• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 18:24:51 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 18:24:51 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 16:30:35]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426674
Total Topics: 31711
Online Today: 208
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 78
Guests: 129
Total: 207
angelos
karadimitras
katranic
Napoleontas
Nicotre
Ponan
Petros Ts
Panagismark
dtkyriak
tasos_ntv
Captain
victoria ginikopoulou
valentini
Elenit
Amalia
DidosK
Guts
useranknown
PurpleWitch
gp6
nikitask
ONETWIN
Angelos Asim
DespoinaKarategou
Gone_Forever
thaliatsk
rafa98p
parzival
giorgosss03
karaths.d
dkoukn
ekyriakos
kourkou
akontel
AggelosZ
chidi anagonye
Xontroulis
Saint_GR
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
noys
itsikou
mpournaz
dinoschalv
aorologas
dimitris585
kourasan!
marnas
Mr Z
Ks
noimaginationforthis
abcdefg
giorgos_skl
Ioannakoliou
atampakc
Pepe The Frog
Crainer
Kv
Local Rider
despoina15
alexbaroutes
Antreas17
kosovi
kathrin_p
mavrhs
Δημητρης Αξιμιωτης
Argyriou
JiMan5
Sanaia
chryssana
kkon
HlektrikhPatata
andreaspaper
nmpampal
Minmaxeng
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Προτάσεις - παρατηρήσεις για τα εργαστήρια
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Προτάσεις - παρατηρήσεις για τα εργαστήρια  (Read 2234 times)
pmousoul
Guest
Προτάσεις - παρατηρήσεις για τα εργαστήρια
« on: April 16, 2008, 08:33:00 am »


Ο καθένας θα μπορούσε να γράψει τον πόνο του εδώ... Ο λόγος είναι ο προφανής! Αν και είμαστε πολυτεχνική σχολή εντούτοις τα εργαστήριά μας είναι λίγα και ανεπαρκή. Υπάρχει βέβαια και η έλλειψη προσωπικού...

Πριν κάνω την πρότασή μου θα ήθελα να περιγράψω μία εμπειρία που έζησα στο λύκειο, η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιλογή μου να σπουδάσω σε πολυτεχνείο.

Κατ' αρχήν το λύκειο που τελείωσα στην Κύπρο ήταν πολυκλαδικό και ο κλάδος μου λεγόταν πρακτικό. Ο συγκεκριμένος κλάδος έδινε έμφαση σε μαθηματικά, φυσική, χημεία όχι μόνο στην θεωρία στην περίπτωση της φυσικής και της χημείας. Συγκεκριμένα κάθε εβδομάδα μία μέρα κάναμε 4 45λεπτα εργαστήρια (2 45λεπτα για φυσική και 2 45λεπτα για χημεία).

Τα εργαστήρια αυτά ήταν πολύ σημαντικά για 'μένα όχι μόνο για κατανόηση της θεωρίας αλλά για την ανάπτυξη του τρόπου σκέψης θεμελίωσης μιας θεωρίας με συγκεκριμένη μαθηματική περιγραφή.

Την συγκεκριμένη λοιπόν μέρα των εργαστηρίων η τάξη χωριζόταν σε δύο τμήματα. Το ένα έκανε για 2 45λεπτα εργαστήριο φυσικής (π.χ. μέτρηση της επιτάχυνσης της βαρύτητας) και ταυτόχρονα το άλλο εργαστήριο χημείας (π.χ. ογκομετρήσεις) και στα επόμενα δύο 45λεπτα τα τμήματα αυτά θα άλλαζαν εργαστήριο (αυτοί που έκαναν εργαστήριο φυσικής θα πήγαιναν στο εργαστήριο χημείας κ.τ.λ.).

Το σπουδαιότερο με τα συγκεκριμένα εργαστήρια δεν ήταν το ότι αποκτούσες τεχνικές γνώσεις. Στο εργαστήριο φυσικής για παράδειγμα πριν χωριστούμε σε ομάδες αντίστοιχες των πειραματικών διατάξεων που υπήρχαν στο εργαστήριο η καθηγήτρια μας περιέγραφε αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο του πειράματος και έπειτα τα βήματα της πειραματικής διαδικασίας με έμφαση στις μετρήσεις που έπρεπε να ληφθούν. Την επόμενη εβδομάδα κατά την διεξαγωγή ενός νέου εργαστηρίου έπρεπε να παραδώσουμε στην καθηγήτρια αναφορά που να περιέχει τα εξής :

1. Σύντομο θεωρητικό υπόβαθρο του πειράματος.

2. Περιγραφή της πειραματικής διαδικασίας.

3. Πίνακες μετρήσεων.

4. Γραφικές παραστάσεις με την χρήση των μετρήσεων.

5. Εξαγωγή μαθηματικής έκφρασης από την μορφή των γραφικών παραστάσεων και σύγκρισή τους με τις αντίστοιχες εκφράσεις από την θεωρία.

6. Υπολογισμός σφαλμάτων.

7. Συμπεράσματα.

Οι αναφορές μας αξιολογούνταν και μας επιστρέφονταν την επόμενη εβδομάδα με βαθμό και παρατηρήσεις.

Έχουν περάσει 7 χρόνια και τα θυμάμαι... Smiley

Προσωπικά αυτός ο τρόπος μάθησης με βοήθησε πολύ... προσωπικά απεχθάνομαι την λύση προβλημάτων με χαρτί και μολύβι για να κατανοήσω θεωρία όταν αυτό μπορεί να γίνει με τον πιο πάνω τρόπο...

Έτσι επέλεξα ένα πολυτεχνικό κλάδο με την πεποίθηση ότι θα ήταν μία συνέχεια της πιο πάνω διαδικασίας ίσως και με πολύ καλύτερες διατάξεις και εργαστήρια... αλλά τελικά...       
Logged
pmousoul
Guest
Re: Προτάσεις - παρατηρήσεις για τα εργαστήρια
« Reply #1 on: April 16, 2008, 08:42:40 am »

Μία πρόταση-παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω αφορά τα εργαστήρια ηλεκτρονικής και ψηφιακών.

Είδα πρόσφατα συμφοιτητές από μικρότερα έτη να προσπαθούν να βρουν τιμές παραμέτρων (αντιστάσεις) σε ενισχυτές με διπολικά και FET  στο μάθημα των Ψηφιακών Ι.

Οι συγκεκριμένες εργαστηριακές ασκήσεις κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνονται μαζί με το μάθημα της Ηλεκτρονικής Ι για κατανόηση της λειτουργίας των εξαρτημάτων αυτών στην γραμμική περιοχή (ενισχυτές).

Στα Ψηφιακά Ι θα πρέπει να τονιστεί η διακοπτική λειτουργία αυτών των εξαρτημάτων. Θα μπορούσε εργαστηριακά να γίνει μία απλή εισαγωγή στις γλώσσες περιγραφής υλικού για την σχεδίαση ψηφιακών (HDLs) μαζί με την σχεδίαση απλών κυκλωμάτων σε σχηματικό... Αυτή η απλή εισαγωγή στις HDLs θα μπορούσε να συνεχιστεί εργαστηριακά στα υπόλοιπα μαθήματα ψηφιακών.
Logged
Wade
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 5795



View Profile WWW
Re: Προτάσεις - παρατηρήσεις για τα εργαστήρια
« Reply #2 on: April 16, 2008, 16:58:10 pm »

Πολύ καλή και λογική πρόταση.  Είναι πραγματικά δύσκολη η κατανόηση της λειτουργίας εξαρτημάτων όπως το FET και το διπολικό τρανζίστορ μόνο από θεωρητική μελέτη, αφού η χρήση τους και ο τρόπος λειτουργίας τους γίνονται περισσότερο κατανοητές μέσα από πρακτικές εφαρμογές.  Πιστεύω πως αν οι δύο πρώτες εργασίες των Ψηφιακών (οι οποίες ούτως ή άλλως δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο του μαθήματος), καθώς και άλλες παρόμοιες, γίνονταν στο μάθημα της Ηλεκτρονικής Ι, τότε θα διευκολύνονταν οι φοιτητές ως προς την κατανόηση του μαθήματος.

(Βέβαια το 3ο εξάημνο είναι ήδη αρκετά βαρύ και δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν καλό να γίνει προσθήκη εργαστηρίου...  Αλλά με κάποιες ρυθμίσεις/μεταφορές, πιστεύω πως μπορεί να γίνει...)
Logged

Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...