Show Posts
|
Pages: [1] 2
|
1
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Πανεπιστήμιο.gr / Απ: Μη-κρατικά Πανεπιστήμια
|
on: March 22, 2006, 21:47:30 pm
|
Θα ήθελα να αναφέρω κάποιες πρώτες σκέψεις που μου δημιουργήθηκαν, διαβάζοντας τα παραπάνω.. Αναφέρεται ότι με το κίνητρο του ανταγωνισμού τα κρατικά πανεπιστήμια θα βελτιωθούν. Πιστεύω πως και σήμερα τα ελληνικά πανεπιστήμια επιθυμούν τη βελτίωσή τους, αλλά οι λόγοι της στασιμότητάς τους δεν είναι η έλλειψη κινήτρου, αλλά η έλλειψη χρημάτων. Οπότε πιστεύω πως η επιβολή ανταγωνισμού στα κρατικά πανεπιστήμια με τα μη κρατικά, χωρίς παράλληλα γενναία χρηματοδότηση, μάλλον θα δημιουργήσει τάσεις απομάκρυνσής τους από την επιστημονική δεοντολογία - η οποία είναι φύσει αφιλοκερδής - με σκοπό την επιβίωσή τους. Έτσι πιστεύω πως ο πολυθρύλητος ανταγωνισμός θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα. Μόνο με οικονομική ανεξαρτησία - η οποία μπορεί να προέλθει από οικονομική υποστήριξη της έρευνας από το κράτος (αν δεν κάνω λάθος έχουμε τα χαμηλότερα κονδύλια για έρευνα στην Ευρώπη) - μπορεί να αναμένεται βελτίωση του ελληνικού πανεπιστημίου. Και κάτι για τα κριτήρια εισαγωγής στα μη κρατικά πανεπιστήμια - θα είναι με εξετάσεις ή χωρίς; Μήπως αυτοί που θα μπορούν να πληρώσουν θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις ενώ οι υπόλοιποι (αυτοί που θα διεκδικούν τις υποτροφίες) θα εξετάζονται; Για παράδειγμα έστω ένα τμήμα με 200 θέσεις εισακτέων. Στη φυσιολογική περίπτωση και οι 200 μπαίνουν με εξετάσεις. Στο μη κρατικό πώς θα είναι; 150 άτομα που έχουν να πληρώσουν θα μπαίνουν ελεύθερα και οι υπόλοιποι 50 των υποτροφιών θα μπαίνουν με εξετάσεις; Μήπως μετά δημιουργούνται φοιτητές δύο ταχυτήτων; Δεν λέω σε καμία περίπτωση ότι θα γίνουν έτσι τα πράγματα. Αλλά για να αποφασίσουμε για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως τα μη κρατικά πανεπιστήμια, πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσουμε κάτι τέτοια θέματα για να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων και για να μην καταντήσουμε σε ανώτατη εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική από ότι είναι σήμερα. Αλλιώς μια βιαστική απόφαση σε αυτό το θέμα δεν θα είναι μια λύση στο πρόβλημα της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά άλλη μια διευκόλυνση σε κάποια μεγάλα συμφέροντα. Επίσης, αναφέρεται σύνδεση του πανεπιστημίου με τις επιχειρήσεις. Πρώτον, μια επιχείρηση πολλές φορές μπορεί να έρθει σε αντίθεση με μια ελεύθερη επιστημονική έρευνα (πχ καπνοβιομηχανίες με τις έρευνες για τις βλαπτικές επιδράσεις του καπνού, κινητή τηλεφωνία με τις έρευνες για την επίδραση της ακτινοβολίας κλπ). Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι μια επιχείρηση που χρηματοδοτεί ένα πανεπιστήμιο δεν θα πιέσει οικονομικά στην αποτροπή μιας μη συμφέρουσας για αυτήν έρευνας; Δεύτερον, πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο το Πολυτεχνείο. Τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, τις Κλασικές Σπουδές, κλπ ποια επιχείρηση προτίθεται να τις χρηματοδοτήσει; Από τα Αρχαία Ελληνικά δεν βγάζει κανείς κέρδος (εκτός αν πιστέψουμε τον Βελόπουλο που μας λέει ότι ο Bill Gates προσλαμβάνει κατευθείαν όσους τα μιλούν !!!;D). Μήπως τελικά αυτές οι επιστήμες θα έπρεπε να σβήσουν, μια και δεν είναι αρκούντως ανταγωνιστικές; Τέλος, κλείνοντας, επειδή θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι δογματικός, θεωρώ ότι η ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι απαραίτητο να είναι κρατικό μονοπώλιο. Όμως, άλλο αυτό και άλλο η άκριτη πρόσδεσή της στο άρμα του κερδώου ανταγωνισμού. Αυτά τα ολίγα σαν πρώτες σκέψεις...
|
|
|
2
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Συναντήσεις thmmy.gr / Απ: Το παρτυ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ
|
on: February 27, 2006, 06:06:18 am
|
Καταρχάς, να ευχηθώ περαστικά στο παιδί που χτύπησαν, και ταχεία ανάρρωση. Τώρα, όσον αφορά το άσυλο... Κάθε φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο γεγονός, κάποιοι σε ψηλές καρέκλες τρίβουν τα χέρια τους, καθώς πιστεύουν πως η ώρα που θα ξεμπερδεύουν με αυτόν τον "αναχρονιστικό" θεσμό πλησιάζει όλο και περισσότερο. Η αλήθεια όμως είναι η παρακάτω. Την Παρασκευή, κάποιοι τραμπούκοι, με την εξουσία που τους δίνει η βία των λοστών τους, κατέλυσαν το άσυλο. Δεν το καταχράστηκαν, το κατέλυσαν. Κάπως έτσι το είχαν καταλύσει, δια της βίας, και κάποιοι τύποι, ένα βράδυ του Νοέμβρη, πριν από κάμποσα χρόνια.. Οι φασίστες επιθυμούν πιο πολύ από τον καθένα μας να καταργηθεί επιτέλους το άσυλο, για να μπορούν επιτέλους με τη βία (τον μόνο τρόπο που ξέρουν) να σταματούν κάθε φωνή με την οποία διαφωνούν. Μην τους κάνουμε το χατίρι τόσο εύκολα. Το άσυλο δεν είναι μόνο το να μην μπαίνει η αστυνομία μέσα στο πανεπιστήμιο. Το άσυλο η υπεράσπιση της ελευθερίας της έκφρασης κάθε μορφής, είτε αυτή η έκφραση είναι οργανωμένη ή ανοργάνωτη, ανεξάρτητη ή καθοδηγούμενη, σύμφωνη με τα πιστεύω μας ή ριζικά αντίθετη, έναντι σε κάθε μορφή εξουσίας αποπειραθεί να την περιορίσει. Είτε αυτή η εξουσία είναι ο ένστολος, είτε η βία μιας ομάδας.
Και κάτι άλλο. Δεν είναι τυχαίο που οι τραμπούκοι χτυπήσαν το παιδί στο κεφάλι. Είναι απωθημένο των φασιστών να σπάνε κεφάλια. Θυμηθείτε τον Λαμπράκη. Θυμηθείτε τις επιθέσεις των Χρυσαυγιτών. Αυτοί οι "πάνκηδες", είναι φασίστες, εφόσον χρησιμοποιούν φασιστικές μεθόδους, και ας αυτοαποκαλούνται όπως θέλουν, δεν πα' να λένε ότι είναι και οικολόγοι.
|
|
|
3
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Επικοινωνία με τον Kοσμήτορα!! / Σχετικά με το ΔΔΠΜΣ
|
on: February 25, 2006, 02:45:53 am
|
Αγαπητέ κύριε Μάργαρη Αν και δεν ξέρω αν είναι ο κατάλληλος χώρος για να συζητούνται τέτοια θέματα, πήρα την πρωτοβουλία να πω μερικές απόψεις για την κουβέντα που ξεκινήσατε για το ΔΔΠΜΣ. Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ, στο οποίο είστε πρόεδρος. Αυτό τον καιρό είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής στο Διατμηματικό, και αισίως οδεύω στην περάτωσή του. Παρόλο που δεν είμαι πλέον φοιτητής του Τμήματος, παρακολουθώ τις συζητήσεις που γίνονται στο φόρουμ με ενδιαφέρον, όπως και άλλοι απόφοιτοι, υποθέτω. Την Κυριακή 29 Ιανουαρίου, μαζί με κάποιους άλλους συμφοιτητές στο μεταπτυχιακό, διάβασα με έκπληξη την ανακοίνωση με τίτλο "Τι πρέπει να γνωρίζετε για το Διαπανεπιστημιακό - Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΔΔΜΠΣ)", γραμμένο από την πιο επίσημη πηγή, τον Πρόεδρο του ΤΗΜΜΥ (το οποίο συμμετέχει στο ΔΔΠΜΣ). Με σοκάρισε το γεγονός ότι αναφέρετε πως τα διπλώματα που θα παραλάβουμε είναι πλαστά. Δεν περίμενα ποτέ ότι ο Πρόεδρος του Τμήματος από δημόσιο βήμα θα καταφερόταν τόσο έντονα και τόσο προκλητικά εναντίον του ΔΔΠΜΣ. Σαν μεταπτυχιακός φοιτητής θα ήθελα μια πιο προσεκτική αντιμετώπιση του θέματος, καθώς με τα λεγόμενά σας δημιουργείται μια παραφιλολογία που υποβιβάζει την αξία των σπουδών μου, κρίνοντάς τες όχι με βάση το περιεχόμενό τους, αλλά με βάση μια κουτσομπολίστικη ατμόσφαιρα του στιλ "τσάμπα τρως το χρόνο σου, το χαρτί που θα πάρεις δεν έχει αξία, είναι πλαστό". Αν υπάρχουν οποιαδήποτε διαδικαστικά, διοικητικά, οικονομικά και δεν ξέρω γω τι είδους προβλήματα, αυτά δεν αφορούν την ποιότητα των σπουδών, την οποία η ανακοίνωσή σας εμμέσως υποτιμά. Ποια γνώμη θα σχηματίσει κάποιος για την ποιότητα του μεταπτυχιακού μου διπλώματος, όταν ξέρει ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος του Τμήματος που συμμετέχει στο ΔΔΠΜΣ ανακοινώνει δημοσίως ότι είναι πλαστό; Και κάτι ακόμα... Η αντιμετώπιση που επιφυλάξατε στο κείμενο του Χαζαρίδη μού χτύπησε λίγο άσχημα "Λοιπόν, φίλε μου, επειδή έχω δει γραπτά σου, γνωρίζω την προέλευσή σου και έχω γερή μνήμη, διατηρώ αμφιβολίες για την πατρότητα του κειμένου. Για να με διαψεύσεις, σε παρακαλώ, ανάρτησε τη διπλωματική σου εργασία." Επειδή ο Χαζαρίδης πριν αποστείλει το κείμενο, μου το έδειξε και το συζητήσαμε, μπορώ προσωπικά να σας εγγυηθώ για την πατρότητα του κειμένου. Όσον αφορά τη διπλωματική εργασία, αδυνατώ να κατανοήσω τι σχέση μπορεί να έχει με τα παραπάνω. Πάντως, επειδή τυχαίνει να κάνουμε μαζί τη μεταπτυχιακή μας διατριβή, με χαρά να σας τη στείλουμε όταν ολοκληρωθεί. Ζητώ κατανόηση για το μακροσκελές της απάντησής μου, και ευχαριστώ εκ των προτέρων για την καλοπροαίρετη ανάγνωσή της.
|
|
|
4
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Ιδεολογικές Προσεγγίσεις / Απ: Πρεπει να εχουν ολοι ισο δικαωμα στην ψηφο;;;
|
on: April 20, 2005, 05:03:45 am
|
Αγαπητέ Aurelius, διαφωνώ κάθετα με την άποψή σου. Δημοκρατία δεν σημαίνει ότι η εξουσία ασκείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά ότι ασκείται με τον τρόπο που επιθυμεί η πλειοψηφία. Δηλαδή, ακόμη και αν υπήρχε η φωτισμένη ολιγαρχία που θα έπαιρνε τις καλύτερες αποφάσεις για το καλό όλων μας (και ποιος σου εγγυάται ότι μέσα σε αυτούς τους ολίγους με δικαίωμα ψήφου θα ήσουν κι εσύ;) , αυτό θα ήταν ανελεύθερο, με την έννοια ότι ένα τέτοιο σύστημα διακυβέρνησης δεν μου δίνει το δικαίωμα να κρίνω εγώ ποια είναι η καταλληλότερη επιλογή για μένα. Μέσα από αυτό το σκεπικό, η δημοκρατία είναι το λιγότερο ανελεύθερο σύστημα, γι'αυτό και το δικαιότερο. Φυσικά, τίθεται και το ερώτημα: ποια θα είναι αυτή η φωτισμένη ολιγαρχία που θα δικαιούται να ψηφίζει (δηλ. να κρίνει τις τύχες όλων); Πόσο φωτισμένη θα είναι, με ποια κριτήρια, ποιος θα τα ορίσει, και ποιος θα ελέγχει αν οι ολίγοι με δικαίωμα ψήφου πληρούν αυτά τα κριτήρια; Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι ένα τέτοιο πολίτευμα θα είναι δίκαιο; Αλλά ακόμη και αν καταφέρναμε να επιλέξουμε με ορθό τρόπο αυτούς τους λίγους εκλεκτούς που θα έχουν το δικαίωμα ψήφου, είναι άδικο να τους υποχρεώσουμε να μας έχουν υπο την κηδεμονία τους και να έχουν την ευθύνη για τις αποφάσεις για πράγματα που μας αφορούν, την οποία εμείς είμαστε ανίκανοι να αναλάβουμε. Εν κατακλείδι, απαντώ στο ερώτημά σου με ένα ερώτημα : δημοκρατία ή ολιγαρχία;
Αγαπητή Nessa NetMonster, έχουμε ήδη ολιγαρχία!! Και δυστυχώς δεν ανήκουμε στην συνομοταξία αυτών των ολίγων, αλλά είμαστε μάλλον στην άλλη όχθη. Οπότε, μάλλον μας συμφέρει περισσότερος εκδημοκρατισμός, παρά περισσότερη ολιγαρχία.
|
|
|
5
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ήχος, Video, Ψηφιακή Φωτογραφία, Γραφικά (Mp3, DivX, ...) / Re: RGB 2 Greyscale
|
on: January 02, 2005, 04:40:33 am
|
Αν το έγχρωμο πίξελ είναι (R,G,B) και το ασπρόμαυρο είναι (A,A,A) τότε η λύση που ζητάς θα είναι στην μορφή: A=aR+bG+cB με a+b+c=1 Παίξε με τους συντελεστές a,b,c για να πετύχεις το αποτέλεσμα που θες. Ένα καλό σετ συντελεστών είναι το εξής: a=0.3 b=0.59 c=0.11 Αυτοί οι συντελεστές χρησιμοποιούνται στην έγχρωμη τηλεόραση για τον ορισμό της φωτεινότητας, ώστε στην περίπτωση που ο δέκτης είναι ασπρόμαυρος να πετυχαίνεται καλή αναπαράσταση των τόνων του γκρι από το έγχρωμο σήμα.
Ελπίζω τα παραπάνω να βοηθούν αρκετά.
|
|
|
6
|
Αίθουσα Υποδοχής / Πληροφορίες για τους πρωτοετείς / Re:Απορίες μιας ψαρωμένης πρωτοετούς...
|
on: October 07, 2004, 03:34:49 am
|
Συμβουλή προς νέους: Ποτέ μη δίνετε σχέδιο για διόρθωση στον Παπαμητούκα. Η βαθμολογία του είναι εντελώς ανισόρροπη. Κόβει μονάδες για ασήμαντα (ή και ανύπαρκτα) σφάλματα. Προτιμήστε στη διόρθωση τον Τριανταφυλλίδη, ο οποίος είναι πολύ πιο επιεικής. Πέρασα το σχέδιο πριν από 4 χρόνια, και από τότε υπήρχε η φήμη ότι είναι η τελευταία χρονιά του Παπαμητούκα και ότι μετά βγαίνει στη σύνταξη. Τελικά αυτός ο άνθρωπος δεν λέει να αποσυρθεί ποτέ!! Θυμάμαι χαρακτηριστικά τις ημέρες βαθμολόγησης των σχεδίων: δύο γραφεία, στο ένα ο Τριανταφυλλίδης και στο άλλο ο Παπαμητούκας. Όλοι οι φοιτητές να δίνουν τα σχέδια στον Τριανταφυλλίδη και κανένας στον Παπαμητούκα!! Και αυτός να παρακαλάει: "Παιδιά περάστε και από εδώ"!!!
|
|
|
8
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Laptops, Notebooks, PDAs, Mobiles / Re:Πρόβλημα τροφοδοσίας σε κινητό
|
on: June 12, 2004, 02:36:01 am
|
Αναφέρεις ότι όταν ακουμπάς το πολύμετρο πάνω στους ακροδέκτες της μπαταρίας, τότε αυτό σφυρίζει, αν δεν κατάλαβα λάθος. Αυτό είναι πολύ πιθανόν να συμβαίνει γιατί έχει κάποια δίοδο παράλληλα, για προστασία από ανάστροφη τάση. Δοκίμασε να μετρήσεις την αντίσταση με αντίστροφη πολικότητα (μήπως έχει και κάποιο πυκνωτάκι παρράληλα το οποίο ήταν φορτισμένο και προκαλούσε το σφύριγμα;) Πάντως, η καλύτερη μέθοδος για να δεις αν φορτίζει είναι μία: μέτρα το ρεύμα που μπαίνει στο + της μπαταρίας (ο ένας ακροδέκτης του πολύμετρου στο + της μπαταρίας και ο άλλος στο αντίστοιχο σημείο του κινητού). Αν δεν περνάει ρεύμα, τότε μάλλον πρέπει να αλλαχτεί η μπαταρία.
|
|
|
10
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Διπλωματική / Πώς να διαλέξετε διπλωματική!!
|
on: April 04, 2004, 05:07:12 am
|
Δυστυχώς, αν και οι καθηγητές υποχρεούνται να αναρτούν τα θέματα των διπλωματικών, οι περισσότεροι το αμελούν. Το καλύτερο για όποιον ενδιαφέρεται για διπλωματική είναι να κάνει μια γύρα στα γραφεία των καθηγητών την περίοδο που (θα έπρεπε να) αναρτώνται τα θέματα. Οι καθηγητές συνήθως δίνουν εργασίες σχετικές με το μέθημα που παραδίδουν, οπότε μπορείτε να επιλέξετε πιο εύκολα πού θα πάτε να ρωτήσετε. Ο αριθμός των μαθημάτων (συνήθως) δεν παίζει ρόλο (πόσοι φοιτητές έχουν περάσει 47+ μαθήματα στο 8ο εξάμηνο;). Υπάρχουν όμως και καθηγητές (πχ Δουλγέρη) οι οποίοι απαιτούν να έχουμε μόλις 6 μαθήματα για πτυχίο!! Επίσης, οι περισσότεροι καθηγητές ζητούν να έχετε επιλέξει τα μαθήματα που διδάσκουν, και να τα έχετε περάσει με καλό βαθμό (8 και πάνω). Συνήθως, βέβαια, αυτά με τους βαθμούς είναι "ψαρωτικά" αλλά μπορεί να σας "φάει"κάποιος μια διπλωματική από τον Θεοχάρη αν στα Ασαφή πήρατε 8 και ο άλλος έχει 9. Συμβουλή Νο1: Αρχίστε την αναζήτηση θέματος όσο το δυνατόν νωρίτερα, γιατί τα καλά θέματα εξαντλούνται γρήγορα και μένουν μόνο κάτι παλαβά, χωρίς κανένα ενδιαφέρον. Συμβουλή Νο2: Πάρτε θέμα όσο το δυνατόν νωρίτερα, το καλύτερο στην αρχή 9ου εξαμήνου. Οι περισσότερες διπλωματικές κρατούν περισσότερο από ένα 6μηνο. Συμβουλή Νο3: Πολλά θέματα φαίνονται τρομερά ενδιαφέροντα, αλλά είτε έχουν μικρή σχέση με αυτό που αναφέρονται είτε είναι τρομερά εκτεταμένες και δύσκολες εργασίες. Ένα βασικό στοιχείο για την επιλογή της διπλωματικής είναι να μπορεί να τελειώσει σε εύλογο χρόνο (υπάρχουν συμφοιτητές που παιδεύονταν με ένα θέμα πάνω από 1 χρόνο, και τελικά το εγκατέλειψαν).
Επειδή τα μυστικά μιας καλής διπλωματικής (επιλογή-εκπόνηση) ενδιαφέρουν όλους μας, προτείνω τη δημιουργία ξεχωριστής ενότητας, ή τουλάχιστον, το παρόν θέμα να αναπτυχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.
|
|
|
|