0. Την Τριτη 19/10 ειχα μια ενδιαφερουσα εμπειρια που νομιζω οτι αξιζει να μοιραστω μαζι σας
(με τους καθηγητες μεσω email και με τους φοιτητες μεσω του THMMY forum).
1. Ισως γνωριζετε ηδη οτι στα μαθηματα μου δεν επιτρεπω την παρουσια φοιτητων υπο μεταγραφη. Αυτο δεν αρεσε στην ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ η οποια δημοσιευσε ενα απαραδεκτο post στο
https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=79832.0.
2. Το πρωι της Τριτης μερικοι φοιτητες εμφανιστηκαν στο μαθημα Λογισμου για να (α) ανακοινωσουν στους φοιτητες οτι η πρακτικη μου ειναι απαρασδεκτη και (β) για να συζητησουν μαζι μου.
3. Συζητησαμε λοιπον για περιπου 20 λεπτα. Πρεπει να πω οτι (σε αντιθεση με το προαναφερθεν post) ηταν εξαιρετικα ευγενεις.
4. Νομιζω οτι συμφωνησαμε σε καποια πραγματα και διαφωνησαμε σε καποια αλλα. Στελνω το παρον επειδη κατα καποιο τροπο προκληθηκα να δημοσιοποιησω τις αποψεις μου.
4.1 Πριν προχωρησω πρεπει να πω οτι δεν μου ειναι σαφες ποιον εκπροσωπουν αυτοι οι φοιτητες με τους οποιους μιλησα. Ισως την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ, ισως τις συνελευσεις παρωδια των 100 ατομων (επι συνολου 3 ή 4000 φοιτητων στα τμηματα Ηλ/γων και Μηχ/γων). Δεν νομιζω να εκπροσωπουν καποια αριθμητικα σημαντικη μεριδα φοιτητων.
5. Σε καθε περιπτωση, να σε τι συμφωνουμε
5.1 Η τρεχουσα κατασταση διδασκαλιας ειναι απαραδεκτα επικινδυνη.
5.2 Πρεπει να αντιδρασουμε (φοιτητες και καθηγητες).
6. Και να σε τι (απ΄ όσο καταλαβα) διαφωνουμε.
6.1 Θεωρω οτι οι υπο μεταγραφη φοιτητες δεν εχουν κανενα δικαιωμα να παριστανται στις παραδοσεις, μεχρι να ολοκληρωθει η μεταγραφη τους. Ειναι αληθεια οτι στην προ πανδημια εποχη επιτρεποταν η παρακολουθηση στους υπο μεταγραφη. Το εκανα κι εγω αν και ειμαι γενικα αντιθετος στις μεταγραφες.
6.2 Αλλα επι πανδημιας η παρουσια των υπο μεταγραφη αυξανει τον υγειονομικο κινδυνο για τους καθηγητες και για τους φοιτητες.
Ειναι προφανες οτι οσο περισσοτερους φοιτητες εχω στην αιθουσα τοσο περισσοτερο αυξανει (σε απαραδεκτα ψηλο επιπεδο) το υγειονομικο ρισκο για εμενα (ειμαι 60 χρονων) και τους οικειους μου (η μητερα μου ειναι 90 χρονων) για να μην μιλησω για την αλυσιδα μεταδοσης. Ηδη εκτιθεμαι σε πολυ υψηλο κινδυνο κανοντας μαθημα με τις παρουσες συνθηκες και δεν προτιθεμαι να τον αυξησω για να καλυψω φοιτητες οι οποιοι, επαναλαμβανω, δεν εχουν δικαιωμα παρουσιας στην αιθουσα. Φυσικα αν θελουν μπορουν να παρακολουθησουν το μαθημα μεσω zoom.
7. Επι του πρακτεου.
7.1 Να τι (πιστευω εγω) οτι πρεπει να κανουμε.
7.1.1 Διδασκαλια αποκλειστικα μεσω Zoom.
7.1.2 Σε δευτερο χρονο, αναστολη λειτουργιας του Τμηματος.
7.1.3 Γενικα ειμαι κατα των μεταγραφων, διοτι επιβαρυνουν υπερβολικα το τμημα και τις υποδομες του.
7.2 Να τι (καταλαβα εγω οτι πιστευουν αυτοι) οτι πρεπει να κανουμε. Πρεπει να πω οτι δεν ειμαι σιγουρος οτι καταλαβα τι ελεγαν ή οτι αυτο βγαζει νοημα. Εν παση περιπτωσει.
7.2.1 Απο τον Μαρτιο ήδη ζητουν δια ζωσης διδασκαλια με ολα τα απαραιτητα μετρα υγειονομικης ασφαλειας. Εγω σημειωνω οτι (α) τα απαιτουμενα μετρα θα στοιχισουν τεραστια ποσα και δεν θα δωσουν απολυτη ασφαλεια (αλλα θα μειωσουν το ρισκο) και (β) το αιτημα ασφαλειας ειναι ενας πολυ καλος λογος για να μην γινονται δεκτοι στο μαθημα οι υπο μεταγραφη φοιτητες.
7.2.2 Ενω αφενος ζητουν δια ζωσης και ασφαλη διδασκαλια, αφετερου κανουν οτι μπορουν για να την κανουν μη ασφαλη.
7.2.3 Αναρωτιεμαι μηπως η πραγματικη εξηγηση των ειναι οτι στην πραγματικοτητα δεν επιθυμουν ασφαλη διδασκαλια αλλα ακριβως το αντιθετο: συνθηκες οι οποιες θα ευνοησουν την υγειονομικη κατστροφη, ωστε να μπορουν κατοπιν να ποουν οτι η κυβερνηση ειναι ανικανη. Αναρωτιεμαι λεμε ...
ΘΚ