ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ!
Βρισκόμαστε ένα μήνα πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα του νέου χειμερινού εξαμήνου και έχει ανακοινωθεί από το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ότι το μάθημα της Ηλεκτρονικής 3, Δίκτυα Υπολογιστών 2, Αρχιτεκτονική Προηγμένων Υπολογιστών, βασικά μαθήματα του τομέα ηλεκτρονικής, που είναι μάλιστα και ο τομέας που απασχολεί τους περισσότερους φοιτητές του τμήματος, πρόκειται να μην διδαχθούν, λόγω έλλειψης καθηγητών. Με άλλα λόγια, πρόκειται να κοπούν βασικά μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών μας, επειδή δεν φτάνουν οι καθηγητές για να καλύψουν τη διδασκαλία, επειδή δηλαδή το τμήμα μας είναι υποστελεχωμένο. Σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν κι άλλα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται «στον αέρα» και το τμήμα δεν γνωρίζει πώς και αν θα διδαχθούν.
Παρόμοια εικόνα επικρατεί και στους μηχανολόγους καθώς η υποστελέχωση δεν είναι ‘’προνόμιο’’ μόνο της τρίτης πτέρυγας του Πολυτεχνείου. Συγκεκριμένα, στους μηχανολόγους έρχεται να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών, την ίδια ώρα όπου βλέπουμε καθηγητές που έχουν βγει στην σύνταξη να συνεχίζουν να διδάσκουν.
Όλα αυτά την ίδια στιγμή που το τμήμα καθηγητών έχει φροντίσει να κάνει κόλαση την ζωή μας για να πάρουμε μαθήματα τομέα, καθώς έχουν βάλει στο πρόγραμμα σπουδών τα φίλτρα τομέα. Αυτά τα μαθήματα τα "ξεκλειδώνεις" ανάλογα με τα ECTS που έχεις μαζέψει, ενώ για το πρώτο μάθημα πρέπει κανείς να έχει περάσει τα μισά μαθήματα του κορμού. Το τμήμα τα δικαιολογεί λέγοντας ότι πρέπει να έχουμε "βασικές γνώσεις" και να υπάρχει συνέχεια στις σπουδές, ενώ στην πραγματικότητα τα φίλτρα αυτά συμβάλουν στην εντατικοποίηση του προγράμματος σπουδών και σε μια ασφυκτική καθημερινότητα για τους φοιτητές, η οποία περιγράφεται από αλλεπάλληλες υποχρεωτικές εργασίες και προόδους κατά την διάρκεια των εξαμήνων. Παράλληλα, στο τέλος του εξαμήνου μας περιμένει και μια εξεταστική, στην οποία είναι κανονικότητα τα μαζικά κοψίματα και οι καθηγητικές αυθαιρεσίες. Όλο αυτό καταλήγει πως οι όροι σπουδών που διαμορφώνονται στα τμήματα των Ηλεκτρολόγων και των Μηχανολόγων δεν είναι ανθρώπινοι και πατάνε πάνω στις δικές μας πλάτες. Εδώ λοιπόν είναι που τα φίλτρα τομέα έρχονται και συμπιέζουν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα μας.
Δεν είναι τυχαίο, ωστόσο, ότι ενώ κάθε χρόνο φεύγουν ή συνταξιοδοτούνται καθηγητές, το τμήμα μας, όπως και πολλά άλλα, δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις αναγκαίες θέσεις. Η υποστελέχωση αποτελεί στρατηγική πολιτική της κυβέρνησης για τα δημόσια πανεπιστήμια, καθώς τη χρησιμοποιεί και ως μοχλό πίεσης απέναντι στα τμήματα, ώστε να ακολουθούν τις επιταγές της. Φαίνεται άλλωστε η πρόθεσή της απέναντι στη δημόσια δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όταν κάνει κατά κόρων εξαγγελίες για αναθεώρηση του άρθρου 16. Υπάρχουν άπλετα παραδείγματα, που αποδεικνύουν την εσκεμμένη παραμέληση του πανεπιστημίου και των δομών του. Καταρχάς, χαρακτηριστική αποτελεί η άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εστίες, κομμάτι της προσπάθειας της κυβέρνησης να τις μετατρέψει σε ΣΔΙΤ, δηλαδή να τις ιδιωτικοποιήσει. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στη λέσχη, καθώς κάθε χρόνο βλέπουμε τις προσπάθειες της εργολαβίας να βάλει κάρτες σίτισης για να αυξήσει το κέρδος της, εις βάρος της ανάγκης των φοιτητών να σιτίζονται δωρεάν. Συνεχίζοντας, κάθε χρόνο ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι του πρώτου έτους αναγκάζονται να δώσουν παράλογα ποσά για υλικά σχεδίου, αφού τα τμήματα αρνούνται να τους τα προμηθεύσουν δωρεάν. Και όλα αυτά συμπληρώνονται από την τραγική κατάσταση των εργαστηρίων, της κεντρικής βιβλιοθήκης και αμέτρητα άλλα. Η συνεχόμενη υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των πτυχίων μας ενισχύει το αφήγημα της κυβέρνησης για ανάγκη ύπαρξης ιδιωτικών κολλεγίων.
Όσον αφορά το πώς επηρεάζεται το μέλλον και η προοπτική μας, όταν κόβονται μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να υποβαθμιστεί η διαπραγματευτική αξία του πτυχίου μας, οδηγώντας μας σε ένα αέναο κυνήγι επανακατάρτισης. Και αυτό γιατί, όταν αφαιρούνται μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών, για την κατάρτιση στο αντικείμενο αυτό θα απαιτηθεί συνήθως κάποιο μεταπτυχιακό. Με άλλα λόγια, αναγκαζόμαστε να ακολουθήσουμε επιπλέον διαδικασίες για να αποκτήσουμε όσα θα μπορούσε να μας δίνει το πτυχίο από μόνο του.
Σε αυτό το πλαίσιο, εμείς ως φοιτητές δεν πρόκειται να δεχτούμε αυτές τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης δίχως αντίρρηση και θα τεθούμε εναντίον κάθε λογικής που μας θέλει όλο και πιο λειψούς. Θα επιμείνουμε πως κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να μείνει αναπάντητο, γιατί είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ να κοπεί οποιοδήποτε μάθημα από το πρόγραμμα σπουδών λόγω υποστελέχωσης, αφήνοντας μάλιστα ανοιχτά παραθυράκια στο τμήμα καθηγητών, ακολουθώντας τα σχέδια της κυβέρνησης, να προβεί σε αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών μας αλλά και σε αφαίρεση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Θα απαιτήσουμε να καλυφθούν άμεσα οι απαιτούμενες θέσεις καθηγητών για την ομαλή διδασκαλία όλων των μαθημάτων.
Σε αυτό το σημείο είναι καίριο να απαντήσουμε συλλογικά, όπως και αναλογεί στο είδος του προβλήματος. Το γεγονός ότι δεν έχουμε καθηγητές και πώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων στο πτυχίο, αποτελεί ενιαίο πρόβλημα και άρα η απάντηση πρέπει να δοθεί μέσα από τον φοιτητικό μας σύλλογο. Κρίνεται δηλαδή αναγκαίο να εκπληρωθεί το διαχρονικό μας αίτημα για παρέμβαση του συλλόγου στα τμήματα καθηγητών. Έτσι, θα μπορεί να ανοίγει και να απαντάει σε φλέγοντα ζητήματα που επηρεάζουν την ήδη τεταμένη καθημερινότητά μας και κρίνουν το μέλλον μας. Απαιτούμε λοιπόν να έχει παρουσία ο φοιτητικός σύλλογος στο επόμενο τμήμα καθηγητών.
Και όταν μιλάμε για την εκπροσώπηση του φοιτητικού συλλόγου στα τμήματα καθηγητών, εννοούμε την συμμετοχή των εκπροσώπων που προέκυψαν από τις δια-ζώσης φοιτητικές εκλογές και όχι από τις ηλεκτρονικές, όπου η συμμετοχή ήταν κατά 6/7 λιγότερη, και μάλιστα μόνο την ανυπαρξία τους παρατηρούμε στα τμήματα. Δεν ανεχόμαστε πλέον να μην γίνονται απαραίτητο κομμάτι της συζήτησης στα τμήματα καθηγητών και να μην απαντώνται τα ζητήματα που μας απασχολούν και πλήττουν άμεσα την καθημερινότητα και την προοπτική μας. Απαιτούμε λοιπόν συμμετοχή σε αυτά και οφείλουμε να μαζικοποιήσουμε κάθε κινητοποίηση κόντρα στην πάγια λογική του «σκύβω το κεφάλι» και να ακολουθήσουμε το δρόμο της συλλογικής διεκδίκησης και απάντησης.
Όλοι στην κινητοποίηση στον Ρέκανο για το ζήτημα των μαθημάτων που δεν θα πραγματοποιηθούν και για τις Ηλεκτρονικές Εκλογές που έχουν ανακοινωθεί την Παρασκευή 29/9/2023 στις 12π.μ.
by Katarameno
[Today at 02:55:53]
by Katarameno
[Today at 01:47:15]
by Retroman07
[April 25, 2024, 21:13:27 pm]
by Nikos_313
[April 25, 2024, 21:09:55 pm]
by Nikos_313
[April 25, 2024, 21:08:39 pm]
by Nikos_313
[April 25, 2024, 21:07:03 pm]
by Caterpillar
[April 25, 2024, 20:50:54 pm]
by Tasos Bot
[April 25, 2024, 17:11:11 pm]
by Caterpillar
[April 25, 2024, 15:10:00 pm]
by odysseass
[April 25, 2024, 13:12:48 pm]
by nectar
[April 25, 2024, 08:52:11 am]
by Caterpillar
[April 24, 2024, 23:37:37 pm]
by Caterpillar
[April 24, 2024, 23:26:12 pm]
by Katarameno
[April 24, 2024, 21:34:28 pm]
by Caterpillar
[April 24, 2024, 14:40:33 pm]
by Caterpillar
[April 24, 2024, 14:28:20 pm]
by ttsengel
[April 24, 2024, 11:13:05 am]
by Katarameno
[April 24, 2024, 01:52:25 am]
by RíoGrande
[April 23, 2024, 22:09:25 pm]
by Tasos Bot
[April 23, 2024, 21:51:18 pm]
Members
Total Members: 9556 Latest: Maou Stats Total Posts: 1418507 Total Topics: 31244 Online Today: 731 Online Ever: 901 (October 13, 2020, 16:39:09 pm) Users Online Users: 2 Guests: 557 Total: 559 | Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). ΠΧ [img height=400 (κλείνει η αγκύλη)
|