Γενικά:
Το μάθημα αποτελεί μια εφαρμογή των κυμάτων ΤΕΜ και κυμάτων υψηλών συχνοτήτων γενικότερα σε τηλεπικοινωνιακές διατάξεις. Ουσιαστικά, αρχικά μαθαίνεις την ανάλυση των κυκλωμάτων με την βοήθεια των διαγραμμάτων Smith. Μετά, γίνεται μελέτη των κυματοδηγών όπου έχουμε διάδοση κύματος με διαμορφώσεις κυμάτων ΤΕ και ΤΜ, επίπεδες γραμμές μεταφοράς (ταινίας), συντονισμένα κυκλώματα (αντηχεία, διηλεκτρικοί συντονιστές). Η ύλη περιλαμβάνει και την προσαρμογή που ουσιαστικά είναι μια περεταίρω εφαρμογή του διαγράμματος Smith και τέλος τις στοιχειοκεραίες.
Αρχικά, ο Γιούλτσης για να επιλέξετε το μάθημα θα σας πει ότι δεν χρειάζεται να ξέρετε πεδίο, κάτι που ισχύει στα αρχικά κομμάτια της ύλης (κυρίως για το διάγραμμα Smith), αλλά θα εμφανιστεί φουλ το πεδίο στις στοιχειοκεραίες και τις διπολικές κεραίες πιο μετά στο μάθημα, και εκεί θα καταλάβετε ότι αυτό που έλεγε δεν ήταν αλήθεια

Το μάθημα είναι υποχρεωτικό για τον τομέα τηλεπ, άχρηστο για τον τομέα ηλεκτρονικής τολμώ να πω και λίγο χρήσιμο (κυρίως για τα κύματα) στον τομέα ενέργειας (αν και θα επιζήσετε και χωρίς αυτό).
Διαλέξεις:
Οι διαλέξεις ήταν πολύ καλά οργανωμένες ακριβώς το ίδιο στυλ με το πεδίο 1, ασκήσεις και θεωρία. Στην χρονιά μου τις έκανε τις διαλέξεις ο κύριος Γιούλτσης ο οποίος τα εξηγούσε όλα πολύ αναλυτικά και προσπαθούσε να απαντάει σε οποιαδήποτε ερώτηση υπήρχε μέσα στο μάθημα. Γενικά, οι διαφάνειες τις θεωρίας δεν με βοήθησαν όσο με βοήθησε το βιβλίο του καθηγητή στο διάβασμα της θεωρίας. Αντιθέτως, οι διαφάνειες των ασκήσεων ήταν πολύ καλές και στοχευμένες για το διάβασμα της εξεταστικής.
Εργαστήριο:
Το εργαστήριο γινόταν στην Βεργίνα και δεν θυμάμαι πάρα πολλά από αυτό... Γινόντουσαν δύο εργαστηριακές ασκήσεις. Παίρναμε κάποιες μετρήσεις σε παλμογράφους με την μετάδοση κύματος από όσο θυμάμαι μεταξύ δύο κεραιών και γράφαμε μια αναφορά σε ομάδες των τριών. Γενικά, αρκετά εύκολο εργαστήριο και αρκετά οργανωμένο από τον κύριο Ζάχαρη.
Εργασίες:
Οι εργασίες ήταν κανονικής δυσκολίας. Ήθελε καλή γνώση Matlab και αρκετή ενασχόληση βεβαία για να τις βγάλεις. Από όσο θυμάμαι τα deadlines ήταν αρκετά ευέλικτα και τα αρχεία Matlab που είχε ο Γιούλτσης στο elearning ήταν αρκετά κατατοπιστικά. Ο βαθμός δεν ανακοινώνεται, αλλά αν στείλεις email ο Γιούλτσης θα σου πει πώς τις βαθμολόγησε. Γενικά, η συνεννόηση με τον καθηγητή είναι η καλύτερη δυνατή σε αυτό το μάθημα

Εξετάσεις:
Το διάβασμα των εξετάσεων το έκανα από ασκήσεις και παλιά θέματα που είχε ήδη λυμένα ο Γιούλτσης. Το υλικό όπως είπα ήταν πολύ καλά οργανωμένο και τα περισσότερα παλιά θέματα είχαν λύσεις από τον διδάσκοντα. Γενικά, υπήρχε μια τυποποίηση στα παλιά θέματα (προσοχή όχι επανάληψη) ώστε να εξετάζεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Πάντα έπεφτε: ένα θέμα (ή δύο, αν εξέταζε προσαρμογή) με χρήση διαγράμματος Smith, ένα θέμα κυματοδηγούς (μερικές φορές εναλλαγή με αντηχεία) και ένα θέμα στοιχειοκεραίες (πάντα). Η βαθμολογία ήταν αρκετά καλή, αν αφιέρωνες βεβαία την προσπάθεια που αναλογεί στο μάθημα. Το διάβασμα για το μάθημα έμενα μου πήρε μεταξύ 2-3 εβδομάδες συνολικά.
All in all:
Δυσκολία μαθήματος 8/10
Οργάνωση μαθήματος από καθηγητή 10/10
Συνεννόηση με καθηγητή 10/10
Χρησιμότητα μαθήματος (για τομέα ενέργειας) 6/10
Γενικά, αν θες απλά να περάσεις ένα μάθημα και δεν είσαι λάτρης του πεδίου, μακριά. Αν σου άρεσε το πεδίο πάρτο και θα περάσεις καλά.



Total Members: 10250

