• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 15:17:00 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 15:17:00 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 14:25:00]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[Today at 13:58:20]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[Today at 13:19:53]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[Today at 12:08:25]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[Today at 12:06:57]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426689
Total Topics: 31710
Online Today: 200
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 59
Guests: 102
Total: 161
Saint_GR
dirac1
Lygkouras_c
BlackBeard
athena_apo
dsaragiotis
Nikos_313
PeriklisL
Joannapet
Maximos7
HlektrikhPatata
glavdakis
eleftheria
simosilias
chaniotism
alex_g
ThanosKoutsoump
bit11
ELEF
kkotsopo
tzortzis
ntina
kkon
gkaramp
MrGreekArrow
harischris
goustafson
mike1996
sigklitiki
kesha
stelinas
kourasan!
antontsiorvas
stefpapa21
Stelios Leivas
George15
csimaiof
Jordann
Sofiana
argiris2006
Pakapis5
hraklis2002
maria_s
Nekt
vasilis saitis
iasonasl
chriskazakos
itsikou
mayia psarikoglou
kmargaritis
apsathas
giorgos_skl
Louisa
Kpavlaras
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. > Ηλεκτρολογικές... απορίες (Moderators: hjalmar, chatzikys) > Μπαταρία αυτοκινήτου
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 [3] Go Down Print
Author Topic: Μπαταρία αυτοκινήτου  (Read 8923 times)
Χείρων
Guest
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #30 on: August 21, 2005, 23:55:32 pm »

Αγαπητέ Chggr005,

για να λύσεις το πρόβλημά σου θα πρέπει οπωσδήποτε να τα ακουμπήσεις και να αγοράσεις φορτιστή μπαταριών. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά! Αν θελήσεις να τον κατασκευάσεις μόνο σου, θα σου κοστήσει περισσότερο, αλλά θα μάθεις κάτι παραπάνω.

Από την άλλη μεριά, έχεις αναλάβει την προώθηση ενός μεγάλου στόχου και πάρα πολλοί σε εμπιστεύονται γι' αυτό.
Συνεπώς, δεν μπορείς να εκτείθεσαι!

Αν την ώρα που επιχειρηματολογείς υπέρ των νησίδων, κάποιος παρουσιάσει τα κείμενά σου και ισχυριστεί ότι είσαι αφελής, ενδέχεται να καταρρεύσει όλη η προσπάθεια.
Logged
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #31 on: August 22, 2005, 08:52:36 am »

Quote from: chggr005 on August 21, 2005, 23:30:09 pm
Αντίθετα ένας φορτιστής έχει επιπλέον κύκλωμα που διασφαλίζει την διακοπή της φόρτισης όταν οι μπαταρία είναι γεμάτη και γενικότερα προσανατολίζεται στην προστασία της μπαταρίας.

Αυτό θα πρέπει ίσως να το εξηγήσω λίγο καλύτερα! Στο σπίτι μου έχω έναν φορτιστή που φορτίζει δύο μπαταρίες ΑΑ. Πάνω στην συσκευή αυτή έχει τρία λαμπάκια: ένα πορτοκαλί, ένα κοκκινο και ένα πράσινο. Με το που τοποθετώ στον φορτιστή δύο μπαταρίες και τον βάζω στην μπρίζα, ανάβει το πορτοκαλί λαμπάκι. Αυτό είναι ένδειξη ότι ο φορτιστής αυτήν την στιγμή αποφορτίζει πλήρως τις δύο μπαταρίες. Αυτό το κάνει γιατί οι NiCd μπαταρίες χαλάνε όταν τις επαναφορτίσεις και έχουν λίγη ενέργεια μέσα τους (Θα πρέπει να είναι εντελώς ξεφόρτιστες για να επαναφορτιστούν). Αφού λοιπόν τελειώσει το στάδιο της επαναφόρτισης, τότε ξεκινάει το στάδιο της φόρτισης, ανάβει το κόκκινο λαμπάκι και διαρκεί περίπου 2 ώρες (κάνει αργή φόρτιση). Τέλος, μόλις η συσκευή εντοπίσει ότι οι μπαταρίες έχουν φορτιστεί, αμέσως διακόπτει την περεταίρω φόρτιση και ανάβει το πράσινο λαμπάκι για να ειδοποιήσει πως οι μπαταρίες είναι έτοιμες.
Αυτήν την συσκευή την ονομάζω εγώ φορτιστή: κύριο μέλημά του είναι να φορτίσει τις μπαταρίες με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο και με κύριο γνώμονα την προστασία τους. Γι αυτό τον σκοπό σίγουρα περιέχει μέσα του εκτός από μετασχηματιστή - ανορθωτική διάταξη - φίλτρο εξομάλυνσης και ειδικό ηλεκτρονικό κύκλωμα που ανιχνεύει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και ανάλογα προβαίνει στις αντίστοιχες δράσεις. Σε καμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιούσα τον φορτιστή αυτό για άλλη δουλειά εκτώς από φόρτιση μπαταριών ΑΑ (πχ για τροφοδοσία του μόντεμ μου!).

Αντίθετα, αυτό που εννοούσα παραπάνω λέγοντας "μετασχηματιστής συνεχούς ρεύματος" απότελείται μόνο από τα εξής συστατικά: μετασχηματιστής, ανορθωτική διάταξη (συνήθως γέφυρα διόδων) και φίλτρο εξομάλυνσης (συνήθως LC). Αυτό το πράγμα είναι ένας μίσος "φορτιστής μπαταριών". Η ονομασία που του έδωσα επάνω συμφωνώ ότι είναι αδόκιμη ή ακόμη και λανθασμένη, αλλά πιστέψτε με την έχω ακούσει από ηλεκτρολόγο (όχι μηχανικό). Και μην μου πείτε ότι κι εσείς δεν έχετε ακούσει την συγκεκριμένη συσκευή να την ονομάζουν στην πιάτσα έτσι ή "μετασχηματιστάκι 12V" ή όπως αλλιώς.

Το θέμα όμως είναι πως εγώ σαν μηχανικός θα πρέπει να ξέρω την ονομασία που κυκλοφορεί στην πιάτσα. Γιατί εάν πάω σε ένα μαγαζί με ηλεκτρονικά είδη και του πώ:
-Θέλω έναν μετασχηματιστή που να συνδέεται στην έξοδό του μία ανορθωτική διάταξη, κατά προτίμηση γέφυρα διόδων, και να ακολουθεί φίλτρο εξομάλυνσης LC για να περιορίσει την διακύμανση της τάσης εξόδου το πολύ σε 1%, που θα μπορεί επίσης να τροφοδοτεί φορτίο 25W στα 12V.
Θα γυρίσει ο καταστηματάρχης και σίγουρα θα μου πει:
-Βλαμένος είσαι παιδί μου? Τράβα να σε δει ένας γιατρός!
Θα μπορούσα όλα αυτά να τα είχα αποφύγει λέγοντας πιο απλά (αλλά λανθασμένα)
-Θέλω ένα μετασχηματιστάκι συνεχούς τάσης 12V / 25W.
(την έχω πάθει αρκετές φορές με τον τρόπο αυτό)
Τέλος, εγώ θα πρότεινα να μην κολλάμε στις λέξεις, αλλά στην ουσία του προβλήματος.

Εγώ προσωπικά αισθάνομαι πολύ καλά με τις γνώσεις που έχω πάνω στα τροφοδοτικά, γιατί τα μελετούσα ένα ολόκληρο εξάμηνο (Ηλεκτρονική ΙΙΙ). Ξέρω πως λειτουργούν, ξέρω να τα σχεδιάζω, ξέρω και να τα επιδιορθώνω. Επίτηδες χρησιμοποίησα τον όρο "μετασχηματιστής συνεχούς" διότι έτσι το λένε στην "πιάτσα" και ήθελα να γίνω πιο κατανοητός. Επίσης σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να φοβηθώ να πω την γνώμη μου έστω κι αν είναι λανθασμένη, έστω κι αν φάω το βρίσιμο της χρονιάς.
Έχω βαρεθεί οι καθηγητές μας να μας αποκαλούν συνέχεια άχρηστους και ότι δεν ξέρουμε τα βασικά και ότι είμαστε εντελώς άσχετοι με το αντικείμενο (... και πως θα βγούμε μετά "Ηλεκτρολόγοι" με τέτοιες ελλειπείς γνώσεις???). Εγώ σε αυτό ένα πράγμα έχω να πω: Οι μαθητές είναι πάντα καθρέφτης του καθηγητή: εάν οι μαθητές είναι τσακάλια, σίγουρα έχουν πίσω του έναν καλό καθηγητή και το ανάποδο. Το μόνο που καταφέρνετε εσείς οι καθηγητές με τον τρόπο αυτό είναι να κάνετε τους φοιτητές να δειλειάζουν να πουν την άποψή τους πάνω σε θέματα που αύριο θα αποτελούν κύριο αντικείμενό τους.

ΥΓ. Εκτώς από το "Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί ..." που θα πρέπει να καταργηθεί λόγω ελλειπών γνώσεων των φοιτητών, θα πρέπει σίγουρα να καταργηθεί το "... και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών", μιάς και το τμήμα δεν έχει αξιωθεί μέχρι στιγμής να προσφέρει στους φοιτητές αξιοπρεπείς νησίδες. Και αφού το απαιτήσαμε και πέρασε η πρόταση, πάλι μερικοί καθηγητές θέλουν να την καταργήσουν βυθίζοντας το τμήμα στην μιζέρια του παρελθόντος.
Άρα τελικά το τμήμα μας θα είναι Untitled αφού κανένα όνομα δεν του ταιριάζει. Ή μπορούμε να το ονομάσουμε "Loosers" που περιγράφει πλήρως την κατάσταση.
Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #32 on: August 22, 2005, 08:58:21 am »

Quote from: Χείρων on August 21, 2005, 23:55:32 pm
Από την άλλη μεριά, έχεις αναλάβει την προώθηση ενός μεγάλου στόχου και πάρα πολλοί σε εμπιστεύονται γι' αυτό.
Συνεπώς, δεν μπορείς να εκτείθεσαι!
Αν την ώρα που επιχειρηματολογείς υπέρ των νησίδων, κάποιος παρουσιάσει τα κείμενά σου και ισχυριστεί ότι είσαι αφελής, ενδέχεται να καταρρεύσει όλη η προσπάθεια.

1) Πίσω από την προσπάθεια των νησίδων δεν είμαι μόνο εγώ αλλά όλο το τρίτο και δεύτερο έτος (σήμερα τέταρτο και τρίτο), οπότε η προσπάθεια δεν πρόκειται να καταρρεύσει.

2) Σε κανένα σημείο της συζήτησης δεν νομίζω ότι εκτέθηκα. Διάβασε αυτά που έγραψα παραπάνω και μετά θα ήθελα να μου αναφέρεις ακριβώς το σημείο όπου εκτέθηκα.

3) Αν είναι να διαλέξω ανάμεσα στο να μιλώ και να λέω που και που κοτσάνες ή στο να μην μιλώ και να μην λέω ποτέ κοτσάνες, σίγουρα θα διαλέξω το πρώτο. Κι αυτό γιατί από το πρώτο ίσως μάθεις κάτι...
Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #33 on: August 22, 2005, 10:10:50 am »

Απ΄ ό,τι θυμάμαι, χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, ο φορτιστής, είναι ένα απλό τροφοδοτικό, το οποίο έχει επιπλέον ένα κύκλωμα ελέγχου του ρεύματος που φορτίζει την μπαταρία, το οποίο για όλη την διάρκεια της φόρτισης θα πρέπει να είναι σταθερό. Αυτή η ρύθμιση μπορεί να γίνεται είτε με έλεγχο της τάσης φόρτισης, είτε με ψαλιδισμό του ρεύματος πάνω από μια τιμή.

Τώρα αν προσπαθήσουμε να φορτίσουμε μπαταρία με ένα απλό τροφοδοτικό, θα έχουμε μεγάλο ρεύμα στην αρχή, όσο η τάση της μπαταρίας είναι χαμηλή, και όσο φορτίζεται η μπαταρία, το ρεύμα συνεχώς θα μειώνεται.

Οπότε, αν θέλεις Χρήστο να κάνεις καλά και φθηνά την δουλειά, θα πρέπει να βάλεις κατά την φόρτιση ένα ποτενσιόμετρο κι ένα πολύμετρο σε σειρά, και να κάτσεις καναδυό μέρες από πάνω, ρυθμίζοντας την αντίσταση ωστε να έχεις σταθερό ρεύμα  Cheesy  Tongue Επιπλέον, αν η τάση κατα την εκφόρτιση πέσει κάτω του 80% της ονομαστικής, η μπαταρία θεωρείται πεθαμένη, και επανέρχεται (όχι πάντα) μόνο με ισχυρό "σοκ" εφαρμόζοντας στιγμιαία αρκετά μεγαλύτερη τάση στα άκρα της...

Αν λοιπόν την μπαταρία δεν την έχεις για αυτοκίνητο, αλλά για άλλες χρήσεις-πειράματα-πειράγματα, θα σε συμβούλευα να αγοράσεις από το Alex-pak έναν σταθμό ενέργειας (12V 7,2Ah) (15-20€ αν θυμάμαι καλά) για να τον φορτίζεις στην πρίζα (σπίτι ή αυτοκίνητο), να τον κουβαλάς με το λουράκι ώμου (αορτήρας, ΕΣ rulez), και να σου δίνει ένα πλήθος τάσεων εξόδου.

Για την ιστορία, οι κλασικοί μετασχηματιστές στις μικρές ηλεκτρικές συσκευές, αντικαθίστανται όλο και περισσότερο από τα γνωστά (???) παλμοτροφοδοτικά τα οποία έχουν εντελώς διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Αναγνωρίζονται εύκολα από το μικρό τους βάρος και σχήμα, και το εύρος της τάσης λειτουργίας τους είναι 100-250V

Κ.Ι.Σ.

(για τις τυχόν κοτσάνες, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη  Lips Sealed)
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #34 on: August 22, 2005, 10:47:29 am »

καλημέρα πάλι,

Η κουβέντα συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ και έτσι η απάντηση έρχεται λίγο καθυστερημένη.

Χρήστο θα σε στεναχωρέσω αλλά θα επιμείνω ότι στα θέματα τα ηλεκτρολογικά πρέπει κατα το δυνατόν να προσέχουμε τις διατυπώσεις μας. Ετσι ένας ΜΣ είναι ΜΣ, λειτουργεί μόνο με ac και έτσι και πας σε οποιοδήποτε μαγαζί που σέβεται τον ευατό του και ζητήσεις ένα ΜΣ 12 V ΧΥΖ VA θα σου δώσει ένα ΜΣ που θα συνδέεται στα 240 V ac στο πρωτεύον και θα βγάζει 12V ac στο δευτερεύον. Αυτόν μπορείς να τον κάνεις ..ότι θες (συνήθως όμως τον χρησιμοποιείς για να φτιάξεις ένα....ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ).
 Το γράφω με κεφαλαία, διότι σωστά παρατήρησες ότι αν βάλεις στην έξοδο του ΜΣ ένα σύστημα ανόρθωσης (με διόδους, θυρίστορς, IGBT ή ότι άλλο), ημιανόρθωσης, πλήρους ανόρθωσης, γέφυρα κλπ με τα κατάλληλα φίλτρα εξομάλυνσης τότε έχεις ένα τροφοδοτικό με είσοδο 240 V ac και έξοδο ΧΥ V dc (όπου η τιμή της τάσης εξόδου προσδιορίζεται από την τάση εξόδου του ΜΣ και το σχεδιασμό της ανορθωτικής διάταξης.

Τώρα αυτό το τροφοδοτικό αυτό στο μαγαζί μου εγώ μπορεί να το λέω Γιούρι (λόγω Ρώσσικης προέλευσης) ή αγγούρι (λόγω Κινέζικης προέλευσης) αλλά σαν Ηλεκτρολόγος οφείλω να ξέρω ότι αυτό είναι τροφοδοτικό και όχι ΜΣ συνεχούς....(ανατριχιάζω ξανά!).

Πάμε τώρα στους φορτιστές. Προφανώς μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία (η οποιαδήποτε μπαταρία) θα αρχίσει να φορτίζει μόλις συνδεθεί παράλληλα με μια άλλη με μεγαλύτερη τάση. Αρα ένα τροφοδοτικό μπορεί εξ ορισμού να κάνει αυτή τη δουλειά. Και την κάνει!! Πώς λες το σύστημα που συνοδευει το κινητό σου και σου επιτρέπει να φορτίζεις την μπαταρία του? Το λες ΜΣ συνεχούς? τροφοδοτικό? ή μήπως φορτιστή? Λοιπόν σε πληροφορώ ότι ένας τέτοιος φορτιστής από κομπιουτεράκι παλιό με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες που χρειάστηκε να διαλύσω περιλάμβανε (κρατήσου) μόνο ΜΣ και ΜΙΑ ΔΙΟΔΟ χωμένη μέσα στον πυρήνα του ΜΣ!!!! Αρα ημιανόρθωση χωρίς φίλτρα χωρίς τίποτε!! Προφανώς τα ρέστα ήταν μέσα στο κομπιουτεράκι. Αρα λοιπόν ένα σκέτο τροφοδοτικό μπορεί αρχικά να φορτίσει μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία.

Ο έλεγχος της φόρτισης κάνει τα πράγματα πολύπλοκα. Χρειάζεσαι ελεγχόμενη τάση εξόδου (και ελέγχόμενο ρεύμα για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα) άρα τουλάχιστον θυρίστορς και πιθανά και κάποιο ενεργητικό (με transistors ή ολοκληρωμένα) κύκλωμα ελέγχου. Αυτό προστατεύει και από υπερφόρτιση και επιπλέον μεταβάλλει κατάλληλα τις γωνίες έναυσης των θυρίστορς πετυχαίνοντας τα επιθυμητά επίπεδα τάσης στην έξοδο. Τώρα έχεις έναν ολοκληρωμένο φορτιστή. Αν αυτός φορτίζει απλές ΑΑΑ μπαταρίες (ή ΝιCd, NiMH, Li klp) τότε είναι σχετικά οικονομικός μιας και τα ρεύματα είναι μικρά. Αν όμως φορτίζει μπαταρίες αυτοκινήτου είναι ακριβότερος για προφανείς λόγους.

Ολα αυτά σίγουρα τα ξέρεις καλύτερα από εμένα (που στο κάτω κάτω το θέμα το προσεγγίζω τελείως ..ερασιτεχνικά καθώς άλλος είναι ο τομέας της εξειδίκευσής μου, και ξέρεις τι λένε για τους ....ειδικούς). Αν η πιάτσα το άσπρο θέλει να το λέει μαύρο, τότε ο ρόλος του Μηχανικού είναι να πείσει την πιάτσα ότι το άσπρο πρέπει να το λέμε άσπρο απλά για να ξεχωρίζει από το μαύρο. Συνεπώς δεν αποτελεί άλλοθι το γεγονός ότι ένας ή χίλιοι .... μάστορες (κάστορες??) το λένε έτσι. Απλά κάποιος, κάπου, κάποτε μη ξέροντας και ο ίδιος τι είναι το ένα και τι το άλλο ...έβγαλε την εμπορική οναμασία του προϊόντος.

Η επόμενη ένστασή μου αφορά στο θέμα των χαρακτηρισμών που αναφέρεις. Νομίζω ότι εγώ πότε δεν χαρακτήρισα κανέναν φοιτητή η συνάδελφο ..άχρηστο, είτε σε γραπτή είτε σε προφορική επικοινωνία μου.  Καυτηρίασα όμως πολλές φορές την τάση που έχουμε όλοι μας να προσπαθούμε να ..μπαλώσουμε κάποιες άγνοιές μας μέσα από ομιχλώδεις περιφραστικές ανοησιολογίες ...και προσπαθώ συνέχεια να σας πείσω ότι πρέπει να ...αυτολογοκρίνεστε ιδιαίτερα στα τεχνικά θέματα. Το να μην ξέρει κάποιος οτιδήποτε στο στενό ή ευρύτερο γνωστικό του αντικείμενο δεν είναι έγκλημα. Δεν το διάβασε, δεν του έτυχε, είναι κάτι νέο, είναι κάτι έξω από τη δουλειά του, είναι ...οτιδήποτε. Πίστεψέ με όμως είναι πολύ πιό έντιμο και σημαντικό για το ..κύρος του ως άτομο και ως ....τεχνικός επιστήμονας να βγει και να πεί δεν το ξέρω θα το ψάξω, παρά να προσπαθεί να μπαλώσει τα ...αμπάλωτα. Αυτό λέω συνέχεια και σε αυτό επιμένω. Οσο για το ότι το τελικό αποτέλεσμα σε γνώσεις, προσωπικότητα και ολοκλήρωση Μηχανικού για τον καθένα από εσάς σαφώς και αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα των δασκάλων σας. Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα και δέχομαι το μερίδιο της ευθύνης που μου αναλογεί.

Τέλος για τον τίτλο του Μηχανικού Υπολογιστών και το συσχετισμό του με την υλικοτεχνική ή άλλη υποδομή θα διαφωνήσω. Χωρίς να παραγνωρίζω τη σημασία της επαρκούς υποδομής σε εργαστήρια, συγγράμματα, εξοπλισμό, αίθουσες, μέσα διδασκαλίας, ΠΣ, διδάσκοντες κλπ και την υποχρέωση μιας ευνομούμενης πολιτείας να τα παρέχει σε ικανοποιητικό βαθμό στα υπό τον απόλυτο και ασφυκτικό έλεγχό της Πανεπιστήμια και χωρίς να θέλω σε καμμιά περίπτωση να υποβαθμίσω οποιαδήποτε αγωνιστική προσπάθεια να πετύχετε το ..αυτονόητο σε ατομικό ή συλογικό επίπεδο θα πρέπει να σου επιστήσω την προσοχή ότι εξαιρετικοί Μηχανικοί που στελεχώνουν σήμερα λαμπρές θέσεις πληροφορικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αποφοίτησαν από ελληνικα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών όταν δεν ..υπήρχε καν η πληροφορική, τα συγγράμματα, οι αίθουσες και τα εργαστήρια και οι καθηγητές μετριώντουσαν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μήπως λοιπόν δεν φταίει (μόνο) αυτό?


Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
lars
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 419



View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #35 on: August 22, 2005, 17:25:30 pm »

Quote from: gpap on August 22, 2005, 10:47:29 am

Τέλος για τον τίτλο του Μηχανικού Υπολογιστών και το συσχετισμό του με την υλικοτεχνική ή άλλη υποδομή θα διαφωνήσω. Χωρίς να παραγνωρίζω τη σημασία της επαρκούς υποδομής σε εργαστήρια, συγγράμματα, εξοπλισμό, αίθουσες, μέσα διδασκαλίας, ΠΣ, διδάσκοντες κλπ και την υποχρέωση μιας ευνομούμενης πολιτείας να τα παρέχει σε ικανοποιητικό βαθμό στα υπό τον απόλυτο και ασφυκτικό έλεγχό της Πανεπιστήμια και χωρίς να θέλω σε καμμιά περίπτωση να υποβαθμίσω οποιαδήποτε αγωνιστική προσπάθεια να πετύχετε το ..αυτονόητο σε ατομικό ή συλογικό επίπεδο θα πρέπει να σου επιστήσω την προσοχή ότι εξαιρετικοί Μηχανικοί που στελεχώνουν σήμερα λαμπρές θέσεις πληροφορικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αποφοίτησαν από ελληνικα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών όταν δεν ..υπήρχε καν η πληροφορική, τα συγγράμματα, οι αίθουσες και τα εργαστήρια και οι καθηγητές μετριώντουσαν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μήπως λοιπόν δεν φταίει (μόνο) αυτό?


Γρηγόρης Παπαγιάννης

Συμφωνώ με όλα τα προηγούμενα που αναφέρατε εκτός από το κομμάτι που παραθέτω.Από την μια άποψη οι περισσότεροί μας έχουμε Η/Υ στο σπίτι(περισσότεροι από όσους έχουν βολτόμετρο σίγουρα! Smiley) αλλά απλά να πω ότι δε μπορούμε να συγκρίνουμε τις γνώσεις και τα μέσα που χρειάζεται κάποιος για να ασχοληθεί επαγγελματικά με την Πληροφορική πριν από 20 χρόνια και τώρα.Τότε ήξερες  fortran και σε έπαιρνε η Microsoft!Σήμερα πιστεύω ότι έχετε δει τι ζητάνε στις αγγελίες!Σίγουρα δε φταίει μόνο αυτό αλλά και αυτό χωρίς να ξεχνάω ότι μαζί με πολλούς άλλους αν έδινα εξετάσεις πριν από 20 χρόνια δε θα ήμουν σίγουρα ΗΜΜΥ στο ΑΠΘ και ίσως και καθόλου ΗΜΜΥ.ι
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μπαταρία αυτοκινήτου
« Reply #36 on: August 22, 2005, 20:22:43 pm »

Quote
Τότε ήξερες  fortran και σε έπαιρνε η Microsoft!Σήμερα πιστεύω ότι έχετε δει τι ζητάνε στις αγγελίες!

Μα ζητάνε γιατί ..βρίσκουν! Η αγορά δουλεύει αποκλειστικά και μόνο με το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Υπάρχουν Ν υποψήφιοι για 1 θέση πληροφορικής (sic!) (όπου Ν τείνει στο...άπειρο) και ο εργοδότης ζητάει τον ουρανό και τα άστρα και πληρώνει το βασικό μισθό....Τότε καλώς η κακώς 1 στους 100 (τόσοι βγαίναν) ήξερε όχι Fortran απλά τι είναι υπολογιστής (μιλάμε για mainframe ...χοντρά πράγματα) και ...έφτιαχνε τη Microsoft. (Χωρίς να σημαίνει ότι σήμερα οι επιχειρηματικές δυνατότητες είναι λιγότερες...εκείνο που χρειάζεται είναι το Knack του επιχειρηματία!).

Quote
Σίγουρα δε φταίει μόνο αυτό αλλά και αυτό χωρίς να ξεχνάω ότι μαζί με πολλούς άλλους αν έδινα εξετάσεις πριν από 20 χρόνια δε θα ήμουν σίγουρα ΗΜΜΥ στο ΑΠΘ και ίσως και καθόλου ΗΜΜΥ.ι

Κοίτα, αυτό είναι ένα κακό συμπέρασμα. Τα παιδιά σήμερα έχουν πρόσβαση σε απίθανα περισσότερη γνώση και πληροφορία, δέχονται απειρα περισσότερα ερεθίσματα από τα αντίστοιχα της προ ...τριακονταετίας. Εκείνο που είναι μειωμένο είναι η ικανότητα κριτικής αντιμετώπισης σαν άμεση συνέπεια ενός εκπαιδευτικού και κοινωνικού συστήματος αυστηρά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αφομοίωσης επεξεργασμένων γνώσεων και όχι αναφοράς σε βασικές παραμέτρους και παροχής εγκύκλιας παιδείας. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο και στον επαγγελματικό προσανατολισμό αλλά και στην (κακή?) αξιολόγηση του χρήσιμου και του άχρηστου. Ετσι καταλήγει να είναι χρήσιμο το 9 στο μάθημα ....'Εισαγωγή στην τεχνολογία του ημισφαιρικού γειωτή σε ανομοιόμορφη γη ΧΧΙV' και άχρηστο το να πιάσω να διαλύσω έναν υπολογιστή, το παλιό μου κινητό, να ανοίξω το καπώ του αυτοκινήτου μου, να διαβάσω ένα βιβλίο που να μην είναι στην εξεταστέα ύλη (και αυτό πιάνει και τη ..λογοτεχνία που δυστυχώς η καημένη δεν πρόκειται ποτέ να βρεθεί στην ύλη των εξετάσεων κάποιου μαθήματος στο Τμήμα μας). Παρόλα αυτά η δομή του επαγγέλματος του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών, το τεράστιο εύρος του αντικειμένου, οι γρηγορες τεχνολογικές εξελίξεις, η δομή των ΠΣ των αντίστοιχων ελληνικών τμημάτων και η δομή της ελληνικής αγοράς εργασίας, οδηγούν τον επαγγελματία Μηχανικό αναγκαστικά σε μια ...ολοκλήρωση, σε μια κατ ιδίαν  εξειδίκευση των γνώσεων μιας και αλλοιώς δεν μπορεί να επιβιώσει. Ετσι λοιπόν το (κακό?) εκπαιδευτικό σύστημα της τριτοβάθμιας που απεχθάνεται την εξειδίκευση που τόσο πολύ κατά καιρούς ζητάτε, μοιάζει να βρίσκει τη δικαίωσή του στην παραγωγή ολοκληρωμένων επαγγελματιών καθώς πάει ...σετάκι με την κακή και στρεβλή μας ελληνική κοινωνία. Είναι τελικά το σύστημα που αναδεικνύει...το πειρατικό του νεοέλληνα που κατά καιρούς δημιούργησε τους Ωνάσηδες, τους Νιάρχους και το λοιπό εφοπλιστικό και εμποροβιομηχανικό κατεστημένο, αρχίζοντας με τους μαυραγορίτες της κατοχής (και φυσίκά και τους λαμπρούς επιστήμονες της αλλοδαπής και ..ημεδαπής....του υποφαινόμενου συμπεριμβανόμενου 8) 8) Wink).

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
Pages: 1 2 [3] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...