Show Posts
|
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 9
|
39
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Εσωτερικά Θέματα / Re: Κατάσταση των Διαδικτυακών Μαθημάτων
|
on: February 22, 2021, 14:29:25 pm
|
Είδα πως δεν υπάρχει πρόσφατα ποστ με θέμα την ποιότητα των τηλεμαθημάτων, έτσι αποφάσισα να κάνω εγώ ένα, μιας και αρχίζει το εαρινό σήμερα. Ποια ήταν η εμπειρία σας με τα διαδικτυακά μαθήματα μέχρι τώρα;
Εγώ προσωπικά τα απεχθάνομαι για αμέτρητους λόγους. Ξέρω ότι δεν έχω πείρα επειδή είμαι πρωτοετής, αλλά αυτά που είδα μέχρι τώρα δεν με δίνουν κανένα κίνητρο (ούτε χαρά) να ασχοληθώ αρκετά - και να αγαπήσω την σχολή. Πέρα απ'το γεγονός ότι η σχολή είναι σε μεγάλο μέρος πρακτική, μπορώ να πω ότι μεγάλο είναι και το πρόβλημα της ανταπόκρισης μερικών καθηγητών. Αναφέρομαι στους ΣΔΟΚ, Καδή και Μητράκο (γιατί μόνο αυτούς έχω δει να κάνουν ΜΕΓΑΛΑ καραγκιοζλίκια). ΣΔΟΚ-Καδή δεν ξέρουν να κάνουν μάθημα, δεν ανεβάζουν σημειώσεις στο e-learning (ΟΥΤΕ ασκήσεις που είναι απαράδεκτο) και γενικά το e-learning της Λογικής Σχεδίασης είναι στα όρια της εγκατάλειψης. Θα μπορούσα να μιλήσω αποκλειστικά για το τσίρκο που λέγεται τηλεμάθημα με τον ΣΔΟΚ, αλλά εκείνο θα μπορούσε να γίνει δικό του τόπικ. Ο Μητράκος κατάφερε να σχηματίσει άσχημη εικόνα για τον εαυτό του ΠΡΙΝ ΚΑΝ αρχίσει το μάθημα, αφού αρνείται να χρησιμοποιήσει την άδεια των καθηγητών του ΑΠΘ για το ζουμ, με αποτέλεσμα να μπορούν να μπουν μαξ 100 άτομα στην διάσκεψη (που διαλέγονται τελείως τυχαία απ'το ζουμ) και οι υπόλοιποι να αναγκάζονται είτε να μπουν άλλη μέρα όπου θα ξανακάνει την ίδια διάσκεψη, ή να παρακολουθήσουν το στριμ που κάνει κάποιος φοιτητής που κατάφερε να μπει στην διάσκεψη.
Δηλαδή, τσίρκο.
Εσείς έχετε αντιμετωπίσει παρόμοιες εμπειρίες; Γίνονται τα πράγματα καλύτερα στα υπόλοιπα εξάμηνα;
Καλγησπέρα φίλε/η. Θα σου παραθέσω καθαρά τις δικές μου εμπειρίες και συμβουλές που έρχονται από 5 εξάμηνα ΤΗΜΜΥ. Αρχικά, προσπαθούσα όντως τα πρώτα 2 εξάμηνα να πηγαίνω σχολή και να παρακολουθώ. Κάπου στη μέση τα παρατούσα γιατί αναλογιζόμουν ότι το τι προσφέρεται σε 2-3 ώρες διαλέξεων, το βρίσκεις με μακράν καλύτερη ποιότητα και κατανόηση σε 15λεπτα βιντεάκια ΥΤ. Προσπάθησα 2ο εξάμηνο να δώσω μια ευκαιρία, αλλά ακριβώς τα ίδια. Ζήτημα να είναι 3-4 καθηγητές να υπάρχουν που μπορούν να σου προσφέρουν από τις διαλέξεις τους και να μην το κάνουν καθαρά αγκαρία. Οπότε, πρώτο βήμα είναι να φύγουμε από το σκεπτικό το σχολικό, ο,τι η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική για κατανόηση. Ίσα ίσα, εδώ πολλές φορές σε μπερδεύει και λειτουργεί αρνητικά προς αυτήν. Για τις εξετάσεις, είτε διαδικτυακά, είτε δια ζώσης (η διαφορά με τις ηλεκτρονικές είναι οι πιέσεις χρόνου και τα τρολ που παίζονται, αλλά αυτό είναι δικό του θρεντ), αντικειμενικά το μόνο που χρειάζεται να κάνεις για να περάσεις είναι να δεις σημειώσεις, ασκήσεις και λυμμένα από το thmmy, με μαξ ενασχόληση χαλαρές 2 βδομάδων. Προφανώς αυτό είναι ανάλογα το άτομο, απλά υπάρχει σε κάθε μάθημα συγκεκριμένη φιλοσοφία εξέτασης (και δυστυχώς αυτή εξετάζεται, και όχι η γνώση στο μάθημα ). Η σχολή κυρίως δρα ως ευκαιρία να ανακαλύψεις την ύπαρξη κάποιο αντικειμένου που μπορεί εν τέλει να σου αρέσει (αλλά πίστεψε με, από τη διδαχή στο τμήμα μας πιο πιθανό να το μισήσεις, παρά να το αγαπήσεις), και να ψαχτείς και να ασχοληθείς μόνος σου πάνω σε αυτό. Επίσης είναι ευκαιρία να δικτυωθέις, να ανταλλάξεις γνώμες και γνώσεις με συμφοιτητές και ίσως αν έχεις χρόνο και όρεξη, να μπεις σε κάποια φοιτητική ομάδα, για να αποκτήσεις πιο πρακτικές γνώσεις. Κλείνοντας λοιπόν, αν και θα φάω ίσως κράξιμο για αυτό, το 99% των διαλέξεων είναι χάσιμο χρόνου, που θα μπορούσες να το περνάς μαθαίνοντας πράγματα που σε ενδιαφέρουν και μπορούν να σου προσφέρουν (ακόμα και διαβάζοντας για τα μαθήματα που διδάσκονται, απλά όχι από διαλέξεις). Οπότε συμβουλή μου είναι, να βρεις κάποια θέματα που σε ενδιαφέρουν και να αφιερώσεις χρόνο σε αυτά, εκτός σχολής, και με σχολή να ασχολείσαι περαστασιακά, διαβάζοντας από τημμυ για να περάσεις τα μαθήματα, και σε αυτά που σου αρέσουν, να εμβαθύνεις όσο νομίζεις.
|
|
|
45
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Ι / Re: [Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Ι] Γενικές Απορίες _
|
on: February 09, 2021, 18:20:40 pm
|
Προσωπικά θέλω λίγο να μείνουμε στο συμπέρασμα του προηγούμενού μου σχολίου. Δηλαδή ότι οι καταστάσεις μπορεί να ευνοήσουν φοιτητές που αντιγράφουν και αν δεν μπορεί, λοιπόν, να αποφευχθεί η αντιγραφή απλά κάποιοι θα ευνοηθούν. Το να μπαίνουν κατάλληλα θέματα και οι βαθμοί να πειράζονται ανάλογα για να φαίνεται ότι η εξεταστική είναι εντάξει, δεν αποτρέπει τις αντιγραφές, μόνο δυσκολεύει όσους δεν αντιγράφουν και απλά κρύβει τα όσα προβλήματα υπάρχουν με τις ηλεκτρονικές εξετάσεις. Έτσι, δεν αφήνεται και περιθώριο για παρέμβαση του πανεπιστημίου ώστε να γίνουν οι εξετάσεις καλύτερες (παροχή επιτηρητών σε όσα μαθήματα δε είναι επαρκείς - χωρίς να μιλάω για άμμισθη εργασία προφανώς - παροχή υλικού ή κατάλληλου χώρου για όσους φοιτητές δε διαθέτουν, ίσως μέτρα για επίτευξη δια ζώσης εξεταστικής κ.ο.κ.). Το πανεπιστήμιο, λοιπόν, δείχνει πλασματικά νούμερα, σαν να ήταν η ηλεκτρονική εξεταστική επιτυχημένη.
Αν φτιάχνουμε τις εξετάσεις με τη λογική ότι θα ανεβούν οι βαθμοί από τις αντιγραφές ή απλά περιμένοντας από την πλειοψηφία να πάρει 4-5, τότε έτσι χάνεται κάθε μορφή αξιοκρατίας. Νομίζω δεν υπάρχει και κανένας απολύτως λόγος να πρέπει σώνει και καλά να μην υπάρξει εξεταστική με μεγαλύτερους βαθμούς από ότι συνήθως (με το οποίο προφανώς δεν εννοείτα να δωθούν εύκολα θέματα αλλά να μην τιμωρηθούν όσοι δεν αντιγράφουν επειδή οι καταστάσεις ευνούν την αντιγραφή).
Αυτό που θα πω τώρα ίσως να είναι λίγο προσβλητικό προς παιδιά άλλων σχολών με μικρότερες βάσεις και για αυτό να σχολιάσω ότι προφανώς υπάρχουν πάρα πολλοί μαθητές που έπαιρναν μικρότερους βαθμούς στο σχολείο για τους οποίους επίσης ισχύει: Είμαστε μια υψηλόβαθμη σχολή όπου ήρθαμε ως μαθητές λυκείου με τη λογική να περιμένουμε βαθμό ανάλογο της προσπάθειάς μας, πηγαίνοντας στις εξετάσεις περιμένοντας να γράψουμε με τη σιγουριά που μας δίνει ο κόπος μας και όχι με τη λογική ότι θα αντιγράψουμε. Πολλές όμως μορφές εξετάσεων, η τάση ορισμένων καθηγητών να μη θέλουν να είναι εφικτό με ανάλογη προσπάθεια να μπορούν φοιτητές να γράψουν καλά και γενικά να θέλουν να είναι μικρός ο Μ.Ο. απλά ωθούν τους φοιτητές στην αντιγραφή, στο διάβασμα SOS θεμάτων, επικέντρωση μόνο στις γνώσεις που αφορούν την επίλυση των θεμάτων των εξετάσεων κ.ο.κ. Τάσεις που σίγουρα δε χαρακτηρίζουν το σύνολο των φοιτητών, πόσο μάλλον των φοιτητών του τμήματός μας.
Ίσως με αυτό το τελευταίο σχόλιο να ξέφυγα, συγγνώμη και για το σπαμ. Όπως καταλαβαίνετε δεν έγραψα καλά θεωρώντας ότι μπορούσα να γράψω καλύτερα. Το γεγονός ότι δεν μπορούσα να γράψω στην πρόοδο για λόγους υγείας, πως είμαι ΠΠΣ και θέλω να τελειώνω και άλλους προσωπικούς λόγους με έχουν κάνει λίγο αντιδραστικό. Σε κάθε περίπτωση δε λέεω όλα αυτά αναφερόμενος στον κ. Καραγιαννίδη και στο συγκεκριμένο μάθημα. Τα σχόλια πήγαιναν στο σύνολο των μαθημάτων ενώ πολλές αναφορές αφορούσαν άλλα μαθήματα.
Συμφωνώ μαζί σου στα περισσότερα, αν όχι όλα. Ειδικά αυτό με την πρόοδο, που μπορεί για τον ΧΥ λόγο να μην μπόρεσε κάποιος να δώσει, όπως εσύ, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως επιχείρημα τύπου "Δώσαμε πρόοδο, οπότε ανεβάζουμε βαθμό δυσκολίας -που δεν είναι αντικειμενικής δυσκολίας αλλά τεσπα-". Προφανώς δεν είναι αναφορά μόνο στα Τηλεπ αυτό, απλώς αποτελούν αφορμή. Η πλειοψηφία των μαθημάτων αντιμετωπίζεται με βαθμοθηρικά κριτήρια. Ενώ θα έπρεπε να προάγεται η γνώση και η κατανόηση επιστήμης/μηχανικής, προωθείται απλά η απόκτηση βαθμών, με τη δικαιολογία της αξιοκρατίας -που εν τέλει καταρρέει από τα ίδια μέσα που εφαρμόζονται για να την επιφέρουν-. Εάν κάποιος θέλει να αντιγράψει και να κλέψει, ας το κάνει. Στο τέλος στην πραγματική ζωή μετράει η ικανότητα και το portfolio (προφανώς όχι στο 100%, αλλά στο 99%), οπότε προσωπικά δικαιολογίες τύπου σας κατεβάζουμε όλους για να κόψουμε αντιγραφείς (που δεν πετυχαίνει καν), μου φαίνονται το λιγότερο παράλογες. Γιατί προφανώς ο καθένας που απλά θέλει να περάσει το οποιοδήποτε μάθημα με όποιον δυνατό τρόπο, στην τελική δεν ενδιαφέρεται για την απόκτηση γνώσης. Αντί να γίνεται προσπάθεια να προάγουμε τη γνώση ακόμα και σε αυτά τα άτομα, προσπαθούμε να κάνουμε έναν "αγώνα" κατά της αντιγραφής, πρακτικά να παλέψουμε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα/σχολή. Και καταλήγουμε να κάνουμε όλους τους φοιτητές να μην ενδιαφέρονται για το μάθημα/σχολή Γιατί ακόμη και κάποιο μάθημα να μην είναι στα άμεσα ενδιαφέροντα μας, αν υπήρχε σωστός τρόπος διδαχής και εξέτασης πιστεύω ο μέσος φοιτητής που δε θα ενδιαφερόταν για αυτό θα κατέβαλε μια τίμια προσπάθεια... Τέλος πάντων, σόρυ και γω για το σπαμ και για κάποιες υπερβολές που ίσως ειπώθηκαν, απλά είναι μια παράνοια η κατάσταση...
|
|
|
|