|
Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη. Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Νέα!
Για ανανέωση (ή προσθήκη νέου) avatar, πρέπει η μεγαλύτερη διάσταση της εικόνας να είναι 110 pixels.
Show Posts
|
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 34
|
46
|
Μαθήματα Τηλεπικοινωνιακού Κύκλου / Τεχνολογία του Ήχου και της Εικόνας: Αποθήκευση, Επεξεργασία, Μετάδοση / Re: [Τεχνολογία του Ήχου και της Εικόνας] Να επιλέξω το μάθημα;
|
on: March 02, 2021, 11:59:02 am
|
Ας πώ και εγώ τη γνώμη μου γιατί νομίζω πως κάποια πράγματα άλλαξαν σε σχέση με ορισμένες κριτικές. Το μάθημα φέτος έγινε εξ αποστάσεως μέσω ZOOM. Συνολικά έγιναν 7 διαλέξεις, οι πρώτες 5 ήταν πιο θεωρητικές και αφορούσαν το αντικείμενο της επεξεργασίας κυρίως του ήχου και δευτερευόντως της εικόνας και του βίντεου. Οι 2 τελευταίες ήταν επίδειξη ορισμένων προγραμμάτων και βιβλιοθηκών για ML,DL και εξαγωγή χαρακτηριστικών. Οι διαλέξεις μου φάνηκαν πολύ ενδιαφέρουσες σαν αντικείμενο ενώ και ο Δημούλας είχε πολυ καλή ροή και άνεση. Το μάθημα δεν έχει εξέταση αλλα εργασία που θέλει σημαντική ενασχόληση συνολικά μέσα στο εξάμηνο. Μπορεί να είναι ατομική είτε ομαδική εώς 6 άτομα. Προτιμούν να είναι ομαδική για να είναι πιο ολοκληρωμένη και να καλλιεργηθούν και τα soft skills, κάτι που θεωρώ σωστό. Αρχικά επιλέγετε μόνοι σας θέμα αλλα μπορείτε να ζητήσετε και κάποιες προτάσεις απο τους διδάσκοντες. Κάνετε μια βιβλιογραφική έρευνα και την παρουσιάζετε μαζί με την προσέγγιση που σκέφτεστε να ακολουθήσετε. Μετά ακολουθεί η υλοποίηση και εκ νέου παρουσίαση. Στο τέλος φτιάχνετε μια αναφορά και τη δίνετε μαζί με τον κώδικα. Μετά την πρώτη παρουσίαση υπάρχει προαιρετική αναφορά με bonus που δεν είνα καθορισμένο. Βολεύει γιατί ουσιαστικά είναι το πρώτο κομμάτι της τελικής που θα παραδώσετε οπότε το δουλεύετε απο νωρίς και παίρνετε και το κατιτίς. Φέτος υπήρχαν 9 ομάδες νομίζω και οι 8 επιλέξανε θέμα με μηχανική μάθηση. Αναγνώριση συναισθήματος, μουσικού είδους, φιλτράρισμα θορύβου απο ομιλία κλπ. Οι εργασίες συνήθως αφορούν τον ήχο καθώς εικόνα βλέπουμε και σε αλλα μαθήματα. Η οργάνωση του μαθήματος ήταν εξαιρετική. Απο τις καλύτερες που έχω δεί στη σχολή. Σαφές χρονοδιάγραμμα και καλό υλικό. Στα πρότυπα των μαθημάτων της ISSEL. Υπήρχαν δύο διδάσκοντες. Ο Δημούλας που έκανε τις θεωρητικές διαλέξεις. Όπως είπα, τις βρήκα εξαιρετικές. Επιπλέον, ήταν πολύ προσιτός και ήθελε να υπάρξει ενα ζεστό κλίμα. Δεν ξέρω αν βελτιώθηκε σε σχέση με αλλες χρονιές ή απλά είχε παρεξηγηθεί ο τρόπος του. Όταν δίνει feedback στις παρουσιάσεις εστιάζει και σε μικρές λεπτομέρειες αλλα δεν είναι κάτι το τραγικό. Ο δεύτερος διδάσκοντας ή πιο συγκεκριμένα βοηθός διδασκαλίας ήταν ο Θωϊδης. Είναι διδακτορικός ή κάτι τέτοιο. Πολύ καλός και αυτός. Έχει γνώσεις και διάθεση να βοηθήσει. Παρουσιάζει τα 2 τελευταία τεχνικά μαθήματα. Του λείπει λίγο η άνεση αλλά νομίζω πως είναι θέμα εμπειρίας αυτό. Σύνοψη: - Ενδιαφέρον αντικείμενο και πολύ καλή οργάνωση
- Απαλλακτική εργασία η οποία είναι και πολύ ωραίο project για portfolio
- Αν δουλέψεις εξασφαλίζεις καλό βαθμό. Φέτος δεν υπήρχε κάτω απο 8 αλλα και το επίπεδο των εργασιών ήταν υψηλό
Απο τα καλύτερα μαθήματα που έχω συναντήσει στη σχολή!
|
|
|
47
|
Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων / Re: [Ασφάλεια] Να επιλέξω το μάθημα;
|
on: February 28, 2021, 22:43:46 pm
|
Η κριτική μου αφορά το χειμερινό του 21 όπου το μάθημα διδάχθηκε και εξετάστηκε εξ αποστάσεως.
Το μάθημα πραγματεύεται κάποιες χρήσιμες έννοιες όπως η κρυπτογραφία, οι ψηφιακές υπογραφές, τα πιστοποιητικά, το blockchain και κάποιες γενικότερες της ασφάλειας. Τα πρώτα 4 θεωρώ πως πρέπει να τα γνωρίζει κάποιος απόφοιτος τμήματος που ασχολείται με την πληροφορική. Οι παραδόσεις του Πάγκαλου είναι καλές, έχουν ροή και εξηγεί απορίες που μπορεί να προκύψουν. Ήταν μόνο μία ώρα την εβδομάδα και περνούσε πολύ εύκολα.
Υπάρχει και ενα εργαστήριο που είναι επίσης μια ώρα την εβδομάδα. Το έκανε ο Σιαχούδης. Απο άποψη ενδιαφέροντος, τα πρώτα 2-3 (νομίζω) που έχουν να κάνουν με Windows τα βρήκα πολύ βαρετά. Τα υπόλοιπα είχαν σχετικό ενδιαφέρον αλλα δυστυχώς η παρακολούθηση είναι αρκετά δύσκολη. Ο Σιαχούδης φαίνεται πως θέλει να βοηθήσει και να εξηγήσει πράγματα αλλα το πάει πολλλλλλύ αργά το όλο πράγμα. Νομίζω πως έχοντας κάποιος τις διαφάνειες του εργαστηρίου που ανεβαίνουν, μπορεί να καταλάβει με λίγο ψάξιμο τα πάντα.
Γενικά οι παρουσίες σε όλα τα μαθήματα θεωρίας έδιναν ενα bonus. Τα εργαστήρια νομίζω πως ήταν υποχρεωτικά και ως απόδειξη παρακολούθησης ανεβαίνει μια εργασία μετά απο κάθε διάλεξη με διορία μιας εβδομάδας. Πέρα απο αυτές τις εργασίες, υπάρχει και μια προεραιτική πανεύκολη που δίνει +1 και βγαίνει στο τέλος του εξαμήνου. Είναι χρήσιμη καθώς φτιάχνεις δικό σου ψηφιακό πιστοποιητικό και υπογραφή.
Η εξέταση ήταν κουίζ πολλαπλής και μια ερώτηση ανάπτυξης. Διάβασα απο το βιβλίο και τις ηλεκτρονικές συμπληρωματικές σημειώσεις και μπορώ να πώ πως κάποιες ερωτήσεις με δυσκόλεψαν ή μου φάνηκαν αρκετά τυχαίες. Στους βαθμούς φέτος αναγράφοταν και το bonus του καθενός. Αυτό μετρούσε αν έγραφες πάνω απο 5. Οι περισσότεροι είχαν πάνω απο 1 που σημαίνει πως δόθηκε +1 για τις παρουσίες και +1 για την εργασία.
Το βιβλίο είναι παλιό (2001 περίπου) και σε κάποια πράγματα ξεπερασμένο. Στις πρόσθετες ηλεκτρονικές σημειώσεις που ανεβαίνουν κάποια στιγμή προς το τέλος και προστέθηκαν κάποια καινούρια θέματα όπως το blockchain αλλα τις βρήκα πρόχειρες. Οι παρουσιάσεις των διαλέξεων δεν ανεβαίνουν με απόφαση του διδάσκοντα.
Overall, με την ηλεκτρονική εξέταση με τη μορφή κουίζ, θεωρώ πως είναι ενα χαλαρό μαθηματάκι με κάποιες ενδιαφέρουσες έννοιες και μπορεί να οδηγήσει και σε βαθμό μαζί με το bonus.
|
|
|
48
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κυλικείο - Λέσχη - Εστίες / Re: Κλείνει και η Λέσχη
|
on: February 28, 2021, 18:01:12 pm
|
Συμφωνώ και εγώ πως χρησιμοποιείται πολύ πλαστικό. Το θέμα είναι πως δεν ξέρω αν υπάρχει εναλλακτική. Το να φέρνει ο καθένας δικό του θα ήταν υγειονομική βόμβα. Ίσως το να πακετάρουν περισσότερα φαγητά σε μια συσκευασία να ήταν καλύτερο αλλα μάλλον θα χρειάζονται ειδικές και πιο ακριβές συσκευασίες.
Πέρα απο το πλαστικό, μια ακόμα θλιβερή εικόνα είναι οι συσκευασίες με κολοκυθάκια που εκτείνονται παρατημένα σε όλη τη γύρω περιοχή. Τουλάχιστον μέχρι και ενα δίμηνο πριν που πήγαινα. Είναι δύσκολο φαίνεται σε πολλούς να αρνηθούν να πάρουν ή να το πετάξουν στα σκουπίδια ή να το δώσουν κάπως στα αδέσποτα. Κατάντια για νέα άτομα που σπουδάζουν.
|
|
|
49
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Φοιτητής στο τμήμα ΗΜΜΥ / Re: Σύγκριση μηχανικών τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
|
on: February 20, 2021, 18:01:35 pm
|
Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη χώρα στην Ευρώπη που χωρίζει έτσι την ανώτατη εκπαίδευση τής. Τα προβλήματα αυτά έχουν προκύψει γιατί κάθε χωριό της Ελλάδας έπρεπε να είχε σχολή για να ζήσει η τοπική κοινωνία. Στο χώρο της πληροφορικής πραγματικά δεν νομίζω ότι παίζει μεγάλο ρόλο αν έχεις βγάλει ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα αυτοδιδακτων ανθρώπων που γαμανε και δέρνουμε να το πω ωμά. Τώρα, αν το ότι εμείς βιαζόμαστε στα πεδία και τα σαε για να μην τα εφαρμόσουμε ποτέ στην πράξη, δεν ξέρω γιατί θα έπρεπε να ενδιαφέρει τους αποφοίτους ΤΕΙ και να παίρνουν λιγότερα χρήματα. Προφανώς το αρχικό πόστ αναφέρεται για δημόσιο φορέα καθώς δεν νομίζω πως στον ιδιωτικό παίρνεις λιγότερα αν παράγεις το ίδιο. Εργάζομαι σχεδόν 2 χρόνια σε εταιρεία πληροφορικής αλλά είναι σχετικά μικρή οπότε δεν μπορώ να γενικεύω. Τώρα για ενεργειακό κομμάτι, δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Είναι διαφορετικό και δεν έχω τις γνώσεις. Βέβαια, το ότι εγώ προσωπικά σαν ηλεκτρονικός έχω περισσότερα δικαιώματα από κάποιον ηλεκτρολόγο ΤΕΙ δεν ξέρω πόσο λογικό ή δίκαιο είναι, από τη στιγμή που δεν έχω ιδέα ούτε από ΥΤ, Μηχανές ή ΣΗΕ. Επιπλέον, έχω διαβάσει πως οι μηχανικοι ΤΕ γράφονται στο ΤΕΕ αλλά μόνο πληρώνουν συνδρομή. Δεν έχουν αλλά δικαιώματα. Αν ισχύει, νομίζω ότι είναι τραγικό. Και επειδή ειπώθηκε ότι ο ΤΕΙτζης θα σου φτιάξει το πισι. Το πισι στο φτιάχνει και άτομο από ΕΠΑΛ ή από ΙΕΚ. Το φτιάχνεις μόνος σου αν ψαχνεσαι και μπορείς να χρησιμοποιήσεις το google. Τα ΤΕΙ είναι ανώτατη εκπαίδευση 4των σπουδών. Είπαμε, μόνο στην Ελλάδα σπουδάζεις 4 χρόνια και σε θεωρούν υποδεέστερο. Από την άλλη, επειδή ξέρω ότι το επίπεδο σε ορισμένα ΤΕΙ είναι τρισαθλιο (ο κολλητός μου σπούδασε μηχανολόγος σε ΤΕΙ) θεωρώ πως κάτι πρέπει να αλλάξει αλλά δεν ξέρω τι. Ίσως ο ορισμός βάσης που ψηφίστηκε είναι κάτι καλό για φιλτράρισμα. Και το μαθηματικό στη Σάμο βάση 3000 είχε και πασχει από το ίδιο πρόβλημα. Το ΤΕΙ των 9000 δλδ έχει κατώτερο επίπεδο από ΑΕΙ των 4000; Γιατί να έχει λιγότερα δικαιώματα;
|
|
|
51
|
Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Σχεδίαση Συστημάτων VLSI / Re: [Σχεδίαση Συστημάτων VLSI] Να επιλέξω το μάθημα;
|
on: February 16, 2021, 13:26:27 pm
|
Μάθημα με δομή όπως τα υπόλοιπα του Χατζόπουλου. - Βιβλιογραφική με παρουσίαση 3-4 paper σε ομάδες των 2 - 20%
- Σχεδιαστική στο Cadence σε ομάδες των 2 - 20%
- Εξέταση - 60%
Η βιβλιογραφική, ανάλογα το θέμα που θα πετύχεις, μπορεί να είναι ωραία, μπορεί και όχι. Η σχεδιαστική είναι πολύ ενδιαφέρουσα και σε βοηθάει να καταλάβεις και έννοιες του μαθήματος που συχνά εξετάζονται. Πρόκεται για σχεδίαση ενος κυκλώματος σε σχηματικό επίπεδο (εύκολο) και σε φυσικό επίπεδο (πιο δύσκολο). Φέτος που το μάθημα ήταν ηλεκτρονικά, ανέβηκε ενα βιντεάκι με παράδειγμα σχεδίασης που ήταν χρήσιμο. Γενικά παρέχεται μπόλικο χρήσιμο υλικό. Το μάθημα γενικά το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον. Βλέπουμε αρκετά πράγματα για τη σχεδίαση και την υλοποίηση των chip απο την αναλογική σκοπιά. Με καλούτσικο διάβασμα + παλιά θέματα προσφέρεται για καλό βαθμό. Στην ηλεκτρονική εξέταση μπήκαν 2 θέματα απο μισή ώρα έκαστο. Το πρώτο ήταν (νομίζω) καινούριο και θεωρώ πως αν είχες διαβάσει και δεν είδες απλά παλιά θέματα, μπορούσες να πάρεις 3-4 μονάδες απο τις 5. Ίσως να χρειαζόταν ενα 5-10λεπτο ακόμη. Το δεύτερο ήταν σχεδόν ίδιο με παλιό λυμένο θέμα. Πολύ καλή επιλογή μαθήματος.
|
|
|
54
|
Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών / Θεωρία Υπολογισμών και Αλγορίθμων / Re: [Θ.Υ.Α] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
|
on: February 12, 2021, 13:41:46 pm
|
Και εγω αποδεκτό το βγάζω το iv στο Θεμα 1 Σεπ20.
για n=0, πας (q0,a)->(q1,a)->(q3,e) για n=1, πας (q0,a)->(q1,a)->q(2,b)->(q3,e) για n>1, πας (q0,a)->(q1,a)->q(2,b)->(q3,e)->(q2,b)->(q3,e)
|
|
|
60
|
Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Η γωνιά του παιδιού / Re: Είδος δουλειάς ΗΜΜΥ που προσφέρει ηθική-ψυχική ικανοποίηση
|
on: January 25, 2021, 22:14:19 pm
|
Πολύ ωραία ερώτηση!
Αν και οι ιατρικές εφαρμογές φαντάζουν ως οι πιο ηθικές και χρήσιμες, για κάποιο λόγο δεν έχω καθόλου κλίση προς τα εκεί. Θεωρώ όμως ότι είναι απο τις μεγαλύτερες πηγές ηθικής ικανοποίησης.
Νομίζω πως κάποια καινοτομία για την ασφάλεια πολιτών σε πιο engineering τομέα θα μου άρεσε πολύ. Πχ ESP στα αυτοκίνητα, αυτόματο φρενάρισμα σε εντοπισμό αντικειμένου κλπ
Επίσης, θα ψηνόμουν πολύ σε αμυντικογενείς εφαρμογές σε στρατό με radar, sonar κλπ αν και είμαι ανίδεος.
Το opensource είναι απο τα καλύτερα πράγματα που υπάρχουν στον προγραμματισμό και θα ήθελα κάποια στιγμή να ασχοληθώ. Opensource μπορεί να είναι και services της Microsoft/Google όπου παίρνεις κανονικό μισθό για να τα αναπτύσεις.
|
|
|
|
|