|
Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Show Posts
|
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 142
|
61
|
Μετά τη Σχολή / Στη δουλειά / Re: Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ΤΕΕ
|
on: June 22, 2021, 16:04:32 pm
|
Και τι άδεια αποκτάς από αυτό; Για να ασχοληθείς ως ηλεκτρολόγος μηχανικός σε γραφείο; Για να δουλέψεις ως ηλεκτρολόγος μηχανικός στην Ελλάδα. Είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας, είτε ως ιδιωτικός υπάλληλος, είτε ως δημόσιος υπάλληλος. Μόνο αν εργαστείς σαν καθαρόαιμος πληροφορικάριος παίζει να μην χρειαστείς την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Καλησπέρα, Έχει δώσει κάποιος εξετάσεις στο ΤΕΕ για άδεια ασκήσεως επαγγέλματος με εξέταση πάνω στη διπλωματική ώστε να μοιραστεί την εμπειρία; Η κύρια απορία μου είναι εάν περιμένουν να παρουσιάσεις το θέμα εκτενώς δηλαδή 15-20 λεπτά όπως στη σχολή ή αν πρόκειται για διαφορετική διαδικασία. Οποιαδήποτε εμπειρία καλοδεχούμενη Εμένα με ρωτήσανε 2-3 πράγματα πάνω στη διπλωματική μου και κυρίως πάνω στην περίληψη της διπλωματικής που συνέταξα για τις εξετάσεις του ΤΕΕ. Πιο πολύ έμοιαζε με συνέντευξη κάποιων που ενδιαφέρονται για το θέμα της διπλωματικής μου, παρά με εξέταση
|
|
|
62
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ηλεκτρολογικές... απορίες / Re: Έβαλα το αμπερόμετρο στην πρίζα και έκανε τσαφ!
|
on: June 17, 2021, 10:39:28 am
|
Πάρα πολύ ωραία αυτά που λες, βγάζουν νόημα!
Επομένως καταλήγω στο συμπέρασμα με την προϋπόθεση ότι το δίκτυο δουλεύει σωστά στα 230V και δεν πέσει κεραυνός, τότε μια προβληματική συσκευή μπορεί να κάνει κακό μόνο στον εαυτό της και όχι σε άλλα φορτία της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης.
Με άλλα λόγια, μια προβληματική συσκευή δεν μπορεί να προκαλέσει υπερτάση στο σπίτι μου. Βασικά στην περίπτωση που η προβληματική συσκευή έχει κάποιον μετασχηματιστή, υπάρχει περίπτωση να προκαλέσει υπερτάση στο δίκτυο του σπιτιού; Όπως ένας χαλασμένος φορτιστής για παράδειγμα
το ότι μία προβληματική συσκευή μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα μόνο στον εαυτό της, μπορεί να λεχθεί με μεγάλη επιφύλαξη. Μία προβληματική συσκευή μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά από υπερθέρμανση της ιδίας ή του καλωδίου που την συνδέει με την τροφοδοσία ή ηλεκτροπληξία σε κάποιον που θα αγγίξει το περίβλημά της, αν αυτό έχει κατεστραμμένη μόνωση κτλ. Ολα αυτά συνήθως δεν συμβαίνουν , γιατι λειτουργούν τα μέσα προστασίας, τα οποία διακόπτουν την τροφοδοσία. Αν όμως αστοχήσουν τα μέσα προστασίας, μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά. Γι αυτό οι προβληματικές συσκευές πρέπει να εντοπίζονται και να αποσυνδέονται. Οσον αφορά την υπέρταση ή υπόταση σε άλλες συσκευές, δεν συμβαίνει γιατί το δίκτυο συμπεριφέρεται σαν άπειρος ζυγός. Είναι μία έννοια που συνεχώς αναγράφεται στα βιβλία. Οτι το δίκτυο συμπεριφέρεται ως άπειρος ζυγός, σημαίνει ότι έχει την ικανότητα να παρέχει συνεχώς σταθερή τάση και συχνότητα στις συσκευές που συνδέονται σε αυτό, εκτός της περίπτωσης ενός ισχυρού φαινομένου, όπως η πτώση κεραυνού. Δεν επηρεάζεται λοιπόν η τάση τροφοδοσίας των συσκευών από μία κοντινή προβληματική συσκευή.
|
|
|
63
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ηλεκτρολογικές... απορίες / Re: Έβαλα το αμπερόμετρο στην πρίζα και έκανε τσαφ!
|
on: June 16, 2021, 12:29:26 pm
|
Ωραίος ρε επίδοξε τώρα βγάζουν νόημα!!!
Άρα τι είναι αυτό που "καίει" τις συσκευές όταν πέφτει μια ασφάλεια;
Να φανταστώ για να αυξηθούν/αλλάξουν τα ρεύματα στα φορτία μάλλον πρέπει να συμβούν ένα από τα παρακάτω.
1) Να αυξηθεί η τάση. Πχ αν πέσει κεραυνός. 2) Να αλλάξει η συχνότητα. - Αν μεγαλώσει η συχνότητα, θα αυξηθεί το ρεύμα στα χωριτικά φορτία. - Αν μικρύνει η συχνότητα, θα αυξηθεί το ρεύμα στα επαγωγικά φορτία.
Το θέμα είναι τι μπορείς εσύ, η μια προβληματική συσκευή να κάνει για να τα αλλάξει αυτά; Λογικά η συχνότητα δεν μπορεί να αλλάξει με τίποτα από το σπίτι ότι και να κάνεις.
Οι απορίες σου απαντιούνται γενικά στα μαθήματα "εισαγωγή στην ενεργειακή τεχνολογία" , τα οποία έχουν καταργηθεί απ ότι ξέρω στο ΝΠΣ , αλλά σιγουρα η ύλη τους σε κάποια άλλα μαθήματα έχει προσαρτηθεί π.χ. στα ΣΗΕ. Οι μικρομεταβολές της συχνότητας του δικτύου δεν πιστεύω ότι είναι ικανές να δημιουργήσουν μόνιμο πρόβλημα σε ηλεκτρική συσκευή. - Μία μη προβληματική συσκευή μπορεί να καεί από στιγμιαίες υπερτάσεις - διακυμάνσεις της τάσης του δικτύου. Ευαισθησία έχουν οι ηλεκτρονικές συσκευές, και πολύ λιγότερο οι ηλεκτρολογικές. Δηλαδή εκεί που δίνει το δίκτυο 230V ενεργή , πηγαίνει 250, μετά 210, μετά πάλι 230 , και αυτό απλά δεν το αντέχουν όλες οι συσκευές. - Μια μη προβληματική συσκευή μπορεί να καεί από κεραυνό που θα πέσει στη γραμμή διανομής ή στο κτίριο. Οταν πέσει πάνω στη γραμμή διανομής υποθέτω ότι το πρόβλημα είναι ότι το ρεύμα του κεραυνού γειώνεται μέσω του δικτύου της ΔΕΗ , αφού κάψει ότι βρει στο διάβα του. Το φαινόμενο αυτό αναλύεται στο μάθημα "δυναμική συμπεριφορά ΣΗΕ " του 8ου εξαμήνου. Οταν πέφτει πάνω σε κτίριο, δηλαδή πάνω στο μπετόν, δεν ξέρω με ποιον ακριβώς μηχανισμό καίει πολλές από τις συσκευές του κτιρίου. Μπορώ να πω σίγουρα ότι συμβαίνει, γιατί αυτό το φαινόμενο/ατύχημα εμπλάκηκε αρκετά στη διπλωματική μου, χωρίς να είναι αντικείμενο αυτής. - Μια προβληματική συσκευή μπορεί να καεί επειδή θα απαιτήσει μεγαλύτερο ρεύμα από αυτό που χρειάζεται για τη συνήθη λειτουργία. Λόγου χάρη αν έχει καταστραφεί η μόνωση του περιβλήματος της συσκευής υπάρχουν απώλειες ρεύματος προς τη γη ή προς γειτονικές συσκευές, με αποτέλεσμα η προβληματική συσκευή να απαιτεί από το δίκτυο όλο και περισσότερο ρεύμα, έως ότου καούν τα εσωτερικά της κυκλώματα. Αυτού του είδους τα σφάλματα προλαμβάνονται από τον ΔΔΡ που πρέπει να βρίσκεται σε κάθε ηλεκτρολογικό πίνακα, και δευτερευόντως από τις συμβατικές ασφάλειες, δηλ. της τήξεως και τους μικροαυτόματους. Οι συσκευές προστατεύονται από κεραυνό που θα πέσει κοντά με μια ειδική ασφάλεια που τοποθετείται προαιρετικά στον πίνακα, η οποία ονομάζεται απαγωγέας κρουστικών υπερτάσεων. Οι συσκευές προστατεύονται από υπερτάσεις και γενικότερα διακυμάνσεις τάσης, όταν συνδέονται στην πρίζα αφού τοποθετήσουμε στο ενδιάμεσο έναν σταθεροποιητή τάσης. Αυτός ο σταθεροποιητής μπορεί να προσφέρει και αυτονομία σε περίπτωση διακοπής ρεύματος (αν είναι UPS) είτε να είναι μόνο σταθεροποιητής τάσης.
|
|
|
64
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ηλεκτρολογικές... απορίες / Re: Έβαλα το αμπερόμετρο στην πρίζα και έκανε τσαφ!
|
on: June 15, 2021, 14:01:20 pm
|
Το ρεύμα εξαρτάται και από τα υπόλοιπα εξωτερικά κυκλώματα πχ δίκτυο διανομής και δίκτυο μεταφοράς. Αν πχ τα φορτία σε αυτά τα δίκτυα αυξηθούν θα μου αυξήσουν και το ρεύμα στο σπίτι μου σωστά;
Το αντίθετο. Το ρεύμα καθορίζεται πάντα και μόνο από το φορτίο. Το σπίτι σου μπορείς να το θεωρήσεις ως ένα φορτίο, που αποτελείται από πολλά υπο-φορτία. Οταν ανάβεις πολλές συσκευές αυξάνεις την κατανάλωση του σπιτιού σου. Αυτό αυξάνει το σπίτι σου, ως φορτίο, για το δίκτυο. Το δίκτυο αντιλαμβάνεται (αυτόματα, όχι με μπάρμπα) την αύξηση των φορτίων, οπότε αυξάνεται το ρεύμα στο δίκτυο διανομής και το δίκτυο μεταφοράς. Οι καταναλωτές λοιπόν (οικιακοι, βιομηχανικοι κτλ.) είναι αυτοί που καθορίζουν την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το δίκτυο μεταφοράς και το δίκτυο διανομής - όχι το ανάποδο.
|
|
|
65
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ηλεκτρολογικές... απορίες / Re: Έβαλα το αμπερόμετρο στην πρίζα και έκανε τσαφ!
|
on: June 15, 2021, 13:33:15 pm
|
Πήρε ο πατέρας μου ένα πολύμετρο από αυτά που έχουν δυο υποδοχές για το + , μία για να μετράς μικρά ρεύματα και τάση και η δεύτερη υποδοχή που λέει 10Α. Έβαλα το + (κόκκινο probe) στα 10Α και ακούμπησα και τα 2 probes μέσα σε μια πρίζα να μετρήσω το ρεύμα και έκανε τσαφ Μ@κία έκανα; Δεν νομίζω να κάηκε πάντως φαίνεται να δουλεύει. Με φώναζε ο πατέρας μου "Εγώ αγράμματος καλύτερα τα ξέρω από σένα" Δεν είχα σκεφτεί ότι το ρεύμα εξαρτάτε από το κύκλωμα που τρέχει αυτήν την στιγμή στο σπίτι και λέω πόσο μεγάλο να είναι σιγά μην ξεπερνάει τα 10Α. Ευτυχώς δεν είχαμε καμιά κουζίνα ανοιχτεί. Το ρεύμα καθόλου δεν εξαρτάται από το κύκλωμα του σπιτιού ή τις συσκευές που ήταν εκείνη την ώρα ενεργές. Το κύκλωμα που σχημάτισες (και στο οποίο συμμετείχες ως παθητικό στοιχείο) είναι αυτό που σχεδίασα στο αρχείο που επισυνάπτω. Ιδιαίτερα αν δεν έχετε ρελέ διαρροής στον ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού σας, μπορείς να θεωρείς τον εαυτό σου πολύ τυχερό που επιβίωσες για να μας γράφεις τώρα!
|
|
|
66
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα / Ηλεκτρολογικές... απορίες / Re: Όσο ποιο πολλές συσκευές, τόσο ποιο πολύ μεγαλώνουν τα ρεύματα στο σπίτι;
|
on: June 14, 2021, 23:12:55 pm
|
Νομίζω ισχύει αυτό, αλλά δεν το έχω ακούσει ποτέ στην σχολή.
Αν θεωρήσω ότι τα πάντα συνδέονται παράλληλα στο κύκλωμα του σπιτιού τότε αν μοντελοποιήσω το κύκλωμα με thevenin ισοδύναμο καταλήγω στα εξής: 1) Αφού όλα είναι παράλληλα συνδεδεμένα, το συνολικό φορτίο thevenin μικραίνει. 2) Άρα αν θεωρητικά ενεργοποιήσω άπειρες (παράλληλα συνδεδεμένες) συσκευές, τότε το συνολικό φορτίο thevenin τείνει στο 0. 3) Άρα το ρεύμα νόρτον τείνει στο άπειρο. 4) Άρα τα ρεύματα μεγαλώνουν για τον κάθε κλάδο.
Αυτό που δεν συμπεριλαμβάνεις στο σκεπτικό σου, είναι ότι ένα σπίτι αποτελείται μεν από πολλά παράλληλα φορτία, τα περισσότερα ωστόσο είναι εκτός. Τα κυκλώματα που μελετάμε στο χαρτί συνήθως έχουν έναν διακόπτη , κάπου κοντά στην πηγή , και μερικές φορές παραλείπεται χάριν ευκολίας και αυτός. Αντιθέτως μια ηλεκτρική εγκατάσταση αποτελείται από πολλούς διακόπτες και πολλά ανοιχτοκυκλωμένα σημεία. Οι διακόπτες είναι των συσκευών , των φώτων , αλλά και των ασφαλειών του πίνακα και της ΔΕΗ - πρακτικά καμιά 200ρια διακόπτες ! Τα ανοιχτοκυκλωμένα σημεία είναι όλες οι πρίζες που δεν έχουν συνδεδεμένη συσκευή. Αν πας να μοντελοποίησεις αυτό το κύκλωμα, θα έχει πολλά διακοπτόμενα μέρη - και το να βγάλεις Thevenin/Norton ισοδύναμο δεν είναι το ίδιο εύκολο με ένα συνεχές κύκλωμα. Υποψιάζομαι ότι θα μπορούσε να είναι θέμα διπλωματικής αυτό, μοντελοποίηση οικίας με ισοδύναμο Thevenin/Norton !! Λόγου χάρη όταν ο θερμοσίφωνας είναι σβηστός, όλη εκείνη η γραμμή των 25 ή 32 Amper, είναι εκτός - δεν μπορείς να την συμπεριλάβεις στο ισοδύναμο. Ένα κύκλωμα φωτισμού έχει π.χ. 5 λάμπες αναμμένες και 5 σβηστές - οι σβηστές και πάλι είναι εκτός κυκλώματος. Αν βάλεις τις σβηστές λάμπες σαν αντιστάσεις στο ισοδύναμο που πας να φτιάξεις έχεις κάνει λάθος - είναι σαν να μην υπάρχουν. Οπότε για να ισχύουν τα μαθηματικά που σκέφτηκες, πρέπει να φτιάξεις κύκλωμα με έναν μόνο διακόπτη - τον κεντρικό - δηλαδή να δουλεύουν όλες οι συσκευές ταυτόχρονα, οπότε μετά βεβαιότητας θα πέσει η κεντρική σου ασφάλεια, και αν δεν έχεις τέτοια (είπαμε να φτιάξουμε κύκλωμα με συνέχεια) θα πέσει η ασφάλεια που έχει μέσα η χελώνα
|
|
|
67
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ι / Re: Μέθοδος των βρόχων: Ελέγξτε αν η μεθοδολογία μου είναι σωστή.
|
on: June 14, 2021, 19:48:49 pm
|
Και ανάποδα να τα υπολογίσεις δεν είναι λάθος... δηλαδή την πτώση τάσης στον κλάδο Α-Β θα τον υπολόγιζα Va-Vb. Την Vab λοιπόν. Αλλά και την Vba να αποφασίσω να υπολογίσω επειδή είμαι περίεργος , πάλι δεν είναι λάθος. Γράφεις Vba=-5V , ισοδύναμο είναι. Οπότε αν ονοματίσεις τους κόμβους, που από όσο βλέπω το κάνεις, μπορείς να υπολογίσεις είτε τη Vab , είτε τη Vba , αρκεί να το γράψεις. Τα συνηθισμένα ερωτήματα στα κυκλώματα είναι ρεύματα κλάδων ή τάσεις κόμβων. Το πρόσημο των ρευμάτων αναφέρεται ως προς την αυθαίρετη φορά που θέτεις. Αν θέσεις τη φορά δεξιόστροφα σε έναν κλάδο και το ρεύμα βγει με αρνητικό πρόσημο, τότε σημαίνει ότι το ρεύμα actually πηγαίνει αριστερόστροφα. Το πρόσημο των τάσεων στους κόμβους αναφέρεται ως προς τον κόμβο αναφοράς. Οπότε, αν στο σχήμα που παρέθεσες, ο κόμβος αναφοράς είναι ο C , αυτός με τη γείωση , και σου ζητήσει την τάση στον κόμβο Α, η ζητούμενη τάση είναι η Vac = Va - Vc = Va - 0 = Va. Αν σου ζητάει την τάση στον κόμβο Α και υπολογίσεις την τάση Vca, δεν είσαι σωστός. Προσπαθείς να πείσεις το μυαλό σου ότι τα πράγματα είναι πιο δύσκολα απ' ότι είναι !
|
|
|
69
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ι / Re: Μέθοδος των βρόχων: Ελέγξτε αν η μεθοδολογία μου είναι σωστή.
|
on: June 14, 2021, 14:53:14 pm
|
Η τάση στον κλάδο ΑΒ = Vab , δηλαδή πάνω στην αντίσταση R1, ορίζεται ως VA-VB. Ετσι ορίζεται. Οταν βάλεις στον τύπο (Ι2-Ι1) * R , βρίσκεις την τάση VB-VA = Vba . Δεν εχει να κάνει με το αν οι βρόχοι είναι πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά ή διαγώνια, έχει να κάνει με το ποια τάση ψάχνεις. Στο κύκλωμα που παραθέτεις πιστοποιείται και με τη βούλα ότι η τάση πάνω στην αντίσταση είναι Va-Vb , διότι ο κόμβος αναφοράς (αυτός που θεωρούμε ότι έχει τάση μηδέν) θεωρείται πάντα ο κοντινός στον αρνητικό πόλο της πηγής. Κράτα όμως αυτό που έγραψα πιο πάνω : το (Ι2-Ι1) * R σου δίνει την τάση Vb-Va , που είναι η ακριβώς αντίθετη από αυτήν που ψάχνεις.
|
|
|
70
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ι / Re: Μέθοδος των βρόχων: Ελέγξτε αν η μεθοδολογία μου είναι σωστή.
|
on: June 14, 2021, 13:26:30 pm
|
Ναι δεν το ξέρω αυτό που λες, πρέπει να κάτσω να το διαβάσω.
Δηλαδή αν πχ σε έναν εδνιάμεσο κλάδο ας πούμε ότι βρήσκεται ανάμεσα στις λούπες Ι1, Ι2, τότε: Vκλάδου = ( Ι1 - Ι2 ) * R ή Vκλάδου = ( Ι2 - Ι1 ) * R είναι και τα 2 σωστά;
Ετσι όπως θέτεις τις φορές των ρευμάτων , η τάση του ενδιάμεσου κλάδου είναι (Ι1-Ι2)* R. Αν τις εθετες ανάποδα, τότε θα ήταν (I2-I1) * R. Απλώς αυτό το (Ι1-Ι2) * R , μπορεί να βγει αρνητικό. Δεν σημαίνει ότι έχεις λάθος ! Ντάξει και γω κάποια κυκλώματα τα είχα περάσει, χωρίς να έχω μάθει τα J1,J2,J3. Τα έλυνα με νόμο του Ohm και νόμο των τάσεων Κίρχωφ, όπως προσπαθείς να κάνεις κι εσύ. Απλώς κάποια στιγμή το βρήκα μπροστά μου, και αναγκάστηκα να διαβάσω και τις μεθοδολογίες με τις οποίες στήνεις πίνακες.
|
|
|
71
|
Μαθήματα Βασικού Κύκλου / Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ι / Re: Μέθοδος των βρόχων: Ελέγξτε αν η μεθοδολογία μου είναι σωστή.
|
on: June 14, 2021, 12:54:55 pm
|
Υπάρχει κάτι προβληματικό στη μέθοδό σου : δεν χρησιμοποιεί τα ρεύματα βρόχων J1,J2, J3... που είναι απαραίτητα όταν θες να φτιάξεις πίνακες για να λύσεις ένα κύκλωμα. Συχνά είναι απαραίτητο και όχι προαιρετικό. Το να προσπαθείς να λύσεις κύκλωμα χρησιμοποιώντας τις λυκειακές γνώσεις (=νόμος Ohm, νόμος τάσεων Kirchoff) παρακάμπτοντας την νέα έννοια του ρεύματος βρόχων , είναι φυσιολογικό. Κι εγώ το ιδιο προσπαθούσα να κάνω, αλλά αργά η γρήγορα αναγκάστηκα να στήσω και πίνακες, για να περάσω τα κυκλωματικά μαθήματα. Αυτοί οι πίνακες απαιτούν την έννοια του ρεύματος βρόχων όπως περιγράφεται στα κεφάλαια 8 και 9 αν διαβάζεις από βιβλίο Μάργαρη. Και όπως περιγράφεται σε οποιοδήποτε πανεπιστημιακό σύγγραμμα που πραγματεύεται ηλεκτρικά κυκλώματα. Υπολογιστικό λάθος δεν βρήκα στη μέθοδό σου. Με μπερδεύεις λίγο στο 3α, 3β κτλ. γιατί δεν καταλαβαίνω αν υπάρχει πράγματι εκει μια εξαρτημένη πηγή τάσης/έντασης από την εκφώνηση της άσκησης ή αν την προσθέτεις εσύ. Στο ερώτημα 3 που θέτεις στο ποστ, δεν σε ενδιαφέρει ποιο ρεύμα είναι πιο μεγάλο. Εσύ βάζεις στην εξίσωση Ι1-Ι2 το ρεύμα που διαρρέει την αντίσταση στον ενδιάμεσο κλάδο, και αν τελικώς το Ι2 βγεί μεγαλύτερο του Ι1 , τότε η τάση στα άκρα της αντίστασης βγαίνει αρνητική , δηλαδή το ρεύμα πάει ανάποδα σε σχέση με τη συμβατική φορά που έχεις ορίσει. Δεν είναι πρόβλημα να σου βγει κάποιο ρεύμα αρνητικό, ούτε κάποια τάση αρνητική - δεν σημαίνει ότι έχεις λάθος. Οι συμβατικές φορές των ρευμάτων όπως τις θέτεις, είναι οι καλύτερες δυνατές για την απλοποίηση των πράξεων.
|
|
|
72
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: [ΑΡ.ΑΓ.Ε.-ΕΑΑΚ] Ανακοίνωση για τη μαύρη λίστα του Δημουλιά.
|
on: June 06, 2021, 13:57:24 pm
|
Αν δεν αντέχεις Δημουλιά παράτα την σχολή γιατί δυστυχώς για μηχανικός...δεν. Οι γνώσεις που αποκτάς χάρη στον τρόπο που διδάσκει και η ευκαιρία που σου δίνεται να δοκιμάσεις τον εαυτό σου σε ουσιαστικά προβλήματα είναι το 50% του τομέα ενέργειας. Βέβαια, μόνος υπεύθυνος είναι το εκπαιδευτικό σύστημα που μεγάλωσε γενιές παπαγάλων που δεν είναι ικανοί να κατανοήσουν σε βάθος ούτε 3 πράγματα.
Ποια είναι τα "ουσιαστικά προβλήματα" στα οποία δοκιμάζεσαι μεσω του Δημουλιά ; Οι υποχρεωτικές εργασίες που βάζει είναι challenging , αλλά ειναι επαναλαμβανόμενες για αρκετά χρόνια και η μοναδική αξιολογηση που κάνει πάνω στις εργασίες είναι διασταύρωση των αποτελεσμάτων. Κοινώς μπορείς να παρεις τα αποτελεσματα της εργασιας απο εναν καλο φοιτητη, να τα βαλεις στην εργασια σου, και αυτο να σε οδηγησει αυτοματα σε μια πολυ καλυτερη βαθμολογια. Στις γραπτες εξετασεις (μηχανές) επαναλαμβανει θεματα με αποτελεσμα να κερδιζει ο φοιτητης που εχει καποιον γνωστο να του λυσει τα θεματα πριν παει στις εξετασεις. Το μάθημά του φαινεται να εμπεριεχει επιλυση πραγματικων προβληματων, αλλα ουσιαστικα είναι μια επιδειξη των κατορθωματων του διδασκοντα. Γενικα όσοι καθηγητές βαζουν θέματα και εργασιες αγγουρια τα οποια μετα επαναλαμβανουν με σκοπο να περασουν οι φοιτητές, τους θεωρω αντιπαιδαγωγικους. Γι αυτο που γραφεις για τους "παπαγάλους" , νομιζω οτι με το Τημμυ δεν ισχύει. Ισα ισα όσοι εχουν μαθει να αποστηθιζουν και καταλήξουν στη σχολή, ειτε ξαναδινουν εξετασεις, ειτε κανουν 10% ειτε ζοριζονται αρκετα, ωσπου να αποβαλλουν αυτην την νοοτροπία. Δεν φερνει καλα αποτελέσματα! Δεν εχω προθεση να υπερασπιστώ το Δημουλιά, απλώς θεωρησα αυτο με τη μαυρη λιστα έξω απο τη νοοτροπία και το χαρακτηρα αυτου του καθηγητη. Ειναι ενας εκφοβισμος για να μην εχει πολλους εξεταζομενους στην πτυχιακή του. Καποιος μπορει να θεωρεί ότι κείμενα που υποννοούν υπαρξη μαυρης λιστας, δεν θα πρεπει να γραφονται δημόσια, γιατι "αποθρασσύνονται" οι υπολοιποι καθηγητές. Εγω guys, φοβαμαι τον καθηγητη που έχει μαύρη λιστα, χωρις να το ανακοινωνει πουθενά. Οχι την άσφαιρη φοβέρα του Δημουλιά. Επισης γενικα εχω κουραστει απο ατομα που λενε κατ ιδιαν ή στην αίθουσα κατ επανάληψη κάτι, αλλά αν τους ζητηθει γραπτώς αρχιζουν και ανασκευαζουν και στο τελος δεν στο δινουν. Θα προτιμούσα - ιδανικά - όλοι να γράφουν τις καφρίλες που ούτως ή άλλως λένε ή πιστεύουν.
|
|
|
73
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: [ΑΡ.ΑΓ.Ε.-ΕΑΑΚ] Ανακοίνωση για τη μαύρη λίστα του Δημουλιά.
|
on: June 05, 2021, 09:41:41 am
|
Μην ψαρώνετε. Ο Δημουλιάς πάντα το έλεγε αυτό - όχι όμως με την έννοια της "μαύρης λίστας" αλλά σε μια προσπάθεια να μην έχει κόσμο στις πτυχιακές στο στυλ "πάμε να δούμε τι παίζει, μπορεί να μας κάτσουν τα θέματα" Η μεγαλύτερη επίπτωση που μπορεί να έχει κάποιος στις προφορικές εξετάσεις είναι το public humiliation, δηλαδή να του πει μπροστά στους άλλους φοιτητές ότι κάνει μόνο για δημόσιος υπάλληλος ή κάποια άλλη αγαπημένη ατάκα. Ο συγκεκριμένος καθηγητής έχει "όλες του θεού τις χάρες" , αλλά δεν είναι ύπουλος και υποχθόνιος, ώστε να κρατάει "μαύρη λίστα" φοιτητών τους οποίους να αντιμετωπίζει μεροληπτικά σε επόμενη εξεταστική. Μπορείς να τον κατηγορήσεις για ωμότητα στη συμπεριφορά, αλλά όχι για ύπουλη συμπεριφορά.
|
|
|
|
|