Για τα πλεονεκτήματα των χρήσεων πολλών τομέων μόλις βρήκα κάτι στο βιβλίο!
Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης πολλών τομέων του συλλέκτη στις μηχανές είναι η μείωση των υπερτάσεων L (di/dt) και κατ' επέκταση η εξάλειψη του προβλήματος των σπινθηρισμών στις ψύκτρες. Η μέση τιμή του ρυθμού μεταβολής του ρεύματος σε έναν αγωγό εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των τομέων του συλλέκτη. Με την αύξηση των τομέων έχουμε αύξηση του χρόνου t που χρειάζεται η ψύκτρα για να περάσει από έναν τομέα και άρα μείωση του λόγου di/dt. Έτσι, μειώνεται η επαγωγική κρουστική τάση στο βραχυκυκλωμένο τομέα [v = L (di/dt)] και εξαλείψουμε τους σπινθηρισμούς στις ψύκτρες της μηχανής, οι οποίοι με την σειρά τους προκαλούν εκκενώσεις στη μηχανή.
Θα προσθέσω ένα μειονέκτημα, με μεγάλη επιφύλαξη:
Η προσθήκη περισσότερων τομέων του συλλέκτη αναγκάζει τον κατασκευαστή να αυξήσει την πολλαπλότητα σύνδεσης των τυλιγμάτων στους τομείς. Η αύξηση της πολλαπλότητας (m) οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των κλάδων ενός τομέα (α) ανεξαρτήτως της διαδοχής των συνδέσεων των τυλιγμάτων (βροχοτυλίγματα, κυματοτυλίγματα κτλ.). Η αύξηση του αριθμού α οδηγεί στην μείωση του κατασκευαστικού παράγοντα Κ. Έτσι, έχουμε μείωση της τάσης που αναπτύσεται στο εσωτερικό της μηχανής (ΕΑ= Κφωm) και μείωση της συνολικής επαγόμενης ροπής (τind=ΚφIA). [Δες 7.5 από το βιβλίο]
Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης πολλών τομέων του συλλέκτη στις μηχανές είναι η μείωση των υπερτάσεων L (di/dt) και κατ' επέκταση η εξάλειψη του προβλήματος των σπινθηρισμών στις ψύκτρες. Η μέση τιμή του ρυθμού μεταβολής του ρεύματος σε έναν αγωγό εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των τομέων του συλλέκτη. Με την αύξηση των τομέων έχουμε αύξηση του χρόνου t που χρειάζεται η ψύκτρα για να περάσει από έναν τομέα και άρα μείωση του λόγου di/dt. Έτσι, μειώνεται η επαγωγική κρουστική τάση στο βραχυκυκλωμένο τομέα [v = L (di/dt)] και εξαλείψουμε τους σπινθηρισμούς στις ψύκτρες της μηχανής, οι οποίοι με την σειρά τους προκαλούν εκκενώσεις στη μηχανή.
Θα προσθέσω ένα μειονέκτημα, με μεγάλη επιφύλαξη:
Η προσθήκη περισσότερων τομέων του συλλέκτη αναγκάζει τον κατασκευαστή να αυξήσει την πολλαπλότητα σύνδεσης των τυλιγμάτων στους τομείς. Η αύξηση της πολλαπλότητας (m) οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των κλάδων ενός τομέα (α) ανεξαρτήτως της διαδοχής των συνδέσεων των τυλιγμάτων (βροχοτυλίγματα, κυματοτυλίγματα κτλ.). Η αύξηση του αριθμού α οδηγεί στην μείωση του κατασκευαστικού παράγοντα Κ. Έτσι, έχουμε μείωση της τάσης που αναπτύσεται στο εσωτερικό της μηχανής (ΕΑ= Κφωm) και μείωση της συνολικής επαγόμενης ροπής (τind=ΚφIA). [Δες 7.5 από το βιβλίο]
Ευχαριστώ πολύ και για τις δύο απαντήσεις. Στην πρώτη με τα κυματοτυλίγματα χρειάζονται οι μισοί τομείς γιατί στα κυματοτυλίγματα αναφέρει ότι έχουμε ζεύγη συστάδων? Επίσης στην ερώτηση με τα πλεονεκτήματα των τομέων μου φάνηκε καλή η απάντηση σου με βάση αυτά που αναφέρονται στην σελίδα 506 αλλά εκεί που υπολογίζει τον χρόνο t φαίνεται, ενώ δεν έχει παρένθεση, ότι ο αριθμός τομέων μπαίνει στον παρονομαστή για να βγει το 0,0015s. Αλλά βάση αυτού τότε ισχύει το αντίθετο, δηλαδή με πολλούς τομείς έχουμε αύξηση της v. Τι πάει λάθος με την σχέση?