• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:35:57 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:35:57 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31710
Online Today: 167
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 36
Guests: 129
Total: 165
kokkinosgior
fopapadopoulos
thomasdt
ZontanosThrylos
andyy
Yamal
chaniotism
athena_apo
Mr Watson
akoil
stloukas
gpapadimi
Athinaaz
vaggelisx
κοτζακ
stavrosk
lasef
nasos
Saint_GR
Loudis1
eed
thegreekbaron
thathas12
iliaspapam
ArchieHadCells
ValKar
vagelismo
ilias123
dimitris585
μιλτοςμ
Christina_R
Stathiss
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πληροφορίες Καθηγητών
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Κοινωνία (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Iταλία: Πρώτη νίκη των φοιτητών
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Iταλία: Πρώτη νίκη των φοιτητών  (Read 529 times)
jimmakos
Guest
Iταλία: Πρώτη νίκη των φοιτητών
« on: December 07, 2010, 11:18:29 am »

Ανυποχώρητοι διεκδικούν την απόσυρση του νόμου για την παιδεία



Γράφει η Κατερίνα Σταυρούλα

Εν μέσω πολιτικής κρίσης και απονομιμοποίησης της κυβέρνησης Σ. Μπερλουσκόνι το κίνημα των πανεπιστημίων της Ιταλίας δίνει μετά από μήνες πολύμορφων κινητοποιήσεων τον παλμό της κοινωνικής αμφισβήτησης σε κάθε γωνιά της Ιταλίας. Και ενώ ο νόμος Τζέλμινι έχει ψηφιστεί από την Ιταλική Βουλή η επικύρωσή του από την Γερουσία μετατέθηκε ξαφνικά, την Πέμπτη που μας περασε, για μετά την 14η Δεκεμβρίου και τη συζήτηση της πρότασης μομφής στην κυβέρνηση Μπερλουσκόνι. Γεγονός που κάνει το εκπαιδευτικό κίνημα της Ιταλίας να μετράει ήδη μια νίκη και να γίνεται ακόμα πιο πολιτικά επικίνδυνο, δηλώνοντας τη συνέχιση του αγώνα μέχρι το τέλος και αποσταθεροποιώντας περαιτέρω το πολιτικό σκηνικό.

Οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση της Ιταλίας μετρούν ήδη χρόνια εφαρμογής. Με πυξίδα τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την συνθήκη της Μπολόνια, το ιταλικό υπουργείο παιδείας έχει ήδη καταφέρει να εφαρμόσει στα πανεπιστήμια μία πλειάδα αντιδραστικών ρυθμίσεων, όπως οι κύκλοι σπουδών και οι πιστωτικές μονάδες, εφαρμόζοντας ουσιαστικά τον ατομικό φάκελο προσόντων. Παράλληλα η κρατική χρηματοδότηση ακολουθούσε την πεπατημένη της μείωσης, με αποτέλεσμα να υπάρχει ήδη εξαφάνιση των ελάχιστων και βασικών υπηρεσιών που κάποτε απολάμβαναν οι φοιτητές, όπως οι εστίες, η σίτιση, και οι υποτροφίες.

Σε αυτό το ήδη άνισο για τους φοιτητές αλλά και αφιλόξενο για τη γνώση περιβάλλον ήρθε να προστεθεί η νομοθετική προσπάθεια της υπουργού Παιδείας Μαριαστέλα Τζέλμινι για μια νέα μεταρρύθμιση. Νομοσχέδιο που περιλαμβάνει αλλάγες οι οποίες εκτείνονται από την πρωτοβάθμια και φτάνει μέχρι την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την έρευνα. Με πρόσχημα την οικονομική κρίση, κεντρικό ζήτημα στο νομοσχέδιο είναι η δραματική μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση. Ο προϋπολογισμός λιτότητας της κυβέρνησης προβλέπει για την πενταετία 2009-2013 περικοπή των κονδυλίων για την Παιδεία κατά 9 δισ. ευρώ και απώλεια 130.000 θέσεων εργασίας. Η αρχή γίνεται απο τα δημοτικά μέχρι τα λύκεια όπου το νομοσχέδιο εισάγει τον θεσμό του ενός καθηγητή ανά τάξη, που θα διδάσκει όλο το εύρος της διδακτικής ύλης και κατ΄επέκταση οδηγεί άμεσα σε απολύσεις διδασκόντων, σε ένα ήδη υποβαθμισμένο περιβάλλον δημόσιας εκπαίδευσης, με μέσο όρο 35 μαθητές ανά τάξη.

Στα πανεπιστήμια οι όροι του νέου νόμου μεταφράζονται σε περικοπές κάθε τύπου αλλά και κατάργηση της όποιας δημοκρατίας στη λήψη αποφάσεων και τη διοίκηση. Στην ήδη ελάχιστη φοιτητική μέριμνα, με την εισαγωγή του θεσμού των φοιτητικών δανείων μετατρέπονται πλεον οι φοιτητές σε υπερχρεωμένους πτυχιούχους. Παράλληλα και τα ποσά του κρατικού προϋπολογισμού που θα κατευθύνονται στην έρευνα μειώνονται δραματικά, μαζί με τις θέσεις που προβλέπονται για ερευνητές και με περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασιακής τους θέσης στα πανεπιστήμια. Παράλληλα το νομοσχέδιο αναμορφώνει την μορφή διοίκησης των πανεπιστημίων, κάνοντας αυταρχική στροφή αλλά και παραδίδοντάς την στην παντοδύναμη αγορά, προσφέροντας στους ιδιώτες παραπάνω από το 40 % των θέσεων στη διοίκηση, υποδουλώνοντας ουσιαστικά το πανεπιστήμιο στο ιδιωτικό συμφέρον . Δεν είναι τυχαίες οι αυξημένες αρμοδιότητες που αποκτά ο Πρύτανης, σε σχέση με την προηγούμενη επίσης “βαρονική” ισχύ της συγκλήτου.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν ως αποτέλεσμα και τον περιορισμό του δικαιώματος σπουδών για όλους και την εμπέδωση των ταξικών ανισοτήτων, με περαιτέρω χειροτέρευση των κριτηρίων για το που μπορούν να εισαχθούν οι μαθητές μετά το Λύκειο, στα Atenei (ανώτατα ιδρύματα αριστείας) ή στα ευκολο-εξοφλούμενα ιδρύματα β’ κατηγορίας. Όλα αυτά σε μια πραγματικότητα ήδη δυσμενή για τη νεολαία της Ιταλίας , που έχει υποστεί τις αλλαγές των εργασιακών σχέσεων με την απόλυτη επικράτηση της εργασιακής επισφάλειας και της αυξημένης ανεργίας.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα του πανεπιστημίου – επιχείρηση, οπως το περιγράφουν οι ίδιοι οι φοιτητές και οι ερευνητές, εδώ και μήνες η απάντηση δίνεται από ένα συνεχώς διογκούμενο πολύμορφο κίνημα που αγκαλιάζει τον κόσμο του πανεπιστημίου και εξαπλώνεται στην υπόλοιπη εκπαίδευση. Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς οι κινητοποιήσεις πυροδοτήθηκαν από τους μαθητές οι οποίοι στις 3 Οκτωβρίου πραγματοποίησαν την πρώτη πορεία σε πόλεις όλης της Ιταλίας, και επεκτάθηκαν στον κόσμο των πανεπιστημίων με τους φοιτητές αλλά και τους μεταπτυχιακού, διδάκτορες, ερευνητές και καθηγητές να έχουν δωρίσει έναν πραγματικά καυτό φθινόπωρο στην κυβέρνηση Μπερλουσκόνι.

Οι φοιτητές και οι ερευνητές αμφισβητούν στον πυρήνα του το νομοσχέδιο Τζέλμινι. Το “Όχι στη μεταρρύθμιση” συμπυκνώνει μια σειρά αιτημάτων και μια βεντάλια προβληματισμών που αναπτύσσεται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Συνδέοντας την εκπαίδευση με τον ήδη επιβεβλημένο εργασιακό μεσαίωνα και αρνούμενοι την δικαιολογία της κρίσης διεκδικούν αύξηση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση, κάνουν λόγο για βελτίωση των εργασιακών σχέσεων των ερευνητών, για εκδημοκρατισμό της διοίκησης των πανεπιστημίων και μεγαλύτερη συμμετοχή τους σε αυτή. Αρνούνται κάθε ρύθμιση που αποκλείει την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και στη γνώση των μη προνομιούχων μαθητών. Προτείνουν ξεκάθαρα μια εκπαίδευση ανοιχτή σε όλους, επανατοποθετώντας τη γνώση στον πυρήνα των δικαιωμάτων του καθένα, με πλήρη αποσύνδεσή της από την αρένα της αγοράς και με άμεση σύνδεση με τον πληττόμενο κόσμο της εργασίας που καλούν σε συμπόρευση.

http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2010/12/05/i%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%86%CE%BF%CE%B9%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD/
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...