθρωπος στην ιστορία προσευχήθηκε να γίνει καλά από την αρρώστεια του, δεν είπε "α, θα γίνω άρρωστος για να ερευνήσω μπας και ο Θεός με κάνει καλά". Δεν υπάρχει κανενός είδους έρευνας.


Quote from: Νessa on December 23, 2006, 19:03:31 pm
Αυτό πάει στην ανάπτυξη μιας θεωρίας, όχι στην έρευνα για την απόδειξή της.
Είναι δυνατόν να μου λες πως όταν ψάχνω να βρω ποιά θρησκεία με καλύπτει ή ποιές αντιφάσεις υπάρχουν ανάμεσα σε θρησκεία και επιστήμη, είναι ανάπτυξη θεωρίας και όχι έρευνα; Τί σόι θεωρία αναπτύσσω δηλαδή;

Quote from: Νessa on December 23, 2006, 19:03:31 pm
Πώς θα ξέρει ότι τον θεράπευσε ο ιερέας; Μπορεί να έκαναν λάθος οι γιατροί, όπως συχνά συμβαίνει. Μπορεί να θεραπεύτηκε από μόνος του. Ένα υπολογίσιμο ποσοστό των ασθενειών θεραπεύεται από διάφορα αίτια, άσχετα με οποιαδήποτε θεραπεία.
Ίσως να μην υπάρχουν βέβαιες ενδείξεις, υπάρχουν όμως σοβαρές ενδείξεις. Άρα, οφείλει να ψάξει και αυτήν την υπερκόσμια πιθανότητα.

Επίσης συμφωνώ με το ότι πρέπει κάτι που αντιλαμβανόμαστε με τις (ατελείς) αισθήσεις μας να τίθεται υπο έλεγχο. Εγώ όταν αναφέρομαι πως η Ανώτερη Δύναμη είναι βιωματική και όχι αποτέλεσμα έρευνας, δεν εννοώ πως δεν πρέπει να ελέγχεις τα ερεθίσματα που δέχεσαι. Έρευνα χρειάζεται, απλά πιστεύω πως για τους περισσότερους είναι μάλλον δύσκολο να αποδείξουν περίτρανα, έστω και στον εαυτό τους, πως ο Θεός υπάρχει (εξαιρώ τους μοναχούς & τους ιερείς, για τους οποίους δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη). Για αυτό και κινούνται με βάση την Πίστη. Όλα αυτά συνοψίζονται σε μια άποψη: Η Εκκλησία (για αυτή θα μιλήσω και όχι γενικά για τις θρησκείες, μιας και επικεντρώθηκε η συζήτηση κυρίως σε αυτήν) πάνω από όλα, προτρέπει τους ανθρώπους να συμμετάσχουν στα Μυστήρια και τις πεποιθήσεις της και έτσι (σε συνδυασμό με τις διδασκαλίες, που μπορούν να διαφωτίσουν τα θέματα έρευνας του τύπου "έχει η Γέννεση αντιφάσεις με την επιστήμη;" να βιώσουν αυτήν την υπερκόσμια εμπειρεία που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, βιώνει και αυτή.
Δηλαδή, η έρευνα (με την επιστημονική έννοια) δε φτάνει. Χρειάζεται πλήρη συμμετοχή στη λατρεία της Εκκλησίας. Βέβαια, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος έρευνας, οκ, σωστό αυτό, απλά εγώ όταν μιλούσα για έρευνα αναφερόμουν σε "χειροπιαστές" αποδείξεις (που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πειστήρια σε τρίτους).
Μπορεί κάποιος να ακολουθήσει τα παραπάνω και να μην πιστέψει, ενώ κάποιος άλλος να πιστέψει. Όπως και να έχει, εγώ ήθελα να πω πως δεν υπάρχει τίποτα το παράλογο σε αυτή τη λογική ή κάτι που να υπερασπίζει το "Πίστευε και μή ερεύνα".

Quote from: Νessa on December 23, 2006, 19:03:31 pm
Το ότι η εμφάνιση των συνωμοταξιών παρουσιάζεται με λάθος σειρά πώς το εξηγείς;
Μα δεν εμφανίζεται με λάθος σειρά:

"Η Γένεση δεν είναι εγχειρίδιο Αστρονομίας ή Ζωολογίας. Τα έντομα δεν τα αναφέρει καθόλου, σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ούτε μιλάει καθόλου για το τι έγινε στο εξώτερο σύμπαν. Αναφέρει, λακωνικά, μόνον τα ουσιώδη με λίγες λέξεις αποφασιστικής σημασίας.

Μόνον όταν η ζωή ανέβηκε από τη θάλασσα στην ξηρά, την πέμπτη μέρα, αρχίζει η Γραφή να γίνεται πιο λεπτομερής: «Και είπεν ο Θεός, εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού» (Γεν. α΄ 20). Η φράση «εξαγαγέτω τα ύδατα» σημαίνει καθαρά μια διαταγή που δόθηκε στα νερά από το Θεό, να βγάλουν έξω στη γη κάτι που ήδη το είχαν μέσα τους, δηλαδή τα ερπετά. «Εξ – άγω» σημαίνει «οδηγώ κάτι πρός τα έξω». Τι έβγαλαν λοιπόν «τα ύδατα... επί της γης»; Τίποτε άλλο από αυτό που είχαν: Τα ψάρια. Με την εντολή του Θεού, ψάρια άρχισαν να βγαίνουν από τη θάλασσα στην ξηρά. Σιγά και παραπατώντας πάνω στα πτερύγιά τους και τις ουρές τους έβγαιναν μια έξω από το νερό και έμπαιναν ξανά πάλι μέσα.

Έτσι, τα ψάρια έδωσαν αμφίβια ερπετά την πέμπτη ημέρα της δημιουργίας. Αλλά δεν σταματούσε εκεί ο λόγος του Θεού. Έλεγε: «Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού». Τα ψάρια δεν έδωσαν μόνον ερπετά, έδωσαν και «πετεινά πετόμενα επί της γής». Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, τα πρώτα πετεινά, τα πρώτα πουλιά της πέμπτης μέρας είχαν άμεση σχέση με τα ερπετά που εξήγαγαν τα ύδατα. Ήταν, δηλαδή, ιπτάμενα ερπετά.

Ψάρια, ερπετά, πουλιά, τρία ζωικά είδη πολύ όμοια μεταξύ τους στα ανατομικά και ζωολογικά τους χαρακτηριστικά. Και τα τρία δεν έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Γεννούν αυγά μέσα στα οποία αναπτύσσονται οι απόγονοί τους, έξω από το σώμα της μητέρας τους.

«Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα» (Γεν. α΄ 21). Για ποια κήτη μιλάει εδώ η Γένεση; Ασφαλώς όχι γι’ αυτά που εμείς ονομάζουμε κήτη. Οι φάλαινες είναι πολύ αναπτυγμένα ζώα, που έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Είναι, επομένως, θηλαστικά, ζώα της έκτης ημέρας. Εδώ μιλάει η Γραφή για άλλα κήτη, για τα τεράστια ερπετά, που ονομάζονται δεινόσαυροι.

 

Τα ζώα τής 6ης Δημιουργικής ημέρας

Τα ζώα που περπατούν επάνω στη γη την έκτη μέρα δεν τα παρουσιάζει πια η Αγία Γραφή να έχουν σχέση με τη θάλασσα, αλλά με την ξηρά: «Και είπεν ο Θεός εξαγαγέτω η γή ψυχήν ζώσαν κατά γένος, τετράποδα και ερπετά και θηρία της γής κατά γένος» (Γεν. α΄ 24). «Εξαγαγέτω η γη».

Τα ερπετά και τα πετεινά, που εμφανίστηκαν επάνω στην ξηρά την πέμπτη μέρα, έχουν προέλευση τη θάλασσα. Τα έδωσε η θάλασσα, βγήκαν μέσα απ’ αυτήν. Τα «τετράποδα» και τα «θηρία της γης» και τα «ερπετά» της έκτης μέρας έχουν πια προέλευση την ξηρά, προήλθαν δηλαδή από ζώα που δεν ζούσαν πλέον μέσα στη θάλασσα, σαν αυτά της πέμπτης μέρας, αλλά επάνω στην ξηρά.

Τα ζώα της έκτης μέρας, τα «τετράποδα» της Αγίας Γραφής, είναι πολύ όμοια μεταξύ τους, αλλά πολύ διαφορετικά από τα ζώα της πέμπτης μέρας. Τα ζώα της πέμπτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους έξω από το σώμα τους. Τα ζώα της έκτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους μέσα στο σώμα τους. Η πέμπτη μέρα είναι η εποχή των ερπετών, η έκτη μέρα είναι η εποχή των θηλαστικών. Τα ερπετά, βέβαια, (και σ’ αυτά συμπεριλαμβάνονταν όπως είδαμε τα πουλιά που ήταν ιπτάμενα ερπετά), συνέχισαν να υπάρχουν την έκτη μέρα και να αναπτύσσονται μαζί με τα θηλαστικά. Όμως, μαζί με τα παλιά ερπετά, που είχαν στα πλευρά τους τέσσερα πόδια και σέρνονταν μ’ αυτά, υπήρχαν την έκτη μέρα κάτι άλλα ερπετά που δεν είχαν πια καθόλου πόδια και σέρνονταν χωρίς αυτά, τα φίδια.

«Και εποίησεν ο Θεός τα θηρία της γής κατά γένος, και τα κτήνη κατά γένος αυτών και πάντα τα ερπετά της γής κατά γένος αυτών. Και είδεν ο Θεός ότι καλά» (Γεν. α΄ 25). «Θηρία», «κτήνη», «τετράποδα», «ερπετά της γής», τα ζώα της έκτης μέρας. «Τετράποδα» ονομάζει η Αγία Γραφή όλα τα θηλαστικά, «θηρία» ονομάζει τα σαρκοβόρα θηλαστικά και «κτήνη» τα φυτοφάγα. «Ερπετά της γής» ονομάζει τα ερπετά της ξηράς σε αντιδιαστολή πρός τα ερπετά της θαλάσσης, αυτά που ζούσαν στη θάλασσα και προήλθαν άμεσα από θαλάσσια ζώα, όπως ήταν τα ερπετά της πέμπτης μέρας".

 

Χρονολογική τοποθέτηση τής 5ης και 6ης δημιουργικής ημέρας

Σύμφωνα με τα παλαιοντολογικά ευρήματα, η πέμπτη δημιουργική ημέρα, συμπίπτει με τη Λιθανθρακοφόρο περίοδο, όπου πριν από 350.000.000 έτη βγήκαν στην ξηρά τα πρώτα αμφίβια, που ήταν πλήρως διαμορφωμένα τετράποδα "ερπετά".  Συμπεριλαμβάνει επίσης την περίοδο ως και τη δημιουργία των πτηνών, στο Ιουράσιο του Μεσοζωϊκού, (τον καιρό των δεινοσαύρων), πριν από 150.000.000 περίπου χρόνια.

Η έκτη δημιουργική ημέρα με τα θηλαστικά, συμπίπτει με την περίοδο του Κρητιδικού, πρ
ιν από 100.000.000 έτη περίπου, ως σήμερα.

Πώς μπορούσε ο Μωυσής να γνωρίζει τη σωστή σειρά δημιουργίας πριν γίνει ο άνθρωπος;  Ένα ακόμα στοιχείο για την ύπαρξη τού Δημιουργού.

« Last Edit: December 24, 2006, 03:22:26 am by Wanderer » Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #39 on: December 24, 2006, 15:55:16 pm »

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
Μα τί λες τώρα; Ο άνθρωπος στην ιστορία προσευχήθηκε να γίνει καλά από την αρρώστεια του, δεν είπε "α, θα γίνω άρρωστος για να ερευνήσω μπας και ο Θεός με κάνει καλά". Δεν υπάρχει κανενός είδους έρευνας.
Προφανώς και υπάρχει! Δεν είπα εγώ ότι το έκανε για να ερευνήσει την ύπαρξη Θεού, αλλά χωρίς να το θέλει, έκανε έρευνα!

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
Είναι δυνατόν να μου λες πως όταν ψάχνω να βρω ποιά θρησκεία με καλύπτει ή ποιές αντιφάσεις υπάρχουν ανάμεσα σε θρησκεία και επιστήμη, είναι ανάπτυξη θεωρίας και όχι έρευνα; Τί σόι θεωρία αναπτύσσω δηλαδή;
Την κοσμοθεωρία σου. Τη φτιάχνεις, την κατασκευάζεις, δεν ελέγχεις εάν είναι σωστή! Αυτός ο έλεγχος δε μπορεί να γίνει συγκρίνοντας διαφορετικές θρησκείες, αλλά εξετάζοντας τις πραγματικές συνθήκες.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
Δηλαδή, η έρευνα (με την επιστημονική έννοια) δε φτάνει. Χρειάζεται πλήρη συμμετοχή στη λατρεία της Εκκλησίας.
Τι σου προσφέρει αυτό; Δεν είναι αντικειμενικός λόγος να πιστέψεις κάτι.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
Βέβαια, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος έρευνας, οκ, σωστό αυτό,
Αν η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι ένα είδος έρευνας εγώ είμαι αρκούδα!

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
"Η Γένεση δεν είναι εγχειρίδιο Αστρονομίας ή Ζωολογίας. Τα έντομα δεν τα αναφέρει καθόλου, σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ούτε μιλάει καθόλου για το τι έγινε στο εξώτερο σύμπαν. Αναφέρει, λακωνικά, μόνον τα ουσιώδη με λίγες λέξεις αποφασιστικής σημασίας.

Μόνον όταν η ζωή ανέβηκε από τη θάλασσα στην ξηρά, την πέμπτη μέρα, αρχίζει η Γραφή να γίνεται πιο λεπτομερής: «Και είπεν ο Θεός, εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού» (Γεν. α΄ 20). Η φράση «εξαγαγέτω τα ύδατα» σημαίνει καθαρά μια διαταγή που δόθηκε στα νερά από το Θεό, να βγάλουν έξω στη γη κάτι που ήδη το είχαν μέσα τους, δηλαδή τα ερπετά. «Εξ ? άγω» σημαίνει «οδηγώ κάτι πρός τα έξω». Τι έβγαλαν λοιπόν «τα ύδατα... επί της γης»; Τίποτε άλλο από αυτό που είχαν: Τα ψάρια. Με την εντολή του Θεού, ψάρια άρχισαν να βγαίνουν από τη θάλασσα στην ξηρά. Σιγά και παραπατώντας πάνω στα πτερύγιά τους και τις ουρές τους έβγαιναν μια έξω από το νερό και έμπαιναν ξανά πάλι μέσα.

Έτσι, τα ψάρια έδωσαν αμφίβια ερπετά την πέμπτη ημέρα της δημιουργίας. Αλλά δεν σταματούσε εκεί ο λόγος του Θεού. Έλεγε: «Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού». Τα ψάρια δεν έδωσαν μόνον ερπετά, έδωσαν και «πετεινά πετόμενα επί της γής». Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, τα πρώτα πετεινά, τα πρώτα πουλιά της πέμπτης μέρας είχαν άμεση σχέση με τα ερπετά που εξήγαγαν τα ύδατα. Ήταν, δηλαδή, ιπτάμενα ερπετά.

Ψάρια, ερπετά, πουλιά, τρία ζωικά είδη πολύ όμοια μεταξύ τους στα ανατομικά και ζωολογικά τους χαρακτηριστικά. Και τα τρία δεν έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Γεννούν αυγά μέσα στα οποία αναπτύσσονται οι απόγονοί τους, έξω από το σώμα της μητέρας τους.

«Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα» (Γεν. α΄ 21). Για ποια κήτη μιλάει εδώ η Γένεση; Ασφαλώς όχι γι? αυτά που εμείς ονομάζουμε κήτη. Οι φάλαινες είναι πολύ αναπτυγμένα ζώα, που έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Είναι, επομένως, θηλαστικά, ζώα της έκτης ημέρας. Εδώ μιλάει η Γραφή για άλλα κήτη, για τα τεράστια ερπετά, που ονομάζονται δεινόσαυροι.

 

Τα ζώα τής 6ης Δημιουργικής ημέρας

Τα ζώα που περπατούν επάνω στη γη την έκτη μέρα δεν τα παρουσιάζει πια η Αγία Γραφή να έχουν σχέση με τη θάλασσα, αλλά με την ξηρά: «Και είπεν ο Θεός εξαγαγέτω η γή ψυχήν ζώσαν κατά γένος, τετράποδα και ερπετά και θηρία της γής κατά γένος» (Γεν. α΄ 24). «Εξαγαγέτω η γη».

Τα ερπετά και τα πετεινά, που εμφανίστηκαν επάνω στην ξηρά την πέμπτη μέρα, έχουν προέλευση τη θάλασσα. Τα έδωσε η θάλασσα, βγήκαν μέσα απ? αυτήν. Τα «τετράποδα» και τα «θηρία της γης» και τα «ερπετά» της έκτης μέρας έχουν πια προέλευση την ξηρά, προήλθαν δηλαδή από ζώα που δεν ζούσαν πλέον μέσα στη θάλασσα, σαν αυτά της πέμπτης μέρας, αλλά επάνω στην ξηρά.

Τα ζώα της έκτης μέρας, τα «τετράποδα» της Αγίας Γραφής, είναι πολύ όμοια μεταξύ τους, αλλά πολύ διαφορετικά από τα ζώα της πέμπτης μέρας. Τα ζώα της πέμπτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους έξω από το σώμα τους. Τα ζώα της έκτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους μέσα στο σώμα τους. Η πέμπτη μέρα είναι η εποχή των ερπετών, η έκτη μέρα είναι η εποχή των θηλαστικών. Τα ερπετά, βέβαια, (και σ? αυτά συμπεριλαμβάνονταν όπως είδαμε τα πουλιά που ήταν ιπτάμενα ερπετά), συνέχισαν να υπάρχουν την έκτη μέρα και να αναπτύσσονται μαζί με τα θηλαστικά. Όμως, μαζί με τα παλιά ερπετά, που είχαν στα πλευρά τους τέσσερα πόδια και σέρνονταν μ? αυτά, υπήρχαν την έκτη μέρα κάτι άλλα ερπετά που δεν είχαν πια καθόλου πόδια και σέρνονταν χωρίς αυτά, τα φίδια.

«Και εποίησεν ο Θεός τα θηρία της γής κατά γένος, και τα κτήνη κατά γένος αυτών και πάντα τα ερπετά της γής κατά γένος αυτών. Και είδεν ο Θεός ότι καλά» (Γεν. α΄ 25). «Θηρία», «κτήνη», «τετράποδα», «ερπετά της γής», τα ζώα της έκτης μέρας. «Τετράποδα» ονομάζει η Αγία Γραφή όλα τα θηλαστικά, «θηρία» ονομάζει τα σαρκοβόρα θηλαστικά και «κτήνη» τα φυτοφάγα. «Ερπετά της γής» ονομάζει τα ερπετά της ξηράς σε αντιδιαστολή πρός τα ερπετά της θαλάσσης, αυτά που ζούσαν στη θάλασσα και προήλθαν άμεσα από θαλάσσια ζώα, όπως ήταν τα ερπετά της πέμπτης μέρας".

 

Χρονολογική τοποθέτηση τής 5ης και 6ης δημιουργικής ημέρας

Σύμφωνα με τα παλαιοντολογικά ευρήματα, η πέμπτη δημιουργική ημέρα, συμπίπτει με τη Λιθανθρακοφόρο περίοδο, όπου πριν από 350.000.000 έτη βγήκαν στην ξηρά τα πρώτα αμφίβια, που ήταν πλήρως διαμορφωμένα τετράποδα "ερπετά".  Συμπεριλαμβάνει επίσης την περίοδο ως και τη δημιουργία των πτηνών, στο Ιουράσιο του Μεσοζωϊκού, (τον καιρό των δεινοσαύρων), πριν από 150.000.000 περίπου χρόνια.

Η έκτη δημιουργική ημέρα με τα θηλαστικά, συμπίπτει με την περίοδο του Κρητιδικού, πριν από 100.000.000 έτη περίπου, ως σήμερα.
Δεν τα ξέρω και τόσο καλά, αλλά είχα διαβάσει πολλά άρθρα που λένε ότι η σειρά είναι διαφορετική... τελοσπάντων. Μπορεί να το ψάξω λιγάκι και να επανέλθω.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 03:18:56 am
Πώς μπορούσε ο Μωυσής να γνωρίζει τη σωστή σειρά δημιουργίας πριν γίνει ο άνθρωπος;  Ένα ακόμα στοιχείο για την ύπαρξη τού Δημιουργού.
Όταν έχεις ένα κείμενο ασαφές και το ερμηνεύεις όπως θέλεις, έχεις την ελευθερία να φέρεις τα πάνω κάτω, και ακόμα και μπούρδες να λέει, να το βγάλεις τελικά σωστό.
Logged
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #40 on: December 24, 2006, 16:57:31 pm »

Quote from Nessa: "Την κοσμοθεωρία σου. Τη φτιάχνεις, την κατασκευάζεις, δεν ελέγχεις εάν είναι σωστή! Αυτός ο έλεγχος δε μπορεί να γίνει συγκρίνοντας διαφορετικές θρησκείες, αλλά εξετάζοντας τις πραγματικές συνθήκες."
  Ερευνώ τον εαυτό μου για να καταλήξω στο ποιές είναι οι επιθυμίες μου. Ερευνώ τις θρησκείες, για να βρω ποιά με εκφράζει ή τέλοσπάντων με ικανοποιεί. Επίσης, ερευνώ αν αυτή η θρησκεία έρχεται σε αντίθεση με την επιστήμη (παράδειγμα του ήλιου που είχα αναφέρει). Η κοσμοθεωρία υπάρχει σαν ακατέργαστο υλικό (μια πρώτη αντίληψη) και μετά διαμορφώνεται μέσω της έρευνας. Μπορεί να έχω σαν κοσμοθεωρία ότι υπάρχουν δράκοι, όμως μέσω της έρευνας αυτή η πεποίθησή μου είτε θα καταργηθεί είτε θα ενισχυθεί. Για τη θρησκεία, μπορεί να πιστεύω στο ότι στον Όλυμπο υπάρχει ένας δρακόμορφος αιγύπτιος Θεός, όμως και πάλι μέσω της έρευνας αυτή η αντίληψη καταρρίπτεται.


Quote from Nessa:"Προφανώς και υπάρχει! Δεν είπα εγώ ότι το έκανε για να ερευνήσει την ύπαρξη Θεού, αλλά χωρίς να το θέλει, έκανε έρευνα!"
Εγώ αυτήν την περίπτωση τη διαχωρίζω από την έρευνα, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα αν θεωρηθεί τελικά μια τέτοια περίπτωση. Εγώ θέλω να αποσαφηνίσω το εξής:

Quote from Nessa:"Τι σου προσφέρει αυτό; Δεν είναι αντικειμενικός λόγος να πιστέψεις κάτι."
"Αν η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας είναι ένα είδος έρευνας εγώ είμαι αρκούδα!"

Αυτό ακριβώς. Η συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας δεν αποτελεί έρευνα (εννοώ χειροπιαστές αποδείξεις). Δεν είναι έρευνα, διότι δεν θα μπορείς να παρουσιάσεις τεκμήρια σε έναν τρίτο (τουλάχιστον αδιαμφισβήτητα). Και πάλι εξαιρώ τους μοναχούς & τους ιερείς, για τους οποίους δεν εκφέρω γνώμη (δεν μπορώ να ξέρω τί νιώθουν ή τί βιώνουν). Πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις ή να μην το πιστέψεις. Αυτό προσπαθώ να πω. Αν δεν το ζήσεις για να διαπιστώσεις ότι κάτι άλλαξε στη ζωή σου ή ότι τίποτα δεν άλλαξε στη ζωή σου, τότε δεν μπορείς να πεις ότι έχεις "αναζητήσει" την Ανώτερη Δύναμη και δεν τη βρήκες ή ότι δεν υπάρχει λόγος να πιστέψεις σε αυτήν, διότι δεν έχεις μπει στην ουσία αυτού που διδάσκει.

Quote from Nessa:"Όταν έχεις ένα κείμενο ασαφές και το ερμηνεύεις όπως θέλεις, έχεις την ελευθερία να φέρεις τα πάνω κάτω, και ακόμα και μπούρδες να λέει, να το βγάλεις τελικά σωστό"¨
Σωστό. Σε κάποια πράγματα ισχύει και σε κάποια άλλα όχι. Η ευρύτερη ενασχόληση με το θέμα το οποίο υποστηρίζει αυτό το κείμενο θα δείξει εάν είναι κάτι το αφελές ή κάτι που είναι πολύ πιθανόν να πρόκειται για αλήθεια.



Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #41 on: December 24, 2006, 17:35:26 pm »

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 16:57:31 pm
Ερευνώ τον εαυτό μου για να καταλήξω στο ποιές είναι οι επιθυμίες μου. Ερευνώ τις θρησκείες, για να βρω ποιά με εκφράζει ή τέλοσπάντων με ικανοποιεί. Επίσης, ερευνώ αν αυτή η θρησκεία έρχεται σε αντίθεση με την επιστήμη (παράδειγμα του ήλιου που είχα αναφέρει). Η κοσμοθεωρία υπάρχει σαν ακατέργαστο υλικό (μια πρώτη αντίληψη) και μετά διαμορφώνεται μέσω της έρευνας. Μπορεί να έχω σαν κοσμοθεωρία ότι υπάρχουν δράκοι, όμως μέσω της έρευνας αυτή η πεποίθησή μου είτε θα καταργηθεί είτε θα ενισχυθεί. Για τη θρησκεία, μπορεί να πιστεύω στο ότι στον Όλυμπο υπάρχει ένας δρακόμορφος αιγύπτιος Θεός, όμως και πάλι μέσω της έρευνας αυτή η αντίληψη καταρρίπτεται.
Τα πρώτα δύο δεν είναι έρευνα, και το σωστό θα ήταν να μην τα κάνεις καθόλου. Σε υποβιβάζει σαν άνθρωπο το να επιλέγεις με τέτοια κριτήρια τι θα πιστέψεις.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 16:57:31 pm
Πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις ή να μην το πιστέψεις. Αυτό προσπαθώ να πω. Αν δεν το ζήσεις για να διαπιστώσεις ότι κάτι άλλαξε στη ζωή σου ή ότι τίποτα δεν άλλαξε στη ζωή σου, τότε δεν μπορείς να πεις ότι έχεις "αναζητήσει" την Ανώτερη Δύναμη και δεν τη βρήκες ή ότι δεν υπάρχει λόγος να πιστέψεις σε αυτήν, διότι δεν έχεις μπει στην ουσία αυτού που διδάσκει.
Είναι πολύ πιθανό η πίστη σε μια ανώτερη δύναμη να αλλάξει τη ζωή σου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ανώτερη δύναμη υπάρχει. ʼρα είναι λάθος να πιστεύεις με τέτοια κριτήρια.
Logged
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #42 on: December 24, 2006, 18:02:31 pm »

Quote from: Νessa on December 24, 2006, 17:35:26 pm
Τα πρώτα δύο δεν είναι έρευνα, και το σωστό θα ήταν να μην τα κάνεις καθόλου. Σε υποβιβάζει σαν άνθρωπο το να επιλέγεις με τέτοια κριτήρια τι θα πιστέψεις.
Διαφωνώ. Επίσης να τονίσω (διότι έτσι όπως το έθεσες μπορεί να παρερμηνευθεί) πως αποτελούν δύο παράμετρους ενός ευρύτερου συνδυασμού.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 16:57:31 pm
Είναι πολύ πιθανό η πίστη σε μια ανώτερη δύναμη να αλλάξει τη ζωή σου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ανώτερη δύναμη υπάρχει. ʼρα είναι λάθος να πιστεύεις με τέτοια κριτήρια.
Μου φαίνεται πως δεν με κατάλαβες. Όπως είπα και πριν: Πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις ή να μην το πιστέψεις. Δεν είπα απλά να πιστεύεις σε μια Ανώτερη Δύναμη.
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
Νessa
Guest
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #43 on: December 24, 2006, 22:56:21 pm »

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 18:02:31 pm
Διαφωνώ. Επίσης να τονίσω (διότι έτσι όπως το έθεσες μπορεί να παρερμηνευθεί) πως αποτελούν δύο παράμετρους ενός ευρύτερου συνδυασμού.
Πολύ κακώς αποτελούν παραμέτρους. Δεν πρέπει να πιστεύουμε ό,τι ταιριάζει στο χαρακτήρα και τις προσδοκίες μας, αλλά μόνο ό,τι εξηγεί όσο το δυνατόν πιο ικανοποιητικά την πραγματικότητα.

Quote from: Wanderer on December 24, 2006, 18:02:31 pm
Πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις ή να μην το πιστέψεις.
Μα γιατί; Δε βγάζει νόημα αυτό. Να πιστέψεις τι ακριβώς;

BTW για τη βίβλο και για τη γένεση βρήκα κάποια στοιχεία εδώ:

http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-contradictions.html#order

http://www.skepticsannotatedbible.com/science/long.html

Πολλές αντιφάσεις έχει το site http://www.skepticsannotatedbible.com/

Επίσης, να προτείνω το http://www.evilbible.com/ για την ανηθικότητα της βίβλου...
Logged
Wade
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 5795



View Profile WWW
Re: "Πίστευε και μή ερεύνα"
« Reply #44 on: December 25, 2006, 08:29:05 am »

Συγγνώμη, αλλά έριξα μια ματιά στο πρώτο λινκ, και έχει σοβαρότατες ελλείψεις σε θέματα πίστης.  Εμείς γνωρίζουμε την ερμηνεία των αποσπασμάτων που παραθέτει, ενώ αυτός το μόνο που κάνει είναι να απομονώνει ορισμένα χωρία και να κρέμεται για παράδειγμα από συγκεκριμένες λέξεις, χωρίς να βλέπει την ουσία των πραγμάτων.  Δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, γιατί δεν ξέρω αν θα ήθελα να συμμετάσχω σ' αυτή τη συζήτηση αυτή τη στιγμή.

Τα υπόλοιπα δεν τα διάβασα προσεκτικά ακόμη, και δεν μπορώ ακόμα να εκφέρω γνώμη.
Logged

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...