• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 17:13:00 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 17:13:00 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 16:30:35]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426674
Total Topics: 31711
Online Today: 201
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 61
Guests: 106
Total: 167
chriskazakos
stloukas
gp6
npalami
lina_zs
Evripidis
sofaki
Ponan
ArsenD
Petross
moutdimi
dimitrisblioumis
jimalexoud
Chrisvb17
gcheristanidhs
Ast
Belafonte
Chaidec
manos_diakakis
daphnenik
malogeor
Panagismark
nmpampal
Haralampos
JoHn!
maestros
aalmpanb
Dimosthenis
Sotirisbikos
petikas
tank
witchingHour
kstavroulis
noimaginationforthis
freskoulhs
DJ Stefzia
DespoinaKarategou
meni
Giopan
John120196
Farmakis Aggelos
alice
papajohnn06
tasakis
xdallas
Nikos_313
George_RT
marf10
teeeoooo
mdimitrig
bit11
Apostolos adam
aurora
bilbo
valentini
elias_farhood
mavrhs
athichatz
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 [3] Go Down Print
Author Topic: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια  (Read 4791 times)
aisxos
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 285


Σκατά στα μούτρα κάθε κομματόσκυλου!!


View Profile
Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
« Reply #30 on: July 06, 2009, 23:50:00 pm »

Quote from: Αλυτος Γριφος on July 05, 2009, 02:49:47 am
Κ. ΚΑΡΚΑΝΙΑΣ (πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων)
Περιμένουμε και αναγνώριση των πτυχίων
Η χορήγηση των αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας δεν θα αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας μας, γιατί ούτως ή άλλως υφιστάμεθα εδώ και χρόνια τους πιο απαιτητικούς ελέγχους των βρετανικών πανεπιστημίων με τα οποία συνεργαζόμαστε, του Βρετανικού Οργανισμού Ελέγχου Ποιότητας των Πανεπιστημίων (QΑΑ), του Βρετανικού Οργανισμού Πιστοποίησης (ΒΑC).

Εν τούτοις, οι άδειες ιδρύσεως και λειτουργίας θα επιτρέψουν στο υπουργείο να καταρτίσει επιτέλους έναν κατάλογο με τα κολέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα. Δεν πρέπει βεβαίως να ξεχνούμε ότι οι σπουδαστές και οι απόφοιτοί μας ενδιαφέρονται κυρίως για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Αυτό, σύμφωνα με τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας, πρέπει να εκδοθεί εντός του Ιουλίου 2009. Ελπίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει πολύ γρήγορα και στην εφαρμογή των νόμων.

Πηγη:
Code:
http://filiatranews.blogspot.com/2009/07/blog-post_3230.html

Μάλιστααα...βασικά επειδή έχω φίλους και φίλες από Κύπρο και το συζητήσαμε λίγο, τούτο έχω να πώ μόνο και ας με διαψεύσει ο χρόνος: Embarrassed Embarrassed

Στην Κύπρο δημιουργήθηκαν κολέγια ιδιωτικά που σιγά σιγά περί το 2006-2007 έγιναν πανεπιστήμια...χαχαχα το φαντάζεστε???Το Cyprus College έγινε University of Cyprus  Angry Angry Angry(αν δεν κάνω λάθος...) άντε και καλή δύναμη
Logged

Ο κομπλεξισμός των Ηλεκτρολόγων δεν φαίνεται στην σχολή, φαίνεται στο forum...και ΝΑΙ και γω Ηλεκτρολόγος είμαι!
Αιμιλία η φτερωτή χελώνα
Διεστραμμένος
**********
Gender: Female
Posts: 15580


Έξω η μπουχεσαρία απ'το ΤΗΜΜΥ


View Profile WWW
Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
« Reply #31 on: July 28, 2009, 05:06:26 am »

Και κατι σχετικο Tongue

Η ουσία της συζήτησης για το Εξεταστικό

Λένε ψέματα όσοι ισχυρίζονται ότι θα αποσυνδέσουν το Λύκειο από τις εξετάσεις και θα απαλλάξουν τις λαϊκές οικογένειες από τα βάρη


Η συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ δεν είναι ξεκομμένη από τις υπόλοιπες αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, τόσο στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, όσο και στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο κ. Μπαμπινιώτης δηλώνει πως το ζήτημα του Εξεταστικού είναι τεχνικό και σχετικά εύκολο να λυθεί και ότι προέχει η «αναμόρφωση του Λυκείου», για να μπορεί να περπατήσει και η οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης. Στο διάλογο που διεξάγεται στο ΣΠΔΕ, ανεξάρτητα από τις προτάσεις για το πώς θα γίνεται η εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, υπάρχει συναίνεση στην κατεύθυνση και τους στόχους των αλλαγών. Τα αστικά κόμματα, οι φορείς άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής του αστικού κράτους, συμφωνούν στο κύριο: Την επεξεργασία ενός σχεδίου ανακοπής του σχετικά εκτεταμένου αριθμού υποψηφίων (σε σύγκριση με τα άλλα κράτη της ΕΕ) για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε αυτό το μήκος κύματος συμφωνούν όλοι στο ότι πρέπει να ενισχυθεί η ΤΕΕ ως χώρος στον οποίο θα διοχετεύεται το αυξημένο μαθητικό δυναμικό, που δε θα καταφέρνει να προχωρήσει στη βαθμίδα του Γενικού Λυκείου. Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη, το Εξεταστικό μπορεί να λυθεί μόνο αν μειωθεί ο αριθμός των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση, με στροφή προς τα τεχνολογικά επαγγέλματα και τις τεχνολογικές σπουδές. Την ίδια στιγμή, το ΠΑΣΟΚ κάνει κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ γιατί μειώνεται ο αριθμός των νέων που πηγαίνουν στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ. Δε χωράει, λοιπόν, αμφιβολία ότι η οποιαδήποτε αλλαγή στο Εξεταστικό περνά μέσα από την όξυνση των ταξικών φραγμών στην ολοκλήρωση της όποιας γενικής μόρφωσης και στη στροφή στην ΤΕΕ για τη δημιουργία μιας στρατιάς ευέλικτου εργατικού δυναμικού με χαμηλές απαιτήσεις.

Για να υλοποιηθεί αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με τους αστικούς σχεδιασμούς, είναι απαραίτητη, λένε, η αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ). Ποτάμια δακρύων χύνονται από τα αστικά κόμματα που τόσα χρόνια οξύνουν τα προβλήματα της ανεργίας και της δουλειάς χωρίς δικαιώματα, γιατί - λένε - ο νέος δεν είναι καλά ενημερωμένος για το τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας! Ομως, ο ρόλος του ΣΕΠ σήμερα είναι άλλος. Επιτελεί τη λειτουργία τής από νωρίς εσωτερίκευσης των ταξικών ανισοτήτων ως προσωπικών αδυναμιών από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, της σύνδεσης του σχολείου με τον κόσμο της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) καταγράφεται το εξής αποκαλυπτικό: «Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την Επαγγελματική και την Τεχνική Εκπαίδευση»! Καθόλου παράξενο, λοιπόν, που το βιβλίο του ΣΕΠ απευθύνεται στους μαθητές και τους λέει: «...θα πρέπει να είσαι έτοιμος/η για «δια-βίου μάθηση» και αυτό δεν είναι αναγκαστικά "βάσανο", αλλά μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη και επαγγελματική εξέλιξη»...

Κοινό στοιχείο, επίσης, όλων των προτάσεων για το Εξεταστικό είναι η αναβαθμισμένη θέση των ΑΕΙ στο να έχουν λόγο στον τρόπο επιλογής των φοιτητών - σπουδαστών. Εντάσσεται αυτή η κατεύθυνση στην ανταγωνιστική λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται από τις αποφάσεις της Μπολόνια και προωθείται από τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις (νόμος πλαίσιο, αξιολόγηση, διά βίου μάθηση, μεταπτυχιακά, εξίσωση ΑΕΙ - ΤΕΙ και «κολεγίων» ιδιαίτερα με την επικείμενη ενσωμάτωση της οδηγίας 36/05 κλπ.). Το ανταγωνιστικό ΑΕΙ και ΤΕΙ πρέπει να έχει λόγο για τους φοιτητές - πελάτες του, να επιλέγει τους φοιτητές που θα αξιολογηθούν και αυτοί με τα κριτήρια της υποταγής στο καπιταλιστικό κέρδος! Αυτήν την προοπτική, άλλωστε, προκρίνουν και οι πρυτάνεις, οι οποίοι διεκδικούν να έχουν ρόλο τα Πανεπιστήμια στον καθορισμό του αριθμού των φοιτητών και των όρων εισαγωγής, ενώ προτείνουν και αυτοί την αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς έτσι θα «δίνονται άλλες ουσιαστικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διέξοδοι στους νέους και νέες και δε θα συνωστίζονται όλοι/ες προ των θυρών των ΑΕΙ»!
Η αυτοδυναμία του Λυκείου είναι ψέμα!

Τα φερέφωνα του κεφαλαίου ψεύδονται ασύστολα, όταν κάνουν λόγο για αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα των εξετάσεων και κατοχύρωση του αυτόνομου μορφωτικού του ρόλου.

Λένε ψέματα, γιατί συμφωνούν όλοι στο ότι το Λύκειο πρέπει να παραμείνει μια διακριτή βαθμίδα έξω από την υποχρεωτική εκπαίδευση, μια βαθμίδα επιλεκτική που θα διαιρείται σε γενική και τεχνική - επαγγελματική, πραγματοποιώντας έτσι το διαχωρισμό των μαθητών με κριτήρια τη δυνατότητά τους να συνεχίσουν στην ανώτατη βαθμίδα και το είδος των σπουδών που θα ακολουθήσουν.

Λένε ψέματα, γιατί συμφωνούν όλοι στο ότι πρέπει να συνυπολογίζεται η βαθμολογία του Λυκείου για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Ο κ. Μπαμπινιώτης εντοπίζει το πρόβλημα στο ότι δε μετράει ο βαθμός και η επίδοση των μαθητών στο σχολείο και, από την άλλη, κάνει λόγο για το βαθμοθηρικό χαρακτήρα του σχολείου! Μιλάει για πρόσβαση μετά από πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και περιφερειακά τεστ πολλαπλής επιλογής καθ' όλη τη διάρκεια του Λυκείου! Πού βρίσκεται, λοιπόν, η απαλλαγή της οικογένειας από το άγχος των εξετάσεων;

Το ΠΑΣΟΚ, από την άλλη, προβλέπει τη διατήρηση των πανελλαδικών εξετάσεων σε επιλεγμένο αριθμό μαθημάτων στο Λύκειο για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, από το βαθμό του οποίου θα εξαρτάται η εισαγωγή στο πρώτο έτος όχι κάποιου συγκεκριμένου τμήματος, αλλά μιας σχολής ή ενός ιδρύματος. Με λίγα λόγια, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, για να σπουδάσει κανείς στην ειδικότητα που επιθυμεί, θα πρέπει να περάσει από σαράντα κύματα!

Αποκορύφωμα οπορτουνιστικής στάσης είναι και η θέση του ΣΥΝ για τη δήθεν «ελεύθερη πρόσβαση». Στο όνομα της κατάργησης των εφάπαξ γενικών εξετάσεων που προτείνουν η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, προβάλλει ένα πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο (εξετάσεις ενδοσχολικές, εξετάσεις σε εργασίες, σε λογισμικό, σε γλωσσομάθεια κλπ.), το αποτέλεσμα των οποίων θα κρίνει την απόκτηση του απολυτηρίου και την πρόσβαση στο πρώτο πανεπιστημιακό έτος που - όπως και στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ - θα είναι γενικού χαρακτήρα, σε επίπεδο ιδρύματος! Η θέση για «ελεύθερη πρόσβαση» είναι αποπροσανατολιστική και αποτελεί βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Η ίδια η διεθνής εμπειρία το επιβεβαιώνει, καθώς, όπου υπάρχει κάποιο είδος «ελεύθερης πρόσβασης», έχει προηγηθεί πετσόκομμα των παιδιών ήδη από το Δημοτικό (βλ. Αυστρία, Γερμανία, κτλ).

Μάλιστα, προκειμένου να πείσουν για το δήθεν φιλολαϊκό χαρακτήρα της πρότασής τους, οι συμμετέχοντες στο διάλογο αναφέρονται στην ελληνική ιδιαιτερότητα του φροντιστηρίου. Πρόκειται για τρανό ψέμα! Στη Γερμανία της «ελεύθερης πρόσβασης» και του ταξικού ξεσκαρταρίσματος από την ηλικία των 10-12 ετών, υπάρχει πανγερμανικός σύνδεσμος ιδιωτικών φροντιστηρίων που λειτουργεί 25 χρόνια! Στη Γαλλία το 70% των φοιτητών της Ιατρικής του Παρισιού έχουν παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα! Μάλιστα, μια αμερικάνικη αλυσίδα φροντιστηρίων επεκτάθηκε στη γερμανική εκπαιδευτική αγορά! Το φαινόμενο του φροντιστηρίου είναι λοιπόν διεθνές και δεν έχει να κάνει με τον τρόπο πρόσβασης, αλλά με την ταξικότητα του σχολείου, το σκοπό του ως μηχανισμού αναπαραγωγής του κοινωνικού καταμερισμού εργασίας! Για την αστική τάξη της Ελλάδας το πρόβλημα δεν είναι ότι υπάρχει φροντιστήριο, αλλά ότι μεγάλο κομμάτι της λαϊκής οικογένειας δεν έχει παραιτηθεί ακόμα από την προσδοκία να σπουδάσει τα παιδιά της. Γι' αυτό οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου κάνουν λόγο για την ανάγκη να αλλάξει στάση η ελληνική κοινωνία ως προς την ΤΕΕ!
Απαντάμε με το σύνολο της στρατηγικής μας!

Λύση στο Εξεταστικό μπορεί να έρθει μόνο με τη δημιουργία Ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης, που θα μορφώνει και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή έως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί «ελεύθερα» να επιλέξει αν θα συνεχίσει στην ανώτατη ή στην επαγγελματική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί. Με τη συγκρότηση συστήματος δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής μόρφωσης μετά τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση με κατάργηση των φτηνών υποκατάστατων της κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κλπ.) Με αναδιαμόρφωση πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, χωρίς διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών σε κύκλους, «σύντομους» ή δήθεν «μεταπτυχιακούς», και κατηγοριοποίηση, πολυτυπία των ιδρυμάτων. Λύση στο Εξεταστικό δεν μπορεί να υπάρξει προς όφελος του λαού, αν δεν εξαλειφθεί η ανεργία και δεν εξασφαλιστεί πλήρης και σταθερή εργασία για όλους.

Στην εισήγηση της ΚΕ για το 18ο Συνέδριο του ΚΚΕ τονίζεται ότι «το θέμα της Παιδείας αφορά κατ' εξοχήν τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, καθώς αυτός καθορίζει, με βάση το σχεδιασμό, την επαγγελματική και την επιστημονική μόρφωση, λύνει το πρόβλημα της ανεργίας και θέτει την πλήρη αξιοποίηση του παραγωγικού και γενικότερα του ανθρώπινου δυναμικού για την ικανοποίηση των υλικών και πολιτιστικών αναγκών». Είναι, λοιπόν, καθήκον των κομμουνιστών να φωτίζουν το δρόμο ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας και της Παιδείας στην προοπτική της Λαϊκής Εξουσίας και Οικονομίας, γιατί μόνο σε αυτήν κανένας νέος δε θα περισσεύει και μόνο σε αυτήν θα μπορεί να γίνει πράξη το αίτημα του Κομμουνιστικού Μανιφέστου «...όπου η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός είναι η προϋπόθεση για την ελεύθερη ανάπτυξη όλων».

Κυριάκος ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ
Logged

"Όσοι περιμένουν να βρουν πατημένα χνάρια θα απογοητευτούν γρήγορα. Όσοι δεν είναι έτοιμοι να πέσουν και να ξανασηκωθούν, να χάσουν τον δρόμο τους και να τον ξαναβρούν, να αγγίξουν όχι μια και δύο αλλά δέκα και εκατό φορές τον πάτο της έσχατης αμφιβολίας για τα σχέδια τους, για τις ιδέες τους, για τους συντρόφους τους, και για τους ίδιους τους εαυτούς τους, να αναμετρηθούν με τα χίλια δυο πρόσωπα της απόγνωσης και να ξανανέβουν στον αφρό, είναι καλύτερα να περιμένουν την κοινωνική αλλαγή απ' τον Αι Βασίλη ή, πράγμα που δεν διαφέρει πολύ, από κάποια αψεγάδιαστη δικαιωμένη "πρωτοπορία" .Εμείς δεν έχουμε να προσφέρουμε παρά την άχαρη γοητεία της καινούριας προσπάθειας, την ιστορική βεβαιότητα για τον σκοπό, την πάλη για τον ποιοτικό εμπλουτισμό του μαζί με την αδιάκοπη κριτική για τα μέσα, την στράτευση σε μια υπόθεση που χρειάζεται μαχητές αλλά θέλει να καταργήσει τους στρατιώτες"

https://www.facebook.com/arage.eaak  Knuppel
Αιμιλία η φτερωτή χελώνα
Διεστραμμένος
**********
Gender: Female
Posts: 15580


Έξω η μπουχεσαρία απ'το ΤΗΜΜΥ


View Profile WWW
Re: Ανακοινώθηκε η κατάθεση σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια
« Reply #32 on: July 28, 2009, 17:03:42 pm »

Αξιζει παρα πολυ να διαβασετε την ανακοινωση της ΔΗΠΑΚ που παραθετω, ειδικα τα αστερακια ( * ) που εχω τονισει


Για το νομοσχέδιο “Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”


Η διαχρονική παράδοση των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ της κατάθεσης – «διαβούλευσης» – κατεπείγουσας ψήφισης από τα θερινά τμήματα της βουλής νόμων που αφορούν την εκπαίδευση συνεχίζεται.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» δεν αποτελεί μια απλή νομοτεχνική ρύθμιση των δυσχερειών που εντοπίστηκαν στη λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ το προηγούμενο διάστημα, τις οποίες απλά η κυβέρνηση της ΝΔ ξεπερνά με «πρόχειρο και «γραφειοκρατικό» τρόπο, όπως διατείνονται η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, το  ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ. Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε έρχεται να δώσει ώθηση στην εφαρμογή της Μπολώνια, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της πρόσφατης Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ. Να επιταχύνει την ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ. Να θεσμοθετήσει την αποδοτικότερη για το κεφάλαιο σύμφυσή τους με τις επιχειρήσεις. Βασική του κατεύθυνση είναι να υποταχθεί η εκπαίδευση στο εργασιακό μοντέλο των πολλών και διαφοροποιημένων σχέσεων εργασίας, των ευέλικτων μορφών «απασχόλησης», της κατοχύρωσης των πολλών και διαβαθμισμένων πτυχίων-τίτλων που θα προκύπτουν από μια «σούπα» μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της αυτοχρηματοδότησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσω εμπορίας «επιστημονικών προϊόντων».

Στην ουσία, χωρίς να αναβαθμίζονται τα ΤΕΙ σε διδακτικό προσωπικό, σε υποδομές και εξοπλισμό, σε επίπεδο προπτυχιακών προγραμμάτων, χωρίς να τίθενται κριτήρια για το αν αυτά ανταποκρίνονται σε πραγματικό επιστημονικό αντικείμενο, τα εξωθούν προς την αναζήτηση ιδιωτικών πόρων, πιο βαθιά προς την εμπορευματική-επιχειρηματική λειτουργία. Τα εργαστήρια των ΤΕΙ θα αποτελούν δομές απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων, βαθύτερης πρόσδεσης των ΤΕΙ με το κεφάλαιο. Θα στηρίζουν την ανάπτυξη των Κέντρων Τεχνολογικής Έρευνας, ΝΠΙΔ που σε πολλές περιπτώσεις συνεργάζονται με ιδιωτικά ξένα Πανεπιστήμια και δραστηριοποιούνται σε τομείς που έχουν σημασία για την αγορά και τις επιχειρήσεις. Με αυτήν την έννοια, το Σχέδιο Νόμου διευκολύνει την ουσιαστικότερη σύνδεση της έρευνας με το κεφάλαιο, αξιοποιώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και τα ΤΕΙ. Μέσα από συμπλέγματα ΑΕΙ-ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων, επιχειρήσεων και ΚΤΕ τα ΤΕΙ θα διοργανώνουν μεταπτυχιακά και ερευνητικά προγράμματα, με στόχο το «συντονισμό», όπως τον αποκαλούν, των ερευνητικών προγραμμάτων. Στην ίδια κατεύθυνση, της υλοποίησης των αποφάσεων της Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας, κινείται και η πρόσφατη Διυπουργική Απόφαση για το χωροταξικό σχέδιο για την έρευνα, καθώς εκτιμούν ότι η έρευνα διασπαθίζεται και δε γίνεται αποτελεσματική απορρόφηση των κονδυλίων, δε διευκολύνεται η σύμφυση με τις επιχειρήσεις και τους μονοπωλιακούς κολοσσούς που χρειάζονται τις δημόσιες ερευνητικές υποδομές για να βελτιώσουν την τεχνογνωσία και να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Συγκεκριμένα

    * Τα εργαστήρια των ΤΕΙ, με απλές υπουργικές αποφάσεις, θα ιδρύονται, θα συγχωνεύονται ή θα καταργούνται, θα αποτελούν υποβοηθητικό μηχανισμό των Κέντρων Τεχνολογικής Έρευνας. Όλα αυτά σε πλαίσια «αυτονόμησης» από τον έλεγχο των τμημάτων και αυτοχρηματοδότησης, μέσω εκτέλεσης ερευνητικών προγραμμάτων για τα ίδια ή κατά παραγγελία, τη διάθεση (βλ. εμπορία) των ερευνητικών-επιστημονικών προϊόντων. Στα τελευταία προφανώς δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί και η εκπαίδευση.  (άρθρα 1, 2, 4)
    * Με την ίδια λογική, «τακτοποιεί» και το θέμα των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων (ΕΠΙ), αντικαθιστώντας προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για τη σύνδεση των ΕΠΙ με τις επιχειρήσεις, τη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των επιχειρήσεων μέσω των ΕΠΙ, εφόσον αυτές εμφανίζονται να διεξάγουν ερευνητικό έργο αξιοποιώντας πάντα τις υποδομές των ερευνητικών ινστιτούτων και κατευθύνοντας και τα αποτελέσματα της έρευνας προς το συμφέρον του κεφαλαίου και όχι των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
    * Προσφέρει χώρο δράσης και χρηματοδότησης με ζεστό κρατικό χρήμα, παραχωρώντας ένα νέο πεδίο κυκλοφορίας, στο κατασκευαστικό κεφάλαιο μέσω ΣΔΙΤ. Προβλέπεται επίσης ότι η συντήρηση, φύλαξη, ασφάλιση, λειτουργία, κτλ,  είναι δυνατόν να ανατεθούν σε «εταιρίες ειδικού σκοπού». (άρθρο 22)
    * Μεταφέρει την ευθύνη (και τις δαπάνες) κάλυψης αναγκών καθαριότητας, φύλαξης, συντήρησης στα ΑΕΙ δίνοντας τους τη δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις έργου με φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Γεγονός που αποτελεί τη θεσμοθέτηση της σημερινής άθλιας κατάστασης των εργολαβιών για την κάλυψη πάγιων αναγκών π.χ. φύλαξης καθαριότητας, τεχνικής υποστήριξης. (άρθρο 40)
    * Περιορίζει τη δημοκρατική λειτουργία και ενισχύει τον συγκεντρωτισμό στη διοίκηση των ΑΕΙ. Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της συγκλήτου στο πρυτανικό συμβούλιο «αν για οποιονδήποτε λόγο δεν καθίσταται δυνατή η πραγματοποίηση συνεδρίασης ή η λήψη απόφασης» σηματοδοτεί την υποβάθμιση της συγκλήτου. Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς συνεδριάσεις με τέτοιο πλήθος θεμάτων που τα τελευταία να μη συζητούνται ποτέ. Όλα αυτά μεταφέρονται αυτόματα στο Πρυτανικό Συμβούλιο. (άρθρο 25).
    * Ενισχύει/θεσμοθετεί την συρρίκνωση των ΤΕΙ με κριτήρια αγοραία και πελατειακά, αντί να παίρνει μέτρα στήριξης τους. (άρθρο 17)
    * Δίνεται μια επίφαση ανωτατοποίησης των ΤΕΙ με μεταφορά ρυθμίσεων των ΑΕΙ σε ΤΕΙ (ομότιμοι, ευθύνες Προέδρου, εξεταστική Σεπτεμβρίου, κτλ), με δυνατότητα κοινών μαθημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ, κτλ.
    * Ικανοποιεί συντεχνιακά, μισθολογικά και άλλα αιτήματα (εξέλιξης, συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα και μετά τη συνταξιοδότηση, κ.α.) των μελών ΕΠ των ΤΕΙ. Δεν αντιμετωπίζεται το μεγάλο ζήτημα του διδακτικού προσωπικού, αφού σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι ανάγκες καλύπτονται από έκτακτο προσωπικό (σήμερα, περίπου το 80% του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι έκτακτοι), ή προσωπικό που δε διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα για την ιδιότητα του πανεπιστημιακού.
    * Εντάσσει στις ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση ζητήματα παραβόλων και εγκρίσεων αδειών ΚΕΣ, ανάγοντάς τα de facto σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης. (άρθρο 40 παρ. 4)

Το Νομοσχέδιο κατατίθεται σε μια περίοδο όπου η απαίτηση του κεφαλαίου για βαθύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, με το νέο στοιχείο της παρούσας καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, γίνεται εντονότερη και πιο σχεδιασμένη. Με το νομοσχέδιο φαίνεται ότι γίνεται μια προσπάθεια ώστε η επίθεση που εξαπολύει η άρχουσα τάξη και τα κόμματά της, εναρμονισμένη απόλυτα στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και στο χώρο της Παιδείας, να συντονιστεί και να γενικευτεί.

Η αναγκαία αναμόρφωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν μπορεί να έρθει χωρίς σύγκρουση με τους μηχανισμούς της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των άλλων κέντρων που καθοδηγούν και υπαγορεύουν την πολιτική στην Παιδεία, στην εργασία, συνολικά στην κοινωνική ζωή. Η ΔΗΠΑΚ καλεί τους Παν/κούς, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους σε ΑΕΙ/ΤΕΙ/Ερευνητικά Κέντρα σε συσπείρωση, αγωνιστική δράση και σύγκρουση  με

    * τις αναχρονιστικές διακρίσεις σε πανεπιστημιακή και μη πανεπιστημιακή – τεχνολογική, που αναπαράγουν τις αλληλοκαλύψεις και την ανισοτιμία των ΑΕΙ – ΤΕΙ, τις κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα στα Ιδρύματα, τα τμήματα και τους αποφοίτους τους,
    * τον αντιεπιστημονικό, ταξικό, διαχωρισμό των προπτυχιακών σπουδών από την επιστημονική ειδίκευση και τη διάσπασή τους σε κύκλους.

Διεκδικούμε

    * Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και της εξέλιξης της επιστήμης, που να εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου επιστημονική ειδίκευση για όλους αδιάκριτα τους φοιτητές, με ενιαίες προπτυχιακές σπουδές και μεταπτυχιακές σπουδές ενός κύκλου που να οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό δίπλωμα.
    * Καμιάς μορφής ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Κατάργηση του Νόμου για τα ΚΕΣ, μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05
    * Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και επανεξέταση των αντικειμένων τους, ώστε, παράλληλα με τις αναγκαίες μεταξύ τους διαφοροποιήσεις, να ανταποκρίνονται ενιαία στις πραγματικές ανάγκες της επιστημονικής και κοινωνικής προόδου.
    * Αποτροπή της επιβολής του συστήματος αξιολόγησης των ιδρυμάτων και του διδακτικού προσωπικού, με κριτήρια εξωπανεπιστημιακά – επιχειρηματικά, της σύνδεσης της χρηματοδότησης με το βαθμό ανταπόκρισής τους στις απαιτήσεις της «αγοράς».

ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ, 17 Ιουλίου 2009

Πηγη : http://dipakpatras.wordpress.com/2009/07/17/nomosxedio_tei/
Logged

"Όσοι περιμένουν να βρουν πατημένα χνάρια θα απογοητευτούν γρήγορα. Όσοι δεν είναι έτοιμοι να πέσουν και να ξανασηκωθούν, να χάσουν τον δρόμο τους και να τον ξαναβρούν, να αγγίξουν όχι μια και δύο αλλά δέκα και εκατό φορές τον πάτο της έσχατης αμφιβολίας για τα σχέδια τους, για τις ιδέες τους, για τους συντρόφους τους, και για τους ίδιους τους εαυτούς τους, να αναμετρηθούν με τα χίλια δυο πρόσωπα της απόγνωσης και να ξανανέβουν στον αφρό, είναι καλύτερα να περιμένουν την κοινωνική αλλαγή απ' τον Αι Βασίλη ή, πράγμα που δεν διαφέρει πολύ, από κάποια αψεγάδιαστη δικαιωμένη "πρωτοπορία" .Εμείς δεν έχουμε να προσφέρουμε παρά την άχαρη γοητεία της καινούριας προσπάθειας, την ιστορική βεβαιότητα για τον σκοπό, την πάλη για τον ποιοτικό εμπλουτισμό του μαζί με την αδιάκοπη κριτική για τα μέσα, την στράτευση σε μια υπόθεση που χρειάζεται μαχητές αλλά θέλει να καταργήσει τους στρατιώτες"

https://www.facebook.com/arage.eaak  Knuppel
Pages: 1 2 [3] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...