|
Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Show Posts
|
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 9
|
32
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 16, 2016, 19:39:03 pm
|
Φεβρουάριος 2011 - Θεωρία: Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μία αύξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί μείωση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; Απάντηση (δική μου):
Θεώρησα ότι εφόσον δεν λέει κάτι για το φορτίο περισσότερο, η ισχύς του φορτίου θα παραμείνει σταθερή μετά την αύξηση του ρεύματος διέγερσης. Άρα αφού η ισχύς είναι ανάλογη του γινόμενου Ea sinδ (και του Ia cosφ), τα γινόμενα αυτά θα πρέπει να μείνουν σταθερά. Αντιμετωπίζοντας δηλαδή το πρόβλημα αυτό διανυσματικά, αν είχαμε χωρητικό φορτίο πριν την αύξηση του Ιf τότε το Ιa θα έπρεπε να αυξηθεί περισσότερο. Η απάντηση μου είναι ότι έχουμε επαγωγικό συντελεστή ισχύος πριν την αύξηση του If, και έτσι με την αύξηση του Ιf, το Ιa μειώνεται (αρχικά) γίνεται έπειτα ο cosφ=1 και το Ιa γίνεται το ελάχιστο και έπειτα αυξάνεται και ο cosφ γίνεται χωρητικός. Άρα το φορτίο ήταν επαγωγικό και ο κινητήρας απορροφούσε επαγωγική άεργο ισχύ. Είναι σωστό όπως το είπα; Τα μπέρδεψα; Όποιος γνωρίζει, ας βοηθήσει, thanks εκ των προτέρων δεν ξέρω εγώ πάντως θα έλεγα ότι από τις καμπύλες V βλέπουμε ότι το Ια αυξάνεται με το Ιf όταν cosφ είναι χωρητικό αρά έδινε άεργο ισχύ... Μα η άσκηση σου δίνει δεδομένο ότι αυξάνει το If και μειώνεται το Ia. Και από τις καμπύλες V βγαίνει. Σκέψου ότι είσαι πάνω σε μια καμπύλη V. Ο μόνος τρόπος ώστε αυξάνοντας το If να μειωθεί το Ia είναι να είσαι σε επαγωγικό φορτίο. Γιατί αυξάνοντας το χIf, το Ιa θα μειωθεί, θα γίνει ελάχιστο (για cosφ=1) και έπειτα θα αρχίσει να αυξάνεται καθώς θα γίνει χωρητικό.
|
|
|
33
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 16, 2016, 13:33:27 pm
|
Φεβρουάριος 2011 - Θεωρία: Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μία αύξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί μείωση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; Απάντηση (δική μου):
Θεώρησα ότι εφόσον δεν λέει κάτι για το φορτίο περισσότερο, η ισχύς του φορτίου θα παραμείνει σταθερή μετά την αύξηση του ρεύματος διέγερσης. Άρα αφού η ισχύς είναι ανάλογη του γινόμενου Ea sinδ (και του Ia cosφ), τα γινόμενα αυτά θα πρέπει να μείνουν σταθερά. Αντιμετωπίζοντας δηλαδή το πρόβλημα αυτό διανυσματικά, αν είχαμε χωρητικό φορτίο πριν την αύξηση του Ιf τότε το Ιa θα έπρεπε να αυξηθεί περισσότερο. Η απάντηση μου είναι ότι έχουμε επαγωγικό συντελεστή ισχύος πριν την αύξηση του If, και έτσι με την αύξηση του Ιf, το Ιa μειώνεται (αρχικά) γίνεται έπειτα ο cosφ=1 και το Ιa γίνεται το ελάχιστο και έπειτα αυξάνεται και ο cosφ γίνεται χωρητικός. Άρα το φορτίο ήταν επαγωγικό και ο κινητήρας απορροφούσε επαγωγική άεργο ισχύ. Είναι σωστό όπως το είπα; Τα μπέρδεψα; Όποιος γνωρίζει, ας βοηθήσει, thanks εκ των προτέρων
|
|
|
43
|
Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου / Σύγχρονες Μηχανές / Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: July 01, 2015, 17:01:37 pm
|
Σχετικά με τα θέματα Θεωρίας από την πτυχιακή εξεταστική ΙΟΥΝΙΟΣ 2015:
1. Πότε συμμετέχει και πότε όχι ο αξόνας q σε ένα 3φασικό βραχυκύκλωμα;
2. Γιατί το ρεύμα στο 2φασικό βραχυκύκλωμα είναι μεγαλύτερο από το ρεύμα στο 3φασικό βραχυκύκλωμα;
3. Πως μπορούμε να μετρήσουμε τις απώλειες υστέρησης και δινορευμάτων; 4. Δινόταν ένα σχήμα, όπως το σχήμα 3.3 - σελίδα 83 (ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ - ΔΗΜΟΥΛΙΑΣ) μόνο που αντί για φασικά ρεύματα είχε φασικές τάσεις και για t = 0 η φάση b ήταν μέγιστη και οι άλλες δύο στο -1/2. Η μηχανή αρχικά αφόρτιστη και κάποια στιγμή συμβαίνει 3φ βραχυκύκλωμα, ποιες φάσεις θα εμφανίσουν dc συνιστώσα και ποιες όχι και γιατί;
5. Έστω ένας σύγχρονος κινητήρας έκτυπων πόλων συνδεδεμένος σε άπειρο ζυγό και έστω ότι απορροφά ισχύ και βρίσκεται σε υποδιέγερση. Να σχεδιαστεί το διανυσματικό διάγραμμα ρευμάτων - τάσεων.
|
|
|
|
|