Πολύ ωραία τα είπες @paul!
Αγαπητέ συνάδελφε @Katsavidi,
Η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική από αυτό που παρουσίασες. Θα σχολιάσω ορισμένα θέματα που έθιξες.
... όχι απλά δεν υπάρχει θέμα με τα παιδιά που δουλεύουν στην έρευνα αλλά μάλιστα υπάρχει θέληση να διεκδικηθούν και εργασιακά δικαιώματα των ερευνητών (διδακτορικών,μεταπτυχιακών,κλπ) για να μην δουλεύουν αμμισθί ή να ΄΄πληρώνονται'' απλά με μελλοντικά καλύτερα βιογραφικά...
Αυτό ίσως ισχύει μόνο για κάποιους υποψήφιους διδάκτορες (ή/και ερευνητές).
Είμαστε όμως πολλοί (τουλάχιστον 12 άτομα γνωρίζω εγώ) που είμαστε αντίθετοι με την οριζόντια και καθολική παρεμπόδιση οποιασδήποτε ερευνητικής δραστηριότητας. Και αυτό διότι η έρευνα που κάνουμε αφορά καθαρά τα ερευνητικά μας ενδιαφέροντα και το διδακτορικό μας και δεν συναρτάται ούτε εξυπηρετεί κάποιο άλλο συμφέρον πέραν του ιδίου και αναφαίρετου δικαιώματος μας στην γνώση και επιμόρφωση.
... Θα μάθαινες επίσης ότι το ζήτημα με την έρευνα δεν είναι οι φοιτητές που την κάνουν. Αλλά το περιεχόμενο της. Πως αυτό προκύπτει. Τι σημαίνει να κηνυγάς τα προτζεκτ. Ποιος τα ορίζει. Ποιες ανάγκες καλύπτουν. Έρευνα για ποιο πράγμα και γενικότερα πολλά ζητήματα που ανοίχθηκαν.
Δεν ξέρω τι γίνεται με άλλα projects, ίσως έχεις δίκιο. Όμως, στο lab που είμαι, τρέχουν τώρα 2 Ευρωπαϊκά projects, το αντικείμενο και περιεχόμενο των οποίων διαμορφώθηκε κατά κύριο λόγο από άτομα εντός του εργαστηρίου και σχετίζεται άμεσα με τα διδακτορικά που εκπονούνται εδώ. Επιπλέον:
- Μέσω κονδυλίων από τα συγκεκριμένα αλλά και παλαιότερα projects, έχει αγοραστεί αρκετός ερευνητικός εξοπλισμός.
- Από τα ερευνητικά αυτά, που ξανατονίζω σχετίζονται άμεσα με τα ερευνητικά μας ενδιαφέροντα, πληρωνόμαστε!
Δίχως τις παραπάνω συνθήκες (ερευνητικός εξοπλισμός, πληρωμή) οι περισσότεροι (αν όχι όλοι από μας στο lab) θα είχαμε καταλήξει σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού.Προκειμένου να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, ας μην ισοπεδώσουμε τα πάντα.
Αν υπάρχει κάτι καλό και αξιόλογο που λειτουργεί σωστά, ας το αφήσουμε να ανθίσει...Με προβληματίζει επίσης η αντιφατική στάση ορισμένων συνάδερφων ερευνητων / υποψήφιων διδακτόρων. Ενώ συντάσσονται απόλυτα με τη διακοπή των ερευνητικών και την επικροτούν, οι ίδιοι έχουν παραδεχτεί πως τελικά δουλεύουν στα ερευνητικά μέσω τηλεργασίας... Δεν θα αποτελούσε πιο ξεκάθαρη και ειλικρινή στάση, όποιος όντως έχει ενστάσεις με τα ερευνητικά στα οποία δουλεύει, να κάνει ο ίδιος αποχή εργασίας...? Γιατί πρέπει εν τέλει να κρυφτεί πίσω από τους φοιτητές που επιβάλουν την παρεμπόδιση της έρευνας. Και
γιατί δεν μπορεί ο καθένας να έχει το δικαίωμα να επιλέξει ο ίδιος αν θα διακόψει την έρευνα ή την εργασία του και όχι να του επιβάλλεται αυτό από άλλους. Μιλάμε για θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, που καμία "πλειοψηφία" δεν θα έπρεπε να μπορεί να τα αμφισβητήσει!Να σημειώσω ακόμα, ότι σε προηγούμενη κατάληψη παρεμποδίστηκε η είσοδος σε φοιτητή που τελείωνε τη διπλωματική του και ήθελε να πάει στο lab μας να κάνει πειράματα με τον εξοπλισμό. Επίσης, έχουν ανοίξει αιτήσεις για πληρωμή των υποψηφίων διδακτόρων για τα μαθήματα που κάνουμε. Χρειάζεται εντός της βδομάδας (για να προλάβουμε την προθεσμία των αιτήσεων) να παραλάβουμε κάποιες βεβαιώσεις από τη γραμματεία, η οποία όμως λόγω κατάληψης είναι κλειστή...
Αφού θέλουμε ανοιχτά πανεπιστήμια, γιατί τα κλείνουμε? Για να ασκηθεί πίεση θα μου πείτε... Πώς όμως? Ασκώντας καταπίεση σε όποιον δεν συμμερίζεται όλες τις θέσεις που εμείς αξιώνουμε ως ορθές. Μήπως διεκδικώντας τις θέσεις μας με τέτοιο τρόπο, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τα δικαιώματα άλλων, γινόμαστε τελικά ίδιοι ή και χειρότεροι από αυτούς που αντιμαχόμαστε?Peace out!