• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 23, 2026, 02:28:25 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 23, 2026, 02:28:25 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Η/Μ Πεδίο ΙΙ] Γενικές απ...
by georkala
[Today at 00:03:44]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[June 22, 2026, 23:17:08 pm]

[Δομημένος Προγραμματισμό...
by Lalson
[June 22, 2026, 13:58:02 pm]

[Ισχύος II] Γενικές απορί...
by Nikos_313
[June 22, 2026, 12:15:31 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by chatzikys
[June 22, 2026, 11:59:21 am]

[Δ.Υ.Σ.] Γενικές απορίες ...
by Nekt
[June 22, 2026, 11:47:27 am]

[Συστήματα Μετρήσεων] Γεν...
by rigas_s
[June 22, 2026, 11:25:27 am]

[Αριθμητική Ανάλυση] Γενι...
by Petross
[June 21, 2026, 12:15:38 pm]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by χηρουλα Αλεξίου
[June 21, 2026, 01:07:36 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by george14
[June 19, 2026, 23:19:07 pm]

[Ηλεκτρονική ΙΙ] Γενικές ...
by nmpampal
[June 18, 2026, 07:37:37 am]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by Lalson
[June 17, 2026, 10:37:39 am]

Κάμερες στην Πρυτανεία το...
by RivenT
[June 16, 2026, 23:48:23 pm]

[Μικροεπεξεργαστές] Γενικ...
by G.V.
[June 16, 2026, 15:31:13 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by femanak
[June 16, 2026, 11:11:17 am]

H Στοά των Off Topic
by χηρουλα Αλεξίου
[June 15, 2026, 17:39:58 pm]

Γιατί οι ΤΗΜΜΥδες έχουν μ...
by Karaμazoβ
[June 15, 2026, 14:31:16 pm]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by Λαμπτήρας
[June 12, 2026, 13:36:19 pm]

[Ημιαγωγά Υλικά] Απορίες ...
by Nikos_313
[June 11, 2026, 10:23:04 am]

[Ευφυή και Προσαρμοστικά ...
by grepanis
[June 11, 2026, 10:11:51 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10404
Latest: OzB
Stats
Total Posts: 1431504
Total Topics: 32024
Online Today: 1130
Online Ever: 18918
(April 06, 2026, 16:05:31 pm)
Users Online
Users: 13
Guests: 802
Total: 815
Kwstas
Northern Eagle
Mangoutis
Το παγώνι
Giannisl
athena_apo
GregKal
FINngineer
Psycher
okanpala
tzesi
ALeXLe
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για οποιοδήποτε πρόβλημα με register/login, στείλτε email στο contact@thmmy.gr.
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών  > 8ο Εξάμηνο > Μικροεπεξεργαστές και Περιφερειακά > AVR Εποχή (Moderator: Tasos Bot) > [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 [3] Go Down Print
Author Topic: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017  (Read 9112 times)
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #30 on: June 22, 2017, 20:48:57 pm »

Quote from: bsp on June 22, 2017, 20:38:32 pm
έχεις ένα δίκιο: ότι μπορεί να πετάει κενά reti για να είναι σίγουρος για τα interrupt.
Καλύτερα είναι να είσαι κομπλε με τον χειρισμό EIMSK έτσι ώστε να ελέγχεις τα interrupt που θες. Αφού μπορεί να βάλει και ιεραρχικό interrupt οπότε το μαθαίνεις έτσι. Και δεν χρειάζεσαι reti συνέχεια.
« Last Edit: June 22, 2017, 21:18:27 pm by Tarzanello » Logged
Indy
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 367


View Profile WWW
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #31 on: June 22, 2017, 20:52:44 pm »

Άρα η χρήση των κατάλληλων .org για το κάθε interrupt καθιστά τα πολλαπλά reti αχρείαστα... μάλιστα
« Last Edit: June 22, 2017, 21:18:35 pm by Tarzanello » Logged

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute.
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #32 on: June 22, 2017, 21:02:44 pm »

Quote from: Andromedas on June 22, 2017, 19:54:26 pm

Όταν γράφω είναι τα ίδια αυτό που εννοώ ότι καταλήγει σε reti
προφανώς κάθε εντολή μετά από το 0x00 -> reset
μέχρι το τελευταίο interrupt vector είναι μια θέση και πρέπει να μπει μια εντολή: jump εκεί που θες ή reti  ή να μην μπει τίποτα για το αντίστοιχο vector
« Last Edit: June 22, 2017, 21:18:45 pm by Tarzanello » Logged
fibonacci
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 78


View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #33 on: June 23, 2017, 14:30:29 pm »

Τι κάνουμε στην περίπτωση που θέλουμε να σετάρουμε έναν  timer με περίοδο διακοπής 1 min ; Ακόμα και στην περίπτωση του timer1 που είναι 16-bit  δεν βγαίνει γιατί το 1 λεπτό είναι αρκετά μεγάλη περίοδος .
Logged
Indy
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 367


View Profile WWW
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #34 on: June 23, 2017, 15:19:12 pm »

Quote from: fibonacci on June 23, 2017, 14:30:29 pm
Τι κάνουμε στην περίπτωση που θέλουμε να σετάρουμε έναν  timer με περίοδο διακοπής 1 min ; Ακόμα και στην περίπτωση του timer1 που είναι 16-bit  δεν βγαίνει γιατί το 1 λεπτό είναι αρκετά μεγάλη περίοδος .

Μετράς πολλές φορές. Ο μεγαλύτερος χρόνος για 16 bit και επεξεργαστή 4MHz (ο οποίος χρόνος παίρνεται για max prescaler, δηλαδή 1024) είναι 2^16 / (4MHz / 1024) = 16s. Οπότε το 1 λεπτό το παίρνεις μετρώντας 3 φορές 16s και μια φορά 12s.
Logged

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute.
Indy
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 367


View Profile WWW
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #35 on: June 23, 2017, 16:47:48 pm »

Γενικά χρειάζεται να μηδενίζουμε manually τους actual καταχωρητές των timers (TCNTn) πριν τη χρήση τους; Σε κάποια παλιά θέματα έχω δει να το κάνουν και σε κάποια όχι.
Logged

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute.
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #36 on: June 23, 2017, 16:48:53 pm »

Quote from: fibonacci on June 23, 2017, 14:30:29 pm
Τι κάνουμε στην περίπτωση που θέλουμε να σετάρουμε έναν  timer με περίοδο διακοπής 1 min ; Ακόμα και στην περίπτωση του timer1 που είναι 16-bit  δεν βγαίνει γιατί το 1 λεπτό είναι αρκετά μεγάλη περίοδος .
Quote from: Indy on June 23, 2017, 15:19:12 pm
Μετράς πολλές φορές. Ο μεγαλύτερος χρόνος για 16 bit και επεξεργαστή 4MHz (ο οποίος χρόνος παίρνεται για max prescaler, δηλαδή 1024) είναι 2^16 / (4MHz / 1024) = 16s. Οπότε το 1 λεπτό το παίρνεις μετρώντας 3 φορές 16s και μια φορά 12s.
Μια άλλη λύση έιναι να χρησιμοποιήσεις δύο timers  ο ένας να μετράει με περίοδό T=10s πχ και άλλος να μετράει 6*T. Αυτή η μέθοδος πραγματοποιείται με τον εξής τρόπο:
έστω για το ΑΤmega128 χρησιμοποιήσεις τον ένα timer πχ για να έχεις την περίοδο 10sec και τον timer 1 η 2 για την 6*Τ. Ο timer1 ή 2 πρέπει να ρυθμιστεί με prescaler external clock cs =7 και ελεγχει το pin PD6 (T1) ή PD7(T2) όταν rise edge αυξάνει τον timer1 ή 2 κατά 1. Άρα πρέπει σε interrupt του overflow  του timer που μετράει το 10sec να αλλάζεις το PD7 από 0->1 (Με προσόχη θές η αλλάγη 0->1 1->0 να διαρκεί πάνω από 3 cpu clock αρά μισή περίοδος Τ=5sec 0->1 T=5sec 1->0 και έχεις από Rise edge σε Rise edge 10 seconds)
Logged
Andromedas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 504



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #37 on: June 23, 2017, 17:04:03 pm »

Quote from: Indy on June 23, 2017, 16:47:48 pm
Γενικά χρειάζεται να μηδενίζουμε manually τους actual καταχωρητές των timers (TCNTn) πριν τη χρήση τους; Σε κάποια παλιά θέματα έχω δει να το κάνουν και σε κάποια όχι.
Γενικά γίνονται 0 με reset. Έαν αλλάξεις τον prescaler σε 00  ενώ τρ΄εχει το ρολόι ο TCNT δεν μηδενίζεται  άρα εάν θες να ξαναρχίσει από το μηδέν μέχρι το πού το έχει ρυθμίσει τότε πρέπει να τον μηδενίσεις. Αν ο TCNT έχει μια τιμή, αλλάξεις το top σε < από TCNT τότε θα μετρήσει μια φορά μέχρι το max για να μηδενιστεί. Γενικά προτείνω να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά clock και όχι το ίδιο διότι μπορεί να ξεχάσεις καμιά μικρό ρύθμιση από κυματομορφή σε κυματομορφή
Logged
kaspas
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 653



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #38 on: June 25, 2017, 13:00:14 pm »

Στις ρουτίνες διακοπής πρέπει να αποθηκεύουμε στην στοίβα τον SR;
Logged
lady_of_winter
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 3537


εφακ


View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #39 on: June 28, 2017, 12:12:19 pm »

απορία τελευταίας στιγμής

δε μπορώ με κανέναν τρόπο να καταλάβω πως βγάζει τιμές για τον prescaler στα παραδείγματα

έχω 2 απορίες
1)στο πρώτο παράδειγμα το Tovck έχει μονάδες Hz ενώ στο δεύτερο sec
2)στο δεύτερο αυτό το ρημάδι το 56 πως το βγάζει?
Logged

They paint the world full of shadows... and then tell their children to stay close to the light. Their light. Their reasons, their judgments. Because in the darkness, there be dragons. But it isn't true. We can prove that it isn't true. In the dark, there is discovery, there is possibility, there is freedom in the dark once someone has illuminated it.
Aristos
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 584



View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #40 on: June 28, 2017, 13:16:28 pm »

το 56 είναι το αποτέλεσμα της πράξης (στο περίπου). για το 1ο που ρωτάς, δε καταλαβα τι ακριβως εννοείς. 1sec -> 1Hz. με τον ίδιο τρόπο εφαρμόζεται ο τύπος στις δύο περιπτώσεις
Logged

I'd like to make the world a better place, but they won't give me the source code
lady_of_winter
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 3537


εφακ


View Profile
Re: [Μικρο ΙΙ] Ασκήσεις-Σχολιασμός Απορίες 2017
« Reply #41 on: June 28, 2017, 13:23:00 pm »

Quote from: Aristos on June 28, 2017, 13:16:28 pm
το 56 είναι το αποτέλεσμα της πράξης (στο περίπου). για το 1ο που ρωτάς, δε καταλαβα τι ακριβως εννοείς. 1sec -> 1Hz. με τον ίδιο τρόπο εφαρμόζεται ο τύπος στις δύο περιπτώσεις

πωω τι χαζη, νομιζα οτι το εξισωνε με κατι Tongue

ευχαριστω
Logged

They paint the world full of shadows... and then tell their children to stay close to the light. Their light. Their reasons, their judgments. Because in the darkness, there be dragons. But it isn't true. We can prove that it isn't true. In the dark, there is discovery, there is possibility, there is freedom in the dark once someone has illuminated it.
Pages: 1 2 [3] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...