Ας πούμε Νάπολι2004 ότι τα ιδιωτικά λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Όμως σκέψου ότι ο αριθμός των Ηλεκτρολόγων θα υπερπολλαπλασιαστεί. Ήδη ακούμε ότι αρχίζει να έχει μια κρίση ο κλάδος μας. Σκέψου να έρθουν άλλοι τόσοι και βάλε Ηλεκτρολόγοι από τα ιδιωτικά, οι οποίοι δεν θα είναι απαραίτητα χειρότεροι από εμάς (μάλλον καλύτεροι).
Δεν το βλέπω ούτε συντεχνιακά ούτε εγωιστικά, δηλαδή δεν σκέφτομαι "εγώ θέλω να έχω δουλειά, άρα να υπάρχουν όσο πιο λίγοι Ηλεκτρολόγοι γίνεται", έτσι και αλλιώς αν όλα πάνε καλά και τελειώσω τη σχολή σε λογικά πλαίσια, πιθανόν να μην με "πιάσει" καν η όλη αυτή κατάσταση, αλλά εκ των πραγμάτων η ζήτηση στην αγορά εργασίας ίσως να μην μπορεί να καλύψει την προσφορά.
Σαφώς και οι θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια θα μειωθούν με την ίδρυση των ιδιωτικών ούτως ώστε να έρθουμε στα ίσα μας.Και ο ανταγωνισμός αυτός ήδη υπάρχει πιστεύω.Αλλά και πάλι,σ'όλες τις συζητήσεις που κάναμε μέχρι τώρα εγώ άκουγα και την θέση να μπορεί ο ΚΑΘΕΝΑΣ μας να σπουδάσει αυτό που θέλει.Τώρα γιατί μας πειράζει το ότι θα υπάρχουν και άλλοι ΗΜΜΥδες;
Φιλε Ναπολι,
η πρόταση της κυβέρνησης, με την συγκεκριμένη προσθήκη που κάνει και που πολύ σωστά εντόπισες, αναφέρει ότι "στα δημόσια ανώτατα ιδρύματα οι καθηγητές είναι δημόσιοι λειτουργοί", ενώ στην μέχρι τώρα μορφή του άρθρου 16 αναφέρει "στα ανώτατα ιδρύματα οι καθηγητές είναι δημόσιοι λειτουργοί". Το τι θα ισχύει στα ιδιωτικά η πρόταση της κυβέρνησης το αφήνει να το ορίσουν τα ιδιωτικά από μόνα τους. Άρα ο κίνδυνος οι καθηγητές εκεί να είναι κακοπληρωμένοι, με κακή ασφάλιση, και να επηρεάζονται από οικονομικά συμφέροντα κατά την εκπόνηση της έρευνάς τους σαφώς και υπάρχει.
Ναι αυτό ακριβώς λέω.Ότι μπορούμε να απαιτήσουμε να διαμορφώσουμε την αναθεώρηση του άρθρου αυτού ούτως ώστε να μην συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα.Δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση να μην συμπεριληφθεί ο όρος "δημόσιων" στην φράση αυτή.
Σε ό,τι αφορά την λύση των υποτροφιών, έτσι ώστε να ληθεί το πρόβλημα των διδάκτρων: για να έχουν πραγματικά ίσο δικαίωμα πρόσβασης όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους κατάστασης θα πρέπει να υπάρχουν στα ιδιωτικά τόσες υποτροφίες όσα είναι και τα φτωχά παιδιά που θα θέλουν να σπουδάσουν εκεί. Πέραν του ότι αυτό ανήγει μια ολόκληρη συζήτηση του ποιός θεωρείται φτωχός και ποιός όχι, και δεν ξέρω αν με κάποιο όριο μπορείς αντικειμενικά να ορίσεις κάτι τέτοιο, σε ενημερώνω ότι ακόμα και στα πιο εύρωστα από οικονομικής άποψης ιδιωτικά σχολεία, όπως το Ανατόλια, οι υποτροφίες ήταν λίγες.
Όχι οι μαθητές δεν θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια με οικονομικά κριτήρια,αλλά όπως ακριβώς και τώρα με κριτήριο τις πανελλήνιες εξετάσεις.Οι υποτροφίες στην Τουρκία επαναλαμβάνω είναι όσες και οι θέσεις στα δημόσια Πανεπιστήμια.Ούκ ολίγες δηλαδή.Δεν καταλαβαίνεις κάποια θεσμική διαφορά από τα δημόσια.
Ποιός σου είπε φίλε Νάπολι ότι αυτοί που είναι ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι με την στασιμότητα και δεν θέλουν καμιά αλλαγή στην σημερινή κατάσταση των ελληνικών Πανεπιστημίων?? Αυτό είναι πυροτέχνημα που λέει η ΔΑΠ για να πετάξει λάσπη σε όσους αντιδρούν στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Σαφέσταστα και δεν μας αρέσει η κατάσταση σήμερα στο ελληνικο πανεπιστήμιο και θέλουμε να γίνουν αλλαγές. Αλλά αλλαγές δεν είναι μόνο αυτές που προτείνει η κυβέρνηση. Και αν το θες κι αλλιώς: οι πραγματικές αλλαγές που χρειάζεται η σημερινή ελληνική δημόσια εκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν είναι στην κατεύθυνση και στην φιλοσοφία των αλλαγών που προτείνει η κυβέρνηση. Γιατί ρε γαμώτο (προσωπικό μου παράπονο) θεωρούμε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις μόνο αυτά που μας προτείνει η κυβέρνηση ή ένα κόμμα?... Εμείς δηλαδή ιδέες, προτάσεις, όνειρα δεν έχουμε να προτείνουμε?
Επαναλαμβάνω ότι μιλούσα γενικόλογα και όχι μόνο για την παιδεία.Αυτό που δεν μου αρέσει εμένα είναι το "ΟΧΙ" που ακούω σε ΚΑΘΕ πρόταση της ΚΑΘΕ κυβέρνησης και μου έχει δώσει την εντύπωση ότι φοβόμαστε την αλλαγή.Δεν είπα ότι είστε της στασιμότητας και συμφωνώ και εγώ με αυτές τις αλλαγές που απαιτούνται απ'τους φοιτητές,εννοείται.Μπορούμε να τις διεκδικήσουμε και αυτές (όπως αύξηση δαπανών για την Παιδεία) και παράλληλα να συζητήσουμε και την αλλαγή που προτείνει η κυβέρνηση και όχι να λέμε "ΟΧΙ" ακόμα και στον διάλογο όπως είχε γίνει το καλοκαίρι.Δηλαδή αυτό που λέω εγώ είναι ότι μπορούμε να τροποποιήσουμε τις αλλαγές που προτείνει ο καθένας έτσι ώστε να μην ενοχλούν κανέναν,ή τουλάχιστον την πλειοψηφία και παράλληλα να προτείνουμε και τις δικές μας αλλαγές.Εμείς αυτό που κάναμε ήταν να δώσουμε πρόταση για αλλαγές ως απάντηση πρόταση για κάποιες άλλες αλλαγές που πρότειναν.π.χ.Μας πρότειναν ιδιωτικά πανεπιστήμια και προτείναμε ως λύση την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.Δεν είναι λίγο άσχετο το ένα με το άλλο.Δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο παράλληλα;