Φίλε napoli2004,
Προφανώς θεωρείς ότι η μόνη εξυγίανση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από λανθασμένες πολιτικές κυβερνήσεων μπορεί να τις καλύψει η ιδιωτική πρωτοβουλία, εφόσον τάσσεσαι υπέρ της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων.(Πρόσφατα παραδείγματα το ξεπούλημα του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, ακολουθεί και το ξεπούλημα της παιδείας ). Αναγνωρίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονο πρόβλημα στο χώρο της παιδείας και πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα αλλά στην κατεύθυνση που θέλουμε εμείς και όχι απ?αυτούς (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) που οδήγησαν τα πανεπιστήμια στο σημερινό τους χάλι.
Όλοι ξέρουμε τον μεγάλο πόθο που έχουν οι Έλληνες ,τα παιδιά τους να αποκτήσουν ένα πτυχίο μήπως αυτά ζήσουν καλύτερες μέρες απ?τους ίδιους. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αποτελούν το καλύτερο σούπερ μάρκετ για τέτοιου είδους αγορές και με την ευλογία του κράτους. Οι επιχειρηματίες που θα βρουν ξανά τέτοιο λαβράκι(εδώ αγοράζουν ΔΕΗ, ΟΤΕ ,Ολυμπιακή που νοσούν οικονομικά σύμφωνα με τα κυβερνητικά στελέχη). Η παιδεία ήταν Δικαίωμα και τώρα μετατρέπεται σε πρώτης τάξης εμπόρευμα ,ευκαιρία λοιπόν να επενδύσουν, να αυξήσουν τα κέρδη τους και να μεγαλώσουν το σούπερ μάρκετ (πανεπιστήμιο) , να ανοίξουν και κανένα μπακάλικο (παραρτήματα).Να υποταχθούμε όλοι στον βωμό του κεφαλαίου και των κερδών?
Θα ήθελα να φέρω κι ένα παράδειγμα μη κερδοσκοπικού πανεπιστημίου όπως γράφει στην σελίδα του. το ALBA είναι μια μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση περισσότερων από 60 ελληνικών εταιρειών.. Ανάμεσα στις εταιρείες που συγκροτούν τη «μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση» είναι και τράπεζες, κανάλια, πετρελαϊκές εταιρίες? (Δηλαδή έχει 60 μεγαλομετόχους που σημαίνει ότι σε λίγο καιρό μπορεί να δούμε καμία μετοχή στο χρηματιστήριο αξιών αν δεν έχει ήδη γίνει) Για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος ο φοιτητής μπορεί να πληρώσει μέχρι και 18.400 ευρώ!
Σ?αυτό το σημείο κρίνω αναγκαίο να επισημάνω την διαφορά του «μη κερδοσκοπικού» απ?το «ιδιωτικό».Για να μην λες πως καταλαβαίνω επιλεκτικά αυτά που θέλω σου αναφέρω κατά λέξη τις δηλώσεις του υφυπουργού παιδείας για την τόσο ξεχωριστή διαφορά : «ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας των ιδρυμάτων σημαίνει ότι αυτά θα έχουν τη μορφή του ιδρύματος ή του σωματείου και θα διευκολύνονται έτσι τυχόν δωρεές, κληροδοτήματα και παροχές διαφόρων φορέων προς αυτά τα ιδρύματα».
Απ?αυτή την δήλωση δεν κατάλαβα ότι οι φοιτητές δε θα πληρώνουν δίδακτρα, ούτε ότι οι επιχειρήσεις δε θα χρηματοδοτούν τα ιδρύματα. Όσο για το θεσμικό πλαίσιο που λες το άρθρο 16 απαγορεύει ρητά την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και τα παραρτήματα των ιδιωτικών που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή υπάγονται στο Υπουργείο Εμπορίου (οπότε αν θες κάνεις και κανένα παζάρι με τον πρύτανη για την τιμή ).Οπότε δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο εκ μέρους της πολιτείας για τα ιδιωτικά και αν καταργηθεί τελείως το άρθρο 16 θα γίνει «μπάτε σκύλοι αλέστε».Θα επικαλούνται το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου και καθένα πανεπιστήμιο θα θεσπίζει τον τρόπο εισαγωγής, τα δίδακτρα και όλα τα εσωτερικά ζητήματα του πανεπιστημίου. Συμπέρασμα μη κερδοσκοπικό = ιδιωτικό +επιχορηγήσεις? με ότι αυτό συνεπάγεται??.
Αυτό που βλέπω με μεγάλη μου έκπληξη είναι το ότι το πρώτο μου μήνυμα παρερμηνεύθηκε τόσο πολύ και με τόσους διαφορετικούς τρόπους που έχει χάσει πλέον τη φιλοσοφία του και δεν πέρασε ίχνος από αυτά που πραγματικά ήθελα να πω.Και αυτό γιατί απομονώνεις φίλε nikosm μία φράση που γράφω και υποθέτεις το υπόλοιπο που έχω πει (ακριβώς αυτό που είπε ο elektrosok για στερότυπα).Θα ξεκαθαρίσω για τελευταία φορά τί ήθελα να πω γιατί μετά έχει απόλυτο δίκιο η pandora ότι μερικοί γράφουν 100 φορές το ίδιο μήνυμα.Ένας από αυτούς δυστυχώς είμαι και εγώ αλλά έχω αναγκαστεί πολλαπλές φορές νααποσαφηνίσω το μήνυμά μου γιατί δεν διαβάστηκε με προσοχή.
1ον Δεν ανέφερα πουθενά ότι ΘΕΛΩ να ιδρυθούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και ότι κάποιες ελλείψεις θα καλυφθούν.Αυτό που είπα είναι ότι δεν έχω καταλάβει ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.Αν ξαναδιαβάσεις το πρώτο μου μήνυμα ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ θα καταλάβεις τί είπα.
2ον ΔΕΝ είπα ότι οι φοιτητές δεν θα πληρώνουν δίδακτρα. ΕΔΩΣΑ ένα παράδειγμα που ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να είναι δική μας πρόταση αντί του "όχι".