Show Posts
|
Pages: [1] 2
|
2
|
Μαθήματα Τηλεπικοινωνιακού Κύκλου / 8ο Εξάμηνο / Re: [Τομέας Τηλεπικοινωνιών] Μαθήματα επιλογής 8ου ε
|
on: February 21, 2025, 20:40:49 pm
|
να απαντήσω εγώ που είμαι κι εγώ γριά και θέλω να τα πω κάπου, και ας απαντήσουνε μετά και τα νέα παιδιά με τις πληροφορίες που χρειάζεσαι αν ήμουν ξανά σε αυτή τη θέση θα κοιτούσα να επιλέξω κάποιο που να ταίριαζε καλά με τα υπόλοιπα μαθήματά μου, για να μπορώ να έχω για ένα αντικείμενο που μου αρέσει όσο καλύτερη συνολική εικόνα μπορώ, ή ως ένα δεύτερο κριτήριο, κάτι που θα μου προσέφερε κάποια συγκεκριμένη δεξιότητα - για παράδειγμα, οι εφαρμογές τηλεπικοινωνιακών διατάξεων θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις hands-on νοοτροπία, να δεις δύο πράγματα εφαρμοσμένα, τη διασύνδεση hardware με διάφορες φυσικές παραμέτρους ή με το software - οι ειδικές κεραίες, αν θέλεις να αποκτήσεις μια πιο διεισδυτική ματιά σε λίγο πιο προχωρημένες τεχνικές σχεδίασης κεραιών, αν έχει ακόμη εργασίες σχεδίασης εξοικειώνεσαι και με την προσομοίωση κεραίας και με το αντίστοιχο λογισμικό ή και με τεχνικές beamforming - η σκέδαση επίσης καθώς ασχολείται με την αλληλεπίδραση ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και ύλης μπορεί να σου δώσει στο θεωρητικό κομμάτι γνώσεις για την μετέπειτα εφαρμογή τους στη σχεδίαση συστημάτων ανίχνευσης, στον χωρικό έλεγχο/χειρισμό του φωτός/της ακτινοβολίας, ή, να σε βοηθήσει στην κατανόηση των ηλεκτρομαγνητικών φαινομένων
|
|
|
6
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Ισπανία / Re: Erasmus στο Universitat Politècnica de Catalunya
|
on: January 28, 2024, 23:45:37 pm
|
Εαρινό εξάμηνο 2019-2020 (Aρχικά η όλη εμπειρία ήταν πολύ ιδιαίτερη καθώς συνέπεσε, πέραν του πρώτου μήνα, με το πρώτο μεγάλο κύμα κορονοιού, οπότε διαφοροποιημένη εμπειρία μεν, υπερπολύτιμη δε.) Η εμπειρία μου είναι από την κατεύθυνση των τηλεπικοινωνιών. Τα μαθήματα που αντιστοιχίσαμε ήταν μαθήματα τομέα, ήταν σχεδόν όλα από ένα από τα προγράμματα master που έχει το τμήμα, ένα ήταν και από τα μαθήματα γέφυρας bachelor-master. Το κυρίως πρόγραμμα master που προανέφερα δεν θυμάμαι ακριβώς πώς λεγόταν, ίσως Advanced Telecommunications, είχε πολλά ενδιαφέροντα μαθήματα, πολλούς τομείς, κάθε ένας καλά στελεχωμένος από προσωπικό, όπου και εκεί υπήρχε μεγάλο επιμέρους εύρος αντικειμένων, κάτι που μας βοήθησε να ανοίξουμε αρκετά τον ορίζοντά μας και μας ενέπνευσε σίγουρα. Τα δύο εργαστήρια που προλάβαμε να δούμε ήταν αρκετά ενδιαφέροντα, με ωραία προσέγγιση του αντικειμένου. Τα μαθήματα ήταν όλα στα αγγλικά, ή δινόταν η δυνατότητα να είναι, ρωτώντας μας στην αρχή οι καθηγητές αν μιλάμε όλοι ισπανικά. Το UPC έχει καλή ερευνητική φήμη στις τηλεπικοινωνίες, γίνεται καλή δουλειά (για τους υπόλοιπους τομείς η αλήθεια είναι πως απλώς δεν γνωρίζω, και οι ηλεκτρονικάριοι ίσως μπορούν να βρουν καλά μαθήματα σε αυτό το πρόγραμμα σπουδών). Η Βαρκελώνη είναι μία πολύ ζωντανή πόλη, έχει τον δικό της χαρακτήρα, είναι πολυπολιτισμική, έχει πολλές δραστηριότητες, είναι ωραία πόλη για να ζεις! Το ESN παράρτημα ήταν πολύ ενεργό, διοργάνωνε ωραία πράγματα. Συγκοινωνία μια χαρά, κυκλοφορείς και με ποδήλατο με ασφάλεια. Το πανεπιστήμιο δεν είναι κοντά στο κυρίως κέντρο της πόλης, μέσα στη πόλη δε, οι περισσότερη θέλαμε κάποια ώρα να φτάσουμε, θα πω μισή. Υπήρχε ένα εισιτήριο μεταφορών φοιτητικό για την κυρίως ζώνη, τριμηνιαίο, με 90 ευρώ. Οι εστίες από όσο είχα ακούσει από πριν, και με τα παιδιά εκεί, δεν ήταν και καμιά συμφέρουσα επιλογή, οι περισσότεροι νοικιάζαμε δωμάτιο σε διαμέρισμα με συγκατοίκους (αναζήτηση, τότε, μέσω idealista, badi, piso compartido), λίγο πιο περίεργες περιοχές από θέμα ασφάλειας λένε πως είναι το gotico και το el born. Η χρηματοδότηση Erasmus δεν θα έλεγα ότι φτάνει για να καλύψει το κόστος ζωής, κάπως το φαγητό περισσεύει. Είχε εστιατόριο στο πανεπιστήμιο, όχι τίποτα πολύ χαμηλές τιμές, κόστος φαγητού γενικά ίσως λίγο πιο ακριβό από εδώ. Το εξάμηνο erasmus είναι πανέμορφη εμπειρία, αν διαλέξετε και ένα πρόγραμμα σπουδών που να σας αρέσει, η εμπειρία παίρνει άλλη διάσταση.
|
|
|
7
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Erasmus / Re: Erasmus Πληροφορίες & Εμπειρίες
|
on: September 30, 2023, 10:56:03 am
|
Ευχαριστώ για την απάντηση. Έστω ότι έχω αυτά τα 30 ects μπορώ να επιλέξω να αντιστοιχισω 3 μαθήματα πχ και τα υπόλοιπα μαθήματα που θα πάρω να μην αντιστοιχιζονται;
Ναι έτσι γίνεται, 3-4 θα τα αντιστοιχίσεις ακριβώς με τις υπογραφές των καθηγητών και τα υπόλοιπα ελαστικά θεωρητικά ή και όχι πρακτικά. Και γενικά είναι πιο εύκολο από όσο φαίνεται να τα αντιστοιχίσεις όταν θα δεις τα προγράμματα σπουδών 
|
|
|
8
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Erasmus / Re: Erasmus Πληροφορίες & Εμπειρίες
|
on: September 29, 2023, 22:17:56 pm
|
Σε περίπτωση που θελήσω να πάω Erasmus στο 10ο εξάμηνο θα πρέπει να έχω ακόμα τουλάχιστον 30ects για πτυχίο; Αυτά τα ects πρέπει να είναι από μαθήματα τομέα ή κάποια μπορούν να είναι και από βασικό κύκλο;
Ναι, πρέπει να μπορεί να γίνει η αντιστοίχιση των μαθημάτων που θα πάρεις στο πανεπιστήμιο υποδοχής σε μαθήματα του πτυχίου σου. Και αυτά πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ECTS. Αν τα μαθήματα που θα παρακολουθήσεις ανήκουν σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, τότε ίσως βρεις κάποια μαθήματα "γέφυρας" μεταξύ bachelor και master, ίσως και όχι. Με δεδομένο ότι θα διαλέξεις πρόγραμμα σπουδών ενός πανεπιστημίου του εξωτερικού που να σου αρέσει, εμένα (τελείως υποκειμενικά) μου φαίνεται επίσης καλή ευκαιρία να γνωρίσεις αντικείμενα στο πεδίο αυτό.
|
|
|
10
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ
|
on: January 14, 2022, 19:02:59 pm
|
Οπότε στο προκείμενο. Δεν γνωρίζω αν το είπε αυτό για το εργαστήριο κάποιος καθηγητής, ούτε πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι. Είχα την αίσθηση ότι το στεκι που εκκενώθηκε ανηκε στο χημικό και όχι στην φαρμακευτική. Επισης από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι μέσα έχει τσιμεντωμένους νιπτήρες. Δεν νομίζω αυτό να ήταν απόρροια βανδαλισμού, αλλά πράξη του τμήματος όταν αποχώρησε. Επίσης η γενικότερη κατάσταση του δείχνει παρατημα χρόνων...Το ξυλινο δάπεδο είχε σαπίσει. ΄Δεν το είχαν ξηλώσει. Ηταν σάπιο. Οπότε θεωρώ ότι ο καθηγητής απλά έλεγε τα δικά του. Βασικά όσα είπε ισχύουν με την έννοια ότι καποτε ήταν εργαστήριο. Ας διευκρινίσει το ποσα χρόνια πριν ήταν το κάποτε...
Όσα είπα δεν είναι μεταφορά λόγων καθηγητή αλλά από συζητήσεις φοιτητών φαρμακευτικής και τον Οκτώβρη και τώρα, από όσα ακούνε και όσα βλέπουν και με τον τρόπο που τα κρίνουν τέλος πάντων. Ρώτησα και πάλι δεν φέρω τρανταχτές αποδείξεις με ημερομηνίες ή την φωτογραφία του κτηρίου ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα, αλλά ειλικρινά αν προβληματίζει ακόμα ας υπάρξει επικοινωνία με τον σύλλογό τους. Ναι πιθανόν να ανήκε στο χημικό ο χώρος, στη φαρμακευτική δεν πρέπει να τους ανήκει και κάτι, ιδρύθηκε το τμήμα μεταγενέστερα και τους παραχωρήθηκαν διάφορες αίθουσες σε διάφορα κτήρια. Χρησιμοποιούνταν όμως σίγουρα σαν εργαστήριο φαρμακευτικής. Το συμβάν έγινε φέτος τον Οκτώβρη. Το σαββατοκύριακο που αναφέρεται στην εικόνα https://ibb.co/t4Q2xfg είναι αυτό μόλις πριν τις 18 Οκτωβρίου του 2021 όπου και ακυρώθηκε το εργαστήριο παιδιών ενώ το μόλις προηγούμενο πραγματοποιήθηκε. Το κατά πόσο είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες για την επαναλειτουργία ή είχαν αποφασίσει να το αφήσουν αναξιοποίητο, οκ μπορεί να είναι ένα ερώτημα. Επίσης η συγκεκριμένη κίνηση από την πλευρά της διοίκησης του πανεπιστημίου δεν ξέρω κατά πόσο είναι συνέχεια του κυνηγητού με αυτή την συλλογικότητα είτε όντως το κτήριο αυτό έχουν σκοπό να συνεχίσει να λειτουργεί σαν εργαστήριο. Αν ισχύει το πρώτο, εμένα με προβληματίζει περισσότερο το ότι δεν νοιάζονται να αξιοποιηθεί χώρος που έχει πραγματικά ανάγκη το πανεπιστήμιο. Αλλά στην προκειμένη, μάλλον δεν είναι αυτό το θέμα μας. Η πλάκα με το όλο θέμα και ο λόγος που μου έκανε εντύπωση και ήθελα να το διορθώσω είναι ότι πολλοί βλέποντας τη συγκεκριμένη κατασκευή δεν μπορούμε να φανταστούμε την μέχρι πρότινος λειτουργία εργαστηρίου εκεί!
|
|
|
11
|
Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ
|
on: January 13, 2022, 18:44:50 pm
|
Παρακολούθησα σήμερα αυτό το τόπικ και το άλλο με την πορεία υπεράσπισης της κατάληψης Στέκι Βιολογικό. Θέλω αρχικά να διευκρινίσω πως όσα πω δεν είναι γιατί υποστηρίζω τις πράξεις στις οποίες έχει προβεί η διοίκηση του πανεπιστημίου, και ακόμα περισσότερο δεν θέλω σε καμία περίπτωση να γίνουν πάτημα για αυτούς που τις υποστηρίζουν. Προσωπικά δεν βρίσκω λόγο να μην δίνεται σκοπός σε αναξιοποίητα κτήρια. Επίσης καταλαβαίνω πως με το προηγούμενο ιστορικό σε ανάλογα θέματα με εκκένωση καταλήψεων, και με το δεδομένο πως ειδικά το τελευταίο κτήριο στην φαρμακευτική βρισκόταν σε τέτοια κατάσταση, είναι πολύ πιθανόν να βγουν ως συμπεράσματα όσα ειπώθηκαν με επιχειρήματα. Σε αυτό συμβάλλει και το ότι ο σύλλογος του τμήματος της φαρμακευτικής είτε ίσως δεν είναι τόσο πολιτικά ενεργός όπως άλλων τμημάτων είτε δεν κοινοποιεί αποφάσεις και γεγονότα. Αν συνεχίζει να απασχολεί το θέμα, καλό θα ήταν να υπήρχε μια σωστή επικοινωνία με τον σύλλογο της φαρμακευτικής.
Από όσο γνωρίζω από φοιτητές φαρμακευτικής, στο συγκεκριμένο κτήριο στεγαζόταν ένα από τα εργαστήριά τους. Ως τμήμα, φαίνεται να έχει χαμηλή χρηματοδότηση, δεν έχουν καν κτήριο στη σχολή θετικών επιστημών όπου και ανήκουν, και διάφορα άλλα που μάλλον δεν αφορούν επί του παρόντος τουλάχιστον τον σύλλογό μας. Τον Οκτώβρη κάποιοι μπήκαν στο συγκεκριμένο εργαστήριο και κατέστρεψαν κυρίως τον χώρο. Σήμερα καθηγητής τους είπε πως μετά από αυτό, όσα ακριβά όργανα υπήρχαν εκεί μέσα, οι καθηγητές τα πήραν σε άλλους χώρους, αφήνοντας μέσα τα υπόλοιπα όργανα. Ο χώρος από όσο κατάλαβα δεν χρησιμοποιούνταν άλλο από τον Οκτώβρη. Με τον τρόπο που εισέβαλε η αστυνομία (π.χ. αναφέρθηκαν μάνικες) πρέπει να καταστράφηκαν και τα υπόλοιπα όργανα. Πιθανόν δεν είχανε λεφτά να ξαναφτιάξουν τον χώρο, ίσως δεν άξιζε κιόλας. Ξαναλέω ότι το τμήμα, τουλάχιστον σαν υποδομή, δεν έχει προνόμια. Όσα είπα ίσως περιέχουν μικρές ανεπιτήδευτες ανακρίβειες. Κυρίως δεν είμαι σίγουρη αν η εισβολή που αναφέρω έγινε τον Οκτώβρη ή τότε το αντιλήφθηκαν οι φοιτητές με την επιστροφή τους στο πανεπιστήμιο. Πάντως το συμπέρασμα πως αυτός ο χώρος ήταν αναξιοποίητος για χρόνια δεν είναι σωστό σε αυτή την περίπτωση και είναι αυτό που θα ήθελα να διορθώσω.
|
|
|
12
|
Μαθήματα Τηλεπικοινωνιακού Κύκλου / 8ο Εξάμηνο - ΠΠΣ / Re: Θεωρία Μέτρου & Θεωρητική Πληροφορική ΙΙ
|
on: March 02, 2021, 10:58:15 am
|
Η θεωρία μέτρου διδάσκεται στο τμήμα μαθηματικών, είναι θεωρητικά μαθηματικά από όσο ξέρω, μου φαίνεται πιθανότερο να επιλέχθηκε από μαθηματικό ενδιαφέρον ή λόγω πολύ συγκεκριμένης εφαρμογής της. Δεν θεωρείται από τα απαιτητικά μαθήματα όμως πρέπει ναι έχει σαν βάση αρκετές προϋπάρχουσες για αυτούς έννοιες. Παλιότερα που ήξερα άτομα είχε και παράδοση λύσεων σε ασκήσεις, αν σε ενδιαφέρει ψάξε στο πρόγραμμά τους.
|
|
|
14
|
Μαθήματα Τηλεπικοινωνιακού Κύκλου / Ειδικά Θέματα Διάδοσης και Ραδιοζεύξεων / Re: [Ειδικά Θέματα Διάδοσης και Ραδιοζεύξεων] Εργασία 2020/21
|
on: November 16, 2020, 13:11:05 pm
|
Και εγώ αυτό πιστεύω, ότι υπάρχουν δηλαδή έξτρα απώλειες, αλλά δεν είμαι σίγουρος για το πώς υπολογίζεται αυτό
Δυο φαινόμενα τουλάχιστον που συμβαίνουν συνήθως πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας είναι η τροποσφαιρική κυματοδήγηση(ducting) και οι πολλαπλές οδεύσεις λόγω ανάκλασης από την επιφάνεια της θάλασσας. Το ducting κυματοδηγεί το σήμα αλλά και αυξάνει την απόσταση της ζεύξης, είναι σύνηθες στη μεσόγειο αλλά αν θυμάμαι σωστά δεν το λαμβάνεις τελικά υπόψη, εφόσον θες να εξασφαλίσεις 99% αξιοπιστία της ζεύξης (υποπρότυπες συνθήκες, τροποσφαιρικός δείκτης k=1). Οι πολλαπλές οδεύσεις δημιουργούν συμβολές κυμάτων παρόμοιων ισχύων όμως διαφορετικής φάσης, οπότε οδηγούν σε εξασθένιση του σήματος εκτός αν τα ύψη των κεραιών σχεδιαστούν κατάλληλα. (αυτά από τις σημειώσεις του Ξένου, τα τελευταία τροπόσφαιρα-διαλέιψεις)
|
|
|
|