• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 13:25:21 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 13:25:21 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[Today at 13:19:53]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[Today at 12:08:25]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[Today at 12:06:57]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 02:29:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426687
Total Topics: 31710
Online Today: 169
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 56
Guests: 72
Total: 128
msandr
dimitavram
vdelimpalta
Xontroulis
thanoswyd
ThanosKoutsoump
shamaelas
tzortzis
Arakapas
chrisg
mmikelo
sassi
dimitris kiziridis
Leftor
dnikoa
gsifnio
ZontanosThrylos
thomasdt
ellimoschou
kvas
athena_apo
aggelina
Giannis_Kako
giannisd
papaloui
MrGreekArrow
Mavromati
alexkont
mike1996
dimopoul
paristetos
George_RT
gpap
Geoth
panagiot
airam
Maximos7
programmer2004
DimKaratzas
superkolios
acolak
noimaginationforthis
Gray139
ggalamat
Roidos
Mr Watson
pelopidt
kzmekos
ppoug
Vasilikikr
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Επίσημη ενημέρωση για Αντιστοίχηση Μαθημάτων ΝΠΣ με ΠΠΣ και η συζήτηση στο forum.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Διάφορα > Συγκοινωνίες και Μέσα Μεταφοράς (Moderators: Don, Nikos_313, chatzikys, Tasos Bot) > Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς  (Read 1564 times)
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« on: September 23, 2008, 14:45:21 pm »

Με διπλάσια αυτοκίνητα στους δρόμους απ’ όσα κυκλοφορούσαν προ δεκαετίας βρίσκει τη χώρα μας η 22α Σεπτεμβρίου, ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Από το 1998 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα παρατηρήθηκε αύξηση 95,1% του αριθμού των οχημάτων, σε αντίθεση με τον πληθυσμό της χώρας, που αυξήθηκε μόλις κατά 4,6%.





Των Φώτη Κουτσαμπάρη, Στελίνας Μαργαριτίδου

Στο κέντρο της πόλης κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 300.000 αυτοκίνητα, τα 200.000 σταθμεύουν παράνομα, ενώ οι νόμιμες θέσεις δεν ξεπερνούν τις 70.000

Στο νομό Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σχεδόν ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους, συγκεκριμένα 476 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, ενώ πρώτη σε αναλογία οχημάτων ανά κατοίκους κατατάσσεται η Αττική, με 609 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Στην περιφέρεια Κρήτης η αναλογία είναι 512 οχήματα στους 1.000 κατοίκους, στην Κεντρική Μακεδονία 431 οχήματα και στα Ιόνια νησιά 423 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Στις υπόλοιπες περιφέρειες η κατοχή οχημάτων εμφανίζει μικρές διακυμάνσεις, μεταξύ 350-400 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.

Όσον αφορά μόνο τα επιβατικά οχήματα, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό επιβατικών ανά 1.000 κατοίκους (322 οχημ./1.000 κατ.), ενώ τελευταία κατατάσσεται η Ήπειρος με 129 επιβατικά ανά 1.000 κατοίκους. Οι νομοί Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Κοζάνης κατέχουν τις πρώτες θέσεις στην αναλογία επιβατικών οχημάτων ανά χίλιους κατοίκους (392, 298, 298 αντίστοιχα), ενώ ο νομός Χαλκιδικής είναι τελευταίος στην κατάταξη με 161 επιβατικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, αλλά έρχεται πρώτος στη Μακεδονία στην κατοχή φορτηγών (187 φορτηγά/1.000 κατοίκους). Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από μελέτη έκθεση του παρατηρητηρίου της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”

Το πρόβλημα με... αριθμούς. Η καθημερινότητά μας στους δρόμους της πόλης σε αριθμούς, καταγεγραμμένη από τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Πέτρο Κρητικό:

- Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ε.Ε με πληθυσμό μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, που δεν διαθέτει μέχρι σήμερα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.).

- Μόνο το 27% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται με αστικό λεωφορείο (το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς) και κυρίως από πολίτες που δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή Ι.Χ.

- Σε κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.

- Ο ελεύθερος δημόσιος χώρος ανά κάτοικο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι κατά μέσο όρο 5 τετρ. μ. με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 15 τετρ. μ. Στην πραγματικότητα η ελεύθερη επιφάνεια που αναλογεί σε κάθε κάτοικο είναι πολύ μικρότερη, αφού πολλοί δημόσιοι χώροι καταλαμβάνονται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, εμπορικές χρήσεις και τεχνητά εμπόδια.

- Ο αριθμός των μετακινήσεων που γίνονται στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ξεπερνά τις 1.600.000 ετησίως. Από αυτές το 44% γίνεται με Ι.Χ., το 27% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το 3% με ιδιωτικής χρήσης λεωφορεία, το 7% με ταξί, το 6% με δίκυκλα και το 12% πεζή.

- Η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΜΗΚ) κυμαίνεται: α) από 40.000 έως 70.000 οχήματα στους διαμήκεις οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης (Νίκης, Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Εγνατία), β) από 10.000 έως 25.000 αυτοκίνητα στους οδικούς άξονες που διασχίζουν εγκάρσια το κέντρο της πόλης (Αγγελάκη, Εθνικής Άμυνας, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, Ίωνος Δραγούμη, Δωδεκανήσου) και γ) από 40.000 έως 110.000 αυτοκίνητα στην εσωτερική περιφερειακή οδό.

- Ο δείκτης ιδιοκτησίας Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους έχει αυξηθεί στη Θεσσαλονίκη κατά 80% περίπου την τελευταία δεκαετία. Υπολογίζεται ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία το 50% περίπου του συνολικού πληθυσμού και το 75% περίπου του ενεργού πληθυσμού της πόλης αναμένεται να είναι ιδιοκτήτες Ι.Χ., ενώ μόνο το 20% των νοικοκυριών δεν θα έχει στην κατοχή του κάποιο όχημα.

- Οι καθημερινές σταθμεύσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 400.000, από τις οποίες το 70% γίνονται επί της οδού και οι 200.000 περίπου γίνονται παράνομα. Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης υπάρχει έλλειμμα 100.000 περίπου θέσεων για Ι.Χ. (από τις οποίες 30.000 περίπου θέσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης), 30.000 θέσεων για φορτηγά και 3.000 θέσεις για δίκυκλα. Η παράνομη στάθμευση συμβάλλει κατά τις ώρες αιχμής στη μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου έως και 70% - 80% και προκαλεί καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις έως και 75%.

- Το 60% - 65% των δρόμων της Θεσσαλονίκης διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία λωρίδα για την κυκλοφορία των οχημάτων.

- Η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Κατά την πενταετία 2002 - 2006, στο νομό Θεσσαλονίκης αυξήθηκαν οι αριθμοί των οδικών ατυχημάτων κατά 68%, των νεκρών κατά 8% και των τραυματιών κατά 65%, όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα το ίδιο διάστημα παρατηρήθηκε μείωση των οδικών ατυχημάτων κατά 5,7% των νεκρών κατά 1,5% και των τραυματιών κατά 9,5%.





Μετακίνηση ανθρώπων και όχι αυτοκινήτων



Γράφει ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, νομαρχιακός σύμβουλος (Οικολογία Αλληλεγγύη)


Θετική η διοργάνωση πορείας ποδηλάτων από το δήμο Θεσσαλονίκης αλλά πολύ πίσω από τις εξελίξεις. Έρχεται μετά από μια έντονη ποδηλατική χρονιά και πέντε μεγάλες πορείες αλλά και μετά από 25 χρόνια από την πρώτη ποδηλατοπορεία στη χώρα και στην πόλη αυτή. Επιπλέον, εδώ και μια πενταετία, διοργανώνεται η “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας”, με τη συμμετοχή φέτος 1776 πόλεων -από την Ελλάδα μόνο τριών (Πάτρα, Λαμία, Ν. Ερυθραία)!
Την ίδια στιγμή οι κυβερνητικές και δημοτικές πολιτικές συνεχίζουν την εξυπηρέτηση του Ι.Χ. σε βάρος όλων των υπολοίπων μέσων και τρόπων μεταφοράς. Όμως η προώθηση του Ι.Χ. συνεπάγεται υπέρογκα κόστη, χρηματικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά και τα αυτοκίνητα όσο τους ανοίγουμε χώρο, τόσο αυξάνονται και τόσο περισσότερο χώρο καταλαμβάνουν, σε κίνηση και σε στάθμευση. Είναι ανάγκη να αποκεντρώσουμε τις λειτουργίες της πόλης και να αναπτύξουμε εναλλακτικούς τρόπους κυκλοφορίας, αλλάζοντας συγχρόνως και τη νοοτροπία μας. Να αναβαθμιστούν τα μέσα συλλογικής μεταφοράς. Να διευκολυνθεί η κίνηση των πεζών, των ποδηλατών και των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Να δρομολογηθεί δίκτυο τραμ συμπληρωματικό του μετρό, στη Δυτική και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, με ενωτική γραμμή στο κέντρο. Να ενθαρρυνθεί η κατασκευή πάρκιγκ περιφερειακά του κέντρου, με συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Να απεμπλακεί η υπόθεση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Να μη γίνει η υποθαλάσσια αρτηρία αλλά να γίνει υπόγεια η λ. Νίκης. Να αναπτυχθεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο νομό προς Σταυρό και προς Χαλκιδική.
Αν η κλιματική αλλαγή δεν μας συγκινεί, ας προστατεύσουμε τουλάχιστον την υγεία μας.



http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=24851
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #1 on: September 23, 2008, 14:50:48 pm »

Αυξάνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας;  Huh Δεν έχουμε δημογραφικό πρόβλημα; Tongue
Logged

Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #2 on: September 23, 2008, 14:58:22 pm »

Quote from: Rattlehead on September 23, 2008, 14:50:48 pm
Αυξάνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας;  Huh Δεν έχουμε δημογραφικό πρόβλημα; Tongue

Άσχετο, αλλά προφανώς η αύξηση των εισερχομένων από τα σύνορα, θα είναι μεγαλύτερη από την μείωση των εξερχομένων από τα μαιευτήρια  Tongue
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
anonymous-root
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8574


What do you want to troll today?


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #3 on: September 23, 2008, 15:57:40 pm »

Το ένα χέρι στο τιμόνι... και το άλλο στο μπουκάλι Cheesy


Πάντως όντως τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Σε λίγο καιρό η Θεσσαλονίκη θα έχει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας.
Logged
blue_electric
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Female
Posts: 220


"The perfect colour of my life..."


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #4 on: September 23, 2008, 22:19:44 pm »

Παιδια ας ειμαστε σοβαροι....Αυτο που φταιει ειναι οτι η μικρη μας Σαλονικουλα εχει ουσιαστικα 3 δρομους να πας και 3 να γυρισεις.... Βασ.Ολγας(που συνεχιζει Τσιμισκη), Εγνατια και περιφερειακη για να πας και παραλιακη (που συνεχιζει Εθνικης Αντιστασεως), Εγνατια και περιφερειακη.... Οποτε με 3 δρομους ενα ατυχημα να γινει στον εναν δρομο, φρακαρε η κυκλοφορια ολοκληρης της πολης!
Logged

"Δεν πιστεύω σε τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα, είμαι ελεύθερος...." Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
zouzou
Θαμώνας
****
Gender: Female
Posts: 444


You can SEE the SEA in my eyes ,can' t you?


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #5 on: September 23, 2008, 22:23:04 pm »

Quote from: anonymous-root on September 23, 2008, 15:57:40 pm
Το ένα χέρι στο τιμόνι... και το άλλο στο μπουκάλι Cheesy


Πάντως όντως τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Σε λίγο καιρό η Θεσσαλονίκη θα έχει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας.


Κάτι μου λέει ότι έχει ήδη το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας...
Logged

z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z z

Δεν κοιμάμαι !!!!

Ζουζουνίζω!!!



If sometimes you feel yourself little, useless, offended and depressed, always remember that you were once the fastest and most victorious sperm out of hundreds of millions................
arianos
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 664


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #6 on: September 23, 2008, 22:33:50 pm »

Quote from: blue_electric on September 23, 2008, 22:19:44 pm
Παιδια ας ειμαστε σοβαροι....Αυτο που φταιει ειναι οτι η μικρη μας Σαλονικουλα εχει ουσιαστικα 3 δρομους να πας και 3 να γυρισεις.... Βασ.Ολγας(που συνεχιζει Τσιμισκη), Εγνατια και περιφερειακη για να πας και παραλιακη (που συνεχιζει Εθνικης Αντιστασεως), Εγνατια και περιφερειακη.... Οποτε με 3 δρομους ενα ατυχημα να γινει στον εναν δρομο, φρακαρε η κυκλοφορια ολοκληρης της πολης!
είναι κ η Αγ.Δημητριου με Κασσανδρου/Ολύμπου που καμια φορά βοηθάν αρκετά.. Wink

προβλημα μεγαλο ειναι κ με τους καθετους αξονες..ενταξει τι να λεμε..μπαχαλο εχει γινει..καθημερινη πλεον δεν ειναι να κατεβαζεις αμαξι με τπτ..
Logged
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #7 on: September 24, 2008, 01:10:30 am »

Επίσης καμιά φορά στην Κασσάνδρου και στην Αγ. Δημητρίου είναι χειρότερα από την Τσιμισκή ή ακόμα και την Εγνατία Cheesy
Logged

Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #8 on: September 24, 2008, 10:25:07 am »

Για έναν περίεργο λόγο, εώ η Κασσάνδρου είναι πάντα μόνο 1 λωρίδα και συνήθως έχει ουρά μέχρι την αρχή της, ποτέ δεν κάνεις πάνω από ένα τέταρτο (στη χειρότερη) για να φτάσεις στο Υπουργείο...
Logged
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: Με το τιμόνι στο χέρι 1 στους 2 Θεσσαλονικείς
« Reply #9 on: September 24, 2008, 11:02:10 am »

Κι εγώ είμαι με το τιμόνι στο χέρι... το τιμόνι της Κέλλυς! Wink
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...